Biopsi (Prover)

15 Dec

I går var ja och Moa på VC och tog prover, efter det bar det till skolan för Luciafirandet på skolan, ja själv körde till jobbet. Vi har fortfarande inte fått svar på nack röntgen som gjordes i torsdags, men proverna ringde ja och kollade idag och dom var superbra. Läkaren i Lund ringde mig framåt middag och meddelade att det inte blev behandling nu innan Moa gjort provet på de tre prickarna i vänster lunga, tycker nog hon gjorde ett klokt val att inte starta förrän denna biopsi är gjord i och med att dom ska in i lungan på henne.

Tid för biopsi blir den 22 dec, då vi åker till Lund för att sövas igen, Moa skulle upp på tumörkonferensen i eftermiddag och läkaren ska ringa mig så fort hon fått svar från konferensen och svar på nackröntgen, en evighets väntan på alla dessa svar.

När biopsin är gjord så blir det även där en väntan på svar, troligtvis ska väl detta skickas till patologen och det vet vi mer erfarenhet att det kan ta tid, så hela julen och nyår får vi nog sitta med nervösa kroppar och vänta.

Jag tycker ändå att det är bra att allt görs så här fort, för om det nu blir en ny operation så blir den iallafall inte förrän på det nya året. Usch ja fy fan...

Till dig som börjar med mailadress.. (unnur)  Var vänlig och försök igen, mitt mail går inte fram till dig, jag får fel på mailadressen....


Kommentarer
Postat av: linnea

vad söt hon är <3

2009-12-15 @ 20:10:41
URL: http://goddamnmaddog.blogg.se/
Postat av: Unnur

provar skicka mailadressen igen:)

Hoppas ni får sova gott inatt<3

kramis

2009-12-15 @ 20:52:44
Postat av: Carina

Hur kan denna söta goa unge vara så sjuk, håller tummarna för er och hoppas ni får en bra jul och gott nytt år trots er oroliga väntan för beskeden.

Har haft sjukdom i släkten och vet vad väntan på besked innebär.

2009-12-15 @ 21:20:54
Postat av: Marianne Hirvelä

Hej på er... Fy fasiken för all väntan men vad ska man göra.....Hoppas att ni får det så himla bra iaf under jul-nyår och ni finns i våra tankar..

Moas ögon kan man ju bara drunkna i.. så himla vackra.... Ett Mirakelbarn är vad hon är...

Varma hälsningar från Västerås

2009-12-15 @ 21:30:44
Postat av: julia - älska utmaningen!

Jag håller tummarna för att dessa prver med ska vara bra... massor med kramar

2009-12-15 @ 21:34:19
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Moa

hej

hoppas biopsin går bra, håller definitivt tummarna för bra svar! ännu en jul med nervös väntan, så var det med den julstämningen... många kramar till er!

2009-12-15 @ 21:34:36
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Elsie Perssonee

Jag har läst om om er lilla flicka och hört pappa i Karlavagnen följt er blogg länge. Nu måste jag bara tala om för er att ni är enastående som klarar denna pers, att ett barn skall behöva drabbas av så svår sjukdom Tänker mycket på er och hoppas på ett bra svar på provet.



Önskar er alla en så bra jul som möjligt



Krama lilla Moa hon är tuff

2009-12-15 @ 22:02:57
Postat av: Cilla

Fy faaan, vilken mardröm ni går igenom!!! Med två egna barn kan man nästan inte ta in allt.



Jag tycker att ni alla är de modigaste, duktigaste och mest fantastiska människor som jag någonsin har "mött"!!! Finns inget annat alternativ än att allt får ett lyckligt slut! Ser fram emot den dagen då du släcker ner bloggen efter att ha skrivit orden: Nu är Moa äntligen frisk!



Alla tummar hålls i Sydney för er alla!!!

Cilla

2009-12-15 @ 22:07:33
URL: http://borglinsdownunder.blogspot.com
Postat av: Rosi

jag som alltid följa hela tiden med din blogg.. jag blev så ledsen när jag läst om moa.. hoppas allt går bra och håller tummerna för bra svar. min man har operas bort cancer i tunga för 2 år sen. jag är intresserad av den halsband. undra var jag kan beställa ?. Många kram till er alla och håll tummerna.

2009-12-16 @ 08:14:20
URL: http://strandbergljung.blogg.se/
Postat av: Linköpingsbo

Hej! Jag ville skriva något, men jag finner inga ord så jag skickar i stället massor med tankar och kramar till er alla. Ha en så god jul det bara går.

2009-12-16 @ 08:28:57
Postat av: Veronica

God Jul till dig Moa o din familj,

du är värd måååånga fina klappar i år!!!

Vad söt du var på filmen som mammma lagt in,

charmtroll !

2009-12-16 @ 08:40:23
Postat av: Lisa

Tänker på er!

2009-12-16 @ 10:49:42
Postat av: Lisbeth

KRÄV snabbsvar på proverna! Jag arbetar själv på patologen (dock inte i Lund) så jag VET att man kan fixa ett sådant provsvar snabbare. OK det kostar lite mer, men i ert fall tycker jag faktiskt att det är befogat att ni får svar så fort det bara går! Helst innan jul, men definitivt innan nyår!



Tänker på er mycket och blir så glad varje gång det finns ett nytt inlägg!

2009-12-16 @ 18:58:38
URL: http://halvaveckanborta.blogspot.com
Postat av: Ulle

Vill också bara tacka för att du orkar hålla oss alla som följer er blogg och tänker så mycket på er uppdaterade. Kämpa på hela familjen. När jag själv hade cancer så gav läkarna mig inte mycket hopp men nu är det 14 år sedan och jag är friskförklarad sedan länge...

2009-12-16 @ 22:24:41
Postat av: Marita

Kramar till er från ett kallt men soligt Västergöt-

land. Tänker på er varje dag och vad ni går igenom.

Hoppas verkligen att provsvaret är bra!

Underbara lilla Moa.

2009-12-17 @ 14:43:21
Postat av: Linköpingsbo

Idag kom tre så ljuvligt vackra änglar på posten!!

Tusen tack!! Ha en så bra jul ni bara kan. Tankar och kramar från ett snörikt och kallt Linköping!

2009-12-18 @ 14:49:04
Postat av: Jessica(Ryans mamma)

Väldigt tråkigt att läsa om allt ni måste gå igenom nu igen och innan jul med.

Vilket helsike ni går igenom som föräldrar just nu..:(

Moa är en kämpe och det har hon visat gång på gång, envisare tjej får man leta efter!

Hon har mkt jäklar anamma så hon kommer att orka kämpa..

Kram till er alla

Jessica

2009-12-18 @ 18:55:22
URL: http://ryan95.blogg.se/
Postat av: Jessica(Ryans mamma)

Väldigt tråkigt att läsa om allt ni måste gå igenom nu igen och innan jul med.

Vilket helsike ni går igenom som föräldrar just nu..:(

Moa är en kämpe och det har hon visat gång på gång, envisare tjej får man leta efter!

Hon har mkt jäklar anamma så hon kommer att orka kämpa..

Kram till er alla

Jessica

2009-12-18 @ 18:56:15
URL: http://ryan95.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag blir så ledsen när jag läser om lilla Moa, finner inga ord för hur hemskt det är att se en sådan söt liten flicka kämpa så hårt mot en så hemsk cancer. Jag önskar av hela mitt hjärta att hon blir en frisk liten tös / En läsare

2009-12-27 @ 22:59:23
Postat av: Elin

Vilken prinsessa med vackra ögonen

vad fin hon är...

/ Elin

2010-02-02 @ 00:05:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0