Jobbig vecka

Torsd 2 April

Idag är det redan torsdag, tiden bara rinner iväg. Som ni flesta har läst i tidningarna så ska vi till Eypten enligt dom, men sanningen är som Kvällsposten skrev idag att vi ska till Gran Canaria.
De dagstidninar som skrivit om Moa, har inte varit observanta på att jag tidigare skrivit att vi inte fått bekräftat riktigt än var vi ska, så i lördags förmiddag när första tidningen skrev att vi skulle till Eypten så fick jag ett telefonsamtal från Min stora dag, en bekräftelse på att resan är bokad till Gran Canaria.
Tidningarna har alltså utan att fråga oss publicerat i stora dagstidningar var vi är på väg, och ni som har följt oss vet ju att det finns många avundsjuka människor, (hur man nu kan vara avundsjuka på en familj med ett allvarligt sjukt barn) dom har säkert fått vatten på kvarnen nu när dom läser om detta.
Bilderna som var i dagstidningarna var dessutom 1 år gamla, då när Moa hade slang i näsan och vägde 7 kg mindre. Moas kommentar till dessa bilder var:::: Den slangen ska ja aldrig ha mer mamma, då mådde ja inte så bra... Vad fan väcker detta för tankar för Moa,, UUUUSSSCHH vad sur och besviken ja har blivit på detta.
Kändes bra när Kvp ringde och pratade med oss, en reporter som har hört av sig till oss många gånger utan att skriva något om Moa, en sådan reporter ska ha en guldstjärna, han ringer och frågar innan iallafall, och vi får avgöra vad för bilder som ska sättas in...+++ till Kenneth..



Veckan för övrigt har inte varit rolig, mina föräldrars hund var jag med och avlivade i fredags, pga åldern.
Mormor o morfar ska alltså skaffa en ny hund nu på lördag och det blir en kille till vår Kellie, alltså en Cocker Spaniel...
Vila i ro Nellie..

Jag önskar även att Sabina, en bloggare, och mailkompis som somnade in i tisdags morse, 34 år gammal,  har haft en del kontakt med henne den sista tiden i hennes kamp. Nu slipper hon all smärta och ångest, vila även du i ro Sabina...



Moa mår jättebra, full av energi som vanligt, skolan går bra, och nu väntar vi på att röntgen som ska genomföras i nästa vecka, och med denna röntgen så kommer mina magproblem som ett brev på posten, har haft det jättejobbigt denna veckan, varit trött och ont i magen som går ner i hela bäckenet, klagar inte men denna gången så har smärtan varit jobbig.. Det lilla i det stora hela..

Det som varit positivt denna veckan är vädret, i går eftermiddags träffades alla grannar utanför vårt och stod och snackade, det märks direkt när våren kommer, då kommer alla ur sitt ide, roligt och väldigt trevligt..


Kommentarer
Postat av: Moa

hej

tycker också att de borde bett er välja bilder, även om de inte varit och fotat moa på länge så kan de alltid fråga er om någon privat bild att sätta in. plus dubbelkolla det med resan. jag läser till journalist och skulle inte skriva om er (eller andra "privatpersoner", inte riktigt samma sak med kändisar eller anonyma artiklar om brott/trafikolyckor, ja, ni fattar...) utan att fråga.



kram!

2009-04-02 @ 21:59:21
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Eva med Emelie

Hej!

Kul med resan till GC. Bilden ni lagt in är det hotell som vi valde att åka till i två veckor, alldeles efter att Emelie var färdigbehandlad för tre år sedan. Inte dumt alls...! Skulle gärna följa med er. (vi åkte 1/4-15/4-05). Må så gott på er resa.

Eva

2009-04-02 @ 22:11:10
Postat av: Jenny A

Härligt att Ni kommer iväg på resan. Det är Ni absolut värda. Förstår inte hur folk kan se med avund på att Ni får åka... Åk och ha det så härligt. Sköt om Er och ladda batterierna. Kramar ifrån Umeå.

2009-04-03 @ 11:12:35
Postat av: Amanda

beklagar sorgen av både dina föräldrars hund och även din eller ja snarare vår allas vän sabina. nu är hon fri från all smärta och ångest. i ett land utan smärtor bor hon nu. hon vakar över oss för alltid, det vet jag.



kul med resan till gran canaria. hoppas ni får en fin tripp dit..//Amanda

2009-04-03 @ 11:34:05
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Bertil o Karin, Härlöv

Hej hela familjen Njut ni i fulla mått av resan till Kanarieöarna. Vi hoppas att ni får en jättebra resa. Strunt i alla människor som är avundsjuka. Det är små människor.

Härligt att se bilderna på Moa och Oliver, jättefina ungar.

Kram Karin o Bertil

2009-04-03 @ 12:58:19
Postat av: Vi på kviingevägen 33

Hejsan!

Jag skulle själv jättegärna vilja åka utomlands, men jag ska säga att jag är inte ett dugg avundsjuk på er, jag unnar er det av hela mitt hjärta och jag hoppas att ni får det jätteskönt och kan ladda upp "batterierna". Skit i alla trångsynta människor, sådana finns det överallt.

Varma hälsningar Sussi.

2009-04-03 @ 16:02:17
Postat av: Kjerstin Johansson

Hej Moa

Vad glad jag blev när ja läste kvällsposten. Hoppa att allt går bra. Jag önskar er alla en riktigt skön semester. En Jättekraaaaaaam till Er.



Kjerstin

2009-04-03 @ 18:42:28
Postat av: Kjerstin Johansson

Hej Moa

Vad glad jag blev när ja läste kvällsposten. Hoppa att allt går bra. Jag önskar er alla en riktigt skön semester. En Jättekraaaaaaam till Er.



Kjerstin

2009-04-03 @ 18:43:20
Postat av: Helle

Hej Moa + familj

Ville bara ønska er en riktig trevlig resa och till alla avundsjuka kan jag bara sæga, ni borde skæmmas. Ni behøver denna resa och hoppas ni får lugn å ro dær. Længtar till att få se Peryken hoppas det kommer nya bilder næsta vecka.

Kram från Helle i Danmark

2009-04-03 @ 19:22:53
URL: http://musenet.dk
Postat av: tove

Vad mysig att få åka iväg, det är ni väl värda!

2009-04-03 @ 21:12:03
Postat av: Moa

På tal om Gran Canaria, Moa gillar ju att bada och förutom fina medelhavet så finns där ett ställe som heter aqua sur om ni gillar vattenrutchbanor, vågmaskiner och så vidare. jag minns inte exakt allt eftersom jag inte varit där sen typ 2002 men det finns mycket iallafall :)



håller tummarna för nästa veckas röntgen



kram!

2009-04-03 @ 22:17:38
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: En mamma

förstår hur Du känner inför röntgen , jag har det likadant när jag väntar på röntgensvar på min dotter, det är en FRUKTANSVÄRD tid, vet inte hur länge man ska orka. i.a.f. skönt för er att komma bort till sol o värme ett tag, det skingrar ju faktiskt tankarna lite, hoppas att ni får det riktigt bra det är ni verkligen värda.

2009-04-03 @ 23:32:45
Postat av: Lotta Nyström

Saknar ord för hur elaka och avundsjuka människor kan vara......



Önskar er allt gott på er resa till Gran Canaria, hoppas ni får en härlig tid med mycket sol, värme och bad. Ni är så väl värda allt detta hela er familj med härliga lilla Moa i spetsen.



Kramar i massor från Lotta Nyström i Västerås.

2009-04-04 @ 12:05:41
Postat av: Ylva

Jag önskar er allt gott när ni åker på er semester!



Kram Ylva

2009-04-04 @ 12:29:56
URL: http://wingren.blogg.se/
Postat av: sari

Ni är väl unnade denna semester....och det vet ni och bara njut!!!!

Ni är helt underbara goa människor er söta familj.



Vi kramar om er//Sari & Ponne

2009-04-04 @ 18:23:09
URL: http://tuulikki.blogg.se.blogg.se/
Postat av: Natalie

Hoppas att ni kommer att få det underbart på Gran Canaria!



Kram!!! /// Natalie.

2009-04-05 @ 14:34:12
URL: http://helsingborgsnatalie.blogg.se/
Postat av: Sofie

Åh- önskar er en SÅÅÅÅ härlig semester! Jag har min kusin där och ÄLSKAR ön.. Det finns något för alla smaker.. Ta er till Amfi beach.. (i Arguinegin) Där har ni Karibisk sand och en helt LJUVLIG lagun att bada i! Även Amadores stranden utanför Puerto RIco är jättefin, en riktig snäckskals strand! Oavsett vart vi befunnit oss på ön, så vill jag alltid dit! Jag ska kolla i bloggen å se om ni orkat följa mina tips =)

Till alla dom som missunnar er resan så säger jag bara: FY F***N, skaffa er ett liv som ni tycker om istället för att sitta och vara missunsamma, bittra och elaka.

HA EN JÄTTEHÄRLIG RESA! Ser fram emot att få se Moa i peruken med stort P!!!

Kramar till er alla!

2009-04-06 @ 10:31:25
Postat av: Ingrid och Lars

Hej alla fyra!

Ha det såååå jättebra på Gran Canaria och bara njut av allt det goda. Avundsjuka människor bryr vi oss inte om, dom har det jobbigast själva.

Må väl och njut.

Kramar Ingrid och Lars

2009-04-06 @ 19:28:50
Postat av: Kjell

Hejsan på er och jag hoppas allt går bra med resan den e ni så väl värd så inte skulle jag ens i tanken komma på att va avundsjuk på er ni e så väl värda den resan och mycket mer.Njut nu av sol och bad och jättemycket glass och läsk till Moa.

Kramar från kjell så hörs vi snart igen.

2009-04-07 @ 16:35:03
Postat av: Natalie

Hej! Moa!



Hoppas att du mår bra! Hoppas att det går/har gått bra med röntgen denna vecka! Har du fått din peruk ännu? Kommer att bli mycket spännande att få se dig på bild med peruk!



Kraaam!!! /// Natalie

2009-04-07 @ 18:28:12
URL: http://helsingborgsnatalie.blogg.se/
Postat av: Kjerstin Johansson

Hej på Er

Bry Er inte om vad andra tycker ha det bra tänk framåt Jag är så glad att ni fått resa, det behöver ni verkligen . Ja ger en stor KRAAAAAM till Er .



Ha det riktigt skön resa



Kjerstin

2009-04-07 @ 18:55:36
Postat av: Maria m Olivia ATRT

Är inne och kikar hur ni har det. Håller tummarna för nästa röntgen och för att resan blir Såååååå bra! Kramar från oss!

2009-04-07 @ 21:46:05
URL: http://familjen.zoomin.se
Postat av: Maria m Olivia ATRT

Är inne och kikar hur ni har det. Trist med tidningarna, skönt att ni åker iväg och jag håller tummarna för nästa MR.

Kram från oss

2009-04-07 @ 21:48:54
URL: http://familjen.zoomin.se
Postat av: Lotta Nyström

Hej på er!



Önskar er alla en äggstra fin påsk!



Kramar i massor från Lotta Nyström i Västerås.

2009-04-09 @ 09:29:02
Postat av: Carina Jönsson

Hoppas att allt gick bra på röntgen igår. Jag var nere i Lund och hjälpte till på avdelningen igårkväll, det bjöds på påskbuffé för inneliggande barn och föräldrar. Känns bra att hjälpa till, man vet ju så väl hur det är.........

Tråkigt att det var fullt på avdelningen, vi fick tom duka bord i korridoren, trist, helst vill man ju att det skall vara tomt på avdelningen på barn/tonåringar, tyvärr är det inte så.

Önskar er en Trevlig Påsk, ät massor av godis.

Sänder er som vanligt många styrkekramar och varma tankar

Carina, Jan, Andreas och Emelie Jönsson

2009-04-09 @ 11:11:41
Postat av: Maria m Olivia ATRT

Hej hej, Undrar hur det är med er? Vet att ni skulle resa bort men inte riktigt när och hur länge. Hoppas ni mår bra!

Kram/Maria

2009-04-20 @ 09:12:33
URL: http://www.familjen.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0