Glad midsommar, Tömmning nr 3



Idag är det tisdag, igår var vi som sagt tidigare i Lund för tömmning av Moas vänsterlunga, vi körde hemifrån kl halv sju och kom hem kl 22, det var en fruktansvärt lång och dryg dag, Moa sövdes kvar i fyra, sen var det 2 timmars väntan på röntgen (18.45) sen en ännu längre väntan på att få reda på om lungan såg bra ut eller inte, halv ni drog vi som en löpeld från Bus för att hinna hem innan kiosken stängde så vi kunde få i oss lite mat innan läggdax.

Uppdatering från förra veckan.

Moa började att hosta på onsdagen i förra veckan, hostan tilltog och ja ringde Kvh som ordnade en akut röntgen som vi var på i fredags, hade kontakt med Lund som gjorde en ev tömmning om Moa skulle bli akut sämre under helgen, annars skulle vi vara i Lund som igår kl 08.00. Dom tömnde henne på 4,5dl vätska och det var exakt 4 veckor sedan hon sist tömdes på vätskan. Allt gick bra igår, men hennes hosta återstår tyvärr idag då hon även får lite mofin för att dämpa hostreflexerna i luftvägarna.

Vad har mer hänt under de senaste dagarna

Jo Moa var på bangolfträning i fredags efter röntgen där hon vann, det kallar ja nybörjartur,,, en riktig lycklig Moa.

Moa har klippt sig för första gången på snart 3 år, farmor putsade till hennes hår vid öronen, en riktig skönhet ..

Moa o farmor var och hälsade på Inger med alla djuren som hade lyxat till det för Moas skull Tack Inger för allt..

Oliver har varit på lite sommaraktiviteter med fritidsgården, idag är han på Boda Borg i Karlskrona...

Johan o jag har tatuerat oss, i torsdags, lägger in bilder när tatton har läkt....

Mycket har som sagt hänt den senaste veckan, och denna veckan väntar ännu en upplevelse som vi har blivit erbjudna även i år... Vi ska låna en husvagn och ligga i Åhus några dagar, Moa längtar så hon håller på att spricka, hon har stora beskymmer med hur och när vi ska börja packa....  

Hur mår då Moa???

Jo Moa mår ganska bra, ingen stor förändring, det ända vi har märkt är att hon blivit lite tystare, säger inte så mycket, tumörerna står nog stilla just nu, sa läkaren igår, kanske den vid ingången vid lungan ökat lite i storlek då hon eventuellt inte blir av med sin hosta, om den inte gör det så får hon ha hostmedicin och morfin för att lägga hostreflexen för att hjälpa henne, hon blir ganska anfådd när hon hostar som värst..

Om jag inte hör av mig igen innan midsommar så önskar vi er alla bloggläsare en riktig god midsommar, med nypotatis sill och kanske en nubbe till det...

Kommentarer
Postat av: A-K

En riktig varm, härlig och glad midsommar önskar jag er! Hoppas att ni får en härlig semester - med tankarna så långt ifrån sjukdomen som möjligt!

Tänker så mycket på er! Stora varma kramar

2010-06-22 @ 09:42:14
URL: http://bliavmedcancer.blogspot.com
Postat av: Kristina

Ha en riktigt go midsommar, hoppas ni får ha det riktigt bra!

Kram Kristina o Patrik

2010-06-22 @ 10:04:17
Postat av: Carina

Vilka härliga bilder ni la in tidigare. När jag ser bilden på Alle o Moa på studenten skrattar jag gott. Det var så mysigt att se när Moa tog hans hand o drog iväg med honom efter de hade fotats :-)

Ha en riktigt bra Midsommar!

Carina, Lasse, Philip o Emmie

2010-06-22 @ 10:54:57
Postat av: Maria m Olivia

... och en riktigt härlig midsommar önskar jag er också. Hoppas ni får möjlighet att vara någorlunda pigga. Vilken skönhet hon är.

Så klokt med tatuering. Jag gick i samma tankar men det blev inget av, av den enkla anledningen att jag inte kunde komma överens med mig själv om VAR den skulle sitta :-).

Kram!

2010-06-22 @ 11:38:38
URL: http://enmammas.blogg.se/
Postat av: Pia-Lena



Jag önskar er oxå en jätte härlig Midsommarhelg med massor utav sol o värme. Jag hoppas ni får det trevligt nere i Åhus med husvagnen. Jag förstår Moa längtar dit för jag var precis likadan som barn när har ni packat klart så vi kommer iväg.

Ni är även välkomna till Hörbymarknad som börjar nästa vecka o är onsdag o torsdag..



Stor varm kram till hela familjen.

Pia-Lena

2010-06-22 @ 12:51:08
Postat av: Karin

En riktigt skön och härlig midsommar önskar jag er.

2010-06-22 @ 13:41:35
Postat av: Karin o Bertil, Härlöv

Hoppas ni får en riktigt skön midsommar och härliga veckor i Åhus med mycket SOL.



Stor kram till alla fyra

Karin och Bertil

2010-06-22 @ 13:42:43
Postat av: Karin o Bertil, Härlöv

Hoppas ni får en riktigt skön midsommar och härliga veckor i Åhus med mycket SOL.



Stor kram till alla fyra

Karin och Bertil

2010-06-22 @ 13:43:34
Postat av: Carina Jönsson

Vi önskar er en riktigt skön och trevlig Midsommar med strålande sol, sill och en nubbe (eller två).

Hoppas att ni får en härlig semester i Åhus med härliga upplevelser och bra väder.

Sänder er en stor, stor kram

Carina, Jan, Andreas och Emelie Jönsson

2010-06-22 @ 15:36:13
Postat av: anna-ett barn på jorden, en ängel i himlen

Trevlig midsommar.

2010-06-22 @ 19:14:09
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Moa

Dryg dag låter det som, skönt att få ur lite mer vätska iallafall... Hoppas hostan lägger sig. Och att ni får en fin midsommar och Moa får må bra.



Åh Boda borg? Det är så himla skoj! Jag var på det för några år sedan med pappa, brorsan, min kusin och farbror. Fångarna på fortet-flashback ;) Hoppas Oliver har haft en bra dag.



Hoppas ni får det fint i Åhus också. Och packningen går nog bra Moa :p Kram!

2010-06-22 @ 20:13:29
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Veronica

Önskar glad midsommar till hela familjen,

hoppas ni får bra väder och att fina Moa slipper dum-hostan.

Många kramar från mig som kikar in nu och då :)

2010-06-22 @ 20:16:41
Postat av: Gittan

Önskar er en Glad Midsommar.Vi har nu kommit en bit på vägen med flytten,så nu hoppas vi att ni kommer ut till oss på ön.Ha det nu så gott i Åhus vi hörs.

(Ps Taxfree på båten)Många KRAMAR till er alla.

Gittan o Bengt

2010-06-22 @ 21:39:57
Postat av: Linda - Rosa chica

Hej :) skulle du vilja hjälpa mig att välja skal till min ipod touch? Kolla i min blogg vilka skal jag ska välja mellan :D

jättetacksam om du hjälper mig :D

Kram linda

2010-06-22 @ 22:06:06
URL: http://rosachica.blogg.se/
Postat av: Sirpa

Hej familjen Henriksson! Håller tummarna att Moa och ni får en fin husvagns tripp till Åhus med sol och värme så klart. Det är härligt med husvagnlivet, vi brukar vara på Öland mycket och ibland har vi barnbarn med oss tex Sabinas döttrar. Det gillar de!

Hoppas att Moa blir av med hostan, det tar så mycket kraft, och få må bra. Tänker på er...ofta och mycket...förstår er svåra sits. Kram!!

Önskar er en fin MIDSOMMAR!!

Kramar //Sirpa

2010-06-22 @ 22:22:01
Postat av: Marita

Önskar av hela mitt hjärta att ni fyra får en trevlig midsommar.

Kramar //Marita

2010-06-23 @ 13:57:12
Postat av: Pia

Glad midsommar till er alla!

Många kramar önskar Anders,Pia,Ottilia & My.

2010-06-23 @ 22:09:27
Postat av: syren

Glad Midsommar till er alla! Kram

2010-06-23 @ 22:41:24
URL: http://www.metrobloggen.se/abc
Postat av: Therése

Trevlig midsommar!



:) :)

2010-06-24 @ 10:01:29
Postat av: Lotta Nyström

Önskar er alla en härlig midsommar full av solsken och gott att äta, dans kring midsommarstången och allt som hör till.



Kramar från Lotta.

2010-06-24 @ 11:54:30
Postat av: Cilla

Jag önskar en härlig midsommar!!!

Kramar från Cilla i Sydney

2010-06-24 @ 13:38:56
Postat av: Connie Hansen

Trevlig midsommar på er.

2010-06-24 @ 15:39:54
Postat av: lucke

Veckans blogg om du vill! :P

2010-06-24 @ 16:45:29
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: krolle

trevlig midsommar.. hoppas vädret håller :)



kramen

2010-06-25 @ 07:01:11
URL: http://krolle.blogg.se/
Postat av: Veronica

Glad Midsommar fina Moa:)

2010-06-25 @ 11:08:50
Postat av: Gitte SL

Önskar av hela mitt hjärta att ni fått en underbar midsommarhelg, med sol värme och god mat & dryck.

2010-06-26 @ 21:11:47
Postat av: Sari

ta vara på varandra.........Tänker så på er alla.Kramar

2010-06-27 @ 00:57:53
URL: http://tuulikki.blogg.se/
Postat av: Julia - Älska utmaningen!

Hej!

Hoppas ni hade en underbar mdisommar med go mat och härlig dans!

Tänker på er ofta trots att jag inte är så bra på att göra avtryck här...

Många varma kramar

2010-06-27 @ 09:49:45
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Catarina

Tänker på er mycket!

2010-06-27 @ 13:14:32
URL: http://blogg.passagen.se/catarinahahne/
Postat av: Ann

Tänker på er och hoppas ni får en fin tid i Åhus med husvagnen och en i övrigt fin sommar med sol och bad.

Kram till era alla fyra.

2010-06-29 @ 13:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0