Dagen i Lund

29 Mars Idag har vi varit i Lund och gjort en PET-CT som Moa gjorde galant. Vi emlade hennes båda händer för att sätta en nål, men tyvärr gick deet inte, hennes kärl sprack hela tiden, K på dagvården ringde till läkaren på PET-CT;n och talade om att det inte gick, vi satte en snabbemla över porten fall i fall det skulle gå där, dom vill inte att det radioaktiva medlet sprutas genom en port.




Dom hade inget val, så Moa fick vara en försökskanin idag, och vi hoppades innerligt att detta skulle gå. Vid halv tolv fick hon medlet då K på dagvården följde med oss och drog nålen då det radioaktiva ämnet var insprutat. Vi låg i en timme i ett rum utan TV och glodde, Moa får inte röra sig för mycket, men hon och jag låg och mös, Moa somnade och nästan jag också.


Efter den timmen var det sedan dax för PET-röntgen, då hon först ligger alldeldes stilla i en kamera och sedan skjutsas hon vidare in i en annan, det ser ut som en tunnel, ja och Johan är med henne hela tiden, hon var så superduktig och även idag tjänade hon hundra spänn för hon var så duktig. Moas matlust är ingen hitt, hon har tappar 0,5 kg på lite mer än en vecka, så idag stod vågen på 19,7, kanske inte så konstigt när hon tar så mycket tabletter.







Våra känslor ligger och gnager hela tiden, det känns som om det är "Now or never", om inte dessa mediciner hjälper så vett i fan vad som händer och sker, förövrigt mår Moa bra, nu när hon går på båda medicinerna så är hon imellanåt väldigt trött, för att Moa ska må bra så ska det vara fart och fläng hela tiden. Som ni ser så har Lisbeth startat en insamling i Moas namn och det har ju ökat bra de senaste dagarna, nu i helgen hade jag kontakt med Lisbeth och fick lösenorden så jag kunde lägga in ett kort och ändra lite i texten, och tycker det blev ganska bra.

Vi åker till Lund igen på onsdag då Moa ska göra en annan röntgen, dom bilderna med dessa vi tog idag lägger dom ovanpå varandra och jämför bilderna som togs för 6 veckor sedan innan medicinerna startade, vi hoppas och hoppas att detta ska vara ett mirakelmedicin för Moa, att de förbannade cancercellerna försvinner ur vår go tjejs kropp. Innerst inne känns det inget bra måste ja säga men hoppet finns fortfarande kvar, och det är det som fortfarnade håller oss uppe på benen.


Kommentarer
Postat av: Lisbeth Wehlin-Möller

Håller tummarna Moa du är en tjej med kämpa glöd Kram på dej och jag är jätteglad att se att Fonden växer så bra Väntar spänt på att din mamma ska lägga ut bilder i morgon Massor av varma kramar till er alla /Lisbeth

2010-03-29 @ 21:42:33
Postat av: Moa

Hej!

I vanlig ordning: Jag håller alla tummar som finns! Det här ska gå, det finns inget annat. Moa ska få må bra i många många år framöver och någon dag hoppas jag att jag kan få träffa er och framförallt er starka, härliga tjej. KRAM!

2010-03-29 @ 21:50:44
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Sirpa

Hej, håller tummarna att det går bra för er fina Moa och ni får bra resultat av båda röntgenundersökningar.

Ni finns ofta i mina tankar och jag följer bloggen varje dag. På onsdag är det 1 år sedan min fina Sabina förlorade kampen men jag önskar innerligt att Moa vinner sin.

Ha en GLAD PÅSK OCH FIN VÅR!

Många varma kramar Sirpa

2010-03-29 @ 22:28:50
Postat av: Lena i Lyckebo

Jag ska verkligen hålla allt vad jag har för att resultatet blir superduper bra och att det vänder totalt vad gäller tumörerna. Moa ska bli frisk, så det så.

Kramar i massor från mig i Kiruna<333333

2010-03-29 @ 22:43:46
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Anna-I kampen mot min 6årings cancer

Lycka till på onsdag.

2010-03-29 @ 23:25:31
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Elisabet Roslund

Du är en supertjej i alla avseende. Beundransvärd!

Hoppas, Hoppas Hoppas att allt ska se bra ut på röntgen.

En Stor Kram till dig Moa/Elisabet

2010-03-30 @ 08:51:53
Postat av: Maria m Olivia

2010-03-30 @ 09:28:18
URL: http://www.zoomin.familjen.se
Postat av: Maria m Olivia

råkade trycka enter ovan, innan jag var klar.



Hon är så duktigt Moa. Ska inte behöva gå igenom detta. Olivia gjorde också PET minns jag.



Hoppas innerligt att svaren blir som vi alla önskar!

KRAM

2010-03-30 @ 09:30:09
URL: http://familjen.zoomin.se/
Postat av: Helena

Hoppet är det sista som överger oss !! Vi hoppas o tror att dessa Jävla cancercellerna bara ska ta sitt pick o pack o fara åt He....te !!!

Moa du är den sötaste o starkaste människan på denna jord <3

2010-03-30 @ 09:58:53
Postat av: Sandra

Vilken duktig tjej! Jag håller alla tummar och fingrar jag har på att detta är medicinen som ska göra Moa frisk.

Kram på er

2010-03-30 @ 10:13:18
Postat av: Unnur

Tänker på er och håller alla tummmar i världen för att allt går bra!

STOR KRAM

2010-03-30 @ 11:19:25
Postat av: Marie

Tänker på er och önskar med hela kroppen att Ni får positiva svar på röntgen. Ni är ständigt i mina tankar Jenny, det ska Ni veta. jag blir lika lycklig varje gång jag träffar er och ser hur "bra" Moa faktiskt mår, trots allt... jag önskar, hoppas och framför allt TROR att Moa och ni fixar detta. Ni är Supermodiga alla fyra. Kramisar på er från KioskaMarie

2010-03-30 @ 12:00:04
Postat av: Kajsa

Vad mycket hår Moa har fått, en helt annan tjej. Skönt att hon mår bra iaf. Nu hoppas jag bara att allt ska bli bra så övriga familjen också kan bli pigga.



Kram

2010-03-30 @ 12:44:12
Postat av: Maria

Tänker på er och håller alla tummar för att det ska gå vägen. Önskar så att jag kunde blåsa iväg all oro som gnager! Kram Maria

2010-03-30 @ 18:13:53
URL: http://familjenmangelin.blogspot.com
Postat av: Bella

Har läst er blogg ett bra tag men har inte kommenterat tidigare, dock vill jag nu säga att jag önskar med hela mitt hjärta att ni får positiva resultat. Moa är en så stark och fin tjej! Tänker på er och håller tummar och tår för Moas skull!

2010-03-30 @ 21:41:20
Postat av: Mi

Hej,

jag håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen för Moa även den här gången. Hon är en riktig hjälte!!!



Jag undrar om det finns någonstans i malmö/lund området som man kan köpa änglarna på plats? Skulle vilja ge min mamma en i födelsedagspresent.



Kram och många hejarop från Mi

2010-03-31 @ 08:32:45
Postat av: Lotta Nyström

Tänker på er och skickar er en massa styrkekramar!



Passar ochså på att önska er en så trevlig påsk det bara går att ha.



Varma hälsningar från Lotta Nyström i Västerås.

2010-03-31 @ 09:05:37
Postat av: Therése

Lycka till idag!!



Håller båda mina tummar för att Ni får bra besked i Lund!!! Moa, du lilla tjej, du är en sån kämpe! det är även dina föräldrar och Oliver! Det är tufft att vara förälder och syskon till en sjuk liten flicka, jag vet...



Glad Påsk!

Therése



2010-03-31 @ 09:52:34
URL: http://sotalillasyster.blogspot.com
Postat av: Helen

Största kramen till er alla

2010-03-31 @ 10:50:00
Postat av: Therése

Även jag vill sända några varma hälsningar till Moa och hela familjen. :)Jag vill så gärna att ni ska få goda besked den här gången. Jag håller alla tummar jag har för att det ska bli så. Hoppas att ni får en lugn och skön påskhelg! :)

2010-03-31 @ 18:26:27
Postat av: Helen

Tänker så på er alla...hoppas ni får en fin påskhelg tillsammans med nära och kära...och så håller vi alla tummar för lilla kämpen Moa...kramar från Helen i Malmö

2010-03-31 @ 21:56:34
Postat av: andy

Åh, jag och min kompis hoppas verkligen att du klarar dig. Från och med nu och ända tills det är slut så håller vi tummarna för dig moa.

Hoppas att alla som känner till dig håller med oss!

2010-04-01 @ 13:20:25
Postat av: Therése

Kramizar och en riktigt glad och god påskhelg önskar jag er alla i familjen Henriksson. :) Hoppas och önskar gott för er.. :)

2010-04-02 @ 07:47:09
Postat av: kerstin johansson

Jag hoppas verkligen att det går vägen med Moa, hon är en så supertjej. Vilka finna bilder ni hade satt in. Håller alla fingrar o tår som jag bara kan.



En baaaaaaaaamsekram till Er alla och en riktigt glad påsk



Kerstin

2010-04-02 @ 10:53:31
Postat av: Moa

sååå mysig bild på moa och johan :D

2010-04-02 @ 12:02:33
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Bertil o Karin, Härlöv

Ni finns i våra tankar hela tiden. Skickar många kramar till hela familjen.



Karin och Bertil

2010-04-03 @ 10:00:00
Postat av: Moa

Önskar hela familjen en riktigt glad påsk!

2010-04-03 @ 17:27:53
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Helena G, Åhus

Va´lika Johan o Moa är varandra! Go påsk, mycket godis o mys till er!

2010-04-03 @ 21:32:03
Postat av: Lisbeth

Hej,

Har följt er blogg en tag och håller tummarna för er. Jag är även intresserad av Änglasmycken, gör ni dem ännu. Hör av er vid tillfälle.

MVH Lisbeth

2010-04-04 @ 09:55:33
Postat av: Jennie

Mina tankar är hos er! <3

2010-04-04 @ 19:54:32
Postat av: Sandra

Tänker på er ofta och håller alla tummar och tår för Moa!!

Ellen tackar så hemskt mycket för alla fina kläder hon fått av Moa...det är rena julafton varje gång hon får en ny påse!!

En bamsekram till er alla!!

2010-04-05 @ 13:27:02
Postat av: KATTA

Hoppas verkligen ni får positiva besked nu.....jag håller tummar & tår för er Jennie.

MOA du är sååååå duktig som kämpar & står ut med allt du får gå igenom STARKT lilla vän.

KRAM TILL ER ALLA

2010-04-06 @ 11:39:08
Postat av: Moa

Hoppas dagens röntgen gick bra. Och framförallt att det ser bättre ut i lungan. Kram!

2010-04-07 @ 17:01:07
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: KATTA

Har tänkt på er idag hoppas det gick bra.

Vill att ni ska slippa lida för det har ni gjort tillräckligt nu.



Bilden på Moa & Johan är helt underbar tycker jag.



KRAM PÅ ER

2010-04-07 @ 21:04:52
Postat av: Hanna

Tänker mycket på er och håller tummarna hårt, hårt. All styrka till er fyra.

Stor kram

Hanna

2010-04-07 @ 23:50:35
Postat av: MrsG

Hej! Jag vill väldigt gärna skriva ett par rader för att lämna lite spår efter mig i din blogg. Jag har blivit djupt berörd av er historia och jag hoppas att det är okej att jag fortsätter följa er resa. Tack snälla för att du väljer och orkar dela med dig av vad ni upplever. Ända sedan jag började läsa om lille Victor (Den starkaste stjärnan) i mars -10 har mitt perspektiv på livet förändrats drastiskt. Jag och min man har två barn, Ellen 12 och Leo 1, båda fullt friska (så vitt vi vet naturligtvis) och genom att jag kunnat få en inblick i hur snabbt och ödesdigert livet kan förändras och aldrig bli sig likt igen har jag kommit att uppskatta vardagens alla små händelser som gåvor att vårda. Det är alla ni föräldrars, som orkar berätta om era liv, förtjänst och jag är evigt tacksam för denna lärdom. Kram Åsa

2010-04-08 @ 13:39:27
URL: http://mrsg-aquestionoflust.blogspot.com/
Postat av: Lena i Lyckebo

Jag kikar in varje dag och tänker massor på er. I dag är det torsdag och Moa har gjort sin röntgen i går, jag håller verkligen allt vad jag har för att det ser bra ut.

Massor av pussar på pannan från mig i Kiruna<3333

2010-04-08 @ 19:17:17
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Therése

Hej Moa! Jag vill önska dig en bra helg och jag hoppas att du mår bra. Kram!

2010-04-09 @ 17:03:33
Postat av: Monika Eriksson

Hej! Tårarna har sprutat. Fick før 2 månaders sedan veta att min beste veninnas dotter har fått lekumi AML.Ingen vet hur det slutar förutom massa sjukhusbesök. Håller tummarna för prinsessan Moa. Sänder många styrkekramar till er alla i familjen + Kellie.

2010-04-13 @ 20:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0