3 år sedan idag

21 Mars 2010

Just nu, PRECIS NU i skrivande stund (21.10) för tre år sedan kom Johan in till sjukhuset, och han fick beskedet av mig vad Moa lider utav, Usch nu rinner mina tårar....blir så ledsen
Denna dagen för tre år sedan började Moas kamp med den hemskaste sjukdomen man kan tänka sig, Cancer.
Nej, ja kan inte skriva mer om denna dagen för då kan ja nog inte sova i natt, det blir så sorgligt och så overkligt.

MOA

Du är stark
Du är en kämpe
Fortsätt kämpa, för det gör vi
både i motgång och medgång
Ge aldirg upp,
det ska inte vi
Du står alltid vid vår sida,
vi står alltid vid din
När du är ledsen, så är vi ledsna
När du är pigg, är vi pigga
Där är alltid den finaste Moa man kan tänka sig,
envis som synden, stark som en oxe,
en kämpe som aldrig ger upp
Du är den bästa "lillasyster" Olli kan tänka sig
Du är den bästa "lillmatte" Kellie kan tänka sig
Du är allas pärla, med ett gnistrande tandlöst leende,
ögon som tindrar, och läppar som alltid ler
Du har en energi, som ingen annan har
Du har en otrolig styrka och en vilja som ingen annan har
Du är allt för oss
Du betyder allt för oss, för du är alla vårans Moa

Vi älskar dig,

Mamma, Pappa, Oliver & Kellie

317238-221

Skrevs Mars -08





Jag har inte skrivit på ett tag och detta beror på att vi har haft en helt bisarr situation i familjen, den som förmodligen mår bäst är faktiskt Moa, men vi andra tre har haft några veckors helt fruktansvärda dagar, Jag och Johan på vårt sätt och Oliver på sitt sätt, Med enkla ord så är vi på bättringsvägen lite smått, men tiden som varit, har varit en katastrof. Vi har nu kontakt med kuratorer alla tre och hoppas att det kan hjälpa att hålla oss i skikt och förhoppningsvis få oss att må bättre.

Med Moa är det bra, hon började i fredags igen med den medicinen som hon blir så torr utav, men som tur är så har vi en salva som fungerar alldeldes utmärkt och det vill vi tacka Mona för.

Förra lördagen när det var final i Melodifestivalen så bestämde vi oss för att göra något roligt hela familjen, då blev det bowling för hela slanten och sen ett besök på Mc Donalds, barnen tyckte det var hur bra som helst. Innan vi åkte hem var vi inom en godisaffär som ja inte visste fanns, där barnen plockade ihop "ja, även ja och Johan", smågodis för nästan 200 kr, men som tur var kom Familjen Vågemyr och kollade på Melodifestivalen och hjälpte oss att äta av denna enroma skål med godis.

Vi har några hemska dagar framför oss, den 29:e och 31:e mars ska vi till Lund för att göra två olika röntgen igen, och dagarna efter få svar på om medicinerna hjälper eller inte, man drar i var enda lilla tråd för att detta ska visa positivt, vet egentligen inte hur jag ska förklara hur man känner sig, allt blir så suddigt när man tänker längre än vad man ska, tankarna går inte att beskriva i ord helt enkelt. Allting är så fruktansvärt oklart både från läkarna och i verkligheten, Moa har ju visat motsatsen tidigare och jag hoppas så innerligt att hon gör det denna gången också. Om man mår så här dåligt nu, hur fasiken ska man då må om allt går åt skogen, Fy fasiken säger jag bara, skulle bara vilja dra ett stort FETT streck över dessa 3 år och önska att alla familjer ska ha ett normalt liv fullt ut, utan sjukdomar och ett evigt lidande..


Kommentarer
Postat av: marianne

Medicinerna har säkert hjälpt

2010-03-21 @ 21:44:31
Postat av: Pia-Lena



Jag håller tummarna att medicinerna har hjälpt Moa. Hon ser mycket piggare ut nu oxå på fotot.



Skickar en bamsekram till hela familjen...

2010-03-21 @ 21:57:50
Postat av: Anonym

Moa du e en så otrolig stark tjej!!!

massa Kramar till hela familjen

2010-03-21 @ 22:06:11
Postat av: Leena Svensson

Håller tummarna för att medicinerna har hjälpt.



En kram till er från mig.



Leena

2010-03-21 @ 22:54:38
Postat av: Kristina

Usch hur ni har det eller rättare sagt hur ni ska behöva må.Men bra att ni nu fått kuratorkontakt så ni alla har någon att prata med.All oro ni nu ska gå och bära på inför röntgenresultaten gör ju att ni förstås mår ännu sämre , om det nu går att göra det.Oro tar så oerhört hårt på människan.

Moa du är en kämpe och glädjespridare finner inga ord .

2010-03-21 @ 22:57:49
Postat av: Josefine

Fina Moa! Tänker på er! Massor med kramar

2010-03-21 @ 23:07:06
URL: http://stillwaters.blogg.se/
Postat av: Sirpa

Fina familjen Henriksson, tillsammans är ni otroligt starka och jag håller tummarna att medicinen har gett bra resultat.

Vet så väl hur det är att vara förälder till en cancer sjuk barn och oroas för behandlingar, röntgen svar och prov svar mm.

Hoppas av hela mitt hjärta att er fina Moa blir frisk och slipper alla jobbiga sjukbesök.

Snart har ett år gått sen min fina dotter Sabina lämnade oss, det har varit tungt år.

Soliga vår kramar och lycka till önskar

Sirpa

2010-03-21 @ 23:54:08
Postat av: Cilla

Jag håller pekfingret på fast forward-knappen. På bilden som kommer upp på rutan ser man ett hel och lycklig familj. Bubbel i glasen och hemmagjord jordgubbstårta tycker jag mig också kunna skönja.



Kämpa, kämpa, kämpa!!!

Kramar från Cilla i Sydney

2010-03-22 @ 04:29:37
Postat av: Lisbeth

Är helt övertygad om att det bara är positiva besked ni får nästa vecka! Var i Kviinge kyrka igår, som vanligt var det förbön för Moa. Jag är säker på att det hjälper!

Har köpt två änglar nu. Köper dem i cafeterian på Halmstads sjukhus (eftersom jag veckopendlar dit), men intäkterna går till samma fond. La ut bild på min blogg förra veckan och tipsade om att man kan beställa sådana på den här bloggen.

2010-03-22 @ 10:53:38
URL: http://halvaveckanborta.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Jag tror på Er och Moa... HEJA Moa HEJA Moa.....

2010-03-22 @ 11:02:23
Postat av: Kusin Kajsa

Jag håller tummar och tår för att detta går bra. Ni finns i våra tankar varje dag



Kram Kajsa med familj

2010-03-22 @ 13:41:17
Postat av: Anna-I kampen mot min 6årings cancer

Känner med er. Vi har ju typ blivit dödsdömda nu.

" ett drägligt liv tiden som finns kvar "

Fy faaan vill jag gå ut och skrika så alla hör.

2010-03-22 @ 14:32:26
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Linda

Kan bara försöka sätta mig in i er situation... Jag hoppas, hoppas, hoppas på bra resultat!

Varma styrke-kramar till Moa med familj

2010-03-22 @ 14:58:59
Postat av: Moa

3 år... det är en lång tid när man inte ens fyllt åtta. Moa är så stark som har klarat alla operationer och behandlingar! Skönt att ni andra har kontakt med kuratorer alla tre när ni mår skit, hoppas att det hjälper. Det är ju så individuellt med terapi, dels att det ska funka med personen man pratar med och dels att man själv känner att det ger något. Håller alla tummar som finns för att röntgensvaren ser bra ut! Kram!

2010-03-22 @ 15:25:30
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Pernilla

Tror och hoppas att allt går bra för er... Är sugen på att köpa en Ängel hur får jag tag på en sån?????

2010-03-22 @ 15:27:50
Postat av: titti

håller verkligen tummarna för er och tänker på er! Ni är starka

2010-03-22 @ 15:55:07
Postat av: Maria

Tänker så på er!! Starka, underbara, fantastiska Moa!!! Kram Maria

2010-03-22 @ 20:42:57
URL: http://familjenmangelin.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Vilken underbar bild på Moa! Hon visar er att hon kommer gå den positiva vägen, även denna gång. Jag ser det i hennes ögon!

Stor kram!

2010-03-22 @ 20:46:26
Postat av: KATTA

Håller tummar & tår att det funkar med medicinen.

Lider så med er i ert Helvete.



HEJA MOA !



KRAM TILL ER ALLA!

2010-03-22 @ 20:54:55
Postat av: Cilla(Evelinas mamma)

Hej .Vad fint du skrev om er Moa.Kan förstå att tankarna är många men Moa fixar det här ,det ska hon bara göra. Det är snart 1 år sedan vår egen prinsessa lyfte ifrån oss och begav sig upp till alla änglarna,saknaden är olidlig.

Tänker på er allt som oftast,ta hand om er Kram Cilla

2010-03-22 @ 22:28:07
URL: http://prinsessanevelina.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag känner er inte alls, men FÖRSÖKER sätta mig in i er fruktansvärda situation. Förstå helt kan jag inte för jag har inte gått i era skor. MEN FÖRSÖKER gör jag och tänker på Moa varje dag. Vet ej om detta fotot är nytaget? Blir bara så GLAD om Propoliskrämen kan hjälpa Moa att må lite bättre och slippa det torra av medeicinerna. Kramiz Mona

2010-03-22 @ 22:35:18
Postat av: Lisbeth Wehlin-Möller

Tänker på er.. Moa du fixar detta du är stark.Så söt du är på kortet L



Jag hoppas att fonden växer så du och alla andra kan bli friska Kramar till dej o din familj Lisbeth



http://www.barncancerfonden.se/Gavor-Bidrag/Egen-insamling/Insamlingar/Lat-alla-bli-friska/

2010-03-23 @ 01:21:51
Postat av: Elin, 18

Jag sitter nu på Karolinska och vet inte riktigt vad jag ska skriva, jag borde väll egentligen kunna skriva en hel del eftersom jag vet på ett ungefär vad ni går igenom. Jag fick själv cancer för drygt ett år sedan och tiden sedan dess har varit allt annat än lätt, men jag har alltid varit ganska införstådd med mina chanser som ändå sett ganska goda ut. Trots detta så har bland det värsta varit ovissheten, att inte veta om det kommer gå vägen eller inte. Därför är jag ytterst imponerad av Moa och er andra i familjen som trots en del dåliga nyheter från läkare och ännu större ovisshet hela tiden orkar resa er upp, fast att det ibland gör jävligt ont. Samtidigt så antar jag att ni också känt samma sak när folk frågar, hur orkar ni? Var får ni all kraft ifrån? -Men det kanske är så att man inte alltid orkar, har ingen kraft kvar, men vad fan ska man göra? Man måste ju! Finns inget annat alternativ än att ta sig igenom det hela vägen. Människan är starkare än vad man tror, trots allt.



Om jag bara visste något riktigt bra att skriva som kanske till och med skulle få er att känna er lite bättre i situationen, så skulle jag skriva det med stor text! Men jag har inget riktigt klokt att skriva mer än det som ni hört så många gånger, att jag önskar Moa ett enormt lycka till och att hon fortsätter att stå upp i med och motgång framöver. Man får inte glömma bort alla Moas fördelar, samma fördelar som jag fick höra i början, Moa är ung, Moa är tjej, Moa bor i det fantastiska landet Sverige med fantastisk sjukvård kring dessa sjukdomar och framförallt verkar Moa utan tvekan ha hamnat i en fantastisk familj som är otroligt stöttande och som försöker anpassa sig helt utifrån hur Moa känner. Ni är guld värda.



Jag tänker på er, mer än vad ni tror.

2010-03-23 @ 12:42:43
Postat av: Christina

Tänker på er varje dag. Kraaaaamar

2010-03-23 @ 13:38:38
Postat av: Connie Hansen

Många tankar går till er familj. NI ÄR EN HELT UNDEBAR FAMILJ. Många kramar till er...

2010-03-23 @ 15:44:13
Postat av: Marie

Sänder en massa styrkekramar till er allihopa i familjen. NI är otroligt fantastiska, glöm aldrig det!! Ni kommer att fixa detta, så är det bara!!



2010-03-23 @ 19:31:46
URL: http://emilbenjamin.blogg.se/
Postat av: Catharina

Vilken jättejättefin bild på Moa!!!

2010-03-25 @ 11:21:53
URL: http://catiiis.blogg.se/
Postat av: kerstin johansson

Hej

nu tänker jag på er alla i familjen . Kämpa på vi kommer att häsa på er nu när det blir lite bättre väder.

jag hör av mig till er så att det passar att vi kommer.



jättekram på vad skönt det är att höra ni har kontakt med psykolog så att ni kanske kan må lite bättre.



Jättekraaaaaam till Er

jag ringer

Kerstin

2010-03-27 @ 18:55:28
Postat av: Cassie

Du är verkligen stark Moa!!!

2010-03-28 @ 10:58:00
URL: http://cassieme.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jag känner er inte men följer er kamp. Vilken underbar dotter ni har - en sån kämpe hon är. Jag blir så berörd av er situation, och frustrerad på denna grymma sjukdom. Moa kan verkligen skatta sig lycklig att ha en sådan underbar familj. Här kommer en stor kram med mycket styrka, hopp och tålamod - till er alla! Camilla

2010-04-17 @ 16:09:56
Postat av: Anonym

Lilla Moa, du känner inte mig men jag brukar läsa om dig på bloggen. Jag tycker att du är världens duktigaste och modigaste tjej!

En stor kram till dig. Jag hoppas du får en fin dag idag.

2010-06-02 @ 09:10:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0