Uppdatering

3 Dec

Länge sedan sist jag skrev men allt börjar att rulla på igen..

Moa går för närvarande på sin (ev) näst sista bromsmedicinbehandling, hon hinner nog med en gång till innan årsskiftet då medicinerna ska avslutas (har doktorerna sagt). Moa mår hur bra som helst faktiskt och ingen kan se att hon är så pass sjuk som hon egentligen är..
Var i Lund igår och gjorde CT-röntgen på hennes lungor, det är alltid lika nervöst inför dessa oroväckande besked, jag valde att vänta med svaret till nästa vecka då hon ska in på MR-nacke, för då är både ja och Johan med och kan ställa våra frågor kring beskedet vad det nu blir. Man har så mycket frågor kring behandlingar och vad som händer i hennes kropp hela tiden, och nu när även medicinerna sak avslutas så känns det ännu värre. När Moa går på sina mediciner så känns det helt okej för oss som föräldrar för då vet vi att cancercellerna får stryck, Moa mår inte dåligt av sina mediciner, den enda biverkning hon har av detta just nu är att håret går och kommer. Det är som en sorts trygghet när hon har sina mediciner.

Julen börjar närma sig och vi hoppas på en härlig jul med nära o kära, de två sista åren har kanske inte varit så bra med både operation och infektioner, så denna julen ska vi alla vara med till 100%.



Provtagning

Narkos

Uppvaket

Förra veckan hade Moas klass en uppvisning för oss föräldrar, temat var lantgården, barnen var olika djur, Moa var en killing, hon sa ett par ord i mikrofonen som vi övat på så det verkligen sitter där, hon klarade det galant..




Denna artikel var i Kristiansstadbladet i går (ons) till barnen i Klass 1-2 på Kviingeskolan.
Showen som barnen gjorde var så himla bra, dom sjöng så fint allihopa.




Ni som har frågor kring dessa härliga änglar som Evelinas mormor gör, så har jag fått bekräftat idag att jag ska börja att sälja dessa också, detta blir en insamling till Barncancerfonden genom Evelinas insamling på barncancerföreningens sida. Prinsessan Evelina. Mormor Rose-Marie gör ett fantastiskt jobb.
Jag och Moas resurs Jessica ska hjälpas åt med detta, Jessica blir hon som producerar smyckena, och jag och Moa ska givetvis hjälpa till.. Kommer att skriva här i bloggen om var vi ska stå någon lördag här framöver, då ni givetvis får komma till oss och stödja barncancerfonden..

Lägger in bilder på änglarna när dom blir klara...

För övrigt så kämpar vi på med både det ena och andra, jag har nu gått upp till 50% igen, men sover inte bättre för det, förra veckan sov jag 12 timmar på 3 dygn, men det är nog nu innan alla besked har landat.

Idag skulle jag även vilja tända ett ljus för en liten kille som gick bort för en vecka sedan, han hade samma sorts cancer som Moa har.  Tänker på er i familjen



Kommentarer
Postat av: Kristina

Hej!

Skönt att höra att Moa mår bra.

Jag hoppas ni får en riktigt fin jul med bara positiva besked!

Kram på er

Kristina o Patrik

2009-12-03 @ 15:56:35
Postat av: Julia - Älska utmaningen!

Ni kämpar på så bra, men måste vara hemskt när hon ska sluta med medicinerna... Tänker på er ofta och mycket!

massor med kramar

2009-12-03 @ 19:28:46
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Moa

Håller definitivt alla tummar och tår för bra besked nu! säger som tidigare, måste vara hemskt jobbigt nu när hon ska sluta med medicinerna... nu hoppas jag verkligen att de har gjort sitt!



vad bra att ni ska börja sälja änglar :) bor ju en lite för lång bit ifrån för att komma och köpa och säga hej, kom upp till göteborg nån gång, haha ;)



kämpa på, många kramar!

2009-12-03 @ 21:18:47
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Anonym

Hej kära ni.Våra tankar går till er alla ,gud va tufft ni har det och denna ständiga oro. Att se lilla Moa ligga i sjukhus sänger får en att minnas.Tack för att ni vill göra änglar och hjälpa oss samla in mer pengar och hjälpa så att forskningen går framåt och barnen kan bli friska.

Carpe Diem Kram Evelinas mamma

2009-12-03 @ 22:19:14
Postat av: Helena o Pelle

Hoppas verkligen med hela våra hjärtan att ALLA tuffa besked bara är riktigt positiva.. Och att er jul blir 100 % julig med glädje och gemenskap.. Många kramar till hela familjen / fam Nordin / Nilsson

2009-12-04 @ 13:03:36
Postat av: Jessica M

Hej! Vi håller tummarna inför röntgen svaren. Hoppas ni får en riktigt bra jul!! kramar fam Marken & Lindh

2009-12-04 @ 13:28:41
Postat av: kjerstin ohansson

oh vad jag älska er som har ett sådant tålamod har tänkt på er så mycket och jag vill sända an riktigt goood jul på er. vi har en så fin konakt tycker jag



jättegoooooooooooood jul vi hörs kram



kjerstin

2009-12-05 @ 17:24:41
Postat av: Maria m Olivia ATRT

Åh... jag vet precis hur jävla jävligt det är med dessa besked. Om hur man känner sig trygg och på nåt sätt vill klänga sig fast så länge man kan med medicinerna, det är så klart mycket tryggare när man är under behandling. Hoppas innerligt att beskeden blir bra! Det måste de bli!

KRAM till er alla.

Så sorgligt att höra om den lilla pojken. Kanske jag vet vem? Hemsida? Vi är ju inte så många med denna typen.... Men det kan gå BRA också!



2009-12-06 @ 22:08:56
URL: http://familjen.zoomin.se
Postat av: kjerstin johansson

oh vad jag älskar er jag håller på att sälja änglar för elias men det gäller alla våra små änglar.

enjättekraaaaaaaaaaaaaaam till min lilla Mo vi

jag älskar er



En riktig julkaaaaaaaaaaaaaam till er



Puss på dej Moa även till övriga faljmiljen



kjerstin

2009-12-07 @ 17:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0