Husvagnssemester i Åhus

1 Juli



Läget idag är okej, Moa är helt nöjd med bara att vara i Åhus, dagarna är helt okej. Moa har fortfarande kvar sin djävla hosta, den vill inte ge med sig riktigt, humöret är på topp med att bara vara med oss i familjen, vi spelar yatzy och roar oss med våra rundor med Kellie men förstås med rullstolen i högsta hugg.

Hostan tar hårt på Moas lilla kropp, idag går hon på både Coccolana och Nipaxon 3ggr/dagligen, Kvh har varit hos oss här nere och lämnat en burk cortison som Moa fortfarande tar dagligen.
Vi tycker att Moa har gått ner sig lite, hon är inte mycket för kompisar längre, hon bryr sig liksom inte, bara hon har oss i närheten så blir hennes dag förgylld.
Vi skämtar och har roligt tillsammans vi husvagnscampare, Moa försökte att cykla en dag men insåg att det inte gick längre, hon blev så anfådd och hostan tog över.

Förra veckan fick vi ett helt underbart besök hemma i Hanaskog, BÖNAN & LAIJLA kom och besökte oss på hemmaplan, dom var som alltid en ljusglimt i vardagen, vilka människor, vi delade på många skratt, ni är bara för underbara. Moas nästkusin Nellie var också där för att kolla in clownerna, hon var blyg i början men efter en stund så gonade hon till sig...

I måndags var vi bjudna till mina kusiner Nyström i stugan i Åhus, där vi blev serverade med mat, kaffe och tårta, en underbar kväll med mycket prat och god mat.




Oliver busar med Måns


Morbrors fru Ingrid och jag flabbar utanför stugan i Åhus


Pappa spelar boll med Moa


Moa matar Måns


Vad tänker vi nu då???

Jo, så här tänker nog jag... Att jag är livrädd för att komma hem efter vår camping, jag är rädd för att Moa mår sämre, och att allting tar en stor vändning, jag var först inte så intresserad av att campa men nu när vi är här så är det så fantastiskt, bara se att Moa älskar campinglivet är så ofantligt härligt, men att sen kanske komma hem och veta att det går utför är ingen hitt, framtiden skrämmer mig så in i vassen, att veta att slutet kommer allt närmre gör oss så frustrerade att tårarna börjar rinna allt oftare.
En liten felsägning till mig kan göra att hela världen rasar ner...

Nu när vi närmar oss helgen så ska Johan vara med i beachfotbollen, Moas största fara är att han ska skada sig och få ont.

Vi tar några dagar till i Åhus sen får vi se hur vädret ser ut, lite färg skulle ju inte sitta fel...

Vill tacka er alla bloggisar för era fina kommentarer i bloggen ni är superfina allihopa....

Bilder kommer senare, har lånat en data av kusin vitamin Kajsa....


Kommentarer
Postat av: Karin i Lund

Följer er, och några andra "cancerbloggare", dagligen sedan min egen cancersjukdom för några år sedan. Skriver i princip aldrig några kommentarer till nån. Men nu blev det omöjligt att låta bli!

Kära ni alla tappra hjältar i familjen! Försök njuta varje sekund det går av solen, värmen, sommaren och varann! Nu är det NU! Sen - tar vi när det kommer...

2010-07-01 @ 13:49:34
Postat av: Kristina

Ni fantastiska föräldrar. Att vara förälder till ett svårt sjuk barn och orka dela vardagen med oss okända bloggläsare - som i mitt fall tycker jag känner er, bara för att du skriver så personligt och fint.Delar med dej av alla känslor såsom glädje, oro, nedtsämdhet o.s.v. TACK ! Denna dag går allt beröm till er föräldrar och förstås till storebror.

2010-07-01 @ 13:51:54
Postat av: Linköpingsbo

Det enda jag kan säga är CARPE DIEM! Massor av varma tankar och kramar från oss i Linköping!

2010-07-01 @ 14:06:49
Postat av: Lena

Goaste familjen<3 Nog rinner tårarna när jag läser dom sista raderna och det gör ont i mitt hjärta. Ni ser ut att ha det skönt med campingen och det är säkert skönt för Moa och Oliver att få byta miljö och leva ihop tätt med er, underbara föräldrar.

Kramar i massor från mig//Lena

2010-07-01 @ 14:15:01
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: fam.salomonsson

hoppas ni har mycket sol och bad,

gör ont i hjärtat varje gång jag läser,

ni är såna otroliga kämpar,

ni finns i våra tankar!

2010-07-01 @ 14:45:17
Postat av: Sandra

Ni är så fina! Jag är så rörd av dina ord. Tänker på er ofta och går in här och kikar efter några rader.

Jag önskar er en fortsatt härlig camping.

Styrkekramar

2010-07-01 @ 15:07:40
Postat av: Siss

Jag har inte varit i er situation, men kan förstå er smärta.....barnen är det allra käraste man har och man kan dö för dem, men så funkar det ju inte....:(

Håller med flera andra som skriver, att ni ska fånga dagen och njuta av varje sekund....samla goda minnen och ta framtiden när den kommer!

Naturligtvis är detta lättare sagt än gjort, men jag tror att ni kommer att kunna det....för moas skull....det finns gott om tid att sörja senare.

Kanske ni kan tillåta er att känna en gnutta hopp fortfarande....mirakel sker ibland och jag önskar att det kunde hända just er!

Stanna så länge ni kan på campingen och NJUT....kram!

2010-07-01 @ 17:47:30
Postat av: Malin

Så mysigt ni verkar ha det. Men det gör ont att läsa att Moa inte orkar riktigt och att hon har så jobbig hosta. Hoppas ni kan fortsätta njuta och att solen kommer fram ordentligt igen. Kram Malin

2010-07-01 @ 20:04:20
URL: http://rabarba.se
Postat av: syren

Tycker så synd om Moa att hon har jobbig hosta! Njut hela familjen av sol och camping! Carp Diem!

2010-07-01 @ 20:12:46
Postat av: Helena o Pelle

Åhh vad härligt för er ALLA att vara på campingen..

I år har vi saknat det grymt mycket.. Nu har det ju gått 5 år sen vi var där..

Sänder er styrkekramar i våra tankar <3

2010-07-01 @ 20:26:02
Postat av: Merja

Tänker på er flera gånger dagligen! Det går inte ens o föreställa sig hur det är i er situation,man kan bara ana när man själv har barn.

Skickar massvis med styrkekramar till hela familjen och Kellie förstås! Hundar känner också av om det är något som påverkar familjen.

Kram!

2010-07-01 @ 20:32:29
Postat av: Petra

Krama varandra en extra gång och njut! Tänker mycket på er. KRAM!!!

2010-07-01 @ 21:01:25
Postat av: Gitte SL

ja det gör ont i hjärtan o man skulle så gärna vilja kunna göra något för Moa och er ....

man läser o beundrar, men man kan aldrig riktigt förstå och sätta sig in i er situation när man har turen att sluppit att utsättas för denna grymma sjukdom.

Härligt att höra att ni njuter av campingen, främst Moa. Jag fortsätter att förundras o beundra denna otroliga tjej.

KRAM

2010-07-01 @ 21:04:37
Postat av: Helen

Så söt du är, Moa! Och kära lilla familj...njut, bara njut av att vara tillsammans...kramar till er alla från Malmö

2010-07-01 @ 21:07:16
Postat av: Moa

fan den jävla hostan alltså... och ja, skiten i lungorna. skönt mitt i allt elände att hon njuter av campingen. fånga dagen! kram

2010-07-01 @ 21:12:11
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Therése

Moa, du är en av de sötaste tjejer jag har sett på länge! Jag blir så glad av att läsa att ni har det bra på campingen i Åhus - hela familjen och jag lovar att hålla en liten tumme för att din och Oliver´s pappa kommer långt i beachvolley turneringen. :)



Kram!

2010-07-01 @ 21:45:50
Postat av: Anonym

Tack för att ni delar med er. Jag tänker på er varje dag och Moa finns i mitt hjärta för alltid, trots att vi aldrig träffats och inte känner varandra. Va härligt det skulle varit att känna er på riktigt:) Ni verkar va en sån fantastiskt och fin familj. Tack! Tusen kramar, kärlek och respekt<3

2010-07-01 @ 22:09:22
Postat av: Jessica

Hej! Vilka härliga bilder,ta vara på varenda minut o bara njut. Lättare sagt än gjort förstås. Tänker väldigt mycket på er kramar fam Marken o Lindh

2010-07-01 @ 22:37:47
Postat av: Johanna

Njut och lev av stunden...



Fina härliga bilder på er alla :-) Hoppas ni får många fler sköna campingdagar!!!



Många kramar och tankar till hela familjen

2010-07-01 @ 22:51:30
URL: http://grynisen.bloggplatsen.se
Postat av: Cilla(Evelinas mamma)

Underbara Moa och ni. Tänker på er dagligen. Finner inga ord.Njut av alla dagar vad mer kan jag säga..Styrka åt er alla. Kram från Cilla

2010-07-01 @ 22:58:36
URL: http://prinsessanevelina.blogspot.com
Postat av: Elsie Persson

jag har läst er blogg länge även i kristanstadsbladet och hört pappan i karlavagnen Det är mycket beklämmande vad ett litet oskyldigt barn skall gåigenomi sådana unga år det är grymt men man har alltid något halmstrå att försöken ska bli bättre man ger inte upp i första tagetLilla Moa verkar va ennriktig kämpe Hoppas någon ny medicin dyker upp innan det är för sent,

många styrkekramar från 5en som själv är bröscanceroppereradmen jag mår bra har ävene en son som dog 25 år gammalhan hade bara en njure och den blev förstörd genom halsinfektioner

Det är grymt och jag tänker mycket på lilla moa trodde hon var på bättringsväg MOA lilla bara kämpa

2010-07-01 @ 23:00:37
Postat av: Petra

Njut av campingen och ta hand om varandra. Ni finns hela tiden i våra tankar. Fina Moa!!!!

Kram på er hela familjen så ses vi när ni kommer hem till byn igen!



Petra (Hugo och Olivias mamma)

2010-07-01 @ 23:15:06
Postat av: Marianne Hirvelä

Jag känner så otroligt mycket för er trots att vi aldrig har träffats, ni finns i mina tankar ofta. Det finns inga ord som kan ta bort allt det onda och smärtsamma... Må så himla gott ni kan och njut, varma hälsningar Marianne

2010-07-02 @ 07:22:42
Postat av: Rose-Marie Lindh

Blir så glad när jag ser att ni får njuta och ha det skönt tillsammans hela familjen. Ta vara på varje dag och varje liten stund för den går inte i repris, jag vet.

Tänker på er alltid och vet vad ni går igenom

Kramar till hela familjen.

Rosa

2010-07-02 @ 07:27:32
Postat av: Anna Rosensköld

Ni är så fina som delar med er om livet. Rörd blir jag av att Bönan o co kom och hälsade på Moa. Så fint att Moa får känna glädjen under er semester i Åhus.

2010-07-02 @ 10:30:02
Postat av: Josefine

Fina lilla Moa, jag tänker så mycket på er, hela familjen. Jag önskar er en härlig sommar tillsammans.

Nu är nu. Sen är sen.

Många kramar!

2010-07-02 @ 11:35:42
Postat av: Rebecca

Varje dag som gått är ändå en dag till ni fått.

Ni fick ännu lite mer tid att känna varandra. Tiden är aldrig nog men hos er är den ialafall värdesatt, ni vet hur man njuter dagen på ett vis som vi som ännu förskonats monstret ofta glömmer av. Önskar den jobbiga hostan bort så orken kommer tillbaka ordentligt.

2010-07-02 @ 13:14:24
Postat av: Sarah H

Hej! Skönt ni har det bra och att Moa har det ganska så bra <3 Njut av all tid tillsammans! Hemska sjukdom! Fan!!!!! Ett litet oskyldigt barn??? Varför??? Krama henne <3 sköt om er! Kram Sarah H

2010-07-02 @ 14:30:49
Postat av: Indira

Tänker mycket på er och önskar SÅ att det onda kunde försvinna och att ni fick "bara vara". Misste min storasyster nu i maj, hon var 39 år men ändå min mammas "lilla flicka". Känner igen mig och mina föräldrars tankar i mycket som du skriver. Förstår att ni alla har det tufft, det är omänskligt att behöva gå igenom det ni gör (och fruktansvärt overkligt). Orden räcker inte till men vill iallafall lämna en kram till er från mig i Uppsala. Har sedan jag hittade till er blogg gått in varje dag och hoppats så att allt ska bli bra för er. Och jag kommer fortsätta att hoppas och hålla tummarna för Moa. Så bra att ni orkade ta er i väg med husvagnen och få lite familjemys tillsammans. Under det året som min syster var sjuk var hon alltid så mån om att allt skulle vara så vanligt som möjligt och hon ville leva till max in i det sista så gått det gick (även om det ibland gick väldigt sakta). Hon älskade att sitta ihopkurad i soffan med sina barn och käka godis och kolla på film. Hon är så fin er lilla Moa och jag tror nog att hon tycker att hon har världens bästa familj. Kram på er.

2010-07-02 @ 17:39:13
Postat av: Karin

En semesterhälsning från Lund. har två veckor semester kvar sedan ses vi igen. Kanske vi ses i Åhus på beachhandbollen innan. Ha det så bra och njut av den vackra sommaren. Kramar från Karin på DV

2010-07-02 @ 20:08:33
Postat av: Sari

vet inte vad jag ska sä....skriva......Tänker så på Moa och på er.Vi ska till Åhus imorgon....Hamnfset.OM ni är i Lund en dag hade det varit mysigt att få träffa er....Om ni vill och orkar.

Stor kram till Moa och till er

2010-07-02 @ 20:42:57
URL: http://tuulikki.blogg.se/
Postat av: A-K

Jag tänker ofta på er. Finns inga fler ord. Stora varma kramar

2010-07-02 @ 21:27:56
URL: http://bliavmedcancer.blogspot.com
Postat av: Karin o Bertil, Härlöv

"Lilla" Jenny och hela familjen. Vi känner så mycket för er och tänker på er varje dag. Hoppas att ni kunnat njuta lite i Åhus av camping, sol och värme och att vara tillsammans. Många många kramar från oss. Karin och Bertil, Härlöv

2010-07-02 @ 22:31:43
Postat av: Elisabet Roslund

Hej supergoa Moa!

Du ser ut att njuta av alla runtomkring dig och jag hoppas du får en underbart skön sommar.

Jag skickar en Stor Kram till dig och vill att du hälsar alla i familjen.

KRAM/Elisabet

2010-07-02 @ 22:46:13
Postat av: Zara

Ni finns i mina tankar dagligen!

Hon är så fin er lilla Moa.. Sänder all styrka till er! Njut av tiden i Åhus tillsammans med familjen! Stor kram Zara med familj

2010-07-02 @ 23:55:41
URL: http://zara82.blogg.se/
Postat av: Anki

Tänker jätteofta på Er alla. Härligt att ni har det bra på semestern.

Många styrkekramar från Söderhamn

2010-07-03 @ 00:33:44
Postat av: anna-ett barn på jorden, en ängel i himlen

Det är alltid ovissheten som skrämmer.

När läkaren gav Lovas första "dödsdom" frågade jag hur länge brukar det normalt vara kvar efter den här diagnosen. Han sa då några veckor, kanske ett par månader. Han hade rätt. Hon levde knappt 10 veckor efteråt. Ändå hade hon inte fått exakt diagnos.

Jag hoppas ni njuter av nuet, det är svårt att dagligen veta att tiden rinner ifrån en, tro mig jag vet. Det är en vaken mardröm och barnen vet också mer än man tror. De läser av, de känner på sig själva också.

Kram till er och styrka att fortsätta kämpa.

2010-07-03 @ 09:39:43
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Sandra

Sänder en STOR kram till er alla!!

2010-07-03 @ 12:43:30
Postat av: Rickard Axelsson

Hej ! är inne och läser i er blogg med jämna mellanrum , ska veta hur mycket er familj är i mina tankar. Önskar att jag hade kunnat göra ngt för er. Ta hand om er så bra ni kan....

Många kramar från Önnestad...

2010-07-03 @ 14:58:58
Postat av: Christine Severinsson

Ta hand om Er

2010-07-03 @ 15:59:11
Postat av: Lena

Jag kikar in här en stund och sänder styrka och hoppas att ni har det bra på semestern.

Kramisar<3333

2010-07-03 @ 16:23:40
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: kerstin johansson

Hej hela familje

Vad skönt att hör tt Moa mår som fiske i vattnet i husvagnen. Jag har er i mina tankar hela tiden. Vilka underbara bilder man blir så varm trots att det är 30 grader varmt.



En riktig jättekraaam till ER i solskenet



Kerstin

2010-07-03 @ 20:43:26
Postat av: rosanna

tänker på er så.. kram

2010-07-03 @ 23:37:27
Postat av: Charlie

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

2010-07-04 @ 00:59:34
Postat av: Marie Lundqvist

Har följt Er blogg så länge och det känns i hjärtat.

Jag har glatt med Er, skrattat, njutit, känt lycka, sorg, hopp och nu slutligen vanmakt och insikt.

Känner med Er.

Varma kramar

2010-07-04 @ 13:45:03
Postat av: Veronica

Fina Moa,

jag vill inte att du ska måst vara sjuk :(

Hoppas ni har det gott o mår bra trots allt,

många kramar från mig.

2010-07-04 @ 17:22:04
Postat av: ulrika Engman

Fånga dagen och livet minut för minut..... Varje gång jag läser så tänker man NEJ det är inte sant... Kram till er!!

2010-07-04 @ 18:52:29
Postat av: Elin A

Tänker så på er alla i familjen! Så fina foton på Moa och er andra:)

Många varma kramar Elin

2010-07-04 @ 20:02:33
Postat av: Lotta

Tänker på er! Många kramar

2010-07-05 @ 09:57:17
Postat av: Gunilla Isaksson

Hej lilla Moa!

Vad skönt att läsa att ni har det gott i Åhus.

Att du har det mysigt med mamma, pappa, Oliver och Kellie. Jag passar också på att rå om min familj lite extra så här under sommarlovet.

Vi kanske ses någon dag här i Åhus?



Du får gärna maila mig när du inne på din fina dator.

Jag ringer dig någon dag! kramisar fröken Gunilla

2010-07-05 @ 20:10:32
Postat av: Jenny

När jag först hittade er blogg för flera veckor sedan och läste så rann tårarna ner för mina kinder. Min son (snart 4 år) frågade varför jag var ledsen och jag berättade om Moa som var sjuk. Han frågade lite och sen lekte han vidare..

Idag när vi badade och skojade i poolen så frågade han mig: "Mamma. Tror du att Moa också badar fast hon är sjuk?"

"Ja, älskling, det tror jag och hoppas att hon gör. Jag hoppas att hon har lika roligt som ni har idag."



Vi sänder er våra varma tankar och hoppas på ett mirakel!

2010-07-05 @ 22:23:25
URL: http://famsmeding.blogspot.com
Postat av: Helen (Antons mamma)

Hejsan Familjen Henriksson!!!!

Ni gjorde helt rätt som åkte på camping semester!!!

Önskar det fanns något jag kunde göra för Moa!!!

Hon är en riktig kämpe, det har hon nog alltid varit!!!! Hoppas ni badat massor och ätit många jordgubbar nu!!!!!

Många kramar från oss i Tingsryd

2010-07-06 @ 00:55:55
Postat av: Cajsa

Låter undebart att vara i Åhus!!

Tänker så mycket på er, vilka otroliga kämpar ni är, hela familjen. Hoppas vi kan ses, vi ska ner till Skåne v 29. Njut nu varje sekund av sol och värme!



Många kramar från familjen Karlsson.

2010-07-06 @ 08:42:50
Postat av: TINDRA

Hej på er allihop.

Hoppas att ni verkligen har haft det riktigt underbart i husvagen. Vet ju att ni är riktiga campare, så passa på njut och ha det så gott man kan ha det. tänker på er alltid, ni finns i våra tankar <3<3<3.

Hör av dig Moa om du känner för att leka en dag när du kommit hem.

Många stora härliga kramar till er alla<3<3<3<3

2010-07-06 @ 10:04:51
URL: http://moahenriksson.blogg.se/
Postat av: Cilla

Jag önskar er de sötaste jordgubbarna, de godaste färskpotatisarna, den mest behagliga värmen, de härligaste vågorna och de mest innerliga skratten som finns på denna jord.



Kramar från Cilla i Sydney (som numera är tillbaka på Lidingö för gott)

2010-07-06 @ 16:25:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0