Åhus Camping 2009

Veckan som gått

I förra veckan var vi och hämtade vagnen och var i Åhus torsdags middag, då husvagn o förtält kom på plats.
På fredagen var Johan och barnen på stranden medans jag passade Kellie, vi vågar inte lämna henne i husvagen och förtältet för hon är ingen van husvagnshund.. Under helgen var det lite beachhandboll som är jätteroligt att titta på.

I lördagskväll fick Moa feber 38,8 vi gav henne lite alvedon och hoppades att den skulle ge med sig.
Söndags morron tyckte vi hon  fortfarande hade feber, hade ingen riktig temp på henne då vi provade 3 olika med 3 olika tempar. Farfar gav sig till stan och köpte Emlaplåster och örontemp, då den visade över gränsen, vi ringde CSK och vi var välkomna in, hon hade ganska bra värden men CRP var 47 så någonting var på gång, HB var 76 så blodet beställdes till måndagen då Johan körde in med Moa och fick en transfusion. Hon var ganska pigg för att ha feber iallafall och inte konstigt när man ligger i husvagn och har det skönt. Barnen bara älskar campinglivet och vill inte hem. Läkaren vi hade idag Haglund har träffat Moa tidigare och Moa tycker hon är så superbra.

Måndag körde ja till jobbet då min semester var slut, hade kontakt med Johan och allt hade gått bra inne på CSK.
Eftermiddagen gick bra, hon var ganska pigg fast att värdena inte var riktigt okej.

Tisdagen då jag fick samtal från Johan att tempen gått upp till 39,6 blev jag riktigt rädd, tankarna och allt kring Moas sjukdom kom ifatt mig igen, fick både huvudverk och hjärtklappningar och ingenting fungerade i min hjärna.
Klockan 10 flexade ja ut och körde till Åhus för att hämta upp Moa och Johan, vi fick eget rum där vi låg och väntade på både vanlig röntgen av lungorna och blodvärdena skulle bli klara, Moa var pigg för att ha så hög feber, vi trodde kanske hon hade reagerat på blodet hon fick igår. CRP hade gått upp från 47 till 103 och något var på gång igen. 3 läkare på CSK ville att vi skulle bli inlagda, men med samtal från Lund så skulle hon börja med Amimox och vi slapp att ligga inne. Wow vilken tur, vi hade både Oliver o Kellie i Åhus som nära o kära tog hand om, Tusen tack...

Idag är det torsdag och Moa o jag har varit inne på CSK för nya prover, vi drog nålen som hon haft sedan i tisdags när vi fått provsvaren att värdena är på väg upp igen, CRPn har gått ner till 50 idag så nålen drogs och vi är tillbaka på Åhus camping igen. Ikväll ska vi gå på restaurang som vi lovat Oliver hela veckan, han vill äta en planka som han tycker så mycket om. Vill passa på att meddela till personen som vi lånat vagnen av att denna vecka har varit helt fantastisk fast att vädret och Moa inte varit på topp, men avkoppling har vi haft och vagnen har varit  helt fantastisk..

På söndag bär det hemåt igen, då även vår Oliver blir 11 år, vi ska fira honom en annan dag, när alla semestrar är slut.

Barnen har även fått en ny kusin i måndags den 20:e, hon ska heta Ellen och är så liten och söt. Vi ska träffa dom när Moas värden har blivit lite bättre då hennes infektion är över..
Pratade med Lund idag då Moa egentligen ska börja mediciner igen början på nästa vecka, men vi bestämde att prover ska tas då vi ändå är inne på CSK den 29:e då Moas öron ska kollas, och medicinerna beställs efter provsvaren..


Kommentarer
Postat av: Kjerstin Johansson

Hej igen

vad tråkigt att Moa blev sjuk nu när ni sett fram emot en hel vecka i Åhus, men hon är en riktig kämpe Hoppas att Oliver får en riktigt kul födelsedag.



stor kraaaaaaaaaaaam till Er alla



Kjerstin

2009-07-23 @ 19:28:45
Postat av: Moa

Grattis till kusinen! Grattis i förskott till Oliver också.



Väldigt tråkigt att Moa blivit sjuk nu, med så hög feber! Usch :( Skönt att hon var rätt pigg ändå men ändå inget vidare alls att behöva åka fram och tillbaka till sjukan när ni skulle ha en härlig husvagnssemester i Åhus... hoppas värdena går upp nu så Moa blir bättre och får träffa sin nya lilla kusin!



Kram.

2009-07-23 @ 21:25:41
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Åsa

Ojojoj! vad lilla söta Moa( och ni med)får kämpa. Jag tänker på er o håller tummen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-07-23 @ 22:31:32
Postat av: Natalie

Hej Moa!



Hoppas att du snart mår bättre! Så du får träffa din lilla nya kusin!



Kram! / Natalie

2009-07-23 @ 23:19:47
Postat av: Natalie

Hej igen! Här kommer ett kommentarinlägg som är tillägnat Jessica B. Moas skyddsängel och resurs.



Har läst inläggen i denna blogg flera gånger! Och kommentarerna med!



Och de kommentarer som värmer mig mest är Jessica Bs värmande kommentarer från den tiden Moa låg på sjukhus. Vilka underbara kommentarer med värme, omtanke och kärlek!



Moa, du har verkligen en underbar resurs och skyddsängel! Med så mycket kärlek, värme och omtanke!



Kram till er alla!



/// Natalie.

2009-07-23 @ 23:31:42
Postat av: anna

Hejsan.

Brukar läsa er blogg nu och då.

Nu har min dotter blivit sjuk och de misstänker en tumör i hjärnan. Vår resa började idag :-(

Jag vet inget bara att jag är så rädd.

Hoppas er Moa håller sig pigg o kry. Kram en som läser och nu sitter här själv.

2009-07-24 @ 17:07:55
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: KATTA

Trist att Moa fick feber just när ni skulle campa men det gick tydligen bra ändå :)

Hoppas du snart är fri från infektionen Moa

DU ÄR EN KÄMPE

GRATTIS i förskott till Oliver &

KRAM PÅ ER ALLA

2009-07-24 @ 17:26:00
Postat av: Kristina

Hej!

Vad bra att ni haft en avslappnande vecka i Åhus trots omständigheterna. Krya på dig Moa, och ta hand om er allihopa.

(du är så lik din pappa på bilden Moa!)

Kram Kristina o Patrik

2009-07-25 @ 22:06:12
Postat av: Cilla

Heja Moa!!!

2009-07-26 @ 12:46:46
URL: http://borglinsdownunder.blogspot.com
Postat av: Sari

Usch ja...får rysningar när jag läser....minns ju när Pontus hade 43(!)graders feber och vilka komplikationer det blev.

Jag hoppas att Moa snart mår bra igen....en riktig liten sessa är hon och ni hennes familj e verkligen fina.

Kram från mig & Ponne(Vi ska ha heldag på sjukan 5/8.Är ni inne då)

2009-07-27 @ 09:31:19
URL: http://tuulikki.blogg.se/
Postat av: Therése

Hej Moa!



Mår du bättre nu? Jag hoppas det. Kram!

2009-07-27 @ 21:26:40
Postat av: Pernilla

Hej Jenny och Johan ni vet att jag alltid ställer upp och tar Oliver om jag bara kan inga problem ;)hjälper ju mig med att min Oliver har någon

2009-07-27 @ 23:50:50
Postat av: Cajsa

Hej!

Var länge sedan jag hörde av mig, hoppas allt är bra med er om man tittar på bilden Moa så strålar du:) Blir så glad när jag läser att ni haft det bra i Åhus med campinglivet synd bara att du fick feber, hoppas nu att det gått över. Gratta Oliver från oss och ge honom en stor kram. Kämpa på nu Moa och krama om hela familjen.



Kram Boråsarna:)

2009-07-28 @ 08:07:39
Postat av: Julia

Husvagnslivet är verkligen helt underbart! Ja och min sambo köpte en husvagn i våras och har varit ute en hel del i somras, helt fantastiskt har de varit!!!!

Hoppas de går bra med proverna osv...

Kramar

2009-07-30 @ 13:39:01
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Gunilla Isaksson

Tänk att Moa klarat höstterminen så bra så här långt. Jag har också fått underbara brev/små hälsningar från Moa.De är små guldkorn i skolvardagen. Hinner sällan prata något längre med dig när du kommer och lämnar/hämtar Moa. Man är liksom alltid på gång och behöver vara närvarande till 100% i detta jobb.

Så hemskt jobbigt med denna panikångest.

Ni är hjältar allihopa i familjen Henriksson så mycket som ni varit med om och är med om.

Vi ses på onsdag på utvecklingssamtalet.

Kram "fröken Gunilla"

2009-11-06 @ 16:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0