Januari 2009

14 Jan, Ons. Dagarna har varit relativt bra, lite orolig att Moa inte ska ta sina mediciner utan sonden, men vem tror ni fixade detta idag,,,,JJJOOO Moa, självklart gick även detta bra, hon är en riktig supertjej. Hon väger 18,5 kg och allt annat gick bra. Hennes mediciner ska tas morron o kväll, på morronen ska hon ha två mediciner som tas genom munnen. På kvällen har hon tre mediciner och även dom är flytande. Känns verkligen bra att behandlingen är igång igen. En viss oro lägger sig när man vet att Moa går på mediciner, låter kanske konstigt, men så är det. En medicin ska hon öka dag 4 o 8 så totalt 3ml ska hon ha av denna medicinen alltid. I 10 dagar ska hon ha behandling, sen vilar hon 10 dagar, sen sätter hon igång igen dag 21, så här ska det rulla på en tid framöver nu...
Träffade känt folk idag på dagvården och även avdelningen, det är alltid "roligt" att träffa er. vi alla som träffades idag låg inne mer eller mindre under hösten 2007, vi var ett härligt gäng med både barn o föräldrar..

Nästa vecka bär det till Lund igen för MR-röntgen och lungröntgen..

10 Januari Lördag.

Jag känner mig lite skyldig att ja inte varit inne och skrivit men idag finns här lite tid och ork över.
Ja o Johan var i Lund i torsdags och fick information om fortsatt behandling, tyvärr så har inte de andra medicinerna hjälpt till 100%, så på onsdag ska vi ner och börja med fortsatt behandling. Det blir en annorlunda behandling denna gången, med både cellgifter och någon annan medicin, detta innebär att Moa ska gå i skolan och vi föräldrar ska gå tillbaks till våra jobb och försöka uthärda en tid till.
Ni är så många som besöker vår blogg och ja vill gärna dela med mig om vad som händer och sker...
Moa mår som en prinsessa, hon bara älskade att få börja i skolan igen, och det känns skönt för oss också att komma igång med arbetena igen. Johan har jobbat medans jag varit hemma med Moa efter lungoperationen, så det ska bara bli skönt att åter göra sin plikt..

4 Januari 2009

Vi önskar er alla en God fortsättning på det nya året.
Och vill tacka för alla era värmande kommentarer, man blir rörd av att läsa att ni är så många där ute, som håller alla era tummar för Moa, ni är mycket betydelsefulla för oss... Tusen tack











Vi har firat övergången från 2008 till 2009 med god mat och dryck. Barnen var uppe till över klockan 2 på natten. Vi var hos Fam Andersson i Knislinge där vårt firande blev en upplevelse.
Vi sjöng o sjöng så rösterna var helt slut och även våra kroppar.. En mycket lyckad nyår får ja säga..

Det har velats fram o tillbaka om vi ska till Lund i morron, (mån 5 jan), men har precis fått reda på att medicineringen inte är riktigt klar, så Lund hör av sig när detta är klart, kan bli senare i veckan..
Moa har tagit bort tejpen på såret och det ser väldigt fint ut...
Vi har även fått en ny tid för MR-röntgen av tumören i nacken, och detta blir av den 22 januari. Moa mår som en prinsessa, det märks ingenting på henne att hon genomgått denna operationen, hon mår så bra så bra.
Det börjar att märkas att influensatiderna har kommit, Moas alla kompisar är sjuka och ingen kan leka, det är för visso skönt att inte vi råkat ut för denna influensa "ännu", och hoppas att vi inte får den heller.. Johan o ja har ju tagit sprutan emot influensan men man vet aldrig om den rackaren flyger på en iallafall..


Kommentarer
Postat av: Kristina o Patrik

Ni ser verkligen ut att ha kanontrevligt på nyår!

Jätteroligt att se!

Kram

Kristina o Patrik

2009-01-04 @ 15:41:06
Postat av: Anne-LieBertilsson

Gott Nytt År och god fortsättning.

Stora styrkekramar med en önskan om allt gott från Varberg

2009-01-04 @ 17:44:13
Postat av: Amanda

God fortsättning på det nya året också. Ni verkar ha haft ett bra nyår. Roligt och se. Hoppas verkligen Moa och ni andra kämpar vidare. för er kämparglöd är starkare än någonting annat. Kämpa på ni är bäst. styrke kramar Amanda

2009-01-04 @ 18:38:10
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Helen

Oj, oj vad kul ni har...ser det ut som!! Tänk vad det är värdefullt med goa vänner som man kan riktigt "skitkul" med...och ännu mer värdefullt är det i den situationen som ni är i nu...att man för en kväll kan få "glömma bort allt" och bara ha kul...jag har en nära vän som nu har fått cancerbesked...och det är bara att stötta, stötta så mycket man kan...man vet inte när sånt inträffar och vem...men goda vänner kan hjälpa en mycket tror jag...varma kramar till er alla och särskilt till lilla Moa-gumman, du är min idol!!!!Kram från Helen i M...vi hoppas på ett bra 2009!! Även om det inte började så bra..

2009-01-04 @ 19:43:45
Postat av: Anonym

Det var ju skönt att ni har haft det trevligt.

Jag har tänkt mkt på Moa,, Hon är super duktig som orkar gå igenom den hemska sjuktiden...

Jag verkligen tror att moa kommer att fixa detta å skratta åt dom som tvivalt en vacker dag-

kRAM till er alla

2009-01-04 @ 20:26:24
Postat av: Moa

God fortsättning på er (tjoho, nu kan jag använda alla bokstäver i alfabetet igen...)!

skönt att ni fick en fin nyår och att moa mår bra, det här ska bli året när hon besegrar sin sjukdom.

kram

2009-01-04 @ 23:52:25
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Helen

Det är så här livet ska vara, mycket sång och dans och med vänner man gillar...och som verkligen finns där för er...

kram till er alla

Helen i Lomma

2009-01-05 @ 09:17:57
Postat av: Jessica ( Ryans mamma)

Så roligt ni ser ut att ha haft! Kul att bara släppa loss och parta lite, glömma alla bekymmer!

Nu blir det nya tag detta året och lite mer mediciner ju men Moa klarar det med. men klart så hade det ju varit det bästa om hon fått börja 2009 utan mediciner.

men man har ju inte mycket val ju..

Hoppas vi kan ses en dag, spela lite wii fitness eller nåt.



Kram Jessica

2009-01-05 @ 09:41:43
Postat av: Therése

Hej! Det är otroligt hur snabbt barn återhämtar sig. Jag är så glad för er skull att Moa faktiskt "mår bra" och är full av energi nu. DEt är det viktigaste just nu. Ta fortsatt vara på alla "friska och starka" dagar så gott ni kan. Varma kramar till hela familjen!

2009-01-05 @ 10:40:40
Postat av: sabina

Ser att du oxå har en liten dosa ( portacat ) jag skulle inte klara mig utan min..... Tänker ofta på att du är så stark så måste jag oxå vara det! Lycka till med allt... Kramiz

2009-01-05 @ 17:02:13
URL: http://mittlivsabina74.blogspot.com
Postat av: kjerstin johansson

God fortsättning på 2009

Jag ser hur kul ni hade på nyår.Det är ofattbart hur snabbt barn kan återhämta sig. Jag blir så glad när jag hör att Moa mår så bra. Hälsa Oliver Ta vara på de roliga dagar som ni har så gott det går



En jättekraaaaaaaaaaam till er alla



Kjerstin

2009-01-06 @ 11:32:31
URL: http://[email protected]
Postat av: Kristina o Patrik

Hur är det med knäet idag Jenny? :-)

Kram

2009-01-06 @ 11:59:17
Postat av: Natalie

Hej Moa!



Hoppas att behandlingarna kommer att gå bra!

Tänker mycket på dig. Och kommer att tänka på dig ännu mer nu.



Har ni haft en bra juledighet? Själv så har jag haft det bra. Skolan börjar i morgon och det tycker jag ska bli skönt.

Moa och Oliver börjar ni också i skolan imorgon?



Kram från Natalie

2009-01-06 @ 16:40:26
URL: http://www.natta.bloggagratis.se
Postat av: Sofie

Hej på er och GOTT NYTT ÅR!



Höll tummarna såååå att det "bara" skulle vara svamp, men det räckte visst inte =(



Ledsen för allas er skull, men måste säga att MOA är en SÅÅÅÅ fantastisk liten tjej med rätt inställning och allt, ja hon är helt underbar ju!Detta kommer ni fixa ihop! Vet det...



Skönt att se att ni verkar haft ett fantastiskt slut på det gamla året ihop med vänner och familj!



Kram på er alla



2009-01-07 @ 10:20:27
Postat av: Sari

Vi håller verkligen tummarna för er.

När jag ber för Pontus så ber jag även för Moa....Kram på er

2009-01-07 @ 19:09:09
URL: http://tuulikki.blogg.se/
Postat av: Carina Jönsson

Håller alla tummar och tår för er! Vill bara att ni skall veta att vi tänker på er ofta och mycket.

Sänder er som vanligt många styrkekramar och varma tankar

Carina, Jan, Andreas och Emelie Jönsson

2009-01-07 @ 20:30:44
Postat av: Jessica

Hoppas du har det bra Moa!

2009-01-07 @ 21:04:16
Postat av: Elsa

God fortsättning. Fina Moa, fortsätt kämpa så fint som du gör!

2009-01-08 @ 09:32:05
URL: http://elsavictoria.blogspot.com/
Postat av: Micke B

Hej vänner och ursäkta mina dåliga besök härinne. Tråkigt med beskedet, men jag är övertygad om att hon kämpar sig igenom det också. Massor av kramar till hela familjen/Micke

2009-01-08 @ 10:43:54
URL: http://www.123minsida.se/helpandjoy
Postat av: peter pc carlsson

Skönt att höra att Moa mår bra, till och med som en prinsessa. Influensan får ju gärna flyga förbi all världens väg, inget man så gärna vill ha precis. Hemma är min partner sjuk sedan en vecka tillbaks men jag och grabben har hållit oss friska än så länge.



p.s. Du kan nominera dig själv eller någon annan till månadens blogg på min sida. Därefter gäller det att se till att du får så många som möjligt att rösta på just din nominering.

2009-01-08 @ 19:03:08
URL: http://enbart.blogg.se/
Postat av: Anonym

HEJ Moa,oliver med familj.

Du är lik din pappa moa, men sötare hihihihi.

Psst: säg inget till han hihihi.



Du e sååå söt..

Jag som är "vuxen", HADE SÄKERT ALDRIG KLARAT AV DET DU Å DIN FAMILJ/SLÄKT GÅR IGENOM.

men detta kommer du att fixa..

Kram

2009-01-09 @ 07:48:25
Postat av: Jessica M

Vet inte riktigt vad vi ska säga.....Tänker mycket på er alla fyra.Många kramar fam Marken & Lindh

2009-01-09 @ 18:30:03
Postat av: familjen huss

oj håller verkligen alla tummar och tår för att det ska gå bra denna gången med men med Moas och er kämparglöd så kan det inte annat än att gå bra kram

2009-01-09 @ 23:37:44
URL: http://www.hussanette.zoomin.se
Postat av: Ann-Sofie Nilsson

Hej Moa med familj!

GOOT NYTT ÅT! Jobbigt att läsa om att ni skall på behandlingarna igen, men kämpa på. Vi tänker på er och håller tummarna att allt ska bli bra. Vilken tur att tomten hittade till dig Moa, nu har du ju många nya leksaker att leka med. Kram till er alla från Ann-Sofie o Lars-Göran med familj.

2009-01-10 @ 14:53:25
Postat av: Olivia

Hej Moa.

Hoppas du fick presenten jag skickade.

Vi var lite osäkra på din adress.

Hoppas du har det bra.

häls Olivia i Kristianstad

2009-01-10 @ 15:39:44
Postat av: Natalie

Hej Moa!

Skönt att du mår bra! Och kul att du får vara i skolan!

Skönt att du har din skyddsängel Jessica vid din sida under skoldagarna!



Stor kram från Natalie.

2009-01-10 @ 17:48:44
URL: http://www.natta.bloggagratis.se
Postat av: Natalie

Hej Moa!

Skönt att du mår bra! Och kul att du får vara i skolan!

Skönt att du har din skyddsängel Jessica vid din sida under skoldagarna!



Stor kram från Natalie.

2009-01-10 @ 17:49:00
URL: http://www.natta.bloggagratis.se
Postat av: Moa

Hej

nu ska de här nya medicinerna hjälpa iallafall!

skönt att moa mår bra och har återhämtat sig så bra efter operationen, nu behövs ju nya krafter för cellgiftsbehandlingarna men moa är en jättestark tjej.

kram!

2009-01-10 @ 20:19:09
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Lisbeth

Hej Moa

Håller tummarna att allt går bra och att 2009 ska bli ett bra år för dej o din familj.

Du är en superkämpe.....Kram

2009-01-10 @ 21:04:19
URL: http://www.123minsida.se/dunderlina
Postat av: Linnea

Hejsan. Jag har startat en insamling på barncancerfonden som heter Cause We Belong On Earth. Jag läste på davids blogg (som jag läser väldigt ofta) att du tänkte lägga upp en blogg för Moa. Om det skulle vara okej för er, och Moa skulle jag vilja samla in pengar för Moa i min insamling. Jag har läst din blogg ett tag och jag skulle vara stolt om jag fick ha bloggen i Erat ställe efter vad jag läst. Ni verkar vara en familj som kämpar med all styrka ni har och ni ger inte upp. jag håller tummarna för er och jag fortsätter informera människor om man insamling. Vill du kolla på den är länken; http://www.barncancerfonden.se/1615.



Mvh Linnea F.

2009-01-10 @ 22:04:37
Postat av: Ia

Kämpa på bara...ni har ju heller inget annat val!

Moa ser sååå frisk och fin ut på bilderna....det måste iaf vara ett gott tecken....

Kramar

2009-01-11 @ 00:44:14
Postat av: Therése

Hej! Tycker nog att ni har fått det lite väl tufft nu och sänder några stärkande kramar till er alla. Det kan inte vara lätt för någon av er att försöka leva ett "vanligt" liv när allting egentligen är upp och ner. Mitt i allt detta kaos är det förstås "skönt" att Moa ser ut att "må bra" och att hon har ork till att gå i skolan trots allt. Hur mår storebror?



Än en gång.. Värmande, stärkande kramar till hela goa kämparfamiljen Henriksson.

2009-01-11 @ 16:12:23
Postat av: Bönan och Laijla

hej Moa! vilka fiiina bilder på oss, vi ser ut som en rockgrupp, mamma Britney kan få va me också. Hoppas du har det bra och att vi ses snart igen. OBS Bönan har en sköldpadda nu som heter Carlos, han är jätteblyg men kanske inte för dig.

OBS igen, DU är vår idol.

kram Bönan och Laijla

2009-01-12 @ 11:33:06
Postat av: Moa

Hoppas det går bra imorgon när behandlingen börjar igen. Kramar!

2009-01-13 @ 19:10:22
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Bea

Hej , lust att följa varandras blogg via bloglovin?:)

2009-01-13 @ 21:55:11
URL: http://beatricebrorsson.blogg.se/
Postat av: Jessica ( Ryans mamma)

Hejsan!



Ja jag hoppas att vi ses i morgon. Vi kommer att vara i Lund runt 13 tiden på dagvården.

Hoppas vi hinner snacka en stund med..:)



Kram så länge

Jessica

2009-01-13 @ 22:05:50
URL: http://ryan95.blogg.se/
Postat av: kjerstin johansson

Hej Moa

Vad roligt att få träffa DIG idag. Du är ju solskenet själv. Jag hoppas att det går vägen med den nya medicinen .



Jättekraaaaaam från Kjerstin

2009-01-14 @ 18:36:55
URL: http://[email protected]
Postat av: Carina Trägårdh(Jespers mamma)

Tänker på er!!!

2009-01-14 @ 22:02:59
Postat av: Cajsa

Hej Moa och familj!



Du är en kanon tjej som tar medicinen utan sonden,

men vad klarar inte du av..... allt. Hoppas du har det bra i skolan. Säg till mamma att när du har uppehåll med medicinen så får ni komma till oss o hälsa på så ska vi mysa och ha roligt tillsamman.



Sköt om dig och lycka till med behandlingen!



Kram från fam Karlsson

2009-01-14 @ 22:04:07
Postat av: Helen (Antons mamma)

Hejsan Familjen Henriksson!!!!

Blev så ledsen när jag läste om Moas Metastaser. Men jag vet också att Moa är en riktig kämpe som inte ger upp i första taget.....ja ni alla i familjen är kämpar! Jag hoppas verkligen att Moa svarar bra på denna behandlingen och att hon blir fri från skiten för gott!!!!!

Många styrkekramar till er alla!!!

Kramisar Helen med familj

2009-01-14 @ 22:11:32
Postat av: Jessica ( Ryans mamma)

Jättekul att träffa er idag även om det hade varit roligare att träffa er nån annanstans!

Moa ser så pigg ut och hon är så gullig.

Nu håller vi tummarna att denna medicinen biter på "skitet" för gott!



Många kramar till er

Jessica

2009-01-14 @ 22:14:21
URL: http://ryan95.blogg.se/
Postat av: Mia

Hej

Nu har jag följt er blogg sedan i september 2008 och tänkte att jag måste lämna ett avtryck. Jag är verkligen imponerad över hur stark person och personlighet Moa verkar vara. Jag håller alla tummar jag har för att 2009 blir ett riktigt bra år.

//Mia

2009-01-14 @ 23:16:04
URL: http://www.overkligen.blogspot.com/
Postat av: Helena

Vi håller alla tummar vi har för er. Tvivlar inte en sekund på dig Moa visst är det skönt att vara en supertjej som kan ta sina mediciner utan sonden.

Många goa kramar från oss / Per Helena Rasmus o Alice

2009-01-15 @ 11:21:31
Postat av: Moa

Hej

Håller tummarna för att medicineringen går bra nu och hjälper. Duktiga Moa som tar allt i munnen och vägrar sond! :)

Kram

2009-01-15 @ 13:55:26
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: kjell

Hejsan Moa med familj ja äntligen hoppas jag de har vänt för er och att detta blir ett jättefint år för er och de kan väl knappast bli annat med en sån solstrålesom dig Moa

Många kramar till er från Kjell

2009-01-16 @ 20:02:47
Postat av: bitte o kjell

hej på er alla.har varit inne o försökt o skickat till er fera gånger,hoppas att detta kommer fram . Har tittat på fotona på den lilla prinsessan som är en super duktig tjej.Max o Ellen o Lucas hälsar till dig, särskillt Max.hälsa den övriga famijen o ge Olliver en kram från oss han är okså jätte duktig. det är ni alla.PUSS o KRAM från Bitte o Kjell

2009-01-26 @ 10:51:51
URL: http://moahenriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0