Dagar med tårar

24 Juli

Igår fick jag samtal från Lund under förmiddagen, jag blev alldeldes förstörd, Moas vänstra lunga är så fylld med tumörvävnad att den inte fungerar mer, Läkaren och jag pratade mycket intensivt om hur förloppet troligtvis kommer att utvecklas, troligtvis kommer Moa att hamna i medvetslöshet, och sedan sakta tina bort. Jag skulle tagit kontakt med Kvh men jag har inte orkat riktigt, själva tycker vi att vi klarar av det mesta själva enså länge.

Jag kunde inte mer än bara gråta igår, mina tårar föll o föll nästan hela dagen, man får försöka behärska sig i mellanåt men inte alltid lätt. Moa som idag andas med en lunga klarar detta bra, men man ser på hennes andning att den är väldigt påverkad, och Moa har nästan alltid huvudverk som även den beror på att hon inte kan syresätta hela sin kropp längre, hon behöver mer o mer hjälp att komma upp både från sängen och trappor, benen är väldigt svaga på henne. Idag har jag o mormor varit i stan och handlat till Olivers kalas på måndag då han blir 12 år, och när jag kom hem var kompisen Julia M här och hälsade på.
Moa låg och sov i en timme medans Julia var här, ja frågade om hon ville hem, men hon stannade gärna en stund till, Moa har inte ätit något idag, hon känner inte för så mycket längre, inte idag iallafall, men hoppas att aptiten vänder till det bättre.
 
Vi har tidigare tagit vissa svåra beslut ang Moas sjukdomstid, och igår var det en sak på listan som jag sedan stök över,,, jag ringde begravningsbyrån och sa hur vi ville ha det, och ställde ingående frågor som jag har undrat över den sista tiden,,,

Varför, varför varför ska detta behöva hända, jag kan inte tänka längre, det står helt stilla i huvudet på både mig och Johan, vi vet vad som kommer att hända och den dagen är fortfarande så overklig...

VI ÄLSKAR DIG MOA AV ALLA VÅRA HJÄRTAN....

Bilder sedan semestern

























Kommentarer
Postat av: Anna K

Tänker så mycket på er och er älskade Moa.

2010-07-24 @ 19:18:09
Postat av: Ewa

Lilla Jenny vet inte vad jag skall skriva... blir så ledsen...FAN helt enkelt... ta vara på varje minut sekund ni har tillsammans!!

KRAMAR OM!!!!

2010-07-24 @ 19:25:34
Postat av: Ingegerd

Vi tänker på er.

2010-07-24 @ 19:37:15
Postat av: Anki

Mitt hjärta blöder för Er.

Ta vara på tiden ni har kvar tillsammans.

många styrkekramar <3 <3

2010-07-24 @ 19:40:41
Postat av: Inger

Tänker på Er

2010-07-24 @ 19:51:24
Postat av: Karina

Tårarna rinner längs kinden på mig när jag läser det här, känner så oerhört starkt för er i er svåraste stund någonsin, ingen skall behöva genomlida det här med sina barn. Skänker er många tankar och ber för er i det allra svåraste som ni går igenom nu.

2010-07-24 @ 19:52:09
Postat av: jessica

Tänker på er! Många kramar från mig

2010-07-24 @ 19:59:56
Postat av: Hampus Eriksson

Jag vet inte vad jag ska säga. Jag hoppas att ni får en så bra tid som bara går tillsammans.

2010-07-24 @ 20:01:12
Postat av: Jenny

Finner inga ord för det hemska o ofattbara som ni tvingas gå igenom o utstå. Ni ska veta att det är många som tänker på er o lider med er i allt det svåra. Det är så himla orättvist...

Ta vara på tiden ni har kvar med Moa, låt det bli många ljusa o glada minnen!

Mina tankar är ständigt hos er!

Styrkekramar / jenny nordgren

2010-07-24 @ 20:02:13
Postat av: mia

Tänker på er och hoppas att ni har det så fint och kärleksfullt som det bara går.Önskar er ro och frid och många fler dagar tillsammans med skratt och värme. Stora starka styrkekramar, mia.

2010-07-24 @ 20:13:01
Postat av: Johanna

Neeeej :-( Det får inte vara sant... Varför frågar man!? Inget svar får man heller...



Lilla fina Moa, vad är det som händer med dig lilla gumman... Varför är livet så överjävligt mot en del människor, varför varför varför...



Njut av Moa, föreviga så mycket som går och ta dag för dag...



Styrkekramar, kärlek och tankar till er

2010-07-24 @ 20:18:17
URL: http://grynisen.bloggplatsen.se
Postat av: krolle

många tankar till er.. ingen ska behöva ha den kampen ni har..

styrke kram från familjen lund

2010-07-24 @ 20:19:25
URL: http://krolle.blogg.se/
Postat av: Kristina

Skitsjukdom :( När jag tittar på bilderna ni lagt ut så känns det så " bra " att se att ni hade det så fint dessa veckor ni hade i husvagnen.Det var nog någon mening med de veckorna så ni skulle få kraft att gå igenom denna tid. Om det nu kan finnas någon mening ... självklart inte egentligen.

En svår fråga som ni inte behöver svara på - Har ni pratat något med Moa om vad som kommer att hända ?

Tänker på er okända människor är här och tittar varje dag.

Hoppas ni känner av alla våra tankar och förmedlingar av styrka till er hela familjen.

2010-07-24 @ 20:26:30
Postat av: Marie Lundqvist

<3 Mina tankar går till er! <3

2010-07-24 @ 20:28:52
Postat av: Sofie

Känner er inte, men känner så med er....

Jag förlorade min älskade mamma i denna skit-sjukdom för ett halvår sen. Jag vet hur de är att känna konstant kaos, oro o förtvivlan...

Vill bara skicka massor av styrkekramar o hoppas att ni mitt i allt elände kan ta hand om varann <3

Kämpa på fina, fina familjen!!!

2010-07-24 @ 20:34:26
Postat av: Marie

Hej, usch vad hemskt, har följt eran blogg i över ett år nu, och det finns inga ord som tröstar i detta läge nu, tycker att ni är en sådan underbar och fin familj och förstår inte varför livet vill pröva er så hårt och fina Moa också, Mina tankar går till er nu i denna svåra stund och vill bara säga att ni är är underbara och fina människor som inte förtjänar detta.....Kramar från Marie

2010-07-24 @ 20:34:31
URL: http://mariesvovvar.blogspot.com
Postat av: Jessica(Ryans mamma)

Verkligen väldigt tråkigt att läsa det du skriver! Hon har ju verkligen kämpat och kämpat och så går det bara åt fel håll :(

Kan bara säga hur ledsen jag är för eran skull!

Hoppas att sista tiden blir så bra som möjligt för Moa(och er i familjen) så bra det nu går..

Stor kram till er



Jessica

2010-07-24 @ 20:44:59
URL: http://ryan95.blogg.se/
Postat av: Helen

Älskade NI...usch, så ledsen jag blir när jag läser detta...tänker så på er...vet inte vad jag ska säga mer...kram från Malmö

2010-07-24 @ 20:45:55
Postat av: Helen

Älskade NI...usch, så ledsen jag blir när jag läser detta...tänker så på er...vet inte vad jag ska säga mer...kram från Malmö

2010-07-24 @ 20:46:27
Postat av: Malin

Fina Moa, tänker på er...:)

2010-07-24 @ 20:51:09
Postat av: gertie

usch! Jag blir så ledsen.Varför kan dom inte komma på något som botar den hemska sjukdomen??? Tänker på er.

2010-07-24 @ 20:52:33
URL: http://kittyhansens.blogg.se/
Postat av: Susanne B

Varma, varma tankar och kramar till er alla!!

2010-07-24 @ 20:55:49
Postat av: Charlie

Fina fina ni... <3

Vad tråkigt.. blir så ledsen.. mina ögon fylls med tårar.. finner inga ord nästan..

Men vill ni ska veta.. att jag tänker på er..

Mitt internet har pajat nu, men jag gör vilka bilder ni vill ha sedan.. när ni har ork och tid..

För.. trots att jag aldrig träffat er, så känns ni nära.. ni är en underbar familj.. och era minnen med Moa, det kan aldrig någon ta i från er i alla fall..

Kramar i massor...

Från / Charlie, (som ännu hoppas på ett mirakel)...

2010-07-24 @ 21:13:32
Postat av: Siss

Ja, både ni och vi okända läsare har väl insett hur det kommer att sluta...men ni kan iaf fortfarande påverka hur det kommer att bli för Moa!!

Ni kan se till att hon förblir lycklig och trygg ända till slutet, att hon känner sig älskad och omgiven av sina kära, att hon inte är rädd eller har ont.....vi får alla olika långa liv och Moa har

säkert påverkat och gjort intryck på många människor!

Moa själv förstår säkert vad som ska hända...men låt henne själv avgöra VAD eller NÄR hon vill säga

nåt till er....kanske bara försöka lirka ur henne nåt om vad hon tror eller känner....

Har inte direkt varit i er situation men jobbat med

sjuka barn tidigare...de är ofta inte så bekymrade som man tror!!

Tänker på er och ber för er...kram Siss

2010-07-24 @ 21:20:59
Postat av: Linköpingsbo

Jag finner inga ord!oräkneliga tankar och kramar till er alla!!!!

2010-07-24 @ 21:22:13
Postat av: Lisa

Tänker på er!

Kram från Lisa

2010-07-24 @ 21:24:06
Postat av: Agnetha

Vill bara sände er alla massor med styrkekramar !! Varma kramar

2010-07-24 @ 21:32:13
Postat av: Elisabet Roslund

Jag vill verkligen att du hälsar till Moa, att du ger henne en Kram från mig.......så mycket jag tänker på er!

Det är så mycket som jag känner igen, så mycket som kommer tillbaks när vår Mattias var som sjukast.

All Kraft till er alla/Elisabet

2010-07-24 @ 21:32:30
Postat av: Fam Rosenqvist

Ord känns fel o överflödiga... vill ge er all kärlek..kraft o omtanke på vägen... våra tankar är hos er väldigt ofta...

Kraaam

2010-07-24 @ 21:33:14
Postat av: Malin

Tårarna rinner, så ofattbart orättvist livet är. Många tankar till er och fina, fina Moa... Kram Malin

2010-07-24 @ 21:34:02
URL: http://rabarba.se
Postat av: emelie

Tänker på er!

2010-07-24 @ 21:35:32
URL: http://emeliee.devote.se
Postat av: Sanna

Helt ofattbart vad ni går igenom.

Sänder styrkekramar från Stockholm

2010-07-24 @ 21:35:40
Postat av: Jenny

Fina fina familjen...

Jag blir så ledsen när jag läser vad du skriver.

Ögonen tåras och en känsla av hopplöshet infinner sig.

Hopplöst - ja, förgäves - aldrig.

Under den tiden jag har läst er blogg har jag lärt mig mkt om mig själv och att värdesätta min familj på ett annat sätt och att inte ta något förgivet.

Det är inget som hjälper er i denna svåra stund, men finn tröst i att er sorg delas av så många som läser här och att vi inte slutar hoppas på ett mirakel.

Alla mina varmaste tankar till er familj idag!

2010-07-24 @ 21:36:52
URL: http://famsmeding.blogspot.com
Postat av: CARIN

MOA, EN SÖT 8-ÅRING, SOM MAN HADE ÖNSKAT ALLT GOTT PÅ LIVETS RESA!

UNDER KAN SKE! TÄNKER INTENSIVT PÅ ER.

VILKEN UNDERBAR "FYRKLÖVER" ER LILLA FAMILJ ÄR.

2010-07-24 @ 22:02:14
Postat av: AKP

Tänker på er !

Inga ord räcker till .. så jag säger inget mer än att jag känner otroligt med er.

Sluta aldrig önska

Sluta aldrig be

Sluta aldrig hoppas

Under kan ju ske

Styrkekramar i massor !

2010-07-24 @ 22:10:16
URL: http://akp.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Tänker på er.

Styrkekramar i massor

2010-07-24 @ 22:20:50
Postat av: Helen

Jag finner inga ord nu...

Kraft och kärlek till er alla i familjen

kram Helen i Lomma

2010-07-24 @ 22:21:26
Postat av: Anonym

Bilderna säger mer än tusen ord. Moa liv skall vara fyllt av kattungar, sol och leenden ! Hon är så fin på alla bilder, vilken blick, vilken tjej !



jag kramar om allt vad jag kan fast jag inte alls känner er !

2010-07-24 @ 22:21:32
Postat av: Kia

Har följt er blogg och hoppats hela tiden att er älskade Moa bara skulle bli bättre men.....vet hur ni känner,vi förlorade vår älskade Simon feb-2008.Han blev 13 år.Han fick PNET(hjärntumör)Allt gick på 3 månader och vi fattar fortfarande ingenting......Skickar massor av kramar till er och lilla Moa.Kia

2010-07-24 @ 22:25:32
Postat av: Pernilla

Vilken kämpe Moa är, hon har en fantastisk kämpa glöd. Tänker på er ofta.

2010-07-24 @ 22:26:13
Postat av: Sandra

Nej, nej, nej, nej, vill inte att det ska vara så här. Tänker på er och hoppas varje dag att mirakel ska ske. Fina Moa. Varför?



Massor med styrkekramar till er <3

2010-07-24 @ 22:28:02
Postat av: Anna S i Arvidsjaur

tänker massor på er! jag blir så ledsen, finner inga ord, jävla sjukdom! massor av styrkekramar till hela familjen!!!

2010-07-24 @ 22:41:30
Postat av: Camilla

Mina tankar går till er!



Många kramar <3 <3 <3

2010-07-24 @ 22:42:10
Postat av: A-K

Fina ni. Vilken ofattbar mardröm som ni befinner er i. Att invänta slutet. Att veta, men inte när. Som Moa har kämpat och som ni har kämpat och alla runt omkring. Det känns så orättvist att ni inte får gå segrande ur den här kampen.

Är så ledsen för er skull. Hoppas att ni har en massa människor runt omkring er som kan sluta upp kring er och vara "marktjänst" och fixa allt med mat, städning, handling, tvätt osv osv åt er, så att ni får all tid med Moa. Stor varm innerlig kram

2010-07-24 @ 22:53:51
URL: http://bliavmedcancer.blogspot.com
Postat av: Cajsa

Tänker på er! Är så glad att vi hade en sån fin kväll tillsammans när vi var hos er i söndags, önskar bara inte tiden gick så fort!! Alltid lika trevligt att ses:-) Usch vilken mardröm ni lever i just nu.. ta väl hand om varandra och njut av varje sekund ni har tillsammans. Oliver grattis i förskott. Skickar massor av kramar från oss i Borås



Kram Cajsa

2010-07-24 @ 23:07:57
Postat av: Ulle

Kraaaaaam!

2010-07-24 @ 23:11:46
Postat av: Moa

HELVETE. Även om jag vetat det här sedan behandlingen avslutades i våras så känns det likt förbannat som ett slag rakt i magen. Fortfarande. Krama Moa från mig. Även om jag aldrig har träffat henne, så känns hon som en viktig person i mitt liv. Kanske låter konstigt men så är det. Jag tänker på er ofta. Många kramar till hela familjen.



Fina bilder, speciellt den på Moa och kattungen!

2010-07-24 @ 23:13:34
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Ingrid och Lars

Tänker på er hela tiden.

Kramar Ingrid och Lars



2010-07-24 @ 23:17:18
Postat av: Catrin

Det gör mig så ont att läsa om Moas utveckling. Så ont det gör i mig - hur ont kan det då inte göra i er? Jag gråter med er fast vi inte känner varandra, och en plats finns för er i mina tankar.

Många kramar!

2010-07-24 @ 23:31:15
Postat av: Anna

Många Styrkekramar till er allesammans. / Anna

2010-07-24 @ 23:35:48
URL: http://www.laufelille.blogspot.com
Postat av: Marie

Hennes alltför korta liv har ändå varit uppfyllt av er kärlek....era omsorger.

2010-07-24 @ 23:46:21
Postat av: Lina

Moa, lilla tappra Moa. Jag gråter floder för er. Kan inte tänka mig in i er situation men mina tankar finns hos er allihopa. Styrkekramar från en familj till en annan.

2010-07-24 @ 23:47:17
Postat av: Camilla

Tänker på er av hela mitt hjärta. En stor stor kram till er alla. Säger detsamma VARFÖR ska någon få uppleva sånt här.

2010-07-24 @ 23:53:13
Postat av: Camilla

Tänker på er av hela mitt hjärta. En stor stor kram till er alla. Säger detsamma VARFÖR ska någon få uppleva sånt här.

2010-07-24 @ 23:54:45
Postat av: Fam.Norlin

Älskade lilla Moa, jag vet inte vad jag ska säga... det gör så ont i mig, varför just du. Jag kommer aldrig sluta gråta, jag kan inte fatta detta, allting känns som en dröm o snart kommer vi vakna upp o då kommer allting vara som vanligt.

Du ska veta en sak Moa, o det är, du är den starkaste o modigaste flickan jag känner, JAG ÄLSKAR DIG!

Många kramar från fam. Norlin

2010-07-24 @ 23:56:03
Postat av: Mona

Finner inga ord. Tänker på er. Stor varm kram till er alla...

2010-07-25 @ 00:09:14
Postat av: Lena i Lyckebo

Det är så grymt så det finns inga ord. Finaste lillgumman<333

2010-07-25 @ 00:15:29
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: S07

Tänker på er. Härligt att ni haft dessa veckor. Hoppas verkligen att den kommande tiden blir enklast möjliga för lilla Moa. Det är för jävligt, så orättvist att ett barn ska behöva genomlida så mycket. Vilken tur att Moa har just er som familj!

2010-07-25 @ 00:18:52
Postat av: Sofi

Tänker på er !!!! ni är så starka, även moa är stark men denna sjukdomen har nästan vunnit.... Trodde Moa skulle klara denna hemska sjukdom o allt skulle vända.... man hoppas innerligt att det ska vända...... följt er såpass länge.... Tänker på er, ta vara på tiden som finnns kvar.... stor kram till Oliver o Moa.... även till er kramar

2010-07-25 @ 00:32:05
Postat av: Carina

Stackars stackars er!! och stackars Moa!! Livet är grymt o orättvist!!

Nej!! Vad är det för mening? Moa verkar ha en kärleksfull o trygg familj.Hon hade inte kunnat få det bättre i sitt liv. Mitt hjärta blöder för er.Tänker på er!! Kram Carina

2010-07-25 @ 01:02:56
Postat av: Anne

Neeeeeeeeeej! Fan!



Tänker på er.



Kramar i massor.

2010-07-25 @ 01:10:27
Postat av: Anonym

O va hemskt livet är, mina tårar bara rinner när ja tänker på va ni går igenom ja hoppas ´bara på mirakel att Lilla Moa blir frisk många kramar från en blogg läsare Annika kram på er alla

2010-07-25 @ 02:31:59
Postat av: Lisbeth W Möller

Blir så ledsen att läsa om vad som håller på att hända

Tankarna finns hos er Massor med styrke kramar till er alla .....

2010-07-25 @ 02:40:58
Postat av: fam.salomonsson

finns inga ord,tårarna rinner o vi tänker på er!

2010-07-25 @ 07:16:12
Postat av: Carina Jönsson

Fina familjen Henriksson, sitter och läser vad du skriver Jenny och mina tårar rinner.

Vi tänker på er och önskar att ett mirakel kunde ske.

Söta, söta fina Moa......

Sänder er massor, massor av varma styrkekramar

Carina, Jan, Andreas och Emelie Jönsson

2010-07-25 @ 07:37:39
Postat av: Annica

Tårarna rinner...

Tänker på er...

Många kramar till er!!

2010-07-25 @ 08:13:26
Postat av: Catarina

Ord finns inte.. Kram!

2010-07-25 @ 08:42:41
Postat av: Cajsa

Tänker på er....Kram Kram

2010-07-25 @ 09:05:38
Postat av: Eva

Jag kan inte på något sätt förstå hur ni har det! men jag sänder alla världens styrkekramar till er och till Moa. Ni vet redan att det finns många där ute som tänker på er! Kram Kram Kram

2010-07-25 @ 09:24:08
Postat av: Anonym

Det gör så ont i mig för er skull...

Ta vara på varandra och gör bara det ni själva vill den här sista tiden!!

Ni är alla så otroligt starka!!!!!

Tror det är bra att bestämma hur ni vill ha det innan det hemska händer...

Masssssssor av kramar Lotta Åhus

2010-07-25 @ 09:25:54
URL: http://itchymelba.bloggagratis.se
Postat av: Karin

Har följt erat liv via nätet en längre tid och Moas öde berör mig mycket. Tårarna rinner när jag läser om Moa, så orättvist.

Livet är en smal stig och vi vet inte vad det bär med sig.Ord finns inte.

Kram

2010-07-25 @ 09:33:56
Postat av: Rosi

Underbart kort det med Moa och kattungen=) Härligt med en sån fin semester. Kämpa på, ni är otroliga tycker jag... styrkekram till er alla.

2010-07-25 @ 09:38:51
Postat av: Kerstin

Håller med: Det finns inga ord,gråter med er.

Kerstin

2010-07-25 @ 09:41:05
Postat av: Louise

Hittar inga ord men Ni finns i Mina tankar

Varma kramar till Er alla <3

Louise

2010-07-25 @ 09:45:53
Postat av: Therése

Vad säger man? Många inleder med "hittar inga ord", och det förstår jag. det FINNS inga ord som beskriver hur orättvist detta är. Lilla söta, tappra och duktiga Moa.

Hoppas hon slipper ha ont och att hon känner lugn och ro. Hon verkar vara en klok liten tjej, och barn brukar förvåna oss vuxna i situationer som den här. Tänker på Er hela tiden.

Kram!

2010-07-25 @ 10:02:32
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: Therése L

Vet inte vad jag skall säga... Blir såå ledsen...

Vi tänker på Er!

Många kramar från familjen Lindström

2010-07-25 @ 10:22:58
URL: http://sotalillasyster.blogspot.com
Postat av: Marie

Neeeeej får inte vara sant. Tänker så mycket på er och hur orättvist detta är. Kan inte ens föreställa mig vad ni går igenom mer än att det måste vara fruktansvärt. Och återigen beundrar jag dig att du orkar uppdatera oss bloggläsare. Ni skulle gått segrande ur denna strid. Efter all denna kamp. Usch vad livet är orättvist ibland.

2010-07-25 @ 10:25:45
Postat av: Christina

Varma tankar och kram från en familj i Göteborg.

2010-07-25 @ 10:26:13
Postat av: Gunilla

Tänker på Er,och Er fina fina goa Moa.Ni är så tappra allihopa.

Kram

2010-07-25 @ 10:47:11
Postat av: Lena

Tänker på er och hur livet är...så fruktansvärt orättvist att vi ska behöva se våra barn försvinna att tvingas se på och vara så fullkomligt hjälplös- våra varmaste kramar

2010-07-25 @ 10:48:50
URL: http://www.jozzan.com
Postat av: Veronica

Åh nej,

finaste Moa!

Varför måste det sluta såhär,

hon kunde väl fått vunnit kampen mot cancermonstret!!

Dumma jvla skitcancer,

förlåt jag svär i bloggen men fylls av vanmakt,ilska och SORG när jag läser dina ord.

Så himla orättvist,

som hon har kämpat...

Det gör så ont i mitt hjärta.

Även om man vetat att hon skulle bli sämre så har jag inte tagit in det,

utan hoppats på ett mirakel.

Hoppas hon mår ok imorgon och att Olivers kalas blir bra.

Krama Moa från mig!

2010-07-25 @ 10:54:58
Postat av: emma

finner inga ord, kan inte tro det du skriver... tusen kramar till er!

2010-07-25 @ 11:05:02
URL: http://emmasc.blogg.se/
Postat av: Pia-Lena

Som söta lilla Moa har kämpat för att klara av det. Mina tårar rinner på båda kinderna när jag läser vad du skriver Jenny. Ingen förälder skall behöva överleva sina barn sa alltid min kära mormor.

Ta vara på tiden ni har tillsammans med Moa o jag tänker på er hela tiden.



Bamsekram

Pia-Lena med barn.

2010-07-25 @ 11:18:33
Postat av: Lena

Tänker på er jättemycket. Styrkekramar !!

2010-07-25 @ 11:21:12
Postat av: Lena

Tänker på er jättemycket. Styrkekramar !!

2010-07-25 @ 11:21:50
Postat av: Gisela

Det finns inga ord... Många många styrkekramar till er alla.

2010-07-25 @ 11:22:00
Postat av: Susan

Mitt hjärta gråter. Var finns rättvisan?? Ni finns i mina tankar...

2010-07-25 @ 11:47:49
Postat av: Annika

Kära, kära ni!

Jag har följt er på din blogg sedan jag själv blev sjuk i aggressiv bröstcancer i januari i år. Jag kände starkt idag att jag ville bidra med en kommentar. Det finns inget ord för ert lidande och jag gråter för fina Moa. Jag önskar jag kunde trösta, det kan jag nu inte men jag kan säga att jag tror att jag anar en del av vad ni går igenom. Har ju själv behövt konfrontera både sjukdom och död samtidigt som min 6-årige son blev sjuk i diabetes. Det är inte alls att jämföra med er situation men det är oerhörda känslostormar att ta tag i. Precis som du nu tvingas ta tag i att ringa begravningsbyrån. Fruktansvärt och obarmhärtigt. Vilken styrka och kraft du har i allt det svåra.

Vilken familj! Ni har kärlek och värme och det vet Moa!!

Jag vill att ni ska veta att jag skickar varma och stärkande kramar och tankar till er alla.

Hälsningar från en skåning i Göteborg, Annika

2010-07-25 @ 11:53:25
URL: http://www.pippi-carpediem.blogspot.com
Postat av: Josefine

Tänker på er och lilla Moa. Fina ni!

Styrkekramar!

2010-07-25 @ 12:04:18
URL: http://stillwaters.blogg.se/
Postat av: Helena

<3 <3 <3

2010-07-25 @ 12:09:18
Postat av: Jessica M

Tänker på er hela tiden många kramar fam Marken o Lindh.



2010-07-25 @ 12:11:46
Postat av: Cilla

Hej Moa!

Vilken ursöt liten kattunge du satt och klappade - hur fin som helst! Vi ska också "bli med katt" i augusti och barnen har redan döpt den till Solo, oavsett om det blir en pojke eller flicka. Fast Alvin, min son som är lika gammal som du, föreslog att Solis skulle vara bättre om det blev en flicka.



Hans syster Vilma (6år) hade en lång utläggning om att vi borde skaffa en flickkatt eftersom vi då skulle ha en katt för resten av livet. Jo, för då kunde den katten få kattungar, men det kan ju inte en pappakatt, hade hon räknat ut. Hon ville inte lyssna på det örat att det behövdes en pappakatt också, när brorsan skulle förklara.



Kramar från Cilla på Lidingö

2010-07-25 @ 12:13:53
Postat av: Fanny

Saknar ord...Jag tänker på er massor!!

KRAM

2010-07-25 @ 12:18:09
Postat av: Fam Olsson Osby

Vi tänker mycket på er.

2010-07-25 @ 12:20:57
Postat av: anna-ett barn på jorden, en ängel i himlen

När allt är slutgiltigt önskar man bara att man kunde fått byta ut och vara den sjuke själv. Ännu önskar jag själv att jag kunde få komma till Lova men då känner jag mig hemsk mot Alvin igen. Och rädslan som alltid förföljer mig att tänk om han också får cancer.

Alla drömmar som krossats. Jag vet precis hur du känner dig, hur desperat man blir, ja allt. Kram

2010-07-25 @ 12:31:08
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Isabella Färemo

Styrkekramar i mängder till hela familjen!

2010-07-25 @ 13:00:50
Postat av: Maria,Nyköping

Oj! Jag tänker inte skriva att ni ska vara starka.....tillåt er att vara svaga,gråta och släppa ut alla jävliga,glada och underbara känslor. Annars går ni sönder. Jag kan inte tänka mig något hemskare än att förlora ett barn....Mina tankar finns hos er alla i familjen. Prata,gråt,skratta,skrik,svär....och älska!!!! Det gör ont...men det går...

Kramar <3

2010-07-25 @ 13:20:29
Postat av: Birgitta

Underbart fina familj som håller så fint samman när det som inte får hända händer ändå - att våra barn blir svårt sjuka. Prinsessan Moa har glittret i sina vackra ögon (speciellt med kattungen i famnen)och hoppet om att det faktiskt händer mirakel lite då och då i vår tuffa värld får vi inte glömma bort. Hoppet är det som ingen ska ta ifrån oss, det måste vi ha. Jag känner så stor beundran och vördnad för den stora kärlek och omtanke ni orkar ge både Prins Oliver och Prinsessan Moa i den svåra känslostorm ni lever i just nu. Tänder ljus för er och låt ingen blåsa ut hoppets ljus för Moa i förväg.

2010-07-25 @ 13:48:25
Postat av: Sussi

Mina tårar rinner ikapp med era, tänker mycket på er familj. Kram i massor till er alla.

2010-07-25 @ 14:14:27
URL: http://www.bellaochputte.se
Postat av: CARIN

HOPPET!HOPPET FINNS! JENNY,JOHAN OLIVER OCH MOA! MIRAKEL OCH UNDER KAN SKE! JAG HAR LJUSET TÄNT FÖR ER, SÅ FORT JAG ÄR HEMMA!

2010-07-25 @ 14:16:29
Postat av: Maria Thernström,Nyköping

Mitt i alltihop kom jag att tänka på änglasmyckena ni gjorde! kan man fortfarande köpa sådana? Jag skulle så gärna vilja veta hur....dom är underbara!! Mailadressen till mig: [email protected]

Om du har ork tid och lust att svara. Kram

2010-07-25 @ 14:41:30
Postat av: john

jag har ett ljus tänt för Moa!

2010-07-25 @ 14:54:08
Postat av: Rosanna

neeej, fina Moa :( bara gråter å gråter när jag läser raderna du har skrivit :( jag hoppas ändå på mirakel.. Massa kramar till er alla underbara familjen

2010-07-25 @ 15:01:39
Postat av: Linda

Många tårar, både utav glädje och sorg, har fällts under er resas gång... har följt er hela tiden, men inte direkt kommenterat. Bär mitt "HOPE"-halsband om halsen varje dag och hoppas fortfarande på ett mirakel!

Många styrkekramar från en fd. "dagisfröken" i Hanaskog

2010-07-25 @ 15:07:49
Postat av: milo

Finns inga ord, är bara ledsen för er skull. Det finns mirakel och under sker, det är det enda jag vill ska hända Moa och er just nu. Ge aldrig upp, tusen kramar från Milo o Lasse i Färlöv.

2010-07-25 @ 15:18:46
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: anna

♥!

2010-07-25 @ 15:51:19
URL: http://madeinjapan.nu
Postat av: Tanja

Känner inte er, men känner så mkt med er...

Vilken kärlek,

vilken styrka,

lilla fina Moa,

vilken solstråle,

vilket underverk....

Livet är bara så otroligt orättvist ibland.

All kärlek till er... <3

2010-07-25 @ 15:53:21
Postat av: Maria

Tänker på lilla Moa och tänker på er...Man kan inte förbereda sig tillräckligt på sitt barns bortgång, det går bara inte, för hela grejen är ju helt onaturlig....

Men som sagt, tänker på er....

Kram

2010-07-25 @ 15:56:21
URL: http://anglamammaforever.blogg.se/
Postat av: sussie

Finner inga ord.... Tänker på er fast vi inte känner varandra. Varför ska en lite flicka drabbas av detta! Förstår vilken smärta ni bär på. Stora kramar och hoppas på mirakel.

2010-07-25 @ 16:05:38
Postat av: malin

Tänker på er i er svåra tid. För svårt är det att se någon resa på en för tidig resa. Att inte få följa med. Att vara stark är mer än man klarar, så var nära, nu och sedan. Det är så vi hämtar kraft.

All min kärlek till er nu och sedan.

2010-07-25 @ 16:30:18
Postat av: Frida

Tänker på er.

Varma kramar från Karlstad

2010-07-25 @ 16:53:43
Postat av: Sarah H

Åhhh neeej! Vad fan är det som händer, förlåt att jag svär! Fyyy jag gråter! Tänker på Er med hela mitt hjärta! <3 USCH!!!! Krama Moa <3 Kramar Sarah

2010-07-25 @ 17:06:17
Postat av: Veronica

styrkekramar till er alla i familjen!

//V

2010-07-25 @ 17:15:02
Postat av: Lotta på K

Vet inte vad jag ska skriva.... finns inga ord som räcker till...



Sköt om er o ta vara på tiden!



Kram <3

2010-07-25 @ 17:33:29
Postat av: Lotta

Tänker på er, idag gråter även himlen...

2010-07-25 @ 17:38:54
Postat av: Tess

Usch=(

Tårarna rinner och jag vet inte va jag ska säga.

Lilla ljuvliga Moa! Så orättvist detta.

Tänker på er allihopa och vill krama om er var och en Hon är en liten kämpe fantastiska Moa. Prinsessan Moa!

Önskar så att de fanns något man kunde göra eller säga för att de skulle kännas bättre..



Ta hand om varandra och ta vara på tiden tillsammans. Tack för du dela med dig av de fina bilderna på Moa.



Stora lång varm kram till er!



/ Tess.

2010-07-25 @ 18:10:07
Postat av: Jajja

Har precis hittat hit till er sida..... finner inga ord, tårarna faller på mina kinder.

Vill bara säga att jag tänker på er och er underbara dotter.



Kram Jajja.

2010-07-25 @ 18:41:18
Postat av: Carina

Det är helt ofattbart vad ni går igenom, lilla söta Moa.....jag finner inte ord. Tänker på er varje dag!

Hoppas Oliver får en fin födelsedag imorgon! Kramar

2010-07-25 @ 18:45:39
Postat av: Madde

Jag har följt eran blogg länge nu men aldrig skrivit något. Kände att det va dags nu men vet egentligen inte vad jag ska skriva.

jag lider med er och med Moa...lilla prinsessan.

Ta vara på sista tiden ni har tillsammans.

många kramar Madde

2010-07-25 @ 19:09:18
Postat av: Katarina

Många styrkekramar till er!

2010-07-25 @ 19:10:07
Postat av: Tony, Åsa, Linnea o Otto Ericson

Våra tankar finns hos er Jenny!!!! Har ju hoppats på ett mirakel men det lyser med sin frånvaro men än ger vi inte upp,ni är så tappra å så goda hela familjen. Hanaskog har en egen Prinssesa Moa heter hon kommer alltid att vara det både nu och sen.

Kram Åsa

2010-07-25 @ 19:39:18
Postat av: Inger M

Här är en så fin dikt, jag har hittat

Kanske den kan ge lite styrka och hopp

under denna svåra tid ni genomlider under Moas sjukdom.

Skickar en innerlig bamsekram, till hela familjen

från en okänd bloggläsare

Inger M





När Du går i en storm

håll ditt huvud högt

och frukta ej mörkret min vän.

Ty när slut är din storm

kommer dag du sökt,

och sångfåglar sjunger igen.



När vinden är hård,

I stormar och regn,

Ja, vad livet än beskär.

Blott gå, ja, gå,

Låt hopp fylla dig

Du är aldrig ensam här

Du är aldrig ensam här

2010-07-25 @ 19:41:05
Postat av: Mia-Maria

Så onödigt och så tragiskt. Vilken kämpar tjej ni har i Moa. Jag lider med er. Det hjälper ju tyvärr inte, men ni ska veta att vi är många som har er i våra tankar och hjärtan.



Sänder massor av styrkekramar till er alla i familjen. Mia-Maria

2010-07-25 @ 19:43:03
Postat av: Connie Hansen

Så tråkigt att hon har blivit så dålig.Vilka underbara bilder från er semester. Sänder många tankar och kramar till er.<3<3<3

2010-07-25 @ 19:55:22
Postat av: Susanne

Vilka härliga bilder på Moa och er härliga familj som jag förstår har det enormt, ofattbart jobbigt just nu. Tårarna rinner när jag läser. Tänker sååå på er och önskar att allt vore annorlunda. Ta vara på och njut av varandra. Hoppas och tror att Oliver får ett bra 12-års kalas. Det är han och ni värda. Kram.

2010-07-25 @ 20:02:37
Postat av: Aquarelle

Kjære familien,

Moa er et mirakel - hun rører ved hjertene våre og beriker verden <3

2010-07-25 @ 20:03:38
Postat av: Elin A

Åh fina lilla Moa! Tänker på er alla. Jättefin bild på Moa och Oliver under parasollen!

Många varma kramar Elin

2010-07-25 @ 20:10:20
Postat av: Mia

Får tårar i ögonen när jag läser detta tragiska besked, att en sådan söt tjej ska behöva bli drabbad av denna hemska sjukdom.



Är inne och läser er blogg minst en gång per dag för att se hur det är med princessan Moa men är dålig på att skriva, men jag tänker på er!

Kramar

2010-07-25 @ 20:21:45
URL: http://bustroll.blogg.se/
Postat av: Camilla

Många varma kramar till er!!!!

2010-07-25 @ 20:30:33
Postat av: Eva

Ja, vad ska man säga. Sitter här med tårar i ögonen när jag läser ditt inlägg. Tänker på er.



Stor kram

Eva

Postat av: Jenny

Har följt er på bloggen ända sen den startade.

Vad kan man säga?? Denna sjukdom är hemsk.

Tänker på er...

2010-07-25 @ 20:46:25
Postat av: Anonym

Vilka fina bilder på er fina Moa. Jag vill INTE acceptera det du skriver. Det måste finnas något att göra för Moa. Beundrar er styrka.

2010-07-25 @ 20:48:49
Postat av: Sara

Finner inga ord,mer än all styrka till er. Och Moa vilken kämpe,söta lilla Moa,varför är denna värld så grym? Ta hand om er. KRAM

2010-07-25 @ 20:52:14
Postat av: soffie

Tårarna trillar på mej då jag läser detta!Finner inga ord varför er vackra tös ska behöva vara sjuk!

tänker på er och er vackra Moa!Önskar man kunde göra henne frisk!

Hon är en sån otrolig fin liten kämpe.

Kram till er och jag undrar som så många varför?

2010-07-25 @ 21:03:57
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Carina

Vissa är för goda för jordelivet, därför plockar han hem dom som får det bra i sin himmel innan det var tänkt.Moa kommer säkert att vara med er på ett eller annat sätt tills ni kommer efter. På detta finns ingen turordning.

Tänker på er, och följer bloggen dagligen.

2010-07-25 @ 21:11:54
Postat av: G

tårarna bara rinner, jag förstår att ni oxå bara gråter... ända trösten ( ja de e det inte) e att Moa slipper lida mer, stackare så svag o ska behöva stå ut med detta. lider mer än någonsin med er och önskar att det finns ett mirakel runt hörnan. Änglarna kallas hem till himlen vissa för tidigt...



en stor kram till er...

fråga ta hjälp av alla som kan hjälpa er, om ni vill, detta är er stund och ni behöver det mer än någonsin

från Moa´s frågor och angående begravning och allt...



2010-07-25 @ 21:15:00
Postat av: syren

Jag kom hem för en stund sedan och tittar in hos dig Jenny! Det finns inga ord i hela världen varför detta ska hända lilla Moa detta! Ger er hela familjen massor av kramar/Eva

2010-07-25 @ 21:15:16
URL: http://www.metrobloggen.se/abc
Postat av: Felicia

Hej ! En svår tid ni gått igenom och ni har kämpat mycket. En stor kram !

2010-07-25 @ 21:18:15
Postat av: Klara

Svåra ord att skriva här så fin familj och har skrivit så öppen om sina liv och kring Moa.Svår och förstå att Moa kommer att lämna jordlivet, och hon är så må om djur ser jag djuren är som en vän för Moa man behöver inte använda ord utan de förstår varandra. Otroligt Moa har klarat sig så länge nu och nu fått hår och runda kinder och verkar så nöjd med sig själv, Vet Moa om hela vad som ska ske och om ni börjat prata om det? Jag har följt er blogg länge via felicias från början. Nu ska ni vara på den tiden ni har tillsammans och be vänner och familj hjälpa till med andra saker som ni inte ska bry er om och vara familj tillsammans i den tiden ni har kvar det är viktigast! Så härligt härligt ni fick underbara veckor i Åhus! Åhus verkar Moas älsklingsplats och njöt av hela semester i Åhus ser man på bilderna! Mina tankar är hos er hela familjen! Stor Grattis till OLIVER och hoppas han får en fin tolvårsdag imorron. Kram från en blogg läsare som följt er i tre år, viktigt att ni och Oliver kan få prata med andra nära och somn kan ni trösta hos det behöver man lite att avlasta på. må så gott och ha det så gott ni kan o njuta med lillstjärnan MOA

2010-07-25 @ 21:38:54
Postat av: Rickard Axelsson

Usch vad hemskt detta är...jag vet inte vad jag ska skriva, är känner bara att jag skulle vilja göra så mycket för er för att lindra den smärta som ni känner...Livet är så orättvist....kram från Axelsson i Önnestad

2010-07-25 @ 21:40:36
Postat av: Lisa

Usch vad livet är orättvist!!! Jag lider verkligen med er och hoppas att ni kan hitta några ljusglimtar i detta helvete. Det verkar iallafall som att ni har haft en bra semester. Bilderna på eran fina Moa är väldigt vackra.



Många kramar till er!

2010-07-25 @ 21:42:17
Postat av: Linda

Vad ska man säga...:( Ta hand om varandra nu framöver i allt som kommer att hända.

Många styrkekramar till er alla!!

2010-07-25 @ 21:57:38
Postat av: Siss



Ni lever mitt i en förälders värsta mardröm....att ens barn ska dö före en själv...det borde inte få hända!! Men tyvärr gör det så ibland och det ställer stora (nästan omöjliga) krav på er.

Förutom er egen sorg och fasa, så måste ni hjälpa lilla Moa genom detta....hjälpa henne att vara trygg

och inte känna rädsla för det som ska hända.

Fysisk smärta kan sjukvården avhjälpa, men allt annat vilar på er föräldrar....det är tungt för er...men vi får inte glömma att lilla Moa har det svårast, det är hon som är sjuk!

Barn har lite annorlunda uppfattning om döden, de är inte lika rädda som vuxna....de ser den ofta som ett tillfälligt tillstånd...och det kanske det är oxå?! Min tro är, att vi alla kommer att mötas igen...en dag, nånstans....

Tänker på er varje dag och ber för att allt ska bli så lätt som möjligt för er alla...kramar!



2010-07-25 @ 22:10:14
Postat av: Hanna Ekman

All styrka till er i den svåra situation ni befinner er i! Kram!!

2010-07-25 @ 22:13:03
Postat av: Marianne Hirvelä-Sjöblom

Livet är ibland alldeles förjävligt och orättvist, och hoppet är allt vi har. Har i kväll varit på Diggiloo på Sundbyholms slott och samlat ihop pengar både till fonden och föreningen och känner att jag vill göra så mkt MER för att få in pengar så vi kan bota alla barn. Ikväll går jag till sängs, tänder ett ljus för ALLA våra älskade barn och tänker en extra gång på Finaste Moa. Innerliga hälsningar från Västerås

2010-07-25 @ 22:21:13
Postat av: KATTA

Ja jenni vad säjer man hon e såååå fin er lilla tös och jag bara låter tårarna rina när jag läser.

Förstår att ni måste lida helvetes kval nu allihop.....Tänk om man kunde gjort nåt...man är så jäkla maktlös mot denna Jä--A SJUKDOM.



INGET BARN & INGEN FÖRÄLDER ska behöva ha det så här.

MASSOR AV KRAMAR TILL ER ALLA / KATTA

2010-07-25 @ 22:33:39
Postat av: Ludde

Fyfanfyfanfyfan säger jag bara :´( Att det inte går att rädda lilla Moa. Men hoppas att Moa få leva några månader till, att hon kanske hinner vara lite i skolan sen om hon orkar. Moa är så söt på korten, men sorligt nog så ser man att hon är sjuk :´( Hoppas att Oliver får en bra födelsedag. Var länge sen Jessica-Moas skyddsängel skrev här i bloggen. Jag undrar hur hon mår, skulle vara skönt att höra nåt från henne, att hon skrev någon kommentar.

2010-07-25 @ 22:33:59
Postat av: Sanna

Helvetesjävlaskit sjukdom!!!!! Vet inte riktigt vad jag ska säga mer än att cancer är en sjukdom som skrämmer än ordentligt när man ser vad den kan göra med människor! Tycker det är SÅ orättvist! Ingen ska behöva gå igenom dethär, allra minst ett barn!! Hoppas Moa mår så "bra" hon kan nu och att hon inte får lida.

Ni är super bäst alla fyra, tusen styrkekramar till er! Tänker på er dagligen, håller alla tummar på att ett mirakel ska ske.

2010-07-25 @ 22:40:14
Postat av: Åsa

Finner inga ord som räcker till för det Ni går igenom nu!!

Tänker på Er alla fyra !

2010-07-25 @ 22:41:26
Postat av: Anna

Ofattbart!

2010-07-25 @ 22:44:36
Postat av: lena och noelia

Skickar styrkekramar!

2010-07-25 @ 23:36:06
Postat av: Sari

Usch....vet inte vad jag ska skriva....Rysningar i hela kroppen ,tankar som far

Moa var den första tjej vi möttes av på avd 64...och den bilden sitter på min hornhinna och även på Pontus

Vill bara krama om er.....Ni har en fruktansvärd tid och haft det länge.,Jag önskar inget hellre än att Moa och alla andra barn o vuxna som kämpar mot denna sjukdom att de ska bli friska......Det går inte en dag utan att tankarna går till vad vi,ni och andra har gått igenom OCH går igenom...

Jag har så länge velat ta kontakt med er...Behövde prata med er...men känner nu att ni behöver denna tid för er själv....Jag sänder en stor styrke kram från mig & Pontus och det gör så ont i vårt hjöärta o vår själ.....

2010-07-25 @ 23:57:44
URL: http://tuulikki.blogg.se/
Postat av: marie

önskar de fanns något att säga som skulle gjort allt bra igen! kämpa på Moa!Jag tänker på dig varje dag!

2010-07-26 @ 00:04:54
Postat av: Marie

FAAAAN

Hittar tyvärr inga andra ord Jenny. Hade önskat sååå at jag kunde ta o trolla bort detta f..nskap ur hennes lilla kropp, som vägrar släppa sitt grepp om henne. Men hur mkt jag än ber eller vad jag än hade gjort så hjälper det ju inte Moa.

Det enda man vill är ju att hon ska bli frisk...

Moa lilla gumman...KRAAAAAM!!!

2010-07-26 @ 00:33:06
URL: http://emilbenjamin.blogg.se/
Postat av: Linnea

2010-07-26 @ 00:33:34
Postat av: Linnea

fy vad trist det var att titta in här igen, har inte läst Moas blogg på ett tag, trodde helt säkert att hon skulle bli bättre, men det ser inte så ut... lider med Er!!! Jag minns Moa som den glad, supersöta lilla tjej hon var när jag träffade henne som mest! Jag tror inte jag kan fatta hur ni har det... Ta hand om varandra, Jenny, Johan o Oliver!!! Glöm framförallt inte bort Oliver... ta hand om varandra... Livet tar outgrundliga vägar.



Massa kramar från mig!

2010-07-26 @ 00:40:12
Postat av: Minna

Tänker på er ofta ofta ofta........

2010-07-26 @ 00:57:36
Postat av: Veronica

Grattis på födelsedgen Oliver!

Hoppas du får en bra dag,

jag tänker på dig.

Det måste vara jobbigt att lillasyster är så sjuk

men du är ju världens bästa "Moastorebror" och man ser på korten att Moa fullständigt dyrkar dig.

Ha en bra dag kramar från "en bloggtant"

2010-07-26 @ 07:00:25
Postat av: Ia

Grattis Oliver

på 12-årsdagen.

Hoppas att du får en bra dag.

Jättefint kort i tidningen i dag.

Kram från en som inte känner er

men som tänker på er

2010-07-26 @ 07:14:09
Postat av: Pernilla

Grattis Oliver på födelsedagen!

Vad söt du var i tidningen idag! Ha en bra dag.

2010-07-26 @ 08:19:56
Postat av: Jenny

Grattis på födelsedagen Oliver!

Hipp Hipp Hurra!!!

Hoppas att du får en undebrar födelsedag.

2010-07-26 @ 09:10:06
URL: http://famsmeding.blogspot.com
Postat av: Ingrid och Lars

Stora GRATTISKRAMAR till Oliver idag på hans

12-årsdag.

Kramar Ingrid och Lars

2010-07-26 @ 09:30:57
Postat av: Louise

Grattis på 12-årsdagen Oliver,

hoppas Du får en Fin födelsedag <3

2010-07-26 @ 10:43:30
Postat av: Therése

Hipp hurra på Oliver´s födelsedag! Många kramar till dig. :)



Moa får också en kram! :)



2010-07-26 @ 11:13:08
Postat av: Camilla

Varför den kan man fråga sig hur mycket som helst det är inte rättvist. Jag vill bara säga att jag läser eran blogg och det gör så ont. Tänker på er.



Ge Moa en stor kram från mig en som bryr sig som ni inte träffat.

2010-07-26 @ 11:39:39
Postat av: Tigerhonan

Stackare, det är inte rättvist att ett barn ska bli så sjukt :( Hon har ju hela livet framför sig.. Blir så ledsen :(

2010-07-26 @ 12:11:03
URL: http://tigerhonan.net
Postat av: joanna o mikael möller

Underbara familj sänder massor av styrkekramar till er.../joanna o mikael m familj.

2010-07-26 @ 12:47:49
Postat av: Connie Hansen

Grattis till Oliver på hans 12 årsdag,hoppas ni får en underbar dag tillsammans. Många kramar till er<3<3<3

2010-07-26 @ 13:02:08
Postat av: ulrika Engman

Många kramar till er alla... Jag tänker på er!!

2010-07-26 @ 14:37:11
Postat av: Carina

Inte långt från tårarna, ta hand om er så ni inte missar en minut av att vara tillsammans.

2010-07-26 @ 15:12:14
Postat av: Petra Kvist

Gråt i halsen, finner ej ord, önskar att jag hade ägt en kraft så stor för med den hade jag ställt allt till rätta. Sänder all min kärlek och omtanke till er alla.



Kramar Petra

2010-07-26 @ 15:25:40
URL: http://petrakvist.com
Postat av: Julia

JAG SAKNAR DIG HOPPAS JAG KAN HÅLLA DIG SÄLSKAP NÅN DAG OCH GRATTIS OLIVER KRAMAR JULIA

2010-07-26 @ 16:01:48
Postat av: Till Millah Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ och miranda

Tycker att inte era kommetarer inte alls passar in till detta blogginlägg. Detta blogg inlägg är inte alls ett roligt inlägg, utan ett jobbigt som handlar om att Moa är jättesjuk och inte kommer att klara sig.



Tävlingar är bara en skitsak. Att fråga om någon vill vara med i ens tävling passar inte alls in bra i en sån här blogg, som handlar om en dödssjuk människa, ett dödsjukt barn.



Har man en dödssjuk anhöring så bryr man sig knappast om såna här tävlingar.



Länka och tipsa om era tävlingar i andra bloggar istället, i vardagsbloggar som friska människor har



MVH Randy



och Miranda

2010-07-26 @ 18:50:12
Postat av: ulli

Åh det ska inte behöva vara såhär för en sådan fin liten tjej och för er!!



Underbara bilder från semestern, att ni ändå gör det bästa ni bara kan av denna omänskliga situation.



KRAM

2010-07-26 @ 19:12:44
Postat av: cecilia

Vacker hon är er Moa. Gör mig ont att se henne så sjuk, kan inte fatta varför barn skall drabbas. Kan inget säga/göra som lindrar, bara säga att jag tänker på er, och ber för Moa

Kram cecilia

2010-07-26 @ 19:36:09
Postat av: Leena Svensson

Varför skall denna lilla fina prinsessa råka ut för detta????????



Mina tankar går till er familj varje dag.



Kram Leena

2010-07-26 @ 21:08:23
Postat av: Maria Hylta

Det finns inga ord, Jenny. Jag kan inte ens tänka mig in i situationen - det känns helt overkligt. Jag hoppas att ni alla får styrka någonstans ifrån, och att ni får en så fin tid som möjligt. Maria

2010-07-27 @ 08:26:13
Postat av: Marie

Nej - ibland räcker orden helt enkelt inte till. Tänker så mycket på er alla - särskilt på lilla Moa.

2010-07-27 @ 09:09:45
Postat av: Karin i Malmö

Nej, det är verkligen svårt att hitta något att säga...jag tror inte att någon av oss kan sätta sig in i hur ni har det och hur det känns. Även om vi själva har upplevt något liknande (en nära anhörigs svåra sjukdom) så är ju varje individs upplevande unikt. Att se sitt barn tyna bort utan att kunna göra något åt det måste vara något av det värsta som kan hända en. Lilla fina Moa...tänk att hon ändå har tur som hamnat just hos er och tänk vilken tur ni har som fått just henne!



En dikt av Barbro Lindgren:



Djupt, djupt inne i sorgens

mörker, glimtar en annan

sorts glädje fram,

en allvarligare glädje,

i grunden besläktad med sorg.



Se magnolian! Den blommar nu!



Karin

2010-07-27 @ 10:28:09
Postat av: Anna

Skickar en stor kram till hela din familj och en extra dunderhonungsstor kram till Moa!

Från en Anna i Stockholm

2010-07-27 @ 11:12:52
Postat av: Ankia

Åh vad hemskt. Förstår inte varför ni ska behöva gå igenom det. Fina lilla Moa som kämpat så och ni vuxna med. Önskar att ingen skulle behöva gå egenom detta som ni är mitt i nu. Tårarna rinner när jag ser er på er semester, vad fint. Älskade unge, hoppas du slipper ha ont och får ha alla nära kära betydelsefulla nära dig.

2010-07-27 @ 13:41:46
Postat av: sophia

Cancer är verkligen en skitsjukdom som jag inte ens önskar uppå min värsta fiende, än mindre en oskyldig liten flicka. Finns inget mer att säga än att jag tänker på er och att jag hoppas på ett mirakel!

2010-07-27 @ 13:46:55
Postat av: Anki Nilsson

Jag har följt er blogg ända från början har aldrig varit inne och skrivit något men detta jag läste om vad som kan hända lilla Moa det var fruktansvärt att läsa. Men tänk om ett under kanske sker. Hoppet är ju det sista som överger en. Jag känner ju inte heller er personligen, jag känner verkligen med er. Vi håller alla tummarna. Ha en fortsatt skön sommar så bra det går. Kram till hela er familj

2010-07-27 @ 14:26:51
Postat av: Åsa

Blir så ledsen att läsa att Er söta fina prinsessa inte blir bättre, varför??? Tänker på Er alla och hoppas det blir en så bra fortsatt sommar som det bara går. Ta hand om Er. Många kramar

2010-07-27 @ 21:19:22
Postat av: HannaG

En stor stor varm kram till er från mig mitt i allt det fruktansvärda, oförståeliga som sker. Livet kan vara så vackert och samtidigt så nattsvart grymt och orättvist. Jag tänker väldigt ofta på Moa, och jag blir så otroligt ledsen när jag läser vad du skriver. Samtidigt rörs jag av den sryrka ni visar. Ni kämpar för ert barn i en mycket svår situation. Allt tänkbart gott till hela familjen från mig.

2010-07-28 @ 00:09:49
Postat av: Sirpa

Fina familjen Henriksson, jag kan bara ana vad ni går genom även om jag har också mist en dotter till cancer. Det är det svåraste man kan drabbas som föräldrer oavsett hur gammal barn man förlorar.

Vi var där i Skåne med husvagn och åkte även i Åhus förra veckan och då tänkte jag på er och hoppades att Moa mådde bra men blev så ledsen när jag nu läser om allt du skriver Jenny.

Sabina sa att det är så orättvist att ett barn i Moas ålder drabbas, att hon har ju allafall hunnit leva mycket längre...hon visste att hon inte skulle klara sig.

Ber och hoppas att ni får en fin tid tillsammans med er fina prinsessa och att hon inte behöver ha ont.

Många varma kramar från Sabinas mamma

2010-07-28 @ 00:13:54
Postat av: Mia

Känner inte er men känner med er. En klump i halsen o tårar. Varför ska barn bli sjuka ? Det är inte rättvist. Kram

2010-07-28 @ 00:43:51
Postat av: Magda

Nej, detta var det vi inte ville höra. Moa som varit så stark under en lång tid. Håller tummarna för er att mirakelmedicinen uppfinns inom de närmaste dagarna.

Kramar till hela familjen

/Magda

2010-07-28 @ 11:21:49
URL: http://familjenpetersen.blogspot.com
Postat av: Lena

Tänker på er!! Vet inte vad jag ska skriva..... har följt er här på bloggen och tycker ni är en verkligen mysig familj och Moa så underbar. Detta är en skitsjukdom vem den än drabbar men lite jävligare när barn som har hela livet framför sig drabbas.



Sänder er styrkekramar och massor med kärlek. Ta vara på tiden tillsammans och ställ upp för varandra. Sköt om er. <3<3<3<3



Kram från en bloggläsare i Arlöv

2010-07-28 @ 19:50:35
Postat av: Ida

Tusen och åter tusen styrke kramar till er!

2010-07-28 @ 20:32:04
Postat av: Jonna

Nej, Usch så hemskt!

Tänker på er, ta hand om varandra och njut av varje minut som ni får tillsammans <3

Mina tankar är hos er

2010-07-28 @ 22:08:57
URL: http://kissmetight.blogg.se/
Postat av: Christine

Många varma kramar till er!

2010-07-29 @ 18:55:37
Postat av: Linnea

Nyss hemkommen från en underbar semester i Värmland, tårar i ögonen för att jag tycker att 50mil är långt avstånd men det finns iallafall telefon, dator möjlighet att ta sig de 50milen. Det är ingenting i jämnförelse med vad ni går igenom. Skickar styrkekramar till er alla. Och Grattiskramar till Oliver.

2010-07-29 @ 19:12:27
URL: http://www.metrobloggen.se/aennil
Postat av: Helena Borgström

Tårarna rinner ner för mina kinder.... sååå orättvist.

Ta hand om varandra, massa massa styrka och kramar till er alla <3

Mina tankar finns hos er ...

2010-07-29 @ 21:22:27
Postat av: frida

skulle offra min högerarm för att få dig frisk. <3

2010-07-30 @ 02:09:43
Postat av: Anonym

Tänker på dej Moa och på din familj!!

Kram

2010-07-31 @ 00:52:40
Postat av: Jessica

Allt detta känns overkligt tom för mig som bloggläsare, hur f-----n kan livet vara så här orättvist??!

Kan inte uttrycka allt jag känner så jag säger bara att jag tänker och tänker på er och kunde jag trolla skulle Moa vakna frisk och kry imrn.



Kram kram

2010-07-31 @ 19:00:26
Postat av: Alina

Klarar inte av att läsa dina inlägg utan att gråta floder. Jag gråter kanske 3 gånger om året. Fyfan va starka ni är tillsammans. Massa massa kramar till er.

2010-09-24 @ 01:10:22
URL: http://musicrecord.blogg.se/
Postat av: Jennifer Andersson

Jag blev så himla berörd av att jag har läst allt som syns på sidan nu.



Det är så hemskt att inte alla barn får chansen att växa upp och bidra till en bättre värld.



Jag håller tummarna för att ur allt de onda ni nu går igenom, så kan ni ändå få ut något väldigt fint.



Ta hand om er!

2010-09-28 @ 20:50:32
URL: http://jenipen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0