Smärtsillande mediciner

Idag är det måndag den 19 April



Veckan sedan ja skrev sist har blivit lite förändrad ang Moas tillstånd, hon har ont i mellanåt och då får hon både morfin och alvedon, har varit i kontakt med Lund ang hennes smärtor och vi kan med ordination med Lund öka morfinet ytterligare. Hon leker med sina kompisar i den mån hon kan och vill.
I lördags blev vi bjudna på middag av våra kompisar på kvällen Fam Vågemyr och Andersson, vi beställde den mat vi ville ha, innan vi skulle vara där vilade ja och Moa på soffan i 2 timmar, vi somnade som stockar båda två, Oliver och Johan kollade på film medans vi två sov.

Många kompiskramar till familjerna Vågemyr & Andersson, och tusen tack







I bland är hon ganska pigg men i mellanåt också väldigt trött, man märker mest på henne när hon på kvällen har somnat, då det ser ansträngande ut i hennes in och utandning.

Vi har fått bidrag från Barncancerföreningen Södra att anordna ett kalas för Moa, då hon ska bjuda sin klass och dom vi brukar umgås med, detta kalas blir i helgen som kommer och ska bli så kul för Moa, hon har inte haft något kalas för sina kompisar då hon varit väldigt infektionskänslig de senaste 3 åren under hennes sjukdomstid.
Det ska bli så roligt, så i helgen har vi ordnat och donat lite med detta, gjort godispåsar och lämnat ut inbjudningskort till dom som Moa bjudit..

Det är så frustrerande att se sitt lilla barn ha ont av en sådan här djävla sjukdom, det finns inga ord för hur vi känner oss för tillfället, tankarna är där hela tiden på om, hur, vad, varför, och dyl.

Ni är många som följer oss genom bloggen och vill tacka för alla era fina kommentarer, ni ger oss så mycket och viljan att kämpa vidare så länge det nu går..

Kommentarer
Postat av: Jessica ( Ryans mamma)

Härligt att Moa ska få ha ett kalas med sina kompisar! Ledsamt att läsa att hon har ont och är påverkad av det.

Fint att läsa att ni har så fina vänner som ställer upp och tar initiativ till att göra saker. Såna vänner man behöver när man har det som tuffast.



Många kramar till er

Från Jessica med familj

2010-04-19 @ 13:14:16
URL: http://ryan95.blogg.se/
Postat av: AK

Hoppas kalaset blir härligt! Vad ni är i mina tankar varje dag, och jag hoppas så att ni fortfarande hoppas och tror att Moa fixar detta! Det måste gå! Så många tänk om...

2010-04-19 @ 13:39:46
Postat av: Linköpingsbo

Massor av varma tankar och kramar till er alla!! Från oss i Linköping

2010-04-19 @ 13:55:45
Postat av: kajsaa!

hoppas allt går bra.

Allt bra annars då?

2010-04-19 @ 14:33:43
URL: http://flikkbarn.blogg.se/
Postat av: Marita Andersson

Moa, va' kul för dig och alla dina kompisar med ett kalas - önskar jag bodde nära er - då kanske jag också hade blivit bjuden. Ha det nu så jättekul på

kalaset!!!!

Många kramar till dig!

Marita

2010-04-19 @ 14:49:33
Postat av: MrsG

Mina varmaste tankar går till er! Kram Åsa i Ängelholm

2010-04-19 @ 15:22:04
URL: http://mrsg-aquestionoflust.blogspot.com/
Postat av: Karin

Läser och gråter... ni är så starka och så fina. Krama Moa från mig Karin från Ringarum

2010-04-19 @ 16:09:31
Postat av: Gitte SL

Jag beundrar Moa´s styrka o glädje trots allt. Ni som föräldrar och syskon, vänner alla hur ni kämpar o tar nya tag o går vidare. Man kan inte förstå o sätta sig in i hur ert dagliga liv pendlar mellan förtvivlan, smärta och hopp, glädje. Njut och ha riktigt roligt o trevligt på kalaset. Det bästa och varmast tankar och hälsningar Gitte med familj, Ekeby

2010-04-19 @ 16:50:11
Postat av: Lena i Lyckebo

Det är tur att morfinet finns för inte ska underbara tösen lida. Jag hoppas att hennes kalas blir en fin och rolig fest för henne.

Styrkekramisar från mig i Kiruna<333

2010-04-19 @ 17:15:51
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Helena





Vilken familj ni är......

Kraft och energi till er från Åhus....

2010-04-19 @ 17:18:07
Postat av: Lisbeth

Jag är så glad att ni orkar skriva i bloggen och hålla oss uppdaterade. Kämpa på, håller alla tummar och tår allt vad jag kan! Tänker mycket på er!



Hoppas kalaset blir kanonbra!

2010-04-19 @ 18:29:50
URL: http://helaveckanhemma.blogspot.com
Postat av: Jenny

Vilken stark och härlig tjej ni har. Hoppas att hon får ett jätteroligt kalas.

2010-04-19 @ 18:38:11
Postat av: Marie

Vad roligt att Moa ska få ha ett kalas för alla sina vänner:D

Tänker på er varje dag. Kämpa på Moa. Du är bäst!!

Kramar!!

2010-04-19 @ 18:55:13
URL: http://emilbenjamin.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag beundrar Er alla så enormt mycket! Styrkan finns där hos Er i familjen. Lilla söta Moa, jag önskar jag kunde trycka på en knapp o allt ditt onda försvann. Trots att Du är så sjuk så ser Du ändå så pigg o glad ut. Jag är helt övertygad om att Du fixar detta!

Hoppas Du får ett riktigt mysigt kalas med alla dina vänner.

Mina tankar finns hos Er varje dag!

Kramar!!!

2010-04-19 @ 19:16:35
URL: http://powgrl.wordpress.com
Postat av: yvonne

Hoppas att du får ett riktigt roligt kalas, Moa.Du är en stark och modig tjej.Bamsekramar .

2010-04-19 @ 19:45:55
Postat av: Natta

Vad livet är orättvist ibland. Hoppas att Moa får någon mirakelmedicin! Så hon blir frisk!



Men det är roligt att se att Moa börjar få sitt hår tillbaka! Hoppas att det blir lika långt och fint som hon hade innan!



Kram! /// Natalie

2010-04-19 @ 20:10:54
URL: http://madamenatta.blogg.se/
Postat av: Malin Larsson

Lilla Moa, vad söt du är. Denna solståle, inte kan man tro att du är så sjuk. Vad roligt för dig med kalas. Vilka härliga vänner ni har, dom är guld värda.

Jag håller tummar & tår för att ni ska vinna över detta fruktansvärda som har drabbat er. Man ska inte behöva få genomlida detta, det är så förbannat orättvist. Jag hoppas verkligen att ni VINNER!!!

HEJ & HÅ, KÄMPA PÅ!

Styrkekramar till er alla

2010-04-19 @ 20:31:48
Postat av: Ulrika

Hej Moa!



Jag har följt er blogg ett tag och tycker mycket om att läsa era fina inlägg. Hoppas det blir en riktig finvädersdag på ditt kalas Moa, att solen skiner och att du får fina presenter. En rolig grej att göra om det är varmt ute är att köpa några stora flaskor med såpbubblor och hälla det i en stor skål eller en hink och sedan låta alla doppa sina såpbubblehandtag där (finns att köpa påsar med många olika modeller) och blåsa massor av bubblor som skimrar i solen. Min flicka Erika som är 8 år och hennes kompisar gjorde det förra sommaren och hade jättekul. Jag tycker att du är en sån modig och vacker tjej - en riktig förebild för oss andra som gnäller över småsaker. Stor kram till dig Moa och till din goa familj!



Ulrika

2010-04-19 @ 20:32:58
Postat av: Marie

Tack för att ni orkar uppdatera bloggen trots det jobbiga ni går igenom. Kan inte tänka mig något värre än att se sitt barn så sjuk. Ni är alltid i mina tankar och jag håller tummarna för er.

2010-04-19 @ 20:34:59
Postat av: Maria

Tänker på er och jag ser din smärta i dina ord!!! Det gör så ont i mig att läsa din rader och allt där emellan....hoppas att ni får underbart kalasväder och NJUT!! många kramar Maria

2010-04-19 @ 20:50:37
URL: http://familjenmangelin.blogspot.com
Postat av: Lillan

Ha det så kul på kalaset Moa med familj, tänker på er.

Kram Lillan

2010-04-19 @ 20:52:12
Postat av: anna

fy vilket tråkigt besked, har följt bloggen länge.

blir det strålning nu elelr?

tänker på er varje sekund!

2010-04-19 @ 20:53:21
Postat av: Anonym

Jag önskar jag hade en sådan förmåga att tända en hälsans läkande låga.Då skulle den särskilt för dig få brinna , få allt det onda försvinna .Den skulle se till att kurvan vänder och att du får omsorg av goda händer.Dag och natt hos dig den skulle vaka och ge dig all kraft att få hälsan tiilbaka..

Gunnel o Kenneth,

2010-04-19 @ 20:58:28
Postat av: Linda

Jag hoppas att Moa får ett toppenroligt kalas...

Tänker på er!

Massa kramar

Linda

2010-04-19 @ 21:04:16
Postat av: Ulle

Kämpa på söta Moa!! Hoppas att du får ett jätteskoj kalas!! Kramar/ Ulrika

2010-04-19 @ 22:19:29
Postat av: marianne

kan bara säga: Kram

2010-04-19 @ 22:57:54
Postat av: Kristin

Kämpa på fina, lilla Moa. Vi är många som tänker på dig. Hoppas du får ett fint kalas.



Hälsningar från Kristin i Trollhättan.

2010-04-19 @ 23:36:16
URL: http://littlemissred.blogspot.com
Postat av: Lisbeth W Möller

Hoppas Moa att du får en Toppen dag det är du värld

Ja det finns inte ord att se hur ni kämpar och att ha styrka att låta oss bloggläsare bli uppdaterade Tack Jenny Ja jag glömmer inte den härliga glada familj ni var när jag var o hälsade på...Det var som man alltid hade kännt er Ni utstrålade en sån värme.Sänder en massa värmande styrke kramar till er alla Lisbeth

2010-04-19 @ 23:39:19
Postat av: Maria

Du äger Moa fy tusan villken tjej du är. Allt gott till dig och din familj.

2010-04-20 @ 07:55:55
Postat av: sanna

skickar de allra varmaste kramar fyllda med styrka till er!

2010-04-20 @ 08:30:50
Postat av: A-K

Vad fina ni är! Så varma, omtänksamma och kärleksfulla och så måna om att Moa ska ha det så bra det bara går! All kärlek till er och styrka att kämpa vidare! Stor kram

2010-04-20 @ 08:31:34
URL: http://bliavmedcancer.blogspot.com
Postat av: Lotta

Många många kramar till er. Kalas är helt rätt!

2010-04-20 @ 08:46:12
URL: http://www.siredison.blogspot.com
Postat av: Julius

Hoppas att det går bra i skolan. Måste kännas skönt att ha en resurs i skolan. Som finns där och hjälper en.

2010-04-20 @ 09:53:33
Postat av: Jenny

Ge Moa en stor kram ifrån mig, hon är min hjälte!

2010-04-20 @ 09:53:53
Postat av: Nelly

Hade varit kul att Moa´s Jessica hade skrivit ett blogginlägg och berättat hur det är att vara resurs till Moa.

2010-04-20 @ 09:57:45
Postat av: Titti

Ja, vad säger man? Läser mellan raderna som du sa i förra inlägget...



Hoppas Moa och ni får ett fint kalas och att orken finns där hos er alla. Tänk om man kunde få önska sig något...Du/ni förstår nog vad min önskan skulle bli eller hur?



Kram till hela familjen men den största till superhjälten MOA!

2010-04-20 @ 12:14:05
Postat av: Helen (Antons mamma)

Hejsan Familjen Henriksson!!!! Vet egntligen inte vad jag ska skriva......finner inga ord på vilken hemsk situation ni lever i. Jag hoppas evinnerligt att Moa kämpar emot skiten denna gången också, hon är en sann prinsessa!!!! Jag ska hålla tummar och tår på att det kommer fram någon ny mirakel medicin för Moa så hon blir av med den jävla cancern för gott!!!! Ni är alla hjältar, ni är riktiga fighters i familjen. Många styrkekramar till er alla!!!!!

Kram från Helen med familj

2010-04-20 @ 12:16:00
Postat av: Jenny Karlsson

Har nu följt eran blogg om Moa känner er inte men endå kollar jag varje dag om det är något nytt jag hoppas moa kommer vinna över allt hon kämpar allt hon kan med eran hjälp..



Många styrkekramar från jenny med familj..

2010-04-20 @ 12:21:56
URL: http://jumsan.bogg.se
Postat av: Anna

Ni är inte ensamma i er kamp. Moa är inte ensam i sin kamp, Lova kämpar med henne i det sista.

Era känslor är våra känslor. Vi vet hur ni mår. Kram.

2010-04-20 @ 13:20:13
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Mia T

Jag är såååå imponerad av er allihop!! vilken styrka ni har...inte minst lilla Moa! Jag håller alla tummar och tår jag har för er skull och tänder ett ljus för hopp och framtid!! Många kramar/ Mia i Nyköping

2010-04-20 @ 13:41:45
Postat av: Moa

Egentligen finns det inget att säga, jag blir bara arg och ledsen.... Jävla skitcancer! Moa är så himla stark. Fan jag önskar strålning eller något kunde få bort den. Det ska inte vara såhär. Ge henne en kram från mig!



Hoppas på ett jätteroligt kalas i helgen!

Många kramar till hela familjen.

2010-04-20 @ 14:06:10
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Ida Ståhl

Usch vad tråkigt att höra att Moa har ont! Men himla kul att hon får ett kalas. Jag var med när Matilda hade sitt försenade kalas som hon fick av mina stora dag! Det gjorde verkligen hennes dag :)

Kämpa på! Kram

2010-04-20 @ 16:22:43
URL: http://idastahl.blogg.se/
Postat av: cecilia

Lilla söta fina moa, gör mig så ont att den dumma sjukdommen inte ger med sig, du är så söt, fin och vacker, ha det underbart på kalaset, styrka till dej

2010-04-20 @ 19:25:39
Postat av: Anonym

Hoppas du får ett super roligt kalas Moa. Du förtjänar detta. Många kramar /Åse m Fam

2010-04-20 @ 20:30:16
URL: http://asefreij.blogg.se/
Postat av: Kristina

Jag läser och blir riktigt riktigt ledsen. Har inte varit här på en tid då min dator varit trasig.Hoppas kalaset blir ett riktigt toppenkalas för en toppentjej.

2010-04-20 @ 21:29:54
Postat av: anna

jag är inte så gammal själv, men jag lider med er som om de vore mitt eget barn (även om ja inte har något). och jag tänker på eran familj varje dag.. Jag håller alla mina tummar och jag hoppas innerligt att läkarna kommer hitta en mirakelmedicin !!

2010-04-20 @ 22:18:21
Postat av: Anki

Jag tänker på er väldigt mycket. Hoppas Moa får det jätteroligt på kalaset.

många styrkekramar från mej.

<3 <3 <3

2010-04-21 @ 01:09:10
Postat av: Cilla

Vad kul med kalas!!!

Nästa år, Moa, tycker jag att du ska ta med dig dina vänner och gå och bowla. Ett bowlingkalas är inte helt fel. Året därefter röstar jag på ett kalas på något inomhusklätterställe - också en höjdare om man så säger. Kommande år blir det nog danspartyn för dig och dina kompisar.



Heja dig!!!

Kramar från Cilla i Sydney

2010-04-21 @ 03:08:45
Postat av: Tobbe

Hejsan. Allt bra? :)

Ha en toppen morgondag! :)

2010-04-21 @ 03:24:44
URL: http://tobbees.com
Postat av: Eva

Hoppas verkligen att kalaset blir jättelyckat och att Moa blir nöjd.Tänker mycket på er - kämpa på.

Eva

2010-04-21 @ 07:23:35
Postat av: kerstin johanssaon

ETT STORT GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN MOA



Hoppas att kalaset blir riktigt lyckat. Håller alla tummar o tår för er alla . KÄMPA PÅ Du är verkligen fantastisk som orkar att skriva , men det känns kanske lite bättre att man får skriva av sig.



En baaaaaaaaaaaaamsekram till Er alla



Kerstin



2010-04-21 @ 09:38:57
Postat av: Hanna

En stor stor kram till dig Moa och till din familj. Ni berör mig och ni finns ofta imina tankar. Jag önskar er allt, allt tänkbart gott och massor av lycka, tur, hälsa - och en pangfest i helgen :-)

KRAM

H

2010-04-21 @ 13:37:47
Postat av: Evelina från Östersund

Så otroligt stark blogg. Tårarna rinner nedför mina kinder när jag läser. Människor som du, din familj och Moa är människor som jag verkligen ser upp till.



Glöm aldrig hur starka ni är!



Skänker alla mina tankar till er. Kram!

2010-04-21 @ 14:54:00
Postat av: Carina

Hej

Tänker på er!

Glöm ej kolla postlådan i morgon MOA, ditt "hjärta" är på väg till dig♥

2010-04-21 @ 17:22:46
Postat av: Veronica

:(

Vill inte att fina Moa ska vara sjuk!

Jvla skitcaner!

Tänker på er-ofta, ofta.

2010-04-21 @ 18:04:34
Postat av: KATTA

Lider så med dig Moa lilla men hoppas du får en UNDERBAR fest ihop med famil Och vänner.

Ha det riktigt kul nu Moa.



Jennie detta är så fruktansvärt att hon ska behöva ha onte denna förbannade skitsjukdom,vet hur ni har det eftersom jag miste en anhörig för 10månader sen och har en nära vän som är jätte jäätesjuk i samma sjukdom.

Att se sitt barn lida MÅSTE vara det mest fruktansvärda man kan behöva gå igenom.

TÄNKER PÅ ÉR VARJE DAG!

Hoppas festen blir lyckad.



KRAM TILL HELA FAMILJEN!!!!!

2010-04-21 @ 19:59:00
Postat av: maria

hoppas att ni får en super helg..det är gullungen verkligen värd....

2010-04-21 @ 20:24:13
Postat av: Jennike

Hoppas ni får en underbar Kalas dag! Kramar

2010-04-21 @ 20:40:34
URL: http://jenkepenke.blogg.se/
Postat av: Tove

Vad ledsen jag blir av att läsa att Moa mår som hon gör. Hur mycket vet era barn om det nuvarande läget? Styrkekramar

2010-04-21 @ 20:54:22
Postat av: Violetta sjöstrand

Jag har också följt er blogg och är väldigt imponerad över Er starka , söta Moa Er föräldrar som orkar uppdatera allt som händer runt omkring Er.

Ni är en stor förebild för oss föräldrar. Ni ser till så vi kan stanna och sortera våra problem. Ni se att vi kan inse hur bara vi har det. Tack!!

Att kunna se sina barn växa upp, är det bästa man kan tänka sig. Varför blir det så orätvisst ibland?Tårarna rinner nedför mina kinder. Fast jag inte känner Er,så känns det,som man har träffat Er och Moa många gånger.Jag tänker på Er varje dag och hoppas på att Ni får en underbar kalas för den gulliga Moa. Kram till er alla. Ni er fantastiskt duktiga.

2010-04-21 @ 23:36:48
Postat av: Violetta Sjöstrand

Jag har också följt er blogg och är väldigt imponerad över Er starka , söta Moa Er föräldrar som orkar uppdatera allt som händer runt omkring Er.

Ni är en stor förebild för oss föräldrar. Ni ser till så vi kan stanna och sortera våra problem. Ni se att vi kan inse hur bara vi har det. Tack!!

Att kunna se sina barn växa upp, är det bästa man kan tänka sig. Varför blir det så orätvisst ibland?Tårarna rinner nedför mina kinder. Fast jag inte känner Er,så känns det,som man har träffat Er och Moa många gånger.Jag tänker på Er varje dag och hoppas på att Ni får en underbar kalas för den gulliga Moa. Kram till er alla. Ni er fantastiskt duktiga.

2010-04-21 @ 23:40:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0