Moas Namnsdag 18 Nov

23 Nov, Lite uppdatering om dagarna som gått.
Allt är bara fint med oss, ja själv har varit hos kuratorn och snackat av mig om allt o alla, ska gå till henne en gång i veckan nu framöver, för det behövdes kan ja säga.. Ifredags fyllde farmor år vi var där en runda på eftermiddagen och grattade henne. På kvällen var ja och hjälpte till med Olivers disco, klassen hade en kväll där det blev både dans och lekar, var jätteroligt. Hela helgen har Johan varit på kurs i Växjö, så barnen o jag tillbringade dagen hos Jenny & Robban, dom målade om vardagsrummet och givetvis var målaren "Jenny" med och kletade färg på väggarna. Robbans bror Lalle & Camilla m barn kom och fixade mat till oss, som smakade väldigt gott efter en dags arbete. Barnen lekte hela dagen med både det ena o andra. Johan kom efter kursen och vid halv åtta körde vi hem, Oliver stannade kvar över natten hos Rasmus... Oliver har sålt jultidningar även detta året, han har sålt så mycket så han tjänade ihop till ett WII-spel + 2000kr i kontanter, han har verkligen legat i, så i veckan blir det leverans till alla hans kunder..
I fredags fick vi tid för CT-röntgen på Moas lungor, jag ringde Lund och ska försöka att ändra tiden, hon fick en tid kl 15.00 och får inte äta innan dess, tycker nog att tiden var lite för sent, Moa kommer att vara superhungrig hela dagen innan det är dax för sövningen. Dagvårdstjejen ska försöka att ändra tiden, men går det inte så går det inte. Man vet ju själv hur man blir om inte magen får mat.

18 Nov, Idag är det Moas namnsdag, hon har fått många hyllningar idag, på jobbet  ringer Johan mig och säger att Moa är i tidningen, Ja, då visar det sig att Farmor skickat in henne under "dagens namnsdagsbarn" och där var den lilla goa Moa med. Under eftermiddagen idag fick vi besök av Mildred Hilleskog och hennes son Kenneth, dom var här o lämnade en blomma till Moa, men tyvärr var Moa hos Farmor och busade lite, och träffade en kändis... Tusen tack Mildred o Kenneth hälsningar från Moa..
I går var det ju studiedag för barnen, som ni läste i gårdagens inlägg, och idag har Jessica varit här med sitt USB-minne med alla kort som togs igår när barnen hade så roligt, här kommer några av dom. 
 

Först lite målande på morronen.


Lite kel med Nemo hann dom också med


Julia, Tindra & Moa




Teater




Jessica ska givetvis också vara med på bild.




Lite pingis blev det också




Dagen avslutades på Mc Donalds

Kommentarer
Postat av: Helen

Grattis på namnsdagen, lilla gulliga Moa!! Vilka härliga bilder, jag blir så glad när jag ser dom...det är väl kul med kompisar? Ha en fortsatt bra vecka, hela familjen, jag gläds med er för varje dag som blir bra, kram från Helen i M

2008-11-18 @ 17:01:57
Postat av: Moa

Hej

åh, tidningen också, det var inte illa, Grattis igen Moa!

Fina bilder från gårdagen, ser verkligen ut som en rolig studiedag. :)

KRAM!

2008-11-18 @ 18:04:22
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Vallie

Grattis på namnsdagen Moa! Vilka härliga bilder, så roligt att se dig pigg och glad!

2008-11-18 @ 19:09:17
URL: http://www.valliant.se
Postat av: Carina Jönsson

Grattis på namnsdagen Moa!

Såå härligt att läsa att allt är bra med er! Jenny, jag förstår dig såå väl, jag vet....

Något av det värsta som kan hända i livet, att ens älskade barn/tonåring får en allvarlig sjukdom, givetvis vänds allt upp och ner. Men på något sätt så kämpar man på. Jag tror också att det är så att ni nu när allt börjar återgå till det "normala livet" att ni tillåter er själva att känna efter. Då tillåter man sig att tänka efter och känna efter vad det är man har varit med om, under behandlingen måste man vara såå stark och finnas till för ens barn/tonåring samt syskonen. Det är såå jobbigt, jag vet... Det är ett helt år sedan Andreas avslutade sin behandling och vi är så oerhört lyckliga och tacksamma att allt hitintills har gått bra. Men fortfarande kan jag känna mig helt slut, ont i kroppen, vaknar på nätterna mm mm. Men jag lovar, det blir bättre och bättre, lättare och lättare. Jag tycker det låter som ett bra beslut att du skall prata med psykolog/kurator. Helt rätt, inte alls konstigt att vi behöver lite hjälp, vi har ju varit med om livets mardröm, eller hur?

Vill du snacka en stund så hör bara av dig!

Önskar er en trevlig vecka och en härlig helg.

Såå fina bilder och vilken sötnos till hund ni har.

Sänder er som vanligt många styrkekramar och varma tankar

Carina, Jan, Andreas och Emelie Jönsson

2008-11-18 @ 19:41:25
Postat av: Carina Jönsson

Grattis på namnsdagen Moa!

Såå härligt att läsa att allt är bra med er! Jenny, jag förstår dig såå väl, jag vet....

Något av det värsta som kan hända i livet, att ens älskade barn/tonåring får en allvarlig sjukdom, givetvis vänds allt upp och ner. Men på något sätt så kämpar man på. Jag tror också att det är så att ni nu när allt börjar återgå till det "normala livet" att ni tillåter er själva att känna efter. Då tillåter man sig att tänka efter och känna efter vad det är man har varit med om, under behandlingen måste man vara såå stark och finnas till för ens barn/tonåring samt syskonen. Det är såå jobbigt, jag vet... Det är ett helt år sedan Andreas avslutade sin behandling och vi är så oerhört lyckliga och tacksamma att allt hitintills har gått bra. Men fortfarande kan jag känna mig helt slut, ont i kroppen, vaknar på nätterna mm mm. Men jag lovar, det blir bättre och bättre, lättare och lättare. Jag tycker det låter som ett bra beslut att du skall prata med psykolog/kurator. Helt rätt, inte alls konstigt att vi behöver lite hjälp, vi har ju varit med om livets mardröm, eller hur?

Vill du snacka en stund så hör bara av dig!

Önskar er en trevlig vecka och en härlig helg.

Såå fina bilder och vilken sötnos till hund ni har.

Sänder er som vanligt många styrkekramar och varma tankar

Carina, Jan, Andreas och Emelie Jönsson

2008-11-18 @ 19:43:11
Postat av: Tossie

Grattis Moa på namnsdagen och Kellie på födelsedagen även de är bara några dagars mellanrum..

Så bra att Moa äter bättre och det var roligt att de hade hos Jessica ler Även det är skönt att ha ledig på studiedagen.



Kramar till er alla i familjen och Kellie förstås!



2008-11-18 @ 20:08:42
Postat av: Natalie

Åhh! Vad Nemo är sött! Vilken hundras é Nemo?



/// Natalie

2008-11-18 @ 20:13:23
URL: http://www.natta.bloggagratis.se
Postat av: Natalie

Åhh! Vad Nemo är sött! Vilken hundras é Nemo?



/// Natalie

2008-11-18 @ 20:13:50
URL: http://www.natta.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Hej Moa! Grattis på din namnsdag, höll ju på att glömma. Såg häromdagen att det var ditt namn idag, då tänkte jag att jag bara måste ju gå in på din sida och lämna ett litet grattis till en sån söt o gullig tjej! Har läst på din sida mååånga gånger o skrivit någon gång. Tycker du är så modig och så härlig... Många kramar från mej till dej

2008-11-18 @ 20:37:02
Postat av: Anettte

Hej!!

Har följt er berättelse och e så glad för att er framtid ser ljus ut!!



Grattis på namnsdagen Moa!



Min dotter vill så gärna att jag ska läsa om prinsessan från Hanaskog.......



Kramar Anette m familj

2008-11-18 @ 21:11:12
Postat av: Jessica ( Ryans mamma)

Så många fina bilder! Vilken dag Moa har haft med sina kompisar!

Så skönt att se att hon är så pigg och orkar vara med på massa skoj. Gulligt av Mildred att titta förbi, synd att Moa missade henne.



ha det gott!

Kram Jessica

2008-11-18 @ 21:20:10
Postat av: Ingrid och Lars

Hej och Grattis Moa på namnsdagen.

Så fina bilder på dig och dina kompisar. Det syns hur roligt ni har.

Härligt.

Ha det bra allihop.

Kramar Ingrid och Lars

2008-11-18 @ 21:20:35
Postat av: Ingrid och Lars

Hej igen!

Jag glömde och säga så fint kort där var i tidningen idag av dig Moa. Jättebra!

Fler kramar från Ingrid och Lars

2008-11-18 @ 21:41:34
Postat av: Jessica .B(Moa`s Skydds Ängel på skolan)

Hej!

Måste kanske berätta att det är min hund (Nemo) som är på bilden. Det är 75% Shih tzu och

25% papillon/Yorkshireterier.

Men tack för komplimangen.

Jag kan tilllägga att vi hade JÄTTE roligt på studiedagen och det ska ju vara något annorlunda när man är ledig. Både kropp och själ behöver vila från skolan så man kan ladda batterierna.



Moa vilket fint rum du fått, och Jenny o Johan ni har också fått ett jätte fint rum.

Det var en bra lösning att byta rum.



Ha det så GÖTT

Kramizz Jessica.B

2008-11-19 @ 17:58:26
Postat av: sabina

Grattis MOA på namnsdagen! Vilket fint rum du fått! Lycka till i framtiden med allt! Kram sabina

2008-11-19 @ 20:51:15
URL: http://mittlivsabina74.blogspot.com
Postat av: Natalie-din gamla barndomsgranne!

Det med Moa`s Skydds Ängel låter så FINT!



Kram Natalie

2008-11-19 @ 22:11:19
URL: http://www.natta.bloggagratis.se
Postat av: Natalie

oj! ska ej stå natalie din gamla barndomsgranne! skulle stått i en annan blogg!

2008-11-19 @ 22:25:10
URL: http://www.natta.bloggagratis.se
Postat av: Cajsa

Hej på er!!



Det var ett tag sedan... Grattis i efterskott på namnsdagen vad fin du är på alla korten ser så välmående och glad ut. Skönt och höra att ni har det bra och att det funkar bra med skola och jobb.

Läste att ni bytt rum blev säkert kanon missade om det var med några bilder ska kolla igen. Sköt om er så hörs vi vidare om när vi ska försöka få ihop en helg att träffas! Många kramar från oss i Borås.

2008-11-20 @ 08:58:45
Postat av: Magda

Hej Moa! Vilket härligt och fint rum du fått.

Kram

2008-11-20 @ 16:03:01
Postat av: Dave

Hej!

Hur är det med den vackraste Moa!? En fighter jag

inte känner men känner. Men jag känner igen mycket. Och känner igen ett leende. Såna leenden smittar i hela kroppen!



Tusen kramar

David

2008-11-20 @ 18:49:41
URL: http://therealcolombo.blogg.se/
Postat av: Kusin milla i Australien

Hej familjen Henriksson!



Tankte bara skicka er en liten halsning fran ett antligen soligt Austarlien igen!!! (Det har varit runt 28 grader idag...!!!!)

Idag har jag surfat, sa kul!



Langtar tills vi ses pa lillejul!!! Da kan vi jamfora vara brannor!! hi hi



Hoppas Moa mar bra och ni andra 3 oxa!



Ses om ca 1 manad!

Puss&Kram fran kusin vitamin milla i Australien

2008-11-21 @ 08:50:13
Postat av: matilda

heej :) kolla gärna in min blogg :) just nu har jag en liten tävling där vi röstar fram den bästa julkalendern genom tiderna, lägg gärna in din röst där :)

2008-11-21 @ 09:26:03
URL: http://matildaabergs.blogg.se/
Postat av: Malin

Grattis på namnsdagen i efterskott (några dagar försent sådär...) Blir SÅ glad när jag går in här nu och ni har fått positiva besked!! Vad kul tjejerna ser ut att ha haft! Många kramar för en 25årig Uppsalabo som följt er ganska länge!!

2008-11-21 @ 14:39:27
Postat av: peter pc carlsson

tack för alla underbara bilder ch grattis ett par dagar för sent till dagen.



kram PC

2008-11-21 @ 16:08:45
URL: http://enbart.blogg.se/
Postat av: Elisabet Roslund

Fint namn du har Moa, ja, jag menar Elisabet.

Jag går ofta in på din blogg och kollar hur du och familjen har det. Det känns ju lugnt nu när du verkar ha blivit så pigg och ser så frisk ut. Skönt för dig och för alla i familjen att ha en pigg Moa igen.

Ha nu en superbra och mysig helg!

Stor Kram från mig/Elisabet

2008-11-21 @ 22:15:39
Postat av: Elisa

Heej Moa:) Vilket super snyggt rum du har fått! Hoppas att allt e bra med dig!!



Kram Elisa

2008-11-22 @ 18:45:38
Postat av: Caroline

Jag har hört att du mår bätre nu. jag tror att du har haft det bra på din namsdag puss och kram caroline

2008-11-22 @ 20:17:49
Postat av: Ingrid

Jag blir så glad när jag läser om Moas framsteg och väg mot tillfrisknande! Har själv en liten Moa som varit med om en del och rörs till tårar när jag läser om de här fantastiska kämparna! Grattis i efterskott på namnsdagen!

2008-11-22 @ 22:23:48
URL: http://moa.dreamlandproject.se
Postat av: Moa

Hej



ingen mat innan 15.00? jesus, det var ju inte så himla genomtänkt, hoppas ni lyckas ändra tiden!

skönt att få komma till kuratorn och prata av sig litegrann, behövs ju verkligen efter allt som varit senaste två åren...



2000 kronor + wii-spel var verkligen inte dåligt! jag sålde ibland jultidningar när jag var yngre men det blev mest till familjen och mormor :p (vilket gör att jag har en himla massa tuffa lampor från premiegrupp 2, pappa röjde i klädkammaren och hittade alla och vi konstaterade att det var himla synd att ha snygga lampor i klädkammaren när man har betydligt tråkigare lampor i resten av huset)

Wii verkar ju riktigt skoj också så nu har ni nåt kul att göra ;) och oliver har rejält med pengar :)



hoppas ni får en bra skol- och jobbvecka nu sista veckan i november och att dagvården lyckas ändra CT-tiden så att ni inte behöver bli jättegriniga av hunger allihopa (eftersom ni inte heller får äta när inte moa får det ;)



KRAM!

2008-11-23 @ 12:48:52
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Jessica ( Ryans mamma)

Oj ja det var inte dåligt att sälja så bra med jultidningar att få ihop till ett Wii plus extra pengar! Kul när man själv har jobbat ihop till det kan jag tänka mig!

Då har ni fullt upp med att leverera varor snart då hihi.

Snart är det första advent och julen närmar sig. Jag är så glad att vi få vara hemma denna julen och ni med! Inget sjukhus osv!



Kram till er alla!



Jessica

2008-11-23 @ 17:25:50
URL: http://ryan95.blogg.se/
Postat av: Eva från Landskrona

Hej Moa med familj!

Det är så kul att läsa om alla "vardagliga" saker istället för sjukhusvistelser och tråkigheter.



Jag tycker det verkar väldigt förnuftigt att gå och prata med någon, det är OTROLIGT mycket ni har gått igenom som familj.



Moa, du är fortfarande min idol!! Det är så kul att se "lite goa kinder" på korten, du ser ut att må TOPPEN-bra.



Många kramar från Landskrona

2008-11-23 @ 21:32:07
Postat av: Caroline

du har nog haft det bra

2008-11-24 @ 17:21:32
Postat av: bitte

Hej vill tipsa dig om en super tävling som market2member har.



Värva nån vän och vinn snygga priser.



Har en jättestor julklappssäck med massa vinster.



Allt är gratis gå in här



http://www.market2member.com/invitation.jxp?uid=78d1bddb-e2da-4822-9b05-5a50360bc404

2008-11-24 @ 19:48:36
URL: http://blondiesliv.blogg.se/
Postat av: Camilla Lindekrantz

Hej Moa med familj. Jag heter Camilla och är mamma till 4 killar. Jag har följt din blogg så där emellanåt och tycker att du är en liten STOR kämpe. Jag jobbar för ett företag där jag säljer mjukisdjur och jag skulle nu vilja skicka dig en liten present som ett kan man kalla det tapperhetspris. Om ni går in på min sida o mailar er adress så att jag kan skicka den till dig Moa!!



varm kram Camilla

2008-11-25 @ 21:49:28
URL: http://grabbarnabusmamma.blogspot.com/
Postat av: Carina Jönsson

Vill bara önska er en riktigt skön och avkopplande adventshelg. Hoppas att allt är bra med er alla!

Sänder som vanligt många styrkekramar och varma tankar

Carina, Jan, Andreas och Emelie Jönsson

2008-11-27 @ 08:32:16
Postat av: Ingrid och Lars

Hej!

Är inne på Er blogg varje dag. Känns så positivt att det inte står något. Då är allt sååå bra som vi alla vill att Ni ska ha det.

Ha det så jättebra alla fyra.

Kramar Ingrid och Lars

2008-11-29 @ 19:13:53
Postat av: Johanna

Jag vill bara önska familjen Henriksson en fin och mysig första advent :-)



Hoppas ni alla mår bra och att ni får en härlig dag tillsammans



Många kramar

2008-11-30 @ 11:35:52
URL: http://grynisen.bloggagratis.se
Postat av: sari

Det är sååååå gott att läsa att ni mår så bra.....Skönt att läsa er blogg.

1000 kramar till er.....

2008-12-01 @ 10:15:06
URL: http://pontusnershed.blogg.se/
Postat av: Jessica ( Ryans mamma)

Så kul att träffa dig idag Jenny! du verkade så pigg och glad! Hoppas verkligen att vi kan träffas en dag så kan ungarna spela Wii och vi snacka..

Hoppas att allt gick bra idag och att ni inte kom hem allt för sent.



Kram till er alla från Jessica

2008-12-01 @ 18:36:53
Postat av: sari

Tack Jenny......du har rätt.Ska göra det nu.Fr.om nu...promise!

Kram

2008-12-01 @ 23:11:30
URL: http://pontusnershed.blogg.se/
Postat av: Linah

Vilken underbar och modig liten prinsessa du är. Hoppas min dotter blir lika stark och duktig som du.. Och söt förstås. God jul och Gott nytt år till hela familjen. Kram Linah

2008-12-21 @ 23:36:19
URL: http://www.pastellvit.blogspot.com
Postat av: Anonym

glad alla <3 dag Mamma,Moa,Pappa och Kellie. Älskar er Oliver H.

2009-02-13 @ 22:00:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0