En vecka sedan operationen



Torsdag 4 Februari "En vecka sedan operationen"

Dagarna som gått har varit bra, Moa ville börjat skolan redan i måndags men där sa ja blankt nej, jag tyckte hon skulle vila någon dag till innan hon skulle börja, det var ändå en ganska stor operation hon gjorde. Hade Moa fått som hon velat så hade hon gått till skolan i måndags och då endast 4 dagar sedan operationen.
Hon har inte haft ont sedan vi kom hem i lördags, hon har varken fått alvedon eller något annat för sin operation, hon har en smärtgräns av stål, är så imponerad av henne...

Det är tur att Moa har mått bra, men det har varken jag eller Johan gjort, vi har mått ganska så dåligt, både av hela situationen och denna ovisshet som nu ligger över våra axlar (igen), man vet varken in eller ut, ingenting är roligt längre, man ska bara få vardagen att gå och se ut som om allting är bra, känslorna inombords är fruktansvärda, vad kommer att hända, var befinner vi oss till sommaren eller till jul, man kan liksom inte bestämma någonting i förväg för vi vet inte vad som kommer att hända och ske. Vi trodde dock att detta skulle vara i slutfasen av Moas sjukdom men idag känns det som om vi står på fas ett igen. Bara den vetskapen om hon nu ev ska börja att strålas igen, hjälper det eller inte, men det är förmodligen det bästa som kan ske just för tillfället, vi har fortfarande inte hört något från Lund om vad och hur detta ska fortlöpa, men vi väntar förtvivlat..

Lite ljuspunkter i tillvaron

Till Sonja Aldén Moas stora IDOL

Både Moa o Oliver fick brev på posten idag från en fantastisk tjej vid namn Sonja Aldén, hon har skrivit kort till både Moa o Oliver med sina egna ord och vi blev så rörda allihopa, hon är en underbar människa med ett stort kärleksfullt hjärta. Tusen tack Sonja, du är Moas och vår stora IDOL.. Längtar tills du ska vara med i blåsningen, det ska vi garanterat titta på.

Moa & Sonja Aldén Februari 2008


Till Moa från Sonja






Till Oliver från Sonja









Fick även idag en CD skiva från Kvp med kort på Moa, tusen tack, vilka fantastiska foton på vår älskade dotter som kämpar så..


GRATTIS PAPPA & MAKE
 PÅ 35-ÅRS DAGEN I MORRON DEN 5 FEBRUARI




VI ÄLSKAR DIG


Kommentarer
Postat av: Marita

Vad jag känner med er - vilken situation ni är i.

Jag vet inte om jag själv skulle klara av denna ovisshet - men kanske man blir stark. Tårarna rinner på mina kinder när jag läser om er. Hur skall ni då inte känna? Jag blir så frustrerad - livet är så ORÄTTVIST. Ett barn (och ingen annan heller) skall behöva drabbas av denna fruktansvärda sjukdom. Ge pengar på cancerforskning istället för att satsa pengar på t.ex. månresor - vad har vi på månen att göra?

Jag hoppas verkligen att allt löser sig på bästa sätt för er allihop. Mina tankar är hos Er!

Marita

2010-02-04 @ 15:49:57
Postat av: Pia-Lena



Moa är helt underbar tjej som verkligen vill allt o har sluppit att ta smärtstillande säger att hon är en verkligen super kämpe.



Oliver är en super brossa o hoppas att han mår bra igen..



Jag vill beställa ytterliggare två änglar utav er för jag hinner inte vissa dom förrän de är sålda. Jag sätter in pengar på ditt konto Jenny..



Önskar mannen i huset en bra dag imorgon..



Pia-Lena

2010-02-04 @ 17:32:55
Postat av: vi på Kviingevägen 33

Hejsan!

Det känns i hela hjärtat, så ont det gör, varför i helv..e kan inte bara "möget" försvinna. Jag vet inte riktigt vad man ska skriva, men tänker på er varje dag. Ni är en beundransvärd familj och Moa är en riktigt dunderprinsessa, vilken kämparglöd den tösen har, hon blir farlig när hon blir stor. Grattis till Johan, nu är det bara 5 år tills du blir "gubbe.

2010-02-04 @ 17:47:40
Postat av: Camilla

Sonja var en av mina favoriter innan och det värmer i hjärtat att se att Moa och Oliver får så personliga kort av henne.

Bär min ängel nästan hela tiden och ska beställa fler snart.

Vilka kämpar ni är hela familjen!!!

Skickar massor av styrkekramar och ett grattis i förskott till mannen!

Camilla i Malmö

2010-02-04 @ 18:25:55
Postat av: Kajsa

Sonja Aldén är ju så jordnära och härlig. Förstår att hon är er Idol.

Men min stora Idol heter Moa Henriksson, tror ingen varit så pigg efter en så stor operation som hon varit med om.

Tack för ängeln idag, blev jättefin.

Grattis pappa Johan i förskott



Kram Kajsa med familj

2010-02-04 @ 20:47:48
Postat av: Moa

Vad härlig Sonja är :D

Skönt att Moa har återhämtat sig såpass snabbt, skola fyra dagar efter operation i lungan lät ju som att det varit lite väl häftigt men det är fantastiskt att du är så stark Moa!



Sen den här jävla ovissheten, fy fan :( Inte konstigt att ni mår piss, man vill ju bara att skiten ska försvinna. Helst igår... Att strålningen kan starta ifall det är det som kommer göra att cancern försvinner. För det ska den göra.



Många kramar!

2010-02-04 @ 21:44:22
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Zandra

Hejsan familjen Henriksson =) Jag har följt Moas och Er kamp emot den hemska sjukdomen nu ett bra tag. Jag har aldrig tidigare gjort ett inlägg eller liknande utan har bara läst och förundrats över hur fantastisk Moa är, och vilken underbart fin familj ni verkar vara! Jag tänker på er Varje dag, och vill tro att Kärleken övervinner allt! Massa Styrkekramar. Skulle så hemskt gärna vilja köpa några av era änglar och ge till en del människor som mitt hjärta känner lite extra för =)Hur gör jag då? / Zandra

2010-02-04 @ 23:47:57
Postat av: Lisbeth Wehlin-Möller

Hej Moa med Familj Jag har missat lite i bloggen pgv datastrul men nu är jag inne i gen Har tänkt så mycket på¨er Moa du är fantastisk håller alla tummar att det ska gå på rätt väg Massor av Kramar

Och Jag beundrar din mamma o pappa o storebror ingen i världen kan förstå hur ni kämpar sänder lite styrkekramar till er alla 4 Jag återkommer på mail längre fram ska ha några änglar L Kram Lisbeth

Grattis till din Pappa Moa hoppas ni får en bra dag

2010-02-05 @ 01:44:25
Postat av: A-K

Vad fint av Sonja att skicka kort! Jag tänker ofta på er och hoppas!

Jag förstår att ni måste ha det tungt. Har ni någon ni kan prata med - en kurator, kanske? Det är nog lätt för folk runt omkring att glömma bort er föräldrar. Ni är beundransvärda och visst är det märkligt hur mycket styrka man ändå har när man tror att man kramat ur det sista?

Jag läser mellan raderna och kan ändå ana en stark kämparglöd!

Skickar massor av värme, fina tankar och stora kramar.

2010-02-05 @ 08:10:30
URL: http://bliavmedcancer.blogspot.com
Postat av: Ylva

Håller tummarna för att hela familjen snart ska må bättre igen.

Moa verkar vara en stark tjej så hon fixar det här! Moa har säkert fått sin envishet och styrka från hennes föräldrar - ni fixar också det här!



Kan man få köpa änglar av er? Dom är superfina och jag skulle bära dom med glädje!



Kramar från Ylva i Sthlm

2010-02-05 @ 08:39:54
Postat av: Ingrid och Lars

Gratta Johan på hans 35-årsdag. Ha det så bra alla fyra. Kramar från Ingrid och Lars

2010-02-05 @ 09:07:49
Postat av: Johanna

Kan bara föreställa mig eran panik ni känner inombords. Ni har en sånn fighter hemma (Moa alltså) men samtidigt är man ju livrädd för framtida resultat nu när ni fått dessa besked.



Så fina hälsningar från Sonja, otrolig värme och kärlek!!!



Ta hand om varandra och ha en fin helg



Kram Johanna

2010-02-05 @ 09:47:10
URL: http://grynisen.bloggsida.se
Postat av: Marianne Hirvelä

Hej på er, som vanligt rinner tårarna och jag blir så förbannad över denna djävulska sjukdom som tvingar oss föräldrar att genomlida detta tillsammans med våra barn som är de stora kämparna... Moa och alla andra barn kämpar och kämpar ibland i motvind dessutom men ger endå inte upp, beundransvärt men å andra sidan så får vi/de aldrig ett val än att fortsätta kämpa.

Skickar som vanligt styrkekramar till er alla och hopppas att Pappa får en fin dag. Skönt att de finns människor som Sonja som "ser" andra människor också.

Må så gott ni kan, varma kramar från Marianne

2010-02-05 @ 10:08:13
Postat av: anna

<3

2010-02-05 @ 11:31:18
URL: http://madeinjapan.devote.se
Postat av: Moa

Grattis Johan!

2010-02-05 @ 16:04:39
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Helena

Till hela familjen.....



Planera vardag, sommar o jul som vanligt.

Lägg en rimlig ribba - men ha nåt att längta efter och samlas kring.

//Helena i åhus

2010-02-05 @ 20:58:13
Postat av: KATTA

Moagumman du är helt otrolig,stark,duktig JA EN RIKTIG HJÄLTE & KÄMPE.Vilka fina hälsningar du fått av Sonja hon sjunger kanonbra.



Oliver ALLA ord Sonja skriver stämmer på dig o alla önskar sig nog en sån storebror det gör jag iallafall.DU ÄR BÄST,hoppas du mår bra igen.



GRATTIS till Johan en underbar pappa.



Det er familj genomlider borde ingen behöva gå igenom.Jag känner o lider med er o har er i Tankarna.

Ni är en riktig FIGHTERFAMILJ,skickar MILJONER STYRKEKRAMAR till hela familjen Henriksson.

2010-02-05 @ 22:56:04
Postat av: Ingrid och Lars

Vi vill också ha en ängel.

Vi hörs av.

Kramar Ingrid och Lars



2010-02-05 @ 23:03:53
Postat av: Veronica

Har ej vart in på bloggen på ett tag då min dator vatit paj,

men nu är jag "här igen".

Skickar styrkekramar till er,

en riktigt stor till dig Moa som är en riktig fighter!!

Jag håller tummat o tår för att skitcancern flyger bor,hoppas hoppas på det.

många kramar från mig



2010-02-06 @ 18:53:47
Postat av: Anna

Hej!

Jag vill gärna köpa ett par änglar av er.



Håller tummarna för att Moa och ni ska orka ta er igenom detta!



2010-02-07 @ 04:37:04
Postat av: Cilla

Jag brukar ofta referera till er alla. Ni är gjorda av det tuffaste virket som någonsin skådats!

Kämpa, kämpa, kämpa mot den jäääädra cancern!!!

NI KOMMER ATT VINNA!!!!



Och stort grattis på 35-årsdagen!!



Kramar från Cilla i Sydney

2010-02-07 @ 08:23:55
Postat av: Jenny

Jag skulle vilja köpa en ängel. Gärna en ganska lite, helt i silver.



Många kramar Jenny

2010-02-07 @ 14:05:33
Postat av: Lena i Lyckebo

Kära nån så jobbigt ni har det, mina tankar är ofta hos er <3. Att inget veta om framtiden gör vardagen svår, jag önskar er allt gott och lilla Moa, du är en underbar kämpegumma//Kramar från mig

2010-02-07 @ 14:36:00
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: eva lindström

Tänker så på er... Kramizar Bilden när hon bärs in av sin pappa sitter fastmärglad hos mig. Hon är så rädd....

2010-02-07 @ 16:32:16
Postat av: kerstin johansson

vilken kämpe vi har tänk att gå i skolan efter en så kort tid med en så stor operation. Jag tånker så mycket på er. Jag har alltid sagt att man ska var rädd om sina nära, för man vet aldrig hur länge de finns hos oss.



En jättekraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam till Er alla

ni finns alltid i mina tankar



Kerstin

2010-02-07 @ 18:23:48
Postat av: Stina

Hej familjen!



Jag har följt eran kamp sedan 2007 och kikar in på bloggen dagligen. Har aldrig tidigare lämnat ett avtryck i gästboken, men efter alla turer som varit kring Moa så måste jag bara till slut sätta min beundran på pränt. Jag är så GRYMT imponerad av Moa!!! Vilken tjej, vilken hjälte, vilken super - Moa!! Hon verkar så lugn, så glad och go - trots allt hon fått utstå. Alla lyckönskningar till henne och hela familjen, ni verkar vara så fina och goa allesammans! Jättekram från en norrlänning i Stockholm :-)

2010-02-07 @ 19:27:29
Postat av: emeliie

till Moa.

hoppas Ni läser det här. en liten dikt till Er!



Lilla ängel

Vi vill inte se dig såhär

Skräms utav tanken

att det en dag ska vara slut

Allt vi kan göra är att

sända kraft

kärlek

och hoppas på

att det finns ännu en morgondag

där ditt leende fyller våra hjärtan

Lilla ängel

Vi vill inte se dig såhär

För vi känner dig i varje andetag

och ändå

kan vi inte förstå smärtan

som följer dig varje dag

Så låt oss ta din hand

och kämpa med dig

Lilla ängel

Bli frisk

2010-02-08 @ 23:38:58
URL: http://withoutgrace.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag vill tacka för de fyra fina änglarna, dom var jättefina. Kommer att beställa fler.

Vilken frustration ni måste känna, det är inte alls konstigt att ni inte mår så bra. Man känner väl sig ganska maktlös emellanåt skulle jag tro. Men ni är ju sådana kämpar hela familjen. Jag håller med Helena som gjorde ett inlägg här med att planera. Det kanske hjälper lite att planera för vår & sommar det känns nog bra att ha något att se framemot och längta till när det känns jobbigt. Jag tror Moa & Oliver har mycke ideér om vad ni kunde hitta på. Ta lite ideér var som hade varit roligt att göra. Vilken jättefin dikt som Emelie hade skrivit. Jag håller med; KÄMPA PÅ, BLI FRISK LILLA MOA

Ta hand om er!

Många styrkekramar till er alla!

2010-02-10 @ 09:22:11
Postat av: Sari

kan inget annat än hålla med av vad du skriver.Denna för djävliga(f´låt) sjukdom.



Man kan ju inget annat än att be,hoppas & tro och det gör vi ju alla verkligen.

Stora stora varma kramar från oss till er(Pontus har nu fått sitt körkort:o)Han hälsar till Moa att han tänker ofta ofta på henne)

2010-02-10 @ 09:29:18
URL: http://tuulikki.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad tänker du på lilla Moa?

2010-02-11 @ 14:53:40
Postat av: Anna K

Vilket vackert foto av Moa! Tänker på er.

All kraft till er!

2010-02-12 @ 09:12:48
Postat av: Anonym

Hej Moa vet du vad jag har köpt ett alla hjärtans dag kort som du har gjort. Det var JÄTTE fint.

Jag saknar dig jätte mycket hoppas du mår bätre snart och jag tänker på dig varje dag FRÅN FANNY

2010-02-12 @ 18:14:18
Postat av: johanna

Hej Moa!



Jag tänker ofta på dig, och jag vet att du kommer vinna mot den hemska sjukdomen!! Jag vet det!! Du är så otroligt stark och duktig. Jag bara väntar på att få läsa i bloggen att du har vunnit. Stor kram till dig, och hälsa mamma, pappa och bror! <3

2010-02-12 @ 18:39:22
Postat av: KATTA

Tänker på er i Massor

Skickar lite extra styrkekramar

2010-02-13 @ 00:14:27
Postat av: moa henriksson

hej mamma jenny och pappa johan ni är dom bästa mamma o pappa som finns kram moa o oliver o kellie

2010-02-13 @ 17:54:29
URL: http://moahenriksson.blogg.se/
Postat av: Helena

Moa o Oliver.....



Ni måste ha väldens stoltaste föräldrar! Ni är Viktiga, Värdefulla o det Vackraste i deras liv.

Önskar hela er fantastiska famolj en jättego´söndag!

//Helena

2010-02-13 @ 22:53:47
Postat av: Lotta Nyström

Varma kramar och mycket kärlek till er på alla hjärtans dag! kramar från Lotta.

2010-02-14 @ 11:54:58
Postat av: Jenny

Fick en mycket fin ängel på posten idag. Tack så väldigt mycket!



Många kramar

2010-02-15 @ 20:43:47
Postat av: Ima

Jag tänker så på er. Trodde som ni att det skulle bli lite lugn i tillvaron för er nu.

Det är grymt svårt och jobbigt när det man har inombords, som sliter och drar sönder en, inte syns på utsidan. Smärtan, sorgen, frustrationen och rädslan är inget som syns utanpå men ack vad det tar plats i tillvaron. Skickar många många kramar och många tankar till er.



Kram Ima

2010-02-16 @ 10:00:10
URL: http://www.lifeofima.blogspot.com
Postat av: Zara

Fina Moa! Vilket fint alla hjärtans dag kort det kom i min postlåda i dag! Tack! Det ska jag sätta på min kyl :)

jag hoppas att du tycker om halsbandet?! Precis sonson mamma sa: styrka, det är vad DU är!

Beundrar dig ( ytterligare ett svårt ord) så mycket!

Till mamma Jenny: nu får du min mailadress!

Tänker på er mycket!

Stor kram från oss!

2010-02-16 @ 23:17:34
URL: http://zara82.blogg.se/
Postat av: Petra Kvist

Hejsan fam Henriksson. Sänder åter igen lite styrkekramar. Jenny maila mig gärna lite bilder på änglarna för jag vill gärna köpa.

Kramar i massor Petra Kvist Fd Erkkilä

2010-02-25 @ 12:40:51
URL: http://www.petrakvist.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0