Fotoalbum


En rolig dag på 62:an

317238-111
Moa för ett år sedan

317238-110
Kellie

317238-13
Moas första nersövning i Lund


Matilda och Moa


Uppvak efter operationen i höger lunga


Ny inopererad Portacat

317238-2
Moa ligger i respirator efter 9 timmars operation av tumören i nacken


Ärret av operationen


Oliver & Moa myser i sängen

 
Moa led av migrän efter operationen  

317238-7
Fyrhjulingen på avd 64

 317238-20
Här tävlas det med syrrorna, Moa dricker kontrast inför en röntgen, Moa vann

 

317238-47
Moa & Oliver               Våra underbara barn


Farmor, Moa och Oliver, under första cellgiftsbehandlingen


Nersövd, ska få cellgifter i ryggmärgsvätskan


Lena sätter nålen i portacaten

 
En vanlig dag på lekterapin


Moa, Johan och Felicia spelar UNO


Kusin Fanny och Moa på lekterapin


Mammas skolkompis var på besök (Carina) heter hon 




En gång Peugeot, alltid Peugeot


En stjärna kör en pärla


Syrran Emma & Moa


Oliver följer med syrran på strålningen

Kommentarer
Postat av: Maria Bölja

Kära ni,
Jag har nu läst om Moas historia och jag blir så fruktansvärt ledsen att hon också har drabbats av det här jävla meningslösa sjukdomen.
Vi har varit där ni är nu på vårt vis genom att vår dotter fick diagnosen AT/RT 2003 vid 6 års ålder. Jag känner så väl igen oss i mycet av det ni beskriver. Fruktan, smärtan men också glädjen över de små framstegen - som när man får i dem lite mat eller känslan av lycka när de har styrkan att plötsligt le.
Jag har förstått att Moa också får en tuff behandling och jag tror jag skrev det i mailet till dig nån gång - det kan kännas tufft, men för oss och vår Olivia var detta ett krav och också det som jag tror gjort att vi är där vi är idag - delvis ialla fall. De gav vår dotter så mycket skit dem bara kunde utan att kroppen skulle lägga av pga behandlingen. MEN, de vet vad dem gör, och barn är tuffare än man tror.
Jag hoppas det går lika bra för Moa som det gått för vår Olivia och jag önskar att den fortsatta behandlingen går så smärtfritt som möjligt.
Kram kram från
Maria, mamma till Olivia AT/RT 2003

Postat av: madelene

är det matilda färemo som är med på bilden där med lilla moa?? så söta de är

2007-09-21 @ 08:33:21
Postat av: Helena och Pelle

Hej!
våra hjärtan och tankar är med er ALLA. Hoppas att framtiden ljusnar snart och er lilla goa familj får det bra igen.
Många kramar Familjen Nordin/Nilsson i Tyringe

2007-09-25 @ 13:20:47
Postat av: Familjen Rosvall och Ahlm

Vi tänker på er!

2007-10-13 @ 16:03:43
Postat av: Pernilla Skold

Det ar verkligen grymt att ni ska behova ga igenom allt detta. Ni ska veta att man tanker pa er till och med pa andra sidan jorden.

2007-10-23 @ 18:41:34
Postat av: Malin Hall

Hej familjen Henriksson!!
Jag har läst och gråtit mig igenom hela er blogg idag och vill bara sända er styrkekramar!! Håller med om att KVH är underbara för alla som någonsin haft med dom att göra!!Sköt om er så gott ni kan!! Kramar
Malin i Bjärlöv

2007-11-14 @ 17:50:35
Postat av: Lena

Vilken underbar dotter ni har och vilken kämpe sen. Önskar att denna hemska sjukdom inte fanns och framför allt att barn skulle skonas från den. Har en näa anhörig som oxå drabbats.
Hoppas att behandlingarna på tösen går bra och att hon blir frisk och får det bra i framtiden.
Styrkekramar från en medmänniska som läser eran fina blogg.
Kramar till Moa och er anhöriga

2007-11-17 @ 01:04:24
Postat av: Kusin Malle

Tänker på er varje dag

2007-11-19 @ 22:59:37
Postat av: Sabina

Läser er blogg o tårarna kommer,tänker på er och önskar allt går bra. Styrkekramar till Moa o rest av familjen.

2007-12-14 @ 01:55:47
Postat av: Caroline

Vill bara skicka en stror kram till er alla i familjen!!! Kämpa på! kram karam

2007-12-18 @ 17:47:52
Postat av: Pia

Vi tänker på er
och önskar er ett
*Gott Nytt 2008!!!*
Många kramar
Anders Pia Otilia My

2007-12-29 @ 21:07:04
Postat av: Kjerstin

Tänker varje dag på Er ni har verkligen en prinsessa

jättekramar till hela familjen

2008-02-05 @ 22:06:42
Postat av: Linda Lindeblad

Hej kära familj!!
Gud vad detta är sorgligt sitter här och gråter..har en familj med två friska barn och så gnäller man när dom är jobbiga, nej nu är det slut med detta..ni ska veta att jag tycker ni är starka som orkar, många ttora tankar till er med bamsekramar.
Linda m familj

2008-04-01 @ 09:04:10
Postat av: Moa

jättefin "gammal" bild på Moa också, har inte sett den när jag kollat här innan faktiskt :)

2008-05-12 @ 23:33:49
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Gitte

Hej!

jag lider o kämpar med er. Har en dotter på 2 1/2 år. Tänker varje dag när man har lite "motvind" att det är bagateller. Tänk det finns så många som har det så mycket värre. Måste säg att vilka underbara ögon er dotter har! Trots att hennes hår fallit, hon är så sjuk, så är hon helt underbar med denna strålande blick! Kämpa på vi tänker på er!

Kram

Gitte och Isabel

2008-06-05 @ 11:10:21
Postat av: Camilla

Det är klart att du ska överleva Moa, härligt och se en sån söt, stark och härlig tjej.

Massor av bamsekramar till dig

2008-06-05 @ 22:37:10
Postat av: Mia

Hej.

Följer eran vardag och ja beundrar er alla.

Starka Moa, så duktig och söt.

Tänker på er ofta,

Hoppas ni bara får massa positiva besked framöver,

styrke kramar!

2008-07-04 @ 11:34:14
URL: http://svalan87.blogg.se/
Postat av: Vicky

Moa är så stark som orkar, beundrar henne. Måste säga att hon är så otroligt vacker trots sjukdomen och så fruktansvärt stark. Många kramar till Moa och familjen!

2008-09-05 @ 13:08:54
URL: http://vick.bloggsida.se
Postat av: Fiffi :D

Tjena moa :D, Ingen aning om vem du e, tänkte bara skriva att du är en riktig kämpe. Ja hoppas verkligen du blir frisk , jag kan bara säga att ungdommar ser upp till dig . krya på dig vännen o hoppas du blir frisk, min kompis anna hälsar också :D.

2009-02-05 @ 16:57:18
Postat av: Anonym

nej, stackars lilla moa!

barn ska inte behöva lida av ngt så fruktansvärt(inte häller vuxna såklart, men jag menar hon är ju så liten)

jag har tittat på bilderna och läst texten och tycker jättejätte mycket synd om henne.

hoppas att hon blir frisk!

hälsa moa, "krya"!(:

mvh/emma,

2010-03-16 @ 19:48:21
URL: http://emmaheenriksson.blogg.se/
Postat av: Hosanna

Hej!

Mitt hjärta bara brister när jag ser den nöd du har för att din dotter ska bli frisk, jag kan inte tänka mig hur det känns att ha den pressen med ett barn som är lika sjukt som din dotter.

Jag ville bara komma förbi och skriva här att det finns ett STORT HOPP FÖR DIN DOTTER!! Hon kan bli helad, flera tusentals människor har blivit helade från cancer och andra sjukdommar. Jag vet inte vilken syn du har på livet, och vilken religion du tillhör. Men jag vet att det finns en person som älskar dig,Moa och din familj och som dog för henne för att hon skulle bli helad hans namn är Jesus.

Om du har en bibel läs jesaja 53:5 och johannes evangelium 3:16, verser som är sanna, och kommer att hjälpa dig.

Om du har frågor kan du nå mig på: [email protected] Va Stark du och din dotter har en mening och en plan i denna värld.

2010-09-17 @ 22:29:16
Postat av: Matilda

Jag har läst dina senaste inlägg och ville bara säga att jag tänker på er! Det är en fruktansvärt orättvis sjukdom och det gör ont i mig att veta att den drabbat er flicka som ser så glad och livfull ut. Försök att minnas henne så som hon var innan hon fick sjukdomen och glöm aldrig bort att berätta för både henne, och resten av familjemedlemmarna hur mycket ni älskar varandra!

2010-09-24 @ 00:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0