Dagarna efter Julafton

28 Dec

Julafton har varit och dagarna efter där har varit bra.
Ni är alla lite förvetna vad nu Oliver fick i Julklapp, Jo han fick en skidresa till Sälen nu i vecka 2, och saker kring denna resan blev bla termobyxor, vantar, liftkort och hyrning av utrustning,, lägger in ett kort på Oliver när han öppnade kuvertet med resan. Oliver ska följa med sin farmor o farfar till Kläppen där vi varit en gång tidigare men då var Oliver bara 4 år och Moa 9 månader..

Barnen blev väldigt nöjda även detta året av sina julklappar, Moa fick massor av kläder som hon önskat sig, en CD-spelare, pengar och lite barbiesaker och annat bra o ha saker.

Moa har för tillfället lite mediciner som ska tas nu i några dagar till, hon har ett sår i näsan som inte vill läka, vi tror att det är syrgasen vid sövningen som gjort henne irriterad i näsan och därav har det blivit ett rejält sår, på utsidan av näsan är det alldeldes rött, och läkaren i Lund ville att hon skulle få ner denna svullnad innan cellgifterna sattes i gång. Heracilin går hon på nu 3ggr om dagen i 10 dagar och sina gifter i 10 dagar, så lite att komma ihåg nu.
Moa har haft kompisar här hemma nästan varje dag, igår var Olivia här och dom satt i badkaret och lekte med barbiedockorna dom hade hur roligt som helst..

I morron ska vi på fotbollscup i Hässleholm, vi ska samlas redan kl 8.15 så då blir det ingen sovmorron inte..

Vill önska er alla bloggläsare en god fortsättning på julen och snart går vi in på 2010 som jag faktiskt inte vet riktigt hur jag ska förvänta mig, men innerst inne tror jag att vi har en Moa som är en superkvinna...



Olivers min när han läst vad som stod i kuvertet








Kommentarer
Postat av: Anna

Hej på er, Hittade inte mailadressen så jag gick detta hållet och undrar bara om ni fått lyktorna? Hoppas, annars får ni höra av er igen! //Anna

2009-12-28 @ 12:05:11
Postat av: Moa

Åh, sälenresa, det var inte dåligt :D Hoppas han får det jättekul! Vi åkte alltid till sälen från 1992-2006 fast med ett par undantag när vi åkte till åre... Jättekul var det, saknar det där, synd att man inte har sportlov längre ;)

Vad jobbigt med sår i näsan för Moa, hoppas det bestämmer sig för att läka nu! Extra jobbigt när det är så "segt" i läkningsprocessen.

Kram!

2009-12-28 @ 12:50:58
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Kajsa

Åh vad roligt för Oliver, en riktig höjdar julklapp. 2010 blir Moas år, hon är en riktig supertjej

Kram

2009-12-28 @ 14:27:17
Postat av: Lina

Så vacker Moa är! Vilken utstrålning tjejen har. Jag hittade hit här om dagen och kommer gärna på besök igen. Håller tummarna för er alla och tror som Kajsa ovan att 2010 blir Moas år. Bloggkram från mig.

2009-12-28 @ 15:26:09
Postat av: Maria med Olivia ATRT

Hoppas ni får ett helt fantastiskt 2010! Kramar från oss till er,

Maria och Olivia med familj

2009-12-28 @ 17:47:54
URL: http://enmammas.blogg.se/
Postat av: kjerstin johansson

Oj vilka underbara foto.Hoppas att det går bra med Moas sår i näsan. Vad glad jag blev när jag såg att ni hade haft en så underbar jul.



God fortsättning

och en

bamsekraaaaaaaaaaaam till er

Kjerstin

2009-12-28 @ 19:18:15
Postat av: Carina Jönsson

Vilken härlig julklapp Oliver, du är verkligen värd detta. Det är inte alltid lätt att vara syskon...

Vilka härliga bilder.

Vill bara passa på att önska er ett riktigt, riktigt GOTT NYTT ÅR 2010, håller alla tummar och tår att detta året blir bra! Moa du är en fighter!!

Sänder er en stor varm nyårskram

Carina, Jan, Andreas och Emelie Jönsson

2009-12-28 @ 19:38:29
Postat av: Leena Svensson

Vad roligt för Oliwer, det är han värd. Hoppas han får det bra med mycket snö och mycket åkning i backarna. Vill önska er ett GOTT NYTT ÅR.



Leena

2009-12-29 @ 00:53:54
Postat av: Sara

Hoppas det läker i näsan snart så det inte blir några problem med fortsatt behandling! Så kul för Oliver att åka skidor. Kram kram

2009-12-29 @ 08:51:02
URL: http://frutyrberg.blogg.se/
Postat av: AK

Självklart har ni en superkvinna i Moa!

2009-12-29 @ 10:00:59
Postat av: Marita Andersson

Vill önska hela familjen ett GOTT NYTT ÅR!

Tänker på Er varje dag. Va' roligt för Oliver att åka till fjällen - det är han verkligen värd,kanske inte alltid lätt att vara syskon,,,

2009-12-29 @ 12:13:49
Postat av: Linköpingsbo

I dag fick Elin sina änglar och som väntat var dom ljuvliga, Tack! Nu onska vi er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR!! Tankar och kramar!

2009-12-29 @ 15:47:40
Postat av: Helen

Så rolig julklapp, Oliver!! Det är du verkligen värd, tappre storebror! Och fina, fina Moa...jag beundrar dej...jag håller alla tummar för dej under 2010...det blir ett bra år för dej, det känner jag på mej, du är en sån otrolig kämpe!...varma nyårskramar till er, hela familjen, från Helen i Malmö

2009-12-29 @ 21:39:24
Postat av: Lena i Lyckebo

Jag blir så otroligt glad över Olivers present. Han behöver verkligen en positiv upplevelse han med.

Gott Nytt År och jag hoppas verkligen att den har mycket gott att komma med för er alla. Bansekramar<3

2009-12-30 @ 00:12:38
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Maria

Hej...hittade hit via Sabinas Kamp- bloggen som jag följt...Vilken kämpe till dotter, tänker på er familj....Maria i Götet

2009-12-30 @ 14:25:30
Postat av: Lotta

Jag vill önska er och SUPERSMULAN MOA ett Riktigt Gott Nytt År!!!!

Kramar från Lotta

2009-12-30 @ 21:19:47
Postat av: Ingrid och Lars

GOTT NYTT ÅR till er alla och det hoppas vi verkligen också att det blir för er.

KRAMAR Ingrid och Lars

2009-12-31 @ 10:49:15
Postat av: Natalie

Happy new year to you! Wish Natta " Natalie"! ♥

2009-12-31 @ 14:00:04
Postat av: Jessica(Ryans mamma)

Önskar er ett Gott Nytt år och vi håller alla tummar så klart att allt går bra för Moa, Kul att se att ni hade en så mysig jul :)

Följer er givetvis här på bloggen men har blivit allt för dålig på att kommentera. :(

Kram från oss

2009-12-31 @ 15:41:50
URL: http://ryan95.blogg.se/
Postat av: Lisa

Tänker på er, hoppas att 2010 blir ett ljust år för hela er familj.



Kram från Lisa

2010-01-01 @ 00:55:19
Postat av: Moa

GOTT NYTT ÅR till hela familjen! Hoppas 2010 blir ert år!

2010-01-01 @ 18:09:51
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Annette

Hej på Er!!! Härligt att Ni fick en go Jul hemma!!! Tänkt mycket på lilla Moa. Elias har också mycket "näsproblem". Vi behandlar honom med vaselin som vi sätter på en tops några gånger om dagen, på natten kan man sätta en liten bomullstuss med vaselin. Om det är superjobbigt kan man också använda fucidinsalva(penicillinrecept).

Ha det gott allihop!

Kram från oss alla Edengrandare

2010-01-03 @ 19:05:21
Postat av: Anna Nellymamman

Hej på er,

vad roligt att läsa om er jul. Vill bara säga att jag tänker på er och följer er..



Många kramar Anna

2010-01-04 @ 08:19:55
URL: http://www.nellymammansnyaliv.skyrock.com
Postat av: Anna Nellymamman

Hej på er,

vad roligt att läsa om er jul. Vill bara säga att jag tänker på er och följer er..



Många kramar Anna

2010-01-04 @ 08:20:42
URL: http://www.nellymammansnyaliv.skyrock.com
Postat av: kjerstin johansson

Hej Moa o hela familjen



Vilka fina foto jag blir så glad. Nu går jag hem i pension 22/2 men jag kommer att hålla kontakten med Er hela familjen.



en bamsekraaaaaaaaaaaaam till ER alla



Kerstin i receptionen

2010-01-08 @ 22:16:46
Postat av: Anonym

Hej! Moa Jag blir rörd när jag läser eran blogg.Du verkar vara en stark tjej, du kommer att fixa detta.:)Ha det gott

2010-02-19 @ 10:07:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0