Till minne av Moa Henriksson


Gjord av en bloggläsare, väldigt fint gjort





5 November

Vi har fortfarande inte förstått att vår älskade Moa inte finns mer, det känns så otroligt tomt o tyst här i huset, allt man gör så är det hon som fattas, i varje rum, på varje stol.
Det har varit väldigt mycket sedan Moa togs ifrån oss, både med begravning, blommor och allt som ska göras till detta, vi vill att allt ska bli så bra o fint som möjligt för sista färden av Moa,,

Jag kommer att uppdatera när jag har mer lust, just nu är det fredag och vi brukade alltid måla mandalas under Idol, så ikväll blir det väldigt annorlunda, denna förskräckliga tomheten är så jobbig så jobbig, jag sover väldigt dåligt utan min Moa som alltid delade täcke med mig, och sorgen och saknaden är olidlig..

Vill med detta inlägg även tacka för alla de blommor, kort, dikter som skickats till oss, och även till våra nära o kära som har ställt upp för oss sedan Moa somnade in,,, Vi älskar er..

Kommentarer
Postat av: Moa

jag tänker så mycket på er... är säker på att Moas begravning blir både fruktansvärt jobbig och otroligt fin. kramar!

2010-11-05 @ 18:03:25
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Elin A

Tänker så på er! Idag var vi och satte blommor på 2 olika gravar där mina far och morföräldrar ligger. Vi gick in i ett kapell och tände ett ljus för Moa. Jag berättade för sonen på 3½ år att nu tänker vi på flickan som han sett här på datorn.

Många varma kramar till er alla!

2010-11-05 @ 18:17:44
Postat av: Lillan

Tänker mycket på er. Kram

2010-11-05 @ 18:19:04
Postat av: Emelie - mamma till Wilma

mycket fin bild!

styrkekramar, det behöver ni! tycker det är så otroligt duktigt av dig att ha orken att fortsätta blogga. Jag hoppas verkligen du fortsätter sen också.

Kram på er

2010-11-05 @ 18:22:55
URL: http://emeliieanderssson.blogg.se/
Postat av: Deeqa

hoppas verkligen allt är bra med er finns <3

2010-11-05 @ 18:23:27
URL: http://deeqaa.blogg.se/
Postat av: Iréne D.

Vilken underbar ängel Moa är! Tänker mycket på er och förstår att tomheten är oändlig.

Imorgon går jag och tänder ett ljus till min far och samtidigt ett till Moa.

Många varma kramar till er alla!

2010-11-05 @ 18:26:29
Postat av: Lena i Lyckebo

Det hör till sorgens första tid att ha fullt upp med allt innan begravningen och det är på ett sätt tur att det är så.....lite tid går och det dämpar den hemskaste smärtan ett tag med annat att tänka på en stund om dagarna.

Superstora styrkekramar till Er, underbara familjen.

Lena<33

2010-11-05 @ 18:27:50
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: MoaG

Tänker på er varje dag. Förstår att det är otroligt tomt utan Moa.. Tungt </3



Kram.

2010-11-05 @ 18:37:31
Postat av: Barnens Hjältar

Jag beklagar verkligen. Förstår att ingenting är som det brukar. Vet inte vad jag skall säga egentligen än att jag hoppas att ni får det stöd ni behöver

Kram

2010-11-05 @ 19:03:21
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Helen

.....och vi älskar Er!! Jag har levt så länge med er blogg, jag känner också att jag saknar Moa...jag e kanske inte riktigt klok, men hon hade nåt speciellt, lilla gumman...hon var en sån kämpe...och som ni ställde upp...såklart gör man det som förälder, men det var så enormt mycket kärlek er emellan, och den har Moa med sej! Jag tänder ett ljus för lilla Moa varenda kväll och imorgon går jag till kyrkan och tänder ett ljus och tänker såå på er....jag förstår att det måste kännas väldigt tomt, eftersom Moa var hemma och ändå var så pigg intill slutet...mina varmaste kramar och tankar till er från en bloggläsare i Malmö

2010-11-05 @ 19:15:58
Postat av: Stina.

Jag hoppas att ingen behöver vara med om de som ni har varit med om. Jag beundrar er hur starka ni har kunnat vara fast läget är som det är. Mycket kärlek till er!

2010-11-05 @ 19:25:50
Postat av: Maj-Britt Ekman

Tänker på er. Er lilla Moa kommer alltid att finnas med er.

2010-11-05 @ 19:26:06
Postat av: Anonym

2010-11-05 @ 19:29:12
Postat av: Jeanette Sundin

Tände ett Ljus för Moa i kväll när jag var på Minneslunden här i Öjaby. Sänder er många tankar.Varma kramar till er allihopa<3

2010-11-05 @ 19:43:10
Postat av: Veronica

Vi är många som saknar henne "härute" med..

Svårt att fatta att hon är borta:(

Styrkekramar till familjen.

2010-11-05 @ 19:49:23
Postat av: Jenny Karlsson

tänker på er kan inte föstå vad ni går igenom men styrke kramar till hela familjen..

2010-11-05 @ 19:57:09
URL: http://jumsan.blogg.se/
Postat av: katarina/titti

I morgen blir en tung dag og många som gråter med er. Moa lilla Moa....

Håll hårt om varandra i morgon.

Titti med familj

2010-11-05 @ 20:02:24
Postat av: Carin

Tände ett ljus i kväll i Vä kyrka för lilla MOA.

2010-11-05 @ 20:13:37
Postat av: karin watrin

Tände ett ljus för Moa i var bykyrka här i Frankrike ikväll efter jobbet. Tänker pa er!!!

2010-11-05 @ 20:29:34
Postat av: A-K

Varma tankar och kramar till er! Massor av ljus i mitt hem brinner för Moa. Ni finns i mina tankar. Stor varm kram

2010-11-05 @ 20:38:18
URL: http://bliavmedcancer.blogspot.com
Postat av: Madde, gift 3barns mamma-Mirakel Mathilda

Verkligen en jätte söt bild på en vacker Moa!

Måste kännas förskräckligt med den tomheten :[

MEGA BAMSE KRAM TILL ER

2010-11-05 @ 20:50:03
URL: http://beppii.blogg.se/
Postat av: Sarah H

Åh vad jag tänker på er <3 Tänder ljus för Moa varje kväll <3 hannah sa häromkvällen, mamma jag tittar på Moa varje dag i fotokatalogen!! Så älskad o saknad er lilla fina flicka är! Kramar till er <3

2010-11-05 @ 20:59:40
Postat av: Anna

2010-11-05 @ 21:07:27
Postat av: Linda

Jag och vi älskar er !

2010-11-05 @ 21:10:15
URL: http://[email protected]
Postat av: Rosanna

åhh :( tänker så på er.. kan inte förstå, men skickar massa styrkekramar..

2010-11-05 @ 21:11:50
Postat av: Kristianstadbo

Det är så fruktansvärt sorgligt. Ska tända ljus för er älskade Moa i helgen. Tänkt på er mycket.

Styrkekramar

2010-11-05 @ 21:12:45
Postat av: Linda

Tänker så på er!!! Och en jättefin bild!

jag ska också tända ett ljus för Moa i helgen!

KRAMAR OM JÄTTEHÅRT!

2010-11-05 @ 21:16:02
URL: http://www.linda-emma.blogspot.com
Postat av: Anna

Har tänkt på Moa och er övriga i familjen säkert tusen gånger den sista veckan. Jag är ledsen men även arg och förbannad på sjukdomen som tog hennes liv. Det är inte rätt!! Det får inte gå till så. Jag tittar ofta på Moas skolfoto från detta år och slås alltid av hur livsgnistan lyser igenom i hennes ögon trots värk och annat. Fina fina unge, fina Moa... Jag saknar dig fast jag inte kände dig. I helgen tänder jag ljus för dig och din familj. Kramar från en ledsen bloggläsare

2010-11-05 @ 21:21:59
Postat av: Pia-Lena

Lilla Moa älskade Hello o Kitty så jag har satt ett ljus i en skål med just hello o kitty som tänds varje kväll. Igår när jag kom hem ifrån jobbet så hade min son tänt Moas ljus för jag var ju inte hemma men han var det. Mina tankar går varje dag till er o lilla Moa som är uppe hos min älskade farmor o farfar o mormor o morfar..



En stor o varm kram till Oliver.

2010-11-05 @ 21:22:49
Postat av: Nilla

Jättefin bild, som alla på Moa! Hon saknas, tankarna är hos er och Moa hela tiden.. Kramar <3<3<3

2010-11-05 @ 21:25:27
Postat av: Kia

Tänker på Er & det obeskrivliga ni går igenom..

2010-11-05 @ 21:34:03
Postat av: Linnea 15 år

Tänker på er<3

Starkt att fortsätta blogga, jag hoppas att det är något du kommer fortsätta med.



Kramar från Linnea<3

2010-11-05 @ 21:59:37
URL: http://palomitas.blogg.se/
Postat av: christine

Ingen kan förstå er sorg, men vi alla tänker på er och hoppas så att ni en dag ser ljuest i denna mörka tunnel av sorg!

2010-11-05 @ 22:04:43
Postat av: Maria

Vilken underbar bild!

Jag förstår inte hur ni klarar detta. Vår dotter har börjat med strålning och ja många känslor...

Jag tänker på Moa varje dag och nu ber jag att hon ska sända lite kraft till vår lilla.

En vän sa, som också mist sitt barn, när man har begravt sitt barn har man gått igenom allt...Ja ingenting kan vara svartare. Ta nu vara på varandra och var rädd om er. Moa kommer alltid att finnas hos er.Hon fick all kärlek ett barn önskar sig. Varma kramar.

2010-11-05 @ 22:04:59
Postat av: katarina/titti

Sitter här å ser på tv, men tankarna farer i väg till er alla samman. Man prövar att förstå, man prövar att kjänna efter men det går inte, dagar går förbi som vanligt fast man tycker att solen burde skina annorlunda, månen borde gråta, stjärnorna på himlen borde blinka men allt er som det vanligt, men ändå inte, något har blitt väldig annorlunda, ett hjärta, en själ har lämnat jorden och för alltid förandrat livet för många rundt henne.

Många sitter igjen, rädda och väldig ödmjuka, för livet är ett ögonblick på jorden men så länge för den som har mistat sitt hjärta og själ. Tiden blir oändelig og svår, inga ord, inga kramar hjälper, bara en kjänsla av ett brustet hjärta og ett försvunnet hopp om att allt skall bli bra igjen.

Rundt er har ni många som gjärna vill få lov att ta en del av smärtan og sorgen, många som vill trösta og bara vara nära. Tid, som en våg som bäres över havet, som en solnedgang en stilla sommarkväll bärer tiden er framåt. En kväll som den här tror jag att stunden är inne för att be för er alla, för Moa og för Oliver, mamma og pappa. Tänder ett ljus i natten og hoppas att den når fram till en familj som har mistat og söker en mening med allt som har skjedd. Mina tankar, mina böner går till er en stilla høstkväll en plass der ute..

Titti

2010-11-05 @ 22:05:24
Postat av: Tina

Jag tänder ett ljus för lilla moa och min mamma i helgen. Mina varma tankar går till er i er sorg.

Massor av ;ramar till er..

2010-11-05 @ 22:05:36
Postat av: Connie Hansen

Så fin bild som vanligt.Tänker på er varje vilken jobbig tid ni har framför er.Här brinner ljus varje kväll.Många kramar till hela er underbara familj.<3<3<3

2010-11-05 @ 22:14:52
Postat av: Jessica

Åååh vad jag tänker på er och Moa! Många ljus tända här hemma för henne och alla de andra barn som ryckts ifrån oss rent, rent, rent för tidigt.



Kram

J.

2010-11-05 @ 22:19:07
Postat av: Sofie

Att du överhuvudtaget orkar blogga är fantastiskt, o

och ni i familjen har en otrolig styrka som kämpar er igenom denna hemska tid!

Flyttade till New Jersey, usa för ett par månader sen och under mina månader här har jag följt Moas och er kamp mot orättvisan. Ikväll tänder jag ett ljus på andra sidan atlanten för en underbar tös som togs ifrån jorden allt för tidigt.

Styrke kramar till eran familj! <3

2010-11-05 @ 22:49:03
Postat av: gertie

Jag förstår att det är tomt efter Moa. Det blir säkert ett fint men sorgligt och jobbigt farväl av er fina flicka. kramar till hela familjen.

2010-11-05 @ 23:03:01
URL: http://kittyhansens.blogg.se/
Postat av: Emelie.N 19år , Glimåkra

Jag lider något fruktansvärt med er! Men vi alla vet att Moa, vår allas lilla kämpe, har det bra där hon är nu.



Jag klarar inte av att läsa ett enda inlägg som handlar om Moa utan att gråta. Gråter i floder! Men hon va verkligen en riktig fighter.



Detta är inte rättvist alls! :'(



Sov gott Moa , hoppas du har det mycket bättre där du är nu, där behöver du inte lida, du behöver aldrig mer känna smärta.

Nu får du leka med dom andra änglabarnen, utan att ens tänka på att ha ont. Tänker på dig och din Familj. Moa, Lilla fina Moa! Detta gör ont!



Som sagt, jag lider med er! Och jag vet vad ni får gå igenom. det är inte lätt, men man måste vara stark. Man klarar detta, även om man inte vill. Men man måste! Alla dagar är fruktansvärda, det gör fruktansvärt ont. Men, man får tänka positivt. Alla roliga och fina minnen ni har tillsammans med Moa, alla gånger hon fått er att skratta och le. Hon vill inte att ni ska gå och må dåligt och vara ledsna.



Tänk positivt, fast än det är fruktansvärt tungt.



Moa finns alltid hos er!



Kram

2010-11-05 @ 23:38:51
Postat av: Emelie.N 19år , Glimåkra

Jag lider något fruktansvärt med er! Men vi alla vet att Moa, vår allas lilla kämpe, har det bra där hon är nu.



Jag klarar inte av att läsa ett enda inlägg som handlar om Moa utan att gråta. Gråter i floder! Men hon va verkligen en riktig fighter.



Detta är inte rättvist alls! :'(



Sov gott Moa , hoppas du har det mycket bättre där du är nu, där behöver du inte lida, du behöver aldrig mer känna smärta.

Nu får du leka med dom andra änglabarnen, utan att ens tänka på att ha ont. Tänker på dig och din Familj. Moa, Lilla fina Moa! Detta gör ont!



Som sagt, jag lider med er! Och jag vet vad ni får gå igenom. det är inte lätt, men man måste vara stark. Man klarar detta, även om man inte vill. Men man måste! Alla dagar är fruktansvärda, det gör fruktansvärt ont. Men, man får tänka positivt. Alla roliga och fina minnen ni har tillsammans med Moa, alla gånger hon fått er att skratta och le. Hon vill inte att ni ska gå och må dåligt och vara ledsna.



Tänk positivt, fast än det är fruktansvärt tungt.



Moa finns alltid hos er!



Kram

2010-11-05 @ 23:39:50
Postat av: En 14 årig tjej, lider med er.

usch fy asså, jag gråter fortfarande när jag tänker på Moa, vf skulle just hon få den elaka cancern!! vf hon, en söt liten flicka om var älskad av alla..hennes familj, hon led, hon hade ont, jag vet det, men..vf finns cancer för? sirriöst asså fy. fast jag inte känner er, så gråter jag så fort jag går in på denna blogg. ÄLSKADE MOA HENRIKSSON!R.I.P..

2010-11-05 @ 23:50:52
Postat av: Johanna

Många tankar och mycket kärlek från mig och min familj!!!



Ett nytt ljus är tänt för Moa ikväll, doftar underbara frukter...



Stor kram

2010-11-05 @ 23:51:43
URL: http://grynisen.bloggplatsen.se
Postat av: malinlima

<3

2010-11-06 @ 01:30:04
URL: http://malinlima.blogg.se/
Postat av: Tess



Tänker på er... Många kramar

2010-11-06 @ 07:47:49
URL: http://stratess.blogg.se/
Postat av: Josefine S

Tänker så mycket på er. <3

2010-11-06 @ 09:20:46
Postat av: KATTA

Ja tomheten blir stor när en älskad går bort vännen

jag lider så oerhört med er och det finns inga ord man bara önskar att man kunde lindra smärtan för er.

Begravningen kommer bli skitjobbig såklart för er alla

det finns inget värre tror jag än att begrava sitt älskade lilla barn.....

Mina Tankar Går till Er ofta ofta ofta varje dag och jag skickar styrkekramar till er alla.

Moa har världens bästa lilla familj som är så oerhörd omtänksam om allt och alla.

Mitt i all sorg.

Bloggen tar du om du orkar lägg nu all styrka och ork på er själva.

KRAM KATTA

2010-11-06 @ 10:08:06
Postat av: Nillan

Tänker väldigt mycket på er !

Måste vara en jobbig tid ni går igenom nu.

Jag finner helt enkelt inga ord, men jag tänker mycket på er och jag vill bara skicka mina styrke kramar till er... <3

2010-11-06 @ 10:44:42
URL: http://nillansberattelseliv.blogg.se/
Postat av: Julia - Älska utmaningen!

Himlen har nu blivit en ängel rikare

Moa svävar högt upp

Det är cancern som är en svikare



Du gav människor ett nytt perspektiv

2009 blev du svensk hjälte

Precis som du är i mitt liv



Ett avtryck som aldrig kommer glömmas

Tårarna är många över att du lämnat jorden

I himlen kommer dina yatzyegenskaper berömmas



Är det dina ögon som glimmar i stjärnorna trots mörkret

Du är nu utan smärta

Du har många glädje gett



R.I.P



Mängder med kramar till er underbraa familj...

2010-11-06 @ 11:23:44
URL: http://livetsomsjuk.blogg.se/
Postat av: Annika D

Tänker på er....varje gång jag tänder ett ljus tänker jag på våra fina änglar. Många styrke kramar till er fina familj....Annika D

2010-11-06 @ 11:37:08
Postat av: TINDRA

Vilken fin änglabild av Moa. Hon har det bra nu, slipper all smärta och lidande. Det är ni som har all smärta med sorg och saknad nu.

Tänker ofta på de budorden som du brukar sätta in.

Ögon kan glittra

Läppar kan le

Men sorgen i mitt hjärta

kan ingen se.

Tänder ljus för er alla varje dag...

Skickar så många varma styrkekramar till er

Kramisar Rosa<3

2010-11-06 @ 12:19:22
URL: http://moahenriksson.blogg.se/
Postat av: Majsan

Vilken vacker bild på eran fina ängel!

Jag skickar en massa styrkekramar till hela eran familj!

Ingen borde få gå igenom det ni gör!!

2010-11-06 @ 12:44:44
URL: http://mittbarnmittbarn.blogg.se/
Postat av: Gitte

Saknaden kommer alltid vara där. Det tar tid att sörja och de får ta tid. Tänder ett extra ljus för Moa idag. KRAM

2010-11-06 @ 13:38:37
Postat av: Hannas pappa

Ja, återigen, vad ska man säga....annat än att uppmuntra, stödja er i ert sorgearbete som ni tvingats in i. Jag vet inte om er sorg har varit så kallad omedveten antecipatorisk, att ni precis som vi hela tiden närt hoppet, vårdat det, låtit det omsluta er, men också att ni innerst inne insett det ofrånkomliga, det oundvikliga....Förbereda sig på att förlora sitt älskade barn??? Hur är det möjligt att göra något sådant??? >Svaret är lika enkelt som det är självklart: det går naturligtvis inte...

Nu behövs familj, vänner och bekanta mer än någonsin.

"Massmis med"

Niklas

2010-11-06 @ 14:23:14
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Katja

Precis läst din blogg, och jag sitter verkligen här med tårar i ögonen. Ta hand om er och er lilla son. Tänker på er! Styrkekramar !!!

2010-11-06 @ 16:18:18
URL: http://zlattee.blogg.se/
Postat av: Siri

Finns faktiskt inga ord, jag skickar styrkekramar och hoppas ni får en fin begravning för henne... ta hand om varandra!

2010-11-06 @ 16:28:32
URL: http://livetblandannat.blogg.se/
Postat av: Mia Pettersson

Har aldrig skrivit till er förut..men följt bloggen

under lång tid. Tänker på er och eran lilla fina

Moa..ja vad finns det att säga när det värsta har

hänt...kramar till er och ta hand om er! Tårar

trillar när jag läser bloggen...

2010-11-06 @ 17:12:55
Postat av: Julia.M

jag har haft tårarar i ögonen nästan hela tiden som jag saknar Moa.Jag vill säga detta till Jenny Johan och Oliver att bara för att Moa ska ha sin begravning när vi skulle åka till lalandia så ska vi till Moas begravning först för annars skulle vi åka på morgonen.KRAM JULIA MATTSSON<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

2010-11-06 @ 17:43:26
Postat av: syren

Vilken fin bild! Kommer att tända ett ljus för Moa! Tänker på er varje dag.kram

2010-11-06 @ 18:03:33
Postat av: Annika

Ville bara säga att jag tänker på er. Ta hand om varandra. Jag är säker på att Moa har det bra där hon är nu. Utan smärta och sjukdom. Ett ställe där glädje och skratt är det som fyller dagarna. Saknaden av er lilla flicka och syster måste vara enorm. Stor kram

2010-11-06 @ 18:35:11
Postat av: Madde

Så göllig !

2010-11-06 @ 18:55:09
Postat av: Tina

Vilken söt ängel <3 Kramis

2010-11-06 @ 19:46:48
URL: http://colouredgirl.blogg.se/
Postat av: linda

Vad glad jag blev att ni tyckte om bilden!



Tänker mycket på er och er lilla Moa som dansar med änglarna nu.



kram

2010-11-06 @ 21:20:13
Postat av: sandra

2010-11-06 @ 21:21:50
URL: http://orginoox.blogg.se/
Postat av: sandra

Jag beklagar verkligen! jag vill inte se mig in i hur det skall kännas att förlora det bästa man har... men tyvärr sker det.. hela tiden, varje dag att barn slits ifrån sina familjer. :( orättvis värld. hoppas storebror mår bra trots omständigheterna. hur förklarar man till syskonen vad som skett, det skulle jag vilja veta.... :S



håll hårt i varann...

2010-11-06 @ 21:24:21
URL: http://orginoox.blogg.se/
Postat av: Siss

Det känns så futtigt att skriva nåt här....er sorg måste vara så stor att inget kan lindra den! Men vill ända skicka tröstekramar till er....har följt er flera år och hoppats på ett annat slut, men ibland är livet så hårt och orättvist! Cancer är en obarmhärtig sjukdom, som slår blint mot både barn och vuxna...det enda vi kan göra, är att skänka pengar till forskningen så denna sjukdom kan besegras.Låt oss alla göra det, så inga fler föräldrar behöver drabbas av detsamma som ni gjort!

Tänker på er...kram!

2010-11-06 @ 22:28:42
Postat av: linda

vad glad jag blev att ni tyckte om bilden!



Tänker mycket på er och er lilla ängel.



kram

2010-11-06 @ 23:53:04
Postat av: Petra

Det är verkligen en fin bild av Moa!

Jag tänker ofta, precis som Rosa skrev, på versen som du använt så många gånger i bloggen Jenny...ögon som glittrar och läppar som ler.....osv.

Er smärta och sorg kan vi aldrig känna, men vill ge er massor av styrka i detta overkliga, orättvisa som ni tvingas gå igenom.

Jag är helt övertygad om att ni kommer göra allt för att Moas begravning ska bli ett fantastiskt fint minne mitt i all sorg och smärta. Moa är enormt saknad, vi tänder vårt ljus och Olivia spelar ''sin'' låt och tänker på henne....

Ni är jättefina föräldrar och Oliver en jättefin storebror.



Kramar / Petra (Hugo och Olivias mamma)

2010-11-07 @ 12:27:43
Postat av: elinbenneborg

rip



även fast hon kanske inte är här,

finns hon alltid i era hjärtan!



som om ni inte visste det. känner inte er men kan säga att jag följt er blogg en tid nu och jag tänker på er!



all lycka

2010-11-07 @ 13:24:10
URL: http://elinbenneborg.blogg.se/
Postat av: Charlie

Tänker på er! Nu har Moa fått frid.. leker i paradiset med änglarna.. en dag ses ni igen.. jag tror på det.. Fina, vackra Moa <3

Tusen kramar till er alla! <3

2010-11-07 @ 14:20:52
Postat av: Jannice

Tänker på er så mycket.Tur att ni har Oliver.Han måste må jätte dåligt.Tur att han har så bra föräldrar som tar hand om honom.Kämpa på och ta väl hand om varandra.Moa slipper ha ont nu.Hon har det bra hos de andra söta änglarna i himlen.Kram

2010-11-07 @ 18:29:19
Postat av: Anna K

Jag gråter med er. Tänker så mycket på er.

2010-11-07 @ 18:59:19
Postat av: Anna Haapala Silfver

Vad jag lider med er!!!

Det ni går igenom är en förälders värsta mardröm, och man kommer ännu lite närmre den skräcken när man lever med ett cancersjukt barn. Finns inte ord som kan lindra er smärta men jag hoppas ni känner mina varma tankar...

Varför måste små barn drabbas av denna skitsjukdom...??? VARFÖR???

Stora Kramar till ER!!!

2010-11-07 @ 22:31:16
URL: http://www.utrotaklumpen.com
Postat av: Katarina/Titti

mina tankar är hos er hela tiden.

2010-11-07 @ 22:59:11
Postat av: Anonym

Fina lilla Moa tårarna kan inte sluta rinna.. Varför?

2010-11-08 @ 00:12:16
Postat av: anna

För några månader sen när jag började läsa er blogg knåpade jag ihop några bilder på er fina moa. jag hade jättegärna velat skicka de till er, men vet inte hur jag ska få tag på din epost adress? Finns det någon möjlighet att få den? Är så ledsen för er skull, men jäklar vilken tuff unge! som hon har kämpat, ni verkar vara världens finaste och bästa familj! sån kärlek.



2010-11-08 @ 00:30:16
Postat av: Cilla

Jag tänker så mycket på er alla fyra.

Kramar från Cilla på Lidingö

2010-11-08 @ 08:03:17
Postat av: Leena Svensson

Er lilla prinsessa blev en ängel i det blå,

däruppe får hon säkert mycket bättre må.



Vinka upp mot himmelen när saknade blir för stor,

då ett leende hon skickar därifrån hon bor.



Nu hon vakar över er varthän ni än går,

och glädjer sig åt sina åtta levnadsår.



Tänker på er



Leena

2010-11-08 @ 14:48:03
Postat av: Hannas pappa

Värme från oss i Halmstad,

"Massmis med"

Niklas

2010-11-08 @ 16:58:04
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: jess

Hej här hemma har alla styrketankar gått till er hoppas ni fick en fin dag och att den blev som ni tänkt er med fin musik m.m rå om varann nu i kväll massa massa kramar

2010-11-08 @ 17:50:04
Postat av: Sirpa/ Sabinas mamma

Sänder varma styrkekramar till er alla inför morgondan, jag kommer tända ljus och tänka på er och er lilla prinsessa Moa hela dagen.

Hon kommer vara med er och glädjas för alla fina blommorna som finns där i kyrkan.

Tänk kärlek! / Sirpa

2010-11-08 @ 20:18:33
Postat av: Cicci och Magnus

Hej kära ni!



Vi känner så med er smärta och vet tyvärr precis vad ni går igenom. Men allt som ska fixas med begravning och sånt gör att man kommer upp ur sängen. Är så lätt att bara ligga kvar och gömma sig... men det är inte bra för någon. Det känns väldigt skönt att veta att Moa har det bra nu och slipper den JÄVLA sjukdomen. Kanske Moa och Ellinor träffas igen och kan leka med varandra som "vanliga" barn. :) En go tanke. Tills vi får se våra änglabarn igen.



Krama varandra MASSOR!!!



Maila gärna om ni vill prata.



Många styrkekramar till er alla tre. Ni finns i våra tankar.

/ Cicci och Magnus (Ellinors Änglaföräldrar)

2010-11-08 @ 20:31:10
URL: http://ciccimagnusellie.spaces.live.com
Postat av: Hejhejhej

http://www.youtube.com/watch?v=cXHtftuPOVo

http://www.youtube.com/watch?v=cXHtftuPOVo

http://www.youtube.com/watch?v=cXHtftuPOVo

http://www.youtube.com/watch?v=cXHtftuPOVo

http://www.youtube.com/watch?v=cXHtftuPOVo

http://www.youtube.com/watch?v=cXHtftuPOVo



En video till Moa och hennes familj.

R.I.P Moa henriksson

2010-11-08 @ 21:59:50
Postat av: moa

Styrkekramar till er!

2010-11-08 @ 22:37:39
URL: http://moathemoses.blogg.se/
Postat av: Kia

Mina sista tankar denna natt går till er & er lilla Moa.

2010-11-09 @ 00:31:00
Postat av: p

tårar i floder, dom tar aldrig slut...

vilken kämpe eran dotter var!

jag har suttit och läst varenda ord du skrivit,

från början till slut, om och om igen.. och jag beundrar dig/er verkligen. vilken stark familj!



en sån fin tjej som Moa och den charmen som bara lyser om henne, en sån tjej får mig så varm om hjärtat.



ta hand om er och ni vet att nu finns det en till ängel där uppe som tar hand om oss på jorden,

speciellt er som kämpat så hårt för henne!



hon kommer alltid att finnas hos er.



2010-11-09 @ 00:34:08
URL: http://ppetrasimonsson.blogg.se/
Postat av: KATTA

Tänker på er extra mycket denna svåra dag

och skickar massor med styrkekramar till er

alla....

KRAM KATTA

2010-11-09 @ 07:34:43
Postat av: Helen

Ja, så är denna svåra dag kommen...har tänkt på er nästan all min vakna tid, sen lilla Moa blev en ängel..tittade på videon på youtube...så fina bilder på lilla kämpen, tänk, nu får hon träffa lilla Felicia igen och leka med varandra utan smärtor..dom var ju såna kompisar i Lund..

Moa har varit här på jorden alldeles för kort tid, men tänk så mycket hon har lärt oss bloggläsare, genom att kämpa och vara så otroligt stark, tyvärr räckte det inte, men hon har gjort avtryck i mångas hjärtan...mitt bl.a....Nu vakar hon över er och nån gång ses ni igen.

Hoppas denna svåra dag ändå blir fin för er med fin musik, kanske fint väder, många fina minnen...ja, ni har säkert lyckats göra Moas sista resa minnesvärd, sån kärleksfull familj som ni är...och det är Moa värd!!

Alla mina varmaste kramar skickar jag till er och tänker särskilt mycket på er idag! Kramar från Malmö

2010-11-09 @ 07:51:18
Postat av: Lena i Lyckebo

Här kommer styrkekramar från mig i dag, mina tankar är hos er.

Lena<3

2010-11-09 @ 09:18:56
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Malin

Ni finns i mina tankar denna svåra dag.

Många styrkekramar är skickade

2010-11-09 @ 10:30:29
Postat av: Sari & Pontus

Klockan är nu 10:30...vi tänder ett ljus för Moa och för er.....Ni finns i våra tankar och i våra hjärtan

2010-11-09 @ 10:35:57
URL: http://tuulikki.blogg.se/
Postat av: Maya

Underbar bild, jag har tänt ljus här och tänker på er i denna svåra stund, att ta adjö av sitt barn, syster, kompis gör ont!

Massor med kramar från Åhus

2010-11-09 @ 10:46:09
URL: http://mayashideout.blogspot.com/
Postat av: Lena i Markaryd

Ni är ständigt i mina tankar och alldeles särskilt förstås denna svåra dag.

Styrkekramar från Lena

2010-11-09 @ 11:09:23
Postat av: Katarina/Titti

Vi tänker på er og ber för att dagen blir så vacker som ni önsket, sorgen kan ingen ta väck men ikke heller minnen om Moa som viste massa människor vad tapperhet og kärlek egentligen innebärer. Fred over hennes minne.

2010-11-09 @ 11:12:59
Postat av: Sara

En minnes video till er:

http://www.youtube.com/watch?v=9ecAAa_aFcY

http://www.youtube.com/watch?v=9ecAAa_aFcY

http://www.youtube.com/watch?v=9ecAAa_aFcY

http://www.youtube.com/watch?v=9ecAAa_aFcY

http://www.youtube.com/watch?v=9ecAAa_aFcY

http://www.youtube.com/watch?v=9ecAAa_aFcY

http://www.youtube.com/watch?v=9ecAAa_aFcY

http://www.youtube.com/watch?v=9ecAAa_aFcY

http://www.youtube.com/watch?v=9ecAAa_aFcY

http://www.youtube.com/watch?v=9ecAAa_aFcY

http://www.youtube.com/watch?v=9ecAAa_aFcY

http://www.youtube.com/watch?v=9ecAAa_aFcY



(Hoppas det var okej, att låna bilder, annars är det bara att säga till tar jag bort videon)



<3

2010-11-09 @ 11:18:04
Postat av: Karin och Bertil

Ni finns i våra tankar ännu mera idag än andra dagar. Önskar att allt blir så fint som ni vill.

kram

2010-11-09 @ 11:43:55
Postat av: Elin A

Tänker så på er! Många varma kramar Elin

2010-11-09 @ 11:49:07
Postat av: Moa

tänker lite mer än vanligt på er idag. kramar!

2010-11-09 @ 11:50:50
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: sanna

Klickade in på er blogg av en slump, tårarna faller när jag läser om er moa. Kan inte men ord förklara hur ledsen jag är för er skull. En klasskamrat till mig gick också bort i cancer för snart ett år sedan(ni kanske läst om honom, gustav rudstedt?). Kramar till er, (fast jag inte känner er).

2010-11-09 @ 14:25:58
Postat av: Kristianstadbo

Tänker på er så på denna oerhört svåra dag. Hoppas ert farväl av er älskade lilla Moa blev ljust och vackert trots all smärta. Har tänt ljus för Moa.

Styrkekramar

2010-11-09 @ 14:54:44
Postat av: Nettan

Tänker på er alla dagar men speciellt idag. Jag hoppas att allt gått bra idag. Så många gånger man önskar man hade något magiskt, jag tror ni vet vad jag menar. Många kramar

2010-11-09 @ 16:24:09
Postat av: syren

Tänker på er!Jag hoppas att ert farväl till er underbara lilla Moa blev ljus och vacker trots all smärta.Många kramar.

2010-11-09 @ 17:29:58
URL: http://www.metrobloggen.se/abc
Postat av: syren

Tänker på er denna svåra dag. Hoppas att det blev ett ljust och vackert farväl av er lilla Moa,trots all smärta. Många kramar

2010-11-09 @ 17:35:09
Postat av: Disa

Blev helt tagen när jag läste denna blogg!

Så svårt att veta vad man ska skriva!

Men massa kramar!

2010-11-09 @ 18:29:26
URL: http://daajs.blogg.se/
Postat av: Cilla(Evelinas mamma)

Har tänkt så på er idag,denna oerhört jobbiga dag då ni skulle ta ert sista farväl av er lilla Moa.

Ta hand om er, kämpa på låt det ta tid. Det stämmer absolut inte att tiden läker sår, men det gör lite mindre ont nån gång då och då...Kram från Cilla, mamma till ängeln Evelina

2010-11-09 @ 18:43:58
URL: http://prinsessanevelina.blogspot.com
Postat av: Åsa

Sänder vårt djupaste deltagande i er stora sorg. Tankarna har gått till er idag. Kram

2010-11-09 @ 20:07:09
Postat av: Maria

Efter att ha varit borta från internetvärlden ett par veckor läser jag med tårar i ögonen om er lilla Moa... Vilken vacker berättelse om något så sorgligt som Moas färd mot döden... Skickar er massor med styrkande kramar, ta hand om er alla!

2010-11-09 @ 20:28:47
Postat av: Jessica Blennborn (Moas resurs)

Tack så mycket för en väldigt jobbig men fin begravning.

Så mycket blommor precis som Moa tyckte om i alla regnbågens färger.

Ni har verkligen kämpat på in i det sista o varit helt fantastiska både som vänner men oxå som föräldrar till min hjälte Moa.

De fina stora röda hjärta rislamporna var helt fantastiska.

De flög iväg... så fridfullt o har nog landat uppe bland molnen hos Moa vår lilla Ängel

Sköt om er o ta hand om världens goaste Oliver nu som säkert behöver mycket stöda av er. Saknaden efter Moa är så fruktansvärd stor o fast hon aldrig kommer åter så finns hon i allas våra hjärtan. Hanaskogs egen lilla prinsessa har hittat hem till alla Änglabarn nu o leker säker redan med Felicia som hon hade så mycket roligt med.

En bamse Kram till er Johan, Jenny o Oliver

Från Jessica, Oliver, Felix, Elliot o Nemo

2010-11-09 @ 20:33:28
Postat av: Emmas mamma

Tänker på er idag! Styrkekramar till er underbara familj <3

2010-11-09 @ 21:38:24
Postat av: Pia-Lena



Jag har tänkt på er idag när ni hade den jobbigaste dagen i ert liv med att säga farväl till lilla Moa som nu har blivit en ängel. Tack Jenny att du har svarit på mitt sms som jag skickade idag för jag o mina barn tänkte på er. Vi är här för er o ta väl hand om er nu.



Kram

Pia-Lena o Magdalena o Glenn

2010-11-09 @ 22:13:18
Postat av: Lena i Lyckebo

Goaste finaste ängeln Moa, vaka över din älskade familj och stöd Oliver i hans liv framöver<3

2010-11-10 @ 00:07:24
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Ulrica

Vill bara skicka en jättekram till Er! Finner inga ord.

2010-11-10 @ 09:40:34
URL: http://www.lifebyulrica.blogspot.com
Postat av: KATTA

Mina Tankar går till er som vanligt.

Jenni,Johan & Oliver TILLSAMMANS är

ni starka....

STYRKEKRAMAR KATTA



R.I.P MOA Himmlens Finsaste Ängel

2010-11-10 @ 09:43:28
Postat av: felicia

så jävla orättvist livet är!

jag tänker på er och hoppas att ni klarar er igenom detta!

Lilla moa, du lämnade världen alldeles för tidigt!



2010-11-10 @ 09:46:56
URL: http://chickmama.blogg.se/
Postat av: Elin

Fy fan vad livet är orättvist!!! :(



Sitter här och gråter nu...



Vila i frid sötaste dockan!! <3



Beklagar verkligen sorgen... Usch att få se sitt barn dö... :( :( Varma kramar till er...

2010-11-10 @ 10:54:24
URL: http://julaftonsmorgon.blogg.se/
Postat av: TINDRA

Måste bara säga tack så jätte mycket för en superfin begravning. Otroligt vackert med allt ni hade förberett, bildspel,musik,kort på Moa, blommor ja allt var fantastiskt vackert. Och med våra barn som sjöng så vackert för Moa,starkt gjort av barnen.

Vi stod i fönstret igår kväll och tittade när rislamporna flög upp i luften, vilken fantastisk upplevelse att se. Nu har lilla ängel Moa det bra.

Hon kommer alltid finnas en plats i våran hjärtan.



Jenny, du kan höra av dig om du vill tjabba eller gå ut med hundarna nån gång, det är bara att sms:a eller ringa. Vi finns här för er<3.

Kramisar Rosa

2010-11-10 @ 14:49:04
URL: http://moahenriksson.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Ännu en gång,Jenny,tack för att du orkar uppdatera oss, trots er stora förlust.Förstår av alla kommentarer att det var en fin och minnesvärd dag igår. Det var säkert en stark upplevelse för många. Moa kommer alltid att finnas i mitt minne som den hjälte hon var. Ta hand om varandra, och ta en dag i taget. Vet att vi är många som känner med er.

2010-11-10 @ 17:10:46
Postat av: Bella

Hittade just hit, och ville bara säga att jag tänker på er. Ingen förälder ska behöva uppleva sitt barns död.

Skickar er tusen och åter tusen styrkekramar.

2010-11-11 @ 15:25:04
Postat av: Jannice

Nu har ni haft begravning för Moa.Kan tänka mig att det var fint.Det var säkert mycket folk.Det var många som kände Moa.Nu har ni en jobbig tid fram över.Men ni kommer klara detta.Ni har Goa Oliver.Han behöver verkligen er nu.Ta hand om varandra.Moa har det bra.

2010-11-11 @ 15:30:13
Postat av: Katarina/Titti

Tänker på er många gånger om dagen. ônskar jag kunde senda massa varme og energi till er så att ni klarer av en dag i taget.

Titti

2010-11-11 @ 16:21:34
Postat av: u name it

Hej! jag gör ett projekt i skolan om framtid och drömmar och jag valde ämnet om sjuka barns drömmar. Jag valde moa som ett bra exempel! hon verkade så full av liv! beklagar verkligen sorgen! Men vad var moas största dröm ? :) Vad ville hon bli när hon blev stor?

2010-11-11 @ 18:22:19
URL: http://cccarroo.blogg.se/
Postat av: Ulla Walén

Hej!



Min man, Richard, känner Moas farfar mycket väl. Jag själv har följt Moa några år på bloggen, men inte orkat alla gånger. Barn med cancer...ja, visst kan de överleva och det är ju hoppet man lever för. Richard och jag beklagar hur mycket som helst det som har drabbat er. Mina tårar rinner då jag läste om Moas sista dagar. Vi visste inte... Jag själv känner så mycket för er över saknaden av henne och självklart ert barn som "gått över till andra sidan". Ja, jag vill tro att den andra sidan finns och att Moa mår jättebra nu med andra nära och kära. Fullt frisk. Men det jag och Richard vill säga är att vi tänker på er alla i Moas familj. Lev väl och vi delar er sorg.



Med vänliga hälsningar



Ulla Walén

2010-11-11 @ 19:34:50
Postat av: Annika Persson

Hej Familjen henriksson.

Var i dag med min son som gick i samma klass med er Moa i kyrkan, vi tittade på dom otroligt fina blommorna och sen i kyrkan tände vi varsitt ljus för Moa, tårarna gick inte att hållas tillbaka. Tänker på er och HOPPAS att ni tar er igenom detta som är så orättvist.

Mvh och varma kramar Familjen Persson i Västerslöv

2010-11-11 @ 21:56:38
Postat av: Sanna

jag har nog aldrig gråtit så mycket som jag gjorde när jag läste det här, jag hoppas Moa har de bra i himlen !

Finns inget jag kan skriva för att få er att må bättre, men jag vill att ni ska veta att jag tänder ett ljus för Moa, det är inte mycket men det är nånting.

Vila I Frid Moa Henriksson

2010-11-11 @ 21:57:17
Postat av: Malin Cullander

Tänker på Er!

2010-11-12 @ 09:25:21
URL: http://www.ostbagar.dinstudio.se
Postat av: Elisabet Roslund

En Kram som jag skulle vilja ge er.....jag vet att ni behöver mycket stöd nu.......

2010-11-12 @ 10:16:38
Postat av: Lena i Lyckebo

Hello Kitty-prylar fanns vid kassan i Jukkasjärvi Konsum i dag när jag handlade och lilla Moa fanns i mina tankar på hemvägen.

En stark och imponerande person som verkligen älskade livet och sina anhöriga, jag är tacksam att fått läsa denna blogg om en verklig kämpe.

Lena<33

2010-11-12 @ 20:28:01
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: katarina/titti

I dag så gikk jeg inn och såg på den lilla filmen på you tube som Sara hadde gjort. Jeg finner faktisk inte ord som kan beskriva hur fint du har gjort det, ett fantastisk litet minne om sötaste Moa. Takk..

Titti

2010-11-12 @ 20:41:53
Postat av: Elin A

Tänkte så på er igår när det var idol och att ni brukade måla under tiden som ni tittade på programmet. Lilla fina Moa!

Många varma kramar Elin

2010-11-13 @ 10:38:15
Postat av: Maria

Hej! Vill bara sända en kram. Jag tänker på Moa och er varje dag. Jag o min man pratade igår hur det skulle gå om vi förlorar vår dotter. Hur överlever man det? Jag hoppas att Moa sänder styrka från himlen till vår lilla.

En skrev här att barn med cancer... Visst kan dom överleva men man lever på hoppet. Naturligtvis lever man på hoppet när man drabbas av cancer. Men i ovisshet. Och tack och lov så klarar många denna sjukdom från he-vetet. Men ingen som har varit med på en sådan här resa kan förstå vad familjen går igenom. Ni kan inte förstå hur en dag ser ut. Allt ens barn får genomlida för att ta sig igenom sjukdomen. Och kanske inte få fortsätta finnas med oss. Och det är många familjer i detta land som lider... Och lever i hopp och förtvivlan.

Tack för att ni med bloggen har lyckats förmedla lite hur det är, jag hoppas att ni ska orka fortsätta... Kramar

2010-11-13 @ 10:54:32
Postat av: Anonym

En stor kram från en tjej i Skåne. Har blivit väldigt berörd av er resa. Vila i frid. Moa. <3

2010-11-13 @ 15:25:00
Postat av: Jannice

Tänker på er väldigt mycket var dag.Kram

2010-11-13 @ 16:10:21
Postat av: Nanette

Inte många gånger jag läser något på en blogg med tårar rinnandes.. Vet att inga ord kan lindra smärtan, men vill sända en styrkekram till hela familjen! Har själv förlorat en bror och tomrummet går inte att förklara... Ta hand om varandra! Ni kommer ses igen..

2010-11-13 @ 16:52:01
URL: http://nanetteochlitetill.blogg.se/
Postat av: Hannas pappa

En varm kram från en drabbad familj till en annan.

"Massmis med"

Niklas

2010-11-13 @ 22:13:55
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: michelle

beklagar över er sorg, grät när jag läste dina inlägg om fantastiska moa. Inget en förälder ska få vara med om..

2010-11-14 @ 11:30:52
URL: http://skonhetsexperten.blogg.se/
Postat av: felicia

Mina tankar går till er. Jag skickar varma ömma tankekramar till er alla. Var starka! Ni har kämpat bra. Och kom ihåg, detta är inte sista gången ni ses. Håll ut. Kram ♥

2010-11-14 @ 13:54:40
URL: http://feliciasmeds.blogg.se/
Postat av: Kia

Tittar in här varje dag,flera gånger.Tänker på er.

2010-11-14 @ 14:14:17
Postat av: Sara

Tänker på er, läser och gråter. Styrkekramar i massor!

2010-11-14 @ 14:41:07
Postat av: Natalie

ursäkta men vad handlar bloggen om? :/

2010-11-14 @ 16:49:23
URL: http://natella.blogg.se/
Postat av: niklastidstrand.blogg.se

braaa blogg!!

2010-11-15 @ 05:17:49
URL: http://niklastidstrand.blogg.se/
Postat av: Maria

Så vacker er dotter var!

Jag har fixat en bild på henne om ni vill ha den :).

Tänker på er!

Hälsningar Maria

2010-11-15 @ 09:33:44
URL: http://marydasilva.wordpress.com
Postat av: emma - mamma till dwayne

först o främst vill jag bara säga att ni allihopa är starka! jag förstår inte er situation men jag kan bara tänka mig vad ni går igenom .. hon är förmodligen på ett bättre ställe nu och lider inte längre av smärta eller sjukdom. hoppas att allt känns lättare inom snar tid och lycka till i framtiden med allt! beundrar dig&hela din familj, tillsammans kommer ni klara vardagen igen.



jag skickar massa bamsekramar! grät än tår när jag läste alla inlägg. hadet så bra, skickar tankar åt er! kram, emma

2010-11-15 @ 11:30:32
URL: http://eemmaaaaa.blogg.se/
Postat av: IsabellaJohanna

http://www.youtube.com/watch?v=5YqowPH_90s

http://www.youtube.com/watch?v=5YqowPH_90s

http://www.youtube.com/watch?v=5YqowPH_90s

http://www.youtube.com/watch?v=5YqowPH_90s



EN VIDEO TILL MOA OCH HENNES UNDERBARA FAMILJ,

LYSSNA OCH KOMMENTERA!

en kommentar betyder väldrig mke(:

2010-11-15 @ 16:17:11
URL: http://isabellajohannakarlsson.blogg.se/
Postat av: KATTA

TANKARNA FINNS I HANASKOG

KRAM PÅ ER

2010-11-15 @ 16:58:31
Postat av: Yasmine

R.I.P ♥

2010-11-15 @ 21:08:47
URL: http://yasminemagnusson.blogg.se/
Postat av: Katarina/Titti

Känslorna är många när man sitter här och prövar att skriva något som ger mening, jag vill skriva ord som får er att kjänna er lite bättre men så meningslöst. Ord är som regnet som faller en höstkväll och löven som farer för vinden. Månen kjännes så kall ut og stjärnorna på himlen så långt borta. Men när jag står på min balkong kan jag se månen og litt nedanfor "hänger" det en stor stjärna, det er Moas sin stjärna, vi stod på balkongen en kväll när Moa hadde blitt en liten rosa ängel og såg opp på himmelen. Så der var den, Moas stjärna, hur kan hun någonsin bli glömd då? Varje kväll är hun her,.lyser opp min himmel og jag söker tröst i min tro att änglar har små stjärnor som de sitter på mens de leker. Det ger meg fred å tro det. Så stjärnan här är Moas sin. âlskade Moa, fast jag inte kjände deg og fast jag bara kjände din farmog og hennes syster så kjänner jag att du på en liten måte blev min også.. såg deg på kjökket i en liten video når du passade parykker.. Jeg syns du var sötast utan da.. Jag tänker på din bror Oliver, jag hoppas att han får små stunder av ro i sin stakkars själ og får lov att väre i nuet og i de reaksjoner som kommer og går.

När jag såg den lilla snutten på you tube om Moa min mio så smalt det for meg totalt. Men samtidig så oändelig fint gjort. Jag älskar å se på filmene. Ger meg enda mer förståelse for hvor älskat hun var og är. Jag önskar, nej jag ber om att visst ni behöver något hjälp til något. Jag vet att man kan bli veldig hardt rammet ökonomiskt drabbat og inte för å vara veldig intim där så kan alt hjelpa, for da föler jag att jag kan bistå på en måte som kan hjälpa er lättare, kanskje kjöpa noe som Oliver virkligen vill ha. Nå er jag veldig rädd for att det skal bli galt här, og man kan inte slå veck sorg med å kjöpa något men jag hoppas og jag tror att Oliver kanskje hadde satt stor pris på å få något som vi andra kanskje kunne sette inn så han fikk kjöpa seg noe han virkeligen ville ha.. Kanskje en liten bitteliten glädje for han en liten stund.

Var så snill ikke tänk att jag blander meg inn, men jeg vill så gjärna få lov å gjöre något fint for Oliver.

Många böner till er från en som önskar bara det bästa för er.

Ydmykt titti

2010-11-15 @ 23:25:28
Postat av: Lillemor

Tänker på er miste mitt barn 07 vet hur ni känner er tungt o man har så ont i själen kram

2010-11-18 @ 06:30:38
URL: http://minneavehline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0