Vilken semester

Har haft 2 veckors semester nu och hade nog hellre jobbat, ingenting är som det brukar vara under våra semestrar, Johan jobbar och Oliver är med kompisar, jag har vårt hem att sköta om men det jobbigaste är att tankarna går till Moa var eviga sekund i min ensamhet, jag saknar henne så fruktansvärt mycket.
Vi hade kunnat göra så mycket tillsammans hon, Oliver och jag medans Johan jobbar.

Jag får liksom inte tummarna loss, därför känns det som om jag kunnat jobba istället.
Efter min semester ska ja gå upp till 50% arbete och det känns bra, skönt att komma igång igen, lite mer till det vardagsliv som vi kommer att få i framtiden.

Oliver och jag har tillbringat lite tid tillsammans då vi varit i stan och shoppat lite, han och jag har haft lite tid tillsammans vissa dagar. Oliver blir snart 13 år och vill väl inte tillbringa dagarna med sin mamma, han vill ha kompisar runt omkring sig, han är väldigt mycket på frilufsbadet här i Hanaskog han älskar att bada..
I morron ska vi vara barnvakt och ska även då till badet och plaska lite. Det märks på Oliver att han saknar sin lillasyster, han älskar mindre barn, få pyssla om dom och busa med dom, få vara en storebror för en stund..




Vi var på Knislinges loppis tidigare i somras där jag köpte en träkista som jag ska göra vid och ha alla Moas minnessaker i. Hennes rum står fortfarande som det gjorde när hon somnade in, men i framtiden ska vi ha det som ett extrarum där denna kistan ska vara ett soffbord, jag tror det blir jättebra, där man kan ta fram både det ena och andra och kolla på och minnas tillbaka till de fina stunderna vi hade med henne, kunna skratta, gråta och le utan att få dåligt samvete... Älskar och saknar henne så mycket att orden inte räcker till.

Vill ha henne här och nu, se henne leka, cykla, gunga och bada med sina kompisar, få krama, pussa henne och känna mig behövd som mamma till en 9 årig flicka, kunna köpa fina klänningar och handla Hello Kitty saker till henne. Få vara en HEL familj igen, Hel blir den aldrig igen för den delen togs ifrån oss alldeldes för tidigt.

Moa.. Mamma saknar dig så mycket att min kropp och själ blöder.. du fattas mig, hålet i mitt hjärta blir aldrig helt igen.. Älskar dig, Saknar dig.. Puss Mamma

 


Kommentarer
Postat av: Lena i Lyckebo

Här kommer en superstor kram från mig. Dina ord om saknad berör oerhört och jag kan inte ens komma i närheten hur det måste vara att leva vidare med ett barn mindre. Min pappa dog för tre månader sedan men det är skillnad på att mista någon som fått leva ett helt liv och bli gammal, det är naturligt, men att barn går bort är så meningslöst.

Lena

2011-07-11 @ 18:56:55
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Kajsa

Det där med semester är både på gott och ont.

Ibland önskar jag att jag kunde göra nåt för er, skruva tillbaka tiden eller vad som. Moa finns i våra tankar ofta. Jag tror jag på att Moa finns med oss och gör sin små bus lite då och då. Älskade och väldigt saknade Moa, du finns ibland oss.



2011-07-11 @ 19:14:50
URL: http://parlugglan.blogg.se/
Postat av: Kia (ängeln Simons mamma)

Det är tufft med semester som ska vara 100% glädje.Något vi "trasiga"familjer aldrig någonsin kan känna fullt ut men vi kämpar för visst skulle Simon,Moa,Hanna,Lova,Victor,Kitty och alla övriga änglabarn inte tycka om att vi "deppar" ihop.Ha det så bra ni kan hela familjen.Kram Kia

2011-07-11 @ 19:50:34
Postat av: Camilla

Fina ni!

Jag tänker ofta på er och Moa!

Förstår att det måste kännas fruktansvärt tungt att vara utan er älskade dotter!

Ni har gjort stort intryck på mig och jag bär ofta min ängel och har Moa med mig.



Kramar i massor!

Camilla

2011-07-11 @ 21:29:27
Postat av: Annika

Hoppas din semester bli så bra den bara kan bli. Jag tycker det låter som en fin idé med kistan i Moas rum, den kommer ni säkert ha glädje av. Styrkekram!

2011-07-11 @ 21:35:12
Postat av: Camilla

Vilket fint inlägg. Tänker på dig och din familj. Önskar du får njuta lite av semestern så gott det går. Många varma kramar.

2011-07-11 @ 22:20:46
Postat av: Lotta

Härligt med ett nytt inlägg! Jag har läst er blogg sen min man låg på sjukhus sommaren 2010. Han gick bort 24 aug 48 år gammal i "skitsjukdomen". Dagen efter hade vi 20 årig bröllopsdag. Det var någon på sjukhuset som prata om er och då börja jag läsa. Känner igen allt som ni går igenom även om det inte var något av våra barn som dog. Jag lider med er familj och skickar styrkekramar varje gång du skrivit något nytt inlägg. "Vi" har också sem nu och det är jobbigt. Kramar till er och vi får ta en dag i taget och minnas allt det fina vi haft.

2011-07-11 @ 22:57:44
Postat av: Annelie

Tack Jenny för ditt inlägg på min blogg.

Det märkliga var att jag satt och tittade igenom din blogg för att leta efter information om ICE. Det var också din blogg som jag hade svårt att lästa ibörjan när Tilda blev sjuk. Den berörde mig så otroligt mycket och just då ville jag bara läsa resor som hade gått bra.

Nu vet jag något annat, och jag är otroligt tacksam om du vill dela med av era erfarenheter i ett mail: [email protected]. Du om något vet ju precis vad det handlar om. Känns så skönt att såna som du finns för mig just nu när allt känns SKIT!!



Många kramar till dig//Annelie

2011-07-11 @ 23:10:11
URL: http://legoblomma.blogspot.com
Postat av: veronica

Åhh som jag gråter när jag läser ditt inlägg. Det går inte att förstå vad du o din familj går igenom o bara tanken på det ofattbara att förlora ett barn gör mig fullkomligt förtvivlad o vad gå då ni igenom? Sänder de varmaste kramar o tankat till Er!

2011-07-11 @ 23:58:38
Postat av: Therése

Åh som jag lider med Er. Lilla Moa finns ofta i våra tankar. När vi tänder ljus för Farmor & farfar i kyrkan tänder vi ett för Moa också. Min dotter är inte gammal nog att fösrtå döden ordentligt, hon är bara fyra år. Men hon vet att Farmor, farfar, Moa och alla andra som har dörr är uppe i himlen och väntar på oss andra, så vi kan "leka och fika lite" sen när vi träffas igen. Tycker det är en ganska skön tanke, att himlen är en plats där man kan få leka och fika lite :)



Kram till Er!

2011-07-12 @ 00:05:33
Postat av: Sofie, Victors mamma

Jag beklagar verkligen och vet hur tomt det känns...

Sommaren är både underbar och jobbig på samma gång och det värker i hjärtat.

Tack för de fina kommentarerna på bloggen, jag hoppas att vår sida kan hjälpa andra hitta något passande. Kistan du fann låter underbart fin =)



Jag håller på att jobba med att få fram nya produkter varje dag, och är det något som NI vill skall finnas så säg gärna till.



Låt oss skänka extra mycket tankar till våra barn i sommar, och låt oss hoppas att de nu får bada och leka i solen, precis som det ska vara ! För visst finns väl sommaren även där de är =)



Ta hand om er och hoppas att ni får en fin semester trots allt.

2011-07-12 @ 10:11:07
URL: http://denstarkastestjarnan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tänker på er så ofta...



Moa, en sådan kämpe!!!



Kram på er fina

2011-07-12 @ 10:26:50
URL: http://grynisen.bloggplatsen.se
Postat av: Moa

semester och ledighet överlag är inte samma sak när hjärtat blöder tyvärr... minneskista låter som en fin sak att ha moa-grejor i. kramar <3

2011-07-12 @ 19:15:52
URL: http://dayviews.com/legobit/
Postat av: Nilla

Jätte kramar till dig som låter oss andra få veta hur ni har det efter att ha följt er länge. Önskar att allt varit anurlunda för er och Moa, tänker på henne framför allt när jag ser glada barn! Kramar i massor/ Nilla

2011-07-12 @ 21:49:39
Postat av: Gitte

oh ett inlägg - blir varm i kroppen - varje gång....

så fint med en minneskista - låter underbart att göra något speciellt med alla minnen/saker.

Kram

2011-07-12 @ 23:39:11
Postat av: Taina

Svårt att veta vad jag ska skriva, men hade du stått framför mig hade jag gett dig en stor kram. Du skriver så fint och det berör en så. Just nu kan jag bara skicka en cyberkram.



Taina I CT, USA

2011-07-13 @ 03:48:56
URL: http://sisutaina.blogspot.com/
Postat av: Linda

Läser och lider med er! Stor varm kram!

2011-07-13 @ 17:44:23
Postat av: Lena

Tittar in här då och då och känner så väl igen mig i precis allt du skriver, vår Josefine är nu borta för 3 e sommaren och fortfarande kan jag inte fatta...Hennes rum står också fortfarande som när hon lämnade oss, orken har inte funnits att plocka där. Tömde nyss hennes hårspännes låda i badrummet och bara det var en enorm pärs...Vi ängla föräldrar får leva så här, det är aldrig något som går över men kanske en dag man orkar med det bättre...vi gör det inte än...Mina största kramar till er. www.jozzan.com

2011-07-13 @ 19:54:37
URL: http://ienannandelavlivet.blogspot.com/
Postat av: Ulla

Aj aj aj... känns i mitt hjärta oxå.. blir så ledsen när man läser detta.. Hade en bror som dog när han va 2 år... Läser även Viktors blogg ... Lider med er ..Men lev för era andra barn fast hjärtat blöder o mina tårar trill ner för kinden...

Kramar från mig----

2011-07-13 @ 22:36:24
Postat av: Kia

Jättefint skrivet i en oerhört sorglig och tung semestertid för dig..tänker på dig.

2011-07-14 @ 11:19:28
Postat av: Lotta

En stor varm kram till er.

2011-07-14 @ 16:01:08
Postat av: Pia-Lena

Ja tårarna rann igen när jag läste hur mycket du saknar lilla Moa o hur ont det gör i ditt bröst jag förstår dig så väl Jenny. Vi har nu fått muggar med Hello Kitty o min första tanke var direkt Moa dessa skulle hon älskat o dricka ur. O jag berättar fortarande o lilla Moa o den hemska sjukdomen. Imorgon så begravs en tjej nere i trelleborg som oxå fick den hemska sjukdomen o jag hoppas att både Moa o Malin tar hand om varandra där uppe för Malin skulle blivit 22 år gammal. Skickar en bamsekram till hela familjen..

2011-07-14 @ 19:06:56
Postat av: Karin

Tack för att vi får veta hur du och familjen har det. Känner er inte alls, har bara följt din blogg, men tänker ofta på dig och hur du och familjen klarar er utan er lilla prinsessa.

Kramar

2011-07-14 @ 20:34:30
Postat av: mrsjanuary

kram

2011-07-14 @ 21:56:27
URL: http://www.mrsjanuary.blogspot.com
Postat av: Cilla

Jenny...jag kan inget annat än instämma i det du skriver. Jag vet att er saknad efter Moa och allt ni kunde gjort tillsammans är oerhörd,och att Oliver saknar att få vara storebror med allt vad det innebär...Våra flickor var lika på så sätt att båda älskar Hello Kitty saker, och nu ser man dom sakerna överallt och man skulle bara vilja köpa dom. Vi har en stor vit kista där mycket av Evelinas kläder och saker ligger bevarat. Det är svårt att veta när tiden är mogen att ta tag i rummet mm , men vi gjorde det ganska tidigt då vi hade på börjat en liten renovering av Evelinas rum som skulle vara färdigt när hon kom hem från sjukhuset...........vilket hon aldrig mer gjorde.Tänker ofta på er,ta hand om er och ha en så skön sommar ni kan.Som alltid har du jätte fina bilder på din blogg. Kram Cilla

2011-07-15 @ 17:17:42
URL: http://www.prinsessanevelina.blogspot.com
Postat av: Johanna Östlund

Jag hittade er blogg idag och jag har gråtit och gråtit och gråtit något hejdlöst!!! Min mamma dog i cancer för ett år sen och att hitta bloggar där andra med cancer beskriver slutet och hur de har det, har blivit ett sätt för mig att försöka förstå vad som hände. Jag förlorade min mamma men jag kan inte ens i min vilda fantasi föreställa mig hur det skulle vara att se min sin gå igenom det hon gjorde. Det måste vara det mest fruktansvärda man kan råka ut för - dvs att se sitt barn lida och försvinna. Jag får inte stopp på tårarna. Att jag säger art jag lider med er är en stark underdrift!!! Jag är sååå glad för er skull att ni trots allt har fler barn. Så att ni har något att leva för. Ta hand om er så bra som ni kan!!!!!! Stoooor kram

2011-07-15 @ 21:45:37
URL: http://johannaxostlund.blogg.se/
Postat av: Anna-ängeln Lova, Alvin och Lykkes mamma

Har inte varit in på ett bra tag nu, men Grattis Moa på 9 årsdagen. jag hoppas hon och de andra små barnen hade ett riktigt himlakalas.

Jag känner också igen mig i det om att få kramas, köpa klänningar, Hello Kitty osv åt sin flicka. Lova skulle ju fått börja andra klass nu i augusti. Men så blev det inte. Jag försöker lite smårädd blicka framåt, med sorgen i hjärtat, att Alvin finns, Lykke finns som en riktig tröstegåva.



Lovas läkare från Uppsala, Susan sa också, att om man vill tro så kanske man kan tänka att Lykke är en gåva från Lova. Och så har jag faktiskt försökt tänka.

2011-07-17 @ 23:27:41
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Fanny ♥

Faster, du skriver så fint om lilla moa att jag börjar gråta bara jag läser några få ord.....



saknar dig min söta lilla moa♥♥♥

2011-07-21 @ 16:57:28
Postat av: Anonym

hej jenny med familj. moa finns alltid i ert hjärta kommer alltid att göra det (: har en jätte bra sommar

2011-07-23 @ 23:45:27
Postat av: Hannas och Smörblommornas pappa

Ja, Jenny....vad finns där mer att tillägga...Vår "andra sommar" utan Hanna (hennes sista sommar,2009, fick hon ju sin hjärnblödning vilket gjorde att vi tillbringade stora delar på sjukhuset)....

För att använda Hannas egna ord så saknar jag henne "så mycket så det inte är klokt - och mycket mer!"...Årtusendets Understatement...

Tankar och kramar till er...

Niklas

2011-07-24 @ 23:14:31
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Helen

Fina Jenny...tänker så ofta på er och er saknad...den kan jag ju inte förstå...kanske försöka...du skriver så berörande, man känner verkligen vad du känner i det du skriver...jag har blivit en annan person och tar all tid jag kan till mina små barnbarn, och är verkligen tacksam över få vara frisk....bamsekram till er alla...

2011-07-28 @ 22:06:34
Postat av: Anna R

<3

Tänker på dig!!!! Kramar Anna

2011-07-30 @ 09:30:58
Postat av: Hannas pappa

Känns det "annorlunda" eller precis likadant?

Massmis med

Niklas

2011-08-02 @ 19:59:22
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Anna

Skickar en stor kram till er

2011-08-02 @ 22:53:58
Postat av: Sirpa/ Sabinas mamma

Så fint skrivet Jenny och så fina bilderna är.

Jag förstår att det svårt att njuta av sommar och semester...det är ju första sommaren utan er fina prinsessa och att saknaden gör så fruktansvärt ont.

Tänker ofta på er och speciellt när jag besöker Sabinas grav som igår. Vi får tänka att våra kära döttrar har det bra nu utan smärta....men vi vill ju helst att de var hos oss friska och glada...eller hur.

Ha en så bra sommar /semester som det bara går!!

Sommar varma kramar/ Sirpa

2011-08-03 @ 23:02:25
Postat av: Wilma

Hej Jenny! Länge sedan jag var inne på din blogg. Har tyvärr missat Moas födelsedag men skickar en liten hälsning och hoppas att hon har det bra. Måste vara supertufft att inte få ha sin kära dotter hos sig på en sådan viktig dag! Tråkigt för er att ni fått en så annorlunda sommar utan Moa. Läste att du skulle börja jobba lite mer nu efter semestern. Hoppas då att dina kolleger tar väl hand om dig när du har jobbiga dagar. Att de även kan ställa upp på om man vill älta om vissa saker om ch om igen. Man träffar sina kolleger en stor del av sitt liv och det är viktigt att de förstår en. Min närmaste kollega på jobbet är en som verkligen ställer upp i ur och skur för mig och jag för henne. Hon är verkligen toppen! Vi kan skratta så att vi gråter ibland! Det är superhärligt. Hon ska snart vara barnledig och det är ju kul för henne (kanske lite mindre kul för mig) men men hon kommer förhoppningsvis tillbaka. Annars får jag väl muta henne på något sätt:). Önskar dig lycka till på jobbet! Hoppas även att Johan och Oliver och era små vovvar har det bra. Tänker mycket på er och lilla Moa!

Kramar

Wilma

2011-08-11 @ 21:43:34
Postat av: Sari

Besöker din blogg ofta....tänker på er oftare...Hälsa...Kram från mig & Pontus

2011-08-12 @ 08:40:44
URL: http://tuulikki.blogg.se/
Postat av: Beatrice

Måste säga fy fan vad hemskt :/ många tankar till er.

2011-08-14 @ 21:38:02
URL: http://beahedvind.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Jag kan inte med ord beskriva vad jag känner när jag läser det som står. Ramlade över denna blogg av en slump här på jobbet och fastnade. Läste först om hur ni provade ut en peruk, och så fin Moa var i den! Hamnade till slut på det sista inlägget och förstod vad som hänt sedan peruk utprovningen. Tårarna bara rinner för hur orättvist livet är. Är själv mamma så gör så ont i mig av vad ni går igenom. Vill bara säga att jag tänker på er och önskar er all lycka till. Livet måste ju trots allt gå vidare, så hoppas att jobbet kan vara till hjälp för dig. Minnet av denna blogg och Moa kommer att finns med mig, så tack för att jag också fått läsa om henne. Otroligt starkt av dig att dela med dig av dina erfarenheter så andra som går igenom samma sak kan läsa, sörja och stärkas. Ta hand om er.

Kram och kärlek från Gabriella

2011-08-24 @ 09:37:30
Postat av: Lena i Lyckebo

Jag hoppas att sommaren gått bra för dig och familjen. Kikar in varje dag och förstår nu att denna hemsida har avslutats.

Ha det så bra och må så gott.Tack för att du delat med dig av denna svåra tid och jag önskar er allt gott.

Lena<3

2011-08-26 @ 22:12:42
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: AnnBritt

Många många varma styrkekramar till er alla <3

2011-08-28 @ 23:12:41
URL: http://detskiralivet.blogg.se/
Postat av: Katarina

Jag har tänkt på er så många gånger, det har regnat nestan hela sommaren og man får tid å tänka. Tiden går og kanskje så altfor raskt många gånger. Men samtidig så kan tiden virke så kort. Moa du er og du var en spesielt vakker jenta, en som aldrig blir glömt uansett hur lång tiden går.....

Mina varmar varma tankar till er alla samman..

Titt-Norge

2011-08-28 @ 23:42:54
Postat av: Emma

Hejsan!

Sitter här med tårarna i ögonen! Blev verkligen ledsen när jag läst dina inlägg!

Jag & en kompis håller på med ett projektarbet om barn med cancer! Vi går i tredje ring.

Om du har tid att höra av dig till min mejl så skulle vi gärna vilja ha kontakt med dig! Men det är bara om du känner att du orkar berätta!

MVH Emma & Annelie

2011-08-29 @ 14:53:25
Postat av: Anna R

<3 Varma hälsningar till dig!! Önskar dig allt

Gott!! Många tankar till dig & till lilla Moa

Kram Anna

2011-08-30 @ 22:30:27
Postat av: Cilla

All kraft och styrka önskar jag er. Plus en massa bubblande skratt - för det är vad jag gissar att Moa helst hade omgett sig med. Kramar i mängder från Cilla på Lidingö

2011-09-03 @ 10:25:03
Postat av: Josefine

Hej!!



Jag snubblade in på din blogg och jag har läst om det fruktansvärda som hänt med er dotter. Jag sitter här och tårarna strömmar och jag vill nog egentligen bara säga att jag känner så starkt för er och tycker så synd om er.

Josefine

2011-09-08 @ 17:43:31
Postat av: Linda

Hej!



Tänker ofta på Moa..

Idag springer min son för cancerfonden, med Moa i tankarna. <3¨



Stor kram

2011-09-14 @ 09:10:01
URL: http://livetienlitenstad.blogg.se/
Postat av: Eva landergren

Hej, jag har följt din blogg länge och blivit så tagen av ert familjeöde. Har egna, snart vuxna barn som till min stora lycka och ödmjuka tacksamhet fått vara friska. Idag lyssnade jag på ett sommarprogram från 2009. Malin Sävstam, som förlorade make och två av sina tre barn i Tsunamin. Hon berättade så vackert om att ljuset kommer tillbaka. Vill bara rekommendera dig att lyssna på det.

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3421&grupp=7174&artikel=2847828



Vänliga hälsningar Eva

2011-09-15 @ 20:11:35
Postat av: Hanna, Göteborg

Brukar sällan kommentera bloggar jag hamnat i men eftersom du vid flera tillfällen nämnt hur mycket Moa tyckte om att höra kommentarerna så ville jag göra ett avtryck. Hamnade på bloggen av ett "misstag" och började läsa den bakifrån och fram - Alla tankar till dig, Moa och familjen. Vet inte vad jag ska skriva riktigt, men ni ska veta att Moas liv och öde berör och jag kommer tänka på henne ofta.

2011-09-21 @ 14:04:16
Postat av: Anonym

Tack för att du har skrivit denna fina blogg om Moa. Jag har följt den länge. Jag hoppas det går bra för er. Ni har en väldigt jobbig tid framför er. Ni är verkligen en underbar familj. Ha det så bra ni kan nu.Jag önskar er lycka i framtiden. Kram Jannice

2011-09-27 @ 16:58:41
Postat av: kärlek och trots

Har följt bloggen i tysthet och jag lider med er i den fruktansvärda förlusten efter Moa.



Kram Therese

2011-09-28 @ 18:50:49
URL: http://lillavild.blogspot.com
Postat av: Katie

Tänker på er hela familjen Henriksson <33 Kramar, Katie

2011-09-29 @ 10:43:39
URL: http://katierebekah.blogg.se/
Postat av: Veronica

Tar in lite i taget,

kikar in nu o då..

Har följt er länge,

Moa berör o berörde mig..

Har ej riktigt orkat ta in att hon är borta,

jvla cancermonster!

Fina lilla Moa med glimten i ögat,

hoppas du har det bra där du nu är-fri från smärta o plågor-underbara tjej <3

2011-09-29 @ 22:24:47
Postat av: Sara

hej starka människa. Jag satt och läste din blogg och jag tycker att det är fint att du får ut ett budskap om moa och om eran kamp i familjen. jag gör ett arbete i skolan om cancer och skulle vilja få lite mer information om hur det kändes för er när moa fick cancer mm.. skriv gärna till mig. Min mail är [email protected]

jag önskar er all lycka hälsningar sara

2011-10-03 @ 14:08:31
Postat av: josefin

Jag skulle bli superglad om någon ville dela med sig av något jobbigt som hänt i ens liv. Psykisk ohälsa, övergrepp, våld, missbruk, sjukdom, ja vad som helst som jag får tillåtelse att publicera i min blogg. Självklart får man vara anonym. Skicka gärna en kommentar eller skriv till min mejl: [email protected]

Skriv: "Händelser att dela med sig av" som rubrik.



Jag tror det är viktigt att man talar om det som är jobbigt och framstår som något man ska skämmas över. Vad man än i livet har varit med om så finns det ingen anledning till att skämmas över det. Ingen anledning till att mörklägga händelsen/händelserna. För det finns fler där ute som kanske är med om exakt samma sak just nu. När man mår dåligt känner man sig oftast väldigt ensam, men det är man inte. Det finns folk som är med om samma sak just nu eller kanske har tagit sig igenom det som du själv har gått och bär på. Det spelar ingen roll om det är något som du tagit dig igenom och inte mår dåligt över nu eller om du är mitt uppe i allt.



Du kanske inte känner att du har något att dela med dig av men endå är intresserad utav att läsa vad andra skickat in. Gå in på min blogg under kategorien; "this is a true story".



Är jättetacksam om någon vill dela med sig av sin historia!

2011-10-03 @ 19:25:30
URL: http://stendahl.blogg.se/
Postat av: Lisa

Gråter och gråter, kan aldrig förstå hur det känns för Er men bara tanken gör att jag gråter ännu mer. Du skriver så fint och alla bilder är så fina!



Önskar Er all lycka!

2011-10-07 @ 15:17:20
Postat av: Katarina

tänker på er ofta och läser om och m igjen det du skrev sist.. Kjänner på din sorg og ensamhet.

Titti

2011-10-08 @ 12:10:12
Postat av: Malin Jonson

Hej! Hittade hit för första gången idag av en ren slump. Eller så var det meningen? Blev väldigt rörd av de fina orden du skriver. Ta vara på alla era fina minnen. Vet inte vad jag ska skriva men tycker du är helt fantastisk. Önskar er all lycka i framtiden. Massa styrkekramar.

2011-10-11 @ 16:35:52
URL: http://mimism.blogg.se/
Postat av: Wilma

Hej! Tittar in hos er lite då och då. Hoppas att ni alla har det bra. Tänker på er och Moa ofta. Ni har ger och har gett mig mycket!

Kramar

Wilma

2011-10-16 @ 23:18:25
Postat av: wilma

Hej! Tittar in till er lite då och då. Hoppas att ni har det bra. Tänker ofta på er och Moa. Ni ger och har gett mig mycket!

Kramar

Wilma

2011-10-16 @ 23:21:11
Postat av: Klara

Hej!! jag följt bloggen länge, och tänker på er och hoppas allt är väl med dig Jenny och resten familjen. Nu närmar ettårsdagen , mina tankar är hos er och MOA en glädspridare tjej e Moa! Hoppas ni har det bra! Kram

2011-10-17 @ 10:25:01
Postat av: Gitte

Tänker på er! kram

2011-10-20 @ 10:39:40
Postat av: Lena i Lyckebo

Snart årsdagen av en svår förlust och jag vet hur ont det gör. Jag hoppas att ni får en fin och lugn dag tillsammans med många underbara minnen denna dag.

Lena<3

2011-10-20 @ 20:29:04
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Moa

Tänker på er ofta trots jag aldrig kände moa.. Hoppas ni har det bra, att livet gått vidare lite. Även om det aldrig kan bli det samma & saknaden alltid kommer finnas där </3

2011-10-21 @ 13:45:59
Postat av: Julia

Din Moa är i säkert förvar hos Jesus i himlen.

2011-10-24 @ 21:13:16
Postat av: syren

Tänker ofta på er och ger er massor med styrkekramar denna dag. Tack Jenny för din fina omtanke under min sjukdom!/Eva kram

2011-10-26 @ 08:49:09
URL: http://syren-syren.blogspot.com
Postat av: Moa

extra många kramar till er idag <3

2011-10-26 @ 13:26:07
URL: http://dayviews.com/legobit
Postat av: Sirpa/ Sabinas mamma

Styrke kramar till er idag 1 års dagen då er prinsessa Moa flög till änglarna....

Jag tänder ett ljus för Moa och hennes ängla mamma Sabina. Förstår att dagen är oerhört tung för er alla.

Tänker på er mycket/ Kramar till er ...

Sirpa

2011-10-26 @ 15:43:58
Postat av: Anonym

Tänker på er!!

2011-10-26 @ 16:33:43
Postat av: Katie

Tänker jätte mycket på dig och familjen idag Moa <3 du är saknad så till den milda grad av alla!



Varma kramar, Katie <3

2011-10-26 @ 18:23:08
URL: http://katierebekah.blogg.se/
Postat av: Eva

Tänker lite extra på er alla fyra idag!

Å Jennie jag saknar allt fint du skriver och undrar hur du mår? Kram <3

2011-10-26 @ 19:54:12
Postat av: Helen

Tänker extra mycket på er idag...tänk att ett år har gått....hoppas ni alla mår så bra ni kan....lilla Moa har satt sej i mitt hjärta och förändrat min syn på mycket här i livet...bamsekram till er

2011-10-26 @ 21:30:08
Postat av: Kerstin

Tänker ofta på lilla Moa och er alla i familjen. Idag tänker jag på er extra mycket. Jag har tänt ett ljus för er ikväll och särskilt för Moa.



Jag har efter att ha följt ert tragiska öde förstått att uppskatta varje dag vi och hela vår familj får vara tillsammans, på ett helt annat sätt än tidigare.



Den underbara lilla ängeln Moa har en speciell plats i mitt hjärta nu och för alltid.



Kramar



Kerstin

2011-10-26 @ 22:33:14
Postat av: Titti

1 år av saknad og smärta. Vad kan man skriva för att ni skall kjänna någon form för tröst? Vi tänker så massa på er alla samman.

Titti med familj

2011-10-27 @ 15:39:06
Postat av: Elin A

Tänker så mycket på er hur ni har det i saknaden efter er älskade Moa! Många varma kramar Elin

2011-10-27 @ 22:26:38
Postat av: Yvonne

Jenny, du har kanske lagt ned bloggen, men vill gärna dela ett fint sommarminne med dig. Har följt med på bloggen din i flera år. I augusti var jag några dagar i Malmö, och kände att jag måste få besöka lilla Moa, hon har gjort stort intryck på mig. Kom mig till Hanaskog och fick se platsen hennes vid den vackra lilla kyrkan.Det är ett fint minne som jag alltid vill bära med mig.

Hoppas ni har kommit er vidare i livet.

2011-10-29 @ 12:41:15
Postat av: Ulla

Hejsan!!!

Saknar lite ujppdatering från er ,,,,tänker så mycket på er familj och undrar hur ni har det,,skulle vara kul med ett litet tecken från er...

Kramar till familjen......

2011-10-30 @ 22:55:40
Postat av: Alice

Tänker på er!

Har själv en 9-årig lillasyster och kan inte

ens tänka mig hur hemskt allt skulle vara utan

henne, hon betyder allt för mig.

Kram

2011-11-01 @ 12:30:41
Postat av: Petra Nyman

Hej. Är en 2-barnsmamma från finland som vill läsa svenska bloggar. Hittade er blogg och oj vad hjärtat mitt gråter när jag läser om Moas kamp. Ni är stronga som vill dela ert liv med oss.



Massor med styrke kramar åt hela gänget.



KRAMAR Petra

2011-11-01 @ 17:57:24
Postat av: Nilla

Kramar om, saknar er alla, fast vi aldrig träffats så tänker jag varje dag på er och Moa <3

2011-11-02 @ 21:27:09
Postat av: Inger M

Mina tankar går så ofta till er. Ett år har gått, sedan Moa blev den finaste ängeln av alla. Kan bara ana vilken tomhet,otrolig saknad Moa lämnade efter sig. Men jag vill så gärna tro, att hon finns i er närhet, vakande över sin kära familj.

Styrkekramar till er alla !

Inger M

2011-11-05 @ 14:27:38
Postat av: Helén

Saknad är svårt, saknad gör ont. Det är så hemskt att vi måste leva med det. Jag hade önskat att jag förstod min Annas död, olycka´eller sjukdom, men att aldrig få veta varför förtär. Men jag tror inte att saknaden blir värre. Kramar!

2011-11-07 @ 23:57:30
Postat av: Freja

Undrar så hur det går för er.......

Många kramar

2011-11-10 @ 10:54:10
Postat av: Andrea

Tårarna går inte att hejda när jag läser om saknaden till Er lilla flicka.. Det gör fysiskt ont att försöka sätta sig in i Er situation och jag ville bara lämna ett avtryck här för att berätta att ett ljus brinner för Moa i Solna ikväll.

All kärlek!

2011-11-20 @ 22:12:53
URL: http://andreajobs.blogg.se/
Postat av: Alicia

Det är svårt att hitta ord som är tillräckliga, så jag tänkte dela med mig av en dikt till er:



Do not stand at my grave and weep

I am not there, I do not sleep

I am a thousand winds that blow

I am the diamond glints on snow

I am the sun on ripened grain

I am the gentle autumn rain

When you awaken in the morning’s hush

I am the swift uplifting rush

Of quiet birds in circling flight.

I am the soft starlight at night

Do not stand at my grave and cry

I am not there, I did not die.



Kram!

2011-11-21 @ 22:23:02
Postat av: Wilma

Tänker väldigt mycket på er och speciellt mycket idag. Jag och 2 av barnen bakade lussekatter idag och plötsligt sa dottern: Mamma visst bakar väl Moa också idag. Jag sa: Det är klart att hon gör.

Vi skulle sätta ljus på mormors grav idag och då passade vi på att även sätta ett ljus för Moa i kyrkan. Min dotter sa: Jag tror att Moa blir jätteglad över detta ljus.

Otroligt att er dotter och er familj har gjort så stort avtryck i vår familj! Man har fått en helt annan syn på livet tack vare er. Tack så väldigt mycket för er otroligt fina blogg och vi önskar er en jättefin första advent.

Wilma med familj

2011-11-27 @ 22:36:49
Postat av: MadickenMarsh'

jag har skrivit ett inlägg om cancer sjuka flickor på min blogg och tog en bild på söta Moa... Hoppas det är okej! Take care <3

2011-12-05 @ 17:26:04
URL: http://madickenmarsh.blogg.se/
Postat av: Paula

Jag förlorade min dotter Tilda i oktober i år och hon blev också bara 8 år. Nu kämpar man själv för att klara en dag i sänder. Hur bär man sig åt för att klara sig igenom sånt här? Moa var otroligt söt och påminner jättemycket om min egen dotter med det härliga leendet.

Kram till er alla.

2011-12-20 @ 11:15:20
Postat av: MoaG

Tänker på er, hoppas ni får en bra jul :)

2011-12-22 @ 20:28:41
Postat av: Lena i Lyckebo

Hej, jag kikar in för att önska dig och din familj en god fortsättning på det nya året. Jag hoppas att du orkar med att kämpa efter det som hänt.Tänker ofta på lilla Moa och tittar in varje dag.

Kramisar

2012-01-07 @ 14:39:11
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Inger M

Hej!

Mina tankar går ofta till er familj. Vilken smärta ni upplevt, vilken tung sorg ni måste bära !

Men livet går vidare och jag är förvissad om, att Moa finns med er. Hon vakar över sin käraste familj.

Jag önskar så, att sorgen lättar, att ni får ett bra år 2012!

Kramis

Inger M

2012-01-09 @ 13:30:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0