Lördag morron 23 Oktober

23 Oktober

Veckan har inte varit så bra, Moa har fått mer ont och Kvh har varit här och höjt morfinet rättså drastiskt, hon ska inte ha ont den stackaren. Hon har sovit lite mer också nu i veckan, men på kvällarna har vi ändå både spelat Yatzy och ritat.

Vi bytte nålen i tisdags då hon haft den i 10 dagar och igår när Kvh var här för att kolla så att Moa tömmer sin urinblåsa så fungerade inte apparaten som den skulle, hon är väldigt tålig och det har hon varit hela sjukdomstiden, just nu ligger hon inne i sängen hos Johan och ja hör henne grymta i mellanåt, troligtvis av smärta, innan jag steg upp vid 06.00 i dag så tryckte ja på pumpknappen så hon fick i sig lite mer morfin för att kunna sova lungt.

Det blir ett kort inlägg idag, vi får se hur denna helgen blir, dagarna ser inget annorlund ut annars, det är filmer som gäller och för mig o Johan är det bara att finnas till..



På kvällarna när vi går och lägger oss ja o Moa så pratar vi igenom dagen som gått, ja talar om hur mycket ja älskar henne och alltid kommer att vara hos henne, och igårkväll sa hon "Ja älskar dig mamma, många miljoner, miljoner gånger...

Det är väldigt viktigt för Moa att säga Godnatt, så både Johan o ja pussar och gosar med henne innan hon somnar... 

MOA
Vi älskar dig så innerligt mycket att vi snart går i sönder..

Vill passa på igen och tacka för blommor, kort och presenter som kommer till barnen,,, Tusen tack allisammans


Kommentarer
Postat av: Majsan

En styrkekram för denna dag och helg. Ofattbart lidande ni får gå igenom.

2010-10-23 @ 07:30:18
Postat av: Lena

Tänker på Er

2010-10-23 @ 07:35:19
Postat av: Sussi

Många styrkekramar till er alla fyra,tänker på er.

2010-10-23 @ 07:45:26
Postat av: Johanna

Tänker på Moa och er fina i familjen.



Njut av er fina dotter...



Kan inte skriva nått för att trösta, ni befinner er i det värsta man kan göra.



Styrkekramar och kärlek från mig

2010-10-23 @ 07:45:41
URL: http://grynisen.bloggplatsen.se
Postat av: Elin A

Tänker så på er och mardrömmen som ni lever i! Skönt om Moa slipper ha ont sista tiden.

Fina söta Moa!

Många varma kramar Elin

2010-10-23 @ 08:17:48
Postat av: änglamamma

<3<3<3<3 styrka och kärlekstankar till er alla<3<3<3 kram till er alla

2010-10-23 @ 08:23:10
Postat av: Nilla

Lilla fina Moa, det är så fruktansvärt, orättvist, hemskt att ett barn ska drabbas så här gråter floder gör jag när jag läser och jag önskar att Moa mår så bra som det bara går, utan smärta och oro. Tänker på henne hela tiden och önskar så att det vore annorlunda för er Kram!

2010-10-23 @ 08:26:17
Postat av: cecilia

Lilla skrutt Moa som kämpar på, sänder er och Moa mina varmaste tankar, kram Cecilia

2010-10-23 @ 08:27:24
Postat av: Karolina

Tänker på er alla och sänder massor av styrkekramar till er alla.

2010-10-23 @ 08:32:36
Postat av: Fam.Salomonsson

tänker på er!

2010-10-23 @ 08:42:33
Postat av: Jessica

Skickar värme å kramar som jag hopas kan hjälpa lite i det helvete ni befinner er i. Kramar till er alla!!

2010-10-23 @ 08:44:36
Postat av: sandra

ofattbart lidande ni går igenom.... men ni är inte ensamma...



och det är viktigt att veta att tusentals går igenom samma sak, - varje dag. och flera har redan "been there, done that".... och gått igenom det värsta. här har du en, denstarkastestjarnan.blogg.se hon tappade sin lilla son 1,5år gammal i cancer.

hon är ett utmärkt exempel på ATT LIVET FAKTISKT KAN FORTSÄTTA EFTER!



jag beundrar er som orkar måste jag säga.... ni är verkligen en förebild för oss andra, svaga och veka. vi som oroar oss trots att våra barn är friska. vi som får panikångest för mindre.



näe du, ta hand om dig och din familj. håll moa hårt. jag har själv bekanta och nära som varit drabbade och när det bara finns en utväg så är det bara dom runt omkring som kan "lätta" på det jobbiga för den drabbade. genom att finnas där som stöd. ge kärlek i mer doserande former änn medecinen. tyvärr kan det bli så långdraget för dom drabbade och det är synd! vid vissa tillfällen önskar man att det fanns dödshjälp i sverige så våra kära slapp lida sista tiden. att det fick "gå fort".. för det värsta som finns är att se dom lida" att se dom tyna bort....



ALL KÄRLEK TILL ER! fortsätt kämpa, fortsätt hoppas. ibland önska man att under&mirakel kunde ske.

2010-10-23 @ 08:51:07
URL: http://orginoox.blogg.se/
Postat av: Cilla

Tänker på er och vill säga er så mycket, men orden finns inte.............Kram Cilla

2010-10-23 @ 08:58:33
URL: http://www.prinsessanevelina.blogspot.com
Postat av: Kia Hulin

Läser här på din blogg att vi är tyvärr flera i er situation.Vi om några vet ju hur baksidan av livet ser ut.Kan bara skicka kramar och varma tankar till hela familjen.Pussa lilla Moa från mej.Många,många hälsningar och kramar,Kia

2010-10-23 @ 09:09:26
Postat av: mia

Tänker så ofta så ofta på er och skickar kärlek, trygghet och lugn till er alla. Stora Starka Styrkekramar mia.

2010-10-23 @ 09:11:12
Postat av: Gubben

tänker på er o lilla moa många kramar från oss

2010-10-23 @ 09:34:24
Postat av: marianne

Ni behöver aldrig ha dåligt samvete, efteråt, för ni har verkligen gjort ALLT för er dotter, det är något att vara stolt över.

2010-10-23 @ 09:39:19
Postat av: sofie

Det gör så ont att läsa om allt Moa och ni tvingats/tvingas gå igenom. Ni gör allt ni kan genom att finnas där för er älskade dotter, men jag vet också vilken total hjälplöshet och maktlöshet man känner. Vi förlorade vår lilla dotter i cancer för snart ett år sedan. Många kramar till finaste Moa och hennes familj.

2010-10-23 @ 09:43:17
Postat av: Connie Hansen

Tänker på er......<3

2010-10-23 @ 09:48:41
Postat av: LISA

hej hej! Vad hittar du på?

2010-10-23 @ 10:10:25
URL: http://petterssonliisa.blogg.se/
Postat av: syren

Tänker på er! Jag kan inte förstå varför ett barn ska behöva ha det på detta vis.Många kramar och styrka till er. Kram

2010-10-23 @ 10:19:55
URL: http://www.metrobloggen.se/abc
Postat av: katarina/titti

Vad skriver man till en familj som er på väg å gå i stycker og som har levt i konstant oro og håp, fram og tilbaka med gledje og den størsta sorg? Hjälper det å veta att andre har gått igjennom det eller att det ikke er sista gången det dessvärre kommer till å skje? Nej jeg tror ikke det er någon tröst, bara ett jävla konstaterande att canser/andre små jävlar av sjukdommar tar livet av ett barn når det egentligen skall få lov å blomstra og vara en del av livet i massevis av år. Sorg å mista ett barn er så komplisert og tabubelagt tema, vi som er "heldiga" vet ikke vad man skall skrive/säga og många drar seg väck, mens andra igjen tror en massa og kommer med råd som kanskje er velment men som sikkert kan følas som en hästspark i magen for den det berør. Man må låta den som har mistet ett barn bara få lov å prata og kjänna att man er der og man kommer till å være där. Men Moa er här nå og får all den kärlek, omsorg og trygghet hun kan ønske. Vi andre tror jeg må tenka på resten av familjen, Oliver og en mamma og pappa som har et helvete og trenger massevis av omsorg, kärlek og trygghet nu og etterpå når det värsta har skjedd.

Med det mener jeg ikke å skriva att man ikke skall tänka på Moa men å be for henne og sende masse cyberklemmer og tankar for det gjør jag varje dag og tänder ljus for henne, ett for henne og ett for Oliver og ett for mamma og pappa. De står sammen som en liten familj og varmen som kommer fra dem är ett lite håp om att Moa inte har så vondt og att familjen hennes skall få små stunder av ro mitt i allt.



2010-10-23 @ 10:19:57
Postat av: Mona S-borg

Tänker på er varje dag, men det finns inga ord.

Det måste vara helt ofattbart att se sitt eget barn tyna bort på detta viset. ORÄTTVIST. Kramiz till er alla. Hoppas helgen blir så bra den kan bli för er.

Finns inga ord..................Kramizar Mona

2010-10-23 @ 10:26:47
Postat av: malin

Tänker på er, beundrar er och er enorma vilja att bara finnas där, mycket fint fotocollage

2010-10-23 @ 10:40:12
Postat av: Åhus

Hej! Precis som du skrev " det handlar om att finnas till"....Styrka, kraft och mod till er.

2010-10-23 @ 10:40:22
Postat av: Hannas pappa

Egentligen spelar det ingen roll VAD man skriver till er i en detta emotionella skruvstäd som ni befinner er i. Vi kan bara visa att vi har er i våra tankar och det tror jag att ni har insett för länge sedan. Ett ord, ett rop på hjälp, när ni vill...

"Massmis med"

Niklas

2010-10-23 @ 11:12:25
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Lisa

Tänker på er alla!

Kram från Lisa

2010-10-23 @ 11:29:17
Postat av: Gitte

Tänker på er varje minut, varje sekund. Att bara finnas till ... ja finns inga ord, finns inte tårar tillräckligt för känslorna som väller upp inom en och då förstår eller ja man kan inte förstå hur ni måste känna o tycka! KRAM till er i mass

2010-10-23 @ 11:48:03
Postat av: Annika

Åh vad jag lider med er. Önskar så att alla vi som följer er kunde göra mer än bara hoppas. Varmaste kramarna från Annika

2010-10-23 @ 11:54:08
Postat av: Sirpa/ Sabinas mamma

Massvis av styrkekramar till er alla, tänker på er varje dag och speciellt Moa.

2010-10-23 @ 12:38:58
Postat av: Inger M

Fina familjen, Tack för din uppdatering ! Tack för att du orkar delge oss !

Finner inga ord för vad ni får utstå.

Vad lilla Moa får utstå !

Tänker så innerligt på er...............!

Varmaste kramen

Inger M

2010-10-23 @ 12:40:08
Postat av: Therése L

Vilka kämpar NI är!! Beundrar Er verkligen <3 o tänker på Er dagligen!



Massor med kramar från familjen Lindström

2010-10-23 @ 12:58:11
URL: http://sotalillasyster.blogspot.com
Postat av: Jannice

Hoppas verkligen att Moa slipper ha ont.Det smärtstillande som finns idag är ju verkligen jätte bra.Det viktigaste är ju faktiskt att man inte ska ha ont.Det måste ju vara ännu värre för barn med all smärta som cancer ger.Jag har jobbat mycket med äldre patienter som har cancer.Det är jätte jobbigt för er nu.Ha det så bra ni kan.Stackars lilla Moa.Ni är så bra och fina föräldrar och Oliver är en sån snäll storebror.Hur går det för honom.Är han hemma från skolan.Hoppas hela familjen är med Moa in i det sista.Kram

2010-10-23 @ 13:00:46
Postat av: Johanna

Igår tände jag ett ljus för Moa, för er, i domkyrkan. Det kändes som att det var det minsta jag kunde göra. Önskar det fanns något annat jag kunde göra...

2010-10-23 @ 13:08:38
URL: http://justnuochidag.wordpress.com/
Postat av: Moa

hoppas verkligen att morfinet hjälper bra så Moa slipper ha så ont... vilket fruktansvärt orättvist helvete hon får vara med om. VARFÖR??? det finns ingen mening. men hon har världens bästa familj, mitt i allt. glöm aldrig det. jag tänker så mycket på er. är tillfälligt internetlös men prickade tydligen in internettiden på bibblan lagom till uppdateringen, och det känns så jobbigt att gå in här varje gång när det inte blir bättre. när det är så verkligheten ser ut. man vill inte att det ska vara så. men tack för att ni uppdaterar, mitt i det ofattbara som ni måste gå igenom. tänker så mycket på er. många kramar.

2010-10-23 @ 13:10:46
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Anna-Lena

Jag har följt er via bloggen i ca 2 år men aldrig kommenterat tidigare. Inte mycket jag kan göra eller säga till er men jag tänker på er och skickar massor av styrka till er.

2010-10-23 @ 13:33:08
URL: http://zimtsternli.blogg.se/
Postat av: Jenny

Moa är omgiven av så mycket kärlek att det nästan gör ont att läsa. Ni är så fina...hela familjen!

2010-10-23 @ 14:01:14
URL: http://famsmeding.blogspot.com
Postat av: Kia

Tänker på Er varje dag,flera gånger om dagen. <3

2010-10-23 @ 14:37:10
Postat av: Anna

Kära familj!!

Ni finns, liksom alla andra här, i mina tankar!!

Vad mer kan jag skriva...

Önskar att ni slapp gå igenom detta vidriga!!

Lilla söta, fina Moa!! Om jag ändå kunde göra något!!

Starka familj!! Hoppas ni har många som tar hand om er oxå!! All min kärlek från djupet av mitt hjärta!!!!

Anna

2010-10-23 @ 14:52:55
Postat av: Leena Svensson

Många kramar till er, finns inte mycket mer att säga.



Jag beundrar er styrka



Leena

2010-10-23 @ 15:01:31
Postat av: Birgitta

Den fina kärlek ni har emellan Er i familjen är fantastisk och knuten med den eviga kärlekens röda rosett. Finare kan det inte vara för Moa just nu och med hjälp av morfinet som lindrar smärta och lägger bomull runt oroliga tankar har Moa det så bra det går att få i denna orättvisa värld. Vad gör det om Moa blir "dimmig" av morfinet, huvudsaken är att hon inte behöver ha tunga tankar och funderingar som inte leder till något annat än tårar. Känner Er inte men känner den smärta och det vacum Ni lever i.

2010-10-23 @ 15:17:14
Postat av: Helen

Tänker på er och skickar massor med kramar...

2010-10-23 @ 15:40:59
Postat av: moa

Skänker styrkekramar till er, och jag tänker på er!



<3

2010-10-23 @ 15:51:12
URL: http://moathemoses.blogg.se/
Postat av: Maria Thernström,Nyköping

Jag tänkerpå alla som är i er situation....Skillnaden är att du satt ord på det,på ett helt fantastiskt sätt! det gör ont in i märgen när jag tänker på smärtan och den hemska väntan ni går igenom. Många stora varma kramar till er alla i familjen <3

2010-10-23 @ 16:35:59
Postat av: Lena i Lyckebo

Lillgumman<3333 Jag skickar så mycket kramar som det går till er alla.

Lena

2010-10-23 @ 17:22:35
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Moa G

Tråkigt att läsa att Moa har ont. Hoppas hon slipper det! Tänker på er, ha det så bra ni kan i helgen. Kram!

2010-10-23 @ 17:48:05
Postat av: Veronica

Kram till er alla,

jag kikar in varje dag för att titta till lilla Moa.

Livet far så hårt fram med henne,

tappra lilla tjejen som kämpar så...

Fattar ej att hon inte kan få vinna kampen och förbannar dagligen cancermonstret som ställer till med detta helvete för er.

Och korten säger ju allt,svullnaden och blåmärken/missfärgningar på liten barnakropp-nej fy fn finns ingen mening med detta att små barn blir sjuka bara så jvla ofattbart orättvist:(

2010-10-23 @ 17:48:46
Postat av: wilma

Vad jag tänkt på er under den gångna veckan. Varit inne på bloggen flera gånger per dag. Berättat för många av mina vänner om er och bett dem besöka er blogg. Tycker att du har enorm styrka att dela med dig till oss alla om er fruktansvärda situation med lilla söta Moa. Du väcker många tankar inom oss om hur skört livet är och att man skall ta vara på varje dag som om den vore den sista i livet. Tycker om dina fantastiska bilder på familjen. De verkligen lyser av kärlek och glädje. Kramar till er alla i familjen! Tänker på er varje dag och tänder ljus för er varje kväll! Wilma

2010-10-23 @ 18:08:23
Postat av: Elisabeth

Tänker mycket på ER!!!

2010-10-23 @ 19:51:32
Postat av: yasmine modell fru och mamma

du har sådan enorm styrka att det är obeskrivligt.

Kan aldrig förstå den smärta du känner.

men som mamma förstår jag ändå att det måste vara det värsta man är med om.

Vill ändå skicka iväg massor utav kramar till hela din familj.

2010-10-23 @ 20:15:23
URL: http://yasminegill.blogg.se/
Postat av: Carolin

Jag vet inte vad jag ska skriva... Allt känns bara tugnt. Jag har länge vetat om att Moa finns, brukade se henne i stan innan. Så hittade jag bloggen för nån vecka sen och fick en totalchock! Moa som alltid har sett så pigg och frisk ut, trots sin sjukdom:) Varför ska inte hon få finnas med oss här på jorden längre? Varför ska Oliver få vara utan sin lillasyster? Varför drabbas just er familj? Det finns inga svar, bara en massa tårar... Tänker på er ständigt, nu börjar jag gråta igen!

2010-10-23 @ 20:16:48
URL: http://metrobloggen.se/dallo
Postat av: Npf-familjen

Jag tänker på er, dagligen!

kramar i 1000-tal!!

2010-10-23 @ 20:40:44
URL: http://npf-familjen.blogspot.com/
Postat av: Anette

Hej Moa

Jag kände för att skicka kramar från mitt hjärta. Vi har aldrig träffats men jag har mina rötter i Östra Göinge. De senaste dagarna har jag tänkt mycket på dig och jag hoppas jag kan ge dig lite kraft att fortsätte le. Du är en sann kämpe!

2010-10-23 @ 21:25:13
Postat av: Åsa

Jag kan inte förstå hur Moas lilla kropp orkar och orkar och orkar, hon lever nog på all kärlek... Kramar

2010-10-23 @ 21:46:58
Postat av: Kicki

Hej det finns inga ord som kan beskriva det ni går igenom. Många styrkekramar från Änglamamman Kicki

2010-10-23 @ 22:54:36
Postat av: Jennifer H

Tänker på er! Moa verkar vara en sådan go unge! Varma kramar och tankar till er! Kramar

2010-10-23 @ 23:24:55
URL: http://jenniferholmstrom.blogg.se/
Postat av: Åsa

Finns inga ord för detta!!!

Tänker på ER!

2010-10-23 @ 23:47:53
Postat av: Anonym

Jag har följt er ett tag. Ofattbart det ni måste gå igenom. Jag önskar er allt, allt gott, man saknar ord helt enkelt. Tänker så ofta på er fast jag inte känner er alls. Massor av styrkekramar till hela er familj.

2010-10-23 @ 23:53:41
Postat av: Karin

Miljoner styrkekramar till dig Moa och din fina familj.

Du verkar vara en underbar liten person Moa!

Tänker på dig.

2010-10-24 @ 03:09:16
Postat av: caro

Det finns inget finare och tryggare att ni e där för Moa hela tiden! Ni är verkligen ljusen i hennes liv och bara det att ni säger godnatt på ett så fint sätt gör att hon känner sig trygg och lugn.

Ni är en jättefin familj!



styrkande och varma kramar till er

2010-10-24 @ 07:27:45
Postat av: Karin och Bertil

MÅNGA tankar och kramar till er alla fyra.

2010-10-24 @ 09:31:54
Postat av: Caroline

Mina tankar går till er.. Inget barn borde behöva kämpa för sin barndom. Blir berörd av er historia och av att ni delar med er av er vardag. Det får en att ta vara på varje dag och värdesätat varje tid tillsammans med mina nära o kära.

Moa: Du verkar vara en riktigt go tjej som har fått stå ut med så mycket mer än ett barn borde. Vilken kämpe du är!!! Fortsätt kämpa och visa den där skitsjukdomen att den inte kan vinna över dig! Massor med styrkekramar till dig och din underbara familj i kämpandets tider <3<3<3

2010-10-24 @ 10:00:29
Postat av: Anna

Jag snubblade in här för någon månad sen och blev tvungen att börja läsa från början för att följa er kamp och jag kan inte annat än att förundras över er styrka och kärlek! <3

2010-10-24 @ 10:37:06
URL: http://chai.bloggplatsen.se
Postat av: Kia

Tänker på Moa och hoppas hon har en bra dag. <3

2010-10-24 @ 10:53:20
Postat av: JessicaM

Tänker på er alla fyra kramar fam Marken & Lindh

2010-10-24 @ 11:16:27
Postat av: Anna K

Tänker ofta på er!

2010-10-24 @ 11:51:48
Postat av: Lindah

Till er alla fyra... Jag tänker på er varje dag. Känner så för er fina familj. Jenny, skicka gärna er adress till min mail, jag har en sak som jag vill skicka till dig. Moa, du är så tapper o modig, en riktig krigarprinsessa... Tusen kramar från Lindah, Zeb och Loke

2010-10-24 @ 16:54:51
URL: http://Www.metrobloggen.se/missmagica
Postat av: carolina

jag går in här varje dag. vill göra något. men de enda jag kan göra är att finnas där i tanke. all kärlek

2010-10-24 @ 18:04:22
URL: http://gorgeousbutterfly.blogg.se/
Postat av: Nilla

Tänker på er oavbrutet..Kram!

2010-10-24 @ 22:13:57
Postat av: katarina/titti

Snuppa Moa og Oliver..

Når mine barn var små så leste jeg alltid kveldsbønn med dem og for dem så blev det en trygghet som Christian en dag for ikke så lenge siden sa: når jeg var og sov over hos andre så leste jeg den for meg selv å låtsades at det var du mamma...

Uansett ville bare skrive den for deg Moa og Oliver.

Gud som haver barnen kjær se til meg som liten er, vart jeg enn i værlden vender står min lycka i Guds händer. Amen, mamma, pappa, Oliver, mormor og morfar, farmor og farfar alle katter og dyr vi har og alla andre som kjenner deg älsker deg Moa og uansett så passes du alltid på hvor i verden du enn vender.

Titti med familj

2010-10-24 @ 23:31:04
Postat av: Lotta

Tänker på er hela tiden! Många stora kramar.

2010-10-25 @ 08:06:58
Postat av: Cilla

Hoppas att lilla hundvalpen kan få er att skratta. Hela familjen Henriksson - ni är enastående!!!



Kramar i mängder från Cilla på Lidingö

2010-10-25 @ 08:51:15
Postat av: caroline

Tänker på er vareviga dag och undrar hur det går med er alla!!

2010-10-25 @ 11:37:42
Postat av: I

Finns inga ord, men tankarna finns hos er.

Jag vet att nu har styrkan, för det måste ni ha, jag hoppas att ni får all praktisk hjälp ni behöver. Att hoppas på mirakel gör vi ju alla. Önskar så att Moa inte behöver ha ont och jag vet att alla runt henne gör precis allt man kan !



Vilken fin bild det är på Moa från skolfotograferingen. Vilka ögon hon har ! Så klara så vackra !

2010-10-25 @ 13:44:49
Postat av: Hanna

Finaste familjen.

Mina varmaste tankar till er i er mardrömslika situation. Önskar så att det bara var en mardröm, men tyvärr är det hemska cancermonstret på riktigt och drabbar alldeles för många. Lider så med er.



Störst av allt är kärleken!

2010-10-25 @ 14:01:55
Postat av: Hannas pappa

Ser att sign "Hanna" är den senaste som har kommenterat...bara det.

Hoppas att de senaste dagarna har inneburit fina stunder tillsammans,

"Massmis med"

Niklas

2010-10-25 @ 14:28:44
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: chris

blir så rörd av det du skriver. Beundrar Moa så mkt hon är stark! Jag önskar att det kunde hända ett mirakel!

2010-10-25 @ 14:53:26
URL: http://chriisss.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Mina varmaste kramar och tankar till Moa och hela familjen. Jag vet inte vilka ord jag skall använda, jag önskar så innerligt att denna fruktansvärda sjukdom inte fanns. Jag tänker på er, livet är orättvist. Ulrika

2010-10-25 @ 15:30:37
URL: http://Bomsickabomblog.blogspot.com
Postat av: Yvonne





Det gör ont att höra att Moa sliter, men förstår att hon är i de bästa händer. Hon är en tuff liten tjej. Varje kväll när jag har lagt mig önskar jag Moa en lugn, smärtfri och mardrömsfri natt. Ni finns i mina tankar allihop, varje dag. Kramar

2010-10-25 @ 16:38:50
Postat av: malin

" När liver skriver kartan,

Har man inget val..

Då får man resa sig och följa vägen "

Har inte en aning om vem som skrev dessa rader, men de uttrycker en del av vad man upplever i en sådan situation som Ni alla befinner Er i! Tryck på bolus-knappen så ofta Moa behöver det och Ni kan! Var nära med Er kärlek och värme! Livet blir aldrig så intensivt som där Ni och Moa befinner Er just nu! Med hopp om frid och ro på alla sätt / Malin

2010-10-25 @ 17:45:20
URL: http://ostbagar.dinstudio.se
Postat av: Fanny

Moa: Du ska få en världs stor bamse kram av mig! , bara för att jag älskar min lilla söta kusin!<3♥♥♥

2010-10-25 @ 17:55:28
Postat av: Marcus G

Hej!

har följt er blogg ett tag nu och tycker det är fruktansvärt att barn ska vara så här sjuka, Min dotter somnade in på BUS förra lördagen efter en lång tids kamp, och jag känner igen er kampvilja som är oerhörd, man får kraft på något konstigt vis.

När vi fick klart för oss att vår dotter skulle somna och gå till änglarna började man fundera över hur vårt liv skulle bli efteråt, Vi tar en dag i taget och försöker att ta hand om övriga familjen så gott det går. Jag vet att det finns två småänglar som väntar när än Moa kommer. Det är mina små döttrar som finns där. Jag ska be för er ikväll att mina tjejer finns där för er kämpe...Kram önskar Wilmas och Englas pappa..

2010-10-25 @ 20:58:16
Postat av: katarina/titti

sorg er en avgrunn som ingen skjønner hvor dyp den er og hur den er så ulike for varje enkelt stackars mamma, pappa, syskon og alla som står nært. Många tänder ljus og många ber og gråter for er, ønskar fortsatt på mirakel, bare et litet Moa mirakel.

titti med en familj som er veldig lei oss for at Moa ikke kan være bare Moa

2010-10-25 @ 22:47:26
Postat av: KATTA

TÄNKER PÅ ER

MILJONER STYRKEKRAMAR KATTA

2010-10-26 @ 08:38:11
Postat av: Stina

Finner inga ord för hur orättvist livet är. Många Kramar till dig och din familj.

2010-10-26 @ 12:02:15
URL: http://www.minbebis.com/
Postat av: Agneta

Tusen styrkekramar till er alla fyra. Fam. Olsson Osby

2010-10-26 @ 13:18:38
Postat av: Anita

Tänker på dig



"När dagen är tung

och livet känns kallt

är det svårt att se

en mening med allt.



Så ensamt det är

att bära en sorg.

Men bördan kan lätta

med andras försorg.



För tankar kan värma

och ord göra gott.

En blick kan berätta

att någon förstått.



Så känn att du har

ett stöd i mig.

För det ska du veta

- jag tänker på dig!"



- Dikt av Siv Andersson -

2010-10-26 @ 15:04:58
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Kusin Jacob

2010-10-26 @ 19:20:32
Postat av: Kusin Jacob

Synd om Moa som är så snäll! Kram Jacob

2010-10-26 @ 19:22:40
Postat av: Fanny ♥

Jag älskar min lilla söta,bästa kusin Kramiz Fanny ♥

2010-10-26 @ 19:25:54
Postat av: Fanny ♥

Jag älskar min lilla söta,bästa kusin Kramiz Fanny ♥

2010-10-26 @ 19:26:33
Postat av: Carina Jönsson

Tänker på er jättemycket, sänder er en stor, stor varm kram via cyberspacen.

Carina, Jan, Andreas och Emelie Jönsson

2010-10-26 @ 19:41:47
Postat av: anna-lena

Tänker på er, många kramar till hela familjen.

2010-10-26 @ 20:19:11
URL: http://australienssvensson.blogg.se/
Postat av: katarina/titti

en liten god natt hilsen till er alla från oss og många kramar från oss

2010-10-26 @ 22:18:48
Postat av: Jessica

Många varma kramar till hela familjen.

2010-10-26 @ 22:57:08
Postat av: Nettan

Ville bara ger er en liten kram så här på tisdagskvällen o säga att jag tänker på er.

2010-10-26 @ 23:43:09
Postat av: Minna Y.

Tänker på er varje dag......



(((((((Kramar om))))))

2010-10-27 @ 01:22:38
Postat av: sanna

undrar om det är sant som man hör!

beklagar verkligen! tänker på er!!!! <3

2010-10-27 @ 08:39:11
URL: http://muffs.blogg.se/
Postat av: Anna

Sanna: Vad är det du har hör ??????? Får en klump i halsen.. SNÄLLA LÅT ALLT VARA BRA!!!!

2010-10-27 @ 08:43:24
Postat av: Sussi

Sanna!!!

Hur kan man bara lägga in ett sånt inlägg???

Tänker du inte på familjen?????

2010-10-27 @ 09:39:49
Postat av: Mikke

Kommer d nogon updates snart?

Postat av: Maria L

Tycker verkligen att familjen ska få komma med rapporter om läget när de orkar och har tid. Spekulationer känns oerhört ovärdigt!!! Mina tankar finns hos er familjen Henriksson!

2010-10-27 @ 10:32:47
Postat av: Helena

Tänker på er. ...

2010-10-27 @ 10:38:43
Postat av: TINDRA

Sänder en massa syrkekamar till er, tänker på er hela tiden<3.

Ta hand om varandra

Kramisar Rosa och Tindra

2010-10-27 @ 10:57:21
URL: http://moahenriksson.blogg.se/
Postat av: maria

Tänker på er.

2010-10-27 @ 11:11:00
Postat av: sanna

måste bara få försvara mig här!

moas farfar har berättat... så...



ber om ursäkt för min tidigare kommentar! :( ni som kommenterat min kommentar borde väl istället tänka på familjen! lågt att använda deras sida för att "gnälla".... har ni inget annat för er?....

2010-10-27 @ 11:12:02
Postat av: Susanne

Vila i frid, finaste <3

2010-10-27 @ 11:22:30
URL: http://ollekanelbulle.blogspot.com
Postat av: Tanja

Tänker på er.

2010-10-27 @ 11:28:01
Postat av: malin

Tänker på er innerligt!! Så fin familj ni är!!

2010-10-27 @ 11:28:09
Postat av: carolin

vill skicka en varm björnkram till er allihopa!! Så stark tjej ni har och ni e helt underbara föräldrar!!

2010-10-27 @ 11:29:54
Postat av: P m en ängel

"Kramar om" o tycker livet är så orättvist gråter

2010-10-27 @ 11:31:33
Postat av: Anette Bellas mamma

Vila i frid lilla Moa=( tänker på er i familjen denna tragiska dag. kramar

2010-10-27 @ 11:41:13
Postat av: Anonym

Tänker enormt mycket på er idag.

Hon var en riktig kämpe!

2010-10-27 @ 11:48:01
Postat av: Inger Nilsson

Sov Gott lilla Moa...Tankarna går till hennes familj...Många kramar till er..

2010-10-27 @ 11:52:13
Postat av: Anna

Sov i ro Moa lilla!



Mina varmaste tankar och kramar till familjen!

2010-10-27 @ 12:06:53
URL: http://annasplejs.blogspot.com
Postat av: Jenny

God natt fina moa! Jag tänker på er.

2010-10-27 @ 12:13:06
Postat av: Jessica Blennborn (Moas resurs)

Älskade lilla Moa varför skulle de hända just dig?

Du som hade sån livsglädje o glimten i ögat.

Du älskade verkligen skolan o alla skolkamrater o vi lekt o busade varje rast.

Jag är så glad att jag fick lära känna dig o fick vara en del av ditt liv.

Du va som en dotter för mig o som en syster för mina barn.

Jag hoppas du fick uppleva härliga stunder tillsammans med mig o mina barn o dina skolkamrater?

Jag gjorde verkligen allt för dig för att du skulle ha en sån bra tid

här hos oss som möjligt. <3

Jag kan inte fatta att livet har tagit slut ?

Du blev bara 8 år älskade lilla Moa? <3

Himlen har fått den sötaste, underbaraste lilla Ängel man kan tänka sig <3

Jag kommer alltid att minnas dig o jag saknar dig så mycket att det gör ont i hjärtat. Hoppas nu du får de bra i himlen o får träffa alla andra änglabarn o leka med dem nu så som du gjorde här på Kviingeskolan.

Mina tankar går nu till din familj som har en svår o jobbig tid framöver.

Du finns alltid i mitt hjärta <3

Älskar dig Moa! <3 <3 <3

2010-10-27 @ 12:18:52
Postat av: My

Sov gott Moa! Vilket kämpe du var! Tankar och kramar går till din kärleksfulla familj!

2010-10-27 @ 12:22:00
Postat av: Anna

Sov gott Moa lilla, varma kramar och tankar till familjen!

/Anna

2010-10-27 @ 12:22:58
URL: http://annasplejs.blogspot.com
Postat av: Sandra

Sov gott söta Moa <3

Styrkekram till er Jenny, Johan och Oliver <3

2010-10-27 @ 12:23:03
Postat av: Karin och Bertil

Många varma tankar till hela familjen

2010-10-27 @ 12:23:19
Postat av: jess

Har följt denna blogg så lång tid och vill bara säga till er som skriver utan att vara otrevlig tänk om denna person som skriver här som sakt bara hört ett rykte hur tror ni familjen reagerar när dom kommer in och läser här då bara en tanke ställare tyvärr har jag en känsla av att detta kan stämma fast jag vägrar tro det innan familjen själv berättar massa kramar till familjen

2010-10-27 @ 12:25:39
Postat av: Linda Jönsson

Tårarna faller på min kind... varma tankar till er alla.

Sov gott lilla Moa.

2010-10-27 @ 12:33:51
Postat av: Sandra Nilsson (fd granne)

Sov gott Moa <3 Du finns i allas våra hjärtan. Kramar till hela familjen <3

2010-10-27 @ 12:43:01
Postat av: Sara

Sov gott lilla Moa <3

Kramar i massor!! Jenny, Johan och Oliver....

2010-10-27 @ 12:46:48
Postat av: A-K

Ni finns i mina tankar! All kärlek. <3

2010-10-27 @ 12:51:39
URL: http://bliavmedcancer.blogspot.com
Postat av: Pauline

Är detta sant? Jag har inte sett ngt som bekräftat denna tragiska händelse!

2010-10-27 @ 12:52:49
Postat av: Ebba

<3

2010-10-27 @ 12:55:45
URL: http://ebbainwords.blogg.se/
Postat av: Thomas

Vila I Frid Moa! Där var många tårar på din skola idag. Du var verkligen en älskad kompis och populär bland dina klasskamrater.



Du har kämpat länge och tappert, nu får du äntligen ro!

2010-10-27 @ 12:57:07
Postat av: Sophia

Sov gott lilla Moa! Nu tar änglarna hand om dig och ser till att du aldrig mer behöver ha ont, känna dig rädd eller orolig. Jag tror säkert att du nu springer runt och leker med de andra änglabarnen! Dina föräldrar och din storebror har nu fått sin alldeles egna skyddsängel!

Till Moas familj: Jag önskar att det fanns någonting mer jag kunde göra än att skicka er mina allra varmaste tankar och kramar. Mina tankar finns med er denna dag och alla dagar framöver. Ta hand om varandra och försök att minnas alla de glada och lyckliga stunderna ni haft med MOa!

2010-10-27 @ 13:00:00
Postat av: Anonym

Ja tyvärr är det sant! Och det är så jävla hemskt och orättvist!!!!!

2010-10-27 @ 13:15:22
Postat av: Thérèse

Sov Gott Moa!!

Du har kämpat som en tok och får nu springa fritt uppe bland molnen!!

Massa kramar vill jag skicka till din familj!! Tänker på er i massor!

2010-10-27 @ 13:16:37
URL: http://www.theresesjosten.se
Postat av: Emma

Tänder ett ljus för lilla söta Moa. Tänker på er och sänder styrka och värme.

2010-10-27 @ 13:16:54
Postat av: Vi på Kviingevägen 33

Tänder ett ljus för fina Moa, det känns så overkligt, våra tankar finns hos er.

2010-10-27 @ 13:19:07
Postat av: Mia

Sitter här med tårar och saknar ord lämnar ett avtryck på detta sätt:



En ängel flög förbi,

Mot himmelen så fri

Men hon lämnade sitt leende

på vår jord,

Som en sol som värmer oss

Och som himmels stjärnebloss

Så vi kan betrakta livets

skeende



Lilla starka Moa, sov så gott



2010-10-27 @ 13:26:55
Postat av: Mia

starkaste fina Moa!



Vila i frid, och hoppas på att du slipper smärtorna uppe i himlen. Att du leker med de andra änglabarnen och njuter av att smärtorna är borta.



Till familjen: tänker på er och önskade det fanns något att göra för att komma ur denna mardröm. Ta hand om varandra nu!!!

2010-10-27 @ 13:40:31
URL: http://miamariah.blogg.se/
Postat av: Linda Olofsson

Vila i frid fina Moa<3

2010-10-27 @ 14:19:54
URL: http://duimittliv.blogg.se/
Postat av: Sara

Super fint kollage. Ta hand om er allihopa.

2010-10-28 @ 16:58:22
URL: http://laaureenconrad.blogg.se/
Postat av: KATTA

TACK FÖR ATT VI FÅTT FÖLJA MOAS KAMP ....

Stark jobbat att klara av att hålla bloggen

igång och skriva om allt de jobbiga.



SOV GOTT MOA

Himlen har återkallat en Ängel

http://www.youtube.com/watch?v=cXHtftuPOVo

2010-11-03 @ 20:19:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0