Dagarna som gått

13 Dec

Ja ska skriva vad som hände i fredags då vi besökte Lund igen. Vi var på dagvården redan kl 07.45 då vi hade emlat Moas båda händer, K på dagvården satte en kanyl i Moas ena hand som skulle användas vid denna PET röntgen som vi 8.15 var på. Vi fick ett litet kärt rum att vara i, Moa skulle ligga så still som möjligt i 50 min när det radioaktiva medlet sprutades in, (hon har tidigare gjort en sådan här röntgen, 2007), Moa, ja och Johan låg och kollade på film tills det sedan vad dax för själva röntgen.
Moa ville INTE, vi kämpade med henne att det INTE gjorde ont, efter 30 minuters kämpande med tårar och annat så la hon sig på britsen och maskinen började att väsnas. När Moa åkte fram o tillbaka så sprang ja o Johan vid sidan om apparaten som idioter för att Moa skulle kunna se oss hela tiden, vi berättade hur otroligt duktig hon var, mannen som hjälpte oss var så himla go o rar, han sa att Moa var en supertjej som låg så stilla.

Efter röntgen gick vi tillbaka till dagvården då vi skulle titta på Luciatåget som gästade BUS, vi kopplade på trombisarna och gick ner till ljusgården, efter en stund kommer K med blodpåsen och sätter igång den också mitt under luciatåget, Moa satt där och bara njöt att tjejerna och pojkarna som sjöng, dom sjöng så många fina sånger om både änglar och annat, en speciell låt som jag aldrig hört förrut handlade om änglar och då kom mina tårar, fy fasiken vilken orättvis värld man lever i..
Hade ett litet samtal med H om vad som nu händer och det är beställt en OP tid till Moa innan jul, då dom ska söva ner henne igen för att ta biopsi (prov) på de tre prickarna nere i  lunggloben.. Det första ja tänkte var :::::FAN INTE INNAN JUL, men samtidigt så är det skönt att det går fort nu när tiden börjar rinnna iväg..

Fredagskvällen gick lugnt till, Vi såg givetvis Idolfinalen med bioljudet inkopplat, fasiken vad vi diggade, Moa somnade vid 21.15 då hon tyckte att det var dax för att sova. När Erik sjöng Show must go one, bröt ja ihop fullständigt, ja satt i soffan med Moa liggandes mot mitt bröst, och kände att ja måste UT, Johan o Oliver satt också där men såg nog inte att ja grät, Ja reste mig upp och tog min jacka och gick ut en stund. Ja gick in till grannen Folkesson och fick avreagera mig där en stund, när ja lugnat ner mig gick ja hem igen och såg när finalisten korades i Idol, Tyckte det var så jämt i år i finalen att vilken som helst skulle kunna vinna.... Men samtidigt så hade man hoppats på Kristianstadsbon Calle..

Lördag,,,

Var uppe och gjorde oss iordning för att stå på Konsum i Knislinge och sälja änglar, Moa ja och Jessica stod där i 4 timmar och sålde många änglar, tyckte det gick mycket bra, Tack till alla som köpte änglar av oss..

Ni som kanske förväntar er ett julkort av oss i familjen Henriksson så kommer där inget, ja kommer att sätta in pengar till barncancerfonden istället, och jag hoppas att detta är okej, ja har varken lust eller ork att sitta och skriva de nästan 30 julkorten, tycker det tar för mycket av min dyrbara tid.

Kommentarer
Postat av: Cilla (Evelinas mamma)

Hej på er.Läste precis bloggen och förstår att allt måste vara oerhört kämpigt och jobbigt nu.Så jä..la många gånger man har fått vänta på alla prov svaren,ovissheten är den värsta plågan när man är mitt i det.Va tapper hon är lilla Moa som får utstå allting och ni är underbara föräldrar som finns vid hennes sida hela tiden. Önskar er allt gott och hållar alla tummar vi har för ett underbart besked sen. Evelina finns nog där uppe och håller ett vakande öga på Moa som kunde vara hennes tvilling själ. Styrke kramar till hela familjen /Cilla

2009-12-13 @ 13:51:58
URL: http://prinsessanevelina.blogspot.com
Postat av: Anonym

Har varit på 64:an med mitt barn. Så mycket känslor väller över mig när jag läser er historia. Skulle så gärna vilja säga något hoppfullt, tröstande men finner inga ord just nu.

Kram!

2009-12-13 @ 15:13:02
Postat av: Moa

Moa, du är så himla duktig, ingen skulle behöva få stå ut med allt som du måste göra nu och varit tvungen att göra de nästan tre senaste åren!

Ni gör helt rätt i att inte skicka massa julkort, min mamma sitter med typ femtio kort varje år till hela tjocka släkten och det känns ju som att man kan lägga dom pengarna (och tiden!) till bättre grejor. Jag skickade bara ett kort i år, till er, sen kompisarna kan man ju säga god jul till ändå. om inte annat så på facebook :p



Håller definitivt tummarna inför op och att det inte är fler metastaser än den konstaterade i lungan. KRAM!

2009-12-13 @ 18:19:05
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Annika

Vad finns det att säga, styrke kramar och glöm inte ta hand om dig själv, som mamma bär man otroligt mycket på sina axlar utan sjukdom och elände......

Många cyber kramar från Göteborg

2009-12-13 @ 19:29:55
URL: http://familjenbruun.blogspot.com
Postat av: Eva från Landskrona

Hej Moa (min idol)!

Spelar ingen roll vem som vann Idol 2009 (Erik eller Calle), för DU är min stora Idol!

Tycker du verkar vara en helt UNDERBAR tjej med härliga föräldrar och en omtänksam bror.

Jag önskar er alla LYCKA TILL, se nu till att besegra de elaka cancercellerna.

EN BAMSEKRAM till er alla!

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR

2009-12-13 @ 21:27:54
Postat av: Ulrika

Jag är så ledsen för dom besked som ni har fått. Jag har följt er så länge och hoppades att ni skulle få en jul i lugn och ro. Tårarna rinner för all den smärta och sorg ni måste genomleva. Jag ska hålla alla tummar för framtiden för er! Jag vill jättegärna köpa en liten ängel. Den ska jag ha närmast hjärtat så kanske det kan komma lite kraft från den till er alla.

Många julkramar till er från en bloggläsare som bryr sig!!

2009-12-13 @ 22:42:45
Postat av: A-K

Kan inte ens föreställa mig vad ni går igenom. Vill skicka er extra varma kramar fulla med styrka och jävlaranamma.

Jag tänker på er!

2009-12-14 @ 08:12:55
URL: http://bliavmedcancer.blogspot.com
Postat av: Lotta

Vet inte vad jag ska skriva. Tänker på er, trots att jag inte känner er på annant sätt än genom denna blogg. Kram till hela familjen!

2009-12-14 @ 09:33:24
Postat av: Eva Mölelr

Moa - du ÄR årets Hjälte. Spelar ingen roll vad som sägs och görs på den galatillställningen. För mig är det DU som är Hjälten.



Ni är i mina tankar hela tiden. Ta hand om er - hela familjen. Men ge de där dj--a dumma cellerna vad de tål.



Min Emelie fick glada besked i torsdags. Hon gav de dj...a dumma cellerna vad de tålde och det är fyra år sedan nu. Ni får lite av vår kraft. Varsågoda!



Eva

2009-12-14 @ 11:37:39
Postat av: Marie

Mina tårar trillar när jag läser dina sista inlägg. Ni är fantastiska hela familjen. Säger som någon annan sa: Vad är IDOL jämfört med detta?? MOA är ju den största idolen av dom allihopa. Fortsätt kämpa o se till att besegra denna hemska sjukdom en gång för alla. Jag håller på er, bara så ni vet!!

Önskar er verkligen en riktigt fin jul!!

Tack för den fina ängeln som jag köpte av er i Lördags. Den ska Emil få i julklapp!!



Många kramar!!

2009-12-14 @ 15:27:27
URL: http://emilbenjamin.blogg.se/
Postat av: Eva

Hittade precis din blogg. Håller tummarna hårt för er! Vem vet, vi kanske ses på BUS någon dag. Vi tillhör ju också besökarna.

Postat av: Lina

Till Moa!!Jaa den riktiga Idolen ar du Moa. Jag har en tjej som ar 7 ar och hon tycker allt gor ont. Jag far inte ens satta i hennes orhange sa bada halen har vuxit igen "for andra gangen" Nu far hon inga nya. Sist vi var hos doktorn sa vagrade hon lata doktorn undersoka henne...da tankte jag faktist pa dej Moa och alla andra super modiga barn som har nagon sjukdom dar man maste pa behandlingar och undersokningar hela tiden. Jag beundrar er och era familjer.Hoppas du far en mysig jul Moa, laste att det kunde bli sno i hela landet. Vi bor i kalifonien sa nagon sno blir det inte for var del.Fast det skulle varit mysigt. Ha det gott nu och en stor bamsejulkram till dej:)

2009-12-14 @ 17:43:34
Postat av: Sofie

Kämpa på!!! STYRKEKRAMAR! <333

2009-12-14 @ 20:59:18
Postat av: Kristina

Kramar på er, kämpa på!

Kristina o Patrik

2009-12-15 @ 08:44:02
Postat av: Maria

Har inte läst på ett par dagar, blir så ledsen när jag läser dina ord.Varför? När du beskriver hur ni övertalar henne till att göra alla dessa j-vla undersökningar, det gör så ont i mig. Hur många ggr har man inte stått där och försökt peppat en livrädd tös som inte vill göra alla dessa undersökningar. De vill leka och vara med sina kompisar. Man vill bara bära ut sitt barn och springa långt därifrån, men man vet att man inte kan. Man måste fortsätta att kämpa och vår ork får vi från var??? Kanske genom att gå till grannen och få gråta...hur många promenader har man inte gått i sin ensamhet för att bara få gråta. Ta hand om er, kram Maria

2009-12-15 @ 11:06:32
URL: http://familjenmangelin.blogspot.com
Postat av: Jennie i broby

Tycker att det var ett mycke bra beslut att strunta i julkorten och sätta in pengarna till barncancerfonden istället.Det borde alla göra. varma lyckönskningar,Jennie.

2009-12-15 @ 12:13:02
Postat av: Cajsa

Tycker det är bra att du struntar i julkorten, och sätter in lite pengar till barncancerfonden, det gör vi också, fast jag har pysslat egna julkort också så det blir både och i år. Lycka till med allt nu. Kram på er!

Kram Cajsa

2009-12-16 @ 12:07:18
Postat av: sandra

Hej jenny..



undrar bara vart man kan köpa era fina änglar.. har ni dom stående i någon butik här i östra göinge??



Lycko önskningar till er. och hoppas att ni får en bra jul..

2009-12-18 @ 16:10:56
Postat av: KJERSTIN JOHANSSON

Hej

jag älskar Er. Viket mod o vilken styrka, jag blir så glad varje gång jag se att Moa mår bra.



JAG VILL ÖNSKAR ER EN RIKTIG GOD JUL O ETT GOTT NYTT ÅR



ENRIKT8IGT NYÅRSKRAAAAAAAAAAAAAAAAAM FRÅN

kERSTIN

2009-12-18 @ 18:48:24
Postat av: Kenneth

hej! har packat upp två jättefina änglar vi köpt av moa jag hoppas att flera läsare av denna blogg köper

änglarna, då pengarna går till barncancerfonden.



vill på samma gång önska moa med familj en riktig



GOD-JUL

2009-12-18 @ 23:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0