Lov, och lite annat

6 Nov

moa henriksson om Lov, och lite annat:

DU ÄR DEN BÄSTA MAMMA SOM FINNS
KRAM MOA

Kolla in vad min älskade dotter har skrivit till sin mamma, ja var bara tvungen att lägga in kommentaren på bloggen,
Blir så glad att tårarna kommer...
Moa du är den bästa Moa som finns, ja älskar dig så, Kram din mamma

Nu går det verkligen mot mörkare tider, fasiken vad mörkt o trist det är ute både morrnar och kvällar, ingen rolig tid vi har gått in i precis. Moa mår bra, hon har idag och i morron med cellgifter sen är det vila från medicinerna i 10 dagar igen innan nästa omgång. Lovet förra veckan var bra för barnen, dom lekte med kompisar och hade det hur bra som helst.

Själv har ja nu jobbar 25% i 2 veckor och det känns bra att äntligen komma igång igen. Har tyvärr fått tillbaka en vagel (knast) i samma öga igen, ja kan inte begripa vad detta skit kommer ifrån. Har nu en atibiotikasalva för mitt öga och ska väl snart bli bra igen. Känner att jag får mer o mer energi tillbaka med den ny medicineringen jag nu går på, känns bra, skriker och blir inte irriterad så lätt längre, men man kunde önskat att det fanns annat sätt än att ta en massa tabletter.. Livet är inte alltid så lätt som man tror..
Hade en panikattack förra fredagen som inte var helt lätt att komma ur, men Johan stöttade mig till 100% och efter ca 20 minuter kom ja tillbaka igen. Jag har alltid trott att detta med ångest och dyl bara är blaha blaha, men fy fan rent ut sagt vad det är jobbigt, känslan att man ska dö, och inte få luft hur mycket man än försöker så fungerar inte kroppen, den bara rister o rister och ingenting kan stoppa den, det är något fruktansvärt otäckt. Jag har nu fått 3 attacker men denna sista var den värsta av alla, Johan blev så rädd och kände sig så maktlös, men som tur är han så lugn i sig själv att han tog tag i mig och höll om mig, och sa åt mig att andas lugnt. Dagen efter pratade vi inte om det som hänt men dag 2 tog vi upp det och Johan sa att han blev riktigt rädd när detta hände, han visste inte vad/hur han skulle göra, men med facit i handen och kuratorhjälp så skötte han sig helt som han skulle. Tur att man har en man som Johan, han är helt underbar, Vi älskar dig så från Jenny, Oliver o Moa.

Moa fick ett brev på posten i förra veckan från Kaj i Skanör som skickade ett fint hjärthalsband i bärnsten till Moa, det som var så roligt var att på kuvertet stod det Moa Henriksson, Kristianstad, Hanaskog på och det kom fram till henne ändå. Kul och tusen tack Kaj hon bär det på sig..

Förra veckan fick jag lite mer energi, putsade alla fönstren (som verkligen behövdes) och Johan o ja städade i trädgården inför vintern, alla möbler och dyl fick in över tak nu under vintern. Oliver hjälpte Johan att bära in ved i vedboden så vi kan få den där goa kaminvärmen nu under vintern, helt fantastiskt skönt.

Moa var igår på Asken (kyrkan) och vi ska försöka att få in henne i en kyrkokör, hon tycker om att sjunga och det är ju ingenting som skulle kunna hindra henne (pga nacken). Hon har ju inte så många aktiviteter hon kan göra pga hennes ostabila nacke, men att sjunga kan hon iallafall...

Kort som jag äntligen har lagt in


Moa o Valpen Freja 12 veckor


Barnens kusin Ellen vid dopet




Amamda Moas nästkusin efter dopet


Mitt snygga öga


Kommentarer
Postat av: moa henriksson

DU ÄR DEN BÄSTA MAMMA SOM FINNS

KRAM MOA

2009-11-06 @ 14:40:33
Postat av: KATTA

Hej Moa jag hoppas verkligen att du vinner i SVENSKA HJÄLTAR för DU ÄR en riktig hjälte.

Fortsätt kämpa.

Till dein mamma vill jag säja fortsätt kämpa mot Ångesten det är ett helvete,jag vet men man går sakta

sakta framåt . Bara man har tålamod för det tar tid

KRAM

KRAM PÅ DIG & TILL DIN FAMILJ

2009-11-07 @ 12:48:35
Postat av: Moa

Moa vad härlig du är :D



Skönt att hon mår bra trots cellgifterna och att det blev ett fint novemberlov. Mörkt och trist är det förstås ute, men vad gör man... Snart är det iallfall jul :p



Jobbigt med fler panikångestattackar :( Man hade ju hoppats att du skulle få slippa dom! Tyvärr är det nog ibland så att man inte riktigt förstår vad det handlar om förrän man själv hamnar där/alternativt att någon anhörig eller vän eller något gör det.

Ögat såg inte så välmående ut. Hoppas det blir bättre snart!



härliga bilder från dopet :) och låter kul med kör också, en aktivitet där det inte spelar någon roll att hon måste skydda nacken liksom.



ha det fint, många kramar!



PS. åh, just det, på tal om svenska hjältar, dom har ju ingen artikel på aftonbladet.se men det var väl en i tidningen om jag inte minns fel, så jag ska kolla den när oktobers aftonbladet ligger i tidningsrummet i skolan. dom borde komma dit snart tycker jag, men det verkar som att alla oktobertidningar cirkulerar någon annanstans i skolan. :p misstänker att bovarna är forskarna i vår byggnad som kollar medierapporteringen om svininfluensan. DS.



PS2. kul att man kan se klippet på nätet iallafall, det är ju liiiite svårt att stoppa in i en papperstidning och det är så härligt! DS2.

2009-11-07 @ 14:50:03
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: anna

världens bästaaaaaaaaa moa hejdå

2009-11-07 @ 22:28:24
Postat av: Julia - Älska utmaningen!

Massor med tårar tittade ut när jag läste vad Moa skrivit. Så enkelt och så betydelsefullt. barn är underbara, speciellt Moa!

Massor med kramar

2009-11-08 @ 00:39:08
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Cajsa

Du är ju helt underbar Moa, skönt o läsa att du mår så bra. Vill träffas snart det var ju så länge sen. Krama om mamma, pappa, oliver och ha en jätte bra vecka. Kram Cajsa

2009-11-10 @ 07:54:13
Postat av: kjerstin johansson

Hej igen på ER

Vad glad jag blev när jag läste att Moa mår så bra.

Jag hoppas inneligt att hon blir dagens hjälte. Jag hoppas att Du Jenny mår lite bättre, svårt att tänka sig hur det är med panikångerst när man inte har haft det själv. Tänker varje dag på Er alla.



Bamsekraaaaaaaaaaaaaam från



Kjerstin i Receptionen



2009-11-10 @ 18:53:01
Postat av: Anna-I kampen mot barncancer

Aj aj ögat, ser ut som du fått världens smäll. Hoppas det blir bra snart. Vad roligt om Moa kommer in i kör. :-)

2009-11-10 @ 22:32:53
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Sari

goa ni.Vill krama er.....Sari & Ponne

2009-11-11 @ 00:16:46
URL: http://tuulikki.blogg.se/
Postat av: marianne

Be din doktor att han skriver ut ett SSRIpreparat, tex Cipramil till dej. Då blir du av med panikångesten!

2009-11-15 @ 10:24:34
Postat av: Anna

Hej!

Usch vad hemskt med panikångest, jag lider själv av det och tyvärr så styr "monstren" ibland mitt liv. Men kom ihåg att det är en fysisk reaktion på stress och trötthet. Hjärnan som får kortslutning. Om du vill prata om hur det är och dom tips jag lärt mig så är det bara att maila. Sköt om er alla! Kram Anna

2009-11-15 @ 12:02:55
URL: http://www.hildestamdesign.se
Postat av: Therése

Godmorgon och grattis på din namnsdag idag, Moa!



2009-11-18 @ 07:28:57
Postat av: Therése

Godmorgon och grattis på din namnsdag idag, Moa!



2009-11-18 @ 07:30:23
Postat av: Kristina

Grattis på din namnsdag Moa!

2009-11-18 @ 08:32:27
Postat av: Moa

Grattis på namnsdagen, Moa! Hoppas du får en tårta idag! Jag ska hämta ut min om ett par timmar :p

2009-11-18 @ 12:50:26
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: kjerstin johansson

GRAttis på namnsdagen Moa

Hoppas allt är bra med er och att mammas öga har blivit bättre.



Jätte kraaaaaaaaaaaaaaaaam till Er alla



kjerstin

2009-11-18 @ 19:16:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0