Fan djävla cancer

10 Dec



Vi åkte ganska tidigt till Lund, Moa skulle sövas kl 10 idag, dom tog vanliga prover som vi skulle få reda på under dagen. Kl 10 sövdes vår lilla goa Moa, för en gångs skull var ingenting försenat. Johan och jag tog oss en kopp kaffe innan läkaren H tog emot oss. Vi pratade lite allmänt innan det hemska beskedet kom.

Moa har en tumör precis där luftrören går in i lungan, den är ca 1 cm stor, detta kan dom säga att det är en metastas. Nere i lunggloben sitter 3 prickar som dom inte vet vad detta är. Så i morron bär det till Lund igen för att göra en ny sorts röntgen som Moa aldrig gjort PET-röntgen tror ja den hette. Hon ska få något kontrast i kroppen som sedan ska kollas om dessa 3 prickar är aktiva eller inte, är dom aktiva så ska där tas prov på dessa men det görs inte i morron, om det skulle visa sig att allt i lungan är metastaser så vet man inte riktigt ännu hur detta ska göras, kanske en ny operation om toraxkirurgen går med på detta eller kanske hon får börja på dom medicinerna som hon skulle fått prova i januari månad då bromsmedicinerna sattes igång. (Bröstcancercellgift för vuxna kvinnor.) Skulle det endast vara den tumören vid lungans ingång så ska läkarna kolla om denna går att strålas.. Usch hela världen rasade igen idag, Johan tog det djävligt hårt, med huvudverk och dyl....

Vi mötte upp vår gullunge på uppvak där hon även idag sov ganska länge, när vi kom till Dagvården igen så var det mat som behövdes, hon åt en pannkaka och tre mackor,,,,WOW säger ja bara..

Hennes värde var ingen höjdare idag, HB 77 och trombisarna 23 så i morron efter röntgen blir det både blod och trombistransfusion.. En heldag till i Lund, Usch jag mår så djävla dåligt av att vara där nere, det ända man kan se fram emot är att få träffa personalen på lekterapin och natruligtvis vår kära Kerstin..

Vet inte om jag tagit in allt idag, inga tårar har ja fällt ännu, men garanterat kommer dom senare i kväll, kanske, kanske inte, det känns precis som om detta svar inte är sant, så overkligt på något sätt. Vi har berättat för våra nära o kära och framförallt vår goaste pojk Oliver, han är en strong grabb, och ja tror han innerst inne förstår vad som händer och sker, det han tycker är jobbigt nu när vi berättade allt är att vi eventuellt kommer att fara fram o tillbaka till Lund igen precis som vi gjorde under hela 2007, det var en väldigt jobbig period i våras allas liv..

Vi har inte tagit detta med Moa än, men vi ska göra det under dagen i morron hade vi tänkt om rätta ögonblicket kommer. Vi försöker att vara så raka som möjligt men alla hemska svar tycker jag att man ska avstå i från, men hon måste få veta vad som pågår i hennes lilla kropp..

Vad säger man, det blir den tredje julen som vi inte vet någonting om ännu, vad som händer innan jul och allt som eventuells ska planeras inför,,, (om det blir behandlingar, strålning, operationer eller vad som helst).
Denna groteska ovisshet är så djävla grymm så det finns inte, Varför, varför finns det inga mediciner som kan ta dessa förbannade celler och skicka dom rätt in i nästa århundrade...

Tusen tack för alla tummar o tår som hölls för lilla Moa idag, ni är underbara våra bloggläsare

Har ingenting mer att tillägga idag, vi tar nya tag i morron, och lever dag för dag.........................

Alla änglar kostar 100kr och är det någon som vill ha en ängel så meddela mig med er mailadress här på bloggen så ska ja göra mitt bästa för att ni ska få en så här fin ängel...

Kram på er där ute, vi hörs av snart igen....

Kommentarer
Postat av: Annelie

åh, vad jobbigt.

Det är så orättvist.

Tänker på er allesammans

Kram

2009-12-10 @ 17:26:09
Postat av: Annica

Tänker på er i denna svåra stund. Jag hoppas av hela mitt hjärta att detta löser sig.

Var stark Moa .



Kram på er.

2009-12-10 @ 17:30:11
Postat av: Therese

hej!

har inte skrivit förr men följt er blogg ganska länge. Fyy vilka besked ni fick idag, tårarna kom och jag och familjen tänker på er.



Massa kramar från oss

2009-12-10 @ 17:41:14
Postat av: Clara

Första gången jag skriver till er, men jag har följt er ett tag här på bloggen.

Vilket jobbigt besked ni fått idag...finns inga ord. Lider verkligen med er.

Men man kan knappt tro att lilla Moa är sjuk, hon ser ju så himla pigg o filurig ut på bilderna :)



Många kramar till hela familjen o särskilt till supersöta lilla Moa. Och lycka till i Lund!

2009-12-10 @ 17:58:18
Postat av: Julia - Älska utmaningen!

Cancerjävel, jag önskar jag kunde skjuta den!!!!! Åh jag lider med er alla så oerhört mycket ska ni veta, fan alltså... Kämpa kämpa kämpa och du, det är tillåtet att gråta och tycka att livet e sååååå jävla orättvist!

Önskar jag bodde i närheten, hade varit så kul att tagit med Moa på lite roliga saker så hon hade fått en lite extra kompis =)

Massa massa kramar till er!!!!!!!!

2009-12-10 @ 17:59:50
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Karin

Tack för att du orkar uppdatera oss. Man blir helt kall när man läser vad ni måste gå igenom. Tänker på er och hoppas att allt skall vända mycket snart.

Kram

2009-12-10 @ 18:16:33
Postat av: Linda

Skickar en massa massa massa kramar till hela er familj. Extra många till Moa!

Tänker på er!

Kram Linda

2009-12-10 @ 18:22:13
Postat av: Titti

Tänker på er och sänder styrke kramar

Kram Titti från Finland

2009-12-10 @ 18:59:26
Postat av: Petra

Många varma styrkekramar till er alla fyra! <3 <3 <3

2009-12-10 @ 19:01:57
Postat av: Anonym

varma styrke kramar till alla 4

2009-12-10 @ 19:11:41
Postat av: Josefine

:( Detta var inget gott besked.. Önskar så att ni kunde fått ha en lugn jul. Men nu gäller det att kämpa, och Moa har bevisat hur stark hon är flera gånger om. Hon är verkligen en fantastisk liten tjej, och ni är fantastiska föräldrar, Oliver är ett fantastiskt syskon. Jag tänker på er och sänder massor med styrka.



Kram på er <3

2009-12-10 @ 19:18:57
URL: http://stillwaters.blogg.se/
Postat av: ulle74

Stackars Moa...Hon som verkar så pigg! En jävla skitsjukdom är vad det är. Fattar inte varför det aldrig kan komma ett botemedel! Hoppas ni får en GOD JUL I alla fall!

2009-12-10 @ 19:25:12
Postat av: Sofie

Styrkekramar till hela familjen!!!!

2009-12-10 @ 19:44:40
Postat av: Moa

men FAN också! det var INTE det här jag ville läsa, skiten ska ju försvinna! blir så himla ledsen. moa ska få vara frisk som andra barn. säger som en tidigare - önskar man bodde närmare er och kunde träffa er och er härliga tjej. göra nåt kul. eller att ni bodde närmare kanske, jag är ju lite göteborgspatriotisk trots allt. MÅNGA KRAMAR TILL HELA FAMILJEN!

2009-12-10 @ 20:31:32
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Carina Ivarsson

Hemska sjukdom fy vad jag hatar den. Är så ledsen för er skull, det har ju känns lite lungnare nu ett bra tag även om det har varit bromsmediciner hon fått.

Hoppas de kan ståla bort skiten. Krama Moa från oss i Tomelilla och ta hand om varann så lovar vi att hålla tummarna.

Kram

Carina

2009-12-10 @ 20:37:03
Postat av: Helena o Pelle

He..v...es ... J...la sk...t Cancer !!! Vi önskar precis som alla att det går att få ett stopp på allt vad detta är ... Att ingen mer skall behöva uppleva detta helvete som ni går igenom.. Ni är starka och har mycket kärlek.

Vi tänker mycket på er.. Styrkekramar till er alla / Fam Nilsson / Nordin

2009-12-10 @ 20:39:35
Postat av: Malin

Hej

Väldigt tråkiga besked, men jag håller tummarna! Moa är stark, beundrar henne verkligen=) Jag är jätteintresserad av att köpa en ängel..eller kanske två. Hör gärna av dig när tid och ork finns. Kram

2009-12-10 @ 20:42:37
Postat av: Lotta

Många många kramar till er. Varför kunde ni inte ha fått en glad jul? Så j-a grymt.



Jag hoppas av hela mitt hjärta att det finns något att göra.



Ni är fantastiska som orkar tänka på änglar i denna stund. Naturligtvis vill jag gärna ha en ängel. Lämnar min e-postadress.



Många kramar

Lotta

2009-12-10 @ 20:50:02
URL: http://www.siredison.blogspot.com
Postat av: Natalie

usch vad hemskt. Hatar sjukdomar. Hoppas att du annars mår bra Moa!



Har inte skrivit här på länge. Eftersom jag själv har varit sjuk. Har legat på sjukhus i 4-5 veckor pga en infektion i blodet och ihållande feber :( Som orsakades av en luftrörskatarr jag tidigare hade i höstas. Fick antibiotikabehandling mot infektionen. Nu är både infektionen och febern borta. Igår var första gången jag var i skolan på 2 månader.Skönt att återvända till vardagen igen



Moa hoppas att du också snart få återvända till den vanliga vardagen. Och slippa den j---vla cancern.



Kämpa på Moa! Beundrar dig mycket!



Kraaam! /// Natalir

2009-12-10 @ 20:56:47
Postat av: Natalie

usch vad hemskt. Hatar sjukdomar. Hoppas att du annars mår bra Moa!



Har inte skrivit här på länge. Eftersom jag själv har varit sjuk. Har legat på sjukhus i 4-5 veckor pga en infektion i blodet och ihållande feber :( Som orsakades av en luftrörskatarr jag tidigare hade i höstas. Fick antibiotikabehandling mot infektionen. Nu är både infektionen och febern borta. Igår var första gången jag var i skolan på 2 månader.Skönt att återvända till vardagen igen



Moa hoppas att du också snart få återvända till den vanliga vardagen. Och slippa den j---vla cancern.



Kämpa på Moa! Beundrar dig mycket!



Kraaam! /// Natalie

2009-12-10 @ 20:57:02
Postat av: Jan o Cilla

Fy fan för denna ondska, vi tänker på er Jan o Cilla

2009-12-10 @ 21:07:30
URL: http://prinsessanevelina.blogspot.com
Postat av: Therése

Tänker massor på Moa! Fy katten säger jag bara.. Massor med styrkekramar till er alla i familjen. Vänliga hälsningar!

2009-12-10 @ 21:34:04
Postat av: Annika

Tänker på er, hejar stenhårt på Moa!

2009-12-10 @ 22:19:28
Postat av: Matilda

Vill bara säga att jag tänker på er i denna jobbiga tid! Moa verkar vara en så go tjej, cancer är så orättvist! Kämpa på så hoppas jag på lite positiva besked efter morgondagens undersökningar!



Massor med varma kramar till hela familjen!

2009-12-10 @ 22:19:32
Postat av: Sofie

Blir så ledsen när jag läser detta inlägg. Ni har kämpat så mycket. Moa är så duktig, ja det är ni alla. Är intresserad av 2 st änglar.



Kram Sofie

2009-12-10 @ 22:28:33
Postat av: Carina

Har tänkt på er idag och hoppats att ni skulle få goda besked! Ses gärna över vår traditionella fikastund en dag i jul när jag kommer till Kristianstad. Hoppas det går bra imorgon, ni finns i mina tankar.

Varma kramar från Carina

2009-12-10 @ 22:36:29
Postat av: s

Blev så ledsen när jag läste här,det är ju ett hemskt besked ni fått igen. Tänker på dig och din lilla Moa.

2009-12-10 @ 22:49:44
Postat av: helene

Era stackare usch vad trist besked.Jag hoppas på det bästa och tror på att lilla Moa fixar det här.

Skulle också gärna vilja köpa en ängel vad e det för slags smycke?? hör av dig när du orkar. Kram från en som tänker på er.

2009-12-10 @ 23:03:46
Postat av: Fanny

Tänker på er!!!



Jag vill gärna köpa en ängel, dom är såå fina!!

2009-12-10 @ 23:44:19
Postat av: Leena

Tänker på dig och din familj. Ni är så starka.

2009-12-11 @ 01:28:58
Postat av: Marianne Hirvelä-Sjöblom

Fy fasiken vilket trist besked men jag tror att Moa är ett Mirakel barn som jag alltid har trott. Ni har fått tuffa besked gång på gång men Moa har hela tiden slagit alla med häpnad. Sänder massor av styrke kramar från Västerås och må så gott ni kan och ni finns i våra tankar.. Varma hälsningar Marianne

2009-12-11 @ 07:02:30
Postat av: Sofia

Nä fy, livet får inte vara så här orättvist. :(

Fina Moa, Kämpa vidare du är superduktig!!

Jag vill köpa 2 änglar!

Kram på er och jag önskar er all styrka.

2009-12-11 @ 07:49:36
Postat av: Elisabet Roslund

En hälsning till er alla och en massa Styrke Kramar/Elisabet

2009-12-11 @ 07:57:49
Postat av: Eva Ahl

Tänker på er, och vill gärna köpa två änglar.



Många hälsningar till er alla.



Eva Ahl

2009-12-11 @ 08:10:13
Postat av: Carina Jönsson

Hej på er!

Tänker på er i massor, tårarna rinner på mina kinder. Fina, söta Moa. Hoppas, hoppas att dom kan få bort skiten, j-a skitsjukdom.

Sänder er tonvis med styrkekramar och massor av varma tankar

Carina, Jan, Andreas och Emelie Jönsson

2009-12-11 @ 08:29:42
Postat av: Marita

När jag läser om Moa, och den dj--la cancern, rinner

tårarna ned för mina kinder. Allt känns så fruktans-

värt orättvist.Jag förstår hur ni känner er,så fort

nån'ting drabbar barnen så mår man ju så otrolgt

dåligt - barnen är ju det käraste vi har.

Tänker på er hela tiden - sänder många kramar till

hela familjen.

2009-12-11 @ 09:29:47
Postat av: Mia

Hej!



Fy!!!!!! Att ett barn ska behöva gå igenom allt detta. Nu borde det väl ändå räcka. Jag tänker på er alla, mamma, pappa och bror, övriga familjen och vänner... Detta drabbar er, inte bara Moa. Även om Moa har det tuffast!



Mina tårar rullar ner för kinderna. Det känns så orättvist. Varför ???????????



Kämpa på, ni är en härlig familj. Det går inte ens att föreställa sig vad ni går igenom. Det kanske är tur!?!



Vill skicka massor av kramar till er alla.

Mia

2009-12-11 @ 10:41:20
Postat av: Annika, mamma till Hanna och ängel Sara

Lider med Moa och med hela er familj. Djävla cancer!!!Inga ord finns det som kan mildra. Samtidigt så har er fina flicka visat så stort mod och livsgjädje att det MÅSTE gå bra.

Hälsningar från Annika som följer er blogg då och då

2009-12-11 @ 11:04:15
Postat av: Anna

Hej, jag tänker på er!! självklart vill jag köpa en ängel! hör av Dig om Du orkar.



kram till er!

2009-12-11 @ 11:35:59
Postat av: Pia på Skorpan

Det finns inga ord,

men hoppet ger jag aldrig upp!

Har varit med förut.



Kramar till er alla,

även till Kelly från Knoxx



Alla på Skorpan hälsar!



//Pia

2009-12-11 @ 12:24:58
Postat av: Anna

NEJ!! inte igen! Orättvist!! Kan inte med ord uttrycka mina känslor för er - tårarna rinner och jag vet inte vad jag ska säga. Men en känsla ligger ändå och gror inom mig - den magkänslan säger att Moa kommer att klara det här. Har hela tiden trott att hon ska besegra den där skitsjukdomen och jag måste säga att jag fortfarande tror det.



Många varma styrkekramar till er alla.



/Anna

2009-12-11 @ 12:39:13
Postat av: Veronica

J-la skitcancer!!:(

Håller tummar o tår ännu mer nu för lilla Moa,

hon var så fin på filmen som ni lagt in..

2009-12-11 @ 12:39:19
Postat av: A-K

Mina varmaste tankar till er - och ett långfinger till cancern! Jävla skitsjukdom!

Tillåt er att deppa ett tag, men res er sen och kämpa på! Jag håller tummarna!

Stor kram

2009-12-11 @ 12:43:51
URL: http://bliavmedcancer.blogspot.com
Postat av: Kajsa

Tårarna rinner nerför min kind när jag läser detta, bli så ledsen. All credit till er som måste gå igenom detta. Ni finns i våra tankar



Kram kusin Kajsa med familj

2009-12-11 @ 13:03:29
Postat av: Henrik

Tänker på er!

2009-12-11 @ 15:18:25
Postat av: Annika

Tack för att du tagit dig kraft att uppdatera bloggen, det är många som bär Moa med sig i sina tankar! Jag är så ledsen för er skull... Jag håller tummarna för att allt ska gå bra, tänker på er!!

2009-12-11 @ 15:39:21
Postat av: Christina

Jag blir så ledsen för er skull och jätte förbannad på denna j.... sk..sjukdom...Ni verkar vara en stark och kärleksfull familj...skickar allt styrka jag bara kan.

2009-12-11 @ 16:12:12
Postat av: Jenny

Usch vad hemskt tråkigt. Tänker på er hela familjen. Kram

2009-12-11 @ 16:37:35
Postat av: AnnKatrin

Hej - läser om Moa ofta men har inte kommenterat förut. Ser man på Moas bilder är jag helt övertygad om att hon fixar även detta, och ni med. Det är ju världens värsta prövning igen men jag är säker på att detta går vägen. Självklart! Och visst vill jag ha halsband så man kan hjälpa till med lite insamling. Är det så enkelt att man säger det så här och du kontaktar en på mailen? Stora styrkekramar, detta ska gå bra för er alla!

2009-12-11 @ 19:29:49
Postat av: Lena

Jag håller alla mina tummar och tår!! Varma kramar från Lena

2009-12-11 @ 19:36:50
Postat av: Lina (okänd läsare)

Nej, ingen av er ska behöva få fler jobbiga besked!

Hoppas så innerligt att det går åt rätt håll och att fortsatta undersökningar och provtagningar ger bättre svar!.all lycka till er alla!

2009-12-11 @ 22:10:39
Postat av: Mia

Hej

Följt er blogg ett tag.. Men aldrig kommenterat innan!!

Vill bara skicka styrkekramar till Moa och hennes familj!!!!!!!!!!!!!!

KRAM!!!!!!!!!!!!

2009-12-11 @ 22:45:42
Postat av: Jessica ( Ryans mamma)

Nej nej!! Inget besked man vill höra! Kan hon inte bara få vara frisk och vara en "vanlig" liten tjej nu efter allt kämpande. Vilket hemskt besked att få så här innan jul med :(

Förstår att ni tar det hårt, ibland undrar man hur mycket man ska orka. men man måste ju.



Önskar er trots detta en mysig jul för det vet jag att ni kommer att se till att ha..



Många kramar jessica

2009-12-12 @ 09:20:08
URL: http://ryan95.blogg.se/
Postat av: Ditte

Tänker på er.Kram till er alla

2009-12-12 @ 10:52:15
Postat av: Karin o Bertil, Härlöv

Jag tycker att ni borde fått nog med prövningar nu, hade så önskat att ni skulle få positiva besked. Tänker oerhört mycket på er och skickar kramar till hela familjen

2009-12-12 @ 15:10:21
Postat av: Inger Persson

Läser Din blogg,och tänker på Er,naturligtvis köper jag en ängel av Dig,har själv haft cancer i familjen,men lyckligtvis slutade det bra,ge en kram till Moa.

Inger

2009-12-12 @ 18:01:18
Postat av: kjerstin johansson

o vad jag älskar ER

Tänker på er varje da eftersom MIN lilla Moa är så glad varje gång jag träffar er ,. Tänker.

Tänk att man alltid tar livet för givet. Ta en dag i

taget har jag fått lära mig

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

Kjerstin



Kjerstin

2009-12-12 @ 21:03:04
Postat av: Petra

NEJ, jag kan inte fatta. Moa! du är så stark, så go, så glad, kämpa vidare, du är starkare!

Tänker på er alla! Många kramar från mig och min familj.

Hälsningar Petra (Hugo och Olivias mamma)

2009-12-12 @ 22:07:33
Postat av: Cajsa

Hej!

Finner inga ord för vad ni går igenom, tänker på er dagligen även om jag inte syns till här så mycket, Skönt ändå att Moa är en sån kämpe, det är mycket krut i henne, hoppas ni får en bra Lucia.

Många kramar från oss i Borås.

2009-12-13 @ 06:57:16
Postat av: Helena

Hej

Vilket tråkigt besked, vad ni kämpar! Tänker på er. Skulle jättegärna vilja köpa några av era fina änglar. Helena

2009-12-13 @ 11:03:22
Postat av: Linköpingsbo

Kram! Så här skulle det ju inte bli!! Jag har två döttrar och en dotterdotter jag vill ha tre änglar om det går Tankar och kramar till er alla

2009-12-13 @ 11:23:47
Postat av: Anna-I Kampen mot barncaner

Aj aj, inget roligt besked. Håller tummar o tår för att ni fixar det här.

Kram från Anna, som sitter på bonken i uppsala.

2009-12-13 @ 11:46:38
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: kerstin johansson

Hej

Det var inte ett bra besked. Jag som ville att ni skulle få en mysig jul utan att tänka på den förbannade sjukdomen. Tänker hela tiden på er. Blev så glad när jag fick träffa er igen.

NI är fantastiska.

En Bamsekraaaaaaaaaaaaaam

till Er alla

Kerstin

2009-12-13 @ 12:09:17
Postat av: Emma

Hej!

Jag beklagar de där resultaten så, jag har följt er och er kamp så länge! Men jag tror och hoppas att Moa fixar det här, hon verkar vara världens starkaste tjej! Pippi, släng dig i väggen! Håller alla tummar och tår för att ni får en skön jul och kan försöka koppla av så gott det går.



Jag vill hemskt gärna köpa tre änglar, hur går jag tillväga? Kan inte se någon bättre julklapp till nära och kära än dessa änglar. Bifogar min mailadress och hoppas på kontakt.



Ta hand om er!

Emma

2009-12-13 @ 20:32:52
Postat av: Kenneth

har följt bloggen ganska länge kan bara hålla tummarna

och vill gärna köpa en liten ängel.



kenneth

2009-12-13 @ 23:02:56
Postat av: Ingrid och Lars

Styrkekramar till er allihopa. Hade hoppas att ni skulle få lite positiva svar nu till jul.

Många kramar från Ingrid och Lars

2009-12-13 @ 23:03:51
Postat av: Mia

Hejsan! Kom in här via Evelinas blogg då änglarna har blivit en storsäljar på mitt jobb. Hos mig blir det årets julklapp. De är så vackra! Kommer också att ta efter ditt exempel med julkorten..känns onödigt!

Tänker på er!

Kram

2009-12-14 @ 15:18:42
Postat av: Lotta Nyström

Hejsan på er!



Läste på bloggen om Moas försämrade hälsotillstånd, lider verkligen med henne och er. Ni finns i mina tankar skall ni veta.



Varma kramar från Lotta.

2009-12-15 @ 09:21:56
Postat av: Unnur

Lilla lilla söta Moa, världens finaste prinsessa!!

Jag tänker på er och har följt er länge. Vilken kämpetjej!!

Jag vill gärna köpa ängel! Jag lämnade min mailadress i rutan ovanför.

massor med kramar från Unnur

2009-12-15 @ 13:08:51
Postat av: Sanna

Hej!



Tänker på er och hoppas att allt går rätt väg!!



Är intresserad av att köpa en ängel, hur gör man? :)



Kram!

2010-03-31 @ 21:20:12
Postat av: mamma till en ängel

Var hittar jag din mail?

2010-10-23 @ 09:50:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0