2 år sedan

22 Mars. Igår var det den 21:e mars och den dagen är ingen höjdare, 2 år sedan det hemska beskedet om Moas cancer. Egentligen så förstår ja inte var tiden har tagit vägen, vi berättade för Moa igår att det var två år sedan vi beskedet att hennes onda i nacken var en tumör som hon led utav... Moa bara tittade på oss med stora ögon och sa.... E de!!
Sen var det inte mer med det.

I veckan som varit har vi fått tid för en CT-röntgen på Moa i narkos, den ska vi utföra den 8 April, och sedan den tiden kom som ett brev på posten så har min oro och ångest varit som ett frankerat brev. Ja sover väldigt oroligt, kan vakna tidiga morrnar och inte somna om igen, sen blir dagen olidligt lång, och med ett humör som heter duga..

Veckan som varit förrutom allt annat skit, så har den varit väldigt bra, mycket att stå i som vanligt, men samtidigt är det väldigt bra för då har man sina tankar på annat. Moa mår som världens goaste prinsessa, livet fullkomligt leker för Moa, hon har en energi till tusen och livsglädje som sprutar ut ur hennes kropp.. Hade Moa haft hår så hade ingen trott att hon överhuvudtaget var så sjuk (som hon egentligen är). Hon fullkomlig strålar vår lilla prinsessa..
Det har även visat sig denna veckan att det finns olika biverkningar på medicinerna, hon har visat att humörsvängningarna ibland inte går att styra riktigt, hur som helst så måste där finnas gränser på vad som är rätt och fel, och fast att man är sjuk så får man inte göra hur som helst...

Vi ska på tisdag prova ut peruk till Moa, hon vill ha lika långt hår som hon hade innan hon tappade sitt hår, och det hon saknar är när ja flätade hennes hår, så varje morron innan skolan börjar säger Moa att ja ska fläta henne,,, då vi nog får stiga upp lite tidigare tror jag, annars hinner vi inte itid till skolan, det var så länge sedan sist ja flätade hår..
Onsdag blir det ett besök på dagvården i Lund, då Moa ska starta behandling igen.
Dessa tio dagarna hon vilar går betydligt mycket snabbare än de tio dagarna hon får behandling, ibland tycker ja att vi precis avslutat då det är dax igen för nästa behandling..

Min stora dag har nog inte hittat någon resa ännu, för vi har inte hört av dom ännu, men dom lovade att ringa när det var dax, vi har pratat med våra jobb och allt är grönt på den fronten, så när vi hör något så ska ja meddela er....

Önskar er en bra vecka framöver, och gör gärna ett avtramp, det är så roligt att läsa.


Kommentarer
Postat av: Karin och Bertil, Härlöv

Hej hela familjen

Hoppas att ni snart får besked om vart ni kan åka nu i vår. Det kan ni verkligen behöva. Hoppas Moa får långt hår så att du får fläta igen Jenny. Ha det riktigt gott alla 4.

kram

2009-03-22 @ 15:52:04
Postat av: Helle

Hejsan....2 år har gått tänk att man suttir här varje dag så länge å kollat efter nya blogginlägg. Hoppas det snart ska sluta.........inte för jag inte vill läsa men för att jag hoppas på att ni/vi snart kan få ett bra besked. Tycker hon har fått vara med om alldeles för mycket det stackars barn och ändå har hon alltid högt humör. Hoppas hon hittar en fin peruk hon är värd den.........hon är så fin ( också utan hår ).

Kram från Helle

2009-03-22 @ 18:17:10
URL: http://musenet.dk
Postat av: Moa

Hej

kom på idag när jag åkte hem från stan att det var två år sedan beskedet för er igår och gick direkt in på bloggen... vad tiden går...

Skönt att veckan förutom 21 mars varit bra i övrigt, att moa mår bra trots humörsvängningar och sånt där.

Roligt med perukletande nu på tisdag, hoppas ni hittar någon du blir riktigt nöjd med, Moa! Jag hade också ofta flätat år när jag var i din ålder, fast allra helst ville jag ha det flätat innan man skulle gå och lägga sig så att det blev vågigt dagen efter. Vet inte om det var något slags 90-talsfenomen :p



Kram!

2009-03-22 @ 19:00:04
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: kjell

Hejsan på er och ni ska se att de vänder för er också och man blir så glad av att läsa att prinsessan Moa mår så bra och att humöret finns där och sen å andra sidan är vi nog också alla lite ur humör också ibland och då e de lätt att göra lite fel men i regel löser sig även det.Ha de nu fint hela familjen och kramar till er från mig.

Hälsningar Kjell

2009-03-22 @ 19:19:39
Postat av: Eva med Emelie

Hej!

Vill bara önska er allt gott. Vi går just nu och väntar besked på Emelies CT. Är inte alls kul, även om det gått drygt 3 år sedan hon var färdigbehandlad. Mitt humör åker fortfarande berg- och dalbana.

Den 21 mars är för oss storebror Tobias födelsedag och igår firade vi hans 9-årsdag.

Kram Eva

2009-03-22 @ 21:53:02
Postat av: Amanda

åååh vad roligt det är att läsa din blogg om moa och hennes framgångar. måste kännas skönt att moa är så pigg trots allt. hoppas hennes behandling till veckan går bra också. stor kram o kämpa på...//Amanda

2009-03-22 @ 22:46:27
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Annika

Underbart att höra att humöret är på topp på lilla prinsessan. Års dagar är skit....man mår så dåligt innan och runt omkring....Själv har jag 1 års dagen sen min pappa gick bort till sommaren, ser inte fram mot den. I höstas hade jag första sen mamma gick bort....FYI. Men nu är det vår och Moa är pigg....Ser fram i mot fler glada inlägg. Kram

2009-03-23 @ 07:34:03
URL: http://familjenbruun.blogspot.com/
Postat av: Annie (Örebro)

Ser framåt många glada besked från er ang Moa och hennes framgångar.. det är alltid plussig och alltid trevligt att höra från er.



Kram till er familjen!

2009-03-23 @ 09:54:20
Postat av: Sofie

KUL att läsa er blogg.. Ser fram emot att läsa om peruken, hur det blev och allt.. Tänker på er!

2009-03-23 @ 13:47:11
Postat av: Eva från Landskrona

VILKEN FIN TJEJ NI HAR!!!



Hon kommer nog (om möjligt) att bli ännu sötare med flätor (fast jag gillar Moa "utan hår", det kanske beror på att jag inte sett henne så mycket med hår).



Hur som helst!! Vill bara skicka en stor kram till min idol Moa.



KRAM KRAM

2009-03-23 @ 20:13:58
Postat av: ingrid Persson

Hej Jenny o hela familjen.

Hörde du hade träffat min son Magnus (Carlssons Taverna) nere i Åhus, har följt er nu hela tiden under Lilla Moas sjukdomstid o mina tankar finns hos er varje dag. Det är rätt så många år sedan nu då vi arbetade ihop i gatuköket i Knislinge, får du någon tid över hör gärna av dig.



Många kramar till Er alla



Ingrid

2009-03-24 @ 13:18:07
Postat av: Camilla

BÄSTA LILLA TJEJEN!!! FIN UTAN SOM MED HÅR JU!!



kRAM cAMILLA

2009-03-25 @ 21:54:07
URL: http://grabbarnabusmamma.blogspot.se
Postat av: carina

Hej vad kul att ni får hjälp från Min stora dag.

De gör verkligen allt som står i dess makt.

Jag kan naturligtvis inte sätta mig in i er situation,men jag har en dotter som vid 5års ålder fick crons(tarmsjukdom)och vet vad det vill säga att ligga på sjukhus,och allt runt omkring.

Min dotter fick åka till Tyskland och gå på konsert med Tokio hotel.Tack vare Min stora dag.

Tänker på er

Kramar från Sorunda

2009-03-31 @ 00:17:46
URL: http://www.blogg.se/
Postat av: kjerstin johansson

Hej Moa

Jag blev så glad när jag läste att den inte hade blivit större.Det värmde mitt hjärta.

Hoppas att ni får en riktigt glad midsommar. Ni får titta på tv 4 30/8 kl 11.15 då blir ni överaskade stor kram till Er alla



Kraaaaaaaaaaaaam

Kjerstin

2009-06-19 @ 18:18:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0