Ny fin skrivelse i KvP

http://kvp.expressen.se/nyheter/1.1960122/fest-i-hanaskog-for-cancersjuka-moa-7

Måste tillägga med det meddelande som finns under kommentarerna,,,

Förstår att det är många föräldrar som inte vet vad dom ska säga till sina barn, men det jag vill framföra
med detta meddelande är att Moa vet ingenting om den nuvarande situationen, hon har mer ont som nu i dagarna
har blivit mer intensivt, Oliver har vi berättat detta för och vi pratar dagligen om vad som händer och sker runt Moa, Oliver tog det väldigt hårt då vi satt en kväll Johan, ja och Oliver, vi bröt ihop alla fullständigt och vill inte riktigt ta in detta, vi ska göra det bästa av situationen. Vi har idagarna slutat arbeta både ja och Johan då vi helt enkelt inte pallar mer, vi har annat att lägga krutet på just för tillfället. Vi går på mediciner hela familjen då lite olika preparat.



Kvh kommer på fredag och ska hjälpa till med smärtlindringen för Moa, för ont ska hon inte behöva ha, vi har haft dom många gånger tidigare och vi vet vilka underbara människor detta är.

Ett tips för er föräldrar som finns i våra barns närhet, vill ni veta något så får ni gärna ringa oss, då vi mer kan förklara för er, vi är vana, men för allt i världen låt inte era barn snappa upp vad vuxna säger, ett rykte kan bli så himla fel och ta så illa för de barn som inte riktig vet vad denna sjukdom innebär. Moa ska inte behöva höra från andra vad som händer och varför hon har ont, så länge hon inte frågar något om vad som händer så tycker vi att hon ska ha det så bra man bara kan ha det....

Kommentarer
Postat av: Helena o Pelle

Hoppas verkligen att detta följs.. jag blir förfärad bara att läsa att det skulle finnas en lite uns av misstanke!!! Vi känner verkligen med er hela familjen och alla era nära och kära <3

Många kramar till er alla / fam Nilsson / Nordin

2010-04-21 @ 21:52:47
Postat av: Lena i Lyckebo

Jag önskar verkligen att dessa rader som du skriver respekteras och att dom vuxna förstår ditt budskap. Krama om tösen eran från mig som tänker så mycket på henne och er<333

Lena

2010-04-21 @ 22:11:19
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Moa

Vilken fin artikel! Hoppas att festen blir underbar för Moa. KRAM!

2010-04-21 @ 22:19:58
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: soffie

Va bra artikel!

ÅÅ va roligt för Moa med ett prinsesskalas.

Hoppas verkligen att de vuxna nu respekterar det du skriver,

Kram till er lillaprinsessa!!!

2010-04-21 @ 22:28:44
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Pia-Lena

Vilken fin artikel o det var så tårarna kom igen för jag tänker ofta på Moa o hela familjen. Jag pratade senast idag om Moa o era änglar. Imorgon skall jag ta dom med mig får då träffar jag folk igen.

Ge Moa en bamsekram ifrån mig o min dotter som oxå tänker på söta Moa.



Jag hoppas att vuxna respekterar det du ber om Jenny.



Kram

Pia-Lena O Magdalena

2010-04-21 @ 23:10:31
Postat av: Anna S

verkligen bra skrivet Jenny! Jag hoppas att alla respekterar och verkligen tänker sig för vad säger!

Hoppas prinsessan Moa får en superkul dag när hon ska ha sin fest! styrkekram!

2010-04-21 @ 23:15:45
Postat av: Helen

Ha en alldeles underbar festdag allihop

kram från Helen i Lomma

2010-04-22 @ 06:32:00
Postat av: Emma

Jag hoppas att Världens finaste Moa, kompisarna, och inte minst värdens bästa storebror Oliver, får en fin festdag med mycket skratt, lek och bus.

2010-04-22 @ 07:29:59
Postat av: krolle

finner inte ord för hur jag känner just nu. sitter med många tårar i ögonen. har följt eran blogg ett längre tag o de ni föräldrar gör är helt enastående.. glöm bara inte bort varandra. ni vuxna då. vet hur lätt det är att glömma bort varandra då vår dotter legat en hel del på sjukhus då hon har hjärtfel. tankar kramar från oss

2010-04-22 @ 07:30:24
URL: http://krolle.blogg.se/
Postat av: Maria

En STOR kram till er alla, finns inga ord!! /Maria

2010-04-22 @ 08:08:17
URL: http://familjenmangelin.blogspot.com
Postat av: Sandra

Ni finns i mina tankar!

Stor kram till er

2010-04-22 @ 08:58:41
Postat av: Elin A

Tänker på er! Många varma kramar Elin

2010-04-22 @ 09:22:00
Postat av: Malin Larsson



Tänker på er!

Jag hoppas att ni får ett helt underbart kalas, vad roligt för Moa - den lilla söta prinsessan.

Många kramar till er

2010-04-22 @ 09:41:06
Postat av: A-K

Har inga tröstande ord, men vill ändå på detta sätt visa att jag tänker såååå mycket på er. Massor av varma kramar till er och till er fina kämparprinsessa.

2010-04-22 @ 10:41:33
URL: http://bliavmedcancer.blogspot.com
Postat av: Leena Svensson

Så härligt med ett prinsesskalas för en underbar liten prinsessa:).



Kram Leena

2010-04-22 @ 11:14:31
Postat av: Maja

Hoppas du Moa får en superduperkul fest!! Det är du värd tusen gånger om...

Finner inga ord,blir så ledsen när man inser hur vissa familjer har det(man lever ju i sin bubbla) och att du har kämpat i tre år av ditt unga liv mot cancermonstret.Så orättvist mot dig lilla tjejen!

Massor med kramar till hela familjen!

2010-04-22 @ 11:15:59
Postat av: Lena

Hej Moas familj, Har följt bloggen en längre tid och hoppas att allt orndar upp sig till slut och att allt får ett lyckligt slut för er lilla fina familj.Kalaset i helgen blir en fin upplevelse för alla er att tänka på nåt annat En stund.Massor med kramar till hela familjen från en som tänker på er.

2010-04-22 @ 11:43:58
Postat av: Linda

Ni är en underbar familj... Underbara människor!

Har aldrig träffat er, men jag känner med er!

Massa kramar

Linda

2010-04-22 @ 12:09:10
Postat av: anna-i kampen mot min 6-årings cancer

Fint inlägg i tidningen.

Hoppas Moa får ett fint kalas och orkar vara pigg och glad den dagen.

Jäkla skitelände allting.

Varför våra fina tjejer?!...( o många andra därtill )

2010-04-22 @ 13:04:41
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hoppas Ni alla kan få en sån fin och härlig dag som ni bara kan. Många styrkekramar till Er alla Åsa

2010-04-22 @ 13:39:14
Postat av: Sirpa

Hej familjen Henriksson och speciellt prinsessan Moa! Önskar er alla en hejdundrande fest, det är ni värda! Och vilken tema passar bättre än prinsessa :)

Varma och soliga kramar till er alla!

Med Kärlek Sirpa /Sabinas mamma

2010-04-22 @ 14:12:04
Postat av: Cilla(Evelinas mamma)

Hej kära ni. Fast vi aldrig mötts så känns det som om jag känner er ganska väl.Det är väl för att vi är i samma "helvete".Det är med många tårar jag läser om Moa i Kvp. Jag önskar Moa ett alldeles underbart Prinsess Kalas och att hon får må bra.Jag vet att Evelina skulle älskat att få gå på ett sånt kalas med bara prinsessor och kanske är hon med er denna dag...vem vet?

Klokt av er att sluta jobba och bara vara med Moa ta hand om er och ge inte upp.Kram Cilla

2010-04-22 @ 14:28:05
URL: http://prinsessanevelina.blogspot.com
Postat av: titti

skänker alla tankar till Moa och till er som måste leva med de här eländet varje dag.

alla kramar i hela världen till er!!!

2010-04-22 @ 14:28:06
Postat av: Maria

Fy tusan vad bra skrivet och tänkt all lycka åt er detta fixar ni Ha en bra helg och sköt om er Kram på er

2010-04-22 @ 15:53:57
Postat av: Annica

Jag hoppas att Moa får en alldeles alldeles underbar dag på kalaset!

Vilken underbar familj ni är!

Skänker alla tankar till Er!

2010-04-22 @ 17:07:00
Postat av: malin

Många runda, varma tankar till Er alla och särskilt lilla Prinsessan Moa! Håll hårt om varandra och leta efter det vackra i varje ögonblick - fånga det! - Lägg det till ditt hjärta - för det är det som är livet!

2010-04-22 @ 18:12:43
URL: http://www.ostbagar.dinstudio.se
Postat av: Carin

Moa, denna lilla tös, med dessa vackra ögon!Så söt, så full av liv.

Det är många som tänker på Er!

2010-04-22 @ 18:15:23
Postat av: Marie

Kram kram kram till Moa o hela familjen Henriksson. Jag tänker sååå mkt på er o jag blir sååå ledsen.

2010-04-22 @ 19:23:57
URL: http://emilbenjamin.blogg.se/
Postat av: Sofi

Hoppas verkligen att prinsessfesten blir kanon!!!!!! Hälsar till Moa som är en stor, STOR hjältinna i mina ögon. (Och all världens kramar till resten av familjen också såklart!!!)

2010-04-22 @ 19:29:12
Postat av: Maria.S

Hej!

Hoppas verkligen att ni får ett underbart kalas i helgen. Ni är väl värda detta och mer därtill. Ni ska veta att ni ständigt finns i mina tankar och det gör ont att läsa om att ni mår så dåligt. Många många kramar från oss.

Maria.S

2010-04-22 @ 20:58:19
Postat av: Maria.S

HejJenny igen!

Jag glömde skriva i min kommentar att du kan väl mejla mig din mejladress. Tänker på er!

Kram Maria.S i Åhus

2010-04-22 @ 21:11:27
Postat av: Annette

Ni finns i våra tankar!!!

Hoppas att kalaset blir det bästa i Hanaskogs historia.

Stora stora kramar till Er!!!



Till alla som läser det här: Lämna ett bidrag till Barncancerföreningen södra - om aldrig så litet. Dessa bidrag GÖR skillnad för de som VERKLIGEN behöver dem! Dessa små som kämpar för varje dag.

PG: 90 03 30-2 BG: 900-3302

2010-04-22 @ 21:32:49
URL: http://edengrand.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ni lever min mardröm och jag önskar verkligen att jag kunde hjälpa på nått vis....det kan jag inte,man jag håller alla tummar jag kan för er och det är jag inte ensam om att göra. stora kramar!!!!

2010-04-22 @ 21:47:52
Postat av: Anonym

Många varma styrkekramar till hela familjen!!!

2010-04-22 @ 22:09:27
Postat av: Rose-Marie

Hej Moa med familj

Såg repotaget i Kvällsposten.Tänker på dig och

din familj.Hoppas du får en jättetrevlig fest

med alla kompisar på lördag.

Hälsningar från Evelinas mormor Rose-Marie

2010-04-22 @ 22:59:17
Postat av: Indira

Hoppas att Moas fest blir en underbar dag. Hon är verkligen en söt prinsessa er Moa (med världens vackraste ögon). Tänker mycket på er och önskar att ni inte skullle behöva ha det så jobbigt. Sänder massor av kramar till er!

2010-04-23 @ 08:48:14
Postat av: ingrid Persson

Hoppas Moa får den finaste fest som tänkas kan, jag skulle så gärna vilja måla en liten spargris till henne med Hello Kitty motiv. Tänker mycket på er, sänder massa kramar till er alla i familjen.

2010-04-23 @ 09:46:34
Postat av: Eva

Jag respekterar ert beslut fullständigt och så ska det vara. Det gör så ont att läsa om hur ni har det och hur lilla Moa har det. Så fruktansvärt orättvist att hon inte kan få var det barn hon ska var i den åldern. Beundrar ert mod och styrka och ni ska veta att det är många många som tänker på er! Tusen miljoner varma kramar till er alla & önskar Moa det vackraste och finaste kalas hon kan få! Kram Eva med familj

2010-04-23 @ 12:03:45
Postat av: Josefine

Lilla gumman.

Jag har följt er så länge att det känns som att jag känner er.

Nu hoppas jag att festen blir precis så perfekt som huvudpersonen.

Många kramar, Josefine

2010-04-23 @ 13:41:52
Postat av: Jossan

Tänker på ER!

Kram Jossan

2010-04-23 @ 13:55:46
URL: http://jossenin.blogg.se/
Postat av: syren

Jenny jag tänker på er varje dag! Hoppas att Moa får en underbar fest. Kram

2010-04-23 @ 18:44:09
URL: http://www.metrobloggen.se/abc
Postat av: Karin o Bertil, Härlöv

Ha en riktigt trevlig prinsessfest med många härliga minnen. Kramar Karin och Bertil

2010-04-23 @ 18:51:31
Postat av: Anki

Skickar så många styrkekramar jag bara kan till Er alla....förstår ni lider alla helvetes kval nu och jag tänker ofta ofta på Er och på lilla söta Moa.

Hoppas Moa får en underbar fest.

Kram från Anki i Söderhamn

2010-04-23 @ 23:52:12
Postat av: Rebecca

Fy för vad ni måste genomlida. Tack för att ni även låter oss lära känna er och era fantastiska barn Oliver och Moa, det är er ynnest. Tänker på er varje dag och ni har fått mig att värdesätta det man annars tar så självklart; hälsan hos min familj.



Ni kommer klara detta oavsett hur det slutar, världen behöver fler människor som er som vågar känna. Stäng aldrig av känslorna även de jobbiga är ett uttryck för att ni fortfarande är er själva.



Kram

2010-04-24 @ 06:57:23
Postat av: Ingegerd Holmqvist

Önskar Moa den vackraste av dagar med vännerna. har varit i er situation, för länge seda nu, 1986, då vår Karin avled i glioblastom, 11 år gammal. Det finns en enda sak jag ångrar att jag inte gjorde. Kanske, jag vet inte, kunde det vara till hjälp för er, inget barn är ju likadant. Hör av dig, om du vill veta vad jag menar.Ni är i våra tankar! Ingegerd

2010-04-24 @ 09:29:16
Postat av: Lisbeth W Möller

Är så glad att fonden växer så det kan hjälpa till att hitta en mirakelmedicin så Moa kanske kan bli frisk Man hoppas varje dag.Jag tänker varje dag på dej Moa. Och på din fina familj Kramizzar i massor Lisbeth

http://www.barncancerfonden.se/Gavor-Bidrag/Egen-insamling/Insamlingar/Lat-alla-bli-friska/

2010-04-24 @ 10:49:15
Postat av: Ingrid och Lars

Tack för senast. Är så roligt och träffa er. Ni är fantastiska. Vi hoppas verkligen det blir en riktigt rolig prinsessfest för er lilla goa Moa. Och naturligtvis för goe Oliver också.

Kramar till er alla fyra.

2010-04-24 @ 11:12:57
Postat av: Gabriella och Pocke

Hej

Hoppas Moa och ni får ett fantastiskt kalas idag!!! Tänker på er varje dag.

Kram Gabriella och Pocke

2010-04-24 @ 11:56:57
Postat av: Lena i Lyckebo

Mina tankar har varit hos er under dagen. Hoppas att Moa har haft en fantastisk rolig festdag.

Kram från mig<333

2010-04-24 @ 21:31:49
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Jennie

Mina tankar är hos er!! <3

2010-04-25 @ 10:15:48
Postat av: cecilia

Ha en underbar dag nu lilla söta tösen Moa, tänker på dej extra idag.



Kram Cecilia

2010-04-25 @ 11:25:04
Postat av: Fam.Salomonsson

hoppas ni får ett underbart kalas, vi tänker

på er

2010-04-25 @ 12:03:45
Postat av: Pia-Lena



Jag hoppas verkligen att du får ett riktigt fint prinsessakalas idag Moa för det är du verkligen värd. Jag tänker på dig varje dag och idag tänker jag på dig ännu mer. Ger dig en stor varm bamsekram.

2010-04-25 @ 12:10:45
Postat av: Helen

Hej prinsessan Moa! Hoppas du fick ett riktigt fint prinsess-kalas idag...det är du värd! Jag tänker mycket på er och håller mina tummar för allt vad jag e värd...kramizar till er från Malmö

2010-04-25 @ 20:47:35
Postat av: milo

Hej till hela familjen, hoppas Moas kalas blev fantastiskt. Ni vet att vi tänker på er och ber till alla makter på ett under. Du och Johan med släkten runt er är FANTASTISKA. Ni är så starka och så underbara föräldrar, hoppas ni vet det. Sen vet jag också att ni har svåra dagar, men, vad jag beundrar ert mod och er styrka. Tusen kramar med styrka till er. Milo o Lasse i Färlöv.

2010-04-25 @ 21:42:53
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: margreth fransson

Hej gumman! Hoppas du får en riktigt trevlig fest idag. Det är du värd, Tänker på dig varje dag. Jag skickar dig världens största kram.



2010-04-25 @ 21:46:14
Postat av: Lisbeth W Möller

Hej Moa

Har presis läst i Norra Skåne om ditt fina Kalas Och sett alla bilder på dej o dina kompisar Ser så härligt ut o du är så glad.Kramizzar tiller alla

Lisbeth

2010-04-26 @ 09:59:23
Postat av: KATTA

Tänker på er

KRAM

2010-04-26 @ 12:23:30
Postat av: Marinette

Vilken vacker tjej :)

2010-04-28 @ 16:48:26
URL: http://marragirl.bloggproffsen.se
Postat av: Helen (Antons mamma)

Hejsan Familjen!!!! Måste säga att ni är otroligt starka som orkar kämpa så som ni gör.....Men vad har man för val??? Cancer är en jävla sjukdom och jag brukar fråga mig själv vad man har gjort för fel för att sina barn ska drabbas av skiten!!! Tycker ni gör helt rätt i att inte berätta för Moa..... hon mår inte bättre av sanningen och hon behöver all kraft till att övervinna skiten!!!!!! Jag har aldrig berättat för Anton vad han har för sjukdom...bara sagt att hans blod är sjukt, mer tycker inte jag att barnen behöver veta! Hoppas vi ses nån gång, var ju ett bra tag sen sist. Tänker på er väldigt mycket! Håller tummar och allt jag har för att Moa ska bli frisk!!!!! Många kramar till er från mig och min familj

2010-04-30 @ 00:33:16
Postat av: Tia

Jag hittade precis den här sidan så jag vet inte hur det egentligen står till med lilla Moa. Det gör så ont i mitt hjärta att läsa om henne men hon verkar vara väldigt stark.

Personligen tror jag att Moa mår bra av att veta eftersom hon ändå är en person och en individ, såklart inte allt. Alla människor har rätt att veta om sitt liv(ta inte illa upp, personlig åsikt erfarenhet). Många barn förstår och känner av mycket mer än man tror. Ofta förstår de tex att de ska dö fastän de inte vet om det. Det kan bara skapa oro att inte veta. Sedan vet jag ju inte hur Moa är som person och vad hon kan ta till sig. Vissa saker kanske är onöädiga att förklara.

Det var så fint det att ni kunde gråta tillsammans. Kämpa på lilla flickan.

2010-05-07 @ 23:06:59
Postat av: Jessica

Gud vad fin hon är!

2010-06-12 @ 01:34:28
URL: http://dekallarmigjessica.blogg.se/
Postat av: johanna

fina bilder och fint skrivit har du bilddagboken.se?

2010-06-23 @ 16:06:58
URL: http://johannakarlssonsblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0