Röntgen på CSK

25 Maj

Idag har vi varit på CSK och tagit en lungröntgen på Moa eftersom hon har fått en jobbig hosta så beslutade vi och Kvh i går för både provtagning och röntgen, så 10.15 hade vi tid. Hon har varit lite tungandad de senaste dagarna då det påfrestar henne lite extra när hon även har hosta..

Jag har sökt läkaren A i Lund men han har inte hört av sig ännu.

Världens bästa clowner var givetvis på barnavdelning idag,,, självaste Bönan & Laila (sjukhusclownerna) som Moa bara älskar, förra gången vi hälsade på så var inte Bönan där, då Moa var lite blyg, men idag när hennes favoriter var på plats så blev där livat och glatt, ja tror inte vi hört Moa skratta så mycket på väldigt länge, har spelat in i min mobil och hoppas att ja kan lägga upp det här på bloggen. Tusen tack för all tid ni gav oss idag Bönan & Laila, Moa bara älskar er och vi andra också förstås...







Nu väntar vi svar på röntgen som även ska granskas av Lund, vi får hoppas att det inte är för mycket vätska för då måste vi ner och tömma lungan. Hon äter fortfarande som en häst och hennes kinder blir gulligare och gulligare..



Till er bloggläsare som vill ha våran adress så kommer den här, Fridarpsvägen 4, 289 50  Hanaskog..

Idag har vi tagit dagen på CSK sen i morron har vi inget bestämt mer än att Moa ska vara i skolan medans KVH kommer och pratar med mig och Johan, och viktiga saker som vi måste både veta och svara på...
Hon har även varit i skolan lite med sin rullstol, hon har kommit över gränsen nu att hon inte behöver skämmas för att åka rullstol, så det känns ganska skönt....

Hampus Eriksson från Hanaskog har startat en grupp på Facebook som heter Stöd Moa Henriksson, den har nog funnits i en vecka nu och har nämre 800 medlemmar, Wow säger ja bara och tusen tack Hampus, vi ses nog på badet i sommar....Han har även skrivit en bok som heter Bill Sanch och Kyrkotrollkarlarna, där försäljningen går till Moas insamling på Barncancerfondens sida,, (Prinsessan Moa)... Tack för ditt stöd och alla er andras stöd till Moas insamling där pengarna går till forskning för de drabbade barnen... 

http://www.barncancerfonden.se/5938 tryck här så kommer ni direkt till insamlingen


Kommentarer
Postat av: Moa

Hej familjen. I vanlig ordning saknar jag ord för det här men hoppas i vanlig ordning att ni får så bra svar som det går i detta läget när det gäller lungröntgen :(

skönt med lite tid i skolan för moa, träffa kompisar och så. och att ni samtidigt får tid att prata med KVH utan att vara rädda att moa hör.



jättefint med facebookgruppen! jag sökte på den tidigare utan att hitta den (såg hampus kommentar i ett tidigare inlägg) men nu fick jag tag på den iallafall och gick med. många kramar!

2010-05-25 @ 14:07:16
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Maja

Vilken härlig bild på Moa! Hon är verkligen en supersöt tjej!! Varma kramar!

2010-05-25 @ 14:58:39
Postat av: MrsG

Ni är i mina tankar hela tiden. Kram Åsa

2010-05-25 @ 15:01:17
URL: http://mrsg-aquestionoflust.blogspot.com/
Postat av: Veronica

Hampus verkar vara en Toppenkille!

KRAM till dig Moa,

vad kul att vara på skolan!

2010-05-25 @ 15:32:25
Postat av: Hampus Eriksson

Till er som inte gått med i gruppen gör det.

Kämpa på Moa!

För er som vill köpa boken kan göra det genom adlibris, bokus eller genom mitt förlags hemsida litenupplaga.se



Kram till er alla i familjen Henriksson.

2010-05-25 @ 15:53:20
Postat av: Johanna

Lilla Moa är så otroligt vacker... vilken utstrålning :-)



Nu har jag gått med i Facebook-gruppen som är till Moa!!!



Tänker på er



KRAMAR Johanna

2010-05-25 @ 16:50:14
URL: http://grynisen.bloggsida.se
Postat av: syren

Så söt Moa är på fotot! Är med i den grupp Hampus startat för några dagar sedan.Kram om hela familjen

2010-05-25 @ 18:34:40
Postat av: syren

Så söt Moa är på fotot! Är med i den grupp Hampus startat för några dagar sedan.Kram om hela familjen

2010-05-25 @ 18:36:30
URL: http://www.metrobloggen.se/abc
Postat av: Malin

Klart man vill heja på Moa på Facebook också. Tänker på er, kram!

2010-05-25 @ 18:44:10
URL: http://rabarba.se
Postat av: Violetta Sjöstrand

Tänker på Er varje dag och hoppas på det bästa!!!

2010-05-25 @ 21:04:23
Postat av: Helen

Inne varje och dag och kollar hur "min" lilla Moa mår...du (eller ni) berör mej verkligen...skulle sluta läsa för ett tag sen, eftersom jag blir så väldigt illa berörd, har själv barn o barnbarn...men jag kan bara inte sluta följa dej, Moa..har följt dej länge nu och måste peppa er så gott det går...ni e en sån "superfamilj"...kramar till er alla...mest till Moa-gumman..från Malmö

2010-05-25 @ 21:33:05
Postat av: Lotta

Härligt att se Moa lite rundare i ansiktet. Hon verkar ju dessutom behålla sitt fantastiska humör. David blev som hin håle själv när han fick cortison för att dämpa inflammationer.

Kram!

2010-05-25 @ 22:05:15
URL: http://www.siredison.blogspot.com
Postat av: Åsa

Hej. Jag läser ofta din fina blogg Moa. Va skönt att du inte har så ont och kan äta igen!! Vilken fin rullstol du fått!! Vill gärna gå med i gruppen-Stöd Moa Henriksson på facebook. Men hittar den inte... =( Vet någon hur man hittar den? Kram på er.

2010-05-25 @ 22:27:48
Postat av: Hampus Eriksson

Skriv in i sökrutan Stöd Moa Henriksson och sedan ska den vara där.Annars kan jag bjuda in dig, vad heter du mer än Åsa?

2010-05-25 @ 22:38:17
Postat av: Moa

riktigt skön bild överst :D

2010-05-25 @ 22:58:21
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Louise

det var den sötaste flicka jag någonsin skådat.

2010-05-25 @ 23:57:07
Postat av: Anonym

Guud, nu rinner tårarna...varför ska detta hända dig som är såå söt? varlden är så orättvis! Kämpa, ni klarar det!

2010-05-26 @ 00:17:18
Postat av: Cilla

Världens finaste Moa! Vilka härliga bilder på dig och clownerna!



Kramar från Cilla i Sydney

2010-05-26 @ 04:11:28
URL: http://borglinsdownunder.blogspot.com
Postat av: Pia-Lena

Jag har också gått med i stöd Moa på facebook.



Tänk vad det gör lite för man skall skratta som Moa gör med clowerna som hon gillar så skarpt.



Kämpa på Moa du klarar detta..

2010-05-26 @ 08:12:21
Postat av: Annika

Tänker på er hela familjen men självklart på Moa som verkar vara en så fantastiskt fin liten tjej och kämpar som bara den mot sin hemska sjukdom. Skickar massor av styrkekramar, hoppas och ber att det kan bli en vändning. Kram från en av era läsare.

2010-05-26 @ 10:33:35
Postat av: Leena Svensson

Så härligt att se Moa så glad trots att hon kämpar varje dag :)



Många kramar till er



Leena

2010-05-26 @ 11:57:51
Postat av: Therese

Läser er blogg nästan dagligen, och skrattar och gråter med er!

På min blogg skriver jag om bloggar jag läser och den här gången valde jag er blogg, för att andra ska få läsa om er, vill ni läsa inlägget finns det här:



http://thereseofsweden.blogg.se/2010/may/ratten-att-fa-leva.html



Ni är riktiga kämpar och förtjänas att lyftas upp i ljuset!

Hoppet är det som lämnar oss sist!



Kramar



2010-05-26 @ 13:10:54
URL: http://thereseofsweden.blogg.se/
Postat av: Inga Thordardottir

Underbara Moa. Du är en hjälte som man blir glad av att titta på! Kämpa på :) Har gått med i FB gruppen och bjudit in alla mina svenska vänner. kram till er allihopa.

2010-05-26 @ 15:33:46
Postat av: Lena

Sötaste Moa, det är underbart att se dina runda kinder och den glada munnen, du är fantastisk lilla gumman som tar sjukdomen så bra. Nu håller jag tummar och tår för att det fortsätter i samma riktning och att du ger allt vad du kan för att bli frisk<333333



Lena i Kiruna

2010-05-26 @ 17:12:48
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Malin

Hej Moa! Vad härligt att se dig på bilden, du är så söt. Du påminner mig mycket om min lillasyster, som blev allvarligt sjuk när hon var 8 år, det var snart 2 år sedan. Vi har gått igenom mycket i familjen, bott på ronald mcdonald, legat på NIVA, BUS, träffat clownerna på lekterapin.. :) Precis som du.

Hon fick en hjärnskada som gjorde att hon fick börja om från början, som en bebis. Prata, gå osv. I förrgår sprang hon kalvinknatet, det var det ingen som trodde att hon nånsin skulle göra igen.

Jag tycker att det verkar som om du är minst lika stark som min syster, och verkar sprida massa glädje runt om dig. Det är det som är det viktiga. Kämpa på, vi är många som hejar på dig!



Kramar från Malin och lillasyster.

2010-05-26 @ 23:22:39
Postat av: soffie

hon ser så sprudlande glad och pigg ut va härligt att se henne må så,

massor av kramar till lilla fina Moa och er,

2010-05-27 @ 21:40:14
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: evelina från sbg

nu kan jag ju säga mina tårar forsar ner...

vet inte vad jag ska skriva mer än att ni är kämpar hela familjen!

2010-05-27 @ 22:07:00
Postat av: Malin Svensson

man blir så rörd, stackars Moa och stackars er andra, fortsätt kämpa, man kan bara beundra er,ni är otroliga, har bara träffat Moa några gånger hos Elida, men vilken tjej ni har. Malin från Knislinge, vi möttes på Solhaga växthus när ni gick ut, gick jag in, vi hejade

2010-05-27 @ 22:53:42
Postat av: fam.salomonsson

underbart att se Moas härliga leende,

ni är otroliga kämpar hela familjen!

vi tänker på er!

2010-05-27 @ 22:54:33
Postat av: Therése

Hej! Hoppas att ni mår bra. Kram! :)

2010-05-31 @ 10:10:55
Postat av: Veronica

Hej Moa,

hoppas du mår bra och att ni har sommar-väder.

I Stöde där jag bor har vi sol och sommarvärme idag,

häääärligt!

Många kramar till dig-du tuffa och goa tjej från mig!

2010-05-31 @ 15:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0