Tuffa dagar

8 Dec

Dagarna rullar på, saknaden av Moa är enormt jobbig. Vi saknar henne så fruktansvärt mycket.



Jag har haft det jättejobbigt nu i snart en veckas tid, många tårar av saknad.
Vi fick i fredags reda på att Moa hade kremerats, då blev det för mycket för mig, ja bara grät o grät, den känslan av att Moa inte finns mer kroppsligt är fruktansvärt jobbigt. Har nu i dagarna gjort klart att Moa ska urnsättas på fredag, med nära o kära, det blir ganska jobbigt kan ja tro.
Har varit och beställt en fin blomma till henne, hon ska alltid ha det fint runt omkring sig, vi är och kollar på hennes plats varje dag, borstar av all den snön som ligger på hennes plats. Usch vad jobbigt detta är, saknar henne så oerhört mycket..

Vi har fått ett mail från en oerhört god vän till oss som är i Thailand, där dom hade en cermoni en kväll för dom som saknas och då la han en blomma i havet och tänkte på vår älskade Moa, så oerhört fint gjort av honom,, även andra sidan jordklotet finns där saknad av vår älskade Moa.. Såååå Fint av dig...






Det märks att framförallt Kellie saknar Moa, hon låg nämligen i Moas säng häromdagen, vi visste inte var hon var så vi letade efter henne och då hittar vi henne i Moas säng, hon låg med huvudet på kudden, hon såg lite skamsen ut när vi hittade henne men hon fick givetvis ligga kvar, även hon saknar sin lillmatte.
Vi har alltid sagt när Moa levde att vi är 4 mot 2, 4 flickor och 2 pojkar, och då är det vi flickor som bestämmer, nu har jag mina två flickor kvar, den tredje är enromt saknad och älskad..

Oliver har sin kurator i skolan som han fortfarande går o pratar med, Kent har gjort ett fantastiskt jobb med Oliver, dom hade varit o fikat häromdagen på fiket i Knislinge för att komma ifrån lite och prata. Oliver saknar sin lillasyster jättemycket men han är en stark kille. Vi pratar jätteofta om Moa, vad hon gjorde, vad hon sa, vad hon skrattade åt osv,, ibland skrattar vi så åt henne att vi kiknar, hon gjorde oss så gott den lilla tösen.

Vi saknar hennes spontana kommentarer, ord som bara kom rakt ut, hennes skratt, hennes mammaroll som hon tog ibland när det gäller Oliver, typ,,,, gör nu som mamma säger, man ska göra sina läxor, mm..
Ja vi saknar henne så... Älskar dig Moa

Jag har inte varit så flitig med bloggandet den sista tiden, men det känns som om jag bara skriver hur mycket vi saknar henne, som om varje inlägg är likadant, men ja kommer att fortsätta med detta så länge ja bara kan och ser att där är läsare som följer oss,, Tack för alla som fortfarande följer oss ni är många och ja hoppas att ja kan skriva lite positiva inlägg i framtiden..

Kommentarer
Postat av: Anna

Skickar en jätte kram till er

Kan verkligen inte förstå vad ni går igenom och finner inga ord som hjälper



Men en stor KRAM kan jag ge till er

2010-12-08 @ 07:50:43
Postat av: Titti

Kära du! Klart du ska skriva av dig här på bloggen! Vi vill ju alla veta vad som händer och hur ni mår så fortsätt med det. MEN du måste känna för det själv så klart.

Förstår att saknaden är stor. Tomheten är enorm. Att det är svårt att lämna det som varit för att skapa något nytt med en familjemedlem mindre i dagliga livet.

MEN! Du/ni måste! NU är det Olivers tur att få ALLT! Moa hade velat det. Oliver har fått vara med om något tungt som han får bära med sig hela livet.

NU är det hans tur att vara nummer ett.



Kram - ta hand om varandra.

2010-12-08 @ 08:06:01
Postat av: Kicki

Tänker ofta på er,fast jag inte känner er, har följt

er i bloggen och tycker allt är så fruktansvärt. Sänder styrkekramar till er, ta väl hand om er.

2010-12-08 @ 08:12:48
Postat av: M

Jo, vi är nog många som läser och tänker på er. Glöm aldrig att det här är din blogg, dina tankar, dina känslor. Det är du som ska styra vad du skriver i den här bloggen. Det är dina tankar och känslor som ska ut, inte vad folk eventuellt vill läsa. Klart vi alla hoppas och vet att ni kommer att må bättre så småningom, men det måste få ta den tid det tar. För mig känns det angeläget att läsa om vad som händer er, inte minst Oliver, som jag tänker mycket på. Och det finns en del mycket positiva saker du skriver idag. Till exempel tycker jag att det är positivt att läsa att han har sin kuratorskontakt, att han blir "uppfångad" på ett bra sätt. Man får ta små myrsteg och leva med att det blir bättre och sämre dagar i den här ofattbara, hemska verkligheten. Och framför allt ska du inte ha dåligt samvete för en massa saker! Vi är många som lider med dig.

Postat av: Anki

Jenny- ingen och då menar jag INGEN förväntar sig att du ska kunna skriva något positivt just nu. Om du orkar uppdatera bloggen, och känner att det ger DIG något, så fortsätter du, annars slutar du. Det måste vara för din egen skull inte av "ansvar" till oss läsare. Det är liksom inte oss det är synd om.

Finns inga ord jag kan ge till tröst men vi är många som tänker på er/känner med er.

Det är nu drygt 11 år sedan vi förlorade barn men dom finns i våra tankar fler gånger varje dag men skillnaden nu är att det är oftast glada tankar numera, inte så ofta varför varför, det har vi fått lära oss att aceptera att vi aldrig får svar på, hur jävligt det än känns.

Ta hand om varandra, kramas!

2010-12-08 @ 08:27:37
Postat av: Linköpingsbo

Sorgearbete tar tid,tyvärr så finns den inga genvägar. Klart du ska skriva av dig på bloggen! Ha det så bra det bara går. Tankar och kramar

2010-12-08 @ 08:28:12
Postat av: Therése L

Tänker på er ofta <3



Ta den tid ni behöver för att ta er igenom denna fruktansvärda sorg...



Ta hand om varandra <3



Kramar Therése L med familj

2010-12-08 @ 08:30:42
URL: http://sotalillasyster.blogspot.com
Postat av: Veronica

Skriv vad du känner för,det är så skönt att bara höra från er. Saknaden måste vara fruktansvärd.

Ver ej vad säga,jag saknar henne också trots att jag aldrig träffat henne. FINA MOA varför!?

Jag skiter i julkort och skänker ist. en peng till barncancerfonden,drar mitt strå till stacken så gott jag kan. Ta hand om er många kramar från en bloggis.

2010-12-08 @ 08:33:23
Postat av: Anonym

kikar in var dag för att se om du skrivit någonting.

kram

2010-12-08 @ 08:38:43
Postat av: A-K

Fina du! Du ska inte känna att du ska skriva något för vår skull! Vi är många som tänker på dig - och på er och önskar er allt gott. Stor varm kram

2010-12-08 @ 08:39:04
URL: http://bliavmedcancer.blogspot.com
Postat av: felicia-mamma till Julie

du behöver inte skriva positivt om du inte vill,

tänker på er varje dag. ni är väldigt starka människor som klarar en sån här sak.

kram på er!

2010-12-08 @ 09:00:45
URL: http://chickmama.blogg.se/
Postat av: katarina/titti

Det finnes inga ord i världen som kan hindra eller lindra er sorg og som Anki skriver, inte någon förväntar seg att du skall skriva något positivt för att andra skall må bra. Nej du snuppa, du skriver när du vill og vad du vill. Vi ¨förstår alla att tankar og känslor ligger hos Moa, vi förstår også att Oliver blir tatt hand om av er og andra, ni har hela vägen visat en enorm omsorg og kärlek till Moa og Oliver og inte något kan förandra det. Detta här kommer till å ta tid, sorgen kan en dag förandra ansikte og bli litt mildare men saknaden är nog något som ni måste lära er att leva med. Brutalt men sant. Det är som jag har förstått att man står som på utsidan av seg själv og ser på vad som skjer, förstår inte hur det kan vara möjligt att mista men samtidig stå kvar som en hel person. Orättfärdig att livet inte på någon måte ser ut att ha förandrat seg men går vidare som vanlig. Men den har inte det, den har förandrat seg, det har gjort en stor skillnad. Moa då og Moa nu. Många människor som har blivit påvirket av hennes liv og som gjör något för det monstret som får lov att härja fritt, vi ser behovet av att penger må till för att man skall kunna forska vidare og en dag stoppa monstret. Den skillnaden har Moa og dessvärre andre med henne utgjort. Det hjälper inte ett dugg dessvärre för Moa eller er, det er inte någon större tröst för er. Bara et konstaterande att sånn är det. Vi är många som tänker på er, på Oliver, mor og far föräldrar som har mistat sitt älskade barnbarn. Jag tänder adventsljus og tänker på Moa, på hennes varma blikk og stora kärlek till hennes mammapapppaOliver. Hur hon sovnat inn med ett leende på läpparna. Den sista stunden med henne og hon visste att ni var där og då var hon glad og trygg. Det minnet hoppas jag en dag skall vara en bekreftelse på hur fantastiska ni var mot henne og hur mycket det betydde for Moa..

Moa var därför ÄR hon.. Alltid.

Titti

2010-12-08 @ 09:12:38
Postat av: Therése

De allra varmaste kramar till er allihop.



<3 <3 <3

2010-12-08 @ 09:20:12
Postat av: Annika

att skriva om saknaden är en del av sorgeprocessen, fortsätt med det så länge du behöver. Saknaden kommer alltid finnas men sorgen blir lättare med tiden.......Kram kram från ett snöigt Göteborg

2010-12-08 @ 09:21:58
URL: http://familjenbruunblogspot.com
Postat av: Pia-Lena



Jag tänker dagligen på er o lilla moa o det är svårt o mista sitt älskade barn. Moa ligger mig varmt om hjärtat o jag berättar ofta om Moa för dom jag känner. Just nu denna månaden så känner jag o de mina oxå det jobbigt för min älskade dotter skulle blivit mamma men tyvärr så ville det sig inte riktigt som det skall göra. Men vi stöttar min dotter o hennes sambo. O min dotter älskar oxå lilla Moa..



Va rädda om er.



Kram

2010-12-08 @ 10:33:11
Postat av: Kristina

Tänker på er..

Många kramar <3

Kristina o Patrik

2010-12-08 @ 10:33:54
Postat av: Ewa

Jag tycker inte att du skall känna att du bara skriver att du saknar henne. Skriv i bloggen om du känner att du får ut någonting av det.

Er sorg och saknad är helt naturlig och normal låt det ta den tid det tar ingen annan kan avgöra hur länge ni sörjer...

Du skriver så enormt fint Jenny det rör en i hela hjärtat det är så starkt att du delar med dig!!

Kramar till er <3

2010-12-08 @ 10:39:11
Postat av: Hanna

De knyter sig i hjärtat när man läsar dina fina texter om Moa. Jag tycker det är starkt att du gör det! Ta hand om varndra!

Massa styrke kramar till er!

2010-12-08 @ 10:44:40
Postat av: Indira

Att läsa i din blogg har för mig blivit en tröst i min sorg. Känner igen mig i så mycket och skulle hela tiden kunna utbrista "precis så känns det" och "precis så är det". Det tar tid det här med sorg och det går upp och ner hela tiden. Är glad över att du trots allt orkar skriva då och då för vi som läser här gillar det du skriver. Önskar att vi kunde lindra för er men det går ju inte. Bra att Oliver får sånt stort stöd. Min syster lämnade två barn i tonåren när hon dog och de har hela tiden vägrat prata, varken med någon professionell eller med oss i familjen. De har heller aldrig visat några tårar, inte ens på begravningen. Så fruktansvärt svårt att trösta när man inte får. Jag önskar att jag fick prata med dem så som ni kan prata om Moa.

2010-12-08 @ 11:58:06
Postat av: Elisabet Roslund

Jag tänker på Moa, på er i familjen.

Såå ont det gör, så konstigt allting är.

Jag är tom av ord men full av kärlek till er.

Varm kram till alla och en extra Varm tanke till våra änglabarn/Elisabet

2010-12-08 @ 12:02:48
Postat av: anna-ett barn på jorden, en ängel i himlen

att skriva är bra, det är skönt och i din blogg kan det aldrig bli för mycket.

man känner själv när man börjar vara redo för andra ämnen.

jag saknar Lova alla dagar men det är nu först jag börjat ta in annat i bloggen än bara sorgen.

hoppas urnsättningen blir fin.

själv hade vi kistbegravning, just för att som du skrev, jag tror känslan av att veta att den man älskat kremerats ja... ja du vet nog vilka ord jag vill få fram men inte skriva, för ord blir för få och dåliga. för mig skulle det blivit övermäktigt att också göra det. det räcker ändå att veta att den lilla flicka jag älskat,kramat, hållit av, är nere i den kalla jorden.



kram, och ni är inte ensamma, vi är många änglaföräldrar som delar känslor med er.

2010-12-08 @ 12:10:48
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Kia

Jag har inga ord.Dina ord är de enda som betyder något i detta Jenny.Jag tänker på er.

2010-12-08 @ 12:22:27
Postat av: Therése

Tänker på Er dagligen och den extra svåra tid som kommer nu med julfirande. Klart det känns extra då när någon saknas.

Hoppas att Ni ändå lyckas finna lite julgläde mitt i er stora sorg.

2010-12-08 @ 12:29:46
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: Hampus Eriksson

Jenny, du ska inte känna att de inlägg du gör är meningslösa och känns som en upprepning. Jag har föreläst om bloggar inte för så längesedan och en blogg är något speciellt, ska vara det i alla fall. Så länge saknaden är stor så ska du skriva det. En blogg är en personlighet och där ska man vara ärlig för det är det som gör den här bloggen bland de största i Sverige. Fortsätt att skriva så länge ni/du orkar och det kommer en dag då du kommer kanske känna att det inte finns något kvar att skriva. Jag tror det alltid kommer vara något att skriva om Moa eller er familj eftersom Moa lämnade efter sig mycket kärlek och fantastiska ögonblick.

En blogg kan även stödja andra som har det svårt. En blogg är så mycket mer än inlägg, det är som en berättelse, en saga eller en bok.



Massor av styrkekramar!



Moa du är saknad!

Jag kommer läsa lite ur min bok när jag kommer hem till Hanaskog så du får avgöra om den är bra eller inte.

2010-12-08 @ 12:35:12
URL: http://detofattbara.blogg.se/
Postat av: Freja

Du får gärna skriva hur mycket du saknar henne! Vad ska du annars skriva om. Vi lyssnar och tänker på er. Kramar i massor!!!

2010-12-08 @ 13:13:41
Postat av: Carina Jönsson

Tänker på er!

Varm, varm kram från

Carina, Jan, Andreas och Emelie Jönsson

2010-12-08 @ 13:19:39
Postat av: Åsa

Kan bara tänka mig (något som ingen ska behöva gå igenom) hur svårt det är förlora sitt allt, sina barn....och hon var ju så söt o fin lilla Moa. Ta hand om Er! varma kramar

2010-12-08 @ 13:32:52
Postat av: Sarah H

Hej!!

Du skriver så fint Jenny så jag kommer alltid följa daj/er så länge du orkar o vill... Vi saknar oxå Moa även om vi inte kände henne! Hannah ritar teckningar o skriver till henne och lägger på ett bord och så tänder vi ett ljus till henne <3 fan! hatar cancer... Finaste Moa!! Många kramar till ER <3 / Sarah H

2010-12-08 @ 14:51:10
Postat av: Marita

Jag förstår hur mycket du saknar lilla Moa. Va' du än gör - sluta inte att blogga!

Fortsätt skriv av dig din saknad och dina "Moaminnen" Vi läser och tänker på er och sänder många varma kramar!

Marita

2010-12-08 @ 15:24:46
Postat av: Lotta

Kramar om och tänker på er

2010-12-08 @ 16:15:30
Postat av: G

2010-12-08 @ 16:36:36
Postat av: Gitte

ska absolut inte känna att varje inlägg blir samma, försöker förstå hur ni känner, och upplever nu men man kan inte sätta sig in i er situation. Var rädda om varandra o så skönt ni pratar o minns Moa, att Oliver har en sån bra kurator mm. Uppskattar varje ord du orkar skriva i bloggen, för man undrar varje dag hur ni har det, hur det går för er...

kram

2010-12-08 @ 16:38:18
Postat av: Anonym

Jag tror att hon ser Kellie i hennes säng, jag tror att hon ser er allihop var ni än går, var ni än är.

2010-12-08 @ 16:49:48
Postat av: Emelie - 18 år och ensamstående mamma till Wilma

tänker på er!

2010-12-08 @ 16:49:58
URL: http://emeliieanderssson.blogg.se/
Postat av: Cilla

Tänker på er så ofta, känner med er... saknaden efter vår flicka är oändlig, känner igen allt du skriver,precis så är det, det är så man mår. Man vill hela tiden berättad om sorgen och saknaden efter sin flicka och jag tror att vi själva mår bra av att få göra det att på lång sikt så gör det nytta...vi finns här för er. Kram Cilla

2010-12-08 @ 17:42:57
URL: http://prinsessanevelina.blogspot.com
Postat av: Lena

Skriv precis vad du känner och orkar, tänk inte på oss! Jag tänker mycket och ofta på er och undrar hur ni har det så jag uppskattar att du orkar skriva.

Kramar

2010-12-08 @ 18:13:43
Postat av: Lena i Lyckebo

Jag startade min blogg strax efter att min bror dog och det har jag aldrig ångrat. Skrivandet blev en slags terapi och jag mötte många människor som gav mig kraft och energi om dagarna. Skriv av dig när du känner för detta, ös ur dig dina känslor. Vi finns härute som läser dina rader och försöker stötta så gott vi kan.

Stora varma styrkekramisar från mig i Kiruna.



Lena<33

2010-12-08 @ 18:43:20
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Moa

skriv precis vad du känner för jenny! det är helt, helt omänskligt det ni måste gå igenom nu. skrivandet kan fungera som någon sorts ventil, någon terapi. jag tänker ofta på er och moa. fattar inte varför det skulle bli såhär, det som det inte finns någon mening med. förstår att alla saknar henne. djuren märker ju av sånt, när någon fattas och inte kommer tillbaka.

min mamma hade en katt när hon var ung och bodde hemma och morfar dog när hon var sjutton år. en kväll kom hon hem lite sent (som morfar brukade göra) och rasslade med nycklarna i dörren på ett sätt som morfar brukade göra. då såg mormor att katten flög upp och sprang till dörren, men när han såg att det var mamma och inte morfar så gick han jätteledset tillbaka och lade sig...



vad skönt att oliver har en så bra kurator. det behöver han verkligen nu. kramar!

2010-12-08 @ 19:01:42
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Marianne Hirvelä-Sjöblom

Saknar som vanligt ord,smärtan och saknaden som ni upplever är svår att förstå för oss som har fått behålla våra barn efter den där djävulska cancern.

Bloggen är din och din allena och vi som följer den gör det för att det är DIN blogg, så skriv det DU vill och behöver, vi finns här ute i cyberrymden och tänker på er alla som är kvar och naturligtvis på finaste Moa.

Styrke kramar Marianne

2010-12-08 @ 19:09:32
Postat av: Isabella

Du är stark Jenny, din familj är stark!

2010-12-08 @ 19:10:11
Postat av: Åsa

Tänker på Er alla! kram

2010-12-08 @ 19:28:14
Postat av: Åsa

Tänker på Er alla!!! Kram

2010-12-08 @ 19:29:16
Postat av: Angelica

Oh tänker på er! Knislinge, då bor du nära där? Bor i närheten :) Kram

2010-12-08 @ 19:53:47
URL: http://icaibloggen.blogg.se/
Postat av: Kumlaanna

Vi är många som tänker på er! Massa kramar <3

2010-12-08 @ 19:58:42
Postat av: Petra

Styrkekramar till er alla <3

2010-12-08 @ 21:20:51
Postat av: Lillan

Hej

Jag går in nästan varje dag och kollar om du har uppdaterat, du skriver väldigt bra och man tänker på hur ni har det. Förstår att det är svårt för er.

Kramar till er

2010-12-08 @ 21:33:43
Postat av: Lillan

Hej

Jag går in nästan varje dag och kollar om du har uppdaterat, du skriver väldigt bra och man tänker på hur ni har det. Förstår att det är svårt för er.

Kramar till er

2010-12-08 @ 21:34:11
Postat av: Louise

Det vore bara konstigt om du klämde ur dig krystat positiva inlägg. Det ni gått och går igenom är ju inte en gnutta positivt på ngt sätt :-(



Glädjen kommer igen, men det tar tid.



Tänker ofta på Moa & er fortfarande trots att jag inte känner er irl. Följt bloggen länge.



Stor KRAM

2010-12-08 @ 21:34:38
URL: http://lollo71.wordpress.com
Postat av: änglamamman

Många Styrkekramar.

2010-12-08 @ 21:54:48
URL: http://www.nglarfinns.blogspot.com
Postat av: Åsa

Tänker mycket på Er alla!!!! Styrkekram

2010-12-08 @ 22:16:01
Postat av: Jannice

Du skriver så fint Jenny.Det är nog bra att skriva av sig ibland. då har ni en jobbig dag framför er på fredag.Hemskt för er.Jag tänker på er.Kämpa på i all denna sorg.Kram

2010-12-08 @ 23:12:02
Postat av: Jenny

Hej



Har följt Moas kamp ett tag och är så ledsen att hon förlorade den. Min mamma förlorade själv den 8 augusti i år. Jag förstår vad du/ni går igenom. Det är en hemsk känsla man har i kroppen varje dag. Dom säger att det blir bättre, jag undrar bara när.

Många styrkekramar till er. / Jenny

2010-12-09 @ 02:17:05
Postat av: Jenny Karlsson

Tänker ofta på er men är fortfarande med och kollar när du uppdaterar

många styrkekramar till er familj..

2010-12-09 @ 07:36:40
URL: http://jumsan.blogg.se/
Postat av: Linda Nilsson

Jenny det är självklart att du ska skriva vad du vill i bloggen alla förstår hur mycket ni saknar er lilla Moa och det är alltid skönt att få skriva av sig, vi tänker oerhört mycket på er kram till hela familjen... Linda m. familj

2010-12-09 @ 08:51:54
Postat av: Linda

När jag fick upp er sida o bilden på moa så sa maja högt det är ju moa..och hon frågade om hon kunde lka med henn. då berättade jag att hon blivit en ängel o bodde i himlen..varpå hon säger men då kan vi ju åka flygplan till henne<3



hoppas ni har det så bra så det går:)

2010-12-09 @ 09:37:24
Postat av: Cecilia

Tänker på er!

Många varma kramar!

2010-12-09 @ 09:54:32
Postat av: Gittan

TÄNKER PÅ DIG/ER JÄTTEMYCKET VILL HÄR SKICKA EN BAMSEKRAM TILL ER. KRAM GITTAN

2010-12-09 @ 10:30:44
Postat av: Gittan

2010-12-09 @ 10:31:46
Postat av: Gittan

TÄNKER JÄTTEMYCKET PÅ DIG/ER VILL HÄR SKICKA EN BAMSEKRAM TILL ER. KRAM GITTAN

2010-12-09 @ 10:34:33
Postat av: Nilla

Skriv vad du vill så länge du vill, det finns inga upprepningar är bara tacksam för att du uppdaterar. Vi är många som tänker på er och Moa och den värme och kärlek ni sprider, även till oss i "rymden". Jätte kramar till er alla!

2010-12-09 @ 11:04:56
Postat av: Susi

Självklart ska du även skriva om hur mycket du saknar henne. Att skriva och uttrycka sig är terapi ska du veta. Förstår att fredagen blir svår för er, ska tänka lite extra på er då.

2010-12-09 @ 11:50:14
URL: http://www.livetmusikochceliaki.net
Postat av: johanna

nej du skriver aldrig tråkig självklart du skriver bara du känner för det. det är inte konstigt vi finns för er. skriv hur mycket ni vill och hur ni känner. STOR kram från mig Johanna som finns i stockholm.

2010-12-09 @ 12:35:52
Postat av: Kia Hulin

Det är tufft och tungt det som väntar med urnedsättning.Ni klarar det ,vi gjorde det och nu drygt 2 år sedan Simon lämnade oss kan man se framåt lite igen,men dagarna med tomhet och saknad är där hela tiden.Vissa dagar tar tårarna aldrig slut och det finns dagar med glädje.Men man kommer nog aldrig att kunna känna 100%-ig glädje.Skriv så mycket du kan om Moa och din sorg,det är viktigt att få ur sig så mycket det går.Vi tänker på er,vi vet......Kram Kia och Leif

2010-12-09 @ 13:39:53
Postat av: Anonym

Fin blogg :)



Kolla in bästa tv-serierna på min blogg :)

2010-12-09 @ 14:05:21
URL: http://oboyyy.blogg.se/
Postat av: Marie i Ulricehamn

Tänker på er!

2010-12-09 @ 14:43:22
Postat av: Vera

Tack för att du fortsätter att dela med dig, du skriver så fint om saknaden...

bloggläsare

2010-12-09 @ 15:39:15
Postat av: Martina

Stor kram till er!

Sluta inte blogga, många som kommer bli ledsna. Folk älskar bloggen! Så starka som ni är!

2010-12-09 @ 17:25:35
URL: http://martinasalvadoor.blogg.se/
Postat av: gertie

Du kan skriva om saknaden så mycket som du orkar och vill. Det är säkert bra att dela med sig saknaden till andra. Åven om vi inte har träffat Moa på länge så saknar vi också henne. Det blir så tomt utan våra små änglar. Kramar

2010-12-09 @ 18:48:17
URL: http://kittyhansens.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Du skriver så fint,Jenny, och delar med dig av ont och gott. Förstår nog att ni har både riktigt dåliga dagar, och lite mindre dåliga dagar.

Men vi som har följt Moa länge önskar att du fortsätter att skriva. Det var fint att höra att Oliver får hjälp och stötta.Ta vara på varandra.Tänker på er varje dag, och önskar att ni klarar att komma er vidare.

2010-12-09 @ 19:23:06
Postat av: Annika

Jag hittade bloggen bara ett par veckor innan ni förlorade Moa. Numera sitter jag med tårfyllda ögon varje gång jag läser inläggen ni skriver. Jag kommer nog aldrig kunna förstå er smärta men usch vad ont det gör i mig att läsa här. Åh, livet är så orättvist ibland!



En styrkekram!

2010-12-09 @ 19:33:03
Postat av: Ida Hamrin

hoppas på att du fortsätter skriva, vill följa er kamp nu efter lilla moa också. det måste vara otroligt jobbigt och ingen kan sätta sig in i er situation. allt detta som har hänt är så ledsamt men ni är otroligt starka att bara klara av detta! men ni har ju er son och era djur som kan ge er lite glädje. hoppas det blir fint imorgon och jag ska hålla tankarna till er! många kramar från Ida.

2010-12-09 @ 20:41:20
Postat av: Karin

Du behöver inte tänka på att skriva positivt, man förstår verkligen vad oerhört jobbigt och ledsamt ni har det.

Vad fin hon är lilla Änglamoa!

Tack för att du orkar fortsätta att dela med dig.

Tänker på er alla i familjen. /Karin

2010-12-09 @ 22:09:45
Postat av: Catrin

Jag kan bara sända er en tanke och en bloggkram. Varje gång jag läst om er mardröm så kramar jag mina barn en extra gång, är de inte hemma så blir det ett samtal på telefon. Jag kan inte ens tänka mig hur jag skulle må om jag förlorade ett barn från jordelivet. Ni får mig att älska ännu mer. Tack!

2010-12-09 @ 23:05:12
Postat av: Tony, Åsa, Linnea o Otto Ericson

Jenny med familj. Ni är helt otroliga som bara orkar gå upp på morronen, å vara så gästvänliga som ni är. Ni tänker inte bara på er själva utan på oss andra som också sörjer Moa. Alla våra tankar finns hos er å er älskade lilla ängel, för en söt å god ängel är Moa det är en sak som är säker. Många kramar till er det ska ni ha.Tack för att vi får dela er sorg med er. KRAM KRAM

2010-12-10 @ 07:29:28
Postat av: m

Du ska inte tänka på att läsarna skulle tycka att de du skriver blir för negativt.Klart att de man tänker på är saknaden av sitt barn för den är olidlig.De du skriver passar så bra in på känslorna man själv känner efter sitt barn.Man skulle kunna prata om dom i evigheter man vill ju aldrig att dom ska glömmas bort....

Jenny de kommer att komma lättare dagar även om de inte känns så ,jag förlorade min dotter för 1 år sen men har fortfarande många tunga dagar men de finns även dagar som kan vara lättare..men saknaden och längtan ja den kommer nog alltid att finnas men sköt om er och gör de som är bäst för er inte för andra många kramar från en som vet hur de känns.....

2010-12-10 @ 09:57:34
Postat av: Inger M

Mina tankar går ofta,ofta till er



En liten dikt som tröst



Sin mörka blåa rullgardin har himlen dragit ner.

Då blir det mörkt på jorden, och då ser man inget mer.

Men de små änglabarnen, de tända alla ljus.

Ingen går till vila där uti Guds stora hus.

himlens blåa rullgardin de klippa fönster ut.

Där sitta de se'n allihop och leka glatt tittut.

De sätta ut i fönstren små klara himlabloss.

Det är alla stjärnor små, som lysa över oss.



Varma kramar till er

Inger M

2010-12-10 @ 10:17:17
Postat av: Eva

Fortsätt skriv!!! Fast inte Moa finns med i jordelivet finns ju ni kvar...om du skriver bearbetar du ju. Ibland måste man ju får skriva av sig och vi läser gärna din blogg. Jag fortsätter att skicka styrkekramar till er alla och hoppas verkligen ni får en fin jul till trots! Tusen miljoner kramar till er <3

2010-12-10 @ 11:38:07
Postat av: malin

Du får skriva att du saknar henne i varenda inlägg för det e förståeligt att du gör, för en förälder är ett barn en dyraste ägodel, Samma för Moas bror, syskon band är något speciellt, Jag vet då jag för 3 månader förlora min syster i denna hemska sjukdom,

Det är starkt av dig att skriva, att orka skriva om att du saknar henne, Men hon finns alltid med er, på ett eller annat vis.

Stor kram till er!

// Malin

2010-12-10 @ 11:50:41
URL: http://malinlillstrumpa.blogg.se/
Postat av: Pia

Massor av styrkekramar till er alla <3

Gott att höra att Oliver har en bra kurator.

<3 <3 <3

2010-12-10 @ 13:46:02
Postat av: Karin och Bertil

Hoppas att ni kan ha en fin tredje advent och att ni kan ta en dag i taget. Vi tänker på er. Många kramar

2010-12-10 @ 16:29:16
Postat av: marianne

Sorgearbetet tar sin tid, men du borde så småningom komma över detta och börja leva igen...ska ni inte resa nånstans över julen, starta på nytt för Olivers skull...?

Jag tror att Moa vill att ni inte ska sörja så länge till, hon vill se er glada igen....

2010-12-10 @ 19:15:22
Postat av: Johanna

Ni är mitt i sorgearbetet, klart ni inte kan göra annat än gråta, sakna, minnas...



Finaste lilla Moa, vilken liten hjältinnan hon var. Hon kämpade och var så tapper!!!



Jag fortsätter självklart läsa här, har följt er så många år nu och vill ju även finnas här trots att Moa saknas!!!



Ta hand om varandra



KRAMAR Johanna

2010-12-10 @ 20:58:08
URL: http://grynisen.bloggplatsen.se
Postat av: Helen

Har tänkt mycket på er ikväll när det är Idol-final...den hade Moa gillat! Hon har fått en speciell plats i mitt hjärta, den lilla tösen..jag tänker så ofta på hur mycket hon inte får uppleva... hon hade alldeles för få, men mycket fina år med enormt mycket kärlek från alla er i närmsta familjen...Skriv precis vad du känner för, Jenny,..tycker vi det blir för negativt så får vi väl sluta läsa...jag tror att det är en bra del i sorgearbetet, att kunna skriva ner det så här...och sen att få många (för det mesta) fina och värmande kommentarer och få känna hur många som har blivit berörda av lilla Moas öde...mina varmaste kramar till er o Oliver o hundarna...hoppas ni får en fin tredje advent...kram från Malmö

2010-12-10 @ 21:42:34
Postat av: änglamamma

Vackra änglamoa<3,hoppas du leker lycklig och fri med de andra änglabarnen.Jenny,det är här du ska skriva av dig dina jobbiga tankar,vi som läser gör det för att vi älskar er och vill att ni ska må så bra det går i detta helvete.Önskar er en fridfull jul.Många stora kramar

2010-12-10 @ 22:09:57
Postat av: Bomsickabom

Jag tänker så mycket på Er! Jag kan inte förstå. Jag kan bara ana smärtan och sorgen ni måste känna. Jag vet inga ord som tröstar.

Varma kramar

Ulrika

2010-12-11 @ 09:54:36
URL: http://Bomsickabomblog.blogspot.com
Postat av: Lisbeth W Möller

I dag var jag och tände ett ljus på Moas Plats Så fint det var Kramar till er Lisbeth

2010-12-11 @ 14:34:35
Postat av: erika

Tänker på er!

Kram.

2010-12-11 @ 20:08:28
Postat av: Niklas Liliequist

Positiva inlägg?

Utan att ha en egentlig uppfattning om vad jag skrev om de första månaderna efter Hannas död tror jag att det dröjde lång tid innan jag förmedlade en "positiv" känsla. Jag kan ta fel. Men, preci som A-M mfl skriver så är det bloggägarens "privilegium" att förmedla aktuella känslor och tankar. Bloggläsaren lär ganska snabbt märka om det sker en (tillfällig?) förändring i er sinnesstämning.

"Massmis med"

Hannas pappa

2010-12-11 @ 21:16:58
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Lena

Det värsta är att saknaden blir aldrig bättre, Josefine har varit borta i 2 år nu, saknar och saknar varje minut och väntar fortfarande att få vakna ur mardrömmen. Kram till er kämpande familj. Lena

2010-12-12 @ 12:31:18
URL: http://ienannandelavlivet.blogspot.com
Postat av: Moa

Tänker på er varje dag <3 Kram.

2010-12-12 @ 13:17:15
Postat av: Jannice

Tänker så mycket på er nu när det snart är jul.Det måste vara jätte kämpigt för er.Tänker mycket på Oliver.Ha det så bra ni kan med era nära och kära.

2010-12-12 @ 14:05:30
Postat av: ida

tänker på er <3

2010-12-12 @ 17:34:31
Postat av: Barbro

Jag läser allt du skriver, har naturligtvis svårt att sätta mig in i alla känslor men jag förstår att det måste vara för jävligt alltihop. Gläder mig åt att ni ändå lyckas finna glädje mitt i sorgen, som när ni skrattar åt vad Moa sa och gjorde.

Självklart saknar även hundarna Moa, en bit av er gemenskap i familjen fattas ju.

Hoppas ni så småningom kommer in i en vardag som fungerar för er allihop; låter ju jättebra att Oliver får bra hjälp att bearbeta sin sorg och saknad. Jag hoppas också att både du och pappan får den hjälp och det stöd ni behöver.



Jag säger som andra här uppe; skriv i bloggen om du känner att du själv vill! Vi är många som läser men som också förstår om du inte känner för att skriva. Men det kan ju vara som en ventil för dig, att få pysa ur dig lite.



Tänker så mycket på er och söta ängeln Moa!!

Kram på er alla!

2010-12-12 @ 18:55:11
Postat av: Anna K

Varma tankar till er! Känner så mycket för er.

2010-12-12 @ 20:58:27
Postat av: Petra

Tänker mycket på er! Tror det är bra att du skriver av dig här Jenny, när du orkar med det...

Ta hand om varandra!

Många kramar från oss

Petra (Hugo och Olivias mamma)

2010-12-12 @ 21:22:41
Postat av: syren

Jenny fortsätt skriv,när du orkar! Är alltid bra att skriva om sina känslor och om saknaden efter lilla Moa. Ta hand om er! Kram

2010-12-13 @ 19:24:03
Postat av: Maja

Tittade runt lite i arkivet, vet ni hur det går för hennes klass? hennes kamrater, hur mår dom?

2010-12-13 @ 19:46:21
Postat av: Anonym

Önskar er all lycka <3

2010-12-13 @ 20:11:40
Postat av: bitte

Hej har just nu en tävling där 2 personer har chans att vinna varsitt presentkort på 1000 kr hos Nelly

2010-12-13 @ 21:51:27
URL: http://www.lovemercury.se/?p=1845
Postat av: Sofie

Tittade på lucia morgon idag på svt och tänkte mycket på Moa och eran familj när Sonja Aldén.

Önskar ni kan finna lycka igen. Kramar

2010-12-13 @ 23:49:55
URL: http://snurraduminvarld.blogg.se/
Postat av: titti

En tanke till er från meg, många varma kramar og kärlek sänder jag er och hoppas att ni får några ögonblick av ro i själa.

Titti

2010-12-14 @ 14:48:20
Postat av: joanna o mikael möller

Fint du skriver jennie.Tänker på er o många varma kramar till er alla.

2010-12-14 @ 21:36:25
Postat av: Niklas

Kram

/ Hannas pappa

2010-12-15 @ 13:58:58
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Christina

Vill skicka alla kramar av tröst jag bara kan till er i denna oerhört svåra tid.



Ni ska veta att er fina lilla flicka och hennes kamp har påverkat många, många människor. Ni finns ständigt i mina tankar trots att jag aldrig har träffat er. TACK för att du har delat med dig av det ni har gått igenom! Jag hoppas du fortsätter blogga i den mån av tid och ork du har. Vi är många som gärna vill följa er och veta hur ni mår.



Ta hand om varandra!



2010-12-15 @ 20:58:49
Postat av: Moa

Tänker på er. Klart det är tufft :'(



KRAM!

2010-12-16 @ 17:54:15
Postat av: Moa

Jag kan inte förstå hur mycket ni måste sakna henne. Jag hade oxå cancer när jag var liten, men jag kan ändå inte tänka mig hur det känns.

2010-12-16 @ 19:20:11
URL: http://sweettop.blogg.se/
Postat av: Linda

((((((kramar om)))))))

2010-12-16 @ 20:30:09
Postat av: Jenny

Jag har för ett tag sedan hittat till er blogg och varje gång jag läser den trillar tårarna nedför kinderna och bildar en pöl på bordet framför mig och jag tänker "Åh, lilla fina Moa". Tankarna och känslorna är många, känslor av vanmakt, orättvisa och frustration för att sådant här kan få hända någon. Men också bra känslor för att ni är så fina människor och man ser att ni älskar era barn mer än något i hela världen. Jag tycker att ni är så otroligt starka och jag beundrar hela er familj enormt mycket. Det mest fruktansvärda som kan hända en förälder är att förlora ett barn och känslan går nog inte att beskriva eller att förstå för såna som inte varit med om det. Moa kommer alltid att finnas nära er i era hjärtan och ni kommer ALLTID att ha alla vackra minnen kvar av henne, dem kan ingen eller inget ta ifrån er. Moa finns också i många andra människors hjärtan, såna som aldrig har träffat henne. Moa själv och hennes kamp har berört ofantligt många människor. Jag tänker på er alla dagligen. Många varma kramar från Jenny

2010-12-17 @ 14:10:50
Postat av: The angels fall first



Några rader ur en vacker låt som får mig att tänka på Moa och andra som lämnar denna jord allt för tidigt...



"An angelface smiles to me

Under a headline of tragedy

That smile used to give me warmth

Farewell - no words to say

Beside the cross on your grave

And those forever burning candles



Needed elsewhere

To remind us of the shortness of our time

Tears laid for them

Tears of love tears of fear

Bury my dreams dig up my sorrows

Oh Lord why

The angels fall first



Yesterday we shook hands

My friend

Today a moonbeam lightens my path

My guardian"

2010-12-17 @ 14:20:38
Postat av: Charlotte

Sänder varma styrkekramar och önskar er en bra jul.

2010-12-17 @ 14:30:51
Postat av: Grinders.se

Hej – Vi söker just nu fler bloggare som vill tjäna extrapengar på sin blogg genom att sälja sponsrade inlägg och annonsplats till företag som vi samarbetar med. Är du intresserad kan du läsa om hur detta fungerar här: http://www.grinders.se/page/about

2010-12-17 @ 16:55:14
URL: http://www.grinders.se
Postat av: Fanny Moas kusin

Jag älskar henne så mycket att jag börjar gråta om dagarna. Älskade henne jätte mycket. Moa kommer alltid finnas kvar i mina små minnen! Moa är nu min och er andras skydsängel ♥

2010-12-17 @ 19:41:49
Postat av: Sandra

<3 Kramar om <3

2010-12-17 @ 21:36:35
Postat av: Helen

Skickar varma tankar o kramar till er...kan inte skriva mer, tycker det e så orättvist att lilla goa Moa inte fick möjlighet att leva vidare...ha det så bra ni kan...

2010-12-18 @ 21:04:07
Postat av: katarina/titti

En liten tanke en lördagkväll, sänder en kram till er alla..

Titti

2010-12-18 @ 21:28:55
Postat av: LR

Kramar till er!!! Nu förstår man vad man ska vara tacksam för. <3

2010-12-19 @ 00:24:29
Postat av: Therése

Kramar om er alla! Bloggen är er ventil och ni skriver precis det ni vill och behöver. Ingenting är fel!

Moa är saknad även av mig som bara lärde känna henne via er blogg.

<3 <3 <3

2010-12-19 @ 12:57:32
Postat av: Lotta Nyström

Sänder er mina varmaste tankar såhär i juletider!



Varma kramar från Lotta.

2010-12-19 @ 16:00:07
Postat av: Jannice

Ni får ha det så bra ni kan i jul.God jul och gott nytt år.Tänker på er.Kram

2010-12-19 @ 17:11:05
Postat av: Annicka

Åh jag tänker på er så mycket. Har följt bloggen under en längre tid och tårarna har runnit många gånger. Er förlust är enorm och ert sorgearbete är tungt. Ni måste ta hand om varandra och tillåta er att sörja. Bloggen är till för dig och ingen annan. Tack för att ni delat med er av er familj och låtit andra lära känna er vackra dotter Moa. Hoppas ni får en god jul och ett gott nytt år. Kram

2010-12-20 @ 10:07:16
Postat av: Kia

Tittar in här flera gånger om dagen...det mesta som händer inför julen är för barnens skull och jag kan bara ana vilken smärta ni känner.Önskar er en god jul med nära och kära.

2010-12-20 @ 11:04:19
Postat av: Rosa

Sänder många kramar till er och önskar att ni får en bra jul Moa kommer alltid att vara en del av ert liv och alla vi som fölt Moa under hennes svåra sjukdom en riktig liten kämpe hoppas du har det bra Moa och kram till er Jenny Johan och Oliver önskar er en god jul och Gott Nytt År

2010-12-20 @ 17:26:45
Postat av: Maria

Var så längesedan jag var in här. God jul och gott nytt år, eller i alla fall så bra som ni kan. Själva har vi precis påbörjat den resa ni avslutat, förhoppningsvis får vi en bättre utgång. Kram på er.

2010-12-20 @ 19:51:35
Postat av: Moa

Tänker på er </3 Ha en bra jul <3

2010-12-20 @ 22:23:44
Postat av: Nilla

Tänker på er! Kram <3

2010-12-20 @ 22:51:33
Postat av: Marita

Sänder varma tankar till Er och önskar Er alla En

God Jul och Gott Nytt År.

2010-12-21 @ 08:21:42
Postat av: Niklas

Ofantlig energiboost till hela familjen inför den stundande oerhört känslosamma högtiden,

"Massmis med"

Hannas pappa

2010-12-21 @ 21:25:23
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: syren

Tänker på er! Ta hand om varandra...kram

2010-12-21 @ 21:29:27
URL: http://www.metrobloggen.se/abc
Postat av: syren

Tänker på er! Ta hand om varandra...kram

2010-12-21 @ 21:31:10
URL: http://www.metrobloggen.se/abc
Postat av: Eva Heinz

Jag hoppas ni kan få en God Jul ändå och vet att Moa finns med er för alltid.....många varma Jul Krammar till er alla <3

2010-12-22 @ 12:27:34
Postat av: Indira

Vill skicka en STOR värmande och styrkande kram till er alla i familjen nu när julen kommer. Förstår att den kan bli jobbig på många sätt men hoppas att ni trots allt kan finna en tröst i varandra och att ni kan få tid tillsammans. Jag tror att Moa finns där hos er och känner glädje när hon ser er och hundarna. Tänker mycket på er och undrar hur ni har det. Det här är första julen utan min syster och jag är just nu så glad över att hennes barn och ders pappa har valt att fira julen tillsammans med oss. Det känns trots allt varmt i hjärtat även om saknaden alltid finns där. Jag tröstas av tanken att min syster kommer finnas där runt oss och se oss tillsammans.

2010-12-22 @ 12:59:54
Postat av: A-K

Jag vill önska er en så God Jul & Gott Nytt År som det bara är möjligt - i er stora sorg.

Jag tänker ofta på er.

Stora varma kramar

2010-12-23 @ 08:20:09
URL: http://bliavmedcancer.blogspot.com
Postat av: Connie Hansen

Önskar er en God JUl och Gott Nytt År ,fast där fattas 1 person. Många kramar till er alla<3<3<3

2010-12-23 @ 11:18:29
Postat av: Helena

Önskar er en riktigt GOD JUL o GOTT NYTT ÅR!

Tänker på Er och Moa varje dag...

2010-12-23 @ 11:22:39
Postat av: katarina/titti

Lille julafton. Tänker på er. jag hoppas att ni på någon måte klarar av att komma er igjennom de nästa dagarna. Jag vet inte vad jag skall skriva för uansett så är det ett helvete på jord för er nu. Jag og mina barn önskar att ni vet att vi är så många som vill krama er og ge er av vår styrka.

Titti

2010-12-23 @ 11:53:44
Postat av: Sirpa/ Sabinas mamma

Vill bara önska er en fridfull jul och gott nytt år! Den första julen är alltid svårast och tungt, men hoppas ändå att ni har fått lite jul känsla...för Olivers skull.

Moa sjunger i ängla kör och om ni riktigt lyssnar så hör ni hennes röst. Hon tittar på er från vinterhimlen och torkar bort era tårar.

Varma julkramar till er alla! Sirpa, Sabina ängels mamma

2010-12-23 @ 12:08:19
Postat av: Freja

Tänker på er och vill önska en God Jul! Jag förstår att det kommer att bli jobbigt för er. Lilla Moa har det bra och ser till er i jul, det är jag säker på. Många kramar

2010-12-23 @ 13:34:15
Postat av: Anna K

Många, många varma tankar till er!

2010-12-23 @ 15:29:11
Postat av: Åsa

Tänker på Er!

Önskar Er en God Jul!

Kram

2010-12-23 @ 18:02:18
Postat av: Helen

Vill skicka en liten julhälsning till er och en stor kram...lilla Moa har säkert kul med de små änglabarnen nånstans...hoppas ni ändå får en någorlunda bra jul...ni har ju så fina familjer som säkert tar hand om er på bästa sätt...varm julkram till årets finaste och kärleksfulla familj som jag mött...

2010-12-23 @ 20:44:00
Postat av: Familjen Liliequist i Halmstad

De starkaste och mest innerliga kramar/tankar till er alla. Vi kan omöjligt veta hur ni kommer att reagera imorgon. Men vi vet att ni kommer att reagera...

Hoppas att ni finner en form av lugn imorgon,

"Massmis med"

Hela familjen Liliequist

2010-12-23 @ 21:01:51
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Fanny

Jag tanker mycket pa er denna helgen.

Kramar

2010-12-24 @ 01:21:44
Postat av: Pernilla

Önskar er en God Jul, ha det så bra ni kan idag.

Skickar en tanke till Moa idag också. Moa var en tjej som berörde oss alla, vilek kämpe.

2010-12-24 @ 09:18:07
Postat av: Carin

Stor Julkram tll er alla!

2010-12-24 @ 09:37:46
Postat av: Johanna

Tänker på er!

Moa sitter uppe på ett litet moln och tittar ner över kanten på er. Precis som min farmor finns med mig varje dag kommer Moa alltid finnas med er!



Kram Johanna

2010-12-24 @ 10:58:40
URL: http://storyofmyyear.blogg.se/
Postat av: katarina/titti

God jul Moaolivermammapappa tänker så massa på er

Titti med familj

2010-12-24 @ 13:34:15
Postat av: wilma

Tänker mycket på er denna dag! Hoppas att ni fått en så bra julafton som det går. Vet att det är jättejobbigt. Min mamma dog för 4 år sedan och saknaden efter henne är fortfarande stor just denna dag. Man tänker på alla förberedelser som hon gjorde och vad hon älskade att få och framförallt ge julklappar till sina älskade barnbarn. Jag har själv en helt underbar familj: man, 3 barn och helt underbara svärföräldrar. Vi har firat julafton tillsammans. Vi har även haft ljus tänt för min mamma och för er och Moa.Familjen är och kommer alltid att vara det viktigaste. Fastäm min mamma inte finns med fysiskt så finns hon alltid hos mig och oss. Min ena son och jag var och tände ljus hos henne innan idag. Det var så lugnt och fridfullt på hennes plats som hon delar med mina morföräldrar. När man ser på bilder från Moas plats ser det verkligen jättefint ut. Ni har verkligen gjort allt för er lilla dotter. Oliver har också tur att ha er som föräldrar. Ni verkar vara så kärleksfulla. Ni är verkliga förebilder för många föräldrar. Hur de skall vara mot sina barn.

Sänder många kramar till er Jenny, Johan och Oliver

Kram Wilma

2010-12-24 @ 23:07:46
Postat av: Therése L

God Jul!! Tänker på Er <3



Kramar

Therése L

2010-12-24 @ 23:18:53
URL: http://sotalillasyster.blogspot.com
Postat av: Ninna

Idag är det en stor familjedag nämligen julafton!!!

Tänker lite eller rättså mycket på er och alla som mist sina änglar......... hoppas någon typ av julstämmning har infunnit sig hos er, ivarje fall för eran sons skull som måste ha det otroligt jobbigt i dessa dagar. väldigt många klyvna känslor??

Många stora och känslo laddade kramar skänker min familj till er.

2010-12-24 @ 23:23:19
Postat av: wilma

Tänker mycket på er denna dag! Vet att det är jättejobbigt. Min mamma dog för 4 år sedan och fortfarande känns denna dag extra jobbig. Man tänker på alla förberedelser hon gjorde, julklappar hon tyckte om att få men också att ge sina älskade barnbarn. Familjen är det viktigaste man har. Har själv firat med min man, 3 barn och mina underbara svärföräldrar. Vi har tänt ljus för min mamma och för er och Moa. Trots att mamma inte finns med fysiskt så är hon alltid med mig och min familj. Så är det säkert för er också. Var innan idag och tände ett ljus hos min mamma. Det var så lugnt och fridfullt med all vacker snö. Ser på bilderna att ni har en väldigt fin plats till Moa. Ni har verkligen gjort allt för er lilla dotter. Så kärleksfulla föräldrar. Oliver har tur som har er! Ni är verkliga förebilder för hur föräldrar skall vara mot sina barn. Ta hand om er och tillåt er vara ledsna. Låt allt ta tid. Roligt att ni även kan skratta åt saker som Moa gjort och sagt.

Sänder många julkramar till er Jenny, Johan och Oliver.

Kram Wilma

2010-12-24 @ 23:31:49
Postat av: Jenny Karlsson

Hoppas eran jul endå vart bra fast ni inte har moa hos er ni finns i mina tanakr kram jenny

2010-12-25 @ 09:25:55
URL: http://jumsan.blogg.se/
Postat av: katarina/titti

Dagen etter julafton og jag tänker så massa på er. Det gjör ondt i mitt hjärta av tanken på vad slags h... ni lever i. Jag önskar så att ord kunne lägga seg som balsam på er sorg, att kramar kunde ge er styrka og att all den kärlek ni har rundt er og i er kunde ge er styrka att fortsätta litt lättare men jag vet att det just nu er en önskedröm. Livet blir aldri mer detsamma, annorlunda og amputert.Men likavel så ber jag för att en dag längre fram så skall ni igjen kunna se att livet fortsatt har masser kvar att ge. Oliver du är en pojke som har fått oppleva det värsta som finns, inga ord kan reparere det. Bara tiden kan lära deg att leva utan Moa. Ingen skall behöva det, men dessverre så gjör du det. Du skall veta Oliver att vi tänker så massa på er og fast du ikke kjänner oss så kjänner vi din farmor og hennes syster Monika:) Så kanskje när vi kommer ned till påske från Norge så mötes vi:)

Jenny og Johan massa massa varma kramar till er från oss.

Titti med familj

2010-12-25 @ 11:48:52
Postat av: syren

Massor av kramar till er vill jag ge! Tänker på er.

2010-12-25 @ 16:50:36
URL: http://www.metrobloggen.se/abc
Postat av: Gitte

Har tänkt på er hela julen - undras hur ni haft det? Saknaden måste vara .. kan inte beskrivas... hoppas ni ändå haft en bra jul, att ni och Oliver har kunnat få lite lite julstämning. KRAM

2010-12-26 @ 11:54:11
Postat av: Katie Grün

Kära familjen Henriksson. Jag tänker ofta på er, varje dag! Och tittar in här på bloggen å läser lite varje dag å ser om ni skrivit något nytt <3 Förstår att bloggen känns minst viktig nu, inte viktig alls rättare sagt. Men vi är många som tänker på er och sänder er all styrka vi har!



Vänliga hälsningar o. kram Katie Rebekah

2010-12-26 @ 18:25:30
URL: http://tillbakatilllivet.bloggagratis.se
Postat av: Moa

Hoppas ni haft en bra jul, förstår att det måste vara jobbigt att inte Moa var med.. Hoppas ni gjorde det bästa av det, är jag säker på!



KRAM!

2010-12-26 @ 22:43:59
Postat av: Fam Liliequist

Jag vill bara att ni ska veta hur många gånger vi har haft er i aktiva tankar under dessa dagar...

"Massmis med"

Fam Liliequist

2010-12-27 @ 12:09:24
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Helena/ Åhus

Skriv / blogga 1000 ggr varje dag - saknar dig, saknar dig, saknar......

2010-12-27 @ 18:52:10
Postat av: Helen

Har tänkt så på er under julen....mina varma kramar till er

2010-12-27 @ 20:56:34
Postat av: Lotta

Ville bara krama er God Jul och önska ett Gott Nytt och Mycket Bättre År. Förstår att det är tungt och svårt, men skickar tankekramar till hela familjen i snöyran.

2010-12-27 @ 21:00:11
Postat av: Cilla

Mina varmaste tankar till er...Kram Cilla

2010-12-28 @ 08:32:49
URL: http://prinsessanevelina.blogspot.com
Postat av: Kia

Det gör så ont att tänka på all den sorg och smärta ni är i nu...styrkekramar i massor till er.

2010-12-28 @ 12:43:46
Postat av: Katarina/Titti

Tänker så massa på er, det gjör ondt i meg att veta att ni går igjenom ett helvete nu og ingen kan hjälpa er. Snälla när du orkar bara skriv ett par rader, vad som helst, man blir så rädd för er. Vi är så många som tänker på er og ber for er. Stora stora varma kramar till er alla från oss her i Norge

Titti med familj

2010-12-28 @ 13:44:03
Postat av: Kia Hulin

Hej,tänker på er och alla andra änglabarnsföräldrar,julen är så laddad med känslor så att man vet inte vilket håll man ska gå.Eftersom det var den tredje julen utan Simon så vet vi.Man vill bara att julen ska passera snabbt.Något som alltid var så mysigt tidigare har nu blivit tungt.Men vi måste försöka för de övriga i familjen.Alla har ju det tufft.Ha det så gott ni kan ha.Sköt om er!!Kramar Kia(Simons mamma)

2010-12-29 @ 09:35:58
Postat av: Cilla

Tänker på er alla. Fortsätt att skratta när ni pratar om Moa - jag tror att hon hade velat det.



Kramar i mängder!

Cilla på Lidingö

2010-12-29 @ 10:19:21
Postat av: Julia.Mattsson

hoppas ni har det bra jag har gjort lite saker till er hoppas ni kommer att gilla dom KRAMISAR JULIA.MATTSSON TYCKER SYND OM ER

KRAMISAR <3<3<3<3<3<3<3<3

2010-12-29 @ 20:54:53
Postat av: Rosa

Nu är julin över många tankar till er har själv mist 1 syster den 20/11 och en son hustru den 9/3 saknaden är stor konstigt nog så går livet vidare Så jag sänder tusen kramar till Moas nära och kära och önskar er ett gott nytt år Kram

2010-12-29 @ 22:07:04
Postat av: KATTA

Tänker på er,har haft er i mina tankar hela julen.

Hoppas ni har det så gott ni kan ALLIHOP.

KRAM PÅ ER

2010-12-30 @ 01:31:05
Postat av: Marie

Moa finns. Hon vakar över er. Ser hur ni har det varje dag. Hon mår bra. Men längtar efter er så mycket hon bor i ett gult hus med sin hund. Hon har en lång vacker kvinna hos sig. Det finns blommor där. Hon skickar en kram och ber er inte slrja. Hennes bortgång är er lärdom. Hur sorg känns. Så ni kan trösta andra.

2013-05-05 @ 11:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0