Perukprovning

I tisdags var vi på Skägg o lockar och provade ut en peruk, Ja, Moa, Oliver och farmor. Vi blev varmt mottagna inne i salongen. Hade kort med mig på Moa sedan tidigare, så vi kunde visa hur hon ville ha sitt hår.
Moa ville ha liknande sitt tidigare hår, lite mörkt i botten och sedan det ljusa över.
Som tur var där ett rum som vi gick in i, för hade vi varit ute i salongen så hade dom nog inte trott att vi var kloka, ja vi skrattade mycket och högt när vi provade, vi hade skitskoj kan ja tala om.
Peruken kommer om ca 10 dagar då Moa får prova igen och då vi ser vad vi ska göra med den, det kan hända att vi lägger i slingor på håret om den blir för mörk, eller tonar vi ner den lite.. vi får se..

Efter provningen var vi på Mc Donalds och åt burgare, det var ganska soligt ute, men vindarna vår något så fruktansvärt kalla så vi frös som sören. Väl hemma blev det en rejäl brasa och där satt ja tills ja va varm igen..

Igår var vi i Lund igen, behandling nr 4 startades, satt och pratade med läkaren (A) en bra stund medans farmor o Moa var på lekterapin och lekte doktor.. Moa har växt till sig och är idag 114,5 cm lång och väger 20,3 kg. WOOOWWW, det känns när ja ska slänga upp henne på höften kan ja säga, ingen flugviktare längre... Toppen Moa..
Dessa mediciner hon får idag ska hon fortsätta med ett tag till, iallafall tills röntgen är gjord i April, då dom eventuellt övergår till den andra medicinen (bröstcancermedicinen), har ingenting förändrats så fortsätter hon med den hon har idag, hon mår ju så bra av denna.
Moa tappade en tand till häromdagen, hon drog ut den själv utan problem, men när hon fick tanden i handen blev det ett riktigt ylande, hon blev rädd när hon såg vad hon gjort...vi skrattade åt henne och till sist så gonade även hon sig....


Kolla in tanten Moa


Denna peruken var jättestor


Moas syster Olivia


Kommentarer
Postat av: Moa

snygga peruker ;) visst är vädret lite jobbigt nu, ena dagen tror man det är vår och sen kommer snön och sen ser det fint och soligt ut men när man sticker näsan utanför dörren är det nollgradigt...

härligt att vikt- och längdkurvan fortsätter uppåt :D



det där med tänder som ska ut kan ju vara lite läskigt ibland... jag tappade mina framtänder när jag var ganska precis lika gammal som moa är nu och den ena var JÄTTElös en dag men jag VÄGRADE dra ut den innan jag skulle äta något jättesegt bröd som min farbror kommit med, och när jag ätit upp mackan hade jag en glugg och tanden hade följt med ner i magen. då blev jag inte glad kan jag säga :p

kram!

2009-03-26 @ 16:29:33
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Johanna

HAHAHA ursnygga frisyrer :-)



Vad bra att Moa får en peruk, då kan hon välja själv ang håret!!!



FIna bilder nedan, tänk att det redan har gått 2 år... helt otroligt!!!



Ta hand om varandra



STOR KRAM

2009-03-26 @ 19:31:23
URL: http://grynisen.bloggagratis.se
Postat av: elisabet

Hej Moa!!!!!

ÅÅÅ va söt du är,helt fantastiskt bedårande.

Du kommer att "fixa" det här med all säkerhet.



Många många styrkekramar till dig MOA och din fina familj.

Elisabet

2009-03-27 @ 09:34:45
Postat av: Anonym

Hej Moa!!!!!

ÅÅÅ va söt du är,helt fantastiskt bedårande.

Du kommer att "fixa" det här med all säkerhet.



Många många styrkekramar till dig MOA och din fina familj.

Elisabet

2009-03-27 @ 09:36:21
Postat av: Kajsa

Ha ha förstår att ni hade roligt. Ser bra ut tycker jag....Ska bli roligt att träffas imorgon. Ses då



Kram Kusinen

2009-03-27 @ 10:20:29
Postat av: Maria, okänd bloggläsare

Hej Moa, hälsa till din söta syster, hihi!

2009-03-27 @ 10:35:20
Postat av: sari

tihi.......vad sött.....vilka modeller.....Nu vill vi se FÖRÄLDRARNA i dessa peruker.....hehe....smitare där

2009-03-27 @ 14:32:02
URL: http://tuulikki.blogg.se.blogg.se/
Postat av: www.lenasblandning.com

Vilken härlig tjej....vacker i allt....kram

2009-03-27 @ 21:49:44
URL: http://www.jozzan.com
Postat av: www.lenasblandning.com

Vilken härlig tjej....vacker i allt....kram

2009-03-27 @ 21:49:52
URL: http://www.jozzan.com
Postat av: Anna

Hon kommer att bli jättefin i sin nya peruk sen tror jag.

skönt att vikten hålls stabil också trots all medicin.

Haha jag ler då jag ser den översta peruken. den påminner om min pappas han fick, den var vansinnigt ful tyckte vi alla, sen försvann den hemma :-o senare något år efter hans död så städade mamma huset å såg något dammigtlurvigt bakom ett skåp, hon hade skrikit för full hals då hon trodde de va ett dött djur sen såg hon vad det var för något...;-)Nu lever ingen av de mina, men jag ler vid det här minnet.

2009-03-27 @ 21:53:51
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Jeanett

Hei!



Jeg kom over en internett side med en liten gutt som har Atypical Teratoid/Rhabdoid(AT/RT) tumor,også mente jeg å huske at det er dette Moa har? Med forbehold om at jeg kan ta helt feil her så tenkte jeg å ligge igjen lenken til denne hjemmesiden,i tilfelle dere ønsker kontakt med noen andre som har denne sjeldne diagnosen. http://www.caringbridge.org/cb/viewMyStory.do?method=executeInit



Jeg har fulgt med siden deres en stund, helt tilfeldig egentlig da en bekjent fulgte med Mathilda's historie og kom over siden deres i den sammenheng. Moa er verdens tøffeste jente,og jeg syns dere takler hverdagen på en helt fantastisk måte! Er så godt å lese at hun er så pigg til tross for behandlingen,det er jo bare helt fantastisk:)Håper dere får en flott dag! Og beklager hvis det var upassende å blande seg inn med å legge igjen den andre nettsiden.



2009-03-28 @ 11:55:26
Postat av: Helena o Pelle

Halloj!

Hoppas ni har tittat i Norra Skåne idag Moa är med EN jättefin bild. Trevlig Resa Moa ska väl bli GÖTT o BADA .:)

2009-03-28 @ 14:18:43
Postat av: Kristina

Jag har skrattat ....hur man kan " se ut " och systeryster var ju söt ;) Men helt allvarligt så tycker jag MOa är så otroligt vacker som hon är , utan håret , sötare tjej får man leta efter.

2009-03-28 @ 16:58:49
Postat av: Linda Karoline i Norge

Kjære søte,fantastiske og supre Moa:-)



Om jeg noen ganger våkner på morningen og kjenner at jeg har litt dårlig humør,så finner jeg Moas blogg.Her inne finnes en glede i disse blå øyne som ikke finnes noe annet sted.Du gjør meg virkelig glad du Moa.Og du er mer enn supersøt uansett om peruken er for stor eller har feil fasong:-)

Ønsker deg og hele din supre familie(spesielt din nye "søster" ha ha:-) nydelige dager med vår i luften.



Kram fra Linda Karoline i Norge:-)

2009-03-28 @ 21:28:36
Postat av: sari

kramar er

2009-03-30 @ 16:56:40
URL: http://tuulikki.blogg.se.blogg.se/
Postat av: Carina(Jespers mamma)

Hej

Vad lika syskonen är nu när "båda har hår"

Hoppas ni får det bra på resan.

På lördag gör vi ett nytt försök med Sälen.

Kramar från

Tomelilla

2009-03-30 @ 18:21:05
Postat av: inger med alla djuren

hej moa.jag saknade dig idag när jag var hos din farmor.jag önskar dig och övriga familjemedlemmar en skön resa i maj.

2009-03-31 @ 14:28:31
Postat av: Jessica ( Ryans mamma)

Hoppas att allt är bra med er? Ni skriver inte så ofta i bloggen längre..



Kram Jessica

2009-03-31 @ 17:21:59
URL: http://ryan95.blogg.se/
Postat av: Elisabet Roslund

Jag har inte glömt er.......jag tänker på er ofta och undrar hur ni mår.

Skickar en solig och vårvarm hälsning från Malmö och en Varm Kram till er alla/Elisabet

2009-03-31 @ 17:44:27
Postat av: Anne

Haha, tantperuken var inte så smickrande på dig, men den i page klär dig väldigt bra.



Sov gott!

2009-03-31 @ 22:13:34
URL: http://annemoije.blogspot.com/
Postat av: Kristina

Hej!

Hoppas allt är bra med er och att ni njuter av vårvärmen!

Kram Kristina o Patrik

2009-04-02 @ 08:25:27
Postat av: mommi

Kikade in är. Vilken söt tjej,en skönhet klär i allt :). Ha en fin kväll.

2009-04-03 @ 19:53:24
URL: http://mommi.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0