Saknaden är fruktansvärd

30 November

Hej, alla bloggare

Vet knappt vad jag ska skriva, men ska försöka få ner lite var vi är i livet..

Vi är på benen, vissa dagar är rättså okej, men andra ett rent helvete. Johan har fått svårare med sömnen och jag har mina kvar sedan tidigare. Oliver mår ganska okej, han är i skolan och har ibland många frågor om tiden med Moa och tiden som kommer utan Moa.

Den känslan man har inom sig att hon verkligen inte finns mer är inte lätt att förstå, ja tror fortfarande att min älskade Moa ska komma tillbaka till mig, och allting är som vanligt,, vårt liv var ju inte så normalt egentligen men den vardagen vi hade med Moa att sköta om henne är en jättestor förändring, den vardagen saknar vi så oerhört mycket.





Nu ska man försöka att hitta en "ny" vardag igen, vi har haft olika vardagar i våra liv, en när Moa var frisk, en när hon var sjuk, och nu den tyngsta av alla, när Moa lämnat oss för alltid. Jag hade kunnat göra vad som helst bara vardagen med Moa hade funnits kvar. Vi vet att hon har det bättre nu, utan smärta o lidande, men dagarna är inget vidare, hade gjort allt för att få träffa henne igen,, bara en sista gång.



Jag blir så stressad när jag är hemifrån för länge, känslan att bara kunna gå ut med hundarna är jätteskönt, men när man är hemifrån för länge så blir ja så stressad inombord att det kryper i mig, friheten av att kunna lämna huset är skönt på ett vis, men samtidigt är det så påfrestande att vara hemifrån för mycket... vi har ganska mycket att jobba med känslomässigt, att kunna gå vidare och försöka inse att Moa inte kommer tillbaka..

Vi är på Moas plats varje dag, endel dagar är vi där flera gånger, jag har aldrig gråtit vid hennes plats där hon ska ligga, ja känner en sådan ro när jag ser hur fint hon har det, och kommer att få..



Vi går nu och väntar att allt ska dras upp igen, vi har urnsättningen kvar att genomgå, allt annat är ordnat..
Stenen som vi beställt blir en Bjärlövssten, en sten som kommer så nära oss, och jag i mitt släkte har rötterna i, den är väldigt vacker, en ljus sten med glittrande inlägg, den passar Moa alldeldes utmärkt..

Julstöket har börjat hemma hos oss, skulle först vilja skita i allt vad julen innebär, men hela tiden tänker man på Moa, hon hade inte tyckt det var roligt att inte få upp ljusstakar och annat pyssel, så därför fick ja ta mig i kragen och julpynta lite, och med den känslan att Moa finns med oss vad vi än gör, det gör att man biter sig i tungan en gång extra för Moas skull, hon är med oss överrallt i alla rum, tankar och känslor.. Ingenting förknippas utan att Moa finns med oss..

Vill åter tacka för alla blommor som skickas till oss..

Blommorna låg kvar i nästan 2 veckor, dom var så fina så länge,, ett fång med blommor








Kommentarer
Postat av: MrsG

Sänder över ett helt fång med tröstekramar till er, kram Åsa

2010-11-30 @ 10:21:37
URL: http://mrsg-aquestionoflust.blogspot.com/
Postat av: Liin

Beklagar verkligen. Men jag vet att ni klarar det. Ni är starka och kämpa och tänk på vad Moa hade velat. Ta en dag i taget, Moa finns hos er, kanske inte fysiskt men i era minnen. Hoppas ni fick en mysig 1:a advent, trots utan Moa. Tänker på er. Kram Liin

2010-11-30 @ 10:40:03
Postat av: Marléne - mamma till Nova

Skänker massor av styrkekramar till er..

Kram Marléne m.familj

2010-11-30 @ 10:40:18
URL: http://marliiin.blogg.se/
Postat av: Lotta

Många många kramar till er. Jag förstår vad ni går igenom och hur ont det gör.



Kram Lotta

2010-11-30 @ 10:51:00
URL: http://www.siredison.blogspot.com
Postat av: Linda

Vill bara sända en tanke till Er och många kramar. Ni har en tuff tid framför Er, att lära Er leva utan Moa fysiskt närvarande. Men hon kommer att finnas hos Er i tankar och handlingar för alltid. Har själv mist en nära anhörig för några år sedan och känner så väl igen det du skriver "om jag bara fick träffa honom en gång till". Kaoset nu kommer successivt att övergå i en ny vardag men Moa kommer alltid finns med Er i tankar och hjärta.

Kram

2010-11-30 @ 10:52:13
Postat av: P m en ängel

Usch ja, det är nu verkligheten kommer ikapp...det är nu alla tankar får tid att gro. Det är nu man vaknar upp och tror att allt bara var en dröm - mardröm...men sen inser att man verkligen ska leva i denna mardröm, för det är en hemsk verklighet...en verklighet som ingen annan kan förstå eller sätta sig in i, om man inte själv är i den el. har varit i den.

Kanske ingen tröst till Er just nu...men det kommer en tid då allt känns lättare, det kommer en tid då inte skuggorna klarar av ljuset längre.



Dessa små ord stämmer så väl:

Tiden läker alla sår - men ärren består



Många varma kramar till Er alla, från en mamma, som tyvärr vet vilken verklighet ni lever i just nu.

Men som även vet att dimman lättar...

2010-11-30 @ 10:55:07
Postat av: Elin A

Blir glad när du skrivit även om det är jobbiga rader att läsa. Det är väl just den aldrigheten som är jobbig att ta in och svår att förstå:(

Tänker så på er! Många varma kramar Elin

2010-11-30 @ 11:19:06
Postat av: Pernilla

Skönt att du orkade skriva, tänker så mycket på er.

Låter bra att du orkade julpynta lite, Moa vill garanterat att ni ska ha en mysig jul. Du, Johan och Oliver, trots att saknaden efter henne är obeskrivbar. Krama om varandra ordentligt!

2010-11-30 @ 11:31:35
Postat av: Pia-Lena

Jag tänker oxå på lilla Moa varje dag o tänder hennes ljus som jag har ställt i en Hello Kitty skål eftersom Moa älskade Hello Kitty. Jag tänker även på Jenny o Johan o Oliver hur ni mår. Finns inget värre o mista sitt barn. Men Moa är med er hela tiden uppeifrån sin ängelhimmel där hon slipper o lida mer. Va rädda om er...



Kram

Pia-Lena

2010-11-30 @ 11:32:31
Postat av: Annette

Pratade om Moa senast i morse. Sen tittade vi på bilder från förra julen. Har en bild på Moa från lekterapin. Blev ledsen...Tände ett ljus för henne i fredags. Elias är också ledsen...och rädd. Ja, vad kan man säga? Det finns inga ord. Bara att ni finns i våra hjärtan för alltid.

Kramar till Er!

Annette & Elias

2010-11-30 @ 11:55:06
URL: http://edengrand.blogspot.com
Postat av: Kia

Mina tankar finns hos er.

2010-11-30 @ 11:57:33
Postat av: gertie

Efter fem nånader har jag fortfarande inte hittat ett, vad man ska kunna kalla liv. Det är så svårt att förstå att man inte ska träffas igen. Så overkligt. Massor med kramar till er!

2010-11-30 @ 13:03:47
URL: http://kittyhansens.blogg.se/
Postat av: Lillan

Mycket kärlek till familjen.

Kram

2010-11-30 @ 13:36:43
Postat av: klara

Ni är så starka och orkar uppdatera och berätta allt ja det är alltid svårt och förstå sin älskade är borta och inte kommer tillbaka, jag hoppas verkligen att kitty har lite i sig moa och känner moa finns lite i kitty och som du Jenny säger sant att hon finns i alla rum o ger stryka, tror Moa velat ni gör fin för julen och allt som hon gillar med julstämming och allt och att ni ska ha det så bra och hon är en glädjespridare så tänk er på glädje hon spred, och då får man styrkan nog från detta Moa var, Ni fam Henriksson är så underbara. Ja måste säga det är frihet med hundar och gå man behöver inte tänka på nåt när man går och samtidigt fundera på en annan sätt man är fri ute. Tänker på er och sänder många strykkramar ni är så underbara!

2010-11-30 @ 14:10:23
Postat av: TINDRA

Sänder en bamsekram till er alla, tänker på er hela tiden<3.

Saknaden och tomheten kommer alltid finnas där, men hon kommer alltid att finnas i våran hjärtan<3.

många stora styrkekramar till er.

Kramisar Rosa<3

2010-11-30 @ 14:23:32
URL: http://moahenriksson.blogg.se/
Postat av: Cilla

Moa har verkligen fått en vacker och ro fylld viloplats,den ligger så fint...Precis som ni hade jag samma känsla...länge....det kändes som om när som helst så skulle Evelina stå i dörren och ropa

" nu är jag hemma " den känslan och förhoppningen bar jag med mig länge..hoppet är det sista som lämnar en. Ta hand om er, tänker ofta på er. Kram Cilla

2010-11-30 @ 14:31:25
URL: http://prinsessanevelina.blogspot.com
Postat av: maria

Jag förstår så väl dina/era tankar..man vill träffa dem en sista gång, krama dem en sista gång, och stressen över att vara hemifrån, den kände jag med...Tänker på er...kram

2010-11-30 @ 14:45:39
URL: http://änglamammaforever.blogg.se/
Postat av: Sirpa/ Sabinas mamma

Jenny, Johan, Oliver jag tänker på er dagligen och går in på bloggen för att se om ni har skrivit...

Jag känner igen mig i allt du skriver, även om min dotter var vuxen så är inte smärtan och sorgen mindre....

Så fint ni har gjort för Moa...hennes egen plats här på jorden, där ni kan vara nära henne.

Så känner jag när jag besöker Sabina och i början var var det svårt att gå därifrån.

Skönt att Oliver mår så pass bra och han kommer hjälpa er när det känns överkomligt svårt...för hans skull tar man sig från en dag till annan.

Moa finns med er i hjärtan vart ni är går ....alltid.

Kärleksfulla kramar / Sirpa

2010-11-30 @ 15:55:38
Postat av: janet harling

tänker på er, och är tacksam för att du orkar skriva, kollar ofta och är glad att se dina ord Jenny, även när det är sorgliga ord är det viktigt att läsa om hur ni har det för jag tänker ofta på er. kram!

2010-11-30 @ 16:24:07
Postat av: Elisabeth Lindström

Hoppas ni samlar kraft och ork att gå vidare nu. Ni har ju en jobbig urnsättning kvar...och en jul utan Moa blir säkert jättejobbig! Sedan kanske livet sakta återvänder till det "normala" även om det aldrig blir som förut - utan goa Moa! Som någon tidigare sa: tiden läker alla sår men ärren finns kvar. Kramar till er alla!

2010-11-30 @ 17:16:37
Postat av: Ingrid

Hej, så fint du skriver, hoppas ni hittar styrka att gå vidare, och att ryggsäcken med minnen så småningom kan bli lite lättare att bära.

Kram.

2010-11-30 @ 17:47:19
Postat av: Nea

Skönt att höra av er i alla fall. Tänker på er<3

2010-11-30 @ 18:31:34
Postat av: Gitte

tack för du skriver - man har undrat hur ni har det, hur det går för er. Jobbigt att urnsättningen är kvar ännu ett farväl än en gång, fast som du skriver Moa är med er. Julen kommer bli en tid som är jobbig mm när nu Moa inte är med men ni har er underbare son, njuta o mys i den mån ni kan - dag för dag - tiden läker inte alla sår, det blir bara lite lite lättare att leva. Va rädda om er, varandra.

KRAM

2010-11-30 @ 18:34:28
Postat av: marianne

Vackert ni har gjort vid hennes grav!

men ni måste gå vidare nu, för er och olivers skull

Varför inte börja i någon terapi och även att ta en resa?

2010-11-30 @ 18:51:09
Postat av: Jannice

Det är så starkt av er att kämpa på för Olivers skull.Det är som du skriver att Moa hade inte velat vara utan julsakerna.Gör det för hennes skull också.Ni måste ha det skit jobbigt.Det är värre när det kommer högtider när hela familjen alltid är tillsammans.Tungt för er.Men ni klarar det.Men det är nog fruktansvärt svårt.Tänker på er så mycket.Ha det så bra ni kan.Kram

2010-11-30 @ 18:59:58
Postat av: Iréne D.

Tittar in lite då och då för att se om du skrivit något. Blev så glad att du orkat skriva ner lite om dina/era tankar och känslor även om det är svårt att läsa. Tänker ofta på er och förstår att livet är mycket svårare att uthärda utan Moa. Men jag är säker på att Moa sitter i sin himmel och vill att ni har en så bra jul ni kan.

2010-11-30 @ 19:14:01
Postat av: Wilma

Jag blir alldeles tårögd av att läsa så fint du skriver om er och lilla söta Moa. Tänk sådan tur hon har som har en sådan fantastiskt fin familj. Vilka vackra blommor du lagt ut! Jag är alldeles säker på att Moa ler i himlen och har det jättebra. Har visat min 8-åriga dotter bilder på Moa och hon säger "Mamma vad söt Moa är". Min dotter är i precis samma ålder som henne och vi pratar mycket om Moa. Min mamma gick bort för 4 år sedan och min dotter tror faktiskt att Moa även har träffat hennes mormor. Hoppas det för i så fall har de skoj tillsammans. Min mamma fullkomligt älskade sina barnbarn. Vi tänder ljus här hemma varje dag och vi tänker på mormor och även på Moa och er. Tycker att du Jenny verkar vara en så himla go person och mamma. Kramar till er i tusental! Wilma

2010-11-30 @ 19:24:42
Postat av: Anna K

Tänker ofta på er!

2010-11-30 @ 20:04:51
Postat av: Carin

JAG TÄNKER SÅ OFTA PÅ ALLA BARN SOM FAR ILLA. INGEN KÄRLEK, INGEN OMSORG,INGET HEM, HELT LÄMNADE ÅT SITT EGET ÖDE! DET SLAPP MOA, HON HAR EN FAMILJ MED HJÄRTAN UTAV GULD! NI ÄR FANTASTISKA! MOA KUNDE INTE HAFT DET BÄTTRE. NI HAR GETT HENNE ALLT.

2010-11-30 @ 20:11:45
Postat av: Emelie

Gud så glad jag blir att du har skrivit. Kollar flera gånger om dagen!

Förstår att det måste vara extra jobbigt inför jul nu. Tänker på er ofta! Kramar

2010-11-30 @ 20:56:44
URL: http://emeliieanderssson.blogg.se/
Postat av: Emelie

Gud så glad jag blir att du har skrivit. Kollar flera gånger om dagen!

Förstår att det måste vara extra jobbigt inför jul nu. Tänker på er ofta! Kramar

2010-11-30 @ 20:57:23
URL: http://emeliieanderssson.blogg.se/
Postat av: syren

Tack för att du skriver! Blir så berörd av allt fint ni gav lilla Moa. Ta nu hand om dig Jenny! Kram

2010-11-30 @ 21:17:10
URL: http://www.metrobloggen.se/abc
Postat av: syren

Tack för att du skriver! Blir så berörd av allt vackert du skriver om lilla Moa! Ger er massor av styrkekramar

2010-11-30 @ 21:20:01
Postat av: Malin

tack för allt fint du delar med dig av, otroligt att du bara orkar, skönt att höra att ni ändå trots allt tog fram adventstakarna, lite ljus som lyser upp det tomma, väldigt fint vid graven, tack

2010-11-30 @ 21:23:08
Postat av: Johanna

Tack för din uppdatering.... Ni finns dagligen i mina tankar!



Kramar Johanna

2010-11-30 @ 21:32:26
URL: http://grynisen.bloggplatsen.se
Postat av: Helen

Så fina ord från dej, Jenny...jag skulle kunna skriva hur mycket som helst...men jag håller mej till att jag tänker mycket och ofta på er och hoppas att ni hittar en ny vardag en dag...hoppas ni klarar hela denna speciella tiden med alla minnen som hör till en sån högtid...Moa hade velat det! Kramar i massor till er

2010-11-30 @ 21:42:06
Postat av: titti

Tack, tack för att du orkar att skriva och berätta att ni är där och att ni kan se att vi inte glömmer er. Jag förstår att ni har problemer med att sova og det kan vara svårt att vara som en sk normal familj spesielt nu som julen kommer och savnaden kommer att vara brutal. Jag tror att du gjör så godt du kan og att Oliver förstår det väldigt godt. Samtidig så är det så godt att han har sin skola og sina kompisar, men ta ni det med lugn og ro, ingen förväntar seg något annat än att ni gjör det som ni orkar. Moa kommer uansett att vara en veldig sentral person på julafton og jag tror att hon hadde satt stor pris på om där var julklappar og godteri og kaker og massa läsk, julmust osv.. Närheten hos er nå är viktigare an alt annat. Tack för att du orkar visa og skriva, tack för att du er den du är og en fantastisk människa som sliter från djupet av den värsta sorg som kan drabba någon. Men samtidig klarer å visa omsorg till oss andra. Livet är en underlig resa med många stopp. Jag blåser den kalla vinden väck från era frusna hjärtan og hoppas ni får fred av og till i vardagen så att ni klarar av å ta ett steg till, framåt mot framtiden.

Titti

2010-11-30 @ 22:02:28
Postat av: Pernilla

Många styrkekramar!!!

2010-11-30 @ 22:12:11
URL: http://isabelsvarld.blogg.se/
Postat av: Moa

tack för att du skriver jenny. jag kan verkligen inte tänka mig vad ni går igenom nu. och varför. varför kunde inte moa få vinna mot den jävla cancern? men det finns väl inte svar... jag säger som de tidigare: ta en dag i taget. det här är en av de svåraste händelser en människa kan gå igenom i livet. många kramar.

2010-11-30 @ 22:12:38
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: en annan mamma

Det är många tankar och känslor som ska göra sig påminda HELA TIDEN i er tillvaro utan Moa. Min liv, utan min son, är dryga sju månader på väg - och visst har jag, till min förvåning, återvänt till världen till ganska stor del. Men jag fattar ändå inte allt som hänt... fattar inte att han är BORTA! Förstår egentligen INGENTING!

Och jag tvivlar på att jag nånsin kommer att göra det? Jag försöker bara försiktigt balansera mig fram genom dagarna.

2010-11-30 @ 22:38:29
Postat av: Kumlaanna

Tack för uppdatering, har tänkt så mycket på er. Begravningsbilderna är jättefina, och stenen ni valt låter också

väldigt fin. Kram till er, vi är många som tänker på er <3

2010-11-30 @ 23:10:41
Postat av: Linda Nilsson

Vi tänker på er hela familjen,ni har gjort det så fint hos lilla Moa, hon kommer alltid vara med er. Massor av kramar till er...

2010-11-30 @ 23:14:06
Postat av: Laila Gustafsson

Ni är starka som orkar med att skriva så mycke som ni ändå gör kring allt med saknaden å sorgen för mig är de lite en ventil att skriva när jag mår dåligt å kom att tänka på mamma som förlorade min styvfar i cancer nyligen å sen en arbetskamrat 1 år efter å sen 6 månader senare en nära väninna alla i cancer å före alla dom förlorade hon sin egen mamma min mormor å just nu kämpar ytterligare en vän å arbetskamrat till henne mot cancer nere i Umeå hon ska strålas varje vardag till den 7/1 å jag har så många gånger bett på mina bara knän att mamma ska slippa gå igenom sån sorg igen efter så mycke å dom två första jularna fick jag jobba hårt på att mamma skulle göra julfint hemma för hon är annars en som alltid har älskat den tiden men i år nästan 3 år sen han dog har hon äntligen fått tillbaka lite av sin forna glädje för julen i hopp om att hennes vän nu ska klara sig. Jag själv lider av en sjukdom sedan -96 som gör att jag har kronisk huvudvärk å får hjärnhinneinflammationer så min framtid är oviss för ingen kan säga åt mig hur många hjärnhinneinflammationer en hjärna klarar innan den ger upp å skulle hon även förlora mig som är hennes dotter som ni förlorat eran så vet jag itne om hon skulle orka leva vidare.......så tro mig jag känner otroligt mycke med er å eran familj för sorgen kommer aldrig försvinna men den bleknar med åren å ersätts av glädje inför den tid ni hade men de tar år å de är ett måste att de får göra de för man kan inte hela sig utan att först känna sorgen å saknaden å såren i själen som gör ont. Min styvfar var som min egen far å såren gör ännu ont både från han å mormor så skriv så länge du orkar å behöver du sen ett uppehåll ta då de.....vi som följt eran kamp mot tiden kommer finnas kvar som stöd när du vill fortsätta skriva.



Med varma kramar till er alla //Laila

2010-11-30 @ 23:18:53
URL: http://mittlivmedvark.blogg.se/
Postat av: Maria

Vill bara sända många styrkekramar till er i familjen. Jag kan inte ens förnimma mig om vad ni går igenom. Men alla vi föräldrar förstår ju kärleken till din älskade Moa. Jag hoppas och tror att det finns en värld utanför den här. Moa finns hos er föralltid. Det kommer hon nog att se till. Många många kramar från en Stockholmsfamilj

2010-12-01 @ 00:43:20
Postat av: Anders Färemo

Det enda råd jag kan ge är att låta allt ta den tid den tar, oavsett vad andra tycker och tänker. Alla är vi olika och reagerar olika, även inom samma familj. Stressa inte för att något tar längre tid och ha inte dåligt samvete om något går snabbare än vad ni förväntar er. En dag i taget. Efter ett tag blir det två dagar, sen tre, en vecka osv..

Ha det så gott det går.

/Anders (Matildas änglapappa)

2010-12-01 @ 07:42:23
Postat av: Cathy

OLIVER!!!



Även om denna blogg handlade till största delen om Moa och hennes liv, nu om livet utan henne ska du veta att även om alla inte skriver det så bryr vi oss om hur du mår, hur du har det... Har du någon som du kan prata med som inte är familj, man behöver få prata av sig till någon utomstående. Hur går det i skolan? Orkar du?



Var rädd om dig Oliver!!!



kramar



Cathy



Ps. Sänder en tanke även till dina föräldrar. ds

2010-12-01 @ 08:17:02
Postat av: Karin och Bertil

Kan inte säga att jag förstår hur ni har det. Det kan man inte när man inte varit där. Men jag kan förstå att det är jättejobbigt för er alla tre. Tänker på er jättemycket och skickar många kramar

2010-12-01 @ 09:31:29
Postat av: Lotta Nilsson

Tänker på er och kollar bloggen dagligen, och vad glad jag blev när du hade skrivit Jenny. Tack för att du orkar dela med dig, du skiver så fint. Varma kramar till er alla.

2010-12-01 @ 09:39:02
Postat av: Sarah H

Åhhh Jenny, klart hon är med er <3 hon är er fina skyddsängel nu och ler emot er varje sekund i livet! Tänker på henne ofta, ofta!! Fint ni gjort runt hennes kort! Ta en dag i sänder, ni kommer synas igen! Många kramar Sarah H

2010-12-01 @ 11:39:08
Postat av: Nettan

Sänder en liten tanke till er! Kram !

2010-12-01 @ 16:14:04
Postat av: Gudrun

Vi tänker på er var dag!

Gudrun o Kurt Påreskog

2010-12-01 @ 17:05:22
Postat av: Sofie

Många varma tankar och styrkekramar till Oliver och er båda föräldrar... Ta hand om varandra!

Kram

2010-12-01 @ 18:34:43
Postat av: Eva från Landskrona

Hej,

tänker mycket på er och lilla Moa. Jag är helt övertygad om att hon har det bättre nu, MEN det måste vara otroligt svårt för er som är kvar här ner på jorden.



Ta hand om er och låt sorgen finnas hos er, men glöm inte ljusglimtarna i de glada minnena från Moa.



Många varma decemberkramar (även om det är SKITkallt ute) ;)

2010-12-01 @ 19:38:16
Postat av: änglamamman

Styrkekramar.

2010-12-01 @ 21:05:10
URL: http://www.nglarfinns.blogspot.com
Postat av: Hannas pappa

Karbonpapper på våra upplevelser...

"Massmis med"

Niklas

2010-12-01 @ 21:08:08
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Satu & Ögonstenarna

Skickar miljoner styrkekramar till er alla!

RIP Moa.

2010-12-01 @ 21:10:11
URL: http://mybabydolls.blogg.se/
Postat av: Ingrid och Lars

Så fint du skriver om era tankar-känslor.

Vackra bilder.

Kram till er alla tre

Ingrid och Lars

2010-12-01 @ 21:32:29
Postat av: sussie

Vill bara krama er!

2010-12-01 @ 22:15:44
Postat av: Nina [Mamma till Eya och Isra]

Kan inte ens föreställa mig smärtan och saknaden ni känner för Moa, men kämpa på! Det blir bättre! Moa finns med er vart ni än går och hon beundrar säkert er för hur bra ni klarar av allting.

En massa kramar!

2010-12-01 @ 22:16:04
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Åsa

Tänker på Er!

2010-12-01 @ 22:18:13
Postat av: Nilla

Tänker på Moa hela tiden och önskar att utvägen hade varit en annan, verkligen en annan! Inget barn ska behöva gå den vägen, en sådan som Moa behövs på jorden. Varför??

2010-12-01 @ 22:20:17
Postat av: Connie Hansen

Roöigt att du skriver.Skickar många kramar till er<3<3<3

2010-12-02 @ 07:54:48
Postat av: Jeanette

Till Oliver.

Hur mår du? Jag hoppas du kan se framåt. Du bär din syster i ditt hjärta och där har hon det bra. Jag hoppas du får en fin jul som kan bli ett fint minne med din familj. Lev och våga vara glad. Det hade Moa säkert velat. Hon är med dig.

2010-12-02 @ 09:22:59
Postat av: Jessica(Ryans mamma)

Tack för ditt inlägg i Ryans blogg Jenny. Ja på nåt vis saknar man den tiden på avd 64 på nåt konstigt vis. Man hade nån att dela sina bekymmer, problem och glädje med, människor som verkligen förstår hur det är.

Gör så ont i mig att läsa er blogg nu, känns så overkligt att Moa inte finns mer. Man vet verkligen inte vad livet har att erbjuda en och en hel del av det som händer hade man verkligen kunnat undvara!

Cancern är ett elände även för dem som överlever, att hitta sig själv igen, sena komplikationer osv. Självklart tar man ju hellre det än att hamna i er situation. Tack för att du uppdaterar bloggen.Hur går det för Oliver i skolan? Som Matildas pappa skrev låt sorgen ta den tid den tar..

Skickar många många varma kramar till er alla i familjen.

Kram Jessica

2010-12-02 @ 11:09:26
URL: http://ryan95.blogg.se/
Postat av: Karin

Jag förstår hur svårt det är att förstå att hon inte finns med er fysiskt längre här på jorden.

Så känner jag med min älskade mamma också.

Hon fanns ju här, och nu finns hon inte här längre. bara i minnet.

Men den man håller så kär finns ju med hela tiden ändå på något sätt.

Miljoner värmande styrkekramar till er alla i familjen.

2010-12-02 @ 13:03:02
Postat av: Linda

Ofattbart! Tänker så ofta på er! kramar

2010-12-02 @ 15:34:46
Postat av: Rebecka

Beklagar verkligen sorgen.

Men ni verkar vara så starka ihop och jag håller alla tummarna jag har för att ni ska må bra och ha de bra!

Moa var en jätte fin flicka (som jag sett på korten) Önskar er all lycka till Och sänder en massa kramar till dig och dina kära. Kram Rebecka

2010-12-02 @ 18:50:15
URL: http://grebecka.blogg.se/
Postat av: Saara

Vad fink skrivet! Känner igen mig lite i det du har skrivit. Min syster gick bort i början på februari men inte av någon sjukdom. Hon valde att avsluta sitt liv.

Man har ingen lust att fira jul när inte hela familjen finns samlade. Men jag försöker som du gör, tänka att min syster aldrig skulle vilja att vi mår dåligt. Tror det är likadant med Moa. Hon verkade vara en hel mysig tjej som ville alla väl trots att hon var svårt sjuk. Och jag tror att Moa aldrig skulle vilja att ni hoppade över julen. Hon skulle förmodligen vilja att ni ska ha en underbar jul!



Sänder stora kramar till er!

2010-12-03 @ 01:22:47
URL: http://flickansaara.blogg.se/
Postat av: Moa

Beklagar verkligen. Det ni måste gå igenom ska ingen människa behöva göra.. Kram <3



2010-12-03 @ 09:44:02
Postat av: Inger M

Så ofta mina tankar går till er fina familj, en vacker kedja av kärlek. Men så brast kedjan, den minsta länken blev trasig. Men kedjan går att laga

Den förlorade länken finns kvar, som ett underbart ljuvligt minne, många minnen finns bevarade i era hjärtan.

Varma styrkekramar till er alla!

Inger M

2010-12-03 @ 13:42:20
Postat av: Indira

Tänker ofta på er och hur ni har det. Hur går man vidare?? Det är nu 6 månader sedan min syster gick bort och livet rullar på, men ibland får jag en riktig "smäll i magen" och jag inser att hon verkligen är borta. Jag önskar också att jag fick träffa henne bara en gång till, berätta hur mycket jag älskar henne och bara få höra hennes röst och känna hennes lukt. Vet så väl hur det är att mista en nära anhörig men förstår också att det är så mycket värre att förlora sitt barn. Kan inte ge er det ni helst av allt vill ha men hoppas så att ni kan finna en väg genom detta med Oliver vid er sida. All min styrka till er...

2010-12-03 @ 20:48:27
Postat av: Pernilla

Fina meningar från tidigare skrivare! Önskar er Jenny, Johan och Oliver allt gott Och så Moa som jag saknar fast jag aldrig fick förmånen att träffa henne, så saknas hon.. hos så många, som alltid kommer att bära henne i sitt hjärta och aldrig glömma henne! Moa <3

2010-12-03 @ 21:12:38
Postat av: KATTA

Tänker på er som vanligt och förstår att ni har ett helvete......

Kram till dig Jenni,Johan & Oliver

Ha det så gott ni kan

KRAM

2010-12-03 @ 23:05:13
Postat av: Helen

Skickar mina största varmaste bamsekramar till Er...tänker så på er..

2010-12-04 @ 07:57:11
Postat av: Kristianstadbo

Saknar ord... =(

Styrkekramar till er

2010-12-04 @ 12:15:02
Postat av: Frida

Förstår så väl hur jobbigt det måste kännas för er att fira jul, familjens högtid. För mig har det gått 6 år sedan min lillebror gick bort i cancer men fortfarande tar det emot att fira jul. Men trots allt så har jultraditionen fortsatt i vår familj. Vi tänker som så att detta var hans favorithögtid och att han vill att vi ska fortsätta fira den precis som vi alltid gjorde när han levde.

2010-12-04 @ 12:37:10
Postat av: Pernilla

Fina Moa <3 <3 <3 Fina familjen <3

2010-12-05 @ 22:12:36
Postat av: katarina/titti

Andre advent, många ljus, många tankar på det som var og det som är. När ljuset blir tänt här är det för att minnas Moa og hennes änglavänner i glädje. För att minnas det goda, det vackra og alla ord som blev sagt og også de som inte blev sagt. Et bilde som man ser på og kommer i håg, som en veldig spesiell sak som betyr mer än något annat. Ett ögonblick av varme mitt i kylan. Man kjänner og man gråter, man är i varje ögonblick. Moa var og därför är hun fortsatt. en del av mångas liv, som en blomst man tar fram, en doft man fornimmer og vet at det var Moas lukt. Ett vävert minne av en flicka som stod rett i fighten med ett monster og kjämpade så tappert hela vägen og var tapper som en riddar klädd i sin rustning, klar för strid og klar för att vinna kampen. Men Moa, fast du förlorade denne kampen så vant du allas respekt og en samling av svensk/norska människor som bad för deg og ber för deg att du har det bra i änglaskaran. Jag vet att det är en uändelig stor pris å betala för att få den respekten men den kommer også av att din familj har värt totalt underbara og fantastiska mot oss andra også. Å vara en del av den här resan har varit stark, glad, fin jävlig, tårfyldt og med massa massa hopp. En resa inn i världen till en familj där livet leves under ett så stort press att vi andra aldrig kan förstå det. Men Jenny, Johan og Oliver ge varandra tid, ge varandra rom för sorg, men også for små goda minnen, låt den sorgen vara där nu för det är ikke tid för några andra saker. Livet rundt er forsätter fortsatt og kommer till å vara där när dagen kommer att ni orkar att gjöra något....Moa, tack för att du var den du är.

Titti

2010-12-05 @ 23:02:59
Postat av: Lisbeth W Möller

Så fint vid Moas Plats Tänker på er varje dag Starkt av dej att uppdatera oss bloggläsare.Kramar till er Ge Oliver en Extra kram Lisbeth

2010-12-06 @ 00:10:50
Postat av: Lindah (Zebs mamma)

Bakade lusse-snoppar häromdagen och jag tänkte på er hela tiden. Tänkte på Lund, avd 64 och den där dagen vi bakade, var glada och skrattade hjärtligt i köket.

Tänker på er, fina familjen. Väldigt ofta.

2010-12-06 @ 01:20:14
URL: http://www.metrobloggen.se/missmagica
Postat av: KATTA

Tänker på er hoppas ni har det så gott ni nu kan efter

omständigheterna...

KRAM till er alla

KATTA

2010-12-06 @ 09:30:01
Postat av: Hela familjen Liliequist

Kram...........

2010-12-06 @ 22:39:21
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Freja

Vad fint hon får! Jag har en dotter som är 5 år och känner verkligen för er. Tänker på er dagligen....känner en maktlöshet, att man inte kan hjälpa på nåt sätt. Det blir så platt vad man än ska skriva här. Vill bara sända några kramar!

2010-12-07 @ 13:45:23
Postat av: Elin A

Kram till er alla i familjen! Lilla fina Moa <3

2010-12-07 @ 17:43:17
Postat av: Sara

Tänker på er varje dag!!, fast vi inte känner varandra. Ni har påverkat mitt liv!, kommer aldrig glömma underbara Moa!!

2010-12-07 @ 20:48:42
Postat av: Sara

Tänker på er varje dag!!, fast vi inte känner varandra. Ni har påverkat mitt liv!, kommer aldrig glömma underbara Moa!!

2010-12-07 @ 20:49:35
Postat av: Sara

Tänker på er varje dag!!, fast vi inte känner varandra. Ni har påverkat mitt liv!, kommer aldrig glömma underbara Moa!!

2010-12-07 @ 20:50:16
Postat av: Anna

Massor kramar till er!!!!!

2010-12-07 @ 22:30:50
Postat av: Anonym

2010-12-14 @ 15:47:59
URL: http://e
Postat av: Maria m Olivia

Sorg! Kramar om och tänker på er.

2010-12-14 @ 15:48:48
URL: http://www.zoomin.familjen.se
Postat av: Nathalie

Moa, även fast du inte är här så är du en ängel i himlen.. God jul på dig lilltjejen! Denna lilla familj tänker på dig.. <3

2010-12-25 @ 13:15:05
Postat av: Julia.M

Hejj jag vet tt ni saknar moa och tänker på henne hela tiden jag saknar och tänker på henne vi har också haft det jobbigt först går min syster Johanna bort och nu Moa det är för hemst jag har gkort massa saker till er ni kommer nog att dom sakerna är bra hoppas ni tycker om dom tänker på er och älskar er Kram JULIA.MATTSSON

2010-12-29 @ 20:47:52
Postat av: Julia.M

Hejj jag vet tt ni saknar moa och tänker på henne hela tiden jag saknar och tänker på henne vi har också haft det jobbigt först går min syster Johanna bort och nu Moa det är för hemst jag har gkort massa saker till er ni kommer nog att dom sakerna är bra hoppas ni tycker om dom tänker på er och älskar er Kram JULIA.MATTSSON

2010-12-29 @ 20:50:07
Postat av: Zandra - Mamma till Thindra & bebisen i magen!

Hon var så vacker eran Moa!

2012-02-11 @ 20:19:20
URL: http://mammaijuni.blogg.se/
Postat av: Helene

Hon undrar varför ni glömde skriva prinsessa på stenen hennes. Är medial. Kram

2013-01-31 @ 10:43:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0