Vill inte, vill inte

12 Augusti



Ja, ja vet knappt vad jag ska skriva, dagarna har inte varit roliga, Moa äter mycket mindre än tidigare och det märks att det sakta går utför. Efter röntgen i måndags fick vi beskedet att det inte var så mycket vätska att det var lönt att tömma den, tumörerna har istället växt och det är det som gör att hon andas lite fortare, tumören vid hennes hjärta har också växt lite och gör att hon har besvärligt med andningen, hennes ben är inte så starka längre, vi får hjälpa henne med nästan allt, som vi givetvis gör med glädje.

Fröken Gunilla var här på besök i tisdags eftermiddag, hon märkte att Moa har blivit väldigt tyst och mycket smal om benen o armarna, vi kom överrens om att dom ska planera för att Moa ska börja i skolan nästa vecka, Gunilla ska försöka att hitta en bänk som är i höjd med hennes rullstol för den måste hon sitta i, hon kan inte sitta på dom plaststolarna som är så hårda..

Kvh har varit här idag och lämnat mediciner till oss, och då tog dom även en sätration på henne, den var faktiskt bra hon låg på 98 (100) fast hon bara har en lunga att andas med, det glädje mig jättemycket.



Kan inte förstå varför detta ska hända inom det snaraste, vi vet att hon har en livsglädje till tusen och kan nog med sin envisa vilja förlänga livet med mycket, hon har ändå levt på övertid i snart 3,5 år, även läkarna säger att hon är en envis liten rackare,,...

Det har varit många tårar denna veckan igen, jag vill inte uppleva detta helvete, ja vill inte, ja vill inte. Jag har så svårt med sömnen härmodagen fick ja ta flera insomningstabletter, för att överhuvudtaget sova, jag somnar men vaknar efter 2-3 timmar sen får jag ta igen, har fått förslag att övergå till annan medicin men samtidigt vill jag inte det för jag måste höra Moa när hon vill mig något om nätterna fast att hon ligger bredvid och delar täcke med mig. Jag vill fortsätta att ha henne bredvid mig föralltid, jag vill inte att där någonsin ska bli tomt, Moa har delat säng med oss så länge nu att det är en otrolig mysigt att bara ha henne där och få snusa på henne när jag ändå är vaken om nätterna.....

Jag älskar dig Moa, stanna stanna stanna hos oss

    


Detta ljus tänder jag idag för en tjej som blivit ängel, tänker på dig Gertie,,



Kommentarer
Postat av: Elisabet Roslund

Det gör ont i mig, tårarna som tränger fram i ögonen.

Så mycket känslor det finns som bara väller fram. Vet vad ni känner, vet vad ni går igenom. En fruktansvärd situation.

Ni gör så mycket fint för Moa, det känner hon och är trygg i den situation hon befinner sig i. Bättre kan hon inte ha det!

En Styrkekram till er alla och en puss på kinden till Moa från mig/Elisabet

2010-08-12 @ 21:54:12
Postat av: Ludde

Jobbigt att Moa mår sämre och sämre. Men hoppas att hon blir lite gladare när skolan börjar.



Ska hon ha kvar sin resurs Jessika?

2010-08-12 @ 22:08:13
Postat av: Veronica

Gråter....

Jvla skitcancer...

Vem el. vilka barn sitter på de tre stolar som visas på tvreklamen...?

Känner som en annan mamma skrev i sin blogg,

cancermonstret bara tar o tar...

Känns som om ingen hamnar på "de bra" stolarna...

Man ser bara den tomma jvla stolen...

Moa som kämpat/kämpar så...

Kan bara ana vilket helvete ni går igenom,

fina fina familjen.

Fina fina Moa,

stanna kvar för vi är många som ej kan släppa taget om dig riktigt ännu...

Det kan vi nog aldrig... :(

2010-08-12 @ 22:19:16
Postat av: Anna K

2010-08-12 @ 22:24:24
Postat av: Marianne Hirvelä-Sjöblom

Underbara lilla Moa med familj...Det gör så ont i mig, jag har följt er så länge på bloggen. Ni finns i mina tankar dag som natt och jag kan bara sända er styrke kramar för som är och komma skall....

På lördag ska jag cykla för "Ride of hope" och jag ska samla in så mkt pengar jag bara kan för er och alla andra barn. Må så gott som ni kan och ni finns ständigt i våra tankar och hela vägen från Västerås - Uppsala och Uppsala - Stockholm den 14/8 -´15/8. Varma kramar

2010-08-12 @ 22:25:08
Postat av: Anna K

Ja, det gör verkligen ont att läsa hur ni har det, men att det finns så mycket kärlek i er familj hjälper givetvis lilla Moa.

2010-08-12 @ 22:27:22
Postat av: Sofia

Har följt er blogg länge. Vilken underbar tjej ni har!

Vill bara säga att jag tänker på er!

2010-08-12 @ 22:35:08
URL: http://familjenvollmer.blogspot.com
Postat av: Sussi

Kan tyvärr inte bära eran smärta hur mycket jag än vill, men ni får massor av styrke kramar från oss

2010-08-12 @ 22:40:43
URL: http://www.bellaochputte.se
Postat av: Elin A

Ni finns i mina tankar! Många varma kramar till Moa och hela familjen.

2010-08-12 @ 22:42:35
Postat av: Kia

Den tomma blå stolen......vår Simon representerar tyvärr den och fler små oskyldiga barn....gråter....massor av tårar.Varför kan inte denna helvetessjukdom bara försvinna från vår planet???Tänker på er...Kramar Kia

2010-08-12 @ 22:46:25
Postat av: Gitte

oh älskade ni... har så rätt när du skriver att nej nej hon har livsglädje o hon ska alltid vara hos er... så hemskt oxå att det ska dra ut sakta på det... även om ni vill njuta av varje minut sekund ni har kvar tillsammans, så ni e en underbar familj o man hade önskat er ett helt annat familjeliv. Underbara Moa. Förstår du vill kunna vakna o höra Moa... tänker på er o med er hela tiden i mina tankar. kram

2010-08-12 @ 22:49:29
Postat av: Anna

Tänker på er mycket. Förstår allt för väl vad du går igenom.

Stor kram från Anna i Umeå.

2010-08-12 @ 22:49:58
URL: http://annasanatomi.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Varför, varför ska detta drabba små oskyldiga barn? " jävla cancermonster"

Moa har ändå haft tur som har en sån underbar familj och ni har haft tur som har en sån underbar dotter, söta fina lilla Moa.

Det är många som tänker på er i er svåra situation,

önskar att man kunde hjälpa er på något sätt.

Kramar till er från en bloggläsare



2010-08-12 @ 22:51:00
Postat av: Siss

Jag har inte varit i er situation...och kan ju därför inte veta/känna exakt det ni känner!

Kan jag då ge er ngn tröst eller lättnad alls???

Ja, kanske som en människa till en annan...jag känner er inte men vill försöka förmedla lite styrka och värme till er hårt drabbade familj!

Moa är kanske den i familjen som lider minst, förutsatt att hon slipper smärtor....hon litar till 100 % på er, hon känner sig trygg, hon vet att ni älskar henne och att ni skyddar henne mot allt ont!

Barn har heller oftast inte den skräck för döden som vuxna har.....hon kanske har förstått och försonat sig med det som händer??

Jag hoppas sååå att ni får en bra tid länge än...jättefint om Moa kan börja skolan och få träffa sina kompisar igen....:)

Tänker på er...kramar!

2010-08-12 @ 23:07:55
Postat av: Louise

Ni finns i Mina tankar <3



Kramar till Moa och hela familjen



Louise

2010-08-13 @ 00:16:34
Postat av: Maria "Jossans mamma"

...tårarna fyller mina ögon så att jag knappt kan skriva. Det är så j*vla orättvist..... jag hatar den här satans cancern!!! Moa har tur som har så underbara människor nära sig. Ger er massor av styrka kärlek & kramar. Ta hand om varandra.

2010-08-13 @ 00:43:30
Postat av: Jessica.B (Moas resurs)

Ja jag vet inte vad jag ska skriva...

Det gör så ont i mig när jag ser på dig Moa.

Vill bara fly där i från med dig o springa bort till skolgården o leka "fångarna på fortet" som vi brukar göra. Varför ska de va så här????

Jag fixar inte att gå vidare utan dig Moa.

De är ju dig jag vill jobba med. De är dig jag vill ta hand om o lära dig saker.

Jag saknar sååå att vara med dig varje dag.

Du är ju som en "dotter" för mig o som en "syster" för mina pojkar, försvinn inte snälla du.

Älskar dig!

Kramizzzz

2010-08-13 @ 02:00:06
Postat av: Carin

Hej, jag lider med er, har varit med som samma sak, vet precis vad ni går igenom!

Men har du ingen att tala med som vart med om detta oundvikliga, det kanske hjälper lite om du vet vad som komma skall även om du inte vill veta?

Nu blir du nog skitförbannad men i mitt fall iallafall, så kan jag i efterhand känna tacksamhet, (ÄVEN om jag saknar henne fruktansvärt går inte en dag utan att jag tänker på henne fast det är många år sedan hon dog i neuroblastom gradII)

Tacksamhet att hon hade en obotlig sjukdom, och inte bara försvann eller var mördad eller påkörd av en bil, tacksamhet för att jag fick TID att iallafall försöka förbereda mig för det VÄRSTA TÄNKBARA en förälder kan utsättas för...



När så den dagen kom, ja jag är tacksam att jag då fick vara precis bredvid henne när hon drog sitt sista andetag, hemma i sin vagn, och inte medans jag sov, hon sov i bredvid mig sista nätterna och jag var sååå trött men vågade inte somna för att jag skulle missa detta oundvikliga..

NÄR detta oundvikliga hade hänt, efteråt mitt i all SORG, kände jag en sorts lättnad, ja nu blir du väl arg,(men kommer att förstå vad jag menar) men lättnad över att hennes kamp var över och hon slapp att lida mera, för mig själv en lättnat att slippa all oro jag känt under hennes sjukdomstid..en fruktansvärd press, låter konstigt men så var det, DET INNEBÄR INTE ATT JAG INTE SÖRJER HENNE!!



Innan hon vart sjuk så var det värsta jag kunde tänka mig var att det skulle hända henne något, vilket jag förstås inte trodde skulle inträffa, som de flesta föräldrar inte tror, DÅ händer det..VARFÖR JUST JAG, en sjukom som 3-4 barn i Sverige får varje år som är en av de mest svårbotade av de alla..

VARFÖR?? Men jag har klarat av detta också, TROTS ALLT; men den händelsen har förändrat mitt liv för alltid, men jag vet att människan klarar av mer än vad man själv kan tro..

Låt henne slippa skolan om hon inte själv vill gå... hitta på andra saker hon tycker om istället skulle jag råda..(obs ett råd bara!)

Vänliga hälsningar

Carin



2010-08-13 @ 07:11:06
Postat av: Connie Hansen

Ni finns i mina tankar,Många kramar till er och Moa i denna svåra tid.<3<3<3

2010-08-13 @ 07:26:42
Postat av: Helen

Tänker så på er...varma kramar

2010-08-13 @ 07:52:40
Postat av: Carina

Tänker så mycket på er! Kramar

2010-08-13 @ 08:22:23
Postat av: Lena i Lyckebo

Jag läser dina rader och känner sån sorg. Lilla fina tösen, det är så grymt att små barn ska drabbas av denna djävulska sjukdom.

Styrkekramar från mig<33

2010-08-13 @ 08:45:38
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: cilla

Hade jag haft förmågan att blåsa bort all smärta och ångest så skulle jag tillbringa resten av mitt liv med att blåsa för allt vad jag är värd.



Min son undrade oroligt vid ett tillfälle då han tänkte på döden hur vi skulle kunna hitta varandra i Nangijala (vi hade just läst Bröderna Lejonhjärta). Vi bestämde att vi skulle ses vid stora ingången. Då blev han lugn.



Kramar i mängder till er alla från Cilla på Lidingö

2010-08-13 @ 08:55:30
Postat av: Kristina

Ni finns i våra tankar varje dag.

Kram på er

Kristina o Patrik

2010-08-13 @ 09:07:14
Postat av: Zaga

Jag tänker på er, hela familjen varje dag!

Önskar så att det fanns något mer att göra. Förstår du pinik & ångest för det som ska komma.. Jävla skitsjukdom!! Så orättvis!

Sänder en stor varm kram från oss!

2010-08-13 @ 09:16:53
URL: http://zara82.blogg.se/
Postat av: Ingrid och Lars

Önskar bara att ett mirakel kunde ske. Åtminstone en gång så Moa får vara kvar bland er och oss alla.

Ni är enastående som klarar av det ni gör och går igenom. Vi finns för er. Stora kramar till er alla fyra.

2010-08-13 @ 09:29:17
Postat av: marianne

Det lönar sig inte att svära över cancern, den är en sjukdom och den lyssnar inte. Jag hoppas däremot att forskningen snabbt går framåt så att det finns mediciner som hjälper.

2010-08-13 @ 09:35:21
Postat av: Johanna

Sänder så mycket styrka och energi jag kan uppbåda! Önskar så att er lilla Moa fick vara hos er för alltid och alltid, aldrig försvinna.

2010-08-13 @ 09:41:23
URL: http://justnuochidag.wordpress.com/
Postat av: Pia-Lena

Jag blir så ledsen när jag läser om att söta lilla Moa är sämre o att dom där otäcka små odjuren har växt i henne oxå. Jag tänker på er varje dag o förstår vad ni går igenom det finns inget värre o mista sitt barn.



Jag ger er en stor bamsekram till hela familjen.



Kram

Pia-Lena

2010-08-13 @ 10:03:44
Postat av: Sofia

Kram

2010-08-13 @ 10:49:34
URL: http://skberg74.blogspot.com
Postat av: kerstin johansson

Tänker varje minut på ER. Varför, Varför. Mina tårrar rinner från min kind när jag läser vad du skrivit. Men ni är bara en sådan underbar familj. Jag hoppas att det kan ske ett under, har ju träffat Moa så Många gånger o sett hur hennes ögon har tindrat när hon kom,

EN RIKTIGT BAAAAAAAAAAAAMSEKRAM TILL ER

Mina tankar finns alltid hos er



Kraaaaaaaaam

Kerstin

2010-08-13 @ 10:51:16
Postat av: Lena

Förstår ert helvete. Josefine vägrade släppa taget om livet i många år...har inget att säga förutom att det är för djävligt, man är så maktlös så förtvivlat maktlös, och det är en mardröm både innan det sker och efter....Stor kram

2010-08-13 @ 11:15:48
URL: http://ienannandelavlivet.blogspot.com/
Postat av: Camilla

Jag har följt Moas blogg ett bra tag, men jag har aldrig skrivit något... eller det är i alla fall vad jag kan minnas nu. Alla ni i familjen är starka, fast på olika sätt. Moa är verkligen en kämpe å en envis liten tjej. Å så otroligt stark. Jag miste min mamma i cancer 11december 06, så en viss del av allt ni går igenom förstår jag till fullo, men en del förstår jag inte å jag vill inte förstå. Jag vet inte hur det är att se sitt barn försvinna mer och mer framför ögonen på en, å att man inte kan sätta stopp för det. Men jag vet hur det är att se sin mamma försvinna mer och mer framför ögonen på en, å att man inte kan sätta stopp för det, på något viss. Men jag vet hur maktlös man känner sig när man står bredvid den man älskar så himla mycket så att det gör ont i hjärtat, å att man vet att man inte kan göra något åt det. Det ända man kan göra är att finnas och stötta å ta alla tårar. Å man önskar att man skulle kunna ta allt som gör ont också, men det går ju inte. JAG TÄNKER PÅ ER.... <3 STORA KRAMAR TILL HELA FAMILJEN!

2010-08-13 @ 11:51:23
Postat av: Linköpingsbo

Massor,massor av tankar och kramar till er alla!

2010-08-13 @ 12:00:25
Postat av: Jessica

Det finns inga ord,man är fullständigt blockerad i hjärnan så j..vla hemskt detta skit.Tårarna rinner i floder.Kan bara säga TÄNKER PÅ ER...det vet ni. Bamse kramar till hela familjen <3



Fam Andersson.



2010-08-13 @ 12:10:14
Postat av: Lotta

Jag tänker på er. Många många kramar

2010-08-13 @ 12:18:24
URL: http://www.siredison.blogspot.com
Postat av: anette

Det finns inga ord,bara sorg och förtvivlan.Önskar er bara styrka att ta er igenom detta helvete.Ni är underbara allihop!Stora varma kramar Anette

2010-08-13 @ 12:33:41
Postat av: Jenny.C

Jag tänker på er. Många Bamse kramar till hela familjen <3

2010-08-13 @ 12:34:33
Postat av: Therése

Kan bara sända de allra varmaste och mjukaste kramar till er alla! Vänliga hälsningar från en som följer er kamp! :)

2010-08-13 @ 13:44:44
Postat av: Tony, Åsa, Linnea o Otto Ericson

Hej!!! Tankarna finns hos er å vad jag önskar att det kom en god fe å bara trollade bort all cancer från hennes lilla kropp. Tårarna är i ögonen varje dag man vaknar för tankarna finns hos er undran över hur det är med Moa.Många kramar till er från oss.

2010-08-13 @ 14:03:00
Postat av: Jennifer

Jag tänker på er!

2010-08-13 @ 14:08:40
Postat av: Jenny B

Tänker på er i massor!

Stora varma kramar till Er i massor!

2010-08-13 @ 14:29:04
Postat av: Leena Svensson

Så orättvist livet är!!!!!!

2010-08-13 @ 14:42:23
Postat av: Alexandra

Vet inte vad jag ska säga. Kan inte för mitt liv förstå plågan ni går igenom. Massor av kramar

2010-08-13 @ 15:17:38
URL: http://whattowear.blogg.se/
Postat av: Cajsa

Vi tänker på er!! Ta hand om varandra och krama om hela familjen.. Massor kramar från oss i Borås.

2010-08-13 @ 16:30:23
Postat av: Sara

Hjälp!!

Varför??

Vill bara krama er och göra allt bra!! Fan! Ta till vara på allt som ni bara kan <3 Fan ingen kan nog ens förstå vad ni går igenom! Men vi försöker... Önskar ingen detta!! Jävla cancer!! Fan!!

Krama Moa <3 Kramar Sarah H

2010-08-13 @ 17:15:10
Postat av: katarina stridsberg/hägg

Hej lilla snuppa... Jag tänker så på deg fast du aldrig har träffat meg. Du är min lilla solstråle og en som har fått en stor plats i mitt hjärta. Jag bor i Kristiansand i Norge, men når jag var liten så passade din farmor og Monicka meg och min lillasyster. Jeg träffade din farmor og Monicka mitt i stan (kristianstad) och då berättade farmor din at du var hennes stora stora solstråle och visade meg bilder av deg:) Du er veldig söt du med veldig vackra ögon:) Läste om valpen du har fått og jag hoppas at han inte kissar massor inne da, kanskje bare basjer litt da...

Så berätta farmor att du har en jättefin storebror som er väldig snäll med deg men inte tycker om å rita så mycket, men du det gjör inte killar så mycket. Jag hoppas att du kan föle min stora stora kram og pussar till deg och att du kanskje ger en till din familj då....

En stor varm hälsning från oss alla i Kristiansand Norge

2010-08-13 @ 17:15:30
Postat av: Jessica

Jävla jävla jävla dumcancer!! (Ursäkta språket, Moa) Det är så hemskt att läsa att det går utför...INGEN ska behöva uppleva sånt här, ingen. Även om det inte är mkt du/ni skriver så skriv ändå. Dels av själviska skäl, jag vill gärna veta hur ni har det, dels lite terapeutiskt för er.



Jävla skitcancer, kan du inte bara sticka???!!



Stor kram till er alla, tänker på er

2010-08-13 @ 17:42:08
Postat av: Lena

Hej Moa och hennes helt fantastiskt underbara föräldrar.Har följt eran blogg en längre tid och hoppas att det sker ett under hon verkar vara en så underbar tjej Moa. Hoppas ni får vara tillsammans länge med varandra hon har världens bästa föräldrar och storebror. Kram från en som tänker på er.

2010-08-13 @ 18:01:30
URL: http://liketwisted.blogspot.com/
Postat av: Hannas pappa

Vad ska man tala om som redan har sagts...

snart ett ar har gatt sedan HANNA lamnade oss i outsinlig sorg...

Kramar till dig fightern Moa och dina fighters till mamma och pappa

2010-08-13 @ 18:49:43
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Therése L

Tänker på Er!



Kramar från familjen Lindström

2010-08-13 @ 19:56:20
URL: http://sotalillasyster.blogspot.com
Postat av: Annika

Jag har följt er så länge, er kamp hela tiden kastandes mellan hopp och förtvivlan. Jag hoppas att ni en dag kan finna frid i att ni har gett Moa ALLT i detta livet, ni är verkligen en fantastiskt kärleksfull familj. Att ni gett Moa ännu en drömsemster med husvagnsresa och uppfyllande av valpdröm i allt detta skall ni känna er stolta över.. det är beundransvärt att ni kämpar så för att ge era barn normalitet mitt i allt elände. Ni är beundransvärda. Mängder av styrka sänder jag er, liksom många andra.. kanske ger det någon tröst i det ni så oundvikligt kommer att möta inom en snar framtid. Många kramar, mina tankar finns hos er!

2010-08-13 @ 20:01:13
Postat av: Moa

jävla jävla jävla SKITCANCER! vad finns det för mening med det här? ingen, ingen alls. åtta år. 2002 var jag femton, det känns ju som igår. fan vad arg jag blir. och ledsen. att det går utför. lilla, fina moa vad du förtjänar att få vinna mot den här skiten.



med tanke på att du vaknar under natten så är det snarare sömntabletter du ska ha och inte insomningstabletter (som bara hjälper för första insomnandet), men jag förstår ju att du samtidigt vill känna om moa vill något...



många många kramar till er

2010-08-13 @ 20:23:15
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: gertie

Tack för ljuset ni har tänt för min flicka. Jag tänker på er också hela tiden. kramar till er

2010-08-13 @ 20:50:34
URL: http://kittyhansens.blogg.se/
Postat av: Annika

Åh vad det skär i hjärtat när jag läser dina ord. Önskar så att ni inte behövde vara med om detta. Mina varmaste kramar till hela familjen.

2010-08-13 @ 20:56:36
Postat av: Petra

Usch Jenny! Idag var det tung läsning - vi kan aldrig fatta er smärta och ångest - men vi tänker på er hela tiden - det finns verkligen inga ord att sätta på pränt nu, det är såå fruktansvärt...

Söta lilla Moa, du e så go och fin!

Kram till er hela familjen! Ta hand om varandra!



Petra (Hugo och Olivias mamma)

2010-08-13 @ 21:52:33
Postat av: Maria

Jag tänker massa på er...Kramar

2010-08-13 @ 22:01:14
URL: http://anglamammaforever.blogg.se/
Postat av: Maria Thernström,Nyköping

Fy Fan!! Det finns inga ord,som räcker till...det gör bara ont...jag tänker på er varje dag och skickar alla varma kramar jag kan frambringa!!! Ta vara på tiden,samla minnen och njut så mycket ni någonsin kan...Jag förstår att det är svårt,men ni behöver få skratta,älska och bara vara tillsammans... Kram / Maria <3

2010-08-13 @ 22:07:04
Postat av: Jessica

Tänker på er!

Miljoner kramar till Moa och er!

2010-08-13 @ 23:00:27
Postat av: Helén

Jag lider mer er, jag kämpar en kamp för att hålla 2 tjejer i livet, som inte vill leva. Våra kamper är så otroligt "tvärtoma", men känslorna som nära är väldigt lika. Innan jag visste vad självmord handlade om, var jag väldigt hatisk mot dem som ville ta sitt liv, när andra kämpar för att leva, men idag har jag en helt annan insikt. Och vi som är nära dem lider samma kval. Stora, stora kramar till hela familjen - ibland glöms några bort i vår vård och omsorg, men alla har sin egen helt förståeliga sorg.

2010-08-13 @ 23:23:08
URL: http://fasterester.blogg.se/
Postat av: en annan mamma

Jag känner så väl igen det där med insomningspiller - sova 2-3 timmar och sen desperat peta i sig ännu ett piller. Som man vet är helt galet, men som man gör för att slippa ligga vaken med huvudet fullt av hemska tankar och en oro som slår en som en knytnäve rakt i bröstet så fort man vaknar.

Tänker på er. Vet vad ni går igenom... ♥

2010-08-13 @ 23:45:04
Postat av: Carina Jönsson

Hej kära familjen Henriksson,

tänker på er och hoppas, hoppas att mirakel skall ske, fina fina Moa. Vet att det är just nu i dagarna tre år sedan vi lärde känna varandra nere på avd 64...

Tänker på er hela tiden.

Sänder er massor av styrkekramar och varma tankar

Carina, Jan, Andreas och Emelie Jönsson

2010-08-14 @ 09:59:51
Postat av: Johanna

Lilla finaste Moa... Du är en så tapper liten tjeja, modigast av alla!!



Tänker på er alla i denna tuffa tid!!!!



Stora kramar



2010-08-14 @ 12:05:51
URL: http://grynisen.bloggplatsen.se
Postat av: gunilla

Tårarna rinner när jag läser din blogg och alla tidigare kommentarer. Varför?? Kan inte förstå allt det här hemska. Det är inte rättvist!!! Man vill ju alltid se den så glada lilla Moa, som vid flagg-stången på skolavslutningen. Även fast jag inte känner er så väl så tänker jag för det mesta på er, speciellt nu på sista tiden nu när man anar vart det ska gå. Ta hand om er

kram Gunilla ( Timmie och Victors mamma)

Ps Kitty är så jätte söt. Ds

2010-08-14 @ 12:16:31
Postat av: Sari

ja livet e så djävla(f´låt)orättvist och hemskt många ggr.....Vi tänker på Moa/er så ofta så ofta....Stora kärleksfulla varmaste kramar till er från mig & Pontus

2010-08-14 @ 12:20:03
URL: http://tuulikki.blogg.se/
Postat av: Niklas

Allt kommer tillbaka...Fy f-n...

Massmis med

Hannas pappa

2010-08-14 @ 12:39:41
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Moa

ååh vad tråkigt :(

2010-08-14 @ 13:21:01
URL: http://woonies.blogg.se/
Postat av: Carina

Är så ledsen så ledsen för er och Moas skull!

Många kramar från Carina <3

2010-08-14 @ 13:43:41
Postat av: Annika

Finns inga ord.......Kämpa på. Massa kramar från Göteborg

2010-08-14 @ 14:44:34
URL: http://familjenbruun.blogspot.com/
Postat av: anna-ett barn på jorden, en ängel i himlen

Skickar lite grann av styrka fast jag inte mycket har. Tiden efteråt är så tung, det är dalar och toppar, men vet du, med en sådan stark kärlek som finns i familjen, precis lika stark som den vi har i vår, så tar man sig upp, man åker nedåt igen och upp. En riktig berg o dalbana med andra ord.

Kram Anna-Maria

2010-08-14 @ 18:25:09
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Christina

Finner inga ord för det helvete ni går igen men vill skicka mina varmaste styrkekramar till er familj.



Moa finns dagligen i mina tankar även om jag inte känner er och jag hoppas så att ni får många många fler underbara dagar med er fina lilla flicka.



Livet är inte rättvist...



2010-08-14 @ 19:35:55
Postat av: Åsa

Tänker på Er alla och framför allt Er söta fina prinsessa!!

Går inte en dag utan jag tänker på Moa o hoppas på att under ska ske

Många styrkekramar Åsa

2010-08-14 @ 22:01:04
Postat av: Linda Nilsson

Man blir så fruktansvärt ledsen och förtvivlad över denna sjukdom men fortsätt vara starka...Moa är en kämpe.. stora styrke kramar från oss...

2010-08-14 @ 23:35:24
Postat av: Eva

En stor styrkekram från oss!

2010-08-15 @ 08:35:41
Postat av: camilla

Tänker på er!!!!! Varma styrkekramar från oss

2010-08-15 @ 09:18:14
Postat av: Carina

Ni finns i mina tankar varje dag - ta vara på varandra. Många kramar till hela familjen.

2010-08-15 @ 09:30:15
Postat av: gunilla sauer

de finns inte ord.. kan inte säga att jag vet hur de känns eller förstå.. de finns bara en Moa H och de är är..

skickar massor av styrka o mod till er..

stryrka att orka nu Mod att leva vidare..



kram

2010-08-15 @ 10:21:32
URL: http://aftonstjarna.blogg.se/
Postat av: Sofie

Jag blir så bestört och så oerhört ledsen över att läsa hur det är med Moa och med er.. Det går inte ens att försöka sätta sig in i hur ni har det och vad ni går igenom. Men dina ord dom träffar mig rakt i hjärtat och jag sitter här och gråter och förbannar den jä**a sjukdomen! Tänk om vi kunde få leva i en perfekt värld ändå.. Där vi kunde få slippa sjukdomar och andra bedrövligheter. Kramar dig hårt och länge, länge... tänker på er alla!

2010-08-15 @ 12:25:51
Postat av: Bertil och Karin

spelar ingen roll vad man säger för livet för er just nu måste vara ett h-e, måste ändå säga att vi tänker på er. Många kramar Karin och Bertil, Härköv

2010-08-15 @ 21:35:03
Postat av: Emma

Detta inlägg gick rakt in! Lider med er och hoppas att ni har/får många sekunder, minuter, timmar och dagar tillsammans med Moa. Tänker på er <3

2010-08-15 @ 21:51:58
Postat av: syren

Det gör verkligen så ont att läsa,jag tänker på er och ger er styrka. kram

2010-08-15 @ 22:18:10
Postat av: julia - älska utmaningen

Fan i helvete vad den där cancern är onödig... Jag blir så arg och frustrerad när jag läser hur det är nu, massa massa tanak roch kramar till er!!!!

2010-08-15 @ 23:18:06
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Lotta

Har inte läst er blogg på några veckor, så nu har jag läst ikapp och tårarna rinner... Vill bara säga att ni har världens finaste lilla tjej och att jag tänker på er. KRam

2010-08-16 @ 07:47:40
Postat av: Maria m Olivia

Men kära kära vänner! Så jävla fruktansvärt helvete ni går igenom. Vet inte vad jag ska säga. Blir så ledsen! kram

2010-08-16 @ 08:58:26
URL: http://www.zoomin.familjen.se
Postat av: sophia

Tårarna rinner när jag läser det här inlägget. Fattar inte att ett oskyldigt litet barn ska behöva drabbas av någonting så här hemskt! Ta tillvara på varenda sekund ni har med Moa, de kommer att vara guld värda!

2010-08-16 @ 11:54:48
Postat av: Hannas pappa

Kram...

Hannas pappa

2010-08-16 @ 12:18:32
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Felicia

Man vill inte man vill inte , varför just henne hon har inte gjort någonting för att förtjäna det här!:(

MOA ÄR VÄRD MYCKET MER ÄN GULD.

2010-08-16 @ 13:21:30
Postat av: Lisbeth W Möller

Tankarna finns alltid hos er Många kramar till er alla Lisbeth

2010-08-16 @ 14:29:32
Postat av: änglamamman

Styrkekramar.

2010-08-16 @ 14:35:43
URL: http://www.nglarfinns.blogspot.com
Postat av: TINDRA

När jag läser detta är det som att slå en knytnäve rätt in i magen. Det gör så ont i mig att det inte finns några ord. Ta vara på varje sekund som finns att dela glädje med Moa. Det finns ingen rättvisa i denna j"vla värld. Tänker så mycket på er alla.

Tusen styrkekramar till er alla <3<3<3.

2010-08-16 @ 14:48:49
URL: http://moahenriksson.blogg.se/
Postat av: Rosse

Fan vad starka ni är alla fyra. Tänker på er.

2010-08-16 @ 15:31:01
Postat av: Lena i Lyckebo

Goaste fina lilltjejen, jag önskade så att hon blev av med sin sjukdom och får slänga skolväskan över axeln och tralla iväg med sina kompisar till skolstarten. Det gör verkligen ont i mitt 54-åriga hjärta att läsa om hur ni har det och framför allt lillgumman, finns det högre makter????? Jag hoppas det och att alla blir hörd om sina önskningar, Moa måste bli frisk. Jag önskar er det bästa och att det är lugn hos er.

Kramisar<333

2010-08-16 @ 17:26:42
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Elin i Gnesta

Har följt er blogg länge.

Jag blir så ledsen när jag läser om att lilla Moa är sämre o sämre....

trots hon är Xenaprinsessa som kämpar, att dom där otäcka små monster har växt i henne oxå...



Vilken underbar tjej ni har!



Tänker på er!



Ta hand om varandra!!

megakramar till er i familjen....

2010-08-16 @ 20:06:33
Postat av: titti/ katarina stridsberg/hägg

En liten bönn jeg bad for mina barn när de var små..

Gud som haver barnen kjär, se till de som liten är, vart du än i världen vänder står din lycka i Guds händer.. Mamma, pappa, Oliver farmor, farfar mormor mostrar og fastrar, morbröder og farbröder og alla andra älskar deg så mycket.. Ps...

den holder til valpen din også:)

2010-08-16 @ 22:33:52
Postat av: Danijela

Tänker på Er hela tiden...

Kram från Danijela

2010-08-17 @ 00:40:06
URL: http://danijelamagdalena.blogg.se/
Postat av: Cajsa

Mina tankar går hela tiden till dig lilla Moa och din underbara familj, Vilken söt liten valp ni skaffat.. Många varma kramar till er alla.

Från oss i Borås

2010-08-17 @ 04:34:15
Postat av: Helen

Tittar in för att se..tänker så mycket på er...hoppas Moa och lilla Kitty har kul tillsammans....hoppas på ett mirakel!! Bamsekramar till er alla från Malmö

2010-08-17 @ 06:58:40
Postat av: Lotta

Önskar jag kunde gära något för er-- Hade varit så givande att träffa er och få ge en BAMSEKRAM ........ Hade varit en såååå stor ära att få lära känna er och er älskade Moa!!!KKKKRRRRAAAAAAAAAAMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM Lotta

2010-08-17 @ 08:16:31
Postat av: Sandra

Livet är så himla orättvist. Skickar en stor bamsekram till er goa familj!!

2010-08-17 @ 08:58:12
Postat av: Katja

den som ändå kunde orden som lindrar & gör allt bra.. ingen borde behöva gå igenom det ni gör.. livet är så orättvist ibland..

kramen

2010-08-17 @ 12:52:58
Postat av: Anna

sänder en tanke.. ni känner inte mig men johan känner min man Basta.. vi tänker på er och skickar tusen kramar med styrka till er och lilla söta moa eller stora söta Moa.. hon är ju en stor tjej nu.. Kram på er Anna & Basta

2010-08-17 @ 18:58:01
Postat av: Therése

Hej Moa!



Har du kunnat vara i skolan någonting? Hur mår Kitty?



Kramar och soliga hälsningar från mig till dig, din bror och dina kära föräldrar. :)

2010-08-17 @ 19:33:31
Postat av: Veronica

Hoppas Moa mår bra!!?

Tänker på er hela tiden.

kram

2010-08-17 @ 20:28:12
Postat av: Sonja

Hej på er!

Har bara läst bloggen men tänker jättemycket på er hela famljen.

Kram

Sonja

2010-08-17 @ 20:33:34
Postat av: Annette

Igår pratade jag med Elias om Moa och om hur hon mådde... Han sa direkt utan att tveka: "Mirakel sker! Se bara på mig!" Gud, vad jag/vi önskar att det stämde för alltid!

Det finns inte en dag utan att ni finns i våra tankar.

Bara stora varma kramar till Er alla.

2010-08-17 @ 20:37:24
URL: http://edengrand.blogspot.com
Postat av: Anna

Har följt din blogg och tänker på er.

KRAMAR till hela er familj.

Anna

2010-08-17 @ 23:21:09
Postat av: Ann-Sofie

Det käns tungt att läsa er blogg.Tänker jättemycket på er. Njut av dagen tillsammans med er lilla prinsessa. Ge Moa en stor och varm kram från oss.

Kramar till hela familjen.

Ann-Sofie och Lars-Göran

2010-08-17 @ 23:43:16
Postat av: marianne

Livet är inte 'rättvist' men jag tror Gud har en mening med allt, som vi inte förstår...

2010-08-18 @ 09:54:17
Postat av: marianne

Livet är inte 'rättvist' men jag tror Gud har en mening med allt, som vi inte förstår...

2010-08-18 @ 09:54:58
Postat av: åSE

Usch. Lilla Moa. Tänker på dej och Oliver varje dag som går. Oliver kan inte heller må bra som vet vad som ska hända =(Fasar för det din mamma ska skriva. Men Jag hoppas och tror på mirakel.

Vi alla ber för dej och din familj =D

KRAM

2010-08-18 @ 11:39:12
Postat av: titti/ katarina stridsberg/hägg

Hej söta Moa... Jag hoppas att mammaen din klarer och läsa alla de fina ting som skrivs till deg och att du vet att vi er många många som tänker på deg och att varje dag är spesiell.. Jag ser på dina bilder och jag är så glad att din mamma har skrevet i den her bloggen så att vi kan fölga med på din tapra kamp. Nu har jag börjat på skolan, kan du tänka deg, en gammal tant på nästan 50 år som går på skolan.. Det er ett universitet och där skall jag gå i 3 år. Jag¨blir väl som en tant för många av elevene för de är 20 år gamla och jeg er mer enn dobbelt så gammal som de. Men det skall bli jätteroligt.

Jag hoppas snart och få höre mer om lilla deg Moa, jag ber för deg och jag tenker på deg mycket. Du är som en liten blomst som sitter fast inne i mitt huvud og vet du vad...? Det är den vackraste blomman jag har sett:)

Stor stor varm klem som vi sier her i Norge,, det betyr kram.....

Titti, Sondre, Christian, Christoffer og Odin (vår katt)

2010-08-18 @ 12:05:09
Postat av: HannaG

Tänker på er hela familjen och hoppas ni har det mysigt tillsammans. Stor varm kram från mig.

Hanna

2010-08-18 @ 12:37:52
Postat av: Niklas

Vi är många som finns runt om er och vill bära er alla i er fruktansvärda kamp.

Moa är omgiven av kärlek, av värme.

"Massmis med"

Hannas pappa, Niklas

2010-08-19 @ 13:33:25
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Linn

Gud vad hemskt!

Jag förstår hur hemsk den här situationen är, och du som mamma är väldigt,väldigt stark som orkar blogga om dehär, det är riktigt starkt gjort.

Jag tänker på er, och jag hoppas och tror på att mirakel ska ske, sluta aldrig hoppas!

Hoppas.

Stora och varma kramar till dig som mamma och lilla Moa.

2010-09-30 @ 13:15:41
URL: http://enliinn.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0