Du föddes den 10 Juni 2002

Svar på Mariannes fråga....

Ingen fara med att hon frågar om vi skulle skaffa fler barn, vi har varit helt överrens om ända sedan vi fick Moa att vi har (då) två friska barn och en av varje kön och det var vi överlyckliga för, det finns många som säger till oss att det inte är försent att skaffa fler barn, Men NEJ, jag vet inte om jag skulle klarat av den tiden en gång till, visst jag är inte supergammal, men vi har Oliver som gått miste om så mycket under dessa åren och då vill vi lägga all tid till honom på många olika sätt...

Så svaret på frågan är Nej, vi har idag en liten bebisvalp som heter Kittie som vi har som vår lilla bebis..,

Förstår att bloggläsarna reagerar på frågan men för min del gjorde det inget, den frågan har vi fått många gånger


27 Augusti

Klockan är nu lite över fem på morronen och jag har legat vaken i minst 2 timmar och lyssnat på Moa, det hörs inget bra, jag ligger och väntar på nästa andetag och ber till högre makter att andetaget ska komma och det gör det. Har nu satt på några koppar kaffe för det är det första ja gör varje morgon. Medans jag legat i sängen vaken ett bra tag har jag funderat på hela Moas liv, från födslen till nu..

Jag har aldrig älskat att vara gravid men däremot så har förlossningarna inte varit ett stort problem för mig, dom har liksom bara ploppat ut båda mina barn.
När Moa låg i min mage under 38 veckor o 6 dagar så slog ja och Oliver vad med Johan att det skulle bli en tjej, men Johan trodde starkt på en kille till, så den måndagsmorronen då Moa föddes blev vi så glada att vi hade fått en av varje kön, och att vadet Oliver o jag hade stämde så rätt..

Moa föddes lite över fem på morronen, allt gick bra, och medans jag var kvar på förlossningen och åt mina efterlängtade smörgåsar så hämtade Johan Oliver hemma hos oss,, Jag hade redan under graviditeten bestämt att åka hem efter 6 timmar, var bara jag och Moa bra så skulle jag inte stanna kvar, det fanns ingen anledning, jag ville hem till min familj och den nya familjemedlemmen.

Klockan halv tio hade Moa varit på läkarbesök och fått godkänt där för att sedan åka hem, när jag kommer ut från rummet där Moa gjort kontrollen och var på väg till förlossnigsrummet (låg kvar på förlossningen) ser jag en liten kille på snart 4 år stråla som en sol, in kommer Oliver med ett sådant leende på sina läppar, det första han sa till mig var,, Vad var det vi sa, mamma, det blev en tös,, denna bilden jag har framför mig på Olivers leende kommer jag aldrig någonsin att glömma.
Oliver hade fått sin efterlängtade lillasyster och vi en frisk och go liten tjej på 3420 gr. Jag har kort på när Oliver håller Moa i sin famn jag ska försöka att lägga in det här på bloggen, men då år 2002 hade vi en vanlig kamera som man fick framkalla korten efterhand så ja ska se om ja lyckas...

Idag är det fredag och Moa ska ta skolfoto i skolan, jag vet fortfarande inte om hon vill, men om hon vill så följer jag med henne.
Hon har inte orkat att vara i skolan de senaste dagarna, igår låg hon mest i soffan och blundade, hon såg så frånvarande ut, jag bröt ihop och bara grät, Oliver var i skolan för första dagen, så vi andra tre var hemma och gjorde typ ingenting, Moa och ja sov en stund på förmiddagen, men Moa ville liksom inte riktigt vara uppe eller vaken, hon gick till toa och in i soffan igen och la sig. Under eftermiddagen så piggnade hon till lite för då gjorde hon sin läxa som bestod av att skriva om sin sommar, fick hjälpa henne lite med vissa stavningar men det gick jättebra annars, hon skriver ganska snyggt faktiskt, liten som hon är...

Idag hoppas jag att hon är pigg igen, vi kanske ska köra till Skånes djurpark i morron men det beror på hur Moa mår, hon vill hemskt gärna dit och vi har i princip lovat barnen det men hälsan går ju före..

Jag lägger mig nu en stund på soffan och ser om jag lyckas somna en stund eller inte,,,



Kommentarer
Postat av: Petra

Styrkekramar till er alla fyra <3

2010-08-27 @ 06:22:43
Postat av: Linköpingsbo

vart är nu det där miraklet som vi alla väntar på? Fy så obeskrivligt grymt detta är!! Massor med tankar och kramar till er i hela familjen!!

2010-08-27 @ 07:15:36
Postat av: Kristina

Lilla lilla vännen...

Tanken finns hos er varje dag.

Kram

Kristina o Patrik

2010-08-27 @ 07:24:09
Postat av: ingegerd

Tänker på er o hoppas allt blir bättre.

kram från en medmänniska

2010-08-27 @ 07:42:41
Postat av: Catarina i Gualöv

Inga ord räcker till, men ni ska veta att jag tänker på Er alla.

2010-08-27 @ 07:57:16
Postat av: sara

Har läst bloggen länge men aldrig kommenterat, känns som mina ord inte räcker till. Det är så förfärligt grymt.. Tänker på er å hoppas att allt blir så bra som det bara går..

2010-08-27 @ 08:15:53
URL: http://flippaut.blogg.se/
Postat av: Karin

Det värker i hjärtat när jag läser dina rader. Ingen förtjänar det ni går igenom. Tänker så mycket på er alla 4. Beundrar er som trots det mörker ni befinner er i ändå försöker ta till vara på ljusglimtarna.

Många kramar!

2010-08-27 @ 08:21:07
Postat av: Therese Lindecrantz

F-n!!! Varför!!! Ni har gått igenom så mycket... Ni är otroligt starka! Massor med kramar till hela familjen!

2010-08-27 @ 08:24:08
Postat av: Maria

Hej! vår dotter behandlas för en aggressiv tumör i ryggraden sedan maj. Hittills har allt gått bra. Jag måste bara få säga att du på något sätt ger mig styrka i eländet. Jag är så rädd, ovissheten i denna sjukdom...Vår lilla är 8 år och folk säger att dom förstår men ingen kan fatta vad man går igenom. Ta vara på er. Kram

2010-08-27 @ 08:24:58
Postat av: Lotta

Stor kram till er alla!

2010-08-27 @ 08:38:07
Postat av: Helle

Mitt hjärta brister....<3

2010-08-27 @ 08:41:09
URL: http://dagarkommerdagargr.blogspot.com/
Postat av: Louise

Varma Kramar till er alla, ni finns i mina tankar <3

2010-08-27 @ 08:56:17
Postat av: Mona

Kram, mina tankar är hos er...

2010-08-27 @ 09:02:59
Postat av: Tina

Jag har också läst din blogg ett bra tag men inte vågat skriva, jag vet inte riktigt heller vad jag ska skriva här mer än att jag varje dag jag vaknar skickar en massa positiva tankar och ni finns med mig i tankarna varje dag! Jag har både skrattat och gråtit när jag läst din blogg. Jag måste säga att jag beundrar Moas vilje styrka.



Många kramar till er!!!

2010-08-27 @ 09:23:48
Postat av: Kia

Tänker på er..

2010-08-27 @ 09:24:27
Postat av: LottaH

Läser ofta, kommenterar nästan aldrig. Känns som om ord är överflödiga men jag tänker på er varje dag och hoppas på ett mirakel. Klart Moa är fantastisk med en sån familj. Många styrkekramar och varma tankar.

2010-08-27 @ 09:30:33
Postat av: marianne

Det kanske är fel tid att fråga, men tror ni att ni kommer skaffa ett barn igen?

2010-08-27 @ 09:32:16
Postat av: Lisa

Tänker på er alla!

Många kramar från Lisa

2010-08-27 @ 09:33:50
Postat av: Pernilla

Tänker på er varje dag. Ni är helt fantastiska alla fyra.

2010-08-27 @ 09:36:35
Postat av: Carina

Denna lilla underbara Moa, varför ska ni behöva gå igenom det här? Tycker det är fantastiskt att hon är en sådan kämpe.....och ni också! Kramar i massor till er alla!

2010-08-27 @ 09:42:08
Postat av: Catarina Löv, mamma till Alfons

Kära ni.



Ni finns i mina tankar varje dag. Ta vara på stunderna, så som ni gör.



Varma vänliga hälsningar från Sätaröd

2010-08-27 @ 09:55:36
URL: http://alfons.blogg.se/
Postat av: Rosanna

Den där Marianne: Hur tänker hon :( hur kan man ställa en sån fråga nu?? Usch vad arg jag blev..



Underbara Moa, tänker på er alla.. Kramar i massor

2010-08-27 @ 10:04:39
Postat av: Karin och Bertil

Så vackert skrivet Jenny om en efterlängtad lillasyster. Tänker på er varje dag, kan inte göra annat än att skicka en massa kramar.

2010-08-27 @ 10:09:03
Postat av: Marie Lundqvist

Jag känner så med er, tänker på er varje dag. Kramar om. <3

2010-08-27 @ 10:19:15
Postat av: Moa

2002. Det var inte igår direkt, men ändå inte så längesedan. Hur är det möjligt att en liten tjej som föddes då inte har så långt kvar? Bara åtta år senare... Fan att miraklet inte kommer. Fan att det inte kommit fram en behandling som kunde hjälpa Moa.

Väldigt vackert skrivet om en efterlängtad lillasyster. En lillasyster som borde få fortsätta i skolan, fortsätta leka med sina kompisar, växa upp och bli vuxen och gammal.

Många, många kramar.

2010-08-27 @ 10:32:36
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: En okänd mamma

Människor som säger att det finns en mening med allt som häder har så grymt fel. Den finns absolut inte någon mening med att lilla Moa ska behöva vara så sjuk och att er familj ska behöva gå igenom detta elände. Tårarna bara rinner på mig idag när jag läster som flera gånger innan.

2010-08-27 @ 10:45:47
Postat av: marianne

Rosanna/

den där Marianne - tack ska du ha för din stora artighet!! Det var en fin replik, verkligen!

jag började faktiskt med att säga 'det är kanske fel tid'

2010-08-27 @ 10:47:41
Postat av: Hannas pappa

Ta vara på VARJE ÖGONBLICK! Det vet jag ju att ni gör!

Styrkekramar med massor med förhoppningar om att Moa piggnar på sig!

"Massmis med"

Niklas

2010-08-27 @ 11:13:38
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Anonym

Tänker på er varje dag o hoppas att allt ska vända o Moa ska bli frisk igen många kramar till er alla 4 Annika

2010-08-27 @ 11:18:44
Postat av: ulli

Följer bloggen varje dag och mina tankar är med er ofta!!

2010-08-27 @ 11:44:39
Postat av: Sofia

Kram

2010-08-27 @ 12:00:29
URL: http://skberg74.blogspot.com
Postat av: Linda

KRAMAR TILL ER OXÅ!!!

2010-08-27 @ 12:22:08
Postat av: Marita

Marianne, hur tänker du & vad tänker du med?

Hoppas du tänker över vad du skrivit och ber om ursäkt för denna plumpa fråga!



Mina tankar är hos Er!

Det gick ett TV-program för några år sen' "Himlen kan vänta". Killen, från Malmö, hade fått sin dom "det fanns inget att göra",,,Han fick då vara med i "en studie" och fick prova en ny medicin.

Frisk, kanske han aldrig blir, men lever idag ett bra liv. Jag tror att han för ett tag sen' var med i Anne Lundbergs sommarprogram (om jag inte minns helt fel)



2010-08-27 @ 12:30:35
Postat av: cilla

Fy helvete! Jag lider så in i vassen med er alla. Nu jävlar alla cancerceller lägger ni er platt och försvinner! Heja, heja Moa!!!



Kramar i mängder från Cilla på Lidingö

2010-08-27 @ 12:45:19
Postat av: miriam

tänker på er

2010-08-27 @ 12:56:10
URL: http://miriamd.blogg.se/
Postat av: Connie Hansen

Många kramar till er.<3<3<3

2010-08-27 @ 13:00:34
Postat av: Annika

Jag har följt eran blogg men aldrig kommenterat.Vill bara krama om er..

2010-08-27 @ 13:13:08
Postat av: Marie

Först o främst: Marianne...väldigt okänsligt att ställa en sådan fråga just nu!! Absolut inte rätt tillfälle. men har man aldrig genomgått något sådant så kan man ju heller inte begära att man ska förstå!



Jenny, jag tänker sååå på er! Lilla Moa...

2010-08-27 @ 13:53:33
URL: http://emilbenjamin.blogg.se/
Postat av: Josefine

Lilla Moa, du är en riktig kämpe.

Jag tänker på er varje dag. Kramar, Josefine

2010-08-27 @ 13:54:41
Postat av: Linnea

Marianne

Du borde förstått att det är alldeles fel tid och det kommer alltid att vara fel av dig att ställa den frågan till Moas mamma. Bloggen och 99,99% av kommentarerna är fylld av människor med empati. Och så kommer du inklampande... Usch! Be om ursäkt!

Allt gott önskar jag Moa och hela er fina, kämpande familjen. Känner med er och beundrar er så.

2010-08-27 @ 13:55:22
Postat av: Anna K

Allt du skriver om dina barn är så fyllt av kärlek till dem! Skickar varma tankar till er!

2010-08-27 @ 14:13:33
Postat av: marianne

Marie och Linnea///

Då tycker jag att ni ska läsa Moas mammas svar innan ni ger er på och uppfostrar för er, helt okända människor! Det är ni två som ska ge mig ursäkt för ert fula uppträdande här i kommentarsfältet!

2010-08-27 @ 14:38:25
Postat av: Cecilia

Käraste lilla Moa!

Du finns i mina tankar var evigaste dag. Vilken kämpe du är!!

2010-08-27 @ 14:40:11
Postat av: marianne

Linnea, Marie och flera andra//

det är mig ni borde be om ursäkt, för uppfostran av mig, i kommentarsfältet! Läs mitt inlägg igen och Moas mammas blogginlägg.

2010-08-27 @ 14:41:50
Postat av: Jenny

Fina ord om fina barn...

2010-08-27 @ 14:51:31
URL: http://famsmeding.blogspot.com
Postat av: Jannica

Moa är så söt! Och hon är verkligen en riktig kämpe!! Tänker på er varje dag, det är så orättvist!



Det skulle vara jättekul om du skulle kunna göra en sorts "Time Line". Bilder på Moa från året hon föddes till året idag. Men det är bara om du har tid och ork. Skulle allafall vara kul :) Lilla söta Moa!!



Kramar till er alla!

2010-08-27 @ 15:26:58
Postat av: Lena i Lyckebo

En stor styrkekram kommer här<33333333

//Lena

2010-08-27 @ 15:49:21
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: frida

Söta lilla Moa! Jag känner varken dig eller din familj men har följt er blogg länge. Jag hoppas att ett mirakel sker för barn som du borde få springa omkring och busa, gå i skolan, leka med kompisar och bara få vara barn. INTE kämpa mot en sådan j*vulens sjukdom som cancer är! Stora styrkekramar till hela familjen från en djupt berörd bloggläsare

2010-08-27 @ 16:14:52
Postat av: Petra

Har följt Moas blogg länge.... Men vill bara säga att Ni är alldeles UNDERBARA mina tankar går till Er VARENDA dag!! Moa är en fantastisk liten tjej och hon har världens underbaraste familj ikring sig! BAMSEKRAM TILL ER ALLA FYRA!! /Petra

2010-08-27 @ 17:43:57
Postat av: Helén

Vilket fint och starkt svar du skrivit till Marianne! Vi som lever nära svåra saker måste också lära oss att folk vill veta när vi lämnar ut oss offentligt. Inga frågor får vara förbjudna, bara elaka påhopp! Marianne - jag tycker också att du är värd en ursäkt, du menade inget illa.

2010-08-27 @ 17:55:37
URL: http://fasterester.blogg.se/
Postat av: Helén

Så fint och starkt svar du gett på Marinanes fråga. Vi som är nära svåra situationer måste lära oss att klara svåra frågor när vi lämnar ut oss offentligt. Och Marianne - jag tycker att du är värd en ursäkt, inga frågor borde vara förbjudna, bara elaka påhopp.

2010-08-27 @ 18:04:28
URL: http://fasterester.blogg.se/
Postat av: Helén

Oj, jag skrev ju 2 gånger, så slarvigt av mig. Vill tillägga att det är fint skrivet det andra också. Oj, vad man hoppas på underverk ibland.

2010-08-27 @ 18:07:12
URL: http://fasterester.blogg.se/
Postat av: A-K

Mina tankar finns hos er varje dag. Jag är så ledsen över att ni ska behöva gå igenom detta! Stor varm kram

2010-08-27 @ 18:16:45
URL: http://bliavmedcancer.blogspot.com
Postat av: Lillan

Hej

Finns inga ord att sätta på det som ni går igenom nu. Ta vara på stunderna, vilket jag vet att ni gör. Varm kram till hela familjen.

2010-08-27 @ 21:02:45
Postat av: syren

Jag tänker på er varje dag ska du veta. Fin berättelse om en efterlängtad lillasyster. kram

2010-08-27 @ 21:46:54
URL: http://www.metrobloggen.se/abc
Postat av: Anonym

Tänker på er ofta. Hoppas det händer ett mirakel med Moa.Hon verkar så stark och positiv i allt elände. Hon är så himla söt.Jag köpte ett ängel halsband som ni har gjort. Det är så fint.Ta vara på varandra.Kram

2010-08-27 @ 21:50:17
Postat av: Karin

Jenny, måste bara säga att du verkar vara en fantastisk människa, jag önskar att jag kände dig. Det är inte undra på att du fått fantastiska barn, de brås ju på dig. Tack för att du orkar skriva om er fina Moa och jag skickar all kraft som finns till hela er familj,kram!

2010-08-27 @ 22:00:20
Postat av: Anette

Moa, lilla vackra Moa, ofta har jag haft dig och din familj i mina tankar sedan jag träffade er den första gången 2007. Önskar så att det fanns något att göra, något som åstadkom ett mirakel.



Jenny, min son har ett uttryck som jag lånar och det är "stjärntals", det är antalet kramar till er alla, likaväl som de tankar jag sänder till er. Önskar så att allt vore annorlunda för er.



Kram

Anette

2010-08-27 @ 22:26:38
Postat av: Kioska Marie

Hej familjen Henriksson!

Vilka underbara rader Du skriver Jenny! Tänk vilken stolt storebror "Olle" vatt från första stund... Han har verkligen en underbar liten syster. Lilla Moa är så oerhört go, ja en riktig pärla. Hon vinner allas hjärtan med sin enorma utstrålning och charm. Hoppas att Ni får en härlig dag på Skånes djurpark, det har ju Moa längtat efter länge.

Skönt att Oliver är på benen igen, och att han är tillbaka i skolan igen.. Vår oliver har undrat så hur det varit med honom. Kram på er,Vännen

2010-08-27 @ 23:11:10
Postat av: Cilla

Ni finns ständigt i mina tankar....Kram Cilla

2010-08-27 @ 23:58:15
URL: http://www.prinsessanevelina.blogspot.com
Postat av: Anonym

"Det finns ingen mening", skriver någon. På något sätt känner vi att vi måste ge det en mening, för att orka...

Kram till er från en annan drabbad familj.

2010-08-28 @ 00:11:02
Postat av: Emma

Åh vad ont det gör att läsa..och vilken underbar familj ni är. Vilken fantastisk mamma du är. Jag har aldrig kommenterat innan, men tänker på er ofta. Kramar emma

2010-08-28 @ 00:20:57
Postat av: titti/ katarina stridsberg/hägg

Litt seint på natten her og jeg sitter å ser på tv, tenker på dere alla samman hela tiden och det bildet med Oliver og Moa på ferie i 09 der hun på en måte ligger oppe på Oliver, det bildet elsker jeg. Da får jeg en sånn god vondt känsla i hele kroppen och man sitter her og skriver och hoppas att stunder sammen med å läsa litt av det som mange fine människor skriver gjør att ni inte kjänner er så ensamma. Inte for at det tar bort något eller førandrer på det dere går igjenom.. Men kanskje att den kjærligheten som vokser fram här på någon måte kan ge er lite energi, enten för som du skriver, gråte eller le och kanskje av och til nesten samtidig.

Jag kan ikke ge meg inn på Moas sjukdom til det vet jeg altfor lite, men jeg vet att i min utdanningstid så er det helse og utdannelse og forskning jeg kommer till å brenne för.

Livet er av å till så jävlig att man bare har lust å slå sparke og skrike så att alla kan förstå smärtan der är.. jag läser varje gang jeg skriver till Moa og Oliver og resten av en sliten familie det for mine sönner og jag tackar ydmykt for at jeg inte har barn som blev den som savnades resten av en lange levende liv. Mirakler skjer stadig veck og så länge dere har deet så gir dere Moa den feedbacken hun vil ha,, søta Moa, älskade Moa, det at du aldri gir opp burde være en inspirasjon for många av oss som tar hver dag som den kommer men ikke er flnke nog till å vise hverandre hur mycket man älskar varandra..

Ler litt nå for jag ser att jag blandar lite norska og svenska när jeg skriver..

Moa, et lite oppdrag.. kan du fråga din farmor om hon kan ta kontakt med meg?

[email protected]

så kunne jag kanskje sende bilder på VÄRDENS VACKRASTE KATT:)

KLem og sova veldig godt i natt, drøm om prinser og vite hästar som kommer..

Titti, Sondre,Christian og Christoffer

2010-08-28 @ 00:40:24
Postat av: Elin A

Tänker så på er alla i familjen! Hoppas ni kom iväg till Skånes djurpark idag. Många varma kramar Elin

2010-08-28 @ 09:14:30
Postat av: Pernilla

Tänker på er varje dag. Massor med styrkekramar!!

2010-08-28 @ 10:10:25
URL: http://isabelsvarld.blogg.se/
Postat av: marianne

Tack Helén

Du ensam förstod att jag inte menade något illa med min oskyldiga fråga. För det kommer ju ett liv även efter detta. Jag tror att endel här är väldigt sorgsna och då är det lätt att ge sig på vem som helst, för att dämpa sina inre spänningar! Det råkade bli jag, just nu. Och för mig gjorde era påhopp mycket ont.

2010-08-28 @ 10:48:23
Postat av: Rosanna

okej Marianne detta är Moas blogg,så ska inte diskutera nåt. Men även om du säger innan: kanske inte är rätt tillfälle så borde du inte fråga så.. Å ja jag började med den där Marianne för jag känner inte dig.

2010-08-28 @ 14:00:42
Postat av: John

vi tänker på er!

2010-08-28 @ 14:18:00
Postat av: anna-ett barn på jorden, en ängel i himlen

Lova var världens lyckligaste storasyster då Alvin föddes, hon var stolt, hon var mån om honom, hon lät honom alltid vila ifred. Hon skötte honom också tillsammans med mig. Det var fint att läsa om Olivers kärlek o stolthet till Moa med.

2010-08-28 @ 14:24:16
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: marianne

Postat av: Rosanna

okej Marianne detta är Moas blogg,så ska inte diskutera nåt. Men även om du säger innan: kanske inte är rätt tillfälle så borde du inte fråga så.. Å ja jag började med den där Marianne för jag känner inte dig.///

///

Det är väldigt oartigt att skriva 'den där' om nån du inte känner, Ta detta till dig nu, ist för ösa sk-t på andra!

2010-08-28 @ 15:26:21
Postat av: Annika D

Ville bara säga att ni finns ständigt i mina tankar!!! <3<3

Många styrke kramar till er alla 4...Annika i Arkelstorp

2010-08-28 @ 16:32:48
Postat av: Anonym

marianne, jag öser inte skit på andra..sopa rent utanför din egen dörr innan!!!

2010-08-28 @ 22:56:33
Postat av: Minna

((((((((((Kramar))))))))))) till Moa och hennes familj.

2010-08-28 @ 23:56:48
Postat av: Helen

Innan jag sätter igång med söndagens göromål måste jag titta till familjen...hur mår lilla Moa och ni andra idag? Hoppas det blev besök i djurparken...ja, vad mer kan jag skriva...vill bara skicka varma kramar till er alla...jag har er i tankarna hela min vakna tid...hoppas fortfarande på ett mirakel för lilla kämpen...hälsningar från en mycket berörd bloggläsare i Malmö

2010-08-29 @ 09:25:55
Postat av: Linda

snälla ni, använd inte denna blogg för att käbbla med varandra! Det är verkligen inte rätt forum. Era problem är bagateller jämfört med vad Moa och hennes familj går igenom. Kram till hela familjen!

2010-08-29 @ 10:44:24
Postat av: Annika

Håller med Linda fullständigt!!!

2010-08-29 @ 16:16:20
Postat av: Marie

Håller också med Linda. Här ska vara fokus på Moa och hennes familj och jag väntar fortfarande på ett mirakel. Det MÅSTE finnas något att göra för Moa. Ni finns i mina tankar.

2010-08-29 @ 19:33:38
Postat av: Siss

Jättefint skrivet om Moas födelse och hur Oliver upplevde den!!

Sen tycker jag att Moas mamma bestämmer om frågan om flera barn var ofin eller inte....

När min man steriliserade sig för många år sen, fick vi frågan från en kurator, vad vi skulle göra om ngt av våra barn dog och vi inte kunde skaffa ett nytt....vårt svar var då, att man kan inte ersätta ett barn med ett annat, man kan isf lika gärna skaffa en hund!!!

Och vi hoppas väl fortfarande på ett mirakel????

Kramar

2010-08-29 @ 19:54:59
Postat av: Leena Svensson

Tänker på er varje dag.



Var i Hanaskog förra helgen och hälsade på min lillebror. Ville så gärna komma och hälsa på er (ni bor på samma gata) men modet svek mig.



Kram Leena

2010-08-29 @ 20:14:05
Postat av: Anonym

till Linda: nej just precis inte rätt forum de va därför jag skrev att jag inte skulle diskutera de mer.. LÄS noga innan du kastar dig på något.. Nu svarar jag inte mer för detta är som sagt inte rätt forum som jag förtydligade från början om vissa hade LÄST ordentligt

2010-08-29 @ 21:05:29
Postat av: Emma

vill bara skänka en tanke till er. finner inga ord att beskriva hur jag känner med er. önskar er all lycka som går att finna på resan. har följt bloggen ett tag och hoppas ni känner stödet från alla bloggläsare! vi är många som tänker på er. hoppas vi ger er lite styrka att klara detta!



kram Emma

2010-08-29 @ 22:11:41
Postat av: Siss igen...

Men HJÄLP....såg just vad jag skrev förut!!!

Förlåt....menade verkligen INTE att ni skaffat valpen för att på ngt vis ersätta Moa ....förstår ju att ni skaffat den lilla sötnosen för att glädja Moa och ge hennne ngt att tänka på ist för sin sjukdom.

Menade bara att man inte kan ersätta ett barn med ett annat.....sorry igen!

Kram

2010-08-29 @ 23:29:52
Postat av: Marie

Till Marianne, och alla andra som hänger upp sej eller inte hänger upp sej på vad någon menade eller inte menade ang att skaffa fler barn eller inte...

SNÄLLA - SLUTA NUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!!

Hur tänker ni? Tänker ni alls?!! Ni munhuggs om detta i en blogg som denna, som handlar om allt annat än det ni nu håller på att bråka om!

S-K-Ä-M-S på er! Det ni håller på med i den här bloggen är HORRIBELT!

Hur kan ni bara ens lite nedlåta er till att fortsätta tjafsa och ännu värre SKRIVA om detta? Jag fattar det inte... LÄGG NER!



Till Moa, Oliver, Jenny & Johan: En stor kram, mycket värme, ännu mer kärlek och all styrka till er! <3

2010-08-29 @ 23:30:42
Postat av: titti/ katarina stridsberg/hägg

Nå sover du sikkert veldig godt:)

Läste lite om dine dager och hur god jeg syns du är,

Har bara så oendelig lust å ta deg i min famn og gjöre alt bra igjen.. det er många ting man önskar mitt på natten og en av dem er att Moa får leva, att livet på en konstig måte plutslig bare snur som ebb og flod.. Jeg ber og jag tänker på er alla samman så mycket og fast det inte är mycket så hoppas jag att jag kan hjälpa lite med å skrive till er alla samman og vara en del av det her for er skull..... tårarna er her hos meg i natt..

stora varma kramar från oss till er..

2010-08-30 @ 00:31:47
Postat av: Helena karlsson

Ni finns i mina tankar hela tiden...

2010-08-30 @ 07:45:23
Postat av: KATTA

Det gör så ont i hjärtat......

NI FINNS I MINA TANKAR

Kram Moa

2010-08-30 @ 10:41:35
Postat av: Anonym

Marie du är ju körd i huvudet...läääs ordentligt att jag redan sa att jag inte tänker fortsätta tjafsa.. vad lider du av???

2010-08-30 @ 11:25:29
Postat av: nils

hur kan ni vara inne på en sådan här blogg och skriva som ni gör lägg genast ner och bete er som vuxna det finns väll andra saker att bry sig om för tillfället!skänk en tanke till Moa istället för att lägga energi på strunt!



Ni finns våra tankar!

2010-08-30 @ 18:48:26
Postat av: Sarah H

Fina finaste Moa! Tänker på daj <3 vår lilla Hannah frågar hur du mår varje dag! Hon skickar en stooooor o varm kram till daj! Många kramar Sarah H

2010-08-30 @ 23:25:57
Postat av: Maria

Kramar till er.

2010-08-31 @ 11:01:20
Postat av: TINDRA

Jag glömmer aldrig den dagen när ni kom hem med Moa, tänker med ett leende när jag kom ner till kiosken med magen i vädret och sa att jag trodde jag skulle få Tindra den dagen. Men hon kom 12 dagar senare. Nu sitter man och tänker att allt är så j-vla overkligt, vill inte och kan inte fatta vad som kommer att ske.Man hoppas alltid att det ska ske ett mirakel. Jag beundrar er verkligen <3<3<3.

Så många stora styrke kramar till er alla<3<3<3

2010-08-31 @ 12:58:54
URL: http://moahenriksson.blogg.se/
Postat av: polly

Hörrni, Marianne med flera:

Lägg ner pajkastningen.En liten flicka kämpar för sitt liv, och allt ni kan göra är att tjafsa.

Skäms!

2010-08-31 @ 21:53:46
Postat av: Therése

Morgonen här hos mig är strålande vacker för andra dagen i rad, hoppas att det vackra vädret når ända ner över ert hus. Har er i tankarna ofta men tycker mig inte alltid finna några bra ord att skriva ner. Några varma kramar vill jag absolut sända och jag vill ge Moa och Oliver en fin syskondag tillsammans.



Vänliga hälsningar! <3 <3 <3

2010-09-01 @ 06:31:47
Postat av: Anonym

Polly: vi har redan lagt ner, läs allt innan du ger dig på någon, skämmas kan du själv göra!!

2010-09-01 @ 11:51:34
Postat av: titti/ katarina stridsberg/hägg

Måste bara inn gång till innan jag skall sova, jag tänker så mycket på er i familjen som lever i en sånn forbannad bubla som en dag bare brister, jag hoppas att ni får en lugn natt og får sovet lite og at Oliver förstår att når man tänker på Prinsessan Moa så er han hennes Prinsbror,, tårar som ränner for deg Moa, for en stor vakker engel i en liten kropp. du berörer nok alla som läser om deg og jeg vet inte om ni vill att man ber for er men det gjör jag varje kväld og i kväld ekstra mycket..

Titti med familien sin

2010-09-01 @ 22:29:07
Postat av: Jenny

Hej.

Jag är en 15årig tjej som hittade den här bloggen genom en kompis. Jag vet att inga ord kan hjälpa, men jag sitter och storgråter nu. Vet inte riktigt vad jag ska skriva men fortsätt kämpa.

Kram.

2010-09-18 @ 11:39:43
URL: http://cheerleadingbows.blogg.se/
Postat av: Tessan

Fin blogg :)

2010-09-18 @ 12:33:38
URL: http://tessanaslin.blogg.se/
Postat av: Nestor

Beklagar sörgen på den ängel som har gott bort, läser detta blog kunde inte hålla mina och mitt hjärta i tårar. Jag har ingen makt eller inga ord men mina bön till Er alla som hom lämnade må Gud ger Er mera kraft att kämpa för hennes skull. Ni er inte ensamma.

2010-11-01 @ 07:46:20
URL: http://nixie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0