December

317238-128

HELA FAMILJEN HENRIKSSON ÖNSKAR ALLA EN RIKTIGT GOD JUL & ETT BÄTTRE ÅR 2008

Denna veckan kommer som alla vet många julkort, vi i vår familj skickar inte några julkort i år, vi skänker hellre dessa pengarna till Barncancerfonden,

317238-129

1 Dec, Moa vaknade kl halv åtta, hon satt vid datan en stund, vi skulle byta till ny sondmat, då började apparaten att strula, den pep precis hela tiden, till sist var det så ja kunde slänga den i väggen. Moa var lite rastlös, ringde och väckte mormor o morfar (kl halv tio), Moa ville baka pepparkakor. Ringde till CSK fick komma in och hämta en ny apparat, körde Moa till mormor, sen bar det till Kristianstad för att hämta en ny apparat. Körde upp till mormor och kopplade maten till Moa, hon sa, fy vad jag är hungrig. Moa följde med mig hem igen för pepparkakorna var färdigbakade. Oliver var med en kompis där Moa också var med och lekte. Hela eftermiddagen höll vi på att "röja" lite här och där, men bra blev det. Min bror och hans familj kommer ikväll och hjälper oss med endel elarbeten på Olivers rum, ska ta kort och lägga in, det blev jättebra och Oliver blev helnöjd. Nu väntar Moa på att kusinerna kommer så hon får leka lite.. Vi åt lite mat när fam Lindh kom på besök, vi fick hjälp men elproblemen vi har haft en längre tid. Jag kan säga en sak att det var fullt ös hela kvällen. Dom som känner Moa vet att; när hon är trött så är hon trött, så vid 22 tiden sa hon godnatt och somnade i soffan, vi andra som var vakna fick trycka in oss i soffan så gott vi kunde, för Moa FLYTTAR inte sig.

2 Dec, Sov till tio över nio, trodde inte mina ögon när ja tittade på klockan. Oliver har haft en kompis som sovit över i natt och dom sov lika länge. Johan körde för att spela innebandy, ja småplockade och de tre barnen var på Ollis rum och spelade data och tv-spel. Vid middagstid körde vi till Tydinge på julmarknad, en liten men ganska mysig marknad, vi var för det mesta utomhus för jag är väldigt försiktig när det gäller Moa. Efter marknaden körde vi hem till oss och drack kaffe, Jonas, Camilla och Mathilda (vi var med dom på marknaden), barnen lekte med sin kusin, där det ritades och lektes med lera.
Moa och Oliver badade en runda innan julkalendern började sen var det natti natti för Moas del, hon var varit igång hela dagen så det är inte konstigt. Hela kvällen var annars en riktigt mörk och trist kväll, tycker att mörkret är för tråkigt, tycker dagarna nu i helgen har inte riktigt varit ljusa, har fått tända överallt pga den mörka tiden vi har framför oss....

317238-108

3 Dec, Var på vårdcentralen i Knislinge för att ta stick i fingret inför behandlingen i morron, Moa vill alltid att jag eller Johan också ska ta ett stick i fingret och idag var det min tur, Moa stack mig med hjälp utav Maggan som Moa har som favorit, sen var vi och hälsade på mormor i samma byggnad. Vi hann inte mer än hem då Moa ville leka med en kompis, ja gissa vilken det blev, jo farmor. Ska ringa Lund i eftermiddag och kolla proverna om det är lönt att köra till Lund i morron eller inte. Pratade med Lund (dagvården), det blir behandling i morron, hennes värden var inte superbra men tillräckligt för att få deposyt och vinchristine i morron. Hon ska sövas vid 10 tiden så vi lämnar Oliver i skolan först och sen drar vi till Lund. Moa vill alltid att någon annan är ja och Johan ska sätta Emlaplåstret på henne, och i morron blir det Oliver som ska vara snäll och hjälpsam. Hon har varit superpigg idag, hon och farmor lekte affär där det blev mycket skratt, så mycket att farmor var rädd att sonden skulle komma upp, Moa skrattade så hjärtligt, att farmor inte kunde sluta, och det ena ger det andra, men än sitter sonden där den ska.....

4 Dec, Dagen blev inte precis som vi planerat. Jag hade ställt klockan på 04.00 för att stänga av sonden i och med att Moa skulle fasta from kl 04, helt ok, det gjorde jag. Igår kväll satte jag min mobil på alarm kl 06.30 för att vi skulle slippa att stressa på morronen, vad händer, vaknar klockan fem över sju, for upp ur sängen som en kattapult, ner och väckte Olli, sa åt han att skynda sig för vi är sena. Telefonen ringer, det var från Lund, OP hade bokat in Moa klockan nio, istället för klockan tio. HALLÅ JA, tänkte jag. Oliver klädde på sig och åt frukost, han fick gå in till grannen och vara hos henne tills dom skulle gå till skolan. Johan Moa och jag satte oss i bilen men kaffekoppen i näven, och drog mot Lund. När ja satt i bilen tänkte ja, FAN jag har varken kammat mig eller borstat tänderna, UPPSS.... ja ja det tar vi sen. Klockan var väl ca halv åtta när vi körde från hemmet. Jag kan väl säga att hastigheten var inte 90, men vi hann i tid, klockan 8.40 parkerade vi bilen, upp till dagvården, satte nålen, pang bom, så var vi på OP. Moa sövdes av Henriette, en underbar människa som kramade om oss när hon fick se oss. Tur att det finns människor som har känslor... Det tog ca 20 minuter innan vi träffade Moa igen, och då var det på uppvak, där är hon tvungen att ligga med sängen upphöjd i bakändan så att medicinen rinner längs med ryggmärgsvätskan in i huvudet. (ett stick i ryggen). När vi kom tillbaka så fick hon sin andra cellgift, vinchristine. Vi träffade på våra underbara vänner Karro, Felicia och Mattias, som vi umgicks med medan vi var på avdelningen idag. Felicia var med Moa när nålen drogs. Vi var ner om lekterapin och sa hej innan vi körde hem, dom ska göra mycket roligt nästa vecka när vi kommer ner, pynt, bak och mycket mera. Vi var hemma igen vid 13 tiden, vi var på tippen (det behövdes) och hämtade Kellie. Hela eftermiddagen städade jag och Moa hennes rum och faktiskt ser det riktigt vettigt ut nu. Kvällen badade vi och bara mös av att vara hemma och lägga nästa veckas behandling så långt i från som möjligt. Moas värde är bra och hon mår super....

317238-105
Henriette söver Moa

317238-106
Kolla in coolingarna Moa & Felica

317238-107

5 Dec, Moa var hur pigg som helst, vi bestämde oss för att köra till Eko, där vi handlade lite nödvändiga artiklar.
Var inom mitt arbete och snackade med mina kollegor, Moa fick en helt fantastiskt fin ljustake som ser ut som en prinsesskrona i guld med ett guldblockljus, jättefint.
Moa klagade lite på att hon hade ont i huvudet, OK tänkte jag, då kommer biverkningen från gårdagens behandling, huvudvärken kan komma ca 48 timmar efteråt, hon somnade en stund på soffan. Vi lagade middag och Moa sov vidare, lite sleten var hon. Hon har inte tuggat någon mat på jättelänge, men idag ville hon ha lite vatten (det har Moa ALDRIG druckit förrut) bra tänkte ja, kanske hon börjar att få tillbaka smaken igen. Jag tog febern på Moa efter hon vaknat, 38,4 NEJ inte igen. Ringde Lund och rådfrågade, vi skulle avvakta och se hur hon blev framåt kvällen. Jag gav henne alvedon, och efter 10 minuter var hon uppe igen, hon satt vid datan, spelade spel med Johan, och tittade på film, Det ända jag hoppas är att det är en reaktion på gårdagens behandling och ingen ny infektion. Jag är livrädd att hon inte ska få sina cellgifter nästa vecka, vill inte dröja en vecka till med behandlingen, vill ha denna gjord så skitet i nacken inte växer..... Tusen funderingar kommer upp IGEN.......
Innerst inne tror jag inte på en infektion, hennes värde igår var ju bra, så jag bara hoppas att till i morron är febern borta igen.

317238-112
Prinsesskronan i Guld

6 Dec, Tog febern på Moa vid femtiden i morse, hon hade då 39 graders feber. Steg upp vid sjutiden, tog febern igen, då hon hade 37,1, ringde Lund, fick till svar att det inte behöver vara en infektion utan bara feber, Lisa vår kontaktman i Lund ska ringa när hon pratat med Läkarna, vi behöver eventuellt åka till CSK för att ta prover. Proverna vi tog i tisdags när vi var nere i Lund var ju bra, så nu hoppas vi bara på att vi inte blir inlagda igen...
Moa är hur pigg som helst, hon spelar data och ritar just för tillfället. Lisa ringde upp mig, ville att vi skulle åka in till CSK för provtagning (ett stick i fingret) för att kolla hennes värde, om de ej är bra så får vi läggas in igen. Var på CSK vid tiotiden, stick i fingret gick bra, det var pappas tur i dag att få sig ett stick. Moa sa inte ett ljud när sticket kom, jätteduktig var hon. Medans vi väntade på svaren så var clownerna på besök, vilken tur att vi var här när dom hälsade på. Svaren kom JIIPPPII, CRP 6, HB 104, totalvita 2,5 och neutrafila 1,2. Doktorn kollade igenom Moa och allting var bra, så vi körde hem igen. Tog febern igen på henne, hon har ej fått alvedon sedan 5 i morse, febern visade 37,5. Hon somnade en stund på soffan framför tv-aparaten.

317238-113
Felicia & Moa

317238-114

7 Dec, Moa och ja var uppe vid 7 och vi skickade Olli till skolan, morgonen gick sin gilla gång. Jag var på samtal med Olivers fröken, gick jättebra. Moa och jag badade en runda, vi hade så varmt vatten att vi nästan svettades i karet. Jag ska ikväll på Julfest med mitt jobb, det Moa ville ha fram var, varför dom skulle vara själva hemma ikväll och varför jag skulle iväg, hon sa det flertal gånger, hon försökte att få sin mamma att få dåligt samvete, men hon gonade till sig igen. Johan och Moa skjutsade mig till stan, där vi hade en liten förfest. Färden vidare blev till Yngsjö havsbad för att äta julbord. Jag kan väl säga med facit i handen att jag blev lite rund under fötterna, men FAN vad roligt jag hade, visst det var många som frågade hur det var, då svaret blev IDAG ÄR DET BARA BRA och tummen uppåt.
Vill passa på att tacka Leif för ett mycket fint tal och HELA ABK för presenten vår familj fick, jag har lovat att inte öppna klappen förrän julafton, jag är förveten Men lovat är lovat.
En sak till som Moa sa till mig i bilen in till stan är; hälsa Birgitta och Ann och alla andra mamma, för det fina ljuset och dom rosa pennorna. Skönt att även hon känner att NI alla finns till.

317238-115
Puss mitt hjärta

8 Dec, Moa väckte mig kl halv sju, OJ OJ OJ, mitt huvud värker. Vi steg upp vid sju, trodde ja skulle få sovmorron, men ack vad det sket sig. Ärligt talat så kändes det som om ja var på fest fortfarande, var inte riktigt stabil på mina ben, men efter värktabletter kändes det lite bättre. Man mår som man förtjänar. Moa var hur pigg som helst, men hon satte sig framför datan och hennes mamma la sig i soffan en stund. Ha ha ha.
Framåt middag blev huvudet mycket bättre.
När jag tänker på gårdagen så får jag ett stort leende på mina läppar. Ni är underbara allihopa på ABK, och södra området vilken gemenskap vi har ihop.
Moa ringde till sin farmor, och nu när jag sitter och skriver här på bloggen så är det 4 timmar sedan jag såg min lilla prinsessa, hon leker med farmor och farfar, och när hon kommer hem, det vet jag inte. Själv har jag inte gjort ett endaste handtag och ska inte göra det heller, känns det som. Mormor och morfar kom en runda och hälsade på och det vraket som dom fick se gav även dom ett gott skratt. Jag kan säga att ikväll blir det tidig natti natti.

317238-116
Moa saknar nog sitt hår lite grann i allafall

10 Dec, var uppe på Vårdcentralen i Knislinge och tog ett stick i fingret, (mammas tur i dag igen). Var och handlade lite till middag idag, päror, fläsk o lögasås blir det idag. Gött. Johan beställde tid för klippning, frisören Moa hade tid nu på förmiddagen och sen var det dax för badning. Idag ska vi bara vara hemma och städa lite och packa inför morrondagen då det bär till Lund för 4 dagars behandling (ICE) den är grym, inte nock med att Moa alltid får bära med sig madaväskan, nu i fyra dagar framöver är det droppställningen som ska asas på. Ja, ja det får gå ändå. Moa ville ha luciasärken med sig och då blir det även kronan, vi hoppas att någonting under veckan gör att vi kan använda särken. Just för tillfället sitter Johan och Moa och spelar TV-spel. Jag själv satte precis en brasa för jag tycker att kylan går in i dag, kalt och ruggit som vanligt..

317238-117
Moa klipper Johan

317238-118

11 Dec, Vi steg upp halv sju så vi garanterat kommer iväg idag, Oliver och Moa hann med en hel del medans jag och Johan packade ut vår packning i bilen, (vi har lärt oss att packa vid detta laget), packning för 4 dagar är med.
Vi skjutsade Oliver till skolan sen bar det vidare till Lund. Vi satte nålen, vägde och mätte henne, Moa har ökat i vikt till 15,7 kg och är 109,2 cm lång. JIPPPI, både längd och vikt har ökat det känns jätteskönt. Medicinerna som vi "trodde Moa skulle ha" var den räliga ICE behandlingen men det blir inte den denna gången det blir Doxon istället, och det innebär att vi endast behöver ligga i Lund en natt. Känns underbart, då kanske hon håller sig kry i jul och att vi får vara hemma när tomten kommer. Hela dagen tillbringade vi på lekterapin, Moa bakade pepparkakor och sen hjälpte hon mig och Johan att pyssla lite. Det var jätteroligt, att pyssla med saker man inte har hemma är skitskoj. På kvällen vid 20 tiden var alla cellgifter inne för denna dagen, droppet ska gå hela natten. Hon ska även vid halv elva få Mesna, en medicin som skyddar urinblåsan. Måste säga att även Moa blev glad i dag när hon skulle få den röda medicinen, Hon sa... Ska ja ha hallondrickan idag? Ja, sa vi. Jippi sa Moa, för då kissar man rött, .... det kändes så härligt när hon sa det.
Moa har mått bra hela dagen, pigg som en nötkärna. Det som har beskymrat Moa idag är kompisen Felicia som inte mår så bra för tillfället. Kämpa på kompis.. Klockan nio somnade Moa idag, så hoppas hon sover länge i morronbitti för medicinerna kan tidigast sättas igånga kl 14.... Sov gott

317238-119

12 Dec, Moa har varit uppe flera gånger i natt pga all vätska hon får i sig. Hon vaknade vid kvart i åtta, då steg vi upp. Moa mådde bra till en början, men efter en halvtimme mådde hon dåligt, hon gick och la sig, hon kräktes lite, sen somnade hon, så för tillfället ligger pappa och Moa och sover, jag själv sitter och läser sladdertidningar, vi väntar in behandlingen ska börja vid 14 tiden....dryg väntan..
Under förmiddagen var vi en liten stund på lekterapin, hann inte vara där mer än en halvtimme sedan ville Moa upp och lägga sig igen. Medicinen (Hallondrickan) sattes igång vid 14 som den skulle, hade samtal med Lars, Moa har några block kvar i sin medicinering så vi frågade vad som hände efter dessa block var avklarade, det första han nämnde var att en röntgen måste göras och då blir det en MR-röntgen i nacken och en CT-röntgen av lungorna, ser allt ut som dom vill så sätts där in ett schema på Moa som ska följas i minst 22 veckor utöver dessa block som hon ej har avslutat ännu, så Moa har en lång och tuff behandling framför sig, hon började med cellgifterna den 17 Juli i somras och kanske till hösten nästa år ser vi ett GOTT och POSITIVT svar på denna behandling. Många undrar säkert när dessa röntgen ska ske, jo det planeras att innan nästa "stora kur av cellgifter" ska dessa röntgen tas (iallafall MR) och det säger att den 27 Dec ska dom försöka att få en tid till Moa, det är lite svårt just i mellandagarna för att Moa måste sövas och narkos måste lägga sitt schema. Men har vi tur så blir det då.. USCH vilken väntan.
Moa har inte mått så väldigt bra idag, hon har i stort sett mått illa hela dagen.
Vi har varit hos Felicia idag också och önskat henne och hennes familj en så God Jul dom bara kan ha, vi kramades allihopa innan vi körde hem, och Karro ville inte se några tårar Men Sorry Karro, jag kan bara inte låta bli, vi är som en enda stor familj allihopa på avdeningen i Lund, ALLA har ett HELVETE rent ut sagt.
När medicinen var slut vid sextiden, så var det dax för en påse blod också innan vi fick köra hem, hemresan som Moa nästan hela tiden, hon vaknade och kräkte ner hela sig men sen somnade hon om igen. Otrolig tjej.
Vi kom hem vid 21 tiden och säga vad man vill, men sängen kallar, och förhoppningsvis får vi sova hela natten.

317238-120

317238-121

13 Dec, Vi hade sovmorron till kl 8. Det första Moa ville göra, var att gå in på Felicias blogg, det gjorde vi, hon har ställt många frågor sedan vi kom hem igår, och idag kände jag att JAG måste berätta för henne att det inte är så bra med Felicia. Medan jag berättade för Moa att Felicia var väldigt sjuk så kändes det som om Moa förstod vad jag menade. Moa har tidigare frågat Varför Felicia bara sover, och jag ville vara ärlig mot Moa att säga att den sjukdomen Felicia har är inte bra. Jag fick som följfråga.. kommer jag att dö Mamma!!!! Svaret var givetvis att dina mediciner hjälper dig men tyvärr har dom inte hjälpt Felicia. Moa började att fälla tårar över sin underbara kompis och till sist satt Moa i min famn och vi grät båda två. Det kom många frågor om just Felicia och jag svarade på dom det ärligaste jag kunde, MEN fan vad svårt det var, att sitta med sitt älskade barn i sin famn och berätta så svåra saker om livet. Jag har berättat för Moa att hon och Felicia inte har samma "sorts" cancer, och att Moas mediciner faktiskt har hjälpt henne en bra bit på vägen. Moa sa; Jag kommer att sakna Felicia jättemycket, mamma.

Vi körde och hämtade Kellie hos morfar, sen drog vi till stan, till mina underbara arbetskamrater. Tusen tack för de fina julklapparna. När vi kom hem och hade inväntat Oliver från skolan, klädde vi julgranen, får passa på medans vi är hemma (fall i fall Moa ryker på en ny infektion). Moa ville vara i Lund idag för hon ville se Luciorna på sjukhuset, vi klädde henne till vår egen Lucia och lussade för Fam Henriksson i Knislinge. Innan Moa kröp i säng så hann hon leka doktor med Pappa en liten runda. Vi pussades godnatt och hon somnade vid 21 tiden.

317238-122

317238-123
Moa som lucia

14 Dec, vi har inte gjort alltför mycket idag, både ja och Johan har väldigt svårt att somna på kvällarna, så i dag har vi bara slappat. En sak har vi gjort, varit i stan, Moa och Oliver har köpt julklappar till varandra, bara Moa kan hålla sin hemlighet fram till julafton, jag tror faktiskt det för hon brukar hålla det hon lovar. Farmor var här en runda på kvällen. Moa har mått relativt bra idag, det värkar som om hon mår lite illa när hon åker bil, för i regel börjar hon att ulka när vi kört en bit. Hon sa när vi åkte hem att hon ville hem och vila, tror ni hon gjorde det NEJ, hon slog in julklappar istället.

15-16 Dec, Moa har mått bra förutom att hon mår illa och kräks i mellanåt, doktorerna sa i veckan att detta kan bero på strålningen, strålningen kan hålla i sig mellan 6-8 veckor efter att behandlingen avslutats. Moa sov längst i går (lör) till halv tio, hon var ganska stållt själv för varje som ringde var hon tvungen att berätta hur länge hon sovit.
Vi har inte gjort så himla mycket i helgen, Moa har mått så pass bra att hon har fått välja vad hon velat göra, det har blivit muffinsbakning, badning, spelat TV-spel, puzzlat och lekt doktor. Idag har jag, Moa, Jenny och William varit ute och gått en stor runda med Kellie, Moa somnade i vagnen och det var länge sedan hon sov i vagnen, men lite friskluft skadar inte. Moa var hos sin farmor och farfar knappt en timme nu på kvällen, men Johan fick hämta henne, hon var trött, mådde illa och hade ont i huvudet. Vi tog febern men hon hade ingen (37,2). Hon sover på soffan och vi andra slaggar framför TV:n. Blir nog tidig natti natti i kväll för programen på TV är ju bara skit för tillfället.

17 Dec, Moa var ganska pigg i förmiddags, hon mår illa i mellanåt. Hon var hos sin farmor i förmiddags där hon träffatde "Inger med alla djuren", Moa ser fram emot när Inger kommer och hälsar på, hon har något visst som Moa tycker om, hon fick även en tidig julklapp en jättefin barbiedocka, ska ta bild på den i morron. Hela eftermiddagen var Moa illamående, hon kräktes och gick lite på halvfart. Nu när jag skriver på vår blogg är klockan ca 20 och Moa har sovit sedan kl halv fem. Förutom att Moa inte riktigt är 100 % så har denna dagen varit fruktansvärt tradig, kalt ute och disigt bara det gör en på dåligt humör. Som sagt va, alla dagar kan inte vara 100. Ringde även till CSK idag och fick tiden då vi ska vara där i morron för en cellgiftbehandling. Moa har frågat om farmor vill följa med och det gör hon givetvis. Ses i morron

317238-127
Moas nya Barbie

18 Dec, Moa mår illa fortfarande, men hon var ändå ganska pigg. Oliver fick sätta emlaplåstret på Moa innan han gick till skolan. Moa vilade innan vi körde och hämtade farmor för färden in till CSK. Kom till avd 43, då vi fick frågan: vad gör ni här idag, fick förklara att vi ska ha cellgifter och att ja ringde in igår och fick en tid kl 10 idag. Allting blev katastrof, Ssk ringde Lund, Då säger dom att dom väntar på OSS i Lund, vad tror ni hände! Jag fick total hjärnsläpp. Lund säger att Moa skulle ha cellgifter i Lund + att hon skulle på UKG (ultraljud hjärtat)... VAD SÄGER NI TILL MIG!. Vi har inte fått reda på varken att vi skulle vara i Lund eller att få cellgifterna eller att vi skulle på UKG. Det sista läkaren sa till oss förra veckan var att MAN ska vara på sitt hemsjukhus så mycket som möjligt. Fick prata med Lund och Karin där och fixade med att cellgifterna blev ordinerade och att hon skulle framföra att vi INTE KOMMER till Lund idag. OJ OJ OJ. Medan vi väntade och väntade var vi på lekterapin och donade lite. Jag gick ut en sväng och vem träffar jag i cafeterian Jo Morfar, han följde med mig upp till Moa och både han och farmor var med och såg hur duktig Moa var idag när nålen sattes. Det togs prover och medicinen gavs, sen drog vi nålen igen. Moa somnade i bilen hem, hon är rättså sleten faktiskt, men inte konstigt alls. Jag själv körde och lämnade Kellie för trimmning, Hon blev superfin, riktigt julafin. Vi åt middag, Moa sov en stund till. Ringde in till CSK och fick svar på Moas prover. HB 104, vita 0,5, CRP 3 och trombisar lite över 50, jättebra, det som känns skönt är att Moa troligtvis klarar sig UTAN infektion nu till jul. Fick besök av Kompisarna Elida och Lova med Mamma och Pappa, Moa har vissa knä som känns trygga och ett av dom är Palles, Moa sitter gärna i hans knä, för han killar henne.... (Lite mutor är det nog).

Under samtalet med Lund idag så har vi fått lite tider att Passa. Vi ska ner den 27 dec för MR-röntgen, därifrån till CT-röntgen sedan till OP för Depocyt i ryggen. Efter Moa vakat ska hon även få cellgiften Vinchristine, sen ska vi dra hemåt. Moa ska sövas kl 8,30 och lär vara sövd ett par timmar. Skönt att det blir av nu, detta har vi väntat på, men samtidigt så känns det väldigt nervöst att invänta svaren på röntgen och det lär vi nog inte få förrän på det nya året.

317238-124
Moa målar en Mask

317238-125
Moa, Morfar, Farmor och pappa

317238-126

19 Dec, 5 dagar kvar tills julafton och febertermometer ligger framme, vill så in i hel.......s mycket att hon ska klara sig från infektion nu innan jul. Hela förmiddagen mådde hon illa, men på eftermiddagen var hon piggare än vanligt, hon mådde illa men hon var vaken och spelade olika spel. Moas dagisfröken var här under eftermiddagen och lämnade en paket till Moa, (hon slapp att vänta till julafton), fick spelet Vem där!, vi spelade detta spel hela familjen. Under kvällen tyckte jag att Moa verkade varm, tog tempen 37,7, visst hon fick behandling i går, men för att vara på säkra sidan så åker vi och tar sick i fingret i morron på VC för att kolla om infektion är på väg. Hela dagen idag har varken Johan eller jag varit på G, vi blev väldigt berörda i gårkväll av en tjej vi fick mail ifrån och vi hade väldigt svårt för att somna.
Moa somnade vid halv åtta och sov så sött i soffan

20 Dec, Natten har varit skit, Moa hade 38,5 i feber kl 00 i natt, hon fick alvedon, hon mådde illa och kräktes. Johan och jag har nog MAX sovit 3 timmar i natt. Oliver klagade på sitt ena öra igår kväll, men hade ingen feber, så det blir att ligga på luren i morronbitti och ringa VC. Var uppe vid 8 och ringde VC, fick tid kvart i nio, han var ganska röd i ena örat, men vi skulle avvakta. Febern på Moa var 36.5, ingen feber jippi, vi tog beslutet att ta prover på Moa, så vi körde för andra gången till VC, proverna togs, hennes CRP hade stigit till 88. FAN..... Ringde till Lund och fick råd om att dom hör av sig när provsvaren kommit, så eventuellt blir det in på CSK i eftermiddag för fler prover och undersökningar.
Ni som följer oss på bloggen kommer säkert ihåg när vi blev hemskickade från Lund till CSK, när Lund inte ens satte en ny sond på Moa, den damen ringde idag och bad om ursäkt, så här ska man inte bli behandlad. Tur att folk har lite hum i kroppen och be om ursäkt. Återkommer med info senare i eftermiddag

Så snälla KVH reservera er för Moa så vi får vara hemma julafton och inte ligga på ett tradigt sjukhus.......Vet att ni gör vad ni kan enl Ingrid N som ja pratade med häromdagen.....

317238-130
Vi tänder ett ljus denna dag för alla änglar som lämnat denna jord.

Klockan är nu 17 och vi har fått svaren att Moa ska in till CSK för antibiotikabehandling, hennes HB 114, CRP 88, och trombisarna är nere på 15, och vita är under 0,5, så nu bär det iväg igen för lungröntgen och olika undersökningar. Moa mår illa så en odling på kräket blir det nog också, för att kolla så hon ej har svamp i magen. Hennes temp är inte skyhög, men hon har tempat upp till 38 grader.

Jaha, nu är vi hemkomna från CSK igen (22.30) efter att vi blev inlagda igår, Moa har inte tempat högre än 38,7 men hennes CRP har höjts från i går till 146. I natt fick hon en påse trombisar det värdet var nere på 11. Som om ingenting annat ska strula så gör iallafall Moas portacat det, det går bra att spruta in men att få lite blod i slangen är nästan ett mirakel om det går, innan vi åkte hem i dag satte dom ett medel (kommer ej ihåg vad det heter) så kanske i morronbitti när dom UNDERBARA KVH kommer så ska den fungera igen.
Vad jag känner nu när jag sitter och skriver, fast att jag är skittrött så är det inte lönt att gå och lägga sig förrän KVH kommer klockan 24 inatt. Odlingar har tagits på Moa, inga svar än, lungröntgen igår var hur bra som helst. Nu ser vi bara fram emot en riktigt skön helg utan några sjukhusvistelser.

Igår var ingen bra dag, en väldigt tung och sorgsen dag, vi fick meddelandet att älskade Felicia somnade in på avdelningen i Lund 4 år gammal, det finns inga ord för denna orättvisa på denna jord, vi grät och grät. Jag berättade för Moa att hennes bästa kompis i Lund hade dött, Moa som själv inte är bra (infektion) låg i soffan och frågade Varför mamma? Ja vad säger man.... Moa började gråta, sa, min kompis Felicia...
Vi saknar dig så Felicia, Vila i fred, Du har alltid en plats i våra hjärtan. Moa kommer att sakna dig så....

22 Dec, vaknade precis när KVH körde upp på uppfarten. Yrvakna. Ja kan säga att ja ville inte se när blodproverna skulle tas, ja gick ut med Kellie, när ja kom in igen så YES portacaten fungerade, proverna kunde tas. Tur för annars hade vi fått åka till CSK och sätta en ny nål. På förmiddagen gick vi ner till kiosken, där dom hade litet jippo, vi stannad inte länge, det var skitkalt ute, Moa frös så vi gick hem igen. Grannen kom in och vi drack kaffe och glögg, flabbade lite som vanligt. Moa har inte alls mått så illa idag, hon får även en antibiotika för sin mage som heter Flagyl, och det värkar funka bra för henne, lite kräkningar har det varit men inte alls som förrut. Moa har varit pigg hela dagen. Vi fick oväntat besök idag av Palle och Mats som var väldigt varma i kroppen, dom hade spettsat glöggen idag kan ja säga. KVH var här vid 16 och Moa var hur hjälpsam som helst, som vanligt. Ringde till CSK för att kolla av Moas prover, CRP hade gått ner till 106 så antibiotikan hjälper, känns skönt. Vi hade en skön hemmakväll, satte en brasa och bara njöt av att vara hemma. Moa vaknade vid åtta i morse och somnade kvart i nio, så hon börjar verkligen att komma tillbaka igen, och det är skönt att hennes illamående kanske är på tillbakavägen igen.

23 Dec Lillejulafton, Morron har varit bra, tycker Moa ser lite blek ut idag, ringt till CSK (10.40) för provsvaren, hennes HB är nere på 77, så jag bad om att hon skulle få en påse blod idag, Ssk sa att hon ringer om en liten stund, har gått en timme nu och fortfarande inget svar. Vi ska iväg ikväll, så vi behöver komma in NU för det ska först tas blodgrupp på henne och sen ska blodet beställas och sen äntligen blodet som nästan tar 2 timmar.
Nu är klockan 14.15, CSK har ringt, KVH tar ett bastest när dom kommer vid 16 tiden när Moa ska få sin antibiotika, så får hon blodet vid midnatt när KVH kommer igen. Så vi kan åka iväg och fira lillejul i kväll som både vi och Moa ser fram emot något enormt, hon har inte träffat sin nästkusin sedan i somras (Theo).
Hela kvällen gick bra, KVH kom till Fam Nyström och vi fick behandling där, vi var hemma vid halv två på natten.
Tack Fam Nyström för all god mat och ett trevligt sällskap. God Jul

Kommentarer
Postat av: Åsa Gustafsson

HEJ MOA!
HOPPAS ATT DET BLEV GODA PEPPARKAKOR, HAR DU LIKT MED DINA KUSINER, HOPPAS NI HAR HAFT KUL.
VI TÄNKER PÅ DIG MYCKET O ÖNSKAR DU O DIN FAMILJ FÅR EN MYSIG FÖRSTA ADVENT.

KRAM FRÅN ÅSA OCH JESPER

2007-12-01 @ 17:53:12
Postat av: Helena

Hallå! Jag slår vad om att farmor ÄLSKAR att vara Moas lekkompis. Och Moa får säkert göra precis som hon vill.. Det är kärlek..

2007-12-03 @ 11:40:46
Postat av: Therése

Hej! Jag såg i Felicia´s gästbok att ni ska ner till Lund imorgon. Hoppas att det har betytt för er positiva provsvar idag. Sänder en kram till er alla från en "som alltid har er i tankarna".

2007-12-03 @ 19:11:25
Postat av: Emma

haha jaa skratta upp sonden var ju också en variant ;)

kul med olivers rum alltså, man blir lite extra pepp när man fixar grejor, jag har bara ändrat på min dörr lite efter att ha haft den likadan i tre år eller nåt och det blev nästan lite nytt liv på den ;)

2007-12-03 @ 23:08:11
Postat av: Cajsa

Underbart att läsa bloggen idag Moa du är en underbar tös så himla cool är du hälsa mor,far och brorsan tänker på dig!!! många kramar från Borås

2007-12-04 @ 21:11:15
Postat av: Ida Ståhl

Vilken häftig bild på Moa och Felicia, så underbara båda två!
Kram på er

2007-12-04 @ 21:13:54
Postat av: Malin

Finaste, sötaste Moa!

2007-12-04 @ 21:18:12
Postat av: Helen

Såå tuffa ni är, Moa och Felicia...jag blev så glad när jag såg er, jag var lite orolig för Felicia, hennes blogg var inte uppdaterad...men nu känns det lite, lite bättre när jag sett cooolingarna..ni har nog mycket kul och bus ihop, eller...kram på er båda, från Helen i Malmö

2007-12-04 @ 21:55:56
Postat av: Emma

oops det där lät ju inte som en jätterolig morgon direkt, har själv varit med om liknande grejor morgontrött som jag är (stänga-av-klockan-i-sömnen-syndromet) men då har det varit skola att passa istället... skönt att ni hann iallafall ;) och städa rum är ju inte kul men det är roligare när man blivit klar åtminstone :p

moa och felicia är tuffa!
och föresten, vad är det för fin grej på första bilden som det står moa på? :)

2007-12-04 @ 23:29:56
Postat av: Elisabet Roslund

En varm morgonkram till er alla!

2007-12-05 @ 09:17:38
Postat av: Louise

Vilket coolt foto på Moa och Felicia :)

Du är en riktig kämpe Moa!!

Tänker på Er..

2007-12-05 @ 10:06:06
Postat av: Karro o Felicia

Jo visst berätta hon hemligheten!
Haha

2007-12-05 @ 16:48:36
URL: http://www.tidigmamma.blogg.se
Postat av: linda

många tankar till er....
läser här flera gånger om dagn..
massa kramar linda o maja

moa hon e spå söt

2007-12-05 @ 21:40:57
URL: http://www.majazippert.blogg.se
Postat av: Emma

men NEEEJ INTE FEBER EN GÅNG TILL!!!! hoppashoppas den försvinner tills imorgon, moa har ju fått en del behandlingar uppskjutna redan för den där jäkla febern... :S

2007-12-06 @ 00:10:40
Postat av: Helen

Vi håller tummarna...dessa små flickor, Moa och Felicia, har satt sej i mitt hjärta...jag vill så gärna göra nåt för dom...men jag vet inte riktigt vad..jag älskar barn över allt annat, och det är inte rätt att dom ska behöva lida så här.. Hoppas på bättring...kramar

2007-12-06 @ 07:06:36
Postat av: Ida Ståhl

Usch, nej, jag håller alla tummar coh tår jag har för att det inte är en ny infektion! Förstår att du inte vill vänta med cellgifterna en gång till, nej jag hoppas hon är feberfri nu :)
Kram från Ida

2007-12-06 @ 09:47:19
Postat av: Sofi

Vilka fina scrapbilder!! Man blir alldeles varm i hjärtat och så lycklig över att de två tjejerna har varandra! (Och att ni föräldrar har varandra)!

2007-12-06 @ 18:02:48
Postat av: Carina

Hej på er!
Hoppas att Moas feber försvinner och att ni kan påbörja behandling nästa vecka som planerat. Vilka fina bilder! Felicia och Moa, dom sötnosarna, tjejerna som har en speciell plats i våra hjärtan. Tänker mycket på er! Hoppas att ni får en härlig adventshelg hemma tillsammans.
Sänder många kramar och tankar till er
från Carina, Jan, Andreas och Emelie

2007-12-06 @ 20:59:40
Postat av: emma

hihi lite skoj får man unna sig ibland ;)
skönt med värdena och hoppas det blir behandling snart igen, dessutom så gillar jag "vänner kämpar bäst tillsammans"-bilden på moa och felicia :)

2007-12-09 @ 01:24:08
Postat av: Anna Karin o Janne

Hej på er,
Har suttit o läst er blogg. vet precis vad ni går igenom. Vår Tim har kämpat mot sin Medulloblastom sen Nov 2004.
Skickar varma julhälsningar till hela familjen!
Kram!

2007-12-09 @ 21:13:21
URL: http://hem.bredband.net/b3331
Postat av: Anette

Vilken underbar frisör hon är Moa.Hoppas av hela mitt hjärta att behandlingen går bra. Många julkramar till hela familjen. Kram Anette

2007-12-10 @ 12:21:12
URL: http://nenne68.blogg.se
Postat av: Åsa Gustafsson

HEJ MOA! JAG FÖRSTÅR ATT FARMOR INGA-LILL O FARFAR MORGAN ÄR JÄTTEBRA LEKKOMPISAR.JAG KÄNNER DOM FÖRSTÅR DU, O VET HUR ROLIGA DOM KAN VARA. HOPPAS ALLT GÅR BRA NERE I LUND, O DU BLIR EN SUPERSÖT LUCIA. SNART KAN DU JU ÖPPNA FRISÖRSALONG VILKEN TALANG!!!

KRAM FRÅN ÅSA O JESPER

2007-12-10 @ 15:58:27
Postat av: Moa

hej moa vi har samma namn nu (jag som hette emma innan om ni känner igen mailen men inte namnet :p)

vad grym du är på att vara frisör! jag klippte min brorsa lite när jag var i sexårsåldern, mamma tyckte han såg ut som en djävul (och då hade jag ändå bara klippt håret längst ner i nacken) så du är nog bättre ;)

lycka till med behandlingen! om inte annat så får droppställningen gå med i luciatåget med en stjärngossehatt eller nåt

2007-12-10 @ 16:20:26
Postat av: Linnea

Hoppas det går bra i Lund, vilken bra idé att droppställningen får agera Stjärngosse Kram Linnea- en Staffanstorpsbo

2007-12-10 @ 19:22:47
Postat av: Petra

Hej Moa!
Vad duktig du är som klipper pappa. Du har väl fått dom talangerna efter farmor kan jag tänka, du blir kanske nästa frisör i familjen Henriksson.
Hoppas att du får gå lucia nu när du är i Lund.
Lycka till med allt.
Kram från Petra (Hugo och Olivia hälsar och skickar en kram)
PS. Jenny, det var väl värt att må lite dagen efter...

2007-12-10 @ 19:27:20
Postat av: Familjen Nilsson

det ser riktigt härligt ut när Moa klipper Johan... Vi skrattade så vi fick tårar i ögonen. Kämpa vidare Kram fam Nilsson

2007-12-10 @ 21:30:43
Postat av: Jenny

Här kommer många kramar till er från fam.Johansson.

2007-12-11 @ 20:43:11
Postat av: Moa

"Jippi, för då kissar man rött!" haha så sjukt skön kommentar :D härligt med ökande längd och vikt, hon gick ju ner en del innan sonden kom minns jag att ni skrev och några kg på så små barn är ju väldigt mycket...

men jobbigt med felicias mående, jävla cancerhelvete alltså :/

2007-12-12 @ 00:44:26
Postat av: Jennie

hej. vill bara säga att vi tänker på er.
var länge sedan jag kramade om Moa nu.
johan du blev säkert supersnygg nu när du e klippt...

många kramar kusin Jennie och Christian

2007-12-12 @ 11:09:21
URL: http://moahenriksson.blogg.se
Postat av: Ulrika Färemo

Hej!
Jag säger som så många andra här - vilken grym frisör du är Moa!!! Du vet vad du ska bli när du blir stor, eller hur?
Sedan är det förstås ledsamt att Felicia mår så dåligt, det vill man ju aldrig att ens kompisar ska behöva göra. Men bara att veta att man är så mysiga bästa kompisar, det känns väl bra....
(Vad jag vill ha sagt egentligen är att det är en fröjd att se alla mysiga kort på Moa&Flisan tillsammans. Förstår dock att det känns jättejobbigt för er just nu. För visst är det som du säger, Jenny, att 64an är som en stor familj....)
GOD JUL-helg till er alla! Moa, hoppas tomten kommer med stora säcken till dig. Du har väl önskat dig en riktig frisör-sax nu?
Varma glöggiga kramar från /Ulrika (Matildas mamma)

2007-12-13 @ 02:32:35
URL: http://hem.passagen.se/dummapricken
Postat av: Gittan

Hej på er alla,vilken fin klänning du har på kortet Moa,du är en riktigt fin liten prinsessa.
Många kramar till er alla.
(Ps Jenny tack för senast vi hade skitkul)

2007-12-13 @ 09:56:50
Postat av: Camilla

Har läst er blogg ett tag nu men inte riktigt funnit orden.Har inte rätta orden nu heller men vill ändå skicka en styrkekram till hela er familj.Som förälder gör det ont i hjärtat att läsa när barn får kämpa såhär,och lida.Men vilken solstråle du orkar vara ändå lilla Moa.Barn är fantastiska.Ska fortsätta följa er kamp.Tack för ni delar med er för som förälder läser man sånt här med respekt.
Kram Camilla

2007-12-13 @ 11:23:03
URL: http://www.123minsida.se/camme7
Postat av: Cajsa

Hej Det var ett tag sedan jag skrev något sitter nu här och vill bara säga vilken underbart söt liten prinsessa du är Moa. Hoppas att du får en glad Lucia i alla fall tänker dagligen på er på att allt ska gå vägen många stärkande kramar från oss alla ps Daniel vill gärna ha en sån duktig frisör som du!
Hälsa och krama om varandra så hörs vi kram Cajsa

2007-12-13 @ 14:36:45
Postat av: Moa

hoppas du får en bra lucia, moa!
och ett sånt jävla helvete rent ut sagt, att cancern vinner över felicia...

jag hoppas på att nästa MR kommer visa att strålningen och cellgifterna har gett tumörerna storstryk! kramar

2007-12-13 @ 16:26:53
Postat av: Moas mamma Jenny

Har problem med inläggen på bloggen, vi försöker med all hjälp vi kan få. Har lagt in Moa som Lucia idag men tyvärr så fungerar detta tydligen inte som det ska
Jag skriver så fort problemet är löst

Moas Mamma Jenny (Blogginnehavaren)

2007-12-13 @ 22:06:25
Postat av: Åsa Gustafsson

HEJ MOA!
HAR DU GÅTT LUCIA IDAG?
Hoppas du mår bättre idag efter ditt besök i lund, du är en otolig kämpe. Nu är det snart JUL vad önskar du dig i julklapp?
KRAM ÅSA o JESPER

2007-12-13 @ 22:36:41
Postat av: Åsa

Moa-jag tror att du är den finaste av alla lucior jag sett! Många kramar från Åsa i Bollnäs

2007-12-14 @ 07:59:12
Postat av: Louise

Vilken underbart söt Lucia..och vilken fin gran :)

Jenny..Det måste ha varit jättesvårt att ha det samtalet som du hade med Moa om Felicia..såna samtal borde inga föräldrar behöva ha med sina barn!

Tänker på er!

2007-12-14 @ 09:13:34
Postat av: Linköpingsbo

DEN VACKRASTE LUCIA VÄRLDEN SKÅDAT!!!!!!!!

TANKAR O KRAMAR TILL ER ALLA

2007-12-14 @ 09:37:06
Postat av: Ida Ståhl

Jag försåt att det måste vara jobbigt att få alla frågor av Moa om Felicia, men det verkar ju som om hon ändå förstår...Och klart som sjutton att hon kommer sakna felicia, de två är ju såå tighta!Hoppas att ni inte åker på en ny infektion nu lagom till jul!
Kramar Ida

2007-12-14 @ 10:35:17
Postat av: linda

men gud vikken söt lucia ni hade då... sjlv missade jag allt :( men fick ju iaf see världens sötaste luica o det räcker för iår hihi

2007-12-14 @ 11:09:17
URL: http://www.majazippert.blogg.se
Postat av: Johanna

Vilken söt Lucia du är Moa :-)

Förstår att det är jättesvårt för Moa att förstå och acceptera att hennes kompis ska dö. Det är ju sådant som inte får hända... Barn ska ju inte dö, inte ens vara sjuka.

Ta hand om er, ta en dag i taget och njut!!

Kram Johanna (en mamma som följer er dag för dag)

2007-12-14 @ 11:22:49
URL: http://grynisen.bloggagratis.se
Postat av: Moa

Vad fin du var som Lucia :) det är väl en sak som jag saknar med skolan (speciellt lågstadiet); luciafirandet, nu märker jag ju inte av det så himla mycket...

Och att Moa ska behöva mista sin kompis nu också, JÄVLA CANCER rent ut sagt... :(

Tänker lite som Johanna, barn ska inte dö! Felicia som bara är fyra år, hon som har så mycket kvar att ge och få...

2007-12-14 @ 13:22:06
Postat av: krister pappa till trinity

hej moa.. såg dig o dina föräldrar på bus i måndags o då visste jag inte vem du var men nu vet jag..
ville bara säga att jag hoppas du mår bra.. kramar från oss

2007-12-14 @ 20:06:58
URL: http://theloveoftrinity.blogg.se
Postat av: Åsa

Hej på er:)
Vill bara skicka ett fång med kramar till er alla:)

P.S Moa jag väntar på att du ska komma å hjälpa mig i kiosken!:)
Kramar från Åsa

2007-12-14 @ 21:18:06
Postat av: Kim och Ulrika

Hej på er!!

Vilka underbara bilder ni har lagt in!!! Undrar om var man kan hitta felicias blogg , dem är så fina tillsammans. Vi önskar er en riktigt god jul!!!
Många Kramar till er alla!!

2007-12-15 @ 11:35:38
Postat av: Familjen Tuvestam

Hej Moa
Vi tänker på dig. Hälsa till Oliver från Oliver. Tim och Oliver skickar en megakram till dig.

2007-12-15 @ 18:31:59
Postat av: Elisabet Roslund

Du kan tro att jag tänker på dej Moa. Tittar alltid länge på dom fina bilderna. Du är SÖT!!
Kramar till er/Elisabet

2007-12-15 @ 21:35:28
Postat av: Anonym

Tack för det fina lucia (tåget). Du var jätte fin i din krona. Men skulle du kunna lova faster att du övar mer på sången till nästa år så att faster slipper höra mammas "kraxande" Vi ser alla fram emot nästa års lucia tåg, hoppas Olli vill vara med då. En stor bamse kram från Faster

2007-12-16 @ 01:08:17
Postat av: Åsa i Veberöd

Hej Moa!! Hoppas du har det så bra som bara du kan. Du längtar säkert till tomten... Tänker på er varje dag som natt. E inne flera gånger dagligen på er och Felicias hemsida. Till Kim och Ulrika: www.tidigmamma.blogg.se = Felicias blogg!! E stålt bärare av ett HOPE-halsband. Kram på er.

2007-12-16 @ 10:48:13
Postat av: TINDRA

Vad fin du var på bilderna Moa, saknade dig på dagis lucia. Hoppas att vi kan leka snart igen, det är bara att ringa när du vill.
GOD JUL till er alla och många kramisar.

2007-12-16 @ 19:17:31
URL: http://moahenriksson.blogg.se
Postat av: Familjen Stigsson

Vilka fina lusse bilder=) Ville bara önska hela er familj en God Jul!
kramar
Josefine & Morgan
med barn

2007-12-17 @ 06:54:10
URL: http://stigsson.zoomin.se
Postat av: Helen

Så fin mask du har gjort, Moa!! Är du en liten pysseltjej? Jag blir så glad över att se att dina mor- och farföräldrar är så mycket med dej...det måste vara skönt för er alla...jag har själv ett litet barnbarn, och vilken kärlek...Ha det så bra du kan, Moa,jag beundrar dej och din familj..kram från Helen i Malmö..jag följer dej och Felicia varje dag och tänker så på er, små prinsessor

2007-12-18 @ 21:58:50
Postat av: kjell

Hejsan på er har läst lite om er och kommer att läsa mer håller tummarna stenhårt så att er lilla Moa ska bli frisk snabbt.Att ett barn ska behövaråkaut för sådant.De e bara orättvist i världen. Ha de fint och ge Moa en kram från okände Kjell och sköt om er.
Hälsningar Kjell

2007-12-19 @ 14:46:49
Postat av: Moa

lagom rörig tisdagmorgon det där alltså... men tur att det fixade sig och moa fick cellgifterna till sist!

på tal om julkort, jag jobbar på posten och när vi sorterade igår så såg jag ett av barncancerfondens julkort och tänkte på moa och felicia :)
(i övrigt så skickas det ju helt sjukt mycket julkort, bra idé att skänka pengar istället! jag har blivit riktigt avskräckt på julkortsgrejen när jag hörde mamma och pappa sitta och med en lista och diskutera om vilka kompisar och släktingar som skulle få kort... "nä, han skickar aldrig, nä hon pratade för mycket om sig själv när vi träffades" osv, herregud... sen som post-jobbare blir man ju extra avskräckt på julkortsidén pga mängden post det blir...)

2007-12-19 @ 18:08:09
Postat av: Anonym

Godkväll!
Instämmer helt.inga julkort i år beställde ett hope halsband och skänkte en slant till barncancerfonden istället. hoppas ni haft en bra dag. krama om familjen och ha en trevlig jul saknar er hoppas på att få träffa er snart sköt om er kram cajsa

2007-12-19 @ 19:50:23
Postat av: Anonym

Godkväll!
Instämmer helt.inga julkort i år beställde ett hope halsband och skänkte en slant till barncancerfonden istället. hoppas ni haft en bra dag. krama om familjen och ha en trevlig jul saknar er hoppas på att få träffa er snart sköt om er kram cajsa

2007-12-19 @ 19:51:44
Postat av: Karro

Fina ni

2007-12-19 @ 21:57:31
URL: http://www.tidigmamma.blogg.se
Postat av: Jessica (Ryans Mamma)

God Jul på er med!! Jo visst berörs man mycket av de andra familjerna man lär känna när man ligger där på Avd 64. Man vet ju precis vad de går igenom jag tror inte att man riktigt kan förstå det förrän man själv gått igenom nåt sånt.
Cool mask Moa, ser ju farlig ut..hihi..
Kram från Ryan och Jessica

2007-12-20 @ 08:53:24
URL: http://ryan95.blogg.se
Postat av: Malin, Ludde och Zigge

hejsan Moa!
Sitter här och läser på din fina blogg. Jag och mina 2 hundar Ludde och Zigge önskar dig en riktigt god jul och ett gott nytt år. Om du vill kan du gå in på vår hemsida och kika hur vi ser ut. Finns en del hundbilder där. varma hälsningar till dig från oss i jönköping

2007-12-20 @ 08:59:39
URL: http://medlem.spray.se/malinhelena/
Postat av: Anonym

God jul och gott nytt år!! Hoppas på ett bra 2008 kram fam Marken

2007-12-20 @ 10:49:40
Postat av: kjell

Hejsan på er och jag hoppas verkligen ni kan få ha en lugn och fin helg hemma hos er och verkligen vila ut och ha de gott.Hade de gått så skulle jag tagit er plats på sjukhuset så ni kunde åkt hem och bara haft de bra Sköt om er och jag ger er en kram och hälsa Moa låt henne gärna kolla detta jag gjort.http://web.telia.com/~u38315214/tomtar04.html
Många kramar och hälsningar från Kjell

2007-12-20 @ 12:19:04
Postat av: Birgitta

Hej har följt er ett tag hittade hit från felicias sida. Vilka fina kort på flickorna och vilka vänner dom verkar vara. Hoppas att febern ger sig och att ni kan vara hemma i jul. vilka fina julkort spec det med ljuset var finns dom? Tack för att ni orkar att dela med er i eran
kamp.
Styrkekramar från en stolt farmor-mormor Birgitta

2007-12-20 @ 12:52:33
Postat av: PiaLiaLottaPotta

Hejsan...
JAg har ju sett s¨många underbara bilder på lilla Moa och Felicia i Karros blogg!
Idag är ingen rolig dag... Tänker så på er och lillaMoa!
Önskar er in riktigt god Jul! Och håller alla tummar för att ni ska få slippa fira den på sjukhuset!
God Jul!

2007-12-20 @ 13:10:30
URL: http://pialialottapotta.blogg.se
Postat av: Rose-Marie Lindh

Hej lilla Moa och hela din familj. Önskar er en riktigt god jul och ett gott nytt år.
Tänker på er varje dag och vet hur jobbigt ni har det.Kämpa på. Kram

2007-12-20 @ 14:39:21
Postat av: Lena

Kom inn hit via Felicias side. Trist dag :(!! Men så mange fine bilder vi har sett av disse jentene sammen. Felicia og Moa var heldige som hadde hverandre, men sikker på at Felicia kommer til å leve videre i Moas hjerte!! Nå har Moa en skytsengel som våker over henne enhver tid, det er det ikke alle som har.
Håper dere slipper jula på sykehuset, skal sende dere noen gode tanker...hvem vet, kanskje det hjelper?

Klem fra noen ukjente her i Norge

2007-12-20 @ 19:50:34
URL: http://www.maelca.com
Postat av: Moa

nu har moa en egen liten skyddsängel, en som borde fått leva i åttio år till... tänker på er extra mycket idag

och hoppas på att det blir en hemmajul i år!

2007-12-20 @ 20:28:56
Postat av: Carina

Hej!
Vilken oerhört tråkig och tung dag! Tänker så på Karro och Tisse. Nu slipper söta Felicia ha ont. Tårarna rinner. Ni vet ju att Felicia och Moa har en alldeles speciell plats i våra hjärtan. Det kommer dom alltid att ha. Tänk förra julen, då hade vi ingen aning om vilket helvete 2007 skulle vara. Fy, vilket tungt år vi alla haft. Idag känner man sig extra ledsen och deprimerad såklart. Hoppas att Moa inte åker på någon ny infektion utan att ni får vara hemma och ha en skön Julhelg. Jag önskar också er ett riktigt Gott Nytt År 2008, det måste vara året då en massa bra saker händer, eller hur?!
Tänker på er och sänder massor med kramar
Carina, Jan, Andreas och Emelie Jönsson

2007-12-20 @ 21:16:20
Postat av: Petra

Hoppas ni får vara hemma med Moa över jul...
Kämpa på!
Kram Petra (från Felicias dagis)

2007-12-20 @ 21:52:25
Postat av: Helena

Jag vill bara på detta sätt sända en julhälsning till er alla! Hoppas att julen blir en lugn och feberfri helg hemma. Jag har också tänt ett par ljus här hemma för dessa fina prinsessor. Tänker mycket på Moa Hon har mist ett vän här på jorden. Men det bandet dessa två tjejer verkar ha så kommer dom att följa varandra genom hela livet.
Kramar Till hela släkten... H/ Per Helena Rasmus o Alice i Tyringe

2007-12-20 @ 23:09:42
Postat av: Palle Åsa Rasse Elida och Lova

Hëj på er!!
Det e inga mutor,nog bara ett extra mysigt knä.
O Moa när du kommer hem ska jag massera din panna lite ;)..
Hoppas vi hörs av imorgon
P.S Åsa hälsar

2007-12-20 @ 23:14:40
Postat av: Cicci (Ellinors Änglamamma)

Hej!

Tung dag idag. Känns som jag och Magnus går igenom allt det jobbiga med Ellinor igen. Tänker så mycket på er och ser ni Karro och Mattias innan vi gör det så ge de en bamsekram från mig och Magnus.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni får vara hemma över julen och att, trots allt, får en riktigt mysig jul och ett Gott Nytt År.

Massor med kramar Cicci och Magnus

2007-12-21 @ 00:59:38
URL: http://ciccimagnusellie.spaces.live.com
Postat av: Moa blogginnehavaren

moahenriksson
oliver pappa johan
mamma
kellie
jenny

2007-12-21 @ 09:41:35
URL: http://moahenriksson
Postat av: Louise

Lämnar en liten Kram till Moa som mist sin kompis Felicia!

Hoppas att ni får en lugn och fin Jul hemma,
med mycket julklappar och utan feber och sjukhus!

Kram Louise

2007-12-21 @ 11:37:11
Postat av: Palle Åsa Rasse Elida och Lova

Verkatr inte som ni kommer hem idag =(
Hoppas det löser sig snabbt.
Har ju ingen ha i knät (moa) och inte nån att trakassera (Jenny)
Elida o Lova hälsar så gott me

2007-12-21 @ 16:53:23
Postat av: Maya

Tänker massor på er, hoppas verkligen ni får vara hemma till Jul och mysa ihop.
God Jul på er och ta väl vara på varann.
Kram Maya

Postat av: Helena

Så duktig du är på att skriva namn, Moa!! Du verkar vara en jätteduktig och go liten kämpe...Jag tycker så synd om dej att du förlorat din kompis, ni två har en speciell plats i mitt hjärta, men nu har Felicia det bra i himlen, slipper ha ont, och kan leka med de andra änglabarnen, men jag hoppas verkligen att dina mediciner hjälper, så att du blir en frisk flicka...Jag önskar hela familjen (fast jag inte känner er) en riktigt god jul (så bra det kan bli), hoppas ni får vara hemma och ha det mysigt...ni verkar vara en sån stark och bra familj..tänker på er, kramar från en mamma/mormor i Malmö...

2007-12-22 @ 08:51:30
Postat av: kjell

Hejsan på dig Moa med mamma och dina närmaste när jag såg om din bästa vän
Felica så kom även tårarna på mig så världen e verkligen orättvis,trots tråkigheterna så får ni se till att ha en bra helg men tankarna har vi ändå hos Felicia
Sköt om er och jag ger er en stor kram
Julhälsningar och kramar från Kjell

2007-12-22 @ 09:07:30
Postat av: Peter

Jag hoppas ni får fira lite jul i lugn och ro i hemmet utan några störande infektioner.
Anton måste vara kvar på BUS så ni kan väl fira lite för oss med isåfall?

Julkramar till er i denna overkliga tid.

2007-12-22 @ 09:34:22
URL: http://www.quist.nu/anton
Postat av: Sofi

Livet är orättvist...

2007-12-22 @ 09:41:21
Postat av: Mona Wejernvik

Tänker på er! Kramar till er alla! Hoppas det blir lugnt under julen.

Postat av: biggan

ja det är tungt och vad säger man till ett barn i det läget, jag har inget svar, tankarna går till henne och föräldrarna, och till er och hoppas ni kan få en så bra jul som möjligt, kram biggan

2007-12-22 @ 13:49:24
URL: http://www.metrobloggen.se/biggansblogg
Postat av: Jessica ( Ryans mamma)

Önskar er en riktigt God Jul!!
Så ledsamt att höra om Felcia! Måste vara jobbigt för Moa, de blev ju väldigt tajta. Inte lätt att förklara heller när hon inte är så gammal.

2007-12-22 @ 15:05:12
URL: http://ryan95.blogg.se
Postat av: Maria

Sådan mor, sådan dotter.Jenny du har ju alltid varit så envis och duktig. Det är ju något er dotter också är.Har varit inne på er blogg under en längre tid och läst och detta berör oss många. Det är många tårar som fallit från oss i familjen. Ge Moa och Oliver många julkramar från oss. Önskar er ALLA i familjen en riktigt God Jul!! Mycket tråkigt med Felicia men nu har hon inte ont och ingen ångest. Många kramar Maria.S.

2007-12-22 @ 22:15:10
Postat av: Elisabet Roslund

Jag blir glad över att läsa att du mår efter omständigheterna bra idag Moa. Hoppas att du får en riktigt skön jul hemma med din familj, med många julklappar och mycket julgodis.
God jul önskar jag/Elisabet

2007-12-22 @ 23:25:43
Postat av: camilla

Va glad jag blir att få läsa att Moa mår lite bättre.Önskar så att ni ska få en infektionsfri jul.Läst er blogg varje dag o skrivit ett inlägg tidigare,måste bara hålla med dig mamma Jenny om hur fantastiska KVH är.Dom var mycket hos min mamma som cancer tog ifrån oss 24/4-07.Dom gör ett fruktansvärt bra jobb.Jag är så förbluffad över hur glad Moa alltid ser ut trots allt hon genomlider.Vilken uttålig kämpe ni har.All lycka till er.
Julkramar till hela familjen(några extra till Moa) Camilla

2007-12-23 @ 00:06:54
URL: http://www.123minsida.se/camme7
Postat av: Sanna

Hej Moa och resten av familjen!
Så här, da´n före doppareda´n vill jag bara passa på att önska er en God Jul! Hoppas att ni(trots allt hemskt som drabbat er) får en mysig jul tillsammans och att tomten hittar till dig Moa...
Julkramar!

2007-12-23 @ 08:11:09
Postat av: Eva Trulsson

Önskar hela familjen en God Jul!och Gott Nytt år!

2007-12-23 @ 09:58:24
Postat av: Kusin Kajsa

Ska bli så kul att träffas ikväll. Ser fram emot det

Kram så länge

2007-12-23 @ 13:26:44
Postat av: Johanna

Jag vill passa på att önska er GOD JUL så här dagen före stora spännande julklappsdagen :-)

Njut över att vara hemma, skräm bort alla baciller så du får må bra hela julen och även Nyår.

Tänker på er ofta...!!!

Stor kram Johanna

2007-12-23 @ 19:12:14
URL: http://grynisen.bloggagratis.se
Postat av: Palle Åsa Rasse Elida o Lova

Tjenare!!
Hoppas det e bättre med er.
Har försökt tvätta av moas tauering från igår (det e omöjligt)
Ha en trevlig kväll o så hörs vi
Jag hör soffan kallar

2007-12-23 @ 19:35:04
Postat av: Moa

GOD JUL på er :)
jaa kan ju vara bra med en påse blod inför
julafton så hon mår lite bättre imorgon
hoppas kvällen blir rolig för er

2007-12-23 @ 20:52:03
Postat av: Anonym

Hej på er! Har precis suttit och läst på Felicias blogg. Så tragiskt så sorgligt så ofattbart att ett litet barn får lämna jordelivet vid så ringa ålder. Visserligen brukas det påstås att livet inte är rättvist men detta är nog det grymmaste någon kan utsättas för. Med tanke på detta så uppmanar jag alla som är inne på Moas blogg: Skänk en slant till barncacerfonden. Inget bidrag är för litet.
MED ALLAS HJÄLP KAN LIV RÄDDAS.
http://www.barncancerfonden.se

2007-12-23 @ 22:50:37
Postat av: cizza

Tänker på er varje dag, hoppas att ni får en fin jul.... kram

2007-12-23 @ 23:40:57
Postat av: Louise

Vill önska Moa och hennes familj en God Jul,
hoppas att ni får fira den hemma,
och att Moa får vara pigg och slippa feber!

2007-12-24 @ 09:51:35
Postat av: kjell

Hejsan Moa de var ju bra att du fick träffa din kusin och att ni hade lite kul.Hoppas nu också att tomten kommer till dig idag och att du får många paket.Ger er alla en jättestor julkram.
Hälsningar Kjell

2007-12-24 @ 10:04:01
Postat av: Ingrid N

Hej på er alla. Jag har jobbat hela helgen,då vi har haft det tufft.Kunde bara ge Christina en snabb hälsning till er. Hoppas att blodet gick bra inatt då"Pinglan" var hos er.Ska vara ledig resten av året(förhoppningsvis)så man kan ladda sina batterier. Hoppas ni får en så bra jul ni kan få.Moa, du är en riktig envis,liten tjej,precis som din mamma var när hon var liten.Mats och jag önskar er en riktig GOD JULoch GOTT NYTT ÅR.Ge inte upp Moa,kämpa på. Jag tänker på er alla.Vi hörs. Hälsn Ingrid N.

2007-12-24 @ 10:16:36
Postat av: Familjen Malmberg

God Jul och Gott Nytt År till Er alla i familjen Henriksson!!

Håller alla tummar och tår för en infektionsfri jul!!

Tack för att ni delar med er!

Petra, Roger, Rebecca, Rasmus och Malva

2007-12-24 @ 10:20:54
Postat av: Åsa i Veberöd

Jag vill önska er en riktigt mysig jul med många julklappar till Moa och Oliver. Kram från en okänd bloggläsare.

2007-12-24 @ 10:22:07
Postat av: Therése

God jul önskar jag hela familjen. Sänder en speciell hälsning till Moa och hennes bror. Hoppas att ni ungar får en underbar och rolig julafton och att ni båda får må bra en dag som idag.

Kramiz!

2007-12-24 @ 10:48:22
Postat av: Fredrik,Jenny,Kevin,William

Vi vill önska er en riktigt God jul. Hoppas allt är bra med er och att ni får en trevlig kväll!!

2007-12-24 @ 15:02:36
Postat av: Annelie, Roger, Oscar och Albin

Hej Moa och god Jul!!
Vi ses kanske imogrgon hos Rita och Ronny.
Hälsa de andra.

2007-12-24 @ 22:38:42
Postat av: Åsa Gustafsson

HEJ MOA MED FAMILJ.
HOPPAS NI HAR HAFT EN BRA JULAFTON O ATT MOA MÅR BÄTTRE, HAR DU O BRORSAN FÅTT MÅNGA FINA JULKLAPPAR.

TÄNDER ETT LJUS O TÄNKER PÅ FELICIA MED FAMILJ.
MÅNGA KRAMAR FRÅN JESPER O ÅSA

2007-12-24 @ 23:56:53
Postat av: moa henriksson

MOA KELLIE
OLIVER
MAMMA
PAPPA
MORMOR
MORFAR
NLLIE

2008-01-12 @ 08:59:40
Postat av: lotta

hej på er
tänker på er förstår hur svårt ni har det blev mycket förbannad när jag läste om ert hus
ge "fan" i vad andra människor tänker ta hand om er själva önkskar er all lycka kram och puss

2008-04-29 @ 14:19:58
Postat av: Inger & Nicke

Hejsan!
Tänker på er,
Det är konstigt vad andra ska ha ont av allt man gör....strunta i vad dom pratar om och gör vad som känns bra för er. Kramar till er allihop.

2008-04-30 @ 13:00:57
Postat av: Gabbi,Eslöv

Moa, jag saknar dig något sjukt mycket ska du veta !

Du ligger i mina tankar hela tiden,jag såg att du ville ha komentarer så kände mig nästan lite tvingad nu innan jag åker ner och till thailand me familjen .

ska tänka på dig då:)

ha det bra sötnos och hoppas allt går bra, vi håller tummarna för dig!

Puss&kram ! (L)

2008-12-21 @ 18:23:28
Postat av: laecyo Inga-Lill

Hej Moa! jag önskar dig och din famlij engod fortsättning i er kamp och ett riktigt Gott Nytt År

2009, tänker mycket på er, min beundran har inga ord.Själv har jag också fått kämpa på efter min hjärt op.Det har varit både upp och ner precis som

det är för dig MOa men gud vilken livsvilja du har

och även din familj.En riktigt stor bamsekram från

Inga-Lill med sin katt laecy.jag följer dig och ber

för dig vännen.

2008-12-26 @ 05:28:39
Postat av: Emmy

Hej Moa!

Jag har precis hittat till din blogg och jag kommer ju ihåg dig från Ronald McDonalds Hus. Den 3 december 2007 föddes mina tvillingar i vecka 23 och vi bodde på RMD Hus i 1½ månad tills vi flyttade till ett annat sjukhus. De båda fick hjärnskador men har blivit 2½ år nu. Juni är 6 år och Ervin är 4 år.



Jag har kort där du är med från den här tiden om du vill titta på dem.

Jag önskar dig allt!

Kram Emmy

2010-08-13 @ 00:59:04
URL: http://mirakeltvillingar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0