Valborg 2010


30 April



Idag när ja väckte Oliver halv sju hade han sprängande huvudvärk och fick en tablett och somnade om och sov till klockan halv elva. Moa var inte heller så pigg idag, hon somnade om igen efter hon varit vaken i en timme och sov tills det var dax att in till CSK och ta ny röntgen på lungan, vi hann med något ärende innan vi sedan körde hem igen.

Moa har sovit mestadels av dagen idag, vi skulle gått till skolan en runda men det får vi ta en annan dag.
Moa har inte ätit någonting på hela dagen idag, vi ser att hennes kropp blir allt tunnare. Jag frågade henne om vi skulle ringa Kvh och fråga om hon kunde få näringsdropp, och ikväll kommer dom och sätter nålen och dropp som hon ska ha tills på måndag. Hon vill så gärna ner till valborgsfirandet i Hanaskog idag så vi ska gå ner där en liten stund innan Kvh kommer och Talang börjar på TV kl 20.

Svaret på röntgen var att där finns mer vätska i lungan, inte lika mycket som tidigare, men antagligen blir det en ny tömning igen kanske redan nästa vecka vi vet ingenting ännu,,,,,

Just nu sitter hon upp och ritar och tittar på Melodifestivalen 2010, den har vi nog snart sett 1500 ggr, och det är alltid rätt låt som vinner,,,

TACK FÖR ALLA FINA KORT OCH HÄLSNINGAR FRÅN ER BLOGGLÄSARE, NI ÄR SÅ MYCKET VÄRDA I DENNA SVÅRA SITUATION SOM VI LEVER I...


Kommentarer
Postat av: Lena i Lyckebo

Jag känner mig så sorgsen av dina rader och känner så otroligt med er och lilltösen, fy fasiken vad livet är grymt. Hoppas hoppas att sötaste flickan orkar se en brasa i kväll. Nu är den tid då livet börjar knoppas ute i naturen och förväntningar över sommaren är stora men..... Måtte det ske ett under och att han däruppe ser till att Moa blir friskare.

Puss på pannan från mig i Kiruna<333333

2010-04-30 @ 18:13:19
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Lena i Knislinge

Tänker väldigt mycket på Moa och hela er familj. Många kramar och böner till er alla. Lena

2010-04-30 @ 18:20:13
Postat av: Marie

jag har följt er i bloggen under en längre tid och jag kan bara INTE acceptera att det inte finns mer att göra. Det bara MÅSTE ske ett mirakel. Kan inte ens föreställa mig det ni går igenom. Håller alla tummar. Hoppas ni kommer iväg till elden ikväll.

2010-04-30 @ 18:32:51
Postat av: Maria.S

Hej!

Vill bara säga att jag tänker mycket på er. Önskar jag kunde göra något för er Jenny. Hoppas att Moa orkar att vara med vid elden ikväll.

Många kramar Maria.S

2010-04-30 @ 18:57:42
Postat av: Malin Larsson

Tänker sååå på er.

Hoppas att ni kan gå ner och fira lite valborg.

Man ber och hoppas att det sker ett mirakel, det hade ju varit alldeles underbart. Denna fina familj, vi håller verkligen alla våra tummar för er och det är 10 st.

Många varma kramar till er alla

2010-04-30 @ 19:24:03
Postat av: Jane

Skickar en stor kram till er alla i familjen!! Moa får en extra för att hon är en toppentjej <3

2010-04-30 @ 20:25:16
Postat av: fam.salomonsson

hoppas Moa fick fira lite valborg och titta på brasan.ni finns i våra tankar!

2010-04-30 @ 21:35:20
Postat av: Titti

Så tungt det känns att läsa om Moa och er kamp. Tyvärr är jag ärlig, som alltid, det är något i Moas blick som har förändrats. Glädjen verkar borta och det känns som hon förstår så mycket mer än någon vill...

Ni finns i mina tankar, jag håller alla tummar för att det ska bli en vändning till något bra och glatt nu. Det behöver ni verkligen!



Kram till hela familjen och kämpar tjejen Moa den söta lilla vackra prinsessan.

2010-04-30 @ 21:36:12
Postat av: Elisabet Roslund

Jag känner igen mig i så mycket......alla tankar om hopp, kärlek, vanmakt, panik, orättvisor, förvivlan, otillräcklighet, ogreppvart.......en mardröm som man vill vakna upp ur.

Ge Moa en Kram, Krama om varandra och njut av varje sekund.

Kram/Elisabet

2010-04-30 @ 22:51:14
Postat av: Marie

Lilla gumman! Nu får du se till att må bra så att du kan komma och leka i vår lilla gråa lekstuga i sommar. Campingen börjar bli grön och studsmattorna är på plats. Kämpa på!!! Vi ses!

Kram från doktor Marie

2010-04-30 @ 23:56:44
Postat av: Anna

Basta med familj tänker på dig Moa och din familj!! Styrkekramar från oss till er!!!

2010-05-01 @ 00:18:07
Postat av: KATTA

Tårarna rinner för fullt när jag läser hur ni har det och vad denna lilla kämpe får gå igenom.

Förstår att du känner dig tom i skallen.

Hela familjen lider pga denna J___A cancer.



Såg också bilderna från festen och det var kul för Moa att det blev lyckat.Hon är såååå värd detta efter allt hon får stå ut med.



Hoppas du mår bättre nu Oliver O kram på dig världens bästa brorsa.



KRAM TILL HELA FAMILJEN

KATTA

2010-05-01 @ 01:38:25
Postat av: Cilla(Evelinas mamma)

Tänker på er dagligen...........Kram cilla

2010-05-01 @ 01:57:11
URL: http://prinsessanevelina.blogspot.com
Postat av: Moa

Hoppas Moa orkade med valborgsfirandet! Jävla vätska. Jävla cancer. Jävla allt. Jag säger som Marie, jag har följt bloggen sedan hösten 2007 och jag kan verkligen inte acceptera att det inte finns mer att göra... Jag kan inte det. Kram!

2010-05-01 @ 02:05:03
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Emma

Detta med Moa är inte rättvist men kärleken i er familj (som lyser igenom internet) är så stor! Ta hand om varandra. Mina tankar finns med er!



En stor kram...

2010-05-01 @ 08:07:53
Postat av: MrsG

Jävla sjukdom. Jävla jävla jävla sjukdom!!!! Jag och min man tänker på er, känner intensivt med er och vi sänder all energi vi kan uppbringar till er i ett försök att hjälpa er att orka. Kramar Åsa

2010-05-01 @ 09:08:58
URL: http://mrsg-aquestionoflust.blogspot.com/
Postat av: Susanne

Vill bara säga att jag tänker på er. Kan inte föreställa mig hur ni har det hur mycket jag än försöker. Känner såååå för er och för allt som Moa och ni som familj tvingas gå genom. Styrkekramar till er alla. Susanne

2010-05-01 @ 09:50:50
Postat av: Helen

Tittar in minst en gång om dagen för att se hur ni har det....jag har följt lilla Moa länge och har verkligen hoppats på att hon var det lilla miraklet som klarade upp det...hon är så otroligt stark, lilla tösen..jag har förvånats många gånger över hennes styrka...det är helt otroligt vad jag känner för er..hade jag bott närmre så hade jag nog nån gång under årens lopp hälsat på er o lilla Moa...jag älskar barn över allt annat! Jag håller mina tummar allt jag kan för att det ska vända...vilken låt är din favorit i Melodifestivalen, Moa? Mitt lilla barnbarn som e 3 1/2 år älskar Manboy...tycker du om den också...varma bamsekramar till er alla från Helen i Malmö

2010-05-01 @ 09:57:58
Postat av: Linköpingsbo

Hoppas du mår bättre idag Oliver!jag hoppas också självklart att prinsessan mår bättre i dag. Sist men inte minst så går ju mina tankar till er beundransvärda föräldrar....tänk om jag hade en trollstav då skulle inga människor behöva uppleva det ni gör nu. Ha det bäst! Tankar o kramar

2010-05-01 @ 10:55:15
Postat av: Emelie

Tänker på dig Moa och din familj dagligen! Du är en kämpe!! Kramar

2010-05-01 @ 13:09:50
Postat av: Elin A

Tänker så på er! Många varma kramar Elin A.

P.S Om det inte kom något litet kuvert till Moa igår med posten så hoppas jag det kommer på måndag istället:)

2010-05-01 @ 14:16:08
Postat av: marianne

Det är svårt att se meningen med detta...men meningen finns nog, fast vi inte kan se den i livet. Vi får alla ta del av den så småningom.



rosor

2010-05-01 @ 14:17:04
Postat av: Lena i Lyckebo

Jag kikar in med en stor kram till er. Hoppas att ni har det lugnt i dag och att tösen mår OK.

Lena<3

2010-05-01 @ 16:22:35
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Gittan

Vill skicka en stor KRAM till er alla.

Tänker mycket på er.



En jättestor KRAM

Gittan o Bengt

2010-05-01 @ 17:40:38
Postat av: Gittan

Tänker mycket på er skickar här en

JÄTTEKRAM TILL ER ALLA.



Gittan o Bengt

2010-05-01 @ 17:45:55
Postat av: Lillan

En stor kram till hela familjen. Ni lever i en fruktansvärd situation man verkar så underbara mot varandra. Fantastiskt att du Jenny orkan uppdatera bloggen, väldigt tacksamt för oss läsare.

Kram från Gotland

2010-05-01 @ 20:08:21
Postat av: Ingegerd

Känner verkligen med er. En stor kram till er alla.

Har Moa och Oliver något önskan som VI kan hjälpa dom med så skriv det. Vill så gärna göra något för er. Tänker på er dagligen

2010-05-01 @ 22:05:06
Postat av: Catarina i Gualöv

Kikar in och skickar en stor kram till er alla. Hoppas Moa mår bättre av näringsdroppet du skrev om och hoppas såklart också att världens bästa storebror är piggare nu. Jenny & Johan ni finns i mina tankar ofta ofta...

2010-05-01 @ 22:18:49
Postat av: anna

<3 stor, stor kram

2010-05-01 @ 22:25:09
URL: http://madeinjapan.nu
Postat av: Marita

Skickar en kram till hela familjen men spec. till Moa -den lilla kämpen!

2010-05-01 @ 22:57:01
Postat av: Cilla

Moa, jag är ju nååågra år äldre än du (typ 30) men jag har, liksom du, alltid gillat Melodifestivalen.



När jag var i din ålder så tävlade en grupp som hette Chips. Jag tror nästan att jag kan komma ihåg texten om jag tänker efter riktigt noga.



I alla fall minns jag hur otroligt mysigt det var att sitta framför tv:n, lyssna till Chips och samtidigt ÄTA chips. Vi snackar lycka!!!



Jag undrar vad som skulle vara passande att äta till årets vinnarlåt. Salta fiskar kanske?



Heja dig och din lika fina familj!!!



Kramar från Cilla i Sydney

2010-05-02 @ 05:44:49
Postat av: Leena Svensson

Jag tänker på er hela tiden och förundras över att ni orkar. Lilla prinsessan är så fin på korten. Hoppas hon fick se elden.



Många kramar från Leena

2010-05-02 @ 12:48:35
Postat av: Connie Hansen

Mina tankar går till er i denna svåra tid..Kämpa på..

2010-05-02 @ 18:50:30
Postat av: malin

Tänk den som vore lovad en morgondag! Alla tankar till Er i denna svåra tid. Lästips: Berget dit fjärlarna flyger.. - ger kraft i svåra tider! Tänkte på Er och tårarna rann när jag hörde Helen Sjöholms låt " Du måste finnas " från Kristina från Duvemåla igår på körslaget.. vad mer kan man säga?!

Om man ändå vore lovad...

2010-05-02 @ 19:27:31
URL: http://www.ostbagar.dinstudio.se
Postat av: Matilda L

Vill bara säga att jag tänker på er varje dag. Hoppas Oliver mår bättre nu! Han är verkligen en strong storebror! Moa verkar vara en så go tjej, en riktig kämpe!

Kram till er alla

2010-05-02 @ 21:45:23
Postat av: Helen

Jag har dej i tankarna nästan hela tiden, lilla Moa! Så orättvist livet kan vara....men på samma gång tänker man mycket efter varför man gnäller för småsaker när vissa har det så här...?

Skickar de varmaste kramar till er och hoppas på ett mirakel...Helen i Malmö

2010-05-03 @ 07:03:28
Postat av: Dorte

vil bara säga att ni finns i våra tanker.... hoppas att vi ses i åhus.. många kramar fam. wihlborg

2010-05-08 @ 09:05:31
Postat av: Fareda Khalil

Önskar er all lycka i framtiden, har följt er blogg i år nu :) hoppas allt går bra

2010-07-08 @ 23:59:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0