Känslorna flödar

9 Juni

Idag har haft besök av Kvh som ska hjälpa oss att prata med Moa och finnas till för oss i svåra stunder, denna dagen har jag liksom nästan bävat för. Det kändes skönt att prata med Kvh idag visst blev det många känslor och mycket sorg i samtalet, men vilka underbara människor, det betyder så mycket för oss att båda partner vet hur vi vill ha det och dom ordnar med så vi får som vi vill...

Under en tid nu har Moa mått mycket bra, hon äter och gör saker som alla andra barn, har varit lite i skolan emellanåt, ja precis som en vanlig tjej. Jag kan inte få in detta i min skalle vad som kommer att hända kanske redan nu under sommarlovet, kan inte tänka klart, finns så mycket oro och känslor inom mig som ja snart inte klarar av, vet helt enkelt inte vilket ben ja ska stå på eller om ja ska vara ledsen eller glad, allting är så fruktansvärt jobbigt med mina känslor.



Jag ringde till Lund idag och försökte att dra i sista halmstråt, ni MÅSTE hitta något annat att sätta in på henne för att få stopp på denna sjukdom, det känns som om hon skulle klara av vad som helst, jag vill inte att hon ska hamna i en mapp där det står "SLUT", jag vill att dom söker i hela världen en gång till efter något som kan bota vår underbara tös.

Det har kommit tårar från mig hela dagen idag, har haft en riktig downdag idag, hon fyller år i morron, det trodde vi aldrig för 7 veckor sedan då hon var så dålig, nu är vi här och givetvis glädjs vi åt detta, men berg o dalbanan där imellan är så svår, ena dagen ser ja svart och andra massvis med glada färger.


Vilken skönhet

Ovissheten är grym, vi vill göra så mycket mer för Moa, vi har redan gjort en hel del, men nu när sommarlovet börjar ska vi ta oss till Skånes djurpark en dag för där har hon inte varit någon gång, vi ska ligga i husvagn i sommar tillexempel men då ploppar där direkt upp i mitt huvud "kommer vi dit", jag hoppas så innerligt att vi får en bra sommar med våra barn.


Kommentarer
Postat av: Moa

Den verklighet ni lever i är så omänsklig... Jag önskar också det fanns något att göra. Operation eller strålning eller nåt, bara skiten försvinner från Moas kropp. Fan alltså... Hoppas Moa får en jättefin födelsedag imorgon!!!

2010-06-09 @ 18:42:17
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Pia-Lena

Vilken skönhet Moa är på bilden. Jag hoppas verkligen att Lund ställer upp o hittar något botmedel för kära lilla Moa. Jag förstår att ni har det jobbigt hela familjen för ens barn o som för Oliver sin syster vill man inte skall få en sådan här sjukdom. Det är som min älskade dotter säger varför skall alla snälla människor drabbas men dom elaka drabbas inte. Idag är det precis en månad sedan min älskade dotter tog bort sitt första barn som blev utomkvedshavandeskap o det gör ont i oss alla. O min älskade dotter har inte gjort något ont merrän älskar barn över hela sitt hjärta.

Jag hoppas verkligen söta Moa får en fin åtta årsdag imorgon...

Kram

Pia-Lena

2010-06-09 @ 18:42:58
Postat av: tove

Jag hoppas att ni får en bra sommar tillsammans och att Moa kommer vara med er! Självklart hoppas jag också på att Lund kan komma på något som kan hjälpa henne.



Vill även önska ett stoooort grattis till Moa imorgon. Krama henne från hennes bloggläsare och säg att vi hejar på henne!



kramar Tove

2010-06-09 @ 19:24:07
Postat av: Malin

Hoppas du får en underbar födelsedag med familjen Moa:) Det är du(och ni andra) verkligen värda!!!

2010-06-09 @ 19:24:53
Postat av: Malin Cullander

Grattis på 8-årsdagen Moa! Hoppas Du får en fantastiskt födelsedag!!!!?!!! Kan man maila Mor till en annan adress? Hur som helst så är det klart ni ska ligga i husvagn och besöka skånes djurpark och göra allt det ni planerar för! Gamla ordspråk som att " ingen är lovad en morgondag " blir i en sådan här situation mer än sann t.o.m grym i sin nakenhet. Och som kämpande förälder kan man inte - och ska kanske inte - göra annat än sitt absolut yttersta för att finna tag på det där halmstråt!? Men samtidigt vara öppen för och söka finna mening med att Prinsessan Moa faktiskt kom just ER till skänks av en anledning! Kämpa på och stort grattis till Moa!

2010-06-09 @ 19:35:59
Postat av: Johanna

Heja, heja Moa, och världens största grattis på födelsedagen - jag hoppas den blir precis som du önskar!



Vad jag känner med er...

2010-06-09 @ 20:08:25
URL: http://justnuochidag.wordpress.com/
Postat av: Lina

Vilka fina bilder!

Ett stort GRATTIS till Prinsessan på födelsedagen!

Jag hoppas att ni kommer få en helt underbar sommar tillsammans! Jag har hela tiden känt på mig att Moa kommer fixa detta o det kändes så underbart att läsa att hon gör saker som vilket annat barn som helst. Jag hoppas innerligt att det nu kan komma något nytt läkemedel för Moa, för frisk det ska hon bli!

Tänker på Er!

2010-06-09 @ 20:44:37
Postat av: Åsa

Önskar er en fin födelsedag imorgon. Det är obegripligt grymt att er fina Moa är så sjuk. Kram

2010-06-09 @ 21:16:49
Postat av: Maria

Snälla goa familjen Henriksson!



Jag vill börja med att önska Moa den finaste födelsedag man bara kan tänka sig!



Jag har följt er på bloggen i flera år nu. Sedan jag själv fick en liten dotter har allting blivit så mycket mer verkligt. Jag kan ändå inte förstå vad ni går igenom men precis som någon skrev innan så hoppas bag att ni kan se den stora meningen i att prinsessan Moa kom till just er. Det är få som har fått lära känna en riktig ängel på så nära håll som ni! Och jag vill att ni ska veta att er blogg och ert öde betyder mycket för oss läsare - för att få perspektiv. När livet ibland känns tungt så kan jag tänka på er och Moa och det som ni går igenom hjälper mig att påminnas om vad som är viktigt i livet. Så mycket kärlek som Moa skänker er familj och så mycket som ni ger tillbaka till henne är det få som får uppleva - ens under en hel livstid. Kanske att man inte ska räkna livet i dagar och år utan i innehåll. Då har lilla Moa redan ett mycket rikt liv. Vissa prinsessor finns för att bo i slott och gifta sig med prinsar - andra för att få oss att förstå livets mening. En sådan prinsessa är Moa.



Ni är mina hjältar.



Många kramar från Åhus

2010-06-09 @ 21:18:55
Postat av: Ulle

Stort Grattis i morron till Moa från en tre-barns familj i Norrland som följer eran kamp!!!!!

2010-06-09 @ 21:19:09
Postat av: Kajsa

Att leva under såna här omständigheter måste vara så svårt. Tror ingen som inte varit där kan förstå det. Imorgon är det en stor dag och jag hoppas ni får en bra dag. Kommer ihåg lilla Moa när hon föddes. Ni va på Millas student men jag kommer inte ihåg om Moa va född eller inte. Jag kommer ihåg hennes första lillejul i Knislinge. Hon älskade att ligga ute fast att det va svinkallt, hon sov som bäst då. Tänk vad tiden går.

Vi ses på lördag



Kram Kusin Kajsa

2010-06-09 @ 21:25:10
URL: http://parlugglan.blogg.se/
Postat av: Ewa

GRATTIS MOA PÅ 8-ÅRSDAGEN!!!!!

Jag hoppas med hela mitt hjärta att ni får en underbar sommar tillsammans.. Moa bara fortsätter att förvåna oss alla med sin styrka. Kämpa på MOA!!

KRAAM

2010-06-09 @ 21:31:30
Postat av: Cilla(Evelinas mamma)

Tänker på er dagligen och jag kan känna er smärta...så söt så fin så vacker

Önskar Moa en riktigt underbar 8 års dag med tårta och massa kul. Kan så klart inte låta bli att tänka på vår egen flicka som bara fick bli 4,5 år och inte ens börja skolan. Livet och verkligheten är verkligen ofattbar. Kram till er alla från Cilla

2010-06-09 @ 21:38:21
URL: http://prinsessanevelina.blogspot.com
Postat av: Camilla

Grattis kära Moa på din 8-årsdag. Jag önskar er, hela familjen, en uderbar dag och en underbar sommar tillsammans!! Massor med kramar, Camilla

2010-06-09 @ 22:22:44
Postat av: Maria

Jag lider så med dig när jag läser dina rader. Tanken att man inte vet hur framtiden kommer att se ut är fruktansvärd. Min dotters alla återfall har fått en att se det värsta, vet inte hur många gånger jag tänkt på hennes begravning. Det är fruktansvärt att man ens ska behöva tänka tanken...jag skäms för vi har inte ens fått det värsta beskedet. Men cancer är ett hemskt besked och att det sedan kommer åter, och åter...vi kan inte stoppa, det är utanför vår makt. Men vi kan hoppas och åter hoppas. STORT grattis till Moa imorgon. Jag hoppas att ni får en fin sommar, det är ni alla värda. Moa fyller år på samma dag som min son, så vi har också kalas imorgon. Kram Maria

2010-06-09 @ 22:25:41
URL: http://familjenmangelin.blogspot.com
Postat av: Helena o Pelle

Kan inte förstå er tillvaro... kan inte ens föreställa mig .... Vill bara att ni ska veta att vi tänker på er... Ber för er... Imorgon firas det... Även vi Firar Moa imorgon. Genom att Skänka pengar till Moa´s insamling till Barncancerfonden...

GRATTIS MOA <3 <3 <3 Grattis hela familjen för att ni får uppleva en till födelsedag <3

2010-06-09 @ 22:41:07
Postat av: Margita

All styrka och värme till dig och din underbara familj. Fantastiska Moa kommer att få en alldeles fantastisk födelsedag tillsammans med er. Njut av varenda sekund för att sen kunna plocka fram den känslan när det känns tungt. Jag önskar er verkligen den finaste av sommar med ALLT som ni vill fylla den med. Och jag önskar er lugn och ro. Det MÅSTE finnas halmstrån kvar! Det bara måste! Något annat finns inte! Tänker på er varje dag.

Varma kramar

Margita

2010-06-09 @ 22:56:05
Postat av: KATTA

MOA GRATTIS & ha en jättefin 8-årsdag o ät massor med gott det är du värd lille kämpe KRAM på dig.



Jenni jag förstår att du tycker att denna berg o dalbana är ett helvete ,bra att ni pratar om det och tar hjälp av KVH för att prata med Moa.

Detta är ju er värsta mardröm ni går igenom hela familjen.



Hoppas verkligen att ni kan göra lite av det ni vill i sommar med barnen.De är underbara båda två.



STYRKEKRAMAR KATTA

2010-06-09 @ 22:59:32
Postat av: Therése

Skickar så mycket positiv energi jag bara kan till Er! Tar in ända från tårna!!! Hoppas verklige natt Moa ska få sova i husvagn och mycket annat roligt i sommar!

2010-06-09 @ 22:59:38
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: Dorte

Hej söta MOA med Familj:) Ett stort GRATTIS på 8 års dagen MOA vi hoppas att du får en trevlig dag... hoppas att ni kommer till Åhus i sommar så vi kan träffas... många kramar från fam. Wihlborg

2010-06-10 @ 00:23:23
Postat av: syren

Grattis Moa på 8 årsdagen! Önskar dig en fantastisk födelsedag. kram

2010-06-10 @ 05:50:07
URL: http://www.metrobloggen.se/abc
Postat av: Elin A

Hipp hipp hurra för Moa idag! Hoppas du får en fin födelsedag. Kram Elin

2010-06-10 @ 06:26:22
Postat av: Catarina i Gualöv

Stor kram till Moa på födelsedagen!

2010-06-10 @ 06:31:18
Postat av: Kristianstadbo

Försöker hitta ord efter ha läst dina rader men nästintill omöjligt. Känner så med er och ni finns även i mina tankar.

Stort GRATTIS till er älskade tös, jag hoppas och önskar Moas och er dag blir så fin som den bara kan.

Varma styrkekramar

2010-06-10 @ 07:08:44
Postat av: Therése

Hipp Hurra på Moa´s underbara åttaårsdag! Kramar i mängder till dig - underbara goa härliga tös!



2010-06-10 @ 07:14:31
Postat av: Inger i Norrland

Skickar det största GRATTIS som finns till Sveriges sötaste prinsessa MOA. Du kommer att ha en underbar dag, kan inte tänka mig annan när du har två underbara föräldrar och bror.

2010-06-10 @ 07:26:14
Postat av: Ylva

Grattis på födelsedagen Moa!



/Ylva i Sthlm

2010-06-10 @ 09:11:10
Postat av: Annica

Det ni går igenom är helt omänskligt. Dina känslor är fullt normala...ivården ser man mkt av detta å det konstigaste är att den som är sjuk är den som mår bäst..alla runt omkring mår oftast mkt sämre.

Jag hoppas verkligen att ni får en underbar sommar .

Jag beundrar din styrka Jenny, att orka blogga om detta är verkligen beundransvärt.

Hoppas att de hittar ett botemedel så Moa blir frisk!!

Kram

2010-06-10 @ 09:53:24
Postat av: Karina

Kära familjen Henriksson, ni vet inte vem jag är men jag vet vilka ni är och framförallt så vet vi vem Moas farmor och farfar är. Jag har följt er blogg länge nu och jag kan inte med ord tala om hur den har berört mig genom åren. Ni har det verkligen inte lätt, finns inga ord för detta. Många tårar har runnit på mina kinder när jag läst om Moa och ert tragiska livsöde. Jag ber för er och har gjort det många gånger, skickar lite styrkekramar till er hela familjen och ber återigen för att allt till slut skall bli bra för både er och för lilla Moa.

2010-06-10 @ 13:12:37
Postat av: anna-ett barn på jorden, en ängel i himlen

Det är hemska känslor ni får tampar med från och till, men så mycket fint ni fått tillsammans och så bra att Moa mår bra ännu.

Vår lilla Lova blev ju så dålig att hon kunde ju inte prata, gå eller stå eller något, vi tyckte vi missade allt man skulle göra. Därför är det bra att ni kan göra så mycket nu, ta till vara på precis allting.

Det är så hårda ord tycker man då de förklarar att nu finns det inte mera att göra.

Tänker på er, trots att vi själva är i en svår tid.

Kram

2010-06-10 @ 18:03:20
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Lena

Man vill ju sina barn så väl, hålla om dom och skydda dom mot allt ont i världen. Ta på sig själv det som drabbar dom och dö för att se dom få ett underbart och normalt liv. Jag önskar så att ett under ska ske och att ni får hjälp med att bota det som händer i lilla prinsessans kropp, jag skickar miljarder styrkekramar och en önskan att nån hör er och har verktygen för att hon ska bli frisk.

Lena<3

2010-06-10 @ 21:29:36
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Gitte SL

Grattis Moa! Hoppas du får en härlig skön födelsedag.



Har följt er blogg bra tag och beundrar er oerhört. Ni har trots allt en styrka o kraft som få e förundrat, förstår om det tryter ibland o ni bryter ihop. Ingen borde få utstå något som ni. Moa e en helt underbar tjej som jag e helt imponerad över hur hon kan kämpa o va så go och glad, tålig som hon varit och är. Jag önskar av hela mitt hjärta att man hittar botemedel. hokus pokus skulle man vilja säg o poff va allt det onda hemska borta. Tyvärr e ju inte verkligheten sådan.



KRAM och ta vara på den tid ni har tillsammans,njut av er underbara familj.

ja ord räcker inte till .... man vet inte vad man ska säg... Livet e så orättvist för vissa

Gitte

2010-06-10 @ 22:30:34
Postat av: A-K

Jag är så ledsen för er skull! Det måste vara helt obegripligt jobbigt för er att gå runt i denna bubbla och undra och oroa er för vad som komma ska.

Jag håller alla tummar i världen för att det plötsligt ska poppa upp något som gör att Moa helt mirakulöst blir bra igen.

Stora varma kramar

2010-06-11 @ 08:34:00
URL: http://bliavmedcancer.blogspot.com
Postat av: ulrika Engman

Jag gråter.... uuuuuuu det är så hemskt.. Jag önskar att jag var en trollkar då hade jag trollat bort allt ont och gjort er prinsessa frisk..



Grattis Söta lilla Moa... Hoppas du får många paket..

2010-06-11 @ 11:31:49
Postat av: Linda

http://dar.blogg.se/2010/june/vinn-klockaklokke-franfra-fossil.html

2010-06-11 @ 13:26:05
URL: http://dar.blogg.se/
Postat av: LinnE

Hoppas att ni kommer till Skånes Djurpark :) har praktiserat där och det är verkligen fint och personalen är riktigt bra och snälla :)

Grattis till Moa och hoppas att du får en bra föddelsedag :D

2010-06-11 @ 18:51:44
URL: http://kattenfriitz.blogg.se/
Postat av: Ludde

vad som kommer att hända kanske redan nu under sommarlovet,

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,'



Kommer Moa inte att klara sig? :´(



Hoppas att ni hittar nåt så hon klarar sig

2010-06-14 @ 13:48:17
Postat av: Anna S

Moa är sååå fin, en riktig prinsessa!! styrkekramar till er alla i familjen! /Anna i Arvidsjaur

2010-06-14 @ 16:32:56
Postat av: Sarah H

Kämpa, ge Er aldrig!!! Grattis fina Moa <3 i efterskott... Hoppas ni får en fin sommar o krama Moa

2010-06-15 @ 18:39:59
Postat av: sara

kikar förbi

2010-06-15 @ 19:24:03
URL: http://sarahsdiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0