24 September

I måndags efter inlägget så ringde dom från Oliver skola och sa att han hade brutit ihop fullständigt på en lektion, Johan hämtade Oliver utanför skolan där han stod med sin kurator Kent, det blev för mycket för Oliver denna dag och han ville bara hem, vi pratade endel när han kom hem och han satte sig i fotändan hos Moa och bara tog på henne. Syskonssk från Lund ringde och dom skall träffas idag i skolan och bara prata lite om allt som händer runt omkring honom.. Stackars Oliver, han har inte det lätt han heller....

I tisdags var Moa pigg som tusan, hon var vaken hela dagen och hon ritade och kollade på film, hon sa många gånger att hon längtade tills på torsdag när klassen ska komma och hälsa på, men klassen visste ingenting förrän den dagen som skulle komma, för allting kan ju hända på några dagar..



Jag går iregel inte tillbaka till tidigare inlägg och därför vet jag knappt vad jag skrivit, mem Moa äter o dricker mindre o mindre, hon har fått lite extra mofin varje dag då hon har ont. Hon duschade varje dag tidigare men det gör hon inte längre, i förgår när hon klädde av sig naken fick jag en smärre chock, där tumörerna sitter i vänstra lungan är huden alldeldes lila, det ser ut att göra ont, men Moa säger inte att det gör det, det ser ut som världens blåmärke på hela vänstersidan, usch min stakare..
Vi ger henne medicinerna själv, vi bär henne dit hon vill, vi hjälper henne att lägga vänsterarmen så det inte gör ont för den är fortfarande ur funktion, vi sitter alltid någon hos henne vi gör allt som hon säger..

I onsdags hade vi folk här hela dagen, den största överraskningen var när Cajsa från Borås kom instölpades genom dörren, hon fick inget så välkomnande när hon dök upp i dörröppningen, både jag o Johan sa,,, Vad fan gör du här!!!! vi blev så chockade att hon stod i dörren, Men vi blev så glada, vi har inte setts sedan i somras då dom var här och hälsade på, Cajsa stannade och åt med oss sen körde hon vidare, Moa fick en ny fleespyjamas som hon inte ska frysa i, och den var naturligtvis i rosa,,, Tusen tack Cajsa för ditt besök, den lever vi länge på..



I går torsdag var klassen och hälsade på, Moa höll sig vaken tills dom kom, och när dom samlades i vårt vardagsrum satt hon upp hela tiden, barnen åt glass och hade det väldigt trevligt, Moa blev så glad att se alla sina klasskamrater och fröknar igen. Dom stannade i ca en timme och innan dom gick så samlades vi utanför och hela klassen sjöng en sång för Moa. När vi vinkat av klassen så kom grannen och snackade lite, Moa ville vara ute en stund i solen för det var så skönt ute, hon har inte varit ute sedan den dagen hon tog skolfoto, så det var väldigt strongt av henne, lite ljuskänslig var hon men det gick över efter en stund...


















Idag är det fredag, Moas klass får besök att Charlott på onkologen i Lund, hon ska svara på alla Moas klasskamraters frågor angående Moa och hennes tillstånd, hon kommer vid 10 tiden. Barnen har fått lägga små lappar i en brevlåda med frågor som dom vill ha svar på, dom kunde även vara anonyma om dom ville. Kan tänka mig att vissa frågor kan vara väldigt besvärliga att ställa.
Petra kommer till Oliver så i eftermiddag blir det nog mycket att prata om här hemma, kanske en o annan tår också är ja rädd för. 
 
Vill även passa på och tacka för alla blommor och kort som kommer till oss och Moa,,verkligen fint av er bloggisar, och på tal om bloggisar så hade vi igår över 8800 läsare, Wow säger ja bara, tack för era kommentarer också det värmer så..

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Ni är så underbara föräldrar!! De finns inga ord..... Vi ber för ! Tusen kramar

2010-09-24 @ 09:00:35
Postat av: Lisa

Tänker på er alla!

Kram från Lisa

2010-09-24 @ 09:08:53
Postat av: Lotta

Kramar i massor

2010-09-24 @ 09:10:54
Postat av: Lina

Vilken vacker tjej du är Moa! Och vilken underbar familj ni verkar vara! Jag läser och gråter och ber över att himlen kan vänta i många år på denna ängel!

Många varma kramar från mig

2010-09-24 @ 09:14:26
Postat av: Tina

Tänker på er! Ni är underbara! Kramar!

2010-09-24 @ 09:14:35
Postat av: Kajsa

Sänder all styrka och kärlek till er



2010-09-24 @ 09:23:13
URL: http://parlugglan.blogg.se/
Postat av: Christine

Kramar i mängder till hela familjen! Jag tänker på er...

2010-09-24 @ 09:28:32
Postat av: Linda

Tårarna strömmar när jag läser detta inlägg av många anledningar. Tycker så synd om Oliver som är i skolan och ska hänga med där och har tusen tankar om lillasyster därhemma. Vad fint att han har en bra kurator som stöd och att ni är lyhörda för vad han känner. Jag gråter också för att ni är så fantastiska och tar hem hela Moas skolklass. Vilken glädje för Moa att få träffa dem alla igen! Söta lilla Moa som fick komma ut i solen en stund:).



Styrka och mod till er! kramar Linda

2010-09-24 @ 09:31:01
Postat av: Anna

Vad mysigt för Moa att träffa sina klasskamrater!

Jag tänker så på er varje dag och hoppas på ett mirakel!! Ni får mig att leva här och nu! Stor kram till er

2010-09-24 @ 09:33:40
Postat av: Johanna

Vad fint att Moas klass kom och hälsade på :-) Det betydde nog mycket för Moa!!! Förstår att hon saknar sin klass även om hon nu inte har ork att vara i skolan :-(



Tänker mycket på Oliver... det smärtar i hela mig när du skrev att han brutit ihop i skolan. Även Oliver är en kämpe som är brevid och ser allt, ser sin lillasyster försvinna mer och mer. Fruktansvärt för er alla så klart...



Svårt att hitta ord, finns ju inget som tröstar.



Ni finns i mina tankar dygnet runt. Varje kväll tänder jag ett "Moa-ljus" som brinner bara för henne...



Varmaste kärleken till er, finaste familjen...

2010-09-24 @ 09:42:13
URL: http://grynisen.bloggplatsen.se
Postat av: Karin

Sänder styrkekramer till er alla, och en speciell till Oliver. Ni är fantastiska allihop.

2010-09-24 @ 09:46:36
Postat av: Louise

Vill bara skicka er en massa styrke kramar i denna svåra stund. Vill även ge Oliver en bamse kram.

Kan inte säga mer än att jag tänker på er otroligt mycket.



Många kramar Louise

2010-09-24 @ 09:48:01
Postat av: Lisa

Tänker på er. Vilken underbar klass som kommer till er. Tur för Oliver att han verkar ha en bra kurator, han har det inte lätt han heller. Vilken underbar familj ni är. Ta vara på varandra.

2010-09-24 @ 09:52:31
Postat av: Annika

Vad härligt att se Moa uppe och höra att hon inte har ont. Önskar så att alla vi bloggläsare kunde skicka vår gemensamma energi och värme och att det kunde göra Moa bättre. Tänker på er.

2010-09-24 @ 10:01:26
Postat av: Pernilla

Ni är de 4 starkaste personerna jag någonsin kommit "i kontakt" med. Om ni visste hur mycket energi ni ger, ni anar inte..Tänker på er varje dag. Stor varm kram till er alla! Moa, du är nåt av det sötaste som finns!

2010-09-24 @ 10:07:09
Postat av: Ulrika

Finns inga bra ord att säga nuuu.. Tårar trillar när man läser.. Tänker på er.. Många kramar Ulrika

2010-09-24 @ 10:16:21
Postat av: Caroline

Kärlek till er!!!!!!!! har läst bloggen ett tag och för första gången började jag gråta när jag läste idag, blev så rörd av att klassen hälsat på och att de sjöng en sång för henne :-) Det går aldrig att föreställa sig vad ni går igenom, ni är otroligt positiva och starka!!! All kärlek till er familj <3

2010-09-24 @ 10:18:40
Postat av: Lena i Lyckebo

Finaste underbara familjen, jag tänker så mycket på er om dagarna och kikar in ofta på bloggen. Så underbar klass Moa har och jag ler när jag läser hur otroligt mycket kärlek som är omkring er. Man orkar mycket när det finns medmänniskor som stöttar.

Pussa lilltösen på pannan från mig<3

2010-09-24 @ 10:20:40
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Åsa

Tänker på er alla ofta, ofta...

2010-09-24 @ 10:22:48
Postat av: I

Men Åhh !



Så underbart att Moa var så pigg när klassen kom på besök ! Vilka fina kompisar hon verkar ha !



Första bilden i dagens inlägg är helt fantastiskt, sån kärlek. Hunden är verkligen människans bästa vän och som lilla hunden tar hand om sin lilla sköra fina människa !



Kramar om och håller om er alla. Inte minst fina storebroren !



2010-09-24 @ 10:26:14
Postat av: Mia Johansson

Hej! Jag var på en fin minnesstund igår kväll för en ung vän som omkommit i en bilolycka för ca 1 vecka sen och där lästes en liten psalm av Gullan Bornemark som jag tycker är så fin, den lyder så här:



Det är svårt att mista en vän, så svårt att mista en vän. Något fint går itu. Här är jag, var är du?Jag vill tro, att vi träffas igen.Som en fjäril som lyfter från blomman, som en fågel som lämnar sitt bo söker själen sin väg mot det höga, så har jag hört, så har jag lärt. Är det sant, så vet du det nu. Här är jag, var är du? Det är svårt att mista en vän, så svårt att mista en vän. Något fint går itu. Här är jag, var är du? Jag vill tro, att vi träffas igen.



Jag hoppas att den kan ge er någon liten tröst när den dagen kommer.. hoppas och ber för att det dröjer länge o allra mest att det inte händer alls! Styrkekramar till er alla!

2010-09-24 @ 10:27:54
Postat av: Josefine

Lilla lilla Moa vad fin du är.

Tänker på er alla.

Många kramar

2010-09-24 @ 10:28:46
Postat av: Sofie

Tänker på er alla... Styrka i massor önskar jag er!

Kraaaaaam

2010-09-24 @ 10:35:37
Postat av: Hampus Eriksson

Hej familjen henriksson!

Skönt att höra att Moa kan vara uppe. Jag var på bokmässan igår och där berättade jag väldigt kort om Moa och lite varför jag ger just pengar till barncancerfonden. Det var nervöst. Det gick väl kanske inte riktigt som jag hade tänkt. Men men jag gjorde det. Roligt att klassen kom till Moa och hälsade på. Hon måste ha tyckt det va väldigt roligt. Jag lider med Oliver, måste vara ohört svårt för honom. Tur att han har Kent. han är duktig.

2010-09-24 @ 10:41:54
URL: http://djavulenshus.blogg.se/
Postat av: Mia

Några säger att "glädjen" är större än sorgen.

och några säger "nej sorgen är större"

Men jag säger er de är oskiljaktiga.......

Jag tänker ofta ofta ofta på eran familj och

på prinsessan Moa.

Allt är skrivet redan men vi är MÅNGA MÅNGA som har eran familj i våra tankar och hjärtan.

2010-09-24 @ 10:46:59
Postat av: MrsG

Våra tankar är med er varje dag, varje minut. Kramar Åsa med familj

2010-09-24 @ 10:58:39
URL: http://mrsg-aquestionoflust.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Jajaja....Va skönt att Moa ff kan vara hemma! Mitt i hela eländet tryggar det iaf mig som mamma och er bloggläsare! Hoppas det blir nåt ute i helgen.....

PS provat glass....Typ OTTOS..?

Och tid till Oliver...han är sund som klappade i hop....varit kavat o strong så länge.....

2010-09-24 @ 10:58:44
Postat av: Maggie

Att läsa din blogg är så smärtsamt och jag som läsare kan bara ana det ni går igenom just nu.



Lilla Moa vilar tryggt i kärleksfull famn, omgiven av den bästa av världar - den familj som ständigt finns vid hennes sida när mörkret faller.



Ljus och kärlek till dig och din familj.



Kram Maggie

2010-09-24 @ 11:01:42
Postat av: åhus

Vet inte om det är ok att fråga.....Men hur tänker Moa? Vad vet hon just nu?

2010-09-24 @ 11:03:26
Postat av: Carina H

Moa hade inte kunnat ha det bättre än hos er. Lilla söta Moa, hon ser så lugn o trygg ut! Styrkekramar till er..

Hälsningar Carina

2010-09-24 @ 11:12:11
Postat av: Nilla

Man blir så ledsen, men ändå så glad att Moa har sådana underbara människor omkring sig grannar, skolan, vänner och fina familjen. Att kvh finns för er och är så bra.

Hela tiden finns ni och Moa i mina tankar. Kram!

2010-09-24 @ 11:13:44
Postat av: 08an

Vilken underbar klass o vilka underbara människor. Har sett livets slutskeden tidigare o tro mig, detta underbara sociala kommer att etsa fast sig i era minnen. Tror Moa är mycket, mycket nöjd...

2010-09-24 @ 11:17:09
Postat av: therese

Jag hittade till din blogg häromdagen om har gjort några försök att läsa ordentligt men jag bara gråter.. Så sorligt! Jag är själv en nybliven mamma och det gör ont i mammahjärtat att läsa om lilla moa.

Hon är så söt!!

När jag var liten förlorade jag en vän i cancer. Hon var en väldigt tuff tjej. Jag kan se lite av henne i Moa! Åååh, man blir så frustrerad, Vill kunna göra något!! Många kramar till er!!! ♥

2010-09-24 @ 11:29:34
URL: http://thereseohlander.bloggplatsen.se
Postat av: Cassandra på Kreta

Klickade in mig färsta gången här i dag. Sitter här med tårar i ögonen så orättvist livet är i bland. Men Lilla Moa verkar ha en fantastisk familj och vänner omkring sig. Många styrkekramar

2010-09-24 @ 11:41:22
URL: http://cassandra87.blogg.se/
Postat av: Leena Svensson

Var i Hanaskog onsd-månd förra veckan. Hade köpt en nalle till Moa men modet svek mig igen. Är så svårt att komma till er för man vet ju inte från dag till dag hur det är. Kommer med nallen nästa gång.



Många kramar till er, tänker på er varje dag.



Leena

2010-09-24 @ 11:42:54
Postat av: Hannas pappa

8800...Det visar ju på ett fantastiskt engagemang "där ute"...

Klarar nästan inte av att se bilderna på Moa...FÖR starka minnen...

...KRAM...

Niklas

2010-09-24 @ 11:52:07
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Marie

har läst denna blogg några gånger nu och varje gång får jag tårar i ögonen.vad underbart för henne att kunna gå ut en liten stund i solen :) hoppas ett mirakel sker för denna lilla tjej kan änglarna få vänta på ett tag till....

2010-09-24 @ 11:52:31
Postat av: Hanna

Fina fina familjen.

Ett inlägg med både sorg och glädje. Glädje att Moa fick träffa sin klass, komma ut i friska luften en stund, glädje över den kärlek som finns i ert hem. Och sorgen - att Moa och ni runt omkring er skall behöva gå igenom det här. Skitcancer i ett nötskal. Så feg så feg som ger sig på alla goda underbara familjer. Önskar er forsatta fina stunder tillsammans. Tänker på er många många gånger under dygnets timmar. Varmaste kramar till er.

2010-09-24 @ 12:15:19
Postat av: Elin A

Vad roligt att klassen kom på besök och att det åts glass:)

Tänker så på er och så fort datorn startas här hemma så kollar jag in här på bloggen.

Sån tur att Oliver har bra stöd även i skolan.

Fina söta Moa!

Många varma kramar Elin

2010-09-24 @ 12:31:59
Postat av: Rosi

Gråter o beundrar er.. så stark och fin familj KRAM TILL ER ALLA

2010-09-24 @ 12:34:52
Postat av: A-K

Stackars Oliver - det måste vara överjävligt för honom precis som för er.

Mina varmaste tankar och kramar till er.

2010-09-24 @ 12:47:13
URL: http://bliavmedcancer.blogspot.com
Postat av: Kia

All omtanke,värme och kärlek är det som ni måste överösas med hela familjen.Det är så enormt viktigt.Skickar dom varmaste och mjukaste kramar som vi bara kan.Kram Kia och Leif(Simons föräldrar)

2010-09-24 @ 12:52:19
Postat av: Maria

Hej!

Hittade hit via majacarolines vackra sida... Ni skriver fint om något mycket svårt! Tack för att ni delar med er...



Till sist har jag en fråga - Moas nacke...? Förstod genom att läsa i bloggen att hennes sjukdom upptäcktes genom att hon hade allt mer ont i nacken och att hon var sne i nacken (till sist akut, kunde inte lyfta huvudet). Jag frågar utifrån att min dotter på 5 år då och då säger att hon har ont i nacken. Hon är mycket rörlig, aktiv och hon vrider ibland huvudet/nacken i konstiga ställningar. Min fråga till dig är (om du orkar svara) om det är något man ska vara mer uppmärksam på (=söka hjälp för)? Jag vill ju kolla upp det om det är farligt, men inte om orsaken endast är att hon har lekt lite väl aktivt?? (Kan tillägga att vi har varit hos läkare en gång redan, men då var hon även förkyld och körtlarna i hals/nacke var svullna.)



Sköt om er så gott ni kan! Härligt att läsa att ni tar tillvara på tiden tillsammans med Moa!!!



2010-09-24 @ 12:58:03
Postat av: Sahra

Kära NI! Har följt er otroligt fina blogg om er lilla prinsessa Moa, och känner inte er men FY FY FY för denna ja...finns inte ord för det...sjukdom... Tårarna bara forsar när jag läser, och bara titta på alla bilder... Är själv mamma och kan inte i min vildaste fantasi förstå hur ni har det men TÄNKER PÅ ER o känner att man ska verkligen ta vara på dagen...Fortsätt njut av varandra vilket jag förstår att ni gör! STORA STYRKE KRAMAR till ER! <3

2010-09-24 @ 12:58:35
Postat av: J

Jag tänker på er! Ni verkar vara en helt fantastisk familj!

Många varma Kramar

2010-09-24 @ 13:10:46
Postat av: Jannice Rask

Vad roligt för Moa att hennes klasskompisar har varit hos henne.Det betyder nog mycket för henne.Det är så synd om henne.Stackars Oliver.Hur klarar han av skolan.Det måste vara jätte jobbigt för honom att vara ifrån Moa när han är där.Ni är så goa föräldrar.Moa är så vacker som en blomma.Skönt för henne att vara ute.Nu har det ju varit några soliga dagar.Ha det så bra ni kan tillsammans den sista tiden.Kram

2010-09-24 @ 13:16:15
Postat av: penny.therese

Ni är helt fantastiska



/penny-therese

2010-09-24 @ 13:17:57
URL: http://pennytherese
Postat av: Madde

Tänker så mycket på er !!

<3<3<3

2010-09-24 @ 13:20:33
Postat av: Moa

Vad kul för Moa! Måste vara jobbigt för kompisarna att se Moa sjuk,men vad bra att dom får möjlighet att ställa frågor. Jobbigt för Oliver oxå.. Åhh, vad jag önskar jag kunde göra henne frisk! Hälsa henne att hon verkar vara en genom go tjej och är en riktig kämpa!



Tänker på er alla som känner Moa & självklart på Moa!, ta hand om er,kram!

2010-09-24 @ 13:26:07
Postat av: Pernilla Wandås

Tänker på er! Hoppas att ni får till lite fredagsmys idag. Ni underbara kämpande människor...Kramar från fam Wandås

2010-09-24 @ 13:31:50
Postat av: Ingrid och Lars

Hade hoppats att detta "bara är en bok" jag läser och inte verklighet.

Alla våra kramar går till er alla fyra.

2010-09-24 @ 13:37:39
Postat av: Anonym

Kärleken Är

2010-09-24 @ 13:42:41
Postat av: Ingrid och Lars

Så roligt för Moa med alla klasskamraterna hemma.

En upplevelse att minnas för alla.

Kramar

2010-09-24 @ 13:48:37
Postat av: Linnea 15 år

Tänker på er<3 Kram Linnea^^

2010-09-24 @ 14:13:50
URL: http://palomitas.blogg.se/
Postat av: Maj-Britt

Hej till er alla!

Jag har hittat er blogg i veckan. Alla mina känslor känner hur ni har det. Själv har vi varit mycket nära, men vår dotter klarade sig. Vad jag vill säga är till alla er som finns runt Moas familj är: -Se Oliver!!! Se gärna honom först!!1 Det är jättesvårt att vara storebror och frisk, när lillasyster är så sjuk och när man själv är så ledsen.

Hos oss var det vi som föräldrar som såg honom, men tyvärr inte resten av omgivningen.

Sänder många tankar med kraft och styrka till er familj och många kramar till Oliver som är en fantastisk storebror!

2010-09-24 @ 14:55:48
Postat av: Tina

De är så hemskt. E så orolig mellan varje inlägg. Så man blir så glad när man läste att hon orkade vara uppe. Jag håller fortfarande tummarna för Moa skulle bli såå lycklig om hon bara kunde bli bra. Men de är ju kanske inte så enkelt tyvärr :( tänker på er och du har gjort så att jag tar vara på varenda sekund med min älskade son på ett helt annat sätt än tidigare. Nu njuter jag av att alla är friska och hoppas att det ska förbli så resten av livet. Kämpa nu in i det sista! Kan inte förstå varför de inte kan vara så enkelt att bara operera bort tumörerna istället :( massa styrke kramar

2010-09-24 @ 14:55:54
URL: http://Tinajos.wordpress.com
Postat av: Tina

De är så hemskt. E så orolig mellan varje inlägg. Så man blir så glad när man läste att hon orkade vara uppe. Jag håller fortfarande tummarna för Moa skulle bli såå lycklig om hon bara kunde bli bra. Men de är ju kanske inte så enkelt tyvärr :( tänker på er och du har gjort så att jag tar vara på varenda sekund med min älskade son på ett helt annat sätt än tidigare. Nu njuter jag av att alla är friska och hoppas att det ska förbli så resten av livet. Kämpa nu in i det sista! Kan inte förstå varför de inte kan vara så enkelt att bara operera bort tumörerna istället :( massa styrke kramar

2010-09-24 @ 14:57:31
URL: http://Tinajos.wordpress.com
Postat av: Yvonne

Skönt med en pigg dag och sol dessutom

Hon såg ut att trivas bra med alla kompisar.

:(hemskt med blåmärkena....kanske morfinet tar bort det värsta,får man hoppas.

Krya på dig gumman

2010-09-24 @ 15:14:29
URL: http://unggammalmamma.blogg.se/
Postat av: jessica

Det är så jäkla sorgligt...och så fruktansvärt orättvist. Tårarna kan inte hejdas när jag läser dina inlägg och de fina bilderna. Önskar er all världens styrka och mod och att Moa ska få må så bra det bara går den sista tiden. Moas historia är en viktig för oss alla, att verkligen inse vad den här förbannade sjukdomen innebär för ett litet barn. Massor av styrkekramar!

2010-09-24 @ 15:21:43
Postat av: Petra

Så kul att ni orkade ta hem klassen hos er igår. Jag pratade mycket med Hugo om det på kvällen och han tyckte det var en bra stund, han var så imponerad av Moa, ''mamma tänk att hon ligger ner i soffan och ritar i sin målarbok och inte någonting kommer utanför strecken''. Härligt att Moa orkade med det och jag tror det var bra för klasskamraterna också att få träffa henne.

Kram till er alla fyra och ta hand om varandra i helgen!

/Petra (Hugo och Olivias mamma)

2010-09-24 @ 15:25:06
Postat av: Jessan

Stor kraaam till världens starkaste Moa och familj!!

Tänker på er hela tiden!

2010-09-24 @ 15:25:29
Postat av: Ditte

Tänker på er, jättemycket... Styrkekramar till er allihop i familjen!!

2010-09-24 @ 16:14:25
Postat av: Lars Ljungkvist

Fint av skolkamraterna att hälsa på. Heja Moa. Tänker på er allihop.

2010-09-24 @ 16:18:46
Postat av: Tummelisa

Har följt bloggen ett par år och i det längsta hoppas på att det skulle komma nå´t bot under tiden eftersom det forskas oavbrutet. Jag känner starkt med Oliver som ska bära på detta sorgliga, det syns ju tydligt på alla foton av Moa och honom att han är mycket fäst vid lillsyrran. Jag har flera gånger varit inne på bloggen och tittat på bilderna av Moa och blir så rörd och tårögd av att se denna lilla tös som försöker orka vara med och försöka le fast det säkert inte känns så bra, otrolig liten kämpe som alla bloggläsare önskar ett mirakel.

Varma hälsningar till hela den tappra familjen.

2010-09-24 @ 16:32:41
Postat av: Cilla

Hej. Som vanligt rinner tårarna när jag läser ditt inlägg. Det är med en hel del rädsla man öppnar upp och läser. Men idag är det nog en del glädje tårar som trillar. Glädjen över att se Moa få vara glad och ha alla sina vänner hos sig och att hon orkar vara med en stund. Ni är fantastiska föräldrar,tro aldrig något annat. Moa och Oliver älskar er och ni älskar dom något annat finns inte. Ta hand om er och ha en så trevlig helg som det bara går. Själva ska vi på visommist träff i Möllegården och det är fruktansvärt och så jobbigt men ändå så skönt efteråt. Kram Cilla

2010-09-24 @ 16:41:03
URL: http://www.prinsessanevelina.blogspot.com
Postat av: Annica

Vilka fina kort!! Härligt att Moa kan få träffa sina klasskamrater samt att de får träffa henne ,när de har så mkt frågor..allt är ju ogripbart även för dem.. Stackars Oliver! Lider med er alla. Sänder många kramar!!

2010-09-24 @ 16:42:53
Postat av: titti med familj

Det här var så fantastisk att läsa och fast allt er¨så jävlig så blev jeg bara så glad over att Moa har hatt ett par fina dagar. Glad för att Moa och ni alla samman orkar vara så hjärtegoda mot alla som kommer och för att ni tross allt öppnar dörren för de som vill komma. Det säger massa om hurdana ni er som människor.

Jag önskar fortfarande att det skall skje ett under men förstår att det ikke kommer att bli sånn. Bilderna var så fina, det värmer långt inn i hjärtat å se på dem. samtidig så er det så tragiskt och stackars Oliver, vad skall man egentlig skriva? Ord er fattig trøst men det eneste jeg kan ge er. Jag ber för er och tänker ¨så massa på er alla.

2010-09-24 @ 16:46:42
Postat av: Carro

Jag går in varje dag och läser bloggen. Blir lika berörd varje gång. Många kramar från mig.

2010-09-24 @ 16:46:52
Postat av: Sara

Ni finns i mina tankar varje dag. All styrka till er. Kram

2010-09-24 @ 16:55:01
Postat av: Linnea

Har i flera år följt bloggen, nu går jag in flera gånger om dagen.

Hösten för 3år sen gjorde jag varsitt kort till Moa och Felicia. Finns det något som Moa och Oliver skulle bli extraglad för om det kom med posten? Godis,målarbok,leksak...............

2010-09-24 @ 17:07:42
URL: http://www.metrobloggen.se/aennil
Postat av: Lillan

Hej

Många kramar till hela familjen, ni finns i mina tankar.

Kramar/Lillan

2010-09-24 @ 18:09:31
Postat av: Tanna

Hittade hit för några dagar sen. Tårarna rinner när jag läser inlägg. Plötsligt känns allt det som var viktigt, mindre viktigt, och man inser att det enda viktiga i livet är våra nära och kära. Massa styrkekramar till er !

2010-09-24 @ 18:14:44
URL: http://tannaodevil.blogg.se/
Postat av: Neena

Lilla söta Moa, mitt hjärta blöder för det du tvingas gå igenom. Inget barn skall behöva genomlida all den smärtan. Jag vet lite om hur du mår och vad du känner då jag själv varit drabbad men just nu mår jag bra. Ta vara på dagen.

Massor av styrkekramar från mig

2010-09-24 @ 18:50:32
Postat av: Tina A

Många stora styrke kramar till er alla. Ni är verkligen en fantstisk familj!!!!!

2010-09-24 @ 18:51:53
Postat av: Anonym

Usch jag bara gråter när jag läser detta.

Min sambo undrar varför jag utsätter mig för det här.

Jag säger att jag vill se hur det går för Lilla Moa, man har ju hoppats på ett mirakel.

Tänker då på er som får leva med detta och hur ni har kämpat och får kämpa.

Man önskar man kunde göra något.

Styrkekramar till er alla och må moas tid vara bra, mysig,smärtfri.



2010-09-24 @ 19:04:26
Postat av: Jessica(Ryans mamma)

Härligt att läsa att Moas klass kom på besök! Härligt att dem vågar bry sig:)

Inte alls kul att se på fotona hur sjukdomen och medicinerna förändrat Moa :(

Tänker på er mycket och på hur kämpigt ni har det, verkligen trist!

Många kramar Jessica

2010-09-24 @ 19:12:07
URL: http://ryan95.blogg.se/
Postat av: Eva Heinz

Vad roligt det måste ha varit för Moa att hennes klass kamrat kom och hälsade på. Lider med Oliver måste vara enormt jobbogt även för honom. Jag har länkat till er blogg på min facebook för jag tycker du skriver så fint att jag vill visa det för mina vänner. Kram till er alla

2010-09-24 @ 19:32:40
Postat av: Felicia

Vad glad hon måste ha blivit när klassen kom och hälsade på ! :)

Skickar många kramar till er ♥

2010-09-24 @ 19:41:38
Postat av: anna-ett barn på jorden, en ängel i himlen

Vad skönt att höra att Moa mått bättre då klassen kom och orkat gå ut också. Hoppas hon får må bra i helgen.

Hoppas Oliver också får en bra helg och ni föräldrar.

Kram

2010-09-24 @ 20:10:26
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ni berör oss läsare...

Ni berör med texterna som så målande beskriver er vardag, en vardag man inte önskar någon.

Ni berör till den milda grad att jag stannar upp och tänker extra på mina egna barn. Ni får mig att värdesätta tillochmed de där "jobbiga" stunderna, för mina barn är ju friska.

Fruktansvärt att jag som mamma behöver en blogg om en döende flicka för att uppskatta allt jag har.

Men jag tackar för att ni så öppenhjärtligt delar med er. Tack till hela familjen!

2010-09-24 @ 20:22:07
URL: http://famsmeding.blogspot.com
Postat av: Emma

Jag tänker på er, så mycket hela tiden.

Jag hoppas att jag kan visa mina barn så mycket kärlek som ni kan mot era. Att jag kommer kunna vara lika närvarande och stark. Massa kramar lilla underbara Moa.

2010-09-24 @ 20:31:29
Postat av: Sari

det gör så dj-vla ont.....

2010-09-24 @ 20:32:38
URL: http://tuulikki.blogg.se/
Postat av: Sofia

Efter att ha läst inlägget i måndags var jag säker på att nästa inlägg skulle vara ett sorgens inlägg att Moas liv var slut, istället kommer ett inlägg om att Moa varit pigg, orkat vara vaken, ha kompisarna på besök och vara ute. Kan inte annat än att säga att Moa är en riktig kämpe.

Många kramar till er alla och en extra till Oliver.

2010-09-24 @ 21:13:46
URL: http://skberg74.blogspot.com
Postat av: Agneta P

All min kärlek och alla mina tankar hos Moa, Oliver och Er!

Kram från Kulltorp

2010-09-24 @ 21:14:24
Postat av: Nisse

Nog är det bra märkligt man kan åka till månen men inte hitta på nåt riktigt botemedel mot vissa cancer sjukdomar! Jag lider med er !

2010-09-24 @ 21:41:51
Postat av: Syren/Eva

Ni finns i mina tankar varje dag. kram

2010-09-24 @ 21:42:09
Postat av: Jennie

Jag läser och gråter. Tänker på alla ni tappra; Moa, storebror och ni föräldrar. Jag tror Moa är fullständigt omringad av kärlek, värma och omtanke från alla i sin närhet, stora som små. Precis som det ska vara! Ni är beundransvärda.

2010-09-24 @ 21:43:49
Postat av: Helen

Jag blev så häpen och glad över detta inlägg...vilken liten kämpe Moa är!! Och så fint av alla kompisar o fröknar att komma och hälsa på...det betyder nog mycket för barnen att få träffa Moa...jag håller mina tummar att det kan få bli flera "såna fina dagar" då Moa orkar vara uppe...så fin bild på Moa och hunden..den ger nog mycket tröst och närhet...jag tittar in till er varje dag..mina varmaste kramar till er alla..en jättestor till storebror

2010-09-24 @ 21:46:00
Postat av: Gitte

Glad jag blev att Moa fick hela klassen på besök. Ledsen och förstår Oliver - det är många frågor o mycket att gå igenom. Underbart Moa kunde va ute lite lite grann. KRAM

2010-09-24 @ 21:52:06
Postat av: änglamamma

bamsekram till dej Oliver, du är en superkille.Bättre storebror än du är kan man inte vara!!!

2010-09-24 @ 21:53:27
Postat av: änglamamma

Bamsekram till dig Oliver, du är en superbrorsa!!!!Så tufft för dej, inte så lätt att alltid behöva vara stark när man egentligen inte är det.<3<3<3

2010-09-24 @ 21:57:31
Postat av: änglamamma

Bamsekram till dig Oliver, du är en superbrorsa!!!!Så tufft för dej, inte så lätt att alltid behöva vara stark när man egentligen inte är det.<3<3<3

2010-09-24 @ 21:57:32
Postat av: Anne Moijé

Fina, fina familjen, och fina Moa.



Mina tårar vill inte sluta rinna, detta inlägg beörde mig djupt. Blev så glad att Moas klass kom på besök, och att Moa orkade med det. Det betydde nog massor för henne.



Jag tänker mkt på Oliver, vad tufft han har det (ja, det har ni ju alla)...



Kärlek, tankar, styrka och kramar till er alla.

2010-09-24 @ 22:04:39
URL: http://mrsawkward.wordpress.com/
Postat av: Matilda

Jag har läs din blogg ett bra tag och måste säga att den är så himla fin skriven! Varje gång jag läser kommer det en och annan tår, beundrar Moa och även er hur starka ni är.

Har även efter läst din blogg bestämt mig för att plugga vidare som har något med barn och ungdomar att göra, främst cancersjuka.

Ni gör så gott ni kan och jag hoppas ni får den bästa tiden tillsammans!

KRAM MATILDA

2010-09-24 @ 22:23:55
URL: http://matildaakarlsson.devote.se/
Postat av: Pia-Lena



Oliver du är en super storebror som tar hand om din lilla syster o visar henne din kärlek det skall du ha en jätte bamsekram för. Jag tycker det var bra att du visade hur du mår Oliver för man måste kunna visa hur man själv mår oxå o det gjorde du.



Moa du är verkligen en kämpe jag läser bloggen varje dag o idag var det skoj att läsa du var piggare o hade haft din klass på besök o ni hade ätit glass o haft en skoj stund ihopa.



Skickar en stor o varm kram till er alla fyra plus till dom två hundrarna..

2010-09-24 @ 22:29:43
Postat av: Inger

Så otroligt glad jag blev, när jag läste om klasskompisarnas besök hos Moa ! De mötet betyder mer än vi kan ana, både för Moa, er, kompisarna och fröknarna. Och att Moa fick vara så pigg, så att hon orkade med besöket.Så tänker jag på Oliver, storebror, vars älsklingssyster är så sjuk. Vilken jobbig sits för honom, att försöka koncentrera sig på skolan, samtidigt går hans tankar till lillasyster, som har det så svårt !

Jag önskar så, att ni känner er, hela familjen, omfamnade av alla våra böner och styrkekramar !



- " Att vara stark är

att våga hoppas

när ens tro är som svagast.



Att vara stark är

att se ett ljus i mörkret

och alltid kämpa för att nå dit."



Varma kramar

Inger

2010-09-24 @ 22:37:31
Postat av: gunilla eric.

Så härligt att hon orkade med sina klasskamrater och att ni är en sån öppen familj. Det blir ett fint minne för henne och er. En extra kram till Oliver <3kram o hälsningar

2010-09-24 @ 22:45:46
Postat av: miranda

kärlek och kramar till er

2010-09-24 @ 23:54:55
Postat av: Kia

Har tänkt så på er idag,lite extra på storebror Oliver..kram till er alla.

2010-09-25 @ 00:28:31
Postat av: Therése

Godmorgon till hela familjen! Oliver, du är en underbar storebror!



Kramar om er alla!



<3 <3 <3

2010-09-25 @ 08:13:39
Postat av: Lena

Jag klarar nog inte av att läsa din blogg längre...åh dessa jävla minnen över en situation som man bara kan stillasittande se på..Jag sänder er en stor varm kram...mina egna känslor blir så svåra när jag ser och förstår hur ni har det .Allt kommer liksom tillbaka. Ta hand om er i allt det svåra stor kram Lena

2010-09-25 @ 08:22:57
URL: http://ienannandelavlivet.blogspot.com
Postat av: Lotta Lindgren ^Åhus

Fotot på Moa och vovven, har glömt namnet nu är såååå underbart!!! Det säger så mycket om hur vovvisen älskar en precis som du är och Moa har en evig vän där precis när hon vill... Skickar en massa kramar till er alla!!!!

2010-09-25 @ 09:14:00
Postat av: Sanna

Kommer aldrig kunna förstå vad ni/du går igenom.

Att se sitt älskade barn tyna bort och ni vet att det kan ske när som helst gör SÅÅÅÅ ont i mitt hjärta.



Tycker du är fruktansvärt stark, som sätter dej ner och bloggar under denna tid!

Du är så JÄVLA STARK!!



Kramar!

2010-09-25 @ 10:29:51
URL: http://sannis1987.blogg.se/
Postat av: Linda

Va mysigt att klassen kom o hälsade på!! Du e så himla bra Moa, så stark och fin! Jag tänker på dej så! Och din familj såklart!! Fina människor!!

KRAMAR I MÄNGDER!!

2010-09-25 @ 10:39:24
URL: http://www.linda-emma.blogspot.com
Postat av: polly

De finns dagar då jag inte uppskattar allt jag har, och all kärlek jag får.

Då går jag in på Moas sida, -PANG, jag trillar ner på jorden igen och inser att livet kan vara kort och det är viktigt att leva i nuet.Ni har på något sätt hjälpt mig att öppna ögonen. gråter alltid en skvätt och önskar att ett mirakel kunde inträffa för lilla Moa

Kramar.....

2010-09-25 @ 11:28:44
Postat av: keluhanna

jag blir verkligen rörd av det här..

hon är jättefin, moa! hoppas att änglarna kan vänta ett tag, förhoppningsvis ett bra tag & därmed lämnar henne tills hon blir gammal.

Jag ryser när jag läser det, ni är starka! keep it up.

2010-09-25 @ 11:30:48
URL: http://keluhanna.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Jag mår dåligt då jag läser det här. Ingen ska behöva gå igenom det ni just nu går igenom!



I skolan har vi påbörjat vårt projektarbete, vi ska samla in pengar till Barncancerfonden. Moa är verkligen fin, det är orättvist! Ni är starka och troligt uthålliga.



Jag önskar er all lycka och så lång tid som möjligt mer er dotter.



Kramar

2010-09-25 @ 12:25:17
URL: http://metime.blogg.se/
Postat av: Monica R

Vilken underbar dag! som en fin pärla att spara i minnet och ta fram senare <3



kramkram

Monica R

2010-09-25 @ 12:49:39
URL: http://mitttvatusentiomedfoton.blogg.se/
Postat av: Monica R

glömde ju hälften jag tänkte skriva.. inte konstigt att Oliver bröt ihop.. som vuxen blir man sjukskriven för att man inte orkar fungera på jobb, men barn/syskon skickar man iväg till skolan..



har tänkt mycket på det.. när min son efter lillasysterns leukemitid mådde så dåligt med depressioner mm, så tjatades det så att han skulle till skolan.. till varje pris.. lite bakvänt. Minns att storebror här, mådde bättre att vara med på det som hände runt lillasyster, då blev han lugnare, så vi införde hemmadagar och då vände en del..



inte alls samma sits som ni har, långt ifrån, för Elin är färdigbehandlad, för 6 år sen nu.. men det ÄR tungt för syskon!



önskar jag kunde göra mer, än skicka styrkekramar och kärlek <3



kramis Monica R

2010-09-25 @ 12:56:19
URL: http://mitttvatusentiomedfoton.blogg.se/
Postat av: Eva

Har följt Moa under ett par år nu, och jag håller med Monica R fullt ut. Så svårt att leva i det ni lever i nu och ännu svårare för syskon, som ska försöka vara just syskon och barn, men tvingas bli vuxna för tidigt. Även syskon måste få må dåligt och "vara sjukskrivna" under en tid.



Är så ledsen för Moas skull och mer ledsen för er alla, som ska försöka hitta en vardag och ett liv, efter allt som händer ...



Kan inte skicka några "styrke eller tröstekramar" för inget jag skriver kan lindra den smärta ni just nu lever i och måste genomgå...

Är så ledsen för er skull.



Eva B

2010-09-25 @ 14:11:52
Postat av: Jannice

Stora kärleksfulla kramar till hela er underbara familj.

2010-09-25 @ 14:21:05
Postat av: Veronica

Finaste Moa,

ser så trött ut...

Kramar till er alla,

en xtra till Oliver,toppenstorebroren!!

2010-09-25 @ 15:08:53
Postat av: malins

<3

2010-09-25 @ 16:48:40
URL: http://malinlima.blogg.se/
Postat av: Anonym

OLIVER extra mycket kramar till dig det är inte lätt för en storebror att se sin älskade lillasyster så sjuk.

BRA att du har nå'n i skolan du kan gå till när det är jobbigt.Kanon att du gör det man behöver prata

av sig ibland...

sen har du världens bästa mamma o pappa hemma

KÄMPA PÅ GRABBEN



TÄNKER PÅ ER UNDERBARA FAMILJ HELA TIDEN



2010-09-25 @ 17:35:38
Postat av: TheShaker

Hej allihopa!



Jag har en tävling på min blogg där man kan vinna ett presentkort hos C&B Design! Va också med och vinn!



http://theshaker.blogg.se/2010/september/tavling-presentkort-hos-cb-design.html



XOXO

/TheShaker

2010-09-25 @ 18:42:02
URL: http://theshaker.se
Postat av: Fam.Salomonsson

Vi tänker på er medans tårarna rinner ner för vår kind!

2010-09-25 @ 19:08:12
Postat av: annika persson

Lilla gulliga Moa,lika fin fin familj har du omkring dig! Varma tankar till er!

2010-09-25 @ 19:20:01
Postat av: katarina/titti

Sitter å tenker på er og håper at dere har en fin og lugn helg med masse kärlek og varme

Titti

2010-09-25 @ 19:37:22
Postat av: Moa

vad mycket ni måste leva med som ingen borde få gå igenom... fy fasen. inte konstigt att oliver bryter ihop! omöjligt att vara en "vanlig tolvåring" mitt i allt, att få växa upp så fort...

vad härligt med klasskompisarna på besök, både för dem och moa! ljuspunkter behövs, ibland mer än någonsin.

kramar!

2010-09-25 @ 19:38:39
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Maria

Hittade hit nu av en slump, blir så himla rörd av eran situation. Vilken fin tjej ni har, och son såklart. Skickar lite styrka till hela familjen!

2010-09-25 @ 21:16:29
URL: http://shoeshines.blogg.se/
Postat av: anna

Fotot på Moa

en bild av frid....

2010-09-25 @ 22:03:49
Postat av: Jessica

Det finns inga bra ord. Men, jag vill ändå att ni skall veta att ni är i mina tankar varje dag. En dag till. En dag till.



Pratar Moa någonsin om vad som händer sedan? Var hon kommer att vara och allt det där. Nu, när hon/ni vet att det *om inga mirakel sker mycket snart* inte kommer att sluta som man skulle önska. Hur pratar man med ett barn om sådant?

2010-09-26 @ 01:07:37
Postat av: Ulle

MOA är underbar och Ni är en underbar familj! Tänker på Er varje dag och önskar att Er goa tös kunde få bli frisk!!



MOA har lämnat ett avtryck i mitt hjärta för alltid, fastän jag inte känner henne eller Ni som familj! Vilken underbar kämpaprinsessa! Och Oliver, vilken fantastisk storebror! Och mamma o pappa, så mycket kärlek som finns i Er familj är ovärderligt! Glöm inte, vad som än händer så finns spåren av sådan kärlek kvar for ever!!



Sluta aldrig hoppas på mirakel!! Ta vara på tiden!!

Många många kramar till Er, hela goa familjen!!



2010-09-26 @ 02:08:14
Postat av: Anonym

Jag sitter nastan occh grater nar jag laser igenom alla inlagg, oh vad jag onskar att jag kunde gora nagot. Ta hand om er och glom aldrig vilken inspiration och ogonoppnare ni ar, hela familjen. Bara de finaste tankarna till er och sota Moa.

2010-09-26 @ 06:43:38
URL: http://pinkgirlsplaybetter.blogg.se/
Postat av: Pia

Hittade hit via Alexandras blogg. Har suttit och läst. Måste få säg att ni har en fin liten flicka. Och att ni verkar vara en stark och kärleksfull familj. Fotot på Moa och hunden är helt underbar!! Beundrar er och lider med er som måste genomgå denna kamp. Sänder er alla e´n stor kram!!

2010-09-26 @ 07:38:32
Postat av: Kusinen Fanny

Hej och va roligt att klassen hälsade på! Saknar dig Moa ses!<3

2010-09-26 @ 09:38:00
Postat av: Cilla

Härligt Moa att det blev ett klassbesök och glass! Har glömt säga att du har fått så fint hår!



Kramar från Cilla på Lidingö

2010-09-26 @ 12:30:54
Postat av: Anna & Basta

vi tänker på er!! Kram från oss & en x-tra kram från Ellen till Moa..

2010-09-26 @ 13:12:47
Postat av: julbloggen

söta söta Moa....



<3

2010-09-26 @ 14:07:39
URL: http://julaftonsmorgon.blogg.se/
Postat av: andréa

Läser igenom bloggen med tårar strömmande längs kinderna. Kramar ♥

2010-09-26 @ 14:51:32
URL: http://deddoliinah.blogg.se/
Postat av: kajsa

är så sorgsen för er skull

2010-09-26 @ 15:55:51
Postat av: Sophia

Tänker på er! Skänker även Oliver en extra tanke och all styrka jag kan ge. Det är inte lätt att vara syskon till ett döende barn...

2010-09-26 @ 16:05:36
Postat av: Matildaceciliaa

Satt och var helt förstummad av dina inlägg. Kan bara säga en sak: Kämpa vidare! Jag vet att ni kommer klara det! Och Moa är ju helt super söt ju!! Lycka till!

2010-09-26 @ 18:15:55
URL: http://matildaceciliaa.blogg.se/
Postat av: Anna K

Många varma tankar till hela familjen!

2010-09-26 @ 18:28:21
Postat av: Emeli - Mamma till Nathalie

Har precis hittat till din blogg.

Vet inte riktigt vad jag ska skriva. Men vill lämna ett litet spår efter mig. Tårarna har varit nära flera gånger. Men när jag fick se kortet på Moa när hon var 1 år så blev det jobbigt. Det är då jag fick känslan av att det kan hända vem som helst, att det skulle kunna hända min egen dottern.

Tycker så synd om er. Blir så ledsen att cancern finns. Den borde inte få drabba barnen. De har ju (borde ha) hela livet framför sig.



Tänker på er och önskar att det sker ett mirakel.



Varma kramar till dig.

2010-09-26 @ 19:24:28
URL: http://emeliochnathalie.blogg.se/
Postat av: Jannice

Tänker på er varje dag.Moa är så söt och go. Oliver är verkligen en toppen storebror.Tänker mycket på honom.Så fruktansvärt att han,som är så ung ska behöva gå igenom det här.Stora kramar till er alla.

2010-09-26 @ 19:43:43
Postat av: Jessica M

Våra tankar finns hos er. Vad skönt du har någon i skolan du kan vända dig till Oliver när det blir för mycket! Fint att Moas klass kom på besök. Kramar från oss alla// Marken & Lindh

2010-09-26 @ 19:45:07
Postat av: Johanna

Tänker på er...



Ett ljus brinner för Moa även ikväll...



Kramar och kärlek till er fina

2010-09-26 @ 20:06:17
URL: http://grynisen.bloggplatsen.se
Postat av: Erika(jyringen)

första gången jag är in på den här bloggen och shit vilken chock jag fick(vet inte hur jag ska beskriva det annars) vilken kamp ni måste gå igenom och hur orkar du skriva om det?!

Önskar er all lycka i världen!!

2010-09-26 @ 21:21:22
URL: http://jyringen.blogg.se/
Postat av: Sofie

Kramar i massor till er alla!



//Sofie

2010-09-26 @ 21:37:08
Postat av: Anonym

2010-09-26 @ 21:42:49
Postat av: kerstin johansson

Hej

Tänker på Oliver som bär på det som är så jobbigt tänker även på lilla Moa som har kämpat så. Ni är verkligen en underbar familj. Vill skicka en Ängel till Moa o till Oliver som är så stark även till Er Jenny o JOhan.

En riktigt jätte kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam till er alla

Kerstin

2010-09-26 @ 21:56:50
Postat av: Connie Hansen

Många kramar till hela familjen.<3

2010-09-26 @ 22:17:55
Postat av: S E V D A Y E T I S-sevdas.blogg.se

ni e så underbara föräldrar!

2010-09-26 @ 22:47:43
URL: http://sevdas.blogg.se/
Postat av: Elin

Tänker på dig och din familj tycker ni är jätte starka och så fina föräldrar. Kram *styrke*kram

2010-09-26 @ 23:30:29
Postat av: Isabella Färemo

Styrkekramar till hela familjen!!

2010-09-27 @ 11:21:06
Postat av: Helena

Tänker på Oliver, stackarn. Det kan inte va lätt att se sin syster vara så sjuk. Man kan ju själv tänka sig vilka tankar som måste snurra runt i huvudet på honom. Många kramar till OLIVER!!!!!

2010-09-27 @ 11:26:33
Postat av: Noora :)

Läste några inlägg här nedan, och sedan förstod jag att hon har cancer. Riktigt jobbigt detdär, skickar massa styrkekramar och ni får även en länkning på min blogg! Ta hand om er <3

2010-09-27 @ 15:23:25
URL: http://nuuey.blogg.se/
Postat av: bestguzz

nawe, moa e sååå söt! :) och ni är sjukt underbara föräldrar som finns där för henne

2010-09-27 @ 19:36:06
URL: http://bestguzz.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej! Tänker på och ber för er varje dag! Svårt att säga rätt ord i er situation! Men ni är Moas allra bästa familj! Kramar till er alla!

2010-09-27 @ 20:52:38
URL: http://greatlove.blogg.se/
Postat av: katarina/titti

vi tänder ett ljus för er i kväll..

Sondre tok en kula i en bönkruka för Moa i kyrkan under hans konfirmations klasse. Så vi tänker mye och masse på er..

2010-09-27 @ 21:05:17
Postat av: I väntan på Liten - Gravid i vecka 26

Tänker på er allihop! Kramar

2010-09-27 @ 21:37:55
URL: http://madeleiene.blogg.se/
Postat av: Therése L

Ååå stackars Oliver <3 inte lätt o va storebror o försöka förstå detta hemska som händer med sin söta lillasyster...

Vi tänker på er!!

Kramar från familjen Lindström

2010-09-27 @ 22:14:10
URL: http://sotalillasyster.blogspot.com
Postat av: Moa

Har redan kommenterat en gång. Men jag tittar in igen, hoppas ni alla mår bra! Och att lilla Moa varit pigg i helgen! Stor kram till er alla i familjen!

2010-09-27 @ 23:16:51
Postat av: Angelica

Det är en orättvis värld vi lever i. Ingen förtjänar en fruktansvärd sjukdom som cancer. Ni ska veta att jag lider med er... ville bara säga det.

2010-09-28 @ 01:03:10
URL: http://angelicious.devote.se/
Postat av: Emma

Tänker på er!

2010-09-28 @ 08:21:34
URL: http://queenemmsa.blogg.se/
Postat av: Monica R

tittar in för att se om du uppdaterat.. jag tänker på er, hela tiden finns ni i mina tankar, jag hoppas att ni fått en fin helg tillsammans <3



varma styrkekramar

Monica R

2010-09-28 @ 09:21:41
URL: http://mitttvatusentiomedfoton.blogg.se/
Postat av: Cutie

Jag blir så ledsen i hjärtat över allt med eran Moa. Ni finns i tanken och varje gång jag tänder ett ljus så finns ni där. Och även för hennes bror som får gå igenom allt detta.

2010-09-28 @ 09:25:27
URL: http://everydaywithcutie.blogg.se/
Postat av: Arzu

Första gången jag tittar in på den här bloggen. Jag hoppas för allt i världen att Moa blir frisk. Livet är orrätvist. Jag blir så ledsen. Fy vad ledsen jag blir. Kämpa på Moa!!!!Stor kram!!

2010-09-28 @ 10:56:52
URL: http://arzucesmeli.blogg.se/
Postat av: Karolina

Du är en kämpe. Jag grät om vart annat när jag läste dina inlägg, Så jag kan inte förstå din kamp du går igenom just nu. Jag ville bara lämna en stark kram till dig och din familj.

2010-09-28 @ 11:23:37
URL: http://linapinakarlsson.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Tänker på er alla. Oliver är en fin storebror. Skickar er styrkekramar i denna svåra stund. Kram

2010-09-28 @ 14:28:21
URL: http://maddesvarld.blogg.se/
Postat av: S a r a P e r s s o n

Söt du är på bilderna Moa! Du verkar dessutom ha den bästa storebrodern i hela världen!

Kämpa på! kram

2010-09-28 @ 15:15:29
URL: http://frookenpersson.blogg.se/
Postat av: Katarina

Kramar till hela er familj.

Finns inga ord, som någon okänd(=jag) kan säga till tröst, men ni verkar vara helt fantastiska!

Sänder er massor med styrkekramar!

/Katarina

2010-09-28 @ 15:50:17
URL: http://katlind.blogg.se/
Postat av: Linda

Hejsan, hittade din blogg idag. Jag ser att din dotter lider av samma sjukdom som min dotter gjorde. Det va fruktansvärt, så jag förstår verkligen hur ni mår. Vår dotter avled tyvärr för 1 månad sen ;(.. Men det var vi beredda på. Jag sänder er massa kramar av mig, min man och våran andra dotter.. Sköt om er, och ge Moa en stor kram av oss.

2010-09-28 @ 18:17:11
Postat av: Agatah

hejsan hur mår moa nu då?. precis hittat din blogg så vet nt så mkt men har tittat igenom lite så:)

men hon får verkligen krya!.

2010-09-28 @ 18:34:28
URL: http://agataahh.blogg.se/
Postat av: Lenamia

Kikar in o oroar mig för att ni inte uppdaterat.

Även om det viktigaste är att ni får vara med Moa allihop så mkt det bara går.



Kramartill Oliver o mamma, pappa o alla andra runt i kring er som ska stå på denna båt när det gungar så här...... fyy vilken skitsjukdom cancer är.

2010-09-28 @ 23:42:28
Postat av: Anne Moijé

Kikar in, tänker på er och undrar hur ni har det?



KRAM

2010-09-29 @ 00:02:25
URL: http://mrsawkward.wordpress.com/
Postat av: cecilia

Söta vackra failj, sänder er styrka och mina varmaste tankar, kram Cecilia

2010-09-29 @ 08:13:46
Postat av: Martina

Sitter här och läser din blogg. Försökte hålla tillbaka tårarna, men det var omöjligt! Min morfar hade cancer och jag tyckte det var jätte jobbigt, så jag kan bara föreställa mig hur jobbigt det kan vara för er. Det är ju trotts allt eran störtsöta dotter. Ni är jätte starka och jag blir så glad att både ni och Moa försöker göra roliga saker, som att klassen kommer på besök med mera.



Många STORA VARMA STYRKEKRAMAR till hela familjen!

2010-09-29 @ 11:44:37
URL: http://martinarom.blogg.se/
Postat av: Therése

Hej!



Kramar om er! Har er i tankarna. :) Hoppas att Moa har fått några fler "bra" dagar i veckan som har varit. Sänder en extra kram till Oliver! Vänliga soliga hälsningar! <3 <3 <3

2010-09-29 @ 12:04:17
Postat av: Anonym

oerhört gulligt o söt lite tjej =)

2010-09-29 @ 13:23:15
URL: http://thaatsourliiife.blogg.se/
Postat av: karin

Åh vilken fin bild på lilla Moa och Lilla vovven.

2010-09-29 @ 16:00:08
Postat av: Winnie

Tänker på er hela familjen och hoppas på att Moa har det så bra hon kan ha, jag har följt er från början och tycker att Moa är en riktig krigarprinsessa hon har kämpat utan att gnälla jag beundrar henne oerhört,ha det så bra ni kan under omständigheterna vi är många som tänker på er och ger er energi att orka,Mvh Winnie

2010-09-29 @ 17:35:26
Postat av: Lotta

Har tänkt mycket på er.

Ni kämpar så tappert alla 4.

Många varma kramar till er.

2010-09-29 @ 17:44:12
Postat av: HannaG

Många många kramar

2010-09-29 @ 18:21:17
Postat av: Josefin Borgman

Det är så sorligt att läsa er blogg! Jag kan inte förstå hur ni känner, ni måste vara.. så ledsna. Jag ger all kärlek, respekt, lycka och hopp till dig och din familj.. och speciellt till Moa.



Hoppas hon lyckas.

2010-09-29 @ 19:17:33
URL: http://itsthemusic.blogg.se/
Postat av: malin

När dagen blir kommen ska ni trösta er med att ni kommer ses igen, för det gör ni. Vet att det inte tar bort ett uns av hela den smärtan ni känner o kommer att känna, men det ger ett litet ljus..

2010-09-29 @ 19:31:25
Postat av: Helen

Tittar in till er som vanligt, känner lite oro när det inte är uppdaterat...men förstår att orken inte räcker till allt...ta väl hand om er så gott det går i dessa dagar...varma kramar till er från Malmö

2010-09-29 @ 19:36:23
Postat av: Jannice

Tänker på er hur ni har det.Varma kramar till er alla.

2010-09-29 @ 20:13:29
Postat av: Emma

vilken go och härlig o definitivt stark tjej moa är! Har hållt tummarna för henne ända sedan jag började läsa denna blogg. Men nu har ni inte uppdaterat på ett tag och jag tror många undrar och tänker på hur det har gått för sockersöta moa? uppdatera snart hoppas jag. och glöm aldrig att vi läsare stöttar er familj med all varme och hopp ni kan tänka er.

En massa kramar från mig till er <3

2010-09-29 @ 20:32:12
Postat av: Linda Rinnfors

Vet inte vad jag ska säga mer än att jag tänker på er.

2010-09-29 @ 20:35:00
Postat av: många

vi e många som tänker på er!!

2010-10-04 @ 11:28:01
Postat av: Yasmine

Vad många söta bilder :)

2010-10-05 @ 01:32:24
URL: http://ladyyasmine.blogg.se/
Postat av: Wiilow [foto tankar känslor]

Tänker på er! ♥

2010-10-28 @ 22:21:40
URL: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0