Vad händer nu?

14 Januari

Dagen har varit hyffsad, vi begav oss redan i morse och var i Lund kl 9, nålen i handen sattes sen var det panik till röntgen. Dagens röntgen var annorlunda, Moa hade inte gjort detta tidigare och är superrädd när någonting är nytt och hon inte har fullt koll på saker o ting, det blev mycket tårar och skrik idag, men till sist gick det bra iallafall..
Inte konstigt att hon reagerar som hon gjorde, dessa sjuka barn ska göra så mycket för att förloppet av sjukdomen ska gå vidare och läkarna kan få sitt att göra.

Blev irriterad idag när ja satt o snackade med läkaren, den ena säger att hela lungan inte kan strålas och den andra säger tvärtom och det gäller även om att plocka bort lungan som Moa har tumörer i, nu idag sägs det att toraxkirurgen "kanske" inte vill operera Moa för det är ett så stort ingrepp, MEN VA FAN SKA VI TRO, ena dagen glädjs vi åt att äntligen tumörerna ska bort en gång för alltid i lungan och idag fick vi ett annat besked.

Dom har FAN dömt ut henne 3 gånger tidigare, Varför inte ta bort lungan och tumörerna är borta, iallafall för denna gången, ja kan förstå att det är besvärligt, men man måste göra något NU och inte vänta tills det är för sent.
Talade om hur bra Moa mår för övrigt, och att vi har en supertjej till dotter och hon redar det mesta, detta med operationer har hon gjort 6ggr tidigare och inga alls problem.
Hur ska man tolka doktorerna egentligen, det är tyvärr inte första gången vi får olika svar och det gör mig så frustrerad, ja vet snart inte vem eller vad ja ska tro, men en sak är säker att vi kommer att kämpa vidare, och det är med stora bokstäver.
När vi kom hem efter denna dag la ja mig på soffan, ja var helt slut i kroppen, skulle kunna gå och lägga mig direkt, men risken blir väl att man vaknar efter någon timme, och sen kan ja inte somna i kväll..

Moa har nu slutat med sina bromsmediciner som hon gått på i ett helt år, det känns inget vidare, Moa tycker det är skönt men inte ja o Johan, visserligen har dom JU inte hjälpt henne, men det har iallafall gett oss mer tid med henne, det är ändå en trygghet när behandling pågår..
Vi har inte fått några vidare besked idag, Moas undersökningar idag ska tas upp på en ny tumörkonferens nästa vecka (hoppas jag) och låt nu detta gå fort...Någonting MÅSTE göras, och det är NU



Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför inte en second opinion från annat sjukhus? Det har man rätt till.

2010-01-14 @ 20:58:24
Postat av: Pia-Lena

Kan ni inte få en huvudansvarig läkare o inte en massa läkare som säger olika saker hela tiden jag förstår att du blir rassande för det hade jag oxå blivit om det hade gällt mitt älskade barn. Moa är verkligen en stark person o kämpar tappert.

Jag säger som förregående går det inte o få ett utlåtande från något annat sjukhus typ Uppsala där skall dom ju oxå vara duktiga.



Jag skickar ett fång med lila tulpaner till dig o Moa o resten utav familjen..



2010-01-14 @ 21:22:45
Postat av: Anonym

Det är tyvärr inte så lätt för läkarna heller att veta vad man ska göra........

2010-01-14 @ 21:27:02
Postat av: Cajsa

Dessa jä... doktorer som säger olika besked, måste vara så frustrerande. Hoppas verkligen ni får besked så snart som möjligt. Underbart o läsa att Moa ändå mår bra trots alla problem. Ni är en otroligt stark familj som kämpar på, trots så mycket motgångar, men man gör ju allt för sina barn.Krama om varandra och hoppas ni får svar snart. Underbart för Oliver o komma iväg till Sälen, han måste verkligen haft en underbar vecka med skidåkning.

Sköt om er!!

Kram Cajsa

2010-01-14 @ 21:33:23
Postat av: jecca

Moa, gulliga Moa. Kämpa på. heja, Heja!

2010-01-14 @ 21:38:40
Postat av: Helena o Pelle

Nej men usch vilken dag ni har haft :(

Vi tänker mycket på er Ni har en sån otrolig styrka <3 Kram Nordin / Nilsson

2010-01-14 @ 21:45:57
Postat av: AKP

Tänker på er!

Det känns som att Moa är grymt stark! Det känns som hon kommer fixa detta!

HEJJA MOA!!!

Kramar till hela familjen!

2010-01-14 @ 22:40:01
URL: http://akp.blogg.se/
Postat av: cecilie - bloggvärldens mest musikfyllda blogg

kämpa på och var starka!!

2010-01-14 @ 23:03:49
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: Helen (Antons mamma)

Hejsan Familjen Henriksson!!!

Blev så ledsen när jag läste er fina blogg (det var ett tag sen jag var här). Vilket helsike ni lever i. Jag håller tummar och tår för Moa, hon e en sann hjälte och hon måste fixa detta!!! Många styrkekramar till er!!!!! Kram

2010-01-14 @ 23:52:55
Postat av: A-K

Kämpa på! Jag är så ledsen över att ni får så många olika besked. Tänker så ofta på er och håller tummarna för er och för Moa.

Kram

2010-01-15 @ 08:24:28
URL: http://bliavmedcancer.blogspot.com
Postat av: Julia - Älska utmaningen!

Man blir ju tokig!!! Så svårt är det ju inte att komma överens om något, de måste ju vara enade.

Tänker i massor på er.

kramar

2010-01-15 @ 10:22:58
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Siss

Läser här ofta, men skriver sällan.

Måste iaf sriva idag och skicka massor med styrke-

och tröstekramar till er alla!!

Ni har det så tungt som en människa kan ha de just nu, måtte ni få styrka att fortsätta kämpa!!

2010-01-15 @ 12:58:51
Postat av: Moa

Jag håller med tidigare: man blir ju ledsen och tokig av alla dessa olika besked och jag vill bara att de ska komma fram till något bra svar om behandling NU, speciellt när Moa slutat med sina bromsmediciner. Skiten måste bort från er fina tjej på något sätt. Kolla med andra sjukhus låter som en bra idé.

Många kramar till er och Moa! Tänker på er mycket. Önskar ibland att man bodde närmare...

2010-01-15 @ 13:21:13
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Ingrid och Lars

Tufft med så olika besked, som också gör att man själv vet varken ut eller in.

Många kämpakramar till er alla 4.

2010-01-15 @ 13:35:50
Postat av: anna

Jag tänker på er otroligt ofta och undrar om det finns något mail man kan vända sig till om man har något man skulle vilja skriva till er?



<3 håller tummarna stenhårt varenda dag, moa har bevisat förut vilken kämpe hon är och kommer att göra det igen!

2010-01-15 @ 16:56:42
URL: http://madeinjapan.devote.se
Postat av: kerstin joansson

vad ska man tro, stå på Er att det är bättre att ta den fula lungan så attt vår Lilla Moa kan må bra jag håller tummarna för er . Stor krammmmmmmmmmmmmm till Moa O Till er Hela familjen



Kjerstin i Receptionen

2010-01-15 @ 19:19:59
Postat av: Eva Berglund

Vet inte vad jag ska säga så jag säger ingenting, mer än kämpa på och massor av styrkekramar till er alla.

MVH Eva B

2010-01-15 @ 23:14:18
Postat av: Nicole

Jag önskar er allt gott å håller tummarna för att Moa ska bli frisk. Hon verkar vara en tuff tjej å jag beundrar hennes kämparglöd.

Ta hand om er! Kramar

2010-01-15 @ 23:24:33
URL: http://nikkilife.blogg.se/
Postat av: Petra Kvist

Hej Jenny och Johan. Hoppas allt e bra med er. Jag som många andra följer ju upp hur det går för lilla Moa och håller alla tummar man kan göra.

Kolla upp kolloidalt silver...det sägs vara bra att dricka, själv dricker vi det och våra djur.

Jag ger gärna Moa healing om ni vill när jag kommer till skåne. Man behöver inte tro på det men det är det minsta jag kan göra i alla fall. Bara säg till så ställer jag upp med vad jag kan.

Ni finns i mina tankar hela familjen i alla fall.

Jag beställer gärna en ängel när jag kommer ner nästa gång.

Maila gärna om du vill snacka Jenny.



Kramar i massor

Petra

2010-01-16 @ 11:21:36
URL: http://www.petrakvist.com
Postat av: lina - tvåbarnsmamma

Usch usch usch, jag hoppas verkligen att Moa slipper den jävla skitsjukdomen en gång för alla...

håller alla tummar och tår jag har!

Många kramar

2010-01-16 @ 12:21:41
URL: http://secretmom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vill säga, att vi har samma erfarenhet som ni av doktorerna i Lund. Lika många svar och förslag som det finns doktorer. Alla vet bäst. Vi sökte annat second opinion och fick andra besked och annat behandlingsprotokoll! Och där diskuterade läkarna ihop sig och en ansvarig lämnade alla besked. Fantastiskt.

2010-01-16 @ 13:21:33
Postat av: Lena i Lyckebo

Kämpa på och ge inte upp. Moa fixar detta galant. Läkarna är nog ovissa om hur dom ska göra men det ordnar sig, så måste man tänka.

Styrkekramisar och stor puss på pannan<33333333

2010-01-16 @ 16:24:17
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Helén

Det är jobbigt att få olika besked och det är så trist att de inte låter er få besked via en enda läkare. Även om det är svårt för dem att veta vad som är bäst, och de måste tänka om ibland, måste de också förstå vad det gör för patient och anhöriga att ständigt pendla och gå och undra. Finns det ingen kurator ni kan framföra detta till?



Lycka till!

2010-01-16 @ 19:31:23
URL: http://fasterester.blogg.se/
Postat av: Kristina

Hoppas ni får ett enat besked snart. Och begär gärna en second opinion.



Jag skulle gärna vilja köpa 2 änglar av dig, de är fantastiska.



Kramar till hela familjen.

2010-01-16 @ 19:48:58
Postat av: Cilla

Heja, heja hela familjen!!!!

Tänker så ofta på er.



Kramar från Cilla i Sydney

2010-01-17 @ 00:15:22
URL: http://borglinsdownunder.blogspot.com
Postat av: KATTA

Hej jag har inte varit här på ett tag o har nu läst ifatt här och jag lider sååååå fruktansvärt med hela er familj.Denna jäkla sjukdom förstör så många liv.Hoppas verkligen att dom kommer fram till nåt enat svar för det måste ju hända nåt NU,varje minut är ju dyrbar för er lilla Moa.De kan ju inte vänta för länge.Speciellt nu när hon inte tar bromsmedicin mer.NI BORDE FÅ 1 LÄKARE och inte en massa olika varje gång,1 borde ha huvudansvaret

kan jag tycka.

HÅLLER TUMMARNA att ni får ett bra förslag på hur de ska gå vidare & att Moas lungor är starka nog.

KRAM TILL ER,mamma henriksson & pappa,KÄMPA PÅ FÖR ER LILLA GOA TÖS.Ni är FANTSTISKA.



KÄMPA PÅ MOA DU ÄR EN STARK TJEJ OCH JÄTTEDUKTIG som klarar av alla desa undersäkningar o röntgen.

MILJONER KRAMAR TILL DIG.



OLIVER DU ÄR EN UNDERBAR STOREBROR O VERKLIGEN VÄRD DENNA SKIDRESA hoppas det var riktigt kul.

MILJONER KRAMAR TILL DIG MED jag utser dig till ÅRETS STOREBROR



KRAM FAMILJEN & KÄMPA PÅ

2010-01-17 @ 17:34:57
Postat av: kerstin johansson

Hej

Varför kN NI INTE FÅ ETT RIKTIGT BESKED, JAG BLIR SÅ LEDSEN

NU NÄR JAG VET ATT MOA ÄR EN JÄLTE,

HOPPAS ATT NI KAN FÅR ETT RIKTIGT BESKED SÅ NI KAN BÖRJA FÅ LUGN I ERA SINNE



EN JÄTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTE KRAM TILL ER

JENNY,JOHANOLIVER O MOA

KRAM ÄN EN GÅNG KERSTIN

2010-01-18 @ 19:08:49
Postat av: Jessica

Har följt er blog med jämna mellamnrum men inte lagt ngn kommentar tidigare.. Ett så orättvist öde, att en sån liten fin tjej ska behöva drabbas av den skit som cancern verkligen är,,det finns inga ord! Man kan inte annat än beundra er, er styrka att kämpa i ständig motvind o slåss mot något som känns oövervinnligt,,,Ni är helt fantastiska! Jag hoppas och jag tror på Er,,kämpa på!

Kramar // Jessica

2010-01-20 @ 12:58:03
URL: http://bonscott.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0