Dagsutflykt till Lund

10 Oktober Söndag

Sedan förra uppdateringen så har det faktiskt varit ganska bra här hemma, Moa har varit pigg, ätit lite grann, suttit upp för det mesta och målat och på kvällarna har vi spelat några rundor Yatzy.

I torsdags frågade ja Moa om vi skulle ta och hälsa på i Lund som på fredagen, vi hade ju en tid där i sommras som vi aldrig kunde utnyttja, och Moa har själv frågat om vi inte ska till Lund någon gång, så ja ringde dagvården, Karin hörde med vår läkare A om vi kunde träffas som på fredagen, egentligen höll han på med forskning men togs sig tid till oss om vi ville komma. A är ju den läkaren vi har lättast för att förstå och han är så superbra, han vet vad vi vill ha svar på och pratar normal svenska med oss och inte en massa latinska ord som vi inte begriper oss på, en riktig superdoktor är han, vi har alltid tyckt om honom.

Fredag..

Vi bad Oliver ledig från skolan så han kunde följa med till Lund för att träffa Petra, vi körde hemifrån vid halv tio, jag och Moa satt bak och målade medans Johan o Oliver satt och spelade musik för glatta livet. Det blev en annorlunda familjedag för oss alla, många skulle kanske gjort något roligt, men vi tar en tripp till sjukhuset som en familjedag, vi har inte åkt bil allihopa sedan ja vet inte hur länge sedan, så detta lilla gjorde vi till en bra dag.
Moa åkte sin rullstol och hade vanliga kläder på sig, bara det gjorde att allt kändes lite extra idag, hon ville inte ha pyjamas när hon åkte och träffade doktor A.



Vi träffade A klockan elva som vi sagt, han tog sin tid med oss i nästan 2 timmar, jag ville att han skulle lyssna och kolla igenom henne ordentiligt, hennes vänsterlunga fungerar inte, men det visste vi ju redan, men höger låter väldigt fint, Moas blålila ben, fötter och hand var ingenting som iallafall gör ont för Moa, och det kändes skönt att veta, hon är ju väldigt kall om benen o fötterna men det är blodcirkulationen som inte är hundra.
Fötterna är idag så svullna att vi inte kan få på henne ett par skol, hon har sina tjocka Hello Kitty strumpor på sig alltid och gärna lite värmedyna om benen..

Vi pratade om det ena o andra med doktor A, han frågade Moa om hon hade några frågor till A, men det hade hon inte, inga funderingar heller.. Jag o A gick ut från rummet en runda och pratade i korridoren, ja ställde lite frågor till honom som ja funderat på länge nu, den största frågan som pluppar upp är NÄR han tror detta liv kommer att ta slut, han vet så väl som jag/vi hur jobbigt det är med denna fruktansvärda ovissheten och det enda svar han har var att Det finns ingen som kan säga tiden, men som alla vet så är Moa en Moa, hon har ett starkt hjärta och en envishet av stål. Oliver kom ut till oss och A frågade honom om han hade några frågor,,,, det ända var även för honom NÄR det skulle hända, han fick samma svar som mig...

Medans vi pratade så målade Moa en teckning till A,, den innehöll ett stort hjärta där hon hade skrivit " Du är snäll Anders, Kram Moa",, hon färglade teckningen och gav den till A själv innan vi skulle åka hem, A är den doktor som Moa tyckt bäst om i Lund, han är den som varit "vanlig" han har alltid tatt sig tid och pratat med Moa på ett bra sätt, han har skämtat till sig att få lyssna och känna på henne, han har med ett enkelt ord varit "Vår doktor" och framförallt "Moas bästa doktor".

Det kändes för en gångs skull riktigt bra att vara i Lund, ja kan inte säga att ja har saknat att vara där men det är en sådan trygghet att få prata med de som har haft hand om Moa i så många år, att få se dessa syrror göra ett sådan fantastiskt jobb med dessa barn som har haft oturen att får en hemsk sjukdom. Bara att få träffa K på dagvården som vi haft sedan vi blev inskrivna där, inte bara prata med henne i telefon utan verkligen träffa henne igen var en skön känsla. Dagen till ära så blev det Mc Donalds för barnen innan hemresan som gick även den bra, Moa har inte åkt bil på väldigt länge så hon tyckte det var roligt att sitta och kolla tv och rita i baksätet med mig.
När vi kom hem så vilade Moa en stund innan vi skulle äta, Oliver skulle iväg och Moa ville ha tacos så Johan bjöd in Petra o Jojje på en Köttfärspaj, väldigt trevligt, vi drack lite kaffe och spelade några rundor Yatzy innan kvällen tog ut sin rätt.. Moa har kommit igång igen med sitt Yatzyspelande, så varje kväll blir det minst 2 rundor...

Lägger in bilder på vad vi menar med mandalas och även från Lundabesöket i fredags.... när jag lagt in i datan..

Kram på er alla från en mamma som fått ett par bra dagar med sin familj... Just nu lever livet känns det som,,, varje dag som är bra går ja runt med ett leende på mina läppar,,,,



Kommentarer
Postat av: Johanna

Det värmer i hjärtat när jag läser...



SÅ skönt att ni faktiskt fått så fina dagar nu, det har ni behövt. På det sättet så laddar ni ju lite energi :-)



Vilken fantastisk doktor ni har. UNDERBART!!!! Skönt att Moa orkade åka till Lund och att ni då kunde träffa er favvo-doktor.



Hoppas ni får en fin söndag och att solen skiner på er fina



Varma kramar Johanna

2010-10-10 @ 08:36:18
URL: http://grynisen.bloggplatsen.se
Postat av: Linköpingsbo

Jag gläds med er när ni är lyckliga,och jag sörjer med er när ni har det svårt Fina,fina familjen! Tankar och kramar!

2010-10-10 @ 08:37:18
Postat av: Inger M

Hej fina familjen !

TACK för din härliga uppdatering ! Jag blir så strålande glad, när jag läser om er utflykt.Man blir alldeles varm i hjärtat!

Hoppas, hoppas. hoppas än kan undret ske !

De varmaste kramar till er alla !

Inger M

2010-10-10 @ 08:38:22
Postat av: Therése

Godmorgon! :)



Jag blir så glad över att ni har lugna,sköna och vackra dagar tillsammans. Kramar om er! Ni är underbara allihop! <3 <3 <3

2010-10-10 @ 08:49:14
Postat av: Veronica

Vad kul att ni har bra dagar,

blir så glad.

Och jag håller med Moas favvodoktor,

Moa e Moa och hon har verkligen ett kämparhjärta!

Fast det gör så ont i mig när man tänker att det inte räcker i längden,

förbannade cancer-monster!

Skickar en massa kramar till er och håller tummar o tår att ni får många fortsatta bra dagar tillsammans!

2010-10-10 @ 08:49:58
Postat av: P

Blir så varm om hjärtat när jag läser dina rader om era dagar. Ni gör rätt som njuter av varje sekund. Skönt för Moa att komma ut lite och härligt med en annorlunda familjeutflykt:-)

sänder er stora och varma kramar och all kraft för att bekämpa cancereländet! tänker på er massor!

Kram!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-10-10 @ 09:08:04
Postat av: maria

Godmorgon på er!! Vad härligt att ni fick en sådan härlig dag tillsammans :)

2010-10-10 @ 09:29:30
URL: http://familjenrantzow.blogg.se/
Postat av: Anna K

Vad klokt av er att besöka barnsjukhuset i Lund! Så skönt att ni har förtroende och tycker så bra om doktor A.



Sänder många varma tankar till er!



2010-10-10 @ 09:29:36
Postat av: cutie

Va skönt att åka någonstans med alla även om de va till en läkare :)

2010-10-10 @ 09:30:24
URL: http://everydaywithcutie.blogg.se/
Postat av: Rosi

Härligt att läsa, man blir jätte glad för eran skull...... <3

2010-10-10 @ 09:31:30
Postat av: Karin

Sötaste Jenny. Er familj är värd varje dag av lycka och det är glädjande att höra att ni orkar uppskatta de fina dagarna. Och tack för att du orkar uppdatera!

Kramar till er alla

2010-10-10 @ 09:33:20
Postat av: marianne

Vad skönt att Moa fick komma ut litet, och nu verkar det som hon har blivit starkare ett tag...!

2010-10-10 @ 09:51:23
Postat av: syren

Underbart att läsa! Kram till er alla

2010-10-10 @ 09:54:49
URL: http://www.metrobloggen.se/abc
Postat av: Helen

Vad underbart att ni kunde få en så härlig dag tillsammans! Den kan ni alla spara i era hjärtan! Jag tänker på er ofta fast jag inte känner er, men ni har verkligen berört mig. Är själv sjuksköterska och känner att en dag vill jag också jobba med sjuka barn. Men det kan inte vara lätt att se familjer som har det så tufft som ni har! Jag önskar av hela mitt hjärta att ni får fler sådana här dagar och att lilla Moa har det bra! Hälsningar Helen

2010-10-10 @ 10:09:20
Postat av: anna-ett barn på jorden, en ängel i himlen

Fånga dessa fina dagar och ta fram dom då och då sedan efteråt. Njut också nu.

Skönt att Moa inte har ont nu och inte bara måste ligga ner och sova.

Kramar till er alla.

2010-10-10 @ 10:12:12
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Hannas pappa

Lund...

När jag började läsa inlägget om läkare A trodde jag att det var AC och när du senare skrev Anders blev jag förvissad. Finns ingen läkare som honom i Lund. Vi har precis samma känsla...

Det är ju otroligt att Moas lilla kropp vägrar ge upp, liksom vägrar finna sig i förutsättningarna. Tänk om...!

Vi gjorde ju ett avslut i Lund tre månader efter Hannas död och det var...ganska starkt...



Moa: Tänk om du (och Tilda!)blir de som trotsar oddsen och besegrar den DJÄVLA sjukdomen...

"Massmis med"

Niklas

2010-10-10 @ 10:14:06
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Tony, Åsa, Linnea å Otto Ericson

Vad roligt att läsa om hur bra Moa mår för tillfället, hon är en enastående tjej bara så ni vet men det vet ni ju redan så det så. Bra att Olli också var med nere i Lund å fick fråga sina frågor fast det bara var en men den fick han ju ett svar på om än inte ett exakt svar men jag tror det räkte för han. Ha det så bra å hoppas att ni får fler sådana dagar MÅNGA KRAMAR TILL ER

2010-10-10 @ 10:16:33
Postat av: Elisabeth Lindström

Jag gläds så med er för att ni får ha dessa någorlunda "normala" dagar tillsammans. Mycket beror kanske på att Moa inte behöver känna smärtan lika mycket som förut - smärta är ju väldig nedbrytande och Moa är ju inte den som klagar i första taget...All min värme och styrka vill jag skicka till er - denna fina, fantasktiska familj. Kramar från Elisabeth L

2010-10-10 @ 10:16:55
Postat av: katarina/titti

Det är som ett stort mirakel i seg selv att Moa klarar av vara så pigg och glad. Man får en sånn fin gladkänsla i seg när man läser det.. Samtidig så ligger stora moln på en skyfri himmel og truar. Men miraklet Moa vet å holda dem veck, ja hon er en skikkelig mirakelprinsessa rett og slett.

Bara det att hon vill ha fina kläder på seg når hon skall till doktorn,,ler litt da, visar att hon minsann inte är vem som helst:)

Jag tänker masse på er og på Oliver som f.. ikke har det lätt med å förstå (tror jeg) alt som skjer.

Men just nu, lev med livet, lev med stunder av lycka og spar på dem som ett litet kinderägg. En dag, en gång så kommer de fram når ni behöver det som bäst.

Och tack för att du vill visa vad mandalas er för noe:):) glädjer meg massa till å se det.

Många många varma söndagsklemmer till er fra oss i Norge..

Titti med familje

2010-10-10 @ 10:24:06
Postat av: Ingrid och Lars

Så skönt för er att få "lite vanliga dagar" också.

Ni är värda all beundran. Och Jenny du är fortfarande lika duktig på och skriva i denna blogg.

Kramar från oss

2010-10-10 @ 10:27:38
Postat av: TINDRA

Vilken rysning i kroppen man får. Vilken kämparprinssesa du är Moa. Man blir faktiskt "glad" av att läsa hur bra ni har haft det nu under en tid. Fast det är en svår tid framför, så kan man ändå glädjas åt att ni kan ha roligt och trevligt ändå. Du vet att det är bara att ringa om du vill träffa Tindra, spela yatzi kanske eller bara va. Men det får du själv avgöra om du vill eller orkar.

Sänder så många varma styrkekramar till er<3<3<3<3

Kramisar Rosa

2010-10-10 @ 10:46:49
URL: http://moahenriksson.blogg.se/
Postat av: Kia

Så underbart att Ni fick en positiv familjedag o så skönt att Moa orkar va uppe,kram Kia.

2010-10-10 @ 11:16:23
Postat av: Tessan

Ramlade in på denna blogg för någon månad sedan och blev fast, har gått in nu många gånger på sista tiden för att se hur allt är med er. Kul att höra att hon orkar vara uppe lite mer även om jag inte känner er, så känner jag med er. Min morfar gick bort detta år i februari i cancer som han haft över 9 år. Han var som min extra pappa, han fanns alltid där. Även om det var han som mådde sämst så var det ändå alltid han som såg till att alla andra mådde bra. Jag saknar han så det svider i hjärtat.

Kämpa på, ni har allt en envis dotter. =)

Och hoppas ni får fler av dessa "bra" dagar tillsammans nu.

Kramar

2010-10-10 @ 11:16:50
URL: http://skinnbiten.blogg.se/
Postat av: Kia Hulin

Hej,vi är tydligen två som skriver med namnet Kia.Därför tar jag med efternamnet.Underbart att ni fick en fin familjedag och ett bra samtal med en läkare med hjärtat på rätta stället.Simon hade också en favvodoktor Erik.Det är så viktigt att orden läggs rätt så att man förstår.Krama Moa och Oliver från oss Kia och Leif(Simons föräldrar)

2010-10-10 @ 11:54:05
Postat av: Gitte

så varm man blir i hjärtat när ni får ha det bra tillsammans. sicken underbar doktor - menar i stress o press o svåra situationer är det underbart höra att det finns så mänskliga o härliga doktorer.

Moa e Moa hon överraskar gång på gång. Man blir bara så impad och chockad. oh blev så glad att Oliver oxå får svar på frågor o att hela familjen får en bra tid nu ett tag. MÅNGA FÄRGLADA HÖSTKRAMAR

2010-10-10 @ 11:54:25
Postat av: a

Åh vad jag blev glad för er skull när jag läste bloggen precis!! Moa är fantastisk!! Liksom du och övriga familj!!

Önskar och hoppas sååå att du får behålla ditt leende!

Värmer mitt hjärta när ni är lyckliga!!

Alla varmaste tankar till er

Många kramar Anna

2010-10-10 @ 12:04:37
Postat av: Anna

a=Anna :)

2010-10-10 @ 12:05:08
Postat av: Nettan

Vad härligt att höra !

Tänker på er...KRAM !

2010-10-10 @ 12:15:24
Postat av: Tina

Fick ett tips av min dotter om er sida och vi följer er hela tiden. Älskade människor vad starka ni är. Man undrar hela tiden. Varför? Varför? Varför?

Denna lilla oskyldiga lilla prinsessa...Varför får hon inte stanna kvar hos er?

Mina tankar är hos er hela tiden. Massor av kramar och tankar till er i er kamp mot det onda.

/Tina

2010-10-10 @ 12:45:05
URL: http://[email protected]
Postat av: änglamamma

<3<3 så underbart att läsa bloggen idag!!Ni är värda varenda minut av glädje<3<3Kramar till er alla

2010-10-10 @ 12:48:35
Postat av: Linnea

Underbart! Som mamma till en funktionshindrad dotter, vars liv hängt på en skör tråd vid flera tillfällen vet jag att familjemyset och glädjen kan se helt annorlunda ut än hos andra.

Carpe diem!

2010-10-10 @ 12:54:58
Postat av: Maria Thernström,Nyköping

hejsan! Jag följer bloggen med hjärtat i halsgropen.....men idag ler jag!!! Så skönt att få ett par "normala" dagar med familjen och att Moa mår skapligt. Ska skicka solsken till er och varma kramar i en påse....som ni kan strö över er när det är jobbigt <3 Ha en underbar söndag och ta hand om varandra! Kram/ Maria

2010-10-10 @ 13:05:27
Postat av: Alexandra

Vad härligt att höra!! Vi har också varit hos Anders och jag tycker att han är helt fantastisk!!! Det borde finnas fler som han. Vad fint att ni fick en sån bra dag tillsammans. All styrka åt er och Moa!!! Kram

2010-10-10 @ 13:20:45
URL: http://whattowear.blogg.se/
Postat av: Connie Hansen

Skönt att ni har haft det bra i dessa tider.Tänker på er<3<3<3

2010-10-10 @ 13:41:28
Postat av: Moa

Roligt att höra att Moa varit lite pigg troys allt.

Ta hand om er! Kram!

2010-10-10 @ 13:53:01
Postat av: Lisbeth

Tenk om---tenk om-----

Jeg tror på under jeg...

Grip dagen.

Hilsen en Farmor i Norge.

2010-10-10 @ 14:57:21
Postat av: Lisbeth

Tenk om----tenk om----

Jeg tror på under jeg......ingenting er umulig.

Grip dagen.

Hilsen en Farmor i Norge.

2010-10-10 @ 15:00:59
Postat av: Jannice

Vilken liten kämpe hon är er söta dotter.Hoppas att det sker ett mirakel.Ha det så jätte bra dessa dagar som Moa är piggare.Det är verkligen lycka för er nu.Varma kramar.Tänker på er för jämt.

2010-10-10 @ 15:03:56
Postat av: Iréne D.

Vad glad jag blir i mitt hjärta när jag hör att ni haft så fina dagar! Tag vara på dem! De kommer alltid att finnas med er.

Carpe Diem.

2010-10-10 @ 15:16:17
Postat av: Yvonne

Åh, vad glad jag blir av att höra att ni har bra dagar, och att Moa orkar vara med på lite av varje.

Tänker på er dag och natt, och förstår att Moa har den bästa familj hon kunnat hamna i. Önskar er många, många fina dagar tillsammans. Yvonne

2010-10-10 @ 15:24:44
Postat av: Anna S i Arvidsjaur

är så glad att ni fått ha det mysigt dessa dagar, Moa är fantastiskt stark, så även ni! hon har verkligen en fantastisk familj, och jag hoppas varje dag att under ska ske!



kram till er!

2010-10-10 @ 16:38:51
Postat av: Nilla

Hej familjen Henriksson!

Vad skönt att läsa om att ni har haft fina dagar och att Moa spelar yatzi igen,känns så mycket lättare i hjärtat.. Söta Moa! hoppas att ni får många många pigga soliga dagar! Kram på er!

2010-10-10 @ 16:41:23
Postat av: Pia-Lena



Vad klar jag blev när jag läste att Moa mådde bättre o att ni har varit nere i lund o hälsat på.



Skickar en varmkram till hela familjen..

2010-10-10 @ 17:34:08
Postat av: Jasmine

Hej. Är inne och läser/kollar er blogg för varje dag som går. Vill bara att ni ska veta att ni är några riktiga kämpar till föräldrar!

Läste även att Moa gärna använder värmedyna, men tänkte tipsa er (om ni inte redan sett/vet det) att det finns ett helt täcke/filt som går att stoppa in kontakt med värme i, i olika grader. Min mamma är själv sjuk och änvänder just ett sådant här täcke/filt dagligen!

Kram

2010-10-10 @ 17:37:04
Postat av: Åsa

Vad skönt för Er alla! Fortsätt att njut!

Kram

2010-10-10 @ 18:07:53
Postat av: Matilda L

Vad underbart att höra att ni har några bra dagar med leenden trots denna jobbiga tid! Kul att Moa är så pass bra att hon kan komma ut lite också!

Tänker på er varje dag! Kram till er alla fyra!

2010-10-10 @ 18:53:41
Postat av: Sophia

Vad härligt med sådana här dagar!! Det är bara att ta vara på dem och njuta. De kommer att vara guld värda sedan. Kram till hela familjen!

2010-10-10 @ 20:52:27
Postat av: Issa

Tänker på er!

Ta hand om er!

2010-10-10 @ 21:03:24
URL: http://kattissa.blogg.se/
Postat av: Wilma

Vad roligt att Moa är så pigg! Att ni har fått flera roliga, soliga dagar. Jag håller verkligen tummarna för att ett under skall ske och Moa skall bli frisk igen. Moa verkar vara en superkämpe. Ni övriga i familjen också. Har följt hela er blogg och tycker att ni är en toppenfamilj med så mycket kärlek. Tänder ljus för er varje kväll.Kramar till er alla/Wilma

2010-10-10 @ 21:06:42
Postat av: Moa

det är skönt att ni får sådana här dagar att uppleva och ta vara på. en familjedag i lund är ändå en familjedag, och dessutom en när ni får träffa flera som varit så viktiga under moas sjukdomstid.

moa är verkligen stark. det visste vi ju redan :)

många kramar till er!

2010-10-10 @ 21:46:43
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: I

Jag gläds så när Moa får så fina dagar med sin underbara familj.



Jag önskar så stenhårt att det har vänt och att miraklet som inte är troligt nånstans ändå händer. Att SuperMoa trotsar sjukdomen och blir frisk !

2010-10-10 @ 21:48:39
Postat av: Jenny

Det glädjer mig att höra att ni haft några sköna dagar tillsammans i familjen. De är mycket värda när man har det jobbigt.



Många kramar

2010-10-10 @ 21:57:08
Postat av: Mamma J

Jag sitter här och ler när jag läser om ännu några härliga pigg-dagar för Moa där ni kunnat göra saker tillsammans hela familjen. Underbara fina och starka Moa med sin fantastiska familj!



Stor kram till er alla,

Jessica

2010-10-10 @ 22:36:10
URL: http://mammanj.blogspot.com
Postat av: Matilda

Guuuuud vilken underbar blogg och inte minst den lilla flickan . Det är den första gången jag är inne på bloggen men absolut inte sista <3

2010-10-10 @ 23:57:42
URL: http://matildaaajohansson.blogg.se/
Postat av: Sari

kramar er

2010-10-11 @ 04:24:38
URL: http://tuulikki.blogg.se/
Postat av: Helen

Vilken otrolig flicka Moa är!! Men det har jag förstått innan, hon är en sån kämpe...hoppas det blir fler fina o pigga dagar för er...tänker såå på er! Kramar till er från Malmö

2010-10-11 @ 07:05:31
Postat av: Jessica(Ryans mamma)

Hej Jenny och familj!

Ja tänk att besök på BUS i Lund blir till nåt normalt och roligt när man har ett cancersjukt barn. Men miljön där gör att man trivs trots det man går igenom, fantastisk personal och mycket för barnen att göra.

Doktor A är en jättebra läkare, han förklarar som du skriver på ett sätt som man kan förstå och ta till sig. Han satt med Ryan i 2 timmar och svararde på alla hans frågor, sånt tycker jag är kanon!

Skönt att läsa att Moa mår relativt bra under omständigheterna.

Kram till er alla

Jessica

2010-10-11 @ 08:47:39
URL: http://ryan95.blogg.se/
Postat av: Jessica(Ryans mamma)

Hej Jenny och familj!

Ja tänk att besök på BUS i Lund blir till nåt normalt och roligt när man har ett cancersjukt barn. Men miljön där gör att man trivs trots det man går igenom, fantastisk personal och mycket för barnen att göra.

Doktor A är en jättebra läkare, han förklarar som du skriver på ett sätt som man kan förstå och ta till sig. Han satt med Ryan i 2 timmar och svararde på alla hans frågor, sånt tycker jag är kanon!

Skönt att läsa att Moa mår relativt bra under omständigheterna.

Kram till er alla

Jessica

2010-10-11 @ 08:48:58
URL: http://ryan95.blogg.se/
Postat av: Lena

Hej!

Jag har följt er blogg ett tag, även bakåt i tiden för att försöka förstå. Jag har berättat för många om Er blogg men framför allt om ert öde. Man vill försöka förstå er situation men kan absolut inte. Er lilla prinsessa...jag kan absolut inte fatta det, men det känns som att hon är här hos "oss" för att ge oss alla ett budskap, kan det vara så?? Ge henne så många kramar Ni orkar... Hon e´ såå söt, en riktig stark o modern prinsessa faktiskt! Vilken tur att Ni är den familjen Ni är...

mvh Lena

2010-10-11 @ 09:57:10
Postat av: Lars Ljungkvist

Heja Moa! Ingenting är omöjligt. Styrkekramar till er alla.

2010-10-11 @ 10:01:59
Postat av: Martina

All lycka till er och din familj! Kämpa kämpa kämpa Moa!

2010-10-11 @ 10:21:45
URL: http://martinasalvadoor.blogg.se/
Postat av: Jessica M

Härligt att ni fått några bra dagar tillsammans alla fyra!! Ta vara på dessa dagar. Kramar fam Marken & Lindh

2010-10-11 @ 10:27:42
Postat av: Cilla

Heja, heja, heja hela familjen!!!

Kramar från Cilla på Lidingö

2010-10-11 @ 11:13:43
Postat av: kerstin johansson

Oj vad glad jag blir när jag läser att ni mår så bra. Vad skönt det måste kännas att få vara en lycklig familj det är ni verkligen värda, trots allt.



En riktigt baaaaaaaaamsekram till er alla

Kerstin

2010-10-11 @ 11:23:48
Postat av: Maria

Jag har länge följt eran blogg, men har tagit en paus i det i ca 6 månader, jag klarade inte av att läsa om ett barn som är så svårt sjuk. Men jag måste börja läsa igen, eran familj har gett mig en enorm livsglädje, ni hjälper mig att ta vara på livet, på dagen, på stunden här och nu. Jag vill tacka er för det, ni finns i mina tankar! Kramar om Moa. MVH Maria Carlsson

2010-10-11 @ 11:57:32
Postat av: Anonym

Har inte Pontus Nershed någon blogg längre ? Jag läste den för länge sedan och har käpat med att hitta den !

2010-10-11 @ 12:15:58
Postat av: Ulrika Engman

Ta vara på alla fina dagar som ni har....

Kram Ulrika

2010-10-11 @ 12:23:13
Postat av: Maria, C

Ville bara lämna en liten kommentar här! Kom faktiskt in på er blogg av en ren slump för ungefär två månader sedan och sen dess är jag inne här nästan varje dag för att följa kampen. Jag beundrar er och önskar er all lycka!

2010-10-11 @ 18:46:02
Postat av: Jossiuw

Bra moa, vad stark du är!

2010-10-11 @ 19:38:49
URL: http://jossiuw.blogg.se/
Postat av: kajsa

Jag gläds med er

2010-10-11 @ 20:05:19
Postat av: kajsa

Jag gläds med er

2010-10-11 @ 20:05:58
Postat av: Sandra

Som läkare kan man inte få ett mkt bättre betyg. :-D

2010-10-11 @ 21:53:54
URL: http://sandraiam.blogg.se/
Postat av: Sandra

Moa.. jag beundrar dig så otroligt mycket.. har läst igenom din blogg. Du ler på så många bilder.. ser hur din livsglädje genomsyrar sjukdomen. Skulle vilja ge dig en kram och säga att du är en sådan kämpe, du kommer lysa som en klar stjärna på himlen i all evighet, det vet jag. Med all kärlek /Sandra

2010-10-12 @ 00:35:40
Postat av: Anita

Ni finns i mina tankar.....! <3

2010-10-12 @ 08:49:04
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: katarina/titti

Først, til Ingalill og Monika, jag förstår väldig godt att ni inte orkar å ta kontakt med meg just nu,, Bare vet att jag tänker massa på er også og nästa gång jag kommer ned til Kristianstad så tar jag kontakt, bara ring min mamma igjen og ge henne ert tlfnr.. Mamma blev jätteglad att du ringte Monika. Jag tar sjansen og skriver min mail här, kan inte tänka meg att någon vill bruka den till något dumt uansett på en sånn här sida.

[email protected]

Og samtidig vil jag skriva att jag ber för hela familien og varje kväll bränner ett ljus for er alla.

Kram Titti med familj

2010-10-12 @ 09:07:07
Postat av: katarina/titti

Obs, det skulle vara [email protected]

KLEMMER fra Norge...

2010-10-12 @ 09:08:17
Postat av: Elisabeth

Hoppas att ni får MÅNGA fler fina dagar tillsammans :)

Moa är en underbar liten kämpe!



Kramar till hela familjen <3

2010-10-12 @ 09:48:18
Postat av: Hannas pappa

Kämpa på Moa!

"Massmis med"

Niklas

2010-10-12 @ 09:49:48
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Åsa

Vilken Moa ni har, som kämpar på!!! härligt att höra att Moa har mått bra några dagar, hoppas dom dagarna blir många fler... Tänker på Er alla kram Åsa

2010-10-12 @ 11:31:01
Postat av: Erica

Brukar aldrig läsa bloggar, men jag fastnade direkt för eran. Ni är otroligt starka!! En stor kram till er allihopa!!!!

2010-10-12 @ 12:26:31
URL: http://skogisen.blogg.se/
Postat av: Elin A

Fint att läsa att det finns så bra dagar hos er. Tänker på er mycket. Många varma kramar Elin

2010-10-12 @ 16:14:24
Postat av: Linnea 15 år

Tänker på er<3

2010-10-12 @ 16:56:29
URL: http://palomitas.blogg.se/
Postat av: Hille

Vilken söt blogg du har! :)

Vad gör du? :)

2010-10-12 @ 19:42:29
URL: http://lifeashille.blogg.se/
Postat av: Sussi

All lycka till er kämpar. Jag förundras av er styrka och gläds med er för era bra dagar. Ni väcker många stor beundran hos oss alla och tack för att genom er blogg ger oss andra en sundare och starkare känsla för att bry sig om vad som är viktigaste i vår värld. Tack.

2010-10-12 @ 20:51:17
Postat av: Angelica

fin blogg ju=)



Är ny bloggerska här på blogg.se. Har därför frågestund just nu. Så passa på att fråga vad ni vill nu.

Länkar varje dag till någon som har kommenterat också <3

2010-10-12 @ 21:23:45
URL: http://choosemyowndestiny.blogg.se/
Postat av: Camillah

ååh, första gången jag läser er blogg, & jag måste säga att jag fick en stor klump i halsen & sitter med några tårar på kinden, Moa verkar vara en riktig kämpar-prinsessa! Hoppas ni får flera sådana här dagar! Massa kramar till er alla i familjen <3

2010-10-12 @ 22:05:54
URL: http://CmzZ.devote.se
Postat av: BAM

Hade en kusin med cancer, konstigt nog är det så att de så väldigt sjuka barnen oftast ser som lyckligast ut i ögonen. Antagligen är det så för att barn har en styrka som vuxna sällan har! Vilken söt liten prinsessa ni har!

2010-10-12 @ 22:37:37
URL: http://bamsbox.blogg.se/
Postat av: Madde

Vilken kämpe hon är. River hål i mitt hjärta när jag läser din blogg. Så orättvist att det ska hända, speciellt barn.Skönt i alla fall att ni fick några bra dagar:)Hoppas det blir fler.

2010-10-13 @ 07:37:18
URL: http://amatorfotografen.blogg.se/
Postat av: Jen

Så otroligt vacker flicka! Och stark dessutom, jag hoppas innerligt att hon blir frisk och även om jag inte känner er så tänker ja på er då och då!

Ni är starka allihop och jag tycker det är jätte fint att se, vilken familj! Alla borde ha en sådan fin familj, vare sig man e sjuk eller inte!

KRAM till er alla

2010-10-13 @ 12:07:52
URL: http://jennickaochewelina.blogg.se/
Postat av: Malin

Skickar en STOR kram till Moa och hela familjen. Blir tårögd när jag läser, livet är bra orättvist. Jag tänker på er!

2010-10-13 @ 13:22:34
URL: http://pygmalion.blogg.se/
Postat av: Jannice

Hoppas ni har det bra ännu tillsammans.Hoppas Moa har fått njuta av det vackra höstvädret.Tänker på er och hoppas på att Moa mår bra en lång tid så ni hinner njuta tillsammans.Stora kramar.

2010-10-13 @ 16:29:16
Postat av: pierre

Alltid skönt med en doktor som förstår en och får en att förstå. Någon som inte är någon överklassig tölp. Är glad att ni har en sån underbart bra doktor! VIKTIGT!



Sen så tycker jag att det lät väldigt bra att ni fått några riktigt fina dagar tillsammans det förtjänar ni! Blir alldeles glad när jag får höra att det går bra!



Sköt om er!



Big hugs from me to you!



Mvh pierre

2010-10-13 @ 16:30:57
URL: http://schtekstromming.blogg.se/
Postat av: Camilla

Härligt att läsa att Ni fått så fina dagar! Som man brukar säga, det är inte dagarna som går som är livet, det är dagarna vi minns.



Och härligt att höra att Ni mött bra personer inom sjukvården, så viktigt.



Har rätt så nyligen börjat läsa Din blogg och blir så imponerad över Er styrka, både Moas och resten av Er familj. Tänker på Er.

2010-10-13 @ 19:39:03
URL: http://miniwe.webblogg.se/
Postat av: Jessica

Jag hoppas ni haft flera mysiga dagar med varandra och fått njuta.

Ni finns i våra tankar så mycket, man önskar verkligen att det ska hända ett mirakel! Men det hoppas vi alla på!!!

Många kramar till er alla!

2010-10-13 @ 20:24:26
Postat av: katarina/Titti

Hoppas att ni har en fin og lugn kväll, tänker så mycket på er hela tiden. Kramar er alla og sänder många pussar till søta Moa..

2010-10-13 @ 21:22:37
Postat av: Sara

Hoppas Moa mår bra idag!:)

2010-10-14 @ 13:05:10
Postat av: Carina Danielsson

Vad skönt för er att ni har lite bra dagar också! Jag skriver som alla andra: njut av dessa dagar och ta hand om varandra. Hoppas och tror på mirakel!

(((kramar till er alla)))

2010-10-14 @ 17:23:33
Postat av: Jenny

Hejsan halkade in på er blogg när jag sökte på fonder via google.

Jag finner inte ord till vad jag ska säga,jag kan inte ens tänka mig den smärta ni känner.

Jag har själv tre barn.

Jag har läst lite till och från nu sen Moa fick diagnosen,men långt ifrån alla inlägg.

Jag har gråtit,jag har lidit med er och önskar att ingen någonsin behövt gå igenom detta.

Jag sänder alla styrke kramar jag har till er,ni har en mycket fin,stark liten tös.

Kram Jenny

Postat av: Jenny Viklund

Ni är så beundransvärda. Jag har gråtit floder när jag har gått igenom denna blogg. Jag önskade att jag hade ett mirakel medel till Moa så att allt blev bra och hon blev frisk igen. Jag önskar att jag kunde bota cancer för alla men det går inte. Ni gör det bra och jag vet att det inte lindrar av att höra det men jag vill bara att ni ska veta att jag tänker på er varje vaken minut. Styrke kramar i massor.



Kramar Jenny Viklund

Strömsund

2010-10-14 @ 23:59:50
Postat av: Katarina/Titti

En tidig god morgen hilsen og många varma kramar till er alla från oss her i Norge

2010-10-15 @ 06:25:46
Postat av: Veronica

Hej fina Moa,

hoppas du mår bra-du e en tuff tjej tycker jag!

Många kramar från mig :)

2010-10-15 @ 06:55:16
Postat av: Nilla

2010-10-15 @ 07:55:00
Postat av: Nilla

Tänker på er och skickar kramar från Stockholm!

2010-10-15 @ 07:57:29
Postat av: Maj-Britt

Hej hela familjen!

Vad roligt att er Moa har fått varit smärtfri och piggare. Skönt att kunna komma bort en stund tillsammans även om resan gick till sjukhuset. Lycka är att det finns underbar personal och jag är säker på att läkaren A också blev glad att se Moa.

För varje solstråle som tränger fram ur molnen så tänker jag på er. Sedan tror jag att Moa håller på att måla hela världen till sin familj. Hoppas du får fortsätta att må bra, efter omständigheterna.

Kram till din duktiga storebror också!

2010-10-15 @ 12:39:58
Postat av: Alexandra, snart mamma

Hej,

jag blir så OTROLIGT rörd av alla dina ord, av din vackra starka dotters kamp. Jag önskar att livet var rättvist.

Skickar massor med styrke-kramar till Moa och er familj!!!!!

2010-10-15 @ 12:52:26
Postat av: cissi

VAD FIN BLOGG DU HAR! Jag e ny med min blogg, kolla gärna in den om du vill Love / Cissi

2010-10-15 @ 15:59:35
URL: http://cessey.blogg.se/
Postat av: Lena i Lyckebo

Varmaste kramar från mig i Kiruna. Söta finaste Moagumman, hoppas verkligen att det blir många fler fina mysdagar för dig och familjen.

Lena<33

2010-10-15 @ 17:06:09
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Moa

Hoppas Moa mår bra & är pigg!



Ha en mysig helg,tänker på er <3

2010-10-15 @ 18:44:57
Postat av: helenvu.

Kämpa på Moa! Hoppas ni får en trevlig helg ! <3

2010-10-15 @ 19:30:56
URL: http://despicableme.blogg.se/
Postat av: Jannice

Kämpa på Moa.Hoppas du har bra dagar.Kram

2010-10-16 @ 00:11:37
Postat av: Anne

Fick en ingivelse att titta in hos er efter en väldigt lång tid....alldeles för lång tid!



Min dotter Madde följde Moa nästan dagligen under året 2008 och hon skickade kommentarer då och då. Jag kom in här tack vare att Madde hittade hit. Hon hade sin egen blogg (http://jagefrisk.blogg.se) men hon dog dessvärre av sin cancer 15 sept. 2008.

Nu är hon en ängel.



Ville nu hoppas att det gått bra för fina Moa, men inser att hon fortfarande kämpar av hela sitt hjärta och det gör mig så ledsen.

Har läst ikapp lite och inser vilken enorm livsglöd denna fantastiska tjej har!



Ser alla underbara bilder på en Moa som alltid är glad och sprudlande.

När jag läser ser jag även en fantastisk familj och vänner som finns i närheten.

Ni kämpar allihop och jag beundrar er av hela mitt hjärta. För jag vet hur svårt det är.

Ni ger Moa livskvalitet och hoppet finns inom er.



Jag ber för Moa som jag tror lever för devisen..."Jag é frisk" ...precis som Madde gjorde.



Låt hoppet vara kvar!



Varmaste kramar från Maddes mamma!







2010-10-16 @ 03:44:38
URL: http://levaidag.blogg.se/
Postat av: Helen

Ja, nu var en ny dataskärm på plats så jag kan sitta här igen...det första man gör...nåt nytt om Moa...? Jag skickar mina varmaste kramar till er och hoppas att ni trots allt har några fina dagar....carpe diem! Hälsningar från Malmö

2010-10-16 @ 12:24:04
Postat av: Anonym

Jag hoppas verkligen att det kommer gå bra med moa! så himla fin liten tjej. Massa kramar

2010-10-16 @ 12:27:02
URL: http://paulineekstams.blogg.se/
Postat av: josefine ekberg

kan inte hålla tårarna inne när jag läser denna blogg. lycka till söta moa!! ni alla är så starka, lycka till med allt, verkligen!

2010-10-16 @ 13:35:47
URL: http://josefineekberg.blogg.se/
Postat av: Linda

Men vad skönt att Moa mår så bra nu. Precis som du skrev så måste ett miraket hänt och det har äntligen vänt nu. Är så glad att tårarna rinner ner för mina kinder. Varmaste kramar till er alla.

2010-10-16 @ 19:25:48
Postat av: NI

2010-10-16 @ 21:22:38
Postat av: Nilla

Enter knappen..Man får välja sina tillfällen med den.. Ville bara säga god natt till er och fina Moa! <3 Kramar <3

2010-10-16 @ 21:28:03
Postat av: Linnea 15 år

Nu var det nästan en vecka sedan du skrev. Man blir orolig... Tänker på er<3

2010-10-16 @ 23:02:49
URL: http://palomitas.blogg.se/
Postat av: Moa

Jag börjar också bli orolig =( Hoppas Moa mår bra.. Tänker på er <3

2010-10-17 @ 00:36:43
Postat av: Christina cammerö

Hej Moas mamma!! Jag har idag som mamma fått beskedet att min älskade underbara dotter Malin har en hjärmtumör.. Efter 5 veckor med huvudvärk och tilltagande kräkningar flera läkarbesök och kontroller, så konstaterades idag med magnetröntgen en ganska stor (typ pingisboll) tumör på höger sida. Den sitter bra till och har inte gett några förändringar på balans, syn eller något övrigt och det ser inte ut som om den har tentakler som gett sig ut.. De ska kontraströntga henne idag för att få mer besked om den.. Sen ska läkarna i Lund ta ställning till vidare behandling.. Just nu känns allt som ett enda stort vacum.. Totalt tomt.. Man är rädd, chockad, orolig och har tusen tankar och frågor!! Malin är 21 år med en enäggstvillingsyster och en lillasyster på 13!! Känner bara nu att jag måste vara stark för dem alla tre men mest av allt skulle jag bara vilja skrika och slå sönder saker men det vet jag ju att sånt hjälper ju inte.. Allt är kaos nu och jag kan inte ens gråta.. Tänker på Moa och hennes kamp!! Kämpa!!! Det ska vi!! Kram från en mamma som nu börjar vår kamp!!

2010-10-17 @ 07:15:44
Postat av: Anette

Kikar in här flera gånger per dag, börjar bli lite orolig när det inte har uppdaterats på över en vecka.

Hoppas att allt är bra.

En vän i Sverige

2010-10-17 @ 09:41:52
Postat av: Emelie Andersson

Hejsan!

Jag undrar om det finns någon mail man kanske skulle kunna kontakta er på?

2010-10-17 @ 09:43:38
Postat av: Katie Grün

Älskade fina ni! Nu är det länge sedan ni uppdaterade :-(( Vad sker? Hur mår ni??? Jag börjar bli orolig!

Kramar, Katie

2010-10-17 @ 10:30:20
URL: http://tillbakatilllivet.bloggagratis.se
Postat av: Rosa Krigarprinsessan Sabinas syster

Som så många andra är jag inne varje dag för att se om det finns några uppdateringar. Jag hoppas verkligen att inga uppdateringar = inga försämringar utan att ni har fått en vecka där Moa mått bättre och att ni har passat på att bara rå om varandra. Skickar er många varma kramar och jag tänker på er varje dag !

2010-10-17 @ 11:28:37
Postat av: marua

jag vill tacka för att ni delar med er av er kamp och av all kärlek i er familj! helt underbart att ni har samlat in så mkt pengar till canserforskning! KÄRLEK!

2010-10-17 @ 11:50:27
URL: http://marua.blogg.se/
Postat av: Fam.Salomonsson

Tänker på er!

2010-10-17 @ 13:09:31
Postat av: Cajsa

Superfin blogg! :)

Haft en bra dag? :D

Kram!

2010-10-17 @ 14:10:45
URL: http://minicajsa.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hoppas verkligen inte att det långa uppehållet i bloggandet beror på att Moa är sämre. Men det känns oroligt i magen. Jag är inne varje dag å kollar om det finns något nytt att läsa. Min lilla 5-åring frågar direkt " -Hur är det med Moa idag?" Det känns konstigt eftersom de småflickorna inte känner varandra egentligen. Min flicka har skickat brev med Hello Kitty klistermärken till Moa som det naturligaste i världen. Till någon annan skulle hon aldrig ha gett bort dem. Min Malva tänker mycket på Moa å hennes sjukdom. Hon vet att hon är väldigt sjuk å inte kommer att fixa detta men det verkar inte bekymra henne så mycket. Mer att hon inte orkar vara i skolan å sånt. kraaaaaaaaam till er underbara familj!!!! <3 <3 <3 <3

2010-10-17 @ 15:30:36
Postat av: Lillan

Lämnar en hel hög med styrkekramar till er kämpande familj.

Bloggen berör och får känslorna i kroppen att agera flipperspel.

Var rädda om er <3

//Ängeln Tommies mamma

2010-10-17 @ 16:27:12
URL: http://lillansegen.blogg.se/
Postat av: Jannice

Hoppas ni har det bra tillsammans.Tänker på hur det är med lilla Moa.Kämpa på så mycket du kan lilla vännen.Ha det så bra ni kan.Kram

2010-10-17 @ 17:33:37
Postat av: Nilli

Jag ryser alltid när jag läser sånt här. Jag vill bara skicka all lycka till, all kärlek, hopp och välmående som går!



Kram!

Postat av: N

hoppas ni har det bra tillsammans.

2010-10-17 @ 19:29:06
URL: http://nudjjas.blogg.se/
Postat av: Sophia

Hoppas som många andra att inga nyheter är bra nyheter och att Moa fortfarande "mår bra." Hoppas ni haft en så bra helg som det går!

2010-10-17 @ 20:19:13
Postat av: Veronica

Hoppas hoppas Moa mår bra!

Många KRAMAR från mig.

2010-10-17 @ 20:44:15
Postat av: Cilla(Evelinas mamma)

Mina varmaste tankar till er och er prinsessa. Kram Cilla

2010-10-17 @ 21:25:51
URL: http://prinsessanevelina.blogspot.com
Postat av: Eva i Åhus

Varmar kramar till er alla <3 <3 <3

Eva

2010-10-17 @ 21:55:15
Postat av: Sara

Tänker på er </3

2010-10-17 @ 23:36:59
Postat av: katarina/titti

Regner som bare det og jeg sitter her med en kopp kaffe og skal snart gå på skolen. Har gått inn på bloggen snart 100 ganger den her helgen, redd for å lese at noe har gått veldig galt og fast jeg ikke kjenner lilla Moa og er så føles det ut som om at jeg gjør det og leter etter tegn på at dere har det bra og ikke noe annet. Jag ber for er og for Moa.

kramar Titti med familj

2010-10-18 @ 07:29:07
Postat av: Therese

Måste bara säga vilken helt fantastiskt vacker dotter. Vila i fria Moa!! Tänker på er<3

2010-10-28 @ 10:12:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0