Helgen som varit



6 Feb, En vanlig fredag, har väl mått bättre kan ja säga, men man ska inte gnälla för så lite. Under eftermiddagen lekte Moa med kompis en liten stund, sen var det Let´s dance som gällde. Moa och Oliver satt och spelade spel på datan med varandra, Oliver på sin data och Moa på vår, dom hade hur kul som helst. Barnen var lite sletna framåt 21 tiden, Oliver hade lite känning av sin huvudvärk i dag också.

Lördagen satt vi mest framför Tv:n och kollade vintersporten som var. Barnen lekte med kompisar. Fam Vågemyr ringde och undrade om vi skulle äta ihop idag, och naturligtvis gick det bra. Vi lagade den mat som våra barn gillar allra mest, Potatis, kött och riktig go sås, och grönsaker, kan bara instämma att godare mat finns inte, riktig husmanskost....GÖÖTT
Det som gällde för kvällen var Melodifestivalen, tyckte allt gick ut på att ringa o ringa, och tyvärr så gick inte Tick Tock vidare, klart en utav de bästa låtarna, där var lite fart o fläng i den...
Barnen spelade spel och det blev lite Sims också, Jacob bara älskar detta spel.
Kvällen avrundades vid 24 tiden, då var det rätt i bingen och god natt.. Även Moa var uppe till 24,, trött, vad är det....

Moa mår jättebra annars tyvärr så tappar hon håret igen, hon har en stubbafrissa nu, det är kalt på vissa ställen och mer hår på vissa, hennes kommentarer till håravfallet är,,,,, Det växer ut igen, och då kanske det växer fortare...

Söndagen hade ja lite mer energi, Oliver var och spelade fotboll, Moa var med Farmor, Johan jobbade, och ja städade lite grann, plockade iordning lite här o där, dammade och damsög, sen var ja helt slut i kroppen. Moa var som sagt hos farmor o farfar, och hon ringde där ifrån och bjöd Oliver o mig på middag. Oliver gick till Linnea E och var med henne en stund medan Moa o ja stannade och drack kaffe hos farmor innan vi körde hem igen. Moa satte sig vid datan en stund (hon är verkligen en klippa på data, hon kan även skriva mail nu) det blev Sims innan det var läggdax.

Har varit på bibblan och lånat lite böcker som handlar om familjer med barn som har cancer, mycket bra böcker faktiskt, man känner igen sig så otroligt mycket, hade man inte varit i detta själv så hade man aldrig förstått alla ord o termer som står i böckerna. Det känns bra att läsa lite om olika situationer man kan hamna i under kampens gång.. Har fallit många tårar, men man får ändå mer styrka av att läsa vad som står... En stjärna till alla mammor som skrivit böckerna.

Gör gärna ett avtramp när ni ändå är här och kollar till oss,,,,Kram på er



Kommentarer
Postat av: Eva från Landskrona

Hej,

är och "kikar" in hos er titt som tätt. Tycker det är underbart kul att få följa er familj, även om det givetvis hade varit 100 gånger roligare om ni inte hade skrivit "under dessa omständigheter".

Moa, du är fortfarande min idol!!!!

Tycker du och din familj verkar jättemysiga.

Sköt om er!

KRAMAR FRÅN LANDSKRONA

2009-02-09 @ 19:14:39
Postat av: Anonym

Heja Moa med familj...... Låter som er helg varit ungefär som vår tv, slappa, städa , äta gott!En del av min tid går även till att läsa bloggar. Tack för att ni delar med er! Varma kramar till er alla

2009-02-09 @ 19:18:09
Postat av: Jenny A

Hej Moa med familj! Jag har fölt Er blogg länge nu. Moa du är en riktig kämpe. Kramar ifrån Umeå.

2009-02-09 @ 19:22:46
Postat av: Ingrid S

Du har så rätt, Moa, håret växer ut igen!Du är en riktig fighter!

Kramar i massor!

2009-02-09 @ 19:56:57
Postat av: Lotta o Oskar

Hej fam Henriksson! Oskar o jag är inne o kollar läget med Moa och ni andra.Vi hade ju förmånen att träffa er i höstas och vet vilken go o modig tjej Moa är!Vi hoppas vi kan ses igen nån gång!Kämpa på Moa!(fast det vet vi ju redan att du gör!)Kram från Oskar o Lotta

2009-02-09 @ 20:07:03
Postat av: Ingrid S

Du har så rätt, Moa, håret växer ut igen! Du är en fighter!

Massor med kramar!

2009-02-09 @ 20:08:29
Postat av: Lena

Jag har följt er blogg väldigt länge och kollar av den nästan varje dag för att se hur det går för er! Det är dock bara andra gången jag skriver till er, första gången var efter det trista beskedet för en dryg månad sedan. Det är skönt att höra att Moa mår bra. Jag kan inte ens föreställa mig hur kämpigt ni har det och beundrar er för att ni ändå verkar hålla humöret uppe. Själv kämpar jag med rehab efter en bilolycka för snart tre månader sedan men de har lovat att det ska bli helt bra och det har verkligen blivit bättre så det känns hoppfullt. Jag hejar på er och beundrar Moas mod! Hon har hjälpt mig mycket!!

2009-02-09 @ 20:44:00
Postat av: Ylva

Sänder 1000 styrkekramar till hela er familj!

2009-02-09 @ 20:56:10
URL: http://wingren.blogg.se/
Postat av: Moa

Hej

Trist att det trillar av en tredje gång håret, men som Moa säger, det växer ut igen! Du är så stark som har så positiv inställning till att tappa håret, Moa, jag skulle bli galen (har sparat mitt i nio år och får nästan mardrömmar om "tänk om någon skulle komma och klippa av mig det här jag sover") ;)

Hörde att melodifestivalen handlade en himla massa om att ringa svindyra samtal... Jag har knappt kollat de senaste tio åren (förutom när the ark var med) :p



Skönt att du blir stärkt av att läsa de böckerna. Det är ju så olika, vissa har jätteproblem att läsa eller se något om en svår situation man är i medan andra får mer styrka av det...

När jag började läsa bloggar om barn med cancer gick jag faktiskt också till bibblan och lånade många böcker som barncancerfonden skrivit om :)



Kram!

2009-02-09 @ 21:09:33
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Lotti

Hej på er

Jag tittar in och läser hos er då o då .

Skönt att Moa mår bra fast hon får behandling .

Jag känner med er i er oro , har själv haft en mamma som hade lungcancer och man lever verkligen med en ständig oro allt är upp och ner .

Hoppas allt går bra för er

2009-02-09 @ 21:20:23
URL: http://blogg.aftonbladet.se/28981
Postat av: Helen

Hej svejs lilla Moa och familjen!! Det är mitt lilla "kvällsnöje", att titta in till er på bloggen och se hur det är med er, Moa och Oliver! Det är så mysigt för er med alla goa vänner ni har, det är verkligen värdefullt när man är i er sits...vad kul att du har blivit så duktigt på datan, Moa! Kan du läsa än! Det skulle inte förvåna mej om du kan det, Moa, du verkar vara en jätteduktig tjej...det är nog för att du har en sån fin storebro och fina föräldrar...varma kramar till hela familjen från Helen i M

2009-02-09 @ 21:21:06
Postat av: Anonym

Hej Moa med familj !

Har nu följt er blogg ett tag.

Känns alltid lika härligt, för ni är så öppna o Moa har en sån sund inställning till hela situationen ni befinner er i.

Ha en bra vecka !



Kram Anja

2009-02-09 @ 21:37:31
Postat av: Elisa

Heej Moa :) Du e så himlans stark och när jag läser bloggen blir jag helt rörd.. Fattar inte hur en "liten" kropp klarar så myk?!!! Såå stark brud du e;)



Kramar Elisa

2009-02-09 @ 21:40:35
URL: http://elpi.blogg.se/
Postat av: Johanna

Så klart jag gör ett avtramp :-)



Trist att Moas hår ska ramla bort igen.... Men hon är ju så söt ändå... vad är lite hår mot en gosig Moa ler



Ta hand om varandra



Stor kram

2009-02-09 @ 22:16:50
URL: http://grynisen.bloggagratis.se
Postat av: Ingrid och Lars

Hej!

Klart som dan att jag gör mitt avtramp. Visst är det trist för Moa och tappa håret. Men hon är lika söt ändå. Hon slipper ju o fixa med håret.

Ha det bra alla fyra.



Kramar från Ingrid och Lars

2009-02-10 @ 12:52:35
Postat av: Sari

Ett avtramp gör jag gärna.....Tittar till er .

ofta....Sant ang.maten.....sås gärna med grädde i....s....idag blir det fisk här......Kramar er alla

2009-02-10 @ 14:38:57
URL: http://tuulikki.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag har följt er blogg ett tag och kan inte säga mer än att: MOA, du är en kämpe=)

Alltid glad och kämpar dig igenom en ofattbart tråkig sjukdom! Ge inte upp!!! Du KLARAR detta=)

Många kramar Maria

2009-02-10 @ 14:42:11
URL: http://mariaherdebrant.blogg.se/
Postat av: Camilla Lindekrantz

Ville bara skicka ett litet hej igen...

Ha det så bra, hoppas att ni åxå fått snö nu... mina grabbar tycker att det är superroligt



Kram Camilla

2009-02-10 @ 14:45:26
URL: http://grabbarnabusmamma.blogspot.com/
Postat av: Jessica ( Ryans mamma)

Tråkigt att läsa att Moa tappar håret nu men det är skönt att läsa att hon tar det så bra. Hon är en klok tjej!

En kämpe utan dess like, som ALDRIG ger upp utan kämpar på lika kraftfullt hela tiden.



Ha det gott



Kram Jessica

2009-02-10 @ 15:19:22
URL: http://ryan95.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hej,

Jag brukar läsa er blogg så det är klart jag ska säga hej när jag gör det.

Det är så intressant att läsa om er och hur fantastisk din dotter är och hela familjen med för den delen.

Kram från Camilla i Malmö

2009-02-10 @ 16:09:06
URL: http://blogg.valle-nyman.se
Postat av: Pia-Lena

Hej.



Jag tittar in varje dag på er blogg för att se hur det är med Moa o hela er familj. Moa är verkligen kämpe o kämpar jätte bra o även ni andra också. Hoppas ni alla får ett jätte skönt sportlov som är nästa vecka. Ha en fortsatt bra vecka.

2009-02-10 @ 16:18:03
Postat av: A-K

Oj, Moa är så mycket modigare än vad jag är. Jag är själv mitt uppe i cellgiftsbehandlingar och har tappat mitt hår - och jag var såååå olycklig över det!

Hon är duktig och modig, er Moa!

Kram på er! A-K

2009-02-10 @ 19:11:28
URL: http://bliavmedcancer.blogspot.com
Postat av: K

Kämpa på Moa och familjen du är både Duktig,Modig och såååååååå söööööööööööt!

2009-02-10 @ 22:27:21
Postat av: M

Tack för en fantastisk blogg i en svår situation. Både jag och mina barn följer den och lär oss mycket av den. Man uppskattar livet på ett helt annat sätt,när man ser lilla Moa och er andra kämpa som ni gör trots alla turer. Ingen av mina barn gnäller över att man är trött när man ska till skolan numera..

2009-02-11 @ 13:12:35
URL: http://www.vk.se/nordmaling/?showblog=346
Postat av: Petra

Hej Lilla Moa å hennes starka familj. Vill bara sända mina tankar...följer så klart bloggen och ni finns varje dag i mina tankar.Skriver bara några rader för att dela med mig av mitt hjärta och sänder en stor kram till prinsessan.



kraaaaam från Götene:)

2009-02-11 @ 17:12:16
URL: http://petrakvist.blogspot.com/
Postat av: kjerstin johansson

Oj vad jag njuter när jag hör att ni har det bra,

jag hoppas att Moa ringer mig någon gång. jätte kram till Er alla



kraaaaaaaaaaaaaaam



Kjerstin

2009-02-11 @ 18:41:35
URL: http://[email protected]
Postat av: Lotta (Davids mamma)

Precis som du så läste jag mycket. Jag ville veta hur saker och tung fungerade, vad som kunde hända och hur andra haft det. En bok som blev viktig för mig och som jag vill tipsa dig om är Elisabeth Kübler-Ross "Döden är livsviktig". Den bygger på hennes mångåriga erfarenhet som läkare och av möten med svårt cancersjuka barn. Ibland var det som att läsa om David. Som vanligt får man ju sovra lite i vad man tar till sig men den är mycket trösterik.

Många kramar till hela familjen

2009-02-11 @ 19:34:49
URL: http://www.siredison.blogspot.com
Postat av: Lena i Kiruna

Jag gör ett avstamp här:-)

Jag läser denna fina blogg flera gånger i veckan och följer eran vardag.

Mos är bara för söt och en riktig "björnunge". En kämpe med livsgnista som slår oss alla på fingrarna.

Kram till henne och er.

Lena i Kiruna

2009-02-12 @ 21:15:20
URL: http://www,fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Lena i Kiruna

Jag menar såklart Moa och inte Mos:-), tryckfels Nisse var i farten:-)

2009-02-12 @ 21:16:40
URL: http://www,fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Lotta Ericsson

Hej!

Jag heter Lotta och är Ewas (Matheusz mammas) styvsyster. Ni ska veta hur många tankar jag sänder er alla, även om vi inte känner varandra.

Ewa har lagt ut bloggadressen på sin msn, och därigenom kom jag hit och kan läsa er berättelse. Det berör mig väldigt starkt och det är fantastiskt att se allt det stöd ni får från många människor.

Styrka till er/ Lotta Ericsson

2009-02-13 @ 13:56:40
Postat av: Lotta

Hej.

Även jag vill lämna ett litet avtryck att jag varit hos er och läst. Hittade hit idag på något sätt. Vill sända massor av tankar och kramar till er alla och mest till lilla söta Moa. Allt berör ända in i varenda por på mig.

Kram Lotta i Bromölla

2009-02-19 @ 17:35:51
URL: http://blogg.passagen.se/lottaolsson/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0