Kvh och Vårkalas

Idag är det måndag den 26 april

Kalaset är över och det gick SÅ bra, Moa fick sitt efterlängtade kalas med alla sina kompisar och vänner.
Det bjöds på hamburgare och korv, läsk och saft att dricka och till sist så klart en fiskedamm.

Moa tackar er alla barn och vuxna som deltog i hennes kalas, för alla fina presenter hon fick, och vi föräldrar tackar för en underbar lekledare Jessica och all städhjälp. Det tog ganska hårt på Moa, hon var ganska trött igår
kväll efter allt kalasande.
















Tack även till er alla som skickar kort och nallar till Moa, hon bara älskar överraskningar..




Kortet är skickat av Kjerstin Johansson i Lund

I fredags orkade Moa inte gå till skolan, hon var medtagen av den smärta hon har i vänster lunga, Kvh har varit här och nu är vi helt inskrivna där (Kvh= Kvalificerad vård i hemmet), som vi har valt till Moa, i mellanåt har hon ont och då får hon morfin och alvedon, hon har ökat i smärta nu de senaste 2 veckorna, och har ingen matlust alls, det lilla hon äter kan man knapp räkna, vi är glada för allt hon får i sig.

Jag och Johan har slutat att arbeta för att ta hand om vår älskade dotter, dagens besök av Kvh fick vi ytterligare mediciner till Moa, vi ska försöka att få henne att sätta på ett morfinplåster, men ni vet hur envis hon är. Moa kan inte riktig sätta sig in i denna smärta då hon i princip inte har haft ont av sin sjukdom tidigare, men vi som föräldrar ser ganska tydligt när hon har ont.
När Moa somnat för natten har hon konstiga andningsljud för sig, det ser ganska läskigt ut, men igårkväll var det lite bättre.
Moa har alltid brunnit för skolan, men i dagens läge så inser hon själv att orken inte finns där, hon är även lite trött av all morfin hon intar. I morron är det tänkt att vi ska åka in till CSK och ta en röntgen på Moa och se om det är vätska eller mer tumörförändringar i hennes lunga, och få svar på om vilket det är. Har hon fyllts på med mer vätska så blir hon tappad på detta.

Våra känslor i familjen är olidliga, man måste vara stark inför Moa som är en sådan kämpe, men nästan vid varje tillfälle man är själv så kommer tårarna, man kan inte förstå vad som är på väg att hända, allting känns så djävla fel. Att man ska behöva befinna sig i denna situationen är för oss fortfarande så overkligt, jag vet snart inte vad ja gör eller ska göra allting innanför pannbenet är som ett stor tomrum. Varför vår Moa   VARFÖR

Kommentarer
Postat av: anna-i kampen mot min 6-årings cancer

Vad fint att kalaset blev bra.

Jag frågar mig ofta om och om igen, de frågor ni också frågar er själva. Det finns ingen rätt i världen att våra flickor skall ha det så här.

Hälsa Moa från Lova och säg att en annan flicka kämpar med henne ^^

2010-04-26 @ 16:48:47
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Rosa

Ja, jag verkligen beundrar er att ni har orkat som ni har gjort. Att man måste vara stark in för sina barn, men nån gång brister det också. Kan inte fatta att den lilla kroppen har orkar med allt elände. Moa är världen bästa kämpe så är det bara.

Många hjärte kramar till er alla <3<3<3<3<3.

Slå en pling när du känner för det.....

2010-04-26 @ 16:49:10
URL: http://moahenriksson.blogg.se/
Postat av: Tommy Hansson i Hässleholm

Hej!

Jag har följt er på bloggen läänge... och jag vet att det inte är till någon egentlig nytta, men jag vill så gärna bara tala om att jag tänker på Er och eran starka och beundransvärda Moa.



Eran kämparglöd är så beundransvärd. Jag önskar er all lycka!



Kram

2010-04-26 @ 16:55:27
Postat av: MrsG

Jag är en för er okänd läsare som följt er kamp och som tänker väldigt mycket på er. Jag hoppas det är ok att jag länkar till er blogg från min. Jag vill göra det för att trycka på hur viktigt det är att stödja Barncancerfonden. Kram Åsa m familj i Ängelholm

2010-04-26 @ 16:57:07
URL: http://mrsg-aquestionoflust.blogspot.com/
Postat av: Lisa

Tänker på er!

Många kramar från Lisa

2010-04-26 @ 17:09:08
Postat av: kjerstin johansson

Hej

Vad glad jag blev att kortet kom fram tyckte att det passade vår prinsessa. Tänker varje dag på er.

En jättekraaaaaaaaaaaaaam från

Kjerstin

2010-04-26 @ 17:33:09
Postat av: Leena Svensson

Jag har också följt er blogg länge och tänker mycket på er och tycker att det är så orättvist. Finns inga ord för detta. Jag är så glad över att det bor en prinsessa på den gatan jag själv är uppväxt på:). Moa är en kämpe utan dess like. Många kramar från mig till er familj.

2010-04-26 @ 17:44:06
Postat av: lotti

Hej ,



Usch vad det är jobbigt att läsa om Moa nu. Förstår på ett ungefär vilken jobbig sits ni har , ni är beundransvärda hela familjen men man blir stark när det behövs är min erfarenhet.



Jätteroligt att läsa om kalaset kul att det blev lyckat .

Kramar från en som tänker på er

2010-04-26 @ 17:50:01
Postat av: Ewa

Verkar ha varit en underbar festoch det är Moa mer än väl värd, läste om den i norra skåne oxå =D

Tänk om det fanns nått jag kunde göra för att ni skall må lite bättre... kan bara skriva här och säga att jag bryr mig om er och tänker på er massor!! KRAAAAM

2010-04-26 @ 17:54:25
Postat av: Maria

Vad underbart att kalaset blev av och att allt blev lyckat!! Tårarna rinner när jag läser dina sista meningar, varför???? Du lever just nu i det vi alla fasar för, det gör så ont i mig att ni ska uppleva detta. Man kämpar och kämpar och vad ger det? Vem tar dessa beslut? Frågorna tar aldrig slut.....Alla styrka och kramar till er från Värmland!!!!

2010-04-26 @ 18:06:35
URL: http://familjenmangelin.blogspot.com
Postat av: Ima

When words are not enough...

Kärlek, kramar och många fina varma tankar till er.

"Gammal" följare

2010-04-26 @ 18:23:30
URL: http://www.lifeofima.blogspot.com
Postat av: Anonym

Åhhh vet inte vad jag ska skriva... Ni är beundransvärda!! Krama Moa från oss <3 Sarah H med familj

2010-04-26 @ 18:58:38
Postat av: änglamamma

Varför just våra barn????????

2010-04-26 @ 18:59:39
Postat av: Linköpingsbo

ÅÅHH!Underbara,underbar lilla Moa! Och underbara ni familjen! maktlösheten att inte kunna hjälpa er känns så kvävande!Det var ju precis så här det inte skulle bli.Vi är så ledsna,så ledsna! Tankar och kramar från oss i linköping

2010-04-26 @ 19:16:53
Postat av: Marita Andersson

Orden räcker inte till - men mina tankar finns hos Er.

2010-04-26 @ 19:29:48
Postat av: Sofi

Ni har mina tankar, min kärlek och min värme hos er!

2010-04-26 @ 19:36:52
Postat av: Kristina

Vilken fantastiskt vacker tårta MOa hade , men det är ju givet en vacker flicka måste få en vacker tårta. Roligt att kalaset blev bra och att hon äntligen fick ha en egen fest / kalas. Jag tittar på bilderna och känner en oerhörd värme som jag hoppas vi okända bloggläsare kan förmedla till er dessa dagar. Hoppas även Oliver känner att vi är många som tänker på honom, han såg så ledsen ut på bilden.Med all rätt givetvis.

Om ändå Moa slapp att ha ont.

Hoppas solens varma strålar kan ge er den extra kraft ni behöver.

2010-04-26 @ 20:27:39
Postat av: Malin Larsson

Vad roligt att kalaset blev lyckat, det var Moa väl värd. Du är ju så otroligt söt och charmig lilla goa Moa. Tänker på er alla!



"SLUTA ALDRIG HOPPAS

SLUTA ALDRIG BE

SLUTA ALDRIG DRÖMMA

ETT UNDER KAN JU SKE"



Många Kramar Malin

2010-04-26 @ 20:35:54
Postat av: Helen

Finaste Jenny...

Ja, varför?????

kram-kärlek-styrka

från Helen

2010-04-26 @ 20:58:17
Postat av: Moa

Har svårt att finna ord... men vill säga att jag tänker på er och att ni är oerhört starka och fina. Det riktigt lyser om värme och kärlek om er, det syns på bilderna och i dina texter...även om de givetvis oftast är sorgsna..

Många varma kramar /Moa

2010-04-26 @ 20:59:25
URL: http://moasprinsar.blogg.se/
Postat av: Lena i Lyckebo

Det är så ledsamt att läsa hur ni har det och att eran underbara lilla tös har det så jobbigt just nu. Det är inte rättvist att små barn ska bli så sjuka och inte få springa omkring och vara full av energi och livslust.

Jag tänker på er varje dag och önskar sååå att det ska vända och att Moa blir frisk.

Stora varma tröstekramar från mig<3333.

2010-04-26 @ 21:45:19
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Åsa

Känner med Er o tänker på ER. Ni går igenom något inga föräldrar skulle behöva göra.

2010-04-26 @ 22:16:09
Postat av: Elin A

Vad skönt att Moas kalas blev så lyckat!! Och vilken stort kort hon fick med posten:)

Tänker på er ofta! Många varma kramar Elin

2010-04-26 @ 22:17:17
Postat av: Karro o Tisse

Hej! Har inte läst här på flera månader o va tvungen till att titta till er! Fruktansvärt att behöva läsa det ni skriver. Men jag lärde mig när felicia va sjuk att inte ställa några varför, de tar för mycket negativ energi att försöka ta reda på, och ändå finns inga svar!

Vi har suttit där ni sitter nu och vi tänker på er! Det ni kan göra är att bara ta hand om varandra som en riktigt underbar familj. Det är skit jobbigt vissa dagar och bättre andra. Men bara ta vara på stunden ni får tillsammans varje dag!!

Vi tänker på er.

/Karro o Mattias

2010-04-26 @ 22:22:12
URL: http://tidigmamma.blogg.se/
Postat av: Moa

Vad skönt att kalaset blev så lyckat!

Däremot fruktansvärt att läsa om hur ont Moa har, hur trött hon är, andningen, VARFÖR? det finns ingen godtagbar anledning till det här, det gör fan inte det...

Moa du är så stark. Det är ni alla.

Många kramar!!!

2010-04-26 @ 22:36:34
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Lindah, Zebs mamma

Jenny... Jag tänker på dig och din fina familj varje dag. Tusen miljoner kramar till er allihopa.

2010-04-26 @ 22:56:45
URL: http://www.metrobloggen.se/missmagica
Postat av: soffie

vilken fantastisk dag Moa fick med alla goa kompisar.

Skickar er alla styrkekramar som finns,tycker livet är så himla orättvist,jag finner inga ord i

Den här dikten tycker jag är så vacker kram till er och er otroliga kämpe Moa!Hon är en verklig prinsessa!



Ett läkande ljus

- av Siv Andersson



Jag önskar jag hade

en sådan förmåga

att tända en hälsans

läkande låga.



Då skulle den särskilt

för dig få brinna

- få allt det onda

att helt försvinna.



Den skulle se till

att kurvan vänder

och att du får omsorg

av goda händer.



Dag och natt

hos dig den skulle vaka

och ge dig all kraft

att få hälsan tillbaka.

2010-04-26 @ 23:29:56
Postat av: Christine

Tänker på Er...<3

2010-04-27 @ 00:01:32
Postat av: Cilla

Heja Moa du är bäst,

sliter gör du som en häst!

Kraft och styrka från Down Under

Sjukdomen din kan dra åt fander(s)!



Kramar!!!

2010-04-27 @ 04:33:25
Postat av: Tobbe

HejHej. :) Allt bra? :)

Vad händer idag? :)

2010-04-27 @ 04:55:51
URL: http://tobbees.com
Postat av: Ulrika i Umeå

Hej!



Så roligt att Moa fick sitt kalas! Vad ni är duktiga. Inga ord har jag som kan trösta er men det jag ska göra är att jag ska pussa och krama mina barn extra mycket idag på morgonen innan de cyklar iväg till skolan och inte stressa och gnälla om de sölar lite innan de kommer iväg. Så ofattbart skört livet är.



Många kramar! // Ulrika

2010-04-27 @ 07:28:51
Postat av: Lotta på K

Hej Moa!



Vad roligt att kalasat blev lyckat!! Jag kan tänka mej att du och dina kompisar hade jätteroligt!! Och vilken fin tårta, den ser jättegod ut! Mums!



Tänker på er!



Kramar

2010-04-27 @ 07:48:17
Postat av: Therése

Kramar till er alla! :)

2010-04-27 @ 08:38:24
Postat av: A-K

Tänker så mycket på er. Det finns inga ord. Inte ens ilska. Jag kan bara skicka mina kramar, tankar och ord genom cyberspace och hoppas att det värmer lite inom er att vi är så många som tänker på er. Varma tankar till er.

2010-04-27 @ 08:53:52
URL: http://bliavmedcancer.blogspot.com
Postat av: cecilia

Så fin hon är er Moa. Är ledsen i hjärtat att hon är så sjuk, inga barn får lov att vara sjuka...kan inte förstå hur det blir så...Kan bara sända er styrka och mina tankar, ta en sekund..dag...vecka i sänder/Kram Cecilia

2010-04-27 @ 08:57:59
Postat av: Jessica (Ryans mamma)

Känns väldigt trist att läsa att det tagit en sån vändning för Moa, tänker på när vi brukade träffas på 64:an, med Felicia och alla dem andra goa föräldrarna som var där då. Man visste inte vad framtiden hade i sitt sköte osv. Man önskar ju att ALLA ska bli friska!

Vilket fint kalas och vilken fin tårta!

Sitter med en klump i halsen och tårar i ögonen..skit skit...



Kram till er

Jessica med familj...

2010-04-27 @ 09:05:11
URL: http://ryan95.blogg.se/
Postat av: Julia - Älska utmaningen!

Åh vad det värmer inom mig att hon fått ett härligt kalas!!!!!

Hoppas morfinet häjlper henne med smärtan och att även ni får all den häjlp ni behöver...!

Massor med kramar

2010-04-27 @ 10:18:56
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Ulrika Engman

Hej!!



Fick änglarna igår jätte fina tusen tusen tack!! Ska ge en till min 14 åriga dotter och förklara om söta Moa.. Idag var det tungt att läsa er blogg man blir allt ledsen.. Helt otroligt vi lever i 2010 talet men vi har fortfarande inge botemedel!! Jag tänker på er... Jag e glad för Moas skull att kalaset blev så lyckat.. Många kramar från mig..

2010-04-27 @ 11:41:48
Postat av: Lotta

Stora kramar till er.

2010-04-27 @ 13:43:10
Postat av: Cilla(Evelinas mamma)

Hej. Man ser verkligen hur Moa strålar på sitt fina kalas,underbart att hon hade en bra dag och orkade med allt stoj och kul.Ta hand om varandra.

Styrke kramar Cilla

2010-04-27 @ 14:26:24
URL: http://prinsessanevelina.blogspot.com
Postat av: Christel & Svenne

Många kramar till er alla

2010-04-27 @ 16:40:56
Postat av: Anne

Tänker på er var dag.



Kram

Postat av: Veronica

STYRKEKRAMAR!!!!

2010-04-27 @ 18:18:38
Postat av: Randi

Har en dotter som är sjuk. Inte cancer dock. Hon har diabetes och epilepsi. Hon har precis som Moa har resurs i skolan. Min dotter brukar vara i sin klass. Men när hon är för trött att orka med allt i sin omgivning och vill ha det lugnt. Så har hon ett eget litet klassrum, där hon kan arbeta i lugn och ro. Hon har även en madrass på golvet som hon kan vila på. Och hennes resurs är alltid med henne.



Tänkte att det att ha ett eget litet rum med bord och madrass kanske är nåt för Moa med? Vill hon arbeta i lugn och ro eller vila, så kanske hon och Jessica kan ha ett eget litet rum i skolan? Där Moa kan arbeta i lugn och ro. Och vila på en madrass om hon vill

2010-04-27 @ 19:04:36
Postat av: Sofia

Skickar en stor kram till hela familjen, kom hit via en länk på facebook och har nu läst nästan hela bloggen. Beundrar verkligen Moas kämparglöd och Olivers stora hjärta vilken storebror han är.

2010-04-27 @ 19:30:22
URL: http://skberg74.blogspot.com
Postat av: Jonna

Tänker på er och Moa

En sån stark tjej helt underbar

som kämpar.

Jag har läst bloggen i någon månad och den berör verkligen.

Hoppas att allt löser sig <3

2010-04-27 @ 19:35:04
Postat av: Sirpa

Hej, vilken fin kalas och en mumsig tårta Moa prinsessan fick. All glädje med sina vänner och kompisar gjorde säkert Moa glad. Hoppas så innerligt att smärtan går över eller att hon får hjälp med att lindra den, ingen ska behöva ha så ont. Ni är i mina tankar och bön, det måste finnas nåt som vänder det till bättre.

Tro-hopp-kärlek till er alla!

2010-04-27 @ 19:57:05
Postat av: Natalie

I kärleksfullt minne av varje cancerpatient, familjemedlem och vän, som har förlorat striden med cancer, och de som fortsätter att erövra den! Sätt på din sida för 1 timme om du vet någon som har eller har haft cancer. Många kommer inte att kopiera och klistra in den här. Det gjorde jag. Kommer du? April är cancer månad ♥ ♥

2010-04-27 @ 20:11:24
Postat av: sandra persson

Tänker på er mycket, hela familjen. skickar styrkekramar till er. kram

2010-04-27 @ 21:00:54
Postat av: Helen

Så fint kalaset verkade vara...det är du värd, prinsessan Moa!Tänker så mycket på er..kram från Malmö

2010-04-27 @ 22:08:50
Postat av: Daniella

Har själv en brorsdotter på 9 år som har denna jäkla sjukdom och tillhör avd 64 i Lund.



Tillsammans måste vi se till att ALLA barn blir friska och får den framtid de alla förtjänar. Så stöd barncancerfonden och köp änglar!



Fortsätter att följa er blogg och er underbara Moa.

Skickar all energi till er, ge ALDRIG upp!



Kram

2010-04-27 @ 23:11:14
Postat av: helena

Ännu mera power från Åhus.......

2010-04-27 @ 23:50:48
Postat av: Anna

Åhh Jennie, så orättvist allting är. Läser här lite då och då. Måste bara höra av mig så ni får veta att vi tänker på er alla. Många kramar från hela familjen Henningsson (Micke, Anna, Albin och Gabriel)

2010-04-28 @ 08:22:51
Postat av: Eva

ÅÅÅ vad det gör ont att läsa om er...skänker er iaf alla kramar som finns i världen! Ni har många vänner när ni behöver dom jag lovar! kram

2010-04-28 @ 11:23:39
Postat av: Carina Jönsson

Såå himla trist att läsa... Minns så väl er när vi träffades på avdelning 64, kan inte och vill inte förstå varför våra fina barn/tonåringar skall drabbas av denna hemska sjukdom (varför någon överhuvudtaget skall få denna skitsjukdom). Vill att ni skall veta att vi tänker på er jättemycket.

Massor av styrkekramar till er från

Carina, Jan, Andreas och Emelie Jönsson

2010-04-28 @ 14:50:10
Postat av: Pernilla

Hittade till er sida idag...

Ser ut som om Moa fick ett roligt kalas och vilken tårta, ser super smarrig ut!

Jenny, du har alltid varit en tuff tjej, kommer ihåg då du var två år och ringde på vår dörr och frågade om Pigge ville komma ut och spela landhockey =). Moa verkar vara väldigt lik dig, minst lika tuff ♥



Massor av stora och varma kramar till er alla från

Pernilla ♥

2010-04-28 @ 22:25:27
Postat av: Änglaphilips pappa

Det är så oändligt svårt det ni går igenom nu. Skulle du/ni vilja prata med någon som varit på ungeför samma ställe, så nyss så nyss, kanske undrar ni över föräldrasaker som inte vården har egen erfarenhet. Ja då finns jag här. Kram Henning (Annas man, Philips pappa, Stockholm)

2010-04-28 @ 22:32:13
Postat av: Lina

Hejsan!

Vill bara skriva att vi tänker på Moa och på er andra i familjen. Är så glada att Moa fick sitt kalas.

Många kramar Lina Conny Moa Melvin

2010-04-29 @ 09:57:04
Postat av: Marie Andersson

Ni känner inte mig - men jag följer Moas kamp på nätet och gläds över det fina kalaset hon fick ha med sina kompisar.

Vi är många som tänker på er! Önskar att just denna dagen ska bli en fin dag för hela familjen.

2010-04-30 @ 12:40:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0