Juni 2008

4 Juni, Onsd, Det har hänt mycket de sista dagarna, Igår var ja på mitt jobb och träffade mina kollegor, jätteroligt, ja riktigt längtar tills ja ska börja jobba så smått, Moa fick som vanligt en present som var en prinsesskrona i silver att fästa i sitt silverarmband, jättefint. På eftermiddagen var barnen med farmor hos Inger med djuren, dom blir alltid lika bortskämda av Inger, hon betyder något alldeldes speciellt för Moa och Oliver, dom bara tycker hon är SÅ Snäll.


Inger Oliver & Moa


Inger bjöd på mycket godsaker, allt som Moa gillar


Moa fick även en tidig 6 års present av Inger




Vi fick även ett brev från vårt försäkringsbolag, (ang Moas ärrersättning) det fick Johan att gå i taket, han har ALDRIG ringt någon myndighet över huvud taget men när brevet damp ner i lådan blev det bara för mycket, så han kontaktade försäkringsbolaget och dom fick nog sina öron värmda, ja själv var inte hemma så ja hörde inte vad han sa.......

Idag ringde dagis och ville att vi skulle komma dit, dom skulle ha sommaravslutning + fira Moa som fyller år nästa vecka, vi bytte om i rappet och begav oss till dagis. Först kom glassbilen med glass till alla barnen, sen firade dom Moa, och sen var det 6 barn som inte tidigare var med att släppa upp heliumballonger tur att göra detta, jag var med Moa hela tiden på dagis, hon ville inte vara där själv idag..... När vi skulle gå hem kramade vi om den underbara personalen Moa har haft sedan hon var 13 månader gammal, det blev mycket tårar, både från mig och personalen, dom har även tankarna kring Moa, och nu när hon slutar så känns det lite extra, det har varit tufft för dom också detta året med Moa, men som Pia sa, så tycker hon det är bra att dagis ligger vägg i vägg med skolan för då ser dagispersonalen skolbarnen ofta och kan följa dom upp i årsklasserna. Tusen tack all personal ni har varit super........Moa kommer sakna er det vet ja


När glassbilen kom till dagis





Förskoleklassen inför höstterminen 2008






Redo att släppa ballongern mot skyn


Moas är den röda längst ner

Tidigare idag var Johan o Moa och tog prover, som jag ringde och fick reda på, hennes neutrofila var 0,6 så då blev jag riktigt nervös. Dr Öra ringde upp mig, vi kom överrens om att ta prover igen på söndag för att eventuellt starta på måndag istället. Dr Öra ville att Moas värde skulle vara på väg upp innan hon började sin behandling och att vi verkligen ska komma iväg till Disneyland... så istället för att avsluta på söndagen då vi anländer till Paris, så får Moa ha cellgifter hela veckan i Paris, men hellre det än att vi inte kommer iväg alls..... Usch vilka nervösa dagar, bara nu värdena går upp så vi iallafall kan starta på måndag....
På kvällen var grannen inne och åt rabarberpaj hos oss, jag hade lovat Moa igår att bara en kladdekaka till henne, jag trodde hon hade glömt det men vid halv åtta i kväll var det en kladdekaka i ugnen som barnen åt med glädje.....
Imorron ska vi på Olivers skolavslutning, så vi går allihopa, annars hade Johan gått själv och jag kört till Lund....



1 Juni, Sönd, Helgen har varit precis underbar, Moa har inte mått illa en endaste gång, men maten har varit lite så där.
Inte så konstigt i och för sig, för ja själv tycker inte det är så gott med mat när det är så varmt. Ringde i fredags till Lund o skulle kolla Moas prover, dom kunde inte få fram dom, men CSK hjälpte mig så klart. Trombisarna har sjunkit ytterligare, dom ligger på 55 inte superdåliga men vi hoppas att dom stiger så hon kan börja med behandling igen på torsdag.
Igår var det loppis nr 2 vi själva var o kollade in loppisen, vi träffade Mildred Hilleskog som har startat det hela för Moa, måste säga att ja är djupt imponerad av henne, hon är bara för bra, roligt att träffa henne i verkligheten.
Vi träffade även Lisbet, en bloggläsare som ska sy en prinsessklänning till Moa i lila, hon kom fram o presenterade sig för oss, och jag måste säga att det är superroligt med er bloggläsare, ni gör våra liv lättare att leva

Igår eftemiddag badade barnen med kompisar i vår pool, Moa är ju väldigt frusen så där blev det inget dopp inte.
Vi har inte gjort så mycket denna helgen mer än att letat skugga, Moa ska ju inte vara för mycket i solen och det är inte lätt alla gånger kan ja säga. Idag kom Lisbet med klänningen, hon tog den med sig hem igen, Moa har tydligen gått upp lite i vikt sen jag måttade henne, så Lisbet ska sy ut den lite i midjan. Moa somnade väldigt tidigt idag, värmen tar på henne det märks.
Ikväll har hon även hjälpt farfar att klippa gräsmattan, hon tycker det är superroligt att köra åkgräsklippare, hon kör som en kung.......


Moa & Mildred Hilleskog


Lova, Elida & Moa

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Hej Moa!

Det var Jättekul att få träffa dej o din familj.Ja nu ska jag bara göra några små ändringar på din klänning. Det blir en "riktig" Moaprinsessa.Kram till dej o din Familj tills vi ses igen Lisbeth

2008-06-01 @ 22:34:36
URL: http://www.123minsida.se/dunderlina
Postat av: Malin

Vilka fina bilder - som vanligt när man kikar in här. :)

Och vad härligt att läsa att du fått slippa illamående i helgen Moa, det har nog varit en riktig godinghelg för de allra flesta tror jag. Varmt och skönt och första junidagen idag!

Hoppas även veckan blir fin för er. KRAM!

2008-06-01 @ 22:54:54
URL: http://bess.se
Postat av: Ia

hej Moa!

Din mamma skrev att du inte vågade bada i poolen....det vågar inte jag heller!!!!

Det är sååå kallt och jag är sååå frusen av mig....min gubbe och mitt barnbarn Ante badade flera ggr idag, men inte jag inte....:)))

Önskar att vår pool var uppvärmd, DÅ skulle jag bade.

Hoppas du har det skönt i solen...kramar!

2008-06-01 @ 23:26:00
Postat av: Moa

hej moa,

vad skönt att få slippa illamående för en gångs skull! jag kan också få problem med maten ibland när det är "för" varmt men hoppas det fixar sig. härlig sommarbild på dig och dina kompisar!

kram

Moa

2008-06-01 @ 23:37:22
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Jessica ( Ryans mamma)

Kul att få ett ansikte på er nya hjälte Mildred! Vilken stål tant alltså!! Helt enormt av henne att ordna så mycket för er.

Ja nog var det hett i helgen alltid och igår med! Puh! men man ska inte klaga bättre än massa regn som förra sommaren!

Nu är det snart dags för er att åka! Blir säkert jätteskoj!

Kram Jessica

2008-06-03 @ 07:16:04
URL: http://ryan95.blogg.se/
Postat av: Sara Paulsson

Hej hitta eran blogg av en slump. Vill bara säga att ni är starka och särskilt Moa. Kram och lycka till med allt.

Mvh Sara

2008-06-04 @ 11:57:42
Postat av: Bloggläsare MP

Varma, soliga hälsningar till hela familjen.

Kram/MP

2008-06-04 @ 12:22:53
Postat av: Petra

Hej Moa!



Hälsa din pappa och tacka honom för hjälpen idag! Jag träffade honom utanför Cheapy idag och han som är så stark hjälpte mig att bära in en sandlåda i bilen. Men berätta det inte för någon än! Malva ska få den i tvåårspresent imorgonbitti!! ;) Hon ska även få en studsmatta som är lite mindre, jag tycker det ser så farligt ut när hon är på den stora höga studsmattan...



Men nu sover Malva och när hon vaknar så får hon ju sina saker...så jag kom på att du kan berätta det för vem du vill!



Nu närmar sig resan med stormsteg, jag ser fram emot att få höra allt om den när ni kommer hem!



Kram Petra med familj

2008-06-04 @ 19:45:10
Postat av: Helen

Lilla fina Moa! Så kul att få träffa tant Mildred, eller hur? Vilken fin tant, hon måste ha ett stort varmt hjärta. Lycka till i morgon i Lund, hoppas behandlingen kan komma igång och att du inte måt illa av den..hälsningar till hela fina familjen från Helen i M

2008-06-04 @ 20:56:44
Postat av: Lisbeth

Hej Moa Vad fin du var i din rutiga klänning på korten Tycker du har "vuxit" Sen jag var hos dej LHar fixat med din klänning idag.Så snart så blir den din.Hoppas nu proverna blir bra.Ses snart igen.Kramen till er alla.

2008-06-04 @ 22:36:51
URL: http://www.123minsida.se/dunderlina
Postat av: Moa

Hej, härliga bilder med både farmor och dagiskompisarna! Kan förstå att det känns lite extra tufft för dagisfröknarna också nu när Moa slutar där men bra att det är så nära mellan skola och dagis. Ser ut att ha varit en fin avslutning med både glassbilen, fint väder och ballonger iallafall :)

Hoppas Olivers skolavslutning blir lika bra imorgon.



Nu får värdena ta och fixa till sig också. Och snart fyller du ju sex år, Moa!



Kram

Moa

2008-06-04 @ 23:30:43
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Jessica ( Ryans mamma)

hejsan!

Vilka härliga dagar ni har haft! En riktig superdag på dagis.

Ja det där med försäkringsbolag är en gåta i sig! Folk som är friska o med friska barn borde se över sina försäkringar ordentligt! Man vet aldrig vad som händer, skulle jag själv ha tänkt på!



Upp med värdena nu så allt är okej innan resan..



Kram Jessica

2008-06-05 @ 07:03:16
URL: http://ryan95.blogg.se/
Postat av: Madde

Vilka underbara bilder!!! Håller mina tummar för er så att ni kan få åka till Paris. Kram

2008-06-05 @ 07:20:22
Postat av: Kristina & Patrik

Hej!

Tänker på er ofta..

Önskar er en underbar resa och sommar!

2008-06-05 @ 08:34:36
Postat av: Emelie Pettersson

Hej hej! Ojoj vilken liten sötnos. Moa, du är den vackraste lilla prinsessa jag någonsin sett! Du är så duktig och modig. Jag hoppas du får riktigt kul på Disneyland och hälsa Musse Pigg från mig :-) Till resten av familjen vill jag bara säga att jag tänker på er, ingen som inte varit med om detta, kan förstå hur kämpigt det är. Va starka. Många kramar från Emelie i Göteborg

2008-06-05 @ 11:24:21
Postat av: Silva

Hej hitta eran blogg av en slump, jag blir lite tårögd när jag läste igenom allt..



Jag håller tummarna för er alla och ni är verkligen starka.



Moa är jättesöt!



Kram och ta hand om er.

2008-06-05 @ 11:25:51
URL: http://shinesia.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Oj! Detta berörde verkligen. Vilken tapper liten tjej Moa är. Jag har suttit här länge och läst om er. Ni är fantastiska som orkar. Som du skrev nånstans,man orkar inte ta hur mkt som helst. Jag kommer att följa er och Moas kamp och såklart skickar vi massor av varma sommarkramar till lilla Moa. Hoppas ni får det härligt på Disneyland. Anna-Karin

2008-06-05 @ 11:34:57
URL: http://www.nogg.se/vildaokaos
Postat av: Andreas

Slumpen förde hit mig!



Mina tårar rinner längst min kind. Håller mina tummar o hoppas med hela mitt hjärta att så söta moa klara detta. Lycka till i livet ..

2008-06-05 @ 11:35:33
Postat av: Pysan

2008-06-05 @ 11:35:46
Postat av: Jennifer

Moa är otroligt vacker. Och det är en fin blogg som berör mig väldigt mycket. Lycka till :)

2008-06-05 @ 11:38:33
Postat av: Pysan

Hej Moa med famil



Kom hit genom aftonbladet som idag har ett stort reportage om er.



Moa, du ska veta att jag hejar stenhårt på dig.. istället för den där dumma knölen som gör att du inte orkar...



Själv vet jag lite om hur du har det.. för jag är en sån där "tant" som fick cancer för snart två år sedan..



Ska vi gå ihop mot de där dummar knölarna???



Kramar i massor



Pysan



Ps. Jag lägger en länk till din blogg från min.. om det är ok.. annars så får ni säga till.

2008-06-05 @ 11:38:56
URL: http://pysan.wordpress.com/
Postat av: Lotta

Hej Moa. Har läst om dig i Aftonbladet i dag och när jag såg din bild så tänkte jag att: oj henne känner jag! Men det gör jag ju egentligen inte, inte annat än härifrån bloggen.

Hoppas ni får en toppenresa till Disneyland och ett STORT GRATTIS på din 6-årsdag (i förskott). Kram L

2008-06-05 @ 11:40:19
Postat av: Malin

Fina bilder fick mig att le bland tårarna som dök upp. Jag håller tummarna att ni orkar kämpa vidare med allt och till Moa vill jag skicka en stor kram. Den största kramen jag har!

Postat av: Pernilla & Lukas

Hej Moa!

Hittade hit från Aftonbladets reportage om dig idag. Vilken kämpte du är Moa! Hoppas ni får det jätte bäst på eran resa till Disneyland!

Stor kram

2008-06-05 @ 11:50:18
URL: http://www.labradaren.se
Postat av: Helen

hej hittade hit efter att jag kikat i aftonbladet... man blir tagen av eran berättelse, eran historia... Moa verkar vara en kämpe..

jag önskar er alla lycka till som ni kan få!!!

Stor kram från mig...:)

2008-06-05 @ 12:03:15
URL: http://firstclassgirl.blogg.se/
Postat av: Anette

Kikar in på din blogg nästan varje dag. I dag läste jag i Aftonbladet om dig. Vilken prinsessa och kämpe du är. Hoppas ni får det underbart på Disneyland.



Många kramar Anette

2008-06-05 @ 12:05:17
URL: http://nenne68.blogg.se/
Postat av: Ninni

Kom in hit via aftonbladet.

Måste bara skriva en hälsning till er.

Kan ju knappt läsa av alla tårar.

Många stora soliga styrke kramar till er alla speciellt Moa.

Vilken tjej trots det onda!

Håller tummar och tår/Kram Ninni

2008-06-05 @ 12:21:10
Postat av: elsa

Moa gumman, jag tror på dig,

du är starkare än cancern,

jag vet det,din mamma vet det,

din pappa, din bror,alla vet det!

Jag vet inte vad jag ska säga för att

få dig må bättre .. Sen jag hittade

din blogg har mina dagar blivit anorlunda,

jag tänker på dig mirkael barn .. du är

STARK !

k

ä

r

l

e

k

2008-06-05 @ 12:40:39
Postat av: Sara Paulsson

Hej vilket fint repotage i Aftonbladet, Jag följer er kamp emot cancern. Kommer sätta in en slant på barncaner fonden och äver köpa "Hope" Halsbandet.

Kram Sara

2008-06-05 @ 13:06:31
Postat av: Erika

Hej! Läste aftonbladet som länkade till eran blogg. Tårarna kom och jag hoppas att du ska bli frisk... Var stark!

Soliga kramar Erika från Norrk

2008-06-05 @ 13:08:55
Postat av: Sandra

Första gången jag läser denna blogg men jag måste bara säga att ni är så otoligt starka allihopa speciellt Moa kämpa på och lycak till!!! många kramar!

2008-06-05 @ 13:23:26
Postat av: Carin

Hej Moa!



Jag såg den fina artikeln med dig i Aftonbladet idag! Jag har läst din blogg länge men jag har nog aldrig kommenterat förut. Jag hoppas att du snart får lika fint hår som du hade på kortet, du är jättefin nu också men jag gissar att du vill ha långt hår igen.



Lev väl!

2008-06-05 @ 13:25:19
Postat av: Evelina

Av hela mitt hjärta: Du är otrolig Moa, helt underbar! Fortsätt kämpa, och bli frisk!

2008-06-05 @ 13:31:49
Postat av: Mats Carlsson

Vilken stark och duktig flicka. Ni är duktiga allihopa hela familjen och släkten. Kämpa på allihopa och ge lilla Moa en kram från oss här.



Mats

Umeå

2008-06-05 @ 13:36:05
Postat av: Gunilla

Heja Moa! Och heja hela familjen! Hittade er via Aftonbladet. En kompis till min dotter, 2 år, har leukemi. Vår värld har ändrats sen dess och jag får samma känslor när jag läser er blogg. Livet blir helt annorlunda och man får en aning om vad det är som är viktigt i livet. Jag ska tänka på er och hålla tummarna. Ha det så kul på Dineyland!

2008-06-05 @ 13:40:34
URL: http://nuas.blogg.se/
Postat av: Mikael Johnsson

Har läst igenom ett antal sidor på denna blogg och som föräldrer så är detta en situation som är en mardröm för mig att ens barn blir sjukt. Men mitt i allt detta kaos så glöm inte bort varandra ni som satt denna kämpande tjej till världen.

Och till Dig Moa kämpa kämpa!

2008-06-05 @ 13:41:41
Postat av: Elin

Oj vilken kämpe hon är Moa! tack för att vi får ta del av erat liv! så oerhört svårt att förstå er situation även om jag varit i den själv! allting ordnar sig!



Ha så kul på Disneyland!

Många kramar Elin

2008-06-05 @ 13:45:39
Postat av: Jenny

Läste om lilla starka Moa på aftonbladet.se nu o vill bara skänka er alla en tanke o mssa styrke kramar:-) Vet vad ni går igenom, haft en storebror som varit sjuk i cancer o nu min mamma som fått bröstcancer. C är en hemsk sjukdom som jag slutat uttala ens:-(



Kämpa på lilla Moa, du klarar detta hela vägen o kommer bli Lunds bästa "syrra":-)



Kramar och mkt sol.

2008-06-05 @ 13:51:14
Postat av: Daniel

Hallå.



Hoppas verkligen att du ska bli bättre. Ingen som e så ung ska behöva lida!



Hoppas jag får läsa nästa gång att du e helt frisk.



Daniel



Kishan[email protected]

2008-06-05 @ 14:00:00
Postat av: David Vervaart

Hejsan Moa. Halkade in på din blogg efter jag läste om dej och din familj på Aftonbladet.se. Ville bara säga att jag hoppas att du snart blir bra. Du kommer att bli en stark tjej när du blir stor. Måste också säga att du var den första tjejen jag sett som var URSÖT i kort hår. Du har ett så fint ansikte att håret bara är i vägen för det ;) All lycka i livet till dej och din familj. Kram från David i Göteborg

2008-06-05 @ 14:09:44
Postat av: Marielle

Hej Moa och hela din familj, jag hamnar här på eran sida från Aftonbladet och jag blir varm i hela mitt hjärta av att läsa om eran kamp, jag blir glad över din väldiga livslust och din glädje. Och jag hoppas, hoppas och ber att din framtid blir ljus och fin. Många lyckostjärnor till dig härliga Moa. Många kramar från Marielle & Jack i Härjedalen.

2008-06-05 @ 14:15:26
URL: http://blogg.op.se/harjedalenmarielle/
Postat av: Malin

Hej Moa!

Hittade din mammas blogg av en handelse. Jag sitter i Wales just nu. Sa jag kan inte anvanda a a och o. =) konstiga datorer! =) Ville bara saga det att jag ar djupt imponerad over hur stark du ar! Du verkar ha klarat detta sa mycket battre an NAGON vuxen manniska skulle gjort! Du har sa mycket mer styrka och mod i din lilla kropp an nagon annan kunnat dromma om! hade en kompis som var sjuk pa samma satt som dig. Hon saknade sitt har fast fick en jattefrack mossa som hon alltid hade pa sej! Hon ar helt frisk idag! Forsatt bli battre och ha det jattekul i disneyland! Jag ska oxa dit i sommar. Fortsatt kampa! Du kommer bli en alldelles utmarkt sjukskoterska! Fast du gor dej valdigt bra som prinsessa oxa!

Kramar Malin



Till Jenny

Jag kan inte ens forestalla mej vad du gar igenom. Har inga egna barn men arbetar som barnflicka och jag skulle hellre utsatta mej for all varldens tortyr hellre an att se nan av mina ga igenom vad Din Moa gar igenom. Du har en alldelles enastaende dotter! Och du ar alledelles enastaende! Fortsatt kampa!

Ha en jattebra semester! Hoppar att nya forbattringar snart kommer!

Kramar Malin

2008-06-05 @ 14:21:43
Postat av: Carolina

Hallå där familjen! Kikar in här och önskar er en härlig sommar med mycket glass och bad! Världens bästa tjej Moa - jag hoppas att du mår bättre snart och att hela familjen får må bäst fortast möjligt!

Lyck-önskningar och kärlek! / Carolina

2008-06-05 @ 14:40:44
Postat av: Maajk

Jag blir häpen över och läsa hur stark du är Moa!

Det är bara och kämpa för vi vet att du kan och du vill. Tragiskt och se att cancern kan göra såhär mot oss människor, det är de verkligen. Ingen ska behöva lida. Jag ska följa ditt liv i denna blogg varje dag och så ska jag be för dig.



Kämpa på, och du jag tror din pappa måste vara tjuv för han har tagit stjärnorna och satt i dina ögon. :)

2008-06-05 @ 14:43:09
Postat av: Fredrik Svensson

Kämpa på! Jag har två små barn som är friska men en farfar som kämpar mot denna sjukdom. All min kärlek till er och mest till Moa världens starkaste tjej (nu har Pippi fått en konkurrent)



2008-06-05 @ 14:44:15
Postat av: Sanna

Har suttit och läst massor på din blogg idag. Känner både sorg och glädje! Vill sända en hälsning. Kämpa på! Kram

2008-06-05 @ 14:48:25
URL: http://sannasdittochdatt.blogspot.com/
Postat av: Kicki, PA & Emma

Vilken fin blogg ni har! Och vilken fantastiskt vacker och stark tjej du är Moa. Vi önskar dig all lycka och välgång i livet. Kram från familjen Pettersson i Härnösand

2008-06-05 @ 14:48:47
Postat av: Anna

Hej Moa!



Jag har, liksom många andra, läst reportaget om dig i Aftonbladet och halkade då in på din blogg.



Vill bara säga att du är en väldigt fin tjej och jag önskar dig och din familj all lycka i livet.



Många styrkekramar från Anna

2008-06-05 @ 15:12:16
Postat av: Tette

Moa är verkligen en liten bedorande ung flicka, någon sötare får man leta efter. Hoppas allt går bra! Kramar Therese

2008-06-05 @ 15:17:19
URL: http://tetteandersson.blogg.se/
Postat av: Veronica

Hej!

Jag har inte läst något i din blogg ännu, men ska. Håller tummarna för lilla söta Moa!



Jag bloggade själv under min sons svåra sjukdom Aplastisk anemi och hans benmärgstranspl, och gav också ut bloggen som bok. Gå in på vulkan.se och sök på Tröstlös/hoppfull och provläs.



Idag, två år efter transpl mår sonen bra. Det är extremt tufft men det går att leva nästan som vanligt nu när allt börjar ordna upp sig.

2008-06-05 @ 15:43:28
Postat av: Eva L med Emelie

Fin artikel i Aftonbladet. Håller alla tummar för att det ska bli en fin resa till Disneyland. Det är hela famijen värda.



I måndags hade vi hembesök av GöteborgsPosten. De ville göra ett uppföljningsreportage på Emelie sedan hon låg på BIVA i Göteborg sept 2005. Den nya artikeln kommer först efter sommaren aug/sep.

Om du vill kan jag skicka den förra artikeln till dig. Den handlar om några barn som låg på BIVA just när de firade 50 år. En av barnen var då Emelie.



Må så gott!

Eva

2008-06-05 @ 15:44:41
Postat av: Gunilla

Hej Moa med fam!

Vilken fin artikel det var om dig i aftonbladet.

Ja du Moa du är absolut starkare än pippi långstrump

du har sådan kämparglödoch så är du så otroligt söt men det har du nog fått höra mer än en gång,men så är det ju.Hoppas du får en super bra födelsedag.

Många soliga sommar kramar till er alla.

2008-06-05 @ 16:11:47
Postat av: Johanna

Tänk vad förvånad jag blev när jag såg gulliga Moa på Aftonbladets nätsida :-) Ni är verkligen kändisar nu!!!



Stor kram i värmen

2008-06-05 @ 16:23:48
URL: http://grynisen.bloggagratis.se
Postat av: Sara

Hej!

Sänder mina tankar till Er, kan du maila till mig, vi har present till Moa.

Kramar

2008-06-05 @ 16:24:15
Postat av: Sanna

Först ocg främst måste jag bara säga att vilken härlig blogg och vad fint du skriver :)



Hoppas ni kommer iväg på resan..

Massa styrkekramar..

2008-06-05 @ 17:23:06
URL: http://sannis1987.blogg.se/
Postat av: Maria med olivia

TACK! För att jag fick läsa om er i tidningen också. Jag blir så glad när man för en gångs skull skriver ut vilken typ av cancer den drabbade har. Jag håller alla tummarna för att det ska gå lika bra för er som för oss. Tänker på er ofta!

Kram från oss.

Maria

Postat av: Maria m Olivia

Skrev värsta inlägget men det kom inte med. Vill bara säga att jag tänker på er ofta! Blev "glad" av att se er i tidningen. Bra att sätta ATRT på kartan också. Vi vet vad ni går igenom. Ni är inte ensamna. Håller tummarna att det går lika bra för er som det gjort för oss hittills. Kämpa på!

Maria

Postat av: christine....

Hej Moa! Ville bara lämna mitt avtryck här. Hamnade här på din sida av en slump. Vilken fantastisk vacker tjej du är. Du får en att le. Kramar från Christine 25 år

2008-06-05 @ 17:45:36
Postat av: Axel

Hej Moa,



Jag läste om dig och din familj i tidningen.



När jag var lika gammal som du är hade jag också cancer och var mycket sjuk. Även om det nu är 20 år sedan har jag väldigt starka minnen från den tiden, minnen som blir ännu starkare när jag läser om dig och din familj.



Precis som du bodde jag länge, länge på sjukhus och hade mina kompisar där.



Mitt starkaste minne från min sjukdomstid är dagen när jag blev friskförklarad. Jag hoppas innerligt att du kommer att få uppleva den dagen snart.



Jag tänker på dig och din familj Moa!

2008-06-05 @ 17:50:45
Postat av: Helen

Kram till er alla...

Helen i Lomma

2008-06-05 @ 17:59:40
Postat av: Emma

Hittade hit via Aftonbladet. Har följt Felicias kamp en lång tid och hoppas av hela mitt hjärta att ni ska slippa uppleva samma slut. Många styrkekramar till Moa och övriga familjen. /Emma

2008-06-05 @ 18:16:03
URL: http://systrarofsweden.blogg.se/
Postat av: Carina (Jespers mamma)

Hej

Vad fina ni var i tidningen, snart har du de "runda" kinderna tillbaka. Ser att håret också är på väg. Jag har klippt Jesper en del gånger men man näns inte riktigt ta bort de fina lockarna han fått. Du får kanske också lockigt nu.

Nu börjar vi nedräkningen till Disney. Barnen har växlat pengar men det kändes inte riktigt kul för man fick ju så "lite" i euro.

Vi längtar

Kramar från Carina m. fam.

2008-06-05 @ 18:16:08
Postat av: Josefin

Hittade hit genom Aftonbladet. Moa! Jag hejjar på Dig! Du är otroligt söt. Dina ögon - wow! :) Och vilken kämpe du är!



Skickar styrka



Stor KRAM!

2008-06-05 @ 18:19:11
Postat av: Carina (Jespers mamma)

Hej

Vad fina ni var i tidningen, snart har du de "runda" kinderna tillbaka. Ser att håret också är på väg. Jag har klippt Jesper en del gånger men man näns inte riktigt ta bort de fina lockarna han fått. Du får kanske också lockigt nu.

Nu börjar vi nedräkningen till Disney. Barnen har växlat pengar men det kändes inte riktigt kul för man fick ju så "lite" i euro.

Vi längtar

Kramar från Carina m. fam.

2008-06-05 @ 18:20:05
Postat av: Tilda

Vad söt hon är!

När fyller hon år?

2008-06-05 @ 18:22:14
URL: http://tildizworld.blogg.se/
Postat av: Linnea

Imorse tittade jag som vanligt in på de sidor jag följer här på nätet. Såg att det var exakt 1år sen Matilda var med i aftonbladet, så jag skrev till henne i hennes gästbok. Åkte sen iväg och nu när jag kom hem besökte jag sidorna ännu en gång då också Aftonblandet och vad fick jag se jo Fina Moa.

Ni vet inte vem jag är men det var jag som gjorde kort till Moa och Felicia i höstas.



Kram Linnea

2008-06-05 @ 19:16:59
Postat av: Christina och Tove

Hej Moa!

Jag sitter här idag och läser vad du får gå i genom,vad stark gumman du klarar det,det känner jag på mig du verkar så stark, så håll ut du klarar det.

Jag har själv en dotter på 6 år som såg dig hon tyckte du var söt,gullig och duktig hon hälsar till dig.

kommer fortsätta att läsa om dig för du är så stark och verkar vara glad gullig tjej.

håll ut, du klarar det här du är stark, du Moa och din familj kommer alltid att finnas i minna tankar!

tusen stora kramar!

2008-06-05 @ 19:24:42
Postat av: Alexandra

Varma hälsningar till hela familjen Henriksson



Jag har läst om er lilla starka tjej Moa. Jag har tittat på fotografierna och tänker varför en så söt liten tös ska få drabbas så hårt. Tänk vad livet kan förändras när man minst anar det. Jag har följt min systers flicka Johanna nu över ett år med långa sjukhusvistelser och alla rädslor för vad som ska hända. Man önskar att livet kunde vara som för. Men man får ta en dag i taget och glädjas åt det man har nu. Bloggen utstrålar så mycket glädje över de framsteg och det finns en styrka i en sammansvetsad familj som alla fokuserar på att lilla Moa ska bli frisk.



Vi själva ska snart iväg på semester i Småland där vi har hyrt en vacker stuga precis vid en sjö. Vi ser fram emot att bara få vara där och njuta. Tack för att du delar med dig så mycket och speciella hälsningar till Moa och Oliver.



Hälsningar Alexandra

2008-06-05 @ 19:46:39
Postat av: Annica & Johan

Vilken härlig familj ni är!!

Moa du är så söt!

Vi hoppas verkligen att ni ska klarar er igenom detta!

Vi jobbar själva som syrror inom vården och vi följer er blogg så vi vet att ni mår bra!



Ha det så gött i Paris och hoppas att resan blir den ni drömt om!



Kramar från syrrorna Annica & Johan

2008-06-05 @ 20:10:47
Postat av: Michelle

Hej Moa!

Hittade bloggen via Aftonbladet som säkert många andra. Du är så himla söt och en riktig kämpe och jag VET att du kommer att klara dej :) Trevlig resa och kämpa vidare :)

2008-06-05 @ 20:17:02
URL: http://michellesliv.webblogg.se/
Postat av: Louise Danielsson

Hej lilla moa!

Sänder dig varma tankar från Bulgarien!

Tack för att vi får ta del av ditt och din familjs liv!

Hälsa Musse pigg och alla hans vänner!

Många kramar från Louise



2008-06-05 @ 22:02:09
Postat av: Ida

hej moa :)



du kan ju vart en av dom sötaste tjejer jag någonsin sett! skiner som en sol, du värmde mitt hjärta! "de är aldrig kört"

2008-06-05 @ 23:43:43
Postat av: Ellen

Hej Söta Moa!

Du är så otroligt söt och får en att aldrig sluta hoppas.

Du sprider verkligen glädje! <3

2008-06-06 @ 12:45:17
URL: http://alltomellen.blogg.se/
Postat av: Frida

Gud vilka vackra ögon Moa har, :)

2008-06-06 @ 19:55:56
Postat av: amanda

gud vilken söt dotter du har. jag läste om moa i tidningen och jag kunde inte låta bli att kolla eran blogg.lycka till med allt!

2008-06-07 @ 13:09:22
Postat av: sari

Hej moa...(och din mamma o pappa)

Vilken fin sida du har......och du är så himla söt på alla bilder.

Hoppas att vi snart ses igen.....

Kram från Sari,Björn & Pontus från 64:an

2008-06-07 @ 19:58:59
Postat av: Ann-Sofie och Lars-Göran

Hej Moa!

Stort GRATTIS på din födelsedag. Vilken fin prinsessklänning du har fått.Du är verkligen söt som en prinsessa i den. Du har tur som har sådana goa kompisar. Vi håller tummarna för er så att ni skall få en jättefin och kul resa.Vi ses!

Stora kramar från Ann-Sofie o Lars-Göran

2008-06-08 @ 22:42:50
URL: http://moahenriksson.blogg.se/
Postat av: Mariann

STORT GRATTIS på födelsedagen!!!

Önskar dig en riktigt fin dag, på alla sätt och vis.

Du undrar om du är söt utan hår...

Titta på korten! Vilket leende och vilka ögon!

Det söta sitter inte i håret.

Många kramar.

2008-06-10 @ 16:30:42
Postat av: Sandra

Hon är ett väldigt vackert barn, din dotter. :) Jag önskar er all lycka i framtiden.

2008-06-24 @ 08:55:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0