Vaccination och lite annat

Jaha nu har det snart gått en vecka sedan ja skrev igen, inte klokt vad tiden går. Vår älskade Moa mår bra.
Vi var i tisdags på CSK och tog vaccinationen för svininfluensan, det gick så bra, jag var nog nervösare än vad Moa var för detta gjorde inte ont alls sa hon.
I lördags ville vi ta flyget tillbaka till Turkiet, för fy fasiken vad kallt det var, hösten har även kommit till Skåne.

Dagarna går o går, ja själv är sjukskriven även nästa vecka men sedan ska ja försöka att gå igång igen, i går var det första dagen sedan i somras ja hade lite energi, fick ett ryck och började att städa, detta har min älskade make gjort innan, för ja har varken orkat eller haft vilja till detta. Tur att man känner varandra så väl att man kan se när den ena eller andra inte mår så bra, och efter 17 år så vet vi var vi har varandra..
De antideprisiva medicinerna har jag fått byta till andra, och dom känns rättså okej, men sömnen på nätterna är fortfarande lite si o så med, har även där bytt preparat men kan inte se att dom hjälper mer än dom andra, men men, man ska inte gnälla.

Vill tacka från Moa till de underbara tjejerna på VC i Knislinge, barbiedockan var pricken över i:et. hon blev så glad, tack Maggan, Pia Camilla och övrig personal för den fina presenten..


Idag har även Svenska hjältar ringt till mig, det är någon som har nominerat Moa till Svenska hjältar och det blev ju en överraskning får ja säga, väldigt kul tycker Moa, och hoppas givetvis på att vinna.
Teamet från Svenska hjältar kommer och intervjuar Moa i morronbitti här hemma hos oss, och ska sedan följa med henne till skolan. M som reportern heter ville även prata med Moas läkare i Lund så henne har jag förberett idag att M kommer att ringa henne. Ja passade på att fråga lite om Moas behandling o framtid, men tiden får utvisa var detta ska sluta, Moa ska göra en ny lungröntgen i December och därefter ska svar ges om det blir ytterligare behandling eller inte. Någon ny operation blir det förmodligen inte om där skulle visa sig någonting på hennes lungor, OM DÄR nu finns några metastaser i lungorna så beror det lite på var och hur dom sitter, sitter dom i en klump så kanske dom operarar men sitter dom spritt i lungorna så går det inte... FY FAN rent ut sagt. Mirakel har skett för och jag tror att vi har ett här hos oss. När jag tänker mig ett halvår framåt så får jag kalla kårar i hela kroppen, tiden rinner som sagt iväg. Vi lever här o nu och ska inte tänka något annat, men det är inte lätta alla gånger, man tycker att Moa kämpat så länge nu med alla cellgifter och operationer att cancercellerna måste inte orka med att stå emot allt, men dom är några seglivade jäklar helt enkelt...



Kommentarer
Postat av: Julia - Älska utmaningen!

Åh de e hon verkligen, en sann hjälte!!!! Hoppas du vaknar upp imon meen go enerig, de e du värd!

Tänker ofta på er.

lramar

2009-10-15 @ 17:42:27
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Moa

Hej

Vad kul med svenska hjältar! Ska blir roligt att läsa, det är hon helt klart värd :D



Hoppas dom nya antideppen hjälper, jag fick också byta en gång (fast pga allergi) och dom andra jag fick hjälpte bra även om biverkningarna var skitjobbiga i början. Man får ju två biverkningsperioder då när kroppen ska ställa in sig på ny medicin men när det väl funkar så är det klart värt det...



Visst är det kallt! I skolan har vi en journalistikgranskningskurs nu och några av grupperna i klassen har sökt stipendium för att åka utomlands, jag känner ju att man skulle ha kommit på någon superbra idé som rättfärdigar att man åker till typ gran canaria i några veckor :p



Moas lungor SKA vara rena och fina både nu och nästa röntgen och i framtiden. Säger jag på treårsvis eller nåt, men det SKA dom. För att få lite extra treårsvis (eller nåt, minns inte så noga, det var ju några år sedan man var i den åldern?): För det har jag bestämt!



Kram!

2009-10-15 @ 18:19:58
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Moa

PS. Skönt att vaccinationen är gjord och gick bra också! DS.

2009-10-15 @ 18:21:09
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Camilla

Nu måste jag skriva en rad och skicka stora varma kramar till hela er familj.

Jag följer bloggen regelbundet och är stolt över att få ta del av er historia.



Kämpa på! Skickar styrka mentalt och tänker på er!



Varma kramar

Camilla

2009-10-15 @ 20:05:29
URL: http://blogg.valle-nyman.se
Postat av: syren

Vad kul att Moa är nominerad till svenska hjältar,för hon är en riktig hjälte.Hon är värd att vinna/ kram

2009-10-15 @ 20:33:08
URL: http://www.metrobloggen.se/abc
Postat av: Carina Jönsson

Hej på er!

Vilket fint foto på Moa, brun som en pepparkaka är hon. Svenska hjältar, vad kul att Moa är nominerad, hon är verkligen en hjälte, precis som alla barn och tonåringar (och givetvis vuxnar också) som kämpar mot denna hemska sjukdom.

Röntgen ja, du skall se att röngten är BRA! Kommer ihåg när vi träffades förra året precis innan jul när ni låg inlagda och Moa hade blivit opererad och jag var och hjälpte till när BCF fixade julfest och bjöd på mat. Nu har ett helt år gått nästan!

Sänder er som vanligt många styrkekramar och varma tankar och önskar er en trevlig helg

Carina, Jan, Andreas och Emelie Jönsson

2009-10-15 @ 20:55:36
Postat av: Helen

Ja, Moa är verkligen MIN hjälte!! Jag tänker så ofta på henne och er (fina familjen) och tycker det är så orättvist att barn ska få vara så här sjuka...det borde inte få vara så!!

Hon är en sån kämpe, hon har så underbara ögon som utstrålar sån livsglädje...hon måste klara det här!!

Varma kramar till vår lilla hjälte!! Helen i M

2009-10-16 @ 08:05:11
Postat av: Helle

Moa är verkligen en hjälte så förtjänar att få bli nominerad. Allt hon fått gå genom. Hon är en tuff liten tjej hon. Visst är cancer cellerna seglivade men lika så är Moa, och med den livsglädjan och viljan hon utstrålar då är jag övertygad om att hon nog ska få leva, växa upp och bli gammal. Många kramar från en Dansk läsare

2009-10-16 @ 09:56:41
URL: http://musenet.dk
Postat av: kjerstin johansson

hej

Ja Moa är verkligen riktig hjälte, jag hoppas att hon vinner för det är hon verkligen värd. Tänk allt som hon gått igenom o vilken livsglädje hon har. Håller mina tummar för henne.



jättekraaaaaaaaaaaaam till er alla



Kjerstin

2009-10-17 @ 11:28:23
Postat av: Gabriella och Patrik

Tänker på er! Kram

2009-10-17 @ 16:09:59
Postat av: Gunilla

Ja Du goa Moa du är verkligen en riktig sann hjälte.

Många kramar till er alla.

2009-10-17 @ 17:42:42
Postat av: Marie

Moa är en sann hjälte oavsett om hon vinner eller inte!!!

Skönt att vaccinationen gick bra. Emil ska vaccineras på Torsdag i sin skola!!

Skönt att du mår lite bättre nu Jenny...INTE EN SEKUND FRAM, INTE EN SEKUND BAK...NU!!!



Många kramar till er!!!

2009-10-18 @ 10:30:17
URL: http://emilbenjamin.blogg.se/
Postat av: natalie

när får man läsa om Moa i aftonbladet?



2009-10-19 @ 17:29:55
Postat av: syren

Håller tummarna att Moa vinner för hon är verkligen en hjälte.Kram

2009-10-19 @ 18:10:15
Postat av: Lotta Nyström

Håller tummarna för dig Moa, men vad som än händer är du en sann hjälte!!!!!!!! Massa kramar till dig från mig.



2009-10-20 @ 14:00:41
Postat av: Ullis

Vilken söt tjej ni har, så fina ögon, hon skiner verkligen! Jag blir ledsen över att livet är så svårt ibland. Stor kram till dig Moa, du är en sann hjälte!

2009-10-20 @ 22:23:43
Postat av: Anna- I kampen mot barncancer.

Tänker på er.

Moa har ju en PAC, får hon bada i bassäng med den medans den ej är under användning? Jag har funderat på det o sjukhuset gav så underliga svar då direkt jag frågade, men jag ser ju att Moa suttit i bassängkanter osv på era resor. Lova saknar badhuset mycket o jag vill gärna gå dit med barnen igen. Nog måste ju flickan kunna bada om mellan behandlingarna.

2009-10-25 @ 00:12:04
URL: http://bambinidolce.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0