Usch vilka dagar

25 Januari


Vet knappt var ja ska börja, men i onsdags förra veckan var det Olivers tur att ta andra dosen av svinsprutan, och i torsdags o fredags var han inte i skolan pga väldigt ont i huvudet, han var hemma själv och klarade det väldigt bra. Helgen var bra då han var med kompisar och tränade fotboll. Natten som var blev jag väckt klockan 4 av ett SMS från Oliver från hans rum, jag visste knappt var ja hade ...... men han mådde inte bra, gick ner till honom och insåg hur ont i huvudet han hade. Han fick tablett och gick o la sig i Moas säng, (hon låg hos mig), han var väldigt varm, men ja sa åt honom att försöka somna om igen.

Jag hörde honom svamla i sömnen och hörde varje andetag han tog, när det var dax för mig o stiga upp så gick ja och kollade honom, han svarade ont i huvudet och hade feber 38,4 och då har han hög feber, han är annars väldigt låg i sin temp. Det var okej att köra till jobbet men vid 9 tiden ringer han mig med tårarna rinnandes ner och säger att han kräkt, NEJ tänkte jag VAD GÖR JAG NU..

Fick ringa farmor och som vanligt ställde hon upp och hämtade Oliver hem till sig.
VAD GÖR JAG NU???? Moa får INTE bli smittad innan operationen på torsdag, vi fick som sagt sätta Oliver i karantän hos farmor, Oliver själv insåg vilket problem vi fick och han förstår att vi inte kan träffas förrän han är frisk igen. Snacka om att jag har ångest över min son, att alltid ta hand om sin sjuka dotter och när väl sonen är sjuk kan ja inte ta hand om honom på det sätt som jag velat.
Tyvärr så vet vi inte om vi hinner träffa honom innan vi åker till Lund men han har fullt förståelse över detta, men jag som mamma känner mig så illa till mods...

Det konsitga är att i lördags var han på Andys i Kristianstad och igår tränade han fotboll och ingenting var fel på honom, men i natt satte skitet igång. Usch vilken pers.
Själv ska ja gå och lägga mig nu, har varit vaken sedan 4 i morse, ganska trött faktiskt. Nu är iallafall Johan hemma och kan hjälpa till med det ena o andra.

Min högsta önskan idag är att vi tre övriga familjemedlemmar inte är smittade så att Moa kan operaras på torsdag för när skulle det annars bli av, det har vi ingen aning om, låt få detta gjort nu när vi har ställt in oss på detta (och Moa med) och sen kanske vi kan släppa oron över detta ingrepp...

Idag har vi haft besök av Kvällsposten, reportern är så otrolig bra och trevlig, han sa redan första gången vi träffades att han ville följa upp Moa och nu i dagarna kommer hon i tidningen igen...
Antingen i morron eller på onsdag finns vår skönhet i Kvp.. Tack Kennet för en trevlig dag, och även fotografen, hoppas att era fruar tyckte om änglarna ni köpte till dom...

På tal om änglar så har jag nu i dagarna skickat alla beställningar jag har fått, ni får jättegärna skriva om ni vill ha någon ängel, man jag kan inte skicka några förrän vi kommer hem, men tillverkningen tar vi med oss till Lund, vi kan göra en hel del där nere när Moa bara ligger, även hon kan pyssla med de presenter som hon fick av Kenneth idag, ska bli ganska roligt..
Om där inte kommer in mer info innan vi åker så lovar jag att komma tillbaka om jag kommer åt någon data i Lund, det är inte alltid dom fungerar där nere, men jag ska göra mitt bästa..

Ett stort tack till alla änglarköpare, produktionen fortsätter och kolla in Evelinas insamling där är nu insamlat
406700 kr helt otroligt.. tusen tack till alla er som stödjer barncancerfonden..

 

 


Kommentarer
Postat av: Linköpingsbo

Sänder en stor varm tanke till Oliver,hoppas du blir frisk snart killen!Och givetvis går tankarna till moa och er tappra föräldrar! mera tycker jag inte att jag kan säga för ......vart finner man orden? många varma tankar och kramar till er alla

2010-01-25 @ 22:50:57
Postat av: Moa

Nej, fy, stackars Oliver! Hoppas han blir frisk snart! Förstår att det känns skitjobbigt som förälder i den här situationen alltså :(

Håller tummarna för att ni andra förblir friska och att operationen går bra. Kram!

2010-01-25 @ 23:17:13
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Oliver

tack mamma!!!

2010-01-26 @ 08:07:24
Postat av: Eva Möller

Jag vill bara säga att jag tänker på er. Ni har en otroligt jobbig situation och jag kan bara hålla tummen för att allt ska gå bra för alla, även Oliver.

Kram Eva

2010-01-26 @ 08:09:09
Postat av: Anonym

Tror du kan vara helt lugn ang Oliver kräkning eftersom det sannolikt är en biverkning på sprutan! Har hört flera stycken som kräkt efter att de fått den och överlag är det mer biverkningar efter andra sprutan!

2010-01-26 @ 09:43:27
Postat av: Pia-Lena

Jag o min dotter Magdalena vill tacka så mycket för dom jätte fina änglarna som kom till oss idag på posten o själv valde jag den med blåa blommer o Magdalena får den grå. Magdalena vill o säga att hon håller tummarna att allt går bra för Moa på torsdag.



Jag hoppas att det är en reaktion på sprutan som har drabbat Oliver o han blir snabbt frisk igen. Jag vet hur det känns när man sätter ett barn åt sidan för man har ett barn som är sjukt o behöver en mer då. Jag var i en likadan sits för 22år sedan när min dotter drabbades av reumatism o var inlagd en hel del o så fick lillebror stå åt sidan. Men som tack utav snälla morföräldrar så gick det.



Skall visa dom fina änglarna för vänner o fråga om dom vill beställa så hör jag i så fall av mig...

2010-01-26 @ 10:45:56
Postat av: Cia

Hej,



Skulle gärna vilja köpa 2 st änglar, gärna i vitt, blått eller svart om det finns men spelar inte så stor roll. Lämnar min mailadress här i inlägget.



Önskar er allt gott, Moa verkar vara en helt otrolig kämpe och även hela er familj.



Många kramar,

Cia

2010-01-26 @ 11:00:15
Postat av: Kajsa

Hon är i tidningen idag. Jätte fint reportage. Önskar er lycka till på torsdag och krya på till Oliver



Kram

2010-01-26 @ 12:24:47
Postat av: Lisa

Har följt er kamp mot cancern och jag beundrar er styrka. Moa har en otrolig kämpaglöd och jag vet att ni kommer att fixa detta. Tänker på er och hoppas allt går bra i Lund.



Jag vill också köpa änglar. Två vita och en blå. Om det är struligt med färgerna så spelar det ingen roll vilken färg det blir.Vet att ni har mycket att tänka på men när tiden och orken finns så...

Många kramar//Lisa

2010-01-26 @ 17:20:07
Postat av: Jennie på Maxi

Jag fick min ängel idag och ville bara tacka! FANTASTISKT FIN!!

2010-01-26 @ 18:38:55
Postat av: Rebecca

Hoppas allt går bra för Moa på torsdag.



Skulle samtidigt vilja beställa 1 ängel utav er gärna en vit.



Mvh/ Rebecca

2010-01-26 @ 19:00:16
Postat av: Malin

Hej!

Jag skulle gärna vilja beställa en rosa ängel av er.

Hoppas att det går bra för Moa.

Mvh/Malin

2010-01-26 @ 21:32:17
Postat av: Julia - Älska utmaningen!

Åhhh va arg ja blir... Kan inte alla få vara friska nu innan moas operation!

Massa kramar

2010-01-27 @ 09:21:59
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0