Svaret är kommet, kampen går vidare...

                                

30 Dec, Tisd, Ja va FAN ska ja säga...
Svaret är kommet och det visade sig att det var metastaser Moa hade i sin vänster lunga..
Först måste ja säga... att det kom ett brev från en läkare i Lund lillejulafton, där vi förstod att det blir mer cellgiftsbehandlingar, vi kunde haft fått detta brev idag på posten istället för då hade julen blivit mycket bättre. Ja o Johan valde att hålla tyst inför nära o kära, vi bar på detta ända tills idag,  behöver inte oroa allt för många innan dagens besked.
Vi ska ev ner på måndag för att Moa ska få sin första cellgiftsbehandling på året 2009, som ni alla vet har hennes kropp fått vila i tre månader med dessa satans gifter, men nu är det på g igen. Det är idag väldigt oklart vad för mediciner Moa ska ha, men ja ska ringa till Lund igen på fredag och prata med läkaren. En utav de cellgifterna Moa fick i sitt stor protokoll ska hon nämligen få igen, men hon har fått för mycket av den alla redan så åter igen ska läkarna i Lund ta kontakt med Tyskland om doseringen av hennes mediciner.
Troligtvis så blir det inga längre perioder vi kommer att ligga inne för behandlingarna, mycket möjligt att det blir under en dag endast, och sen ska hon även medicineras med tabletter.. När vi idag berättade för Moa att hon ska ta tabletter så sa hon.... Mamma,, ja vill inte ha sonden igen, så denna gången vill ja ha tabletter istället, vilken otrolig styrka och envishet hon visar bara att tala om att sonden är ingenting att ha, istället kommer hon att ta sina tabletter. Hon beskymrade sig även om skolan, hon vill inte missa något roligt, hon bara älskar att gå i skolan..

Vi hade väl innest inne hoppats på att det var svamp hon hade men med facit i handen idag så är det bara att kämpa vidare, med både illamående och allt som tillhör själva behandlingen, men även myndigheterna och då tror ja ni alla vet vad ja menar.
Moa har en sån god inställning till detta besked, hon är världens bästa kämpe.
Tur att Moa har en så god inställning, för det stärker verkligen oss anhörig också, det känns fruktansvärt tungt att börja om igen med behandlingar men har Moa själv en sån livsglädje så ska inte vi deppa ihop för mycket, för kämpar hon så ska vi kämpa med henne...
Allt är fortfarande lite oklart med behandlingar o dyl, det ända vi vet säkert är att det är metastaser hon har i lungan, läkaren kan inte säga om tumören i nacken är död, men som läkaren sa idag så är den mycket misshandlad. Det som även är på tal är att ev lungan ska strålas också, men det är en senare fråga..

Vill passa på att tacka er alla för detta året 2008, och önskar er Ett Gott Nytt År 2009.

Det vi som familj kommer att göra under 2009 är att KÄMPA KÄMPA KÄMPA och åter KÄMPA

                                           

Kommentarer
Postat av: Emma med mamma Malin

Ett sånt tråkigt besked och en sån början på 2009. Nu när det verkade så bra o Moa ser så pigg ut på alla bilder. Vi är verkligen ledsna för er skull. Kämpa vidare allihopa och kämpa ihop med lilla söta Moa.

Kramar från oss i Uddevalla som följer er blogg

2008-12-30 @ 20:00:23
Postat av: Annika

Gott nytt år på er, håller tummarna för att behandlingen går bra.

2008-12-30 @ 20:00:51
URL: http://monstermamman.wordpress.com/
Postat av: Sandra

Vad tråkigt och vad ledsen jag blir. Nu när allt varit så bra och Moa ser så pigg ut så ska ni behöva börja medicinera igen. Jag beundrar er styrka som familj. Och jag beundrar denna underbara tjej ni har. Jag håller tummarna för att denna vända blir kort och att ni snart kan njuta igen.



Gott Nytt 2009!

Kramar

2008-12-30 @ 20:10:12
Postat av: Jessica ( Ryans mamma)

Jäkligt tråkigt att höra! Lätt att säga men det är "bara" att kämpa på, som tur är är Moa en stark tjej!

Ingen kul sätt att börja det nya året på...



Kram Jessica

2008-12-30 @ 20:10:41
Postat av: Jessica .B(Moa`s Skydds Ängel på skolan)

KÄMPA! Ja, det ska vi verkligen göra tillsammans och jag tänker göra så gott jag kan.

Vill Moa gå i skolan så ska hon få göra det så mycket som är möjligt.

Ni vet att jag ställer upp och kan komma hem till Er om så behövs med lite "skolarbete" eller bara hjälpa till och finnas för Er.

Jag önskar Er nu ett GOTT NYTT ÅR och (faaan) om inte 2009 ska bli ett bättre år.

Moa nu ger vi gärnet!

Ha det så gött i morgon så hörs vi nästa år.

KRAMIZZ från Jessica.B

2008-12-30 @ 20:12:03
Postat av: Anonym

Gott nytt år!

2008-12-30 @ 20:13:02
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Gitte

Oj, så tråkigt men jag måste säg mitt i allt kämpande... hoppas 2009 ändå blir mycket bättre... Vi fäster en stjärna på himlen för er underbara dotter. Ni har världens sötaste o goaste tös! Så charmig o glad trots allt hon går igenom. Jag försöker se henne framför mig och inte va gnällig, beklaga mig och se det positiva i allt. Kan hon kan vi andre som inte har det så kämpigt. KRAM Gitte med dottern Isabel 3 år

2008-12-30 @ 20:21:49
Postat av: Elisa

uchhh så tråkigt att höra... :( men alla vet vi att Moa e en stark tjej så kämpa vidare!



Kram

2008-12-30 @ 20:23:36
Postat av: Lotta (Davids mamma)

Det skär i hjärtat att läsa detta inlägg. Det är så grymt att Moa inte fick fortsätta vara fri från sjukdom och behandling. Men ni är verkligen superkämpar hela familjen, med Moa i spetsen. Det SKA gå bra.



Många många kramar

2008-12-30 @ 20:24:19
Postat av: Therése

Kramar botar inte sjukdomar men kanske kan de lindra verkningarna av dem lite... Tusen miljoner varma och mjuka kramar till supertjejen Moa och alla i hennes fina familj!



2008-12-30 @ 20:26:38
Postat av: Magda

Jag har följt bloggen länge, men tror inte att jag komenterat innan. Fy vilket bakslag ni fick. Hälsa Moa att hon ska kämpa lika bra (eller bättre om det går) denna omgången också. En liten flicka (och alla andra levande varelser) ska slippa denna hämska sjukdom.

Kram och gott nytt år på er alla.

2008-12-30 @ 20:40:43
URL: http://familjenpetersen.blogspot.com
Postat av: Bloggläsare MP

Skickar oxå en en varm styrkekram till hela familjen med supergoa Moa i spetsen. MP

2008-12-30 @ 20:42:04
Postat av: Bloggläsare

En styrkekram till hela familjen!!

2008-12-30 @ 20:44:38
Postat av: Marie

Jag har följt er under en längre tid och jag kan bara säga att fy vad livet är orättvist. Som Moa och ni kämpat så unnade jag er verkligen ett bättre besked än vad ni fick. Jag tror säkert att ni samlar ihop er och kämpar vidare men jag tycker ni redan har haft er beskärda del.



Gott Nytt År

2008-12-30 @ 20:46:15
Postat av: Katrin

Brukar bara läsa och inte kommentera, men nu måste jag. SJÄLVKLART kommer detta gå bra! Det syns på Moa att hon kommer fixa detta, kämpa på med er målbild när läkarna talar om att hon är frisk! Tvivla inte utan kör bara på med fokus att hon ska klara detta utan några problem! Klart att början av 2009 blir tuff men mot slutet av året kommer ni kunna blicka tillbaka och se att allt är på rätt väg!



Stora Kramar

2008-12-30 @ 20:52:37
Postat av: syren

Gott nytt år!En stor kram till hela familjen.

2008-12-30 @ 20:53:57
URL: http://www.metrobloggen.se/abc
Postat av: Natalie

Får tårar i ögonen när jag läste detta inlägg. Håller tummarna att Moa blir frisk nästa år.



Stor kram från Natalie.



Kommer självklart att följa er kamp nästa år med.

2008-12-30 @ 21:25:51
URL: http://www.natta.bloggagratis.se
Postat av: Helen

Fy, fy ,fy!!! Jag blir lite nedstämd när jag läser detta...jag tänker så på er, hela familjen!! Men jag håller med dej, Jenny, om Moa har en sån otrolig kämparanda, så påverkas man verkligen, och det känner jag också, även om det bara är i "bloggvärlden"...jag vill så gärna göra något för Moa, jag bor ju några mil bort...men jag får fundera ut nåt listigt, det är hon värd...Kämpa på hela familjen, vi bloggläsare håller tummarna för er, kram på dej Moa (och söte Oliver såklart) och ha en så trevlig nyårsafton som möjligt..bamsekram från Helen i M

2008-12-30 @ 21:28:09
Postat av: Helen

Fy så ledsen man blir av det du skriver, men jag tänker på er och skickar massor av styrka och kraft till er och vill bara krama om er...

kramar i massor från Helen i Lomma



2009 SKA bli ett bättre år

2008-12-30 @ 21:53:13
Postat av: Louise

Hej!

Jag blir så ledsen när jag läser detta.

Har ju trott o hoppats att allt skulle vara bra nu.

Moa är en otroligt tapper o duktig tjej.

Oliver till dig vill jag ge en bamse kram.

jag tror du behöver det.

Jag skänker er många lycko önskningar för nästa år.

Hoppas det blir ett bättre 2009 för er.

Många varma kramar från Louise



2008-12-30 @ 21:55:20
Postat av: ingegerd

Vet inte vad jag ska skriva............

Många styrkekramar till er alla

2009 skabli ett bättre år för er

2008-12-30 @ 22:02:10
Postat av: Anja Knoll

Hej alla 4 !



Har ju följt er kamp här på bloggen o sett fram emot att ni skulle få fortsatta bra besked.

Blir ledsen på er bekostnad när det gäller lilla goa Moa.

Hoppas allt kommer att gå bra och att behandlingen kommer att bita ännu bättre nu när det gäller 2009.

GOTT NYTT ÅR

Startar med att hålla minna tummar för er.



KRAM Anja

2008-12-30 @ 22:19:22
Postat av: Eva från Landskrona

Usch vad trist besked, just som ni fått lite "andrum".

Hoppas att våra (läsarna av denna bloggen) tankar hjälper Moa, för då vet jag att hon blir FRISK, vi är så många som följer er familj!



Många kramar till er alla och ett gott nytt år.

2008-12-30 @ 22:22:02
Postat av: Ingrid

Fy vad tråkigt att läsa detta. Moa har ju verkat så pigg, verkligen trist att ni ska behöva gå igenom detta nu igen. Men såna kämpar som ni, och framför allt Moa, är så klarar ni av detta också. Håller tummarna och hoppas att 2009 blir året då Moa får bli frisk igen. Stor kram till er från Ingrid

2008-12-30 @ 22:24:27
Postat av: Ingrid

Fy vad tråkigt att läsa detta. Moa har ju verkat så pigg, verkligen trist att ni ska behöva gå igenom detta nu igen. Men såna kämpar som ni, och framför allt Moa, är så klarar ni av detta också. Håller tummarna och hoppas att 2009 blir året då Moa får bli frisk igen. Stor kram till er från Ingrid

2008-12-30 @ 22:28:02
Postat av: Pia-Lena

Jag beundrar er styrka o även Moas jag har tänkt så på er idag eftersom ni skulle få besked idag. Tycker också precis som du att läkaren kunde väntat och skickat det till efter jul för jag förstår det måste ha varit svårt och bära på för nära och kära under hela julhelgen. Moa du är en kämpar glöd och en söt liten tjej så kämpa på du kommer att klara denna gången också.

Många kramar ifrån mig till er alla och hoppas att år 2009 blir bättre även om det börjar med dålig start.



Gott Nytt År ifrån Pia-Lena i Hörby kommer att följa bloggen hela tiden framöver som jag har gjort nu.

2008-12-30 @ 22:30:58
Postat av: Jessica M

Vi tänker på er och håller alla tummar vi kan för att Moa SKA bli frisk. Många kramar fam Marken&Lindh

2008-12-30 @ 22:35:32
Postat av: Bettan

Tänker på er hela familjen och lägger Er i Guds hand. Jag ska be för Er varje dag!

Kramar Bettan från Örebro

2008-12-30 @ 22:37:32
Postat av: Malin

usch va tråkigt:/ men skönt att moa tar det så bra! skickar lite peppkramar och gott nytt år! kämpa på!!

2008-12-30 @ 22:39:30
Postat av: Amanda

Gud vad tråkigt. Måste ha kommit som en blixt från en klar himmel för er. Det gör såå ont i mitt hjärta och veta att den där dumma cancern kommit tillbaka. Det var jätte tråkigt och sorgligt att läsa, för man hade ju verkligen HOPPATS på att Moa skulle vara helt frisk nu, men i stället får ni kämpa vidare och jag bara VET att hon en dag Kommer att bli HELT frisk så de så. Med dessa ord vill jag önska er ett riktigt gott nytt år, med hopp om att ert 2009 blir mkt bättre än detta år som varit. Mira, du är en kämpe. Kämparnas drottning, du är såå stark, önskar man kunde vara lika stark som du. Kämpa på, du klarar det. Många goa styrkekramar o gott nytt års kramar från Amanda

2008-12-30 @ 22:41:55
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Erika

jag blir förbannad och ledsen när jag läser detta.

Varför måste det vara så orättvist? Jag hoppas som många andra skriver att 2009 ändå blir ett bättre år. Sen vet vi ju alla att Moa klarar detta. Det är inte många som skulle orka men Moa är en kämpe som du skriver ! Hoppas hon kan gå så mkt i skolan som möjligt, hon är värd att få göra något hon tycker är kul. Vi hoppas alla att både ni och Moa snart kommer slippa det här. Ha det så bra som det bara går ! KRAM, ge Moa en kram från mig. Jag tror på henne och det gör alla andra också. Hon är bäst !

2008-12-30 @ 22:53:45
Postat av: Åsa i Veberöd

Usch vilket tråkigt slut på 2008... Kämpa på Moa, detta ska du klara!! 2009 kommer sluta med ett bra svar... Gott nytt år på er!! Kram!!

2008-12-30 @ 23:00:40
Postat av: Camilla Lindekrantz

kram,kram,kram

2008-12-30 @ 23:38:38
URL: http://grabbarnabusmamma.blogspot.com/
Postat av: Johanna

jag är en trogen läsare i er blogg. och jag måste säga att det är en riktigt kämpare till dotter ni har fått. Fast hon har går igenom så mycket är hon ändå bered på att kämpa vidare. Hon verkar vara en riktigt härlig unge.

2008-12-31 @ 00:01:04
Postat av: en bloggläsare

Läser er blogg ofta och tänker mycket på Moa och er kamp! Lilla skruttan...va modig och stark hon är, och ni också....



2008-12-31 @ 00:09:50
Postat av: Magdalena

Moa du är en kämpare och jag tror att du kommer vinna denna kampen!!! Jag önskar er ett gott slut och ett RIKTIGT GOTT NYTT ÅR

Massor mer kramar till er från mig...

2008-12-31 @ 00:20:18
Postat av: Alina

Ni klarar det!! Vacker liten ängel på bild där!

2008-12-31 @ 00:25:45
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Kristina

Moas och er inställning är underbar att läsa.Vi lär oss något av er - att kämpa och åter kämpa.

Kram

2008-12-31 @ 00:31:48
Postat av: Annica

Jag brukar följa er kamp på bloggen.

Jag höll tummarna stenhårt för att det inte skulle behöva vara ngt mera. Samt att ni skulle slippa alla dessa mediciner & sjukhus.

Men du är stark Moa!

Du är ändå inte så gammal men dock så klok och du peppar alla andra.

Du är bara för härlig Moa!

Jag önskar er ett riktigt Gott Nytt År!

2008-12-31 @ 07:49:42
Postat av: Anonym

Vilken härlig inställning hon har denna goa modiga Moa.Vi är nog många här ute i cyber rymden som kämpar med dig,vi som läser bloggen känner ju något alldeles extra för er.Jag hoppas att 2009 ska bli ett bra år för er alla.



Jag önskar er ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!



KRAM

2008-12-31 @ 09:57:24
Postat av: Gunilla

Vilken härlig inställning hon har denna goa modiga Moa.Vi är nog många här ute i cyber rymden som kämpar med dig,vi som läser bloggen känner ju något alldeles extra för er.Jag hoppas att 2009 ska bli ett bra år för er alla.



Jag önskar er ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!



KRAM

2008-12-31 @ 09:58:24
Postat av: Malin

Vad tråkigt att höra :( Men ni klarar det här! Tänker på er.



Gott Nytt År!

Kram

2008-12-31 @ 11:04:59
Postat av: Kristina i Landvetter

Jättetråkigt att få ett sådant besked men Moa verkar vara en stark tjej som fixar detta. Jag önskar hela familjen GOTT NYTT ÅR!

Kramar från en som följer er kamp

2008-12-31 @ 11:25:30
Postat av: Lotta på K

Hej!



Vilket tråkigt besked men jag vet att det kommer att gå bra eftersom Moa är världens modigaste och starkaste tjej!



Vill önska hela familjen ett Gott Nytt År!



Kram till er alla och kämpa på så fixar ni detta också!

2008-12-31 @ 12:06:44
Postat av: Ulle i värnamo

Vilket underbart kort på Moa ni lagt in!

Det lyser verkligen av sivsgnista i de ögonen!

Kram på Dig Moa och kom igen och klara de tuffa behandlingarna ännu en gång, det fixar du!!!

2008-12-31 @ 12:11:19
Postat av: Kajsa (Kusin till Jenny)

Jag blir sååå ledsen....men jag vet att 2009 är året för er och att ni kämpar er igenom detta! Vi finns här för er, det hoppas jag ni vet



Gott Nytt År



Kramar från Kajsa med familj

2008-12-31 @ 12:21:19
Postat av: connie

Kämpa kämpa på,

Vi önskar er Ett Gott Nytt År

2008-12-31 @ 13:47:20
Postat av: Vi på kviingevägen 33

Vilken fantastisk livsglädje Moa utstrålar, hon är helt fantastiskt urgullig.

Tänker på er och hoppas att ni får ett bra år 2009.

Följer bloggen varje dag, och idag blev man lite nedstämd, men vi håller tummarna.

Gott nytt år på er alla.

2008-12-31 @ 14:00:57
Postat av: Maria

Tänker på er och hur det är att fokusera efter alla dess besked.Men vi tänker också fortsätta och KÄMPA och jag hoppas att våra tjejer håller ut och ger allt, vilket jag vet att de kommer att göra. De är gjorda av stål tror jag. Ta hand om er och vi önskar er all lycka inför 2009. Kram Maria mamma till Victoria och Marcus

2008-12-31 @ 14:29:10
URL: http://familjenmangelin.blogspot.com
Postat av: Ida Ståhl

Jag hade hoppats på en trevligare läsning idag när jag gick in för att hälsa GOTT NYTT ÅR!

Jag vet dock att moa är stark och med den energin ska väl inga dumma prickar kunna ta kål på er. Ni fixar detta, tillsammans!!

2009 ska bli ett bättre år än 2008!

Hoppas ni kan få en mysig nyårs afton trots allt!

Kramar Ida

2008-12-31 @ 14:29:31
URL: http://idastahl.blogg.se/
Postat av: Therese

Hej hela familjen

Jag har under väldigt lång tid följt er här på bloggen men av någon anledning aldrig skrivit någon kommentar.Jag är från knislinge,men bor nu i åhus...så jag vet inte om ni kommer ihåg mig.Ni ska iallafall veta att jag tänker på er och Moa du är en så stark och en så otrolig kämpe...fortsätt med det.Kämpa på hela familjen..

Många kramar

Therese Lundgren

2008-12-31 @ 14:55:23
Postat av: Lena

Har ej kommenterat något men följer er kamp. Hittat till er via Ryans sida. Tuff början på 2009 men det blir ljusare efter denna kampen också. Moa har ju en livsglädje och vilja. Önskar er lycka till och ett ritigt gott nytt år med ett lyckligt slut.



Kram från en trogen bloggläsare.

2008-12-31 @ 15:02:58
Postat av: Familjen Malmberg

FFFFFAAAAAAAAANNNNNNNNNNNNN!!!! Det var definitivt inte detta vi ville läsa...vet inte vad jag ska skriva. Blir så otroligt ledsen för Er skull...MEN,



vi ska följa Moas exempel, att välja livsglädje och kämparglöd!! Er inställning är fantastisk!! Hela familjen är verkliga hjältar, ni lär oss andra så mycket, det hoppas jag att ni vet!



Tusen och åter tusen styrkekramar till Er från oss!!



Vi önskar Er ett Gott Nytt År 2009!



Även om starten är allt annat är bra, så är vår största önskan för 2009 att Moa ska bli frisk innan året är slut!!



Petra, Roger, Rebecca, Rasmus och Malva

2008-12-31 @ 15:05:04
Postat av: Elisabet Roslund

Vill önska er alla ett riktigt Gott Nytt År!

Ett år som ska bli det nya friska året!



Kram/Elisabet

2008-12-31 @ 16:22:12
Postat av: Fam Ericson i Hanaskog

FYYYYYY tusan vad livet är orättvist, men det är som ni skriver det är bara att kämpa på det finns

inget annat att göra. Tänker på er och lider med Moa.

Önskar er ETT GOTT SLUT PÅ DET GAMLA ÅRET OCH HOPPAS PÅ ETT GOTT NYTT ÅR.

Många kramizzar från oss.

2008-12-31 @ 16:32:51
Postat av: Marie

Men vad menas nu med detta..Moa som ser så glad o pigg o framförallt frisk ut...ska hon behöva inleda detta nya år 2009 med nya cellgiftsbehandlingar?? Faaan vad orättvist..jag blir så frustrerad o arg av allt detta..jag hoppas vekligen att det är sista gången nu...önskar er allt gott..tänker på er dagligen! Men jag hoppas verkligen att dett nya åert även har mkt gott med sig till er.för det är ni verkligen värda!! GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA I HELA FAMILJEN...TA HAND OM VARANDRA O VA RIKTIGT RÄDDA OM VARANDRA...MÅNGA NYÅRSKRAMAR!! Moa...vi kämpar med dig...tillsammans klarar vi allt!!!

2008-12-31 @ 16:40:41
URL: http://emilbenjamin.blogg.se/
Postat av: Linköpingsbo

Vad kan man säga?? sänder massor av kramar och oändligt många tankar till er alla. Gott nytt år

2008-12-31 @ 17:34:00
Postat av: Veronica

ORÄTTVIST...

Varför blir det aldrig ett stopp med allt elände

för dig lilla Moa,

men du är ju en liten kämpe som säkert fixar dethär.

GO FOR IT lilla tuffing-du vinner säkert denna kamp

och sedan hoppas vi att du slipper fler behandlingar.

Gott nytt år till dig och hela din familj,

raketerna vi skjuter ikväll tillägnar vi dig och håller alla tummar för att ditt nya år blir ett bra år!! KRAAAM!

2008-12-31 @ 18:07:09
Postat av: Karro o Tisse

Vi vet precis vad ni går igenom

och vi finns här för er!

Kram

2008-12-31 @ 18:20:33
URL: http://tidigmamma.blogg.se/
Postat av: Ia

Ja, så länge Moa själv kämpar, så måste ni oxå

göra det....tänker på er alla!

Styrkekramar

2008-12-31 @ 19:30:45
Postat av: Lena

Jag har följt din blogg länge, länge men är inte så kvick på att kommentera. Nu känner jag att kanske mina små rader kan ge lite kraft och ork att fortsätta kampen. Denna underbara tös har en kämpargnista som är utan dess like och hon tar hem det hela med glans. Med vilja och posivitet övervinner man mycket och det gör hon. Vetenskapen och tekniken går framåt och mycket kan ändras under den närmaste tiden.

Gott Nytt År önskar jag hela din familj och tappa inte fotfästet.

Kramar från mig i Kiruna

2008-12-31 @ 22:03:15
URL: http://www.fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Jenny

Hej!

Det gör ont att läsa ert inlägg eftersom livet inte ska vara så orättvist. Men trots allt detta så kan jag inte låta bli att gång på gång i eran blogg förvånas över Moas styrka och attityd. Vilken fantastiskt underbar dotter ni har.

Jag önskar er ett bättre 2009.

Jenny

2008-12-31 @ 22:48:30
Postat av: Linda B

Krya på dig, jag hoppas att allt går bra och en sak ska ni veta genom att läsa eran blogg vet man att det finnns de som har det MYCKET sämre än en själv , och jag har slutat att gnälla om det minsta sakerna. Jag Håller tummarna för dig och din familj som kämpar så tappert (Har förlorat minna föräldrar i cancer så jag vet vad väntan innebär, men ett barn ät värre)

2008-12-31 @ 23:39:47
Postat av: GUNILLA M (TIMMIES MAMMA)

Jag blev jätte ledsen när jag läste din blogg. Nu trodde man ju att det hela va över och så kommer ett nytt bakslag. Men Moa verkar alltid så glad och possitiv och det gör mycket va jag har förstått. Jag fortsätter att läsa och håller alla tummar jag har. Jätte många kramar och ett gott nytt år till er från mig. Gunilla M

2009-01-01 @ 10:53:50
Postat av: Karolina

har inte långt till tårar, hur mycket ska en liten underbar tjej få utstå!! Jag tänker på er och håller tummarna , kämpa på... styrkekramar till er alla

2009-01-01 @ 13:42:02
Postat av: Karin o Bertil, Härlöv

Vet inte riktigt vad vi skall säga. Detta var bland det mest orättvisa som kunde hända er. Vi tror i alla fall att Moa som den kämpe hon är kommer att klara även detta med er hjälp. Tänker på er och skickar många kramar. Karin och Bertil

2009-01-01 @ 14:22:23
Postat av: sari

USCH.....fy.....vi(jag om Ponne)blev jätteledsna av att läsa det här:o((

Vad ska man skriva????Jag ska be för Moa varje dag!

Ja som du skriver jenny....ni har en otroligt stark o envis tjej....tur e´det!

Skickar många,varma styrkekramar till er....som vanligt får Moa den största!!!

Kram från mig & POnne

2009-01-01 @ 14:54:53
URL: http://tuulikki.blogg.se/
Postat av: Johanna

Nej nej nej.... Vilket jobbigt och tråkigt besked :-( Det har ju ändå kännts som om det gått åt rätt håll.



Önskar er God Fortsättning iaf och jag hoppas verkligen att vi kan få se ett slut på cancern i år.



Stor stor kram till er alla

2009-01-01 @ 15:33:40
URL: http://grynisen.bloggagratis.se
Postat av: Petra

Fruktansvärt besked,vet inte vad jag ska skriva men är så ledsen för er skull. men när ni skriver om lilla Moas kommentarer så får det mig att bara le för vilken fantastisk unge hon är och så otroligt positiv. Jag önskar av hela mitt hjärta att detta blir ert år med största lycko önskningar till friskhet. Styrkekramar till ER.

2009-01-01 @ 15:55:59
Postat av: sabina

Tråkigt att höra men vi får kämpa vidare MOA mot tengil. Hoppas att de oki att jag länkar till dig på min sida.... Kramiz

2009-01-01 @ 17:11:49
URL: http://mittlivsabina74.blogspot.com
Postat av: finland

hej!har följt med kampen på er sjuka dotter en längre tid o ja tycker att du e en stark mamma! har själv ett barn o kan inte tänka mej vara lika stark so, dej! hoppas moa blir frisk för alltid! många kramar till lilla goa moa! finns den en mera söt flicka än henne??

2009-01-01 @ 19:20:08
URL: http://moahenriksson.blogg.se/
Postat av: Borgs Nybrostrand

Vi tänker på er.

2009-01-01 @ 19:43:38
Postat av: Therese Hansson

Fy vilket trist besked att få precis till jul. Men jag tror verkligen att Moa fixar detta oxå med hjälp av sin fantastiskt starka familj.

Tänker på er ofta.

2009-01-01 @ 20:01:43
Postat av: Ingrid och Lars

Hej på Er alla fyra!

Ett Gott Nytt År önskar vi Er verkligen.

Detta hoppas vi Er starka Moa kämpar sig igenom igen.

Håller som vanligt alla våra tummar för Er.

Kramar till Er från Ingrid och Lars

2009-01-01 @ 21:39:00
Postat av: Emma

Vilken kämpe hon är er Moa. Jag hoppas för allt i världen att allt slutar bra. Tänker på er fast jag inte känner er!

2009-01-01 @ 22:51:36
Postat av: Marie i Göteborg

Vill önska hela eran familj ett riktigt bra 2009. Jätte tråkigt med det nya beskedet om Moa men kämpa på!! Det kommer att gå bra.

2009-01-02 @ 00:05:19
Postat av: Cajsa

Fy vilket besked, att livet måste vara så orättvist det är verkligen förj....vligt . Håller tummarna för att denna behandling blir kortvarig och att du snart är fri från den dumma cancern.

God fortsättning på det nya året trots alla tråkigheter, men Moa jag vet att du klarar detta!!

Krama om familjen och lycka till nu!



Cajsa o familj i Borås

2009-01-02 @ 08:18:22
Postat av: Carina Jönsson

Nej, vilken tråkig läsning. Men det är som du själv skriver, det är bara att kämpa, kämpa och åter kämpa. Tillsammans är ni starka. Med två underbara barn i Moa och Oliver. Tänk på att Moa är ett litet kämpande lejon, det konstaterade vi ju på BCF julfest i december. Det har hon/ni visat gång på gång.Ni fixar detta också, det finns inget annat alternativ!! 2009 skall bli ett friskt år och vi önskar alla ett bra år!

Sänder er som vanligt många styrkekramar och varma tankar

Carina, Jan, Andreas och Emelie Jönsson

2009-01-02 @ 11:53:11
Postat av: Malin

Blir så ledsen när jag ser att ni måste påbörja ny behandling.! Många i hela landet här som tänker på er! Många kramar!

2009-01-02 @ 13:59:03
Postat av: kjell

Hejsan på er inget kul alls att läsa men jag hoppas för allt vad jag kanatt Moa nu blir frisk och jag kan inte hjälpa att mina tårar rinner när jag tänker på er och sriver detta.Sköt om er och jag tänker på er .Hälsningar och kramar från Kjell

2009-01-02 @ 17:38:27
Postat av: Lena

Jag blev så ledsen när jag läste att ni måste påbörja en ny behandling!! Jag tänker på er och ska hålla alla tummar jag har att Moa grejar även detta! Många kramar

2009-01-02 @ 17:50:59
Postat av: Eva med Emelie

Tänker på er och önskar er ett framgångsrikt nytt år. Håller tummarna.

Eva

2009-01-02 @ 22:39:08
Postat av: Jessicka

FAN oxå. Men den kämpe du är Moa så kommer det här gå bra.

2009-01-03 @ 00:16:23
Postat av: Marïa

Åh vad ledsen jag blev när jag läste detta! Men ni är beundransvärda och starka. Och Moa har en underbar inställning. Kämpa vidare! Och gott nytt år på er!

2009-01-03 @ 11:49:23
URL: http://mariia.blogg.se/
Postat av: Kristina o Patrik

Kämpa på!

Ta hjälp av omgivningen så mycket ni kan och klarar av!

Tänker på er dagligen..

Kramar

Kristina o Patrik

2009-01-03 @ 13:40:14
Postat av: Moa

FAN JAG BLIR SA JAVLA LEDSEN!!!

jag ar i london nu, bad en kompis att "bevaka" moas blogg eftersom jag akte samma dag som svaret kom och hon smsade det har javla beskedet... annu mer sjukhus, annu mer cellgifter-illamaende-hartappande-viktnedgangosvosvosv, varfor ska moa behova genomlida detta?



kampa pa allihopa, MOA DU AR STARK!



KRAM!!!

2009-01-03 @ 23:45:55
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Louise

Vad jobbigt för Moa och Er andra att behöva påbörja en ny behandling. Men med Moas inställning så kommer hon långt, hoppas 2009 blir året då Moa blir frisk. Många styrkekramar till er alla från Louise

2009-01-04 @ 09:28:09
Postat av: Markus

Detta kommer Moa att fixa! Ett riktigt gott nytt ar till er alla, med allt hopp om en ljusare framtid!

2009-01-06 @ 22:46:04
Postat av: MM

Men vad är det jag läser?!?!?! Vilket jvla skitbesked! Men som sagt - På't igen bara. Har det funkat en gång ska det väl funka igen. Hoppas behandlingarna går så smidigt som möjligt.

Kram till er alla och ett riktigt GOTT nytt år den här gången.

Maria m Olivia

Postat av: Helen

Jag hoppas att allting kommer att ordna sig och att alla tumörer ger sig... håller tummarna för er!!!!

kram kram

2009-01-07 @ 15:01:16
URL: http://firstclassgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0