Olli frisk igen

25 Augusti Behöver uppdatera er lite om vad som har hänt den senaste veckan känner jag,, Oliver ska börja skolan i morron efter en veckas frånvaro, han går idag på antibiotika för en början till lunginflammation, han har varit riktigt dålig faktiskt och Moa har inte tyckt om det, så fort Oliver febertoppade så ojade han sig i sömnen och det tyckte Moa var obehagligt, hon har skött om honom så gott hon har kunnat, men äntligen så har vår son blivit bra igen. Moa har kunnat gå i skolan endel, men idag fick hon stanna hemma då hon inte orkade, hon var jättetrött och vi sov en stund på förmiddagen, vi har sedan hela dagen spelat yatzy och kollat på film..


Äkta syskonkärlek   (Turkiet 2009)

I fredags fick jag ett bryt, jag får inte in i mitt huvud att Moa överhuvudtaget orkar gå i skolan de timmar hon gör det, vad ska man säga,,,,hon är så otroligt stark och envis och vill så gärna vara som alla andra i hennes klass, mitt bryt fick mig att ta kontakt med Lund och idag ringde Moas läkare och vi snackade i 40 minuter, han förklarade för mig om både det ena och andra, vad som händer i hennes kropp och vad som troligtvis kommer att hända. Man blir så lugn efter ett sådant här samtal, man får den där klumpen att släppa som sitter så hårt vid hjärtat, känslorna slappnar av då man får en förklaring till allt man går och funderar på.


Turkiet 2009

Moa sover ganska bra om nätterna, hon sover mycket bättre än vad jag själv gör, fast att jag inte har Kittie att gå ut med (sover hela nätter nu) så ligger ja och lyssnar, känner och pussar på Moa som ligger under mitt täcke och sover så sött. Ofta på dagarna får jag gå och vila då ögonen inte orkar vara öppna, sen kan ja mycket väl ta en tupplur på eftermiddagen oxå då Moa vill vila en stund.. Vi har nu i tre dagar sett Fångarna på fortet och två av de lagen som vunnit har skänkt pengarna till Barncancerfonden, jag blir så rörd av att se detta, att det går så mycket pengar till forskning så att fler barn blir friska, jag hoppas att en dag den fjärde stolen i reklamen inte är tom utan att alla barn blir friska från denna fruktansvärda sjukdom...



Kommentarer
Postat av: Josefine

Många kramar till er.

2010-08-25 @ 22:05:52
Postat av: Hampus Eriksson

Ja, jag blev också väldigt rörd när lagen på fångarna på fortet skänkte pengar till barncancerfonden.

2010-08-25 @ 22:31:30
Postat av: Sirpa

Tänker så mycket på er och hur Moa mår. Hon är verkligen en kämpe som orkar vara i skolan :) och hoppas verkligen att hon orkar länge till.

Massor av styrke kramar till er alla och mest till er tappra prinsessa.

Sirpa (Sabinas mamma)

2010-08-25 @ 22:51:23
Postat av: Mia T

Vilken kamp! Att vilja, gör det lättare ibland att orka....all heder åt den envisa unga damen :) Och ni andra i familjen....beundransvärda är ni! det är klart att det känns för jävligt att detta händer,men ni är en familj...vad som än händer! och inget går upp mot att ha sina nära och kära omkring sig när det är jobbigt. Jag skickar alla kramar jag har till er...Och Oliver! Vilken fantastisk storebror...det måste vara tufft som f...n för honom,men ändå verkar det funka så bra det bara går i denna skit-situation! All kärlek till er alla! Många varma kramar// Mia T i Nyköping <3

2010-08-25 @ 23:01:45
Postat av: Gitte

känns lite lättare i hjärtat, när jag hör att du får hjälp med en läkare som tar sig tid o förklarar, kan tänka mycket snurrar o man förstår inte o orkar inte tänka o känna men måste ändå få förklaringar o underlag för vad som händer o sker. Kram båda barnen e otroliga!!! sicka kämpar o härliga barn. kul Moa kan va med lite i skolan. KRAM

2010-08-25 @ 23:18:06
Postat av: Helen

Skönt att höra från er...varma kramar till Oliver som håller på att tillfriskna...månntro att lilla Moa har pysslat om honom...jag kan se henne som en liten sjuksköterska...jag tänker så på er hela familjen..må varje dag bli så bra som möjligt för er...kram från Malmö

2010-08-25 @ 23:29:47
Postat av: Sanna

Heja världens bästa Moa!

2010-08-25 @ 23:35:32
Postat av: Therése

Vilken fantastisk liten kämpe hon är Moa. Jag förundras över hennes framfart, att hon orkar med så mycket trots att hon är så sjuk. Min lilla Bella som "läser" blogen med mig ibland frågar ofta om Moa, hur hon mår och vad hon gör och när hon ska komma och leka :)

Inte lätt att vara 3 år och inte greppa allt. Vi håller fortfarande tummarna för miraklet som vi går och väntar på!

2010-08-25 @ 23:37:51
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: Helén

Varma hälsningar från Berlin, det går inte att släppa tamkarna på er ens på semestern. Jag bara måste hitta ett ställe med gratis internet för att följa Moa. Hoppas så på att hon är så stark att hon fixar detta, något annat vore bara så fel!



2010-08-26 @ 00:07:15
URL: http://fasterester.blogg.se/
Postat av: Therése

Godmorgon, soliga hälsningar och kram!



<3 <3 <3

2010-08-26 @ 07:07:12
Postat av: Anna K

Många varma tankar till er!

2010-08-26 @ 07:25:43
Postat av: Monika

Ja man förundas verkligen hur mycket kraft och kämpaglöd det finns i de små liven. Härliga lilla tjej <3

side village har vi besökt också, ett underbart ställe gillar

ha en fin dag

monika

2010-08-26 @ 07:38:39
URL: http://www.monkansblogg.blogspot.com
Postat av: titti/ katarina stridsberg/hägg

Hej snuppa:) så godt at Oliver är bättre..

Jag pratade med min mamma i går och hon sa att ni har så varmt og skjönt, fast min mamma tycker att det har varit för varmt i sommar:)

Nu har jag börjat skolan fast jag är nästan 100...skrattar.. så jag förstår att du tycker om att gå på skolan.. Så bra att Kitty sover hela natten nu då så att mamma slipper å gå ut med henne.

Jag hoppas att när mammaen din pussar på deg att hun pussar litt från oss alla som tänker jätte massa på er alla samman:):)

klemmar til deg från Titti, Sondre, Christian og Christoffer

2010-08-26 @ 08:58:01
Postat av: Jessica (Ryans mamma)

Ja jag såg med att dem skänkte pengarna ill Barncancerfonden! Härligt!

Skönt att läsa att Oliver mår bättre igen :) Lilla Moa som är så sjuk själv pysslar om sin storebror..så gulligt!



Måste kännas tryggt för er att läkaren ringer och förklarar för er, även om det är jobbiga saker att prata om.

Tänker på er och håller mig uppdaterad här på bloggen även om jag inte alltid kommenterar.



Kram Jessica

2010-08-26 @ 09:08:56
URL: http://ryan95.blogg.se/
Postat av: Maria

Underbara bilder på barnen...tänker på er...

Kram

2010-08-26 @ 12:45:27
URL: http://anglamammaforever.blogg.se/
Postat av: A-K

Jag hoppas med dig! Stor kram!

2010-08-26 @ 13:03:47
URL: http://bliavmedcancer.blogspot.com
Postat av: A-K

Jag hoppas med dig! Stor kram!

2010-08-26 @ 13:03:59
URL: http://bliavmedcancer.blogspot.com
Postat av: Johanna

Stackars Oliver, jobbigt att han blev så sjuk :-( Skönt dock att han är på bättringsväg igen!!!



Moa, duktiga lilla prinsessan :-) Du kämpar på och är en så modig och tapper tjeja. Jag är så imponerad av dig, du är en liten hjältinna!!!!



Mina tankar är med er varje dag!!!



Kramar och kärlek till er alla

2010-08-26 @ 13:08:01
URL: http://grynisen.bloggplatsen.se
Postat av: anna-ett barn på jorden, en ängel i himlen

Moa, vad hon kämpar på, så som alla andra drabbade barn gjort. Jag har inget speciellt jag kan säga men jag tittar in ofta för att se hur det går för er. Jag tror ni får en mysig höst tillsammans, vad det verkar, en dag i taget,är allt vad man kan göra när allt är i kaos i ens inre fast man försöker hålla ordning o allt. ja du vet nog hur jag menar.

Kram

2010-08-26 @ 13:15:36
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Lena i Lyckebo

Så skönt att du uppdaterar lite för hur det än är och man själv har fullt upp om dagarna så funderar man på hur goaste tjejen har det. Tack för att du orkar och vill dela med dig till oss som önskar er allt gott<3

Lena i Kiruna

2010-08-26 @ 14:06:27
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Niklas, evigt med sig själv kämpande pappa

Visst känns det i hjärtat när vuxna människor - många gånger idoler - visar en jordnärhet och medmänsklighet likt vinnarkvartetterna i Fångarna på fortet. Där har vi vacker reklam för Barncancerfonden. Den reklamen som nu rullar med Sofie bakom den tomma stolen är alldeles för mycket för mig. Jag klarar inte av den.....

KRAMA Moa! KÄMPA!

"Massmis med"

Hannas pappa

2010-08-26 @ 14:48:16
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Veronica

Såg också fångarna på fortet,

fick en klump i halsen av rörelse när de skänkte vinsten till barncancerfonden.

JAG VILL ATT BOTET MOT CANCERN SKA KOMMA IDAG!!

VILL INTE ATT MOA HAMNAR PÅ STOL NR FYRA....

KÄMPA MOA!

Hon är den enda av de blogg-barn som jag följer/har följt som fortf. finns kvar!!

Cancermonstret har plockat dem alla....

Snälla Gode Gud i Himmelen,

låt henne stanna kvar hos sin familj!!

2010-08-26 @ 15:08:42
Postat av: Connie Hansen

Många kramar till er<3<3<3

2010-08-26 @ 16:21:58
Postat av: Moa

jag också glad när de skänkte det till bcf. och blev också glad över att få se fångarna på fortet igen, definitivt en serie jag har saknat...

skönt att oliver mår bra igen. och otroligt att Moa orkar så mycket som hon gör! hon är helt fantastisk.



många kramar och tankar till er

2010-08-26 @ 17:58:50
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: KATTA

Ja även jag blev rörd av att det åter skänktes pengar till barncancerfonden och då tänkte jag automatiskt på MOA,VILKEN FIGHTER HON ÄR.

Helt otroligt att hon orkar.

HEJA MOA



Underbara bilder på Oliver & Moa det är verkligen äkta syskonkärlek där.

Skönt att du frisknat till Oliver.



Förstår att du får dina bryt,skönt att du kan prata

med Moas läkare då.....

Tänker på dig hur du har det ofta ofta,ja hela familjen förstås.



KRAM PÅ ER

2010-08-26 @ 18:55:35
Postat av: Indira

När jag såg på "Fångarna" så tänkte jag på er Moa då de skänkte pengarna till Barncancerfonden. Går in på er blogg varje dag då ni finns i mitt hjärta och mina tankar. Vill ju så gärna att allt ska gå bra för Moa.Tittar nu på min egen dotter som är lika gammal som Moa och försöker tänka mig in i vad ni går igenom, orden räcker inte till för hur det känns. Samtidigt känns det bra i hjärtat att läsa om er kärlek och närhet. Hoppas att ni familjen orkar ta hand om varandra.

2010-08-26 @ 21:35:34
Postat av: Carina Ivarsson

Visst känns det bra med pengarna till barncancerfonden. Den fjärde stolen får inte va tom.

Den är ju till dig Moa, vi hoppas sååå att ett under ska ske.

Ni alla som skriver här på bloggen har kanske själv ett företag eller känner någon med företag som vill bli företagsfadder. Man skänker från 1000 kr och uppåt. Kontakta gärna mig om ni vill va med.

Kämpa på Moa m. familj. Ni har varandra.♥♥♥



Kram Carina [email protected]

2010-08-26 @ 22:18:38
Postat av: Anonym

Jag kan inte släppa tankarna på hur det går för er nu när jag inte blir uppdaterad på jobbet längre. (Har slutat) Blev så glad när jag hittade er här. Ni finns i mina tankar och önskar mig ett mirakel så den fjärde platsen blir fylld med en härlig tjej som Moa. Kram Sofia

2010-08-26 @ 23:05:23
Postat av: anna-ett barn på jorden, en ängel i himlen

har ingen aning om du följt min blogg, men jag har fått låsa den pga människors oförstånd på det jag skriver.

men vill du komma in i den å läsa som drabbad till ett cancersjukt barn är du Välkommen och det är uteslutande de drabbade eller änglaföräldrar som läser den tillsvidare.

kram till er och framförallt Moa.

2010-08-31 @ 17:26:30
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Sandra Pixie

Jag har funnit din blogg, den har tagit mig rakt i hjärta. Jag fick så mycket tankar när jag läste den, så jag skrev ett inlägg i min egna blogg, kanske att du vill titta? Jag öppnar famnen, knyter mina händer och ber för er alla.



Titta gärna inlägg fall du vill. :) www.sandralundblads.blogg.se

http://sandralundblads.blogg.se/2010/october/jag-vill-be.html

2010-10-18 @ 18:49:40
URL: http://sandralundblads.blogg.se/
Postat av: Hiba

beklagar sorgen :/

2010-10-28 @ 21:50:57
URL: http://shockis.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej hej! Hela min familj tyclker väldigt synd om Moa! De va skönt att hon inte har behövt lida mer nu. De var jätte synd. Hälsa hela familjen och säg att dem alla ska vara glada att Moa har årkat så länge. Kram till Moa i himmlen :'(

2010-10-29 @ 12:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0