Snart Oktober

29 September

Halva denna veckan har gått och varje dag ser mer eller mindre lika ut, film från morron till kväll om så Moa sover eller ej, när hon är vaken är det toabesök som gäller, hon sitter där ganska länge innan utgifterna kommer, tycker så synd om henne, liggsåren har blivit lite bättre på höger sida, men vänster är ingen höjdare.
Hennes fötter är SÅ svullna och blålila, de delar på kroppen som inte används är utav denna färg.
Hon äter inte mycket längre, vi har även fått tilltagit mer morfin då hon har smärta, det lindrar henne bra, så i mellanåt sitter hon upp och kan färglägga lite, sen lägger hon sig igen.
Vi har även fått börja med lite lugnande till natten, hon drömmer så mycket och pratar i sömnen, så i natt har hon sovit bättre utan oro och drömmar..
Vi var i förra veckan och köpte en hel madrass på Jysk till våra sängar, Moa som ligger i mitten och har gjort väldigt länge har blivit så pass smal att hennes kropp faller ner mellan våra madrasser, men nu ligger hon bra igen.



Oliver mår inte bra,, i måndags fick jag ringa och be farmor om hjälp, jag har lite svårt att förklara för Oliver hur jag och Johan känner oss som förälder till en sjuk dotter och samtidigt vara så glad och positiv till Oliver, det är liksom en konstig situation man lever i och inte alltid lätt att vara en "normal mamma o pappa"..
Farmor ringde Olli på mobilen och han cyklade till henne,, dom hade pratat, gråtit och kramats, och Oliver förstod vad farmor menade i många fall.
Oliver kom hem vid 21 tiden och han berättade för mig hur han kände sig och har känts sig sedan Moa blev sjuk, det hårdaste han sa var att han känt sig utanför sin egen familj,,, OOHHh Nej,, ja förklarade för Oliver att jag förstod vad han menade och sa ärligt att vi har gjort så gott vi kan och att Moa har varit nr 1 sedan hon blev sjuk, det har blivit så helt enkelt, vi har under alla dessa år fått prioritera våra liv till Moas bästa, och försökt göra vår vardag så normal som möjligt för både Oliver och Moa,,, Usch det var inte lätt kan ja säga, Oliver har mycket inom sig som behöver komma ut, och vi la oss i våra sängar och pratade jättelänge medans tårarna sprutade på oss båda två. Jag förklarade om hur allt går till när Moa går bort, precis allt och även så pratade vi om hennes begravning, jag kände att han måste få veta allt, för vi vill inte att han ska känna sig utanför sin egen familj..

Oliver förklarade för oss vad han går och grubblar på, och han frågade även varför hans lillasyster skulle få denna djävla sjukdom, att han ångrar sig att han har bråkat med henne och allt det som syskon gör,, vi kramades alla tre och sa att vi älskade varandra.

Det känns om dagen då allt blir svart snart kommer, men samtidigt så långt borta. Ända sedan i april har denna dagen varit så nära, läkarna sa kanske några veckor eller månader, nu har det gått snart 6 månader, vi trodde inte hon skulle blivit 8 år i Juni månad, inte överlevt sommaren, Wow säger ja bara vilken kämpe vi har hon är så otroligt stark vår lilla älskade Moa, man frågar sig nästan dagligen hur länge hon orkar vara med oss, Nu när man vet hur utgångsläget är så tycker man inte om att se henne ha ont och ligga i soffan varje dag och inte få ut något ur sitt liv, VAD är det för liv, Nej inget, det låter kanske hemskt men i detta läget är man inte egoistisk, man vill inte att ens älskade ska tinna bort mer o mer och ha mer o mer ont, och lida mer o mer.. Nej fy fan, Moa lider och vi med henne varje dag.... Vi älskar henne så och vill inte att hon ska lida....



Vi har haft Kvh här i går och med dom fanns en psykolog som pratade med Oliver som inte orkade gå till skolan, han var hemma hos oss hela dagen och tog hand om sin lillasyster, satt hos henne och ritade lite med henne.
Pratade med Olivers fröken och han ligger lite back i matten i skolan men det var inget vi skulle bry oss om, han gör så gott han kan då koncentrationen inte är på topp..
Men idag har han varit i skolan igen, och kom hem med ett gott humör... Goa Olli, älskar dig sååååååå

Vi har haft besök här i dagarna, Mats-Åke, Petter & Karro och deras lilla Lovalie har varit här och hälsat på, det var väldigt trevligt besök då vi inte setts på ett bra tag, Om ni läser detta så vet ni hur mycket ni betyder för oss,,, Mats-Åke & Petter ni har en speciell plats i våra hjärtan, det vet ni om, tusen tack för titten igår. Karro vi måste få träffa er alla igen...

Vill även tacka för blommor, kort och alla fina kommentarer vi får... Tack



Kommentarer
Postat av: Jessica

tänker på er som vanligt.. hoppas allt kan bli bra nån dag.. kramar till er i massor

2010-09-29 @ 20:57:49
Postat av: Louise

Varma Kramar och tankar till hela Familjen <3

2010-09-29 @ 21:00:15
Postat av: Susanne Dahlberg

KÄNNER SÅÅÅÅÅÅÅ för er och försöker förstå hur jobbigt ni har det, men det går förstås inte. Gud vad jobbigt det måste vara för er att Oliver mår så dåligt, vilket såklart inte är konstigt. Härligt med så många som stöttar och hjälper till och gör allt för er. Styrkekramar till hela er härliga familj.

Susanne

2010-09-29 @ 21:12:30
Postat av: Susanne

KÄNNER SÅÅÅÅÅÅÅ för er och försöker förstå hur jobbigt ni har det, men det går förstås inte. Gud vad jobbigt det måste vara för er att Oliver mår så dåligt, vilket såklart inte är konstigt. Härligt med så många som stöttar och hjälper till och gör allt för er. Styrkekramar till hela er härliga familj.

Susanne

2010-09-29 @ 21:13:33
Postat av: Nilla

Lilla söta Moa..Hur kan livet vara så grymt? Tänk om man kunde få bara en önskan uppfylld, den skulle då gå till Moa...Kramar till er alla.

2010-09-29 @ 21:16:20
Postat av: Anna Lovén

Tusen kramar till er alla! <3

2010-09-29 @ 21:21:10
Postat av: Fam.Salomonsson

många kramar till hela familjen,

vi tänker på er och tänder ett ljus för Moa!

2010-09-29 @ 21:21:17
Postat av: Agneta

Ni är så otroligt fantastiska!! Det är ju något ofantligt jobbigt ni går igenom. Beundrar er så.

Man känner sig så hjälplös, hur kan livet vara så grymt. Skickar all styrka och tröst till er.

Agneta

2010-09-29 @ 21:25:32
Postat av: Elin A

Tankarna finns hos er så mycket! Pratar Moa själv om det som kommer hända?

Fina söta Moa!

Många varma kramar till er alla 4!!

2010-09-29 @ 21:26:15
Postat av: Leena Svensson

Det känns som att Oliwer reagerar precis som vilket syskon som helst. En stark kille.



Stackars lilla Moa, detta lidande.



Tänker på er varje dag.



Många kramar



Leena

2010-09-29 @ 21:29:20
Postat av: Camilla

Stora och varma kramar till hela familjen. All kärlek till er!

2010-09-29 @ 21:29:48
Postat av: Therése L

Tänker på er <3 <3 <3



Kramar från familjen Lindström

2010-09-29 @ 21:30:11
URL: http://sotalillasyster.blogspot.com
Postat av: Katarina

oj vilka tuffa samtal och vilka svåra saker att prata om. jag känner så för er och hoppas att Moa inte har alltför ont.

Tänker på er

Katarina

2010-09-29 @ 21:32:29
Postat av: Johanna

Finaste....



Vilken kamp ni alla går igenom :-( Tycker så synd om er alla. Moa som kämpar dag för dag, Oliver som är rädd och orolig för det som komma skall, ni fantastiska föräldrar som oxå fasar för den hemska dagen...



Hoppas Moa får några fler dagar där hon är lite pigg, orkar måla och vara vaken. Skönt att hon får sova lite bättre på natten nu....



Vad ska man säga? Det är så svårt...



Tänker på er, alltid! Ljuset för Moa brinner varje kväll...



Många kramar och tankar till er fina

2010-09-29 @ 21:35:58
URL: http://grynisen.bloggplatsen.se
Postat av: Syren/Eva

Inte är det lätt för Oliver att se sin syster lida,så bra att han har fått prata om det. Tänker alltid på er! Många kramar.

2010-09-29 @ 21:38:30
Postat av: Cecilia o Julia

Vi tänker på er alla så mycket och tycker att ni är fantastiska. Moa är verkligen en kämpe som har berört många.

2010-09-29 @ 21:40:18
Postat av: annika

Förstår precis vad du menar, just det där med att man inte vill att de skall ligga och pinas.....När min mamma låg för döden sa jag till en vän att hon kan lika gärna dö då hon har så ont.....Fick en utskällning att så kunde jag inte säga det var ju ändå min mamma.....Fast det var ju inte min mamma som låg där....jo skalet men inte som min mamma var.....Massor av kramar till Er alla från ett soligt Göteborg

2010-09-29 @ 21:42:02
URL: http://familjenbruun.blogspot.com/
Postat av: Amanda

Blir så fruktansvärt gråtfärdig av att läsa det du skriver! En liten tös på 8 år. Som min pojkväns lillasyster. På tok för tidigt! Stackars liten. Tänker på er. Ge Moa en kram från Amanda!

2010-09-29 @ 21:45:21
URL: http://amnnda.blogg.se/
Postat av: Amanda

Funderar på en sak en annan faktiskt kommenterat. Och det är - Pratar Moa om framtiden? Förstår hon att hon är sjuk och sådär?

2010-09-29 @ 21:46:10
URL: http://amnnda.blogg.se/
Postat av: Monica R

tusen tankar till er!



låter som ni ändå hade ett härligt, varmt, innerligt och väldigt viktigt samtal. Men måste vara så otroligt svårt.. förstår att tårarna rann <3



måste bli en krock inombords med alla de olika känslorna..



varma tänkerpåer kramar

Monica R

2010-09-29 @ 21:47:06
URL: http://mitttvatusentiomedfoton.blogg.se/
Postat av: katarina/titti

Fy fan så orättfärdig det här är.. Ljus bränner för er varje kväll.

2010-09-29 @ 21:49:39
Postat av: Anna

Jag tänker på er och fina lilla Moa och fina Oliver varje dag!! JAg är så ledsen för er skull, men slutar inte hoppas.... Många varma kramar och tankar Anna

2010-09-29 @ 21:49:44
Postat av: Kristina

Jag har skrivit det tidigare men jag vill säga det igen - jag beundrar dej så. Du käre mamma till dina älskade barn , som du så öppet berättar om.Och Oliver - så skönt att du nu kunnat börjat berätta för familjen om dina känslor. En stor tapperhetskram till er hela familj.

Och jag förstår precis tankarna om att det nu inte är ett bra liv längre för Moa.

2010-09-29 @ 21:50:19
Postat av: Andrea

Har läst er blogg medan tårarna bara rinner nerför kinden. Moa får mig att tänka på att mitt liv inte är så jobbigt. Man klagar på småsaker som egentligen inte betyder något, och samtidigt så ligger Moa hemma och bara tynar bort mer och mer. Jag hoppas verkligen att ni i framtiden får det lite lättare och hittar ett sätt att inte fastna i någon depression. Det är bra att ni låter känslorna komma ut och inte stänger de inne, speciellt för Olivers skull, som verkar ha det riktigt jobbigt. Jag tänker på er! Många kramar Andrea.

2010-09-29 @ 21:59:10
Postat av: Sofie

Stora bamsekramar till Oliver som så naket berättade vad han har känt och känner.. Det är inte lätt för en vuxen att formulera, än mindre en ung kille.



Styrkekramar till er alla i denna svåra tid..

Kram

2010-09-29 @ 22:00:48
Postat av: Pia-Lena



Vi tänker på er. O tårarna trillar som vanligt när jag läser om hur dåligt Oliver mår o lilla Moa..



Skickar varma kramar till er allihopa..



Kram

2010-09-29 @ 22:04:52
Postat av: Moa

hur kan livet få vara såhär egentligen, det frågar jag mig varje gång jag är inne på bloggen... det finns ingen rättvisa. lilla goa moa.



och fina oliver. alla syskon bråkar. men efter att ha läst bloggen i tre år ser man tydligt hur mycket oliver älskar sin syster, och jag är säker på att moa känner och vet det själv också. bråken är nästan något som följer med syskonskapet. kärleken är starkare.

kramar

2010-09-29 @ 22:08:31
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Mia Johansson

Läser o gråter! Inser att mina problem med både det ena och det andra är små... Önskar så att jag kunde vrida tillbaka klockan ändra saker och ting till det bättre! Kramar till Er allihopa!

2010-09-29 @ 22:10:45
Postat av: Nettan

Nu gråter jag, men det är tårar av kärlek. För jag vet så väl vad en familj betyder och kärleken i den.

Utan min familj hade jag inte suttit här idag.

Med ett par svåra sjukdomar och nervsmärta i bagaget så vet jag verkligen vilka mirakel en kärleksfull familj är.

All kärlek tillbaka till er som delar med er av så mycket och till så många.



Kram till er alla

2010-09-29 @ 22:11:50
Postat av: Anette

Jag tänker på er!!! <3 kram Anette

2010-09-29 @ 22:12:53
URL: http://anskumamman.blogg.se/
Postat av: Lena

Tänker på er fast jag inte känner er. Vilket helvete ni måste ha, inte kul att Moa ska lida på detta sätt. Ni kan bara göra det som är bäst för henne och er andar i familjen. Sköt om er och glöm inte bort varandra!



Kram

2010-09-29 @ 22:21:02
Postat av: Gitte

oj där ser man... stackars Oliver, självklart blir det att man koncenterar sig o tar mycket om med Moa men Oliver finns också.. förstår er hur ska man orka o räcka till. Va skönt att ni har pratat o gråtit. En ros till farmor som kunde hjälpa er ...

Förstår att hur man än inte vill förlora sitt älskade barn, så ska ingen lida som ni skriver ha ont o va e de för liv .. nä ibland så e vissa saker till det bättre hur hemskt det än är som ska ske...

tycker så synd när hon kämpat så... KRAM

tänker på er o önskar man kunde ändra allt för er..

2010-09-29 @ 22:21:06
Postat av: Helen

Stackars, stackars er alla....kan inte säga annat...massor med varma styrkekramar till er

2010-09-29 @ 22:24:10
Postat av: marianne

Det bästa är om hon får somna in nu mycket snart...det finns ju inget att göra.

2010-09-29 @ 22:27:33
Postat av: Therese Garcia

Kramar till er alla. Tanker pa er varje dag och det ni gar igenom. Kram

2010-09-29 @ 22:46:03
Postat av: Lina

Varje gång jag läser er blogg imponeras jag av er som familj! Ni verkar kunna prata om ALLT och jag tycker att det är fantastiskt att Oliver kan prata så känslosamt och förtroligt om hur han känner. Ni verkar vara helt underbara föräldrar och Moa har verkliogen kommit till rätt familj. Ni gör verkligen det bästa för era älskade barn!

2010-09-29 @ 22:52:12
Postat av: Miichie & Felicia

Hej, lust att kolla in vår blogg som handlar om ett projekt vi håller på att göra för hjärt&lungfonden ?

Uppskattas!

Om inte så förlåt för att vi stört :)

Kram

2010-09-29 @ 22:55:32
URL: http://theyouthcharity.blogg.se/
Postat av: Görel

Läste Andreas kommentar; den säger mycket.. Jag tänker ofta på hur lycklig jag är... Er situation vill jag inte ens tänka på! Meeeen jag jobbar inom vården, även den som är jobbigast!! Hälsa Moa OCH Oliver!!

2010-09-29 @ 23:04:55
URL: http://lyckansmamma.blogg.se/
Postat av: anna-ett barn på jorden, en ängel i himlen

Tänker på er. Kram

2010-09-29 @ 23:25:27
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Moa

Kan inte sluta gråta, Det berör verkligen.



Du verkar vara en super bra mamma som gör ditt bästa, kan inte tänka mig hur svårt det måste vara att titta på sin dotter & veta att hon snart inte finns mer. Jag har jätte svårt att skriva det, jag vill inte acceptera det, att sjukdomen har vunnit,Och jag känner inte Moa, som sagt jag kan inte förstå hur det känns jag kan bara tänka mig att det måste vara det absolut värsta man kan vara med om.



Och Oliver verkar vara en helt underbar storebror som tar hand om sin syster & kämpar på fast det är svårt! Och Moa, ja, vad ska man säga? världens starkaste? Vilken kämpe hon är!



Tänker på er,ta hand om er,kram!

2010-09-29 @ 23:38:59
Postat av: Rosanna

marianne..hur kan du vara så kall??



Till Familjen: jag beundrar er alla, vilken styrka.. tänker så på er fast jag inte känner er.. Kramar i massor



2010-09-30 @ 00:08:17
Postat av: Connie Hansen

<3<3<3

2010-09-30 @ 07:03:07
Postat av: Annica

Livet är inte rättvist! Livet är inte enkelt!

Man ställs inför svåra beslut.Fast man önskar att ingen ska behöva gå igenom det ni gör nu!



Ni är en sån härlig familj!



Många kramar till er Alla! En speciell kram till Ollie!!Det är inte lätt att förstå sig på oss vuxna ibland , barn är mkt klokare än vad vi är ibland =)

2010-09-30 @ 07:37:15
Postat av: Karolina

Man är bara människa och i en sån här situation handlar det lite om att "överleva" eländet.Har själv suttit där men lycklivis blev vår kille frisk, men hans storebror har fått stå tillbaka mycket under många år. Tycker du handlar helt rätt som är ärlig och pratar med Ollie och jag är säker på att han känner att ni älskar honom med . Tänk om alla tankar och kramar kunde göra lilla Moa frisk. Vi är många som tänker på er alla.

2010-09-30 @ 08:19:30
Postat av: Petra

Jag blir kall i hjärtat när jag läser om eran älskade Moa, livet är verkligen orättvist ibland. Dock blir jag så innerligt varm i hjärtat när läser detta inlägg, hur ni faktiskt ser eran son Oliver, ser att han mår dåligt, även om han nu har känt sig utanför så har ni ändå sett honom, ni fick farmor att prata med honom och sen att ni alla pratade tillsammans.

Det bevisar vilken, ursäkta ordvalet nu, stark familj ni är även om ni inte kanske tror att ni är starka.



Jag undrar hur mycket Moa pratar med er om detta och ni pratar med henne?

Hon är verkligen en liten kämpe, håller sig fast vid livet och sin älskade familj. Jag tror hon vill finnas där för er, hos er och med er, eller tror, det är klart att det är så.

Det jag funderar på är, har ni pratat med henne om att släppa taget? Du skriver så fint om att du inte vill se henne lida längre osv, vet hon om det? Pratar ni sånt tillsammans även om det är hårt?



Jag tänker på er massor, har inte kommenterat er förut men jag har läst och jag lider med er precis som många andra som läser eran blogg men jag känner er kärlek och den ska ni vara rädd om och var rädd om varandra när det är som svårast.



Alla mina tankar skänker jag er...



Stor kram till er alla

2010-09-30 @ 08:19:42
URL: http://blogg.mama.nu/petra
Postat av: Kia

Tänker på er varje dag hela familjen.Vi har ju gått igenom samma helvete.Krama dina fina barn från oss.Tände ett extra ljus för Moa hos Simon igår.Många,många kramar Kia och Leif(Simons föräldrar)

2010-09-30 @ 08:25:34
Postat av: Eva

Hej,

åh vad jag vill ge er en BAMSEKRAM, speciellt till Oliver som verkar vara en härligt skön kille!



Tänkte bara dela med mig av en låt som Celine Dion skrev till sin systerdotter som gick bort i cancer alldeles för tidigt. Den heter "Fly" och texten är HELT FANTASTISK. Om ni får ork och möjlighet så lyssna på den.



Lilla härliga Moa, när du släpper taget ska du veta att du har en speciell plats i våra hjärtan! Jag kommer ALDRIG glömma dig!



KRAM KRAM KRAM

2010-09-30 @ 08:37:29
Postat av: A-K

Mina varmaste kramar och tankar till er.

2010-09-30 @ 08:44:14
URL: http://bliavmedcancer.blogspot.com
Postat av: Ingrid och Lars

Jobbig tid för er. Inget onaturligt att Oliver reagerar som han gör. Tvärtom. Men han vet att ni älskar honom också. Ni är fantastiska alla fyra.

Alla kramar till er.

2010-09-30 @ 08:52:33
Postat av: TINDRA

Sänder en massa styrkekramar till er. Allt är så jobbigt nu, ni vet vad jag känner för er.

Finns inga ord längre som räcker till för detta gryma elände.

<3<3<3 till er alla.

Kramisar

2010-09-30 @ 08:53:57
URL: http://moahenriksson.blogg.se/
Postat av: Inger M

Mina allra varmaste omtankar till er !

Tack för att du orkar berätta för oss !

Största kramen till er alla !

Inger

2010-09-30 @ 08:55:25
Postat av: marianne

Postat av: Rosanna

marianne..hur kan du vara så kall??



//

Är det inte du som är kall? Hur länge vill DU att Moa ska ligga och plågas tills hon går sönder? Tror du att hon kommer bli frisk nu??Idiot!

2010-09-30 @ 09:20:14
Postat av: Lotta

Tårarna kommer när jag läser detta.

Tänker på er varje dag, ta hand om er! Många varma styrkande kramar

2010-09-30 @ 09:24:50
Postat av: Ulrika

Tänker på er alla fyra.

Kram!

2010-09-30 @ 09:31:51
Postat av: Lotta Lindgren ^Åhus

Kollar flera gånge var dag om ni skrivit mer... Mitt hjärta blöder av sorg för er skull och inom mig vill jag läsa att ni vaknat upp ur er mardröm och att allt är bra!! Ni är fantastiska människor hela familjen och ingen förtjänar det helvete ni går igenom nu!!! KRAM!!!

2010-09-30 @ 09:43:53
Postat av: Christina

Finns inga ord som kan trösta, tänker på er varje dag, kramar

2010-09-30 @ 09:47:16
Postat av: Anonym

kalla mig idiot igen å du kommer få se

2010-09-30 @ 10:11:05
Postat av: marianne

Postat av:

kalla mig idiot igen å du kommer få se



2010-09-30 @ 10:11:05

HÄR SER NI ALLA EN TRAGISK KOMMENTAR

2010-09-30 @ 10:12:56
Postat av: Rosa - Krigarprinsessan Sabinas syster

Ända sedan Sabina blev sjuk, började blogga och länkade Moas blogg på sin sida så har jag följt er kamp varje dag, trots detta har jag aldrig tidigare kommenterat för jag har inte vetat vad jag ska skriva. Efter att ha läst dagens uppdatering känner jag en sån stor sorg i hjärtat för det helvete ni går igenom så jag MÅSTE bara få skriva några rader till er. Som mamma själv till två barn så kan jag inte för mitt liv föreställa mig hur ert liv ser ut men av det som du har förmedlat i bloggen så verkar ni vara en familj som har så mycket kärlek och omsorg för varandra. Ni lyssnar på varandra, tar er tid att bara vara tillsamman. Den dagen Moa inte orkar kämpa mer så vet jag att Sabina finns där med en öppen famn och tar emot henne. Det har hon själv sagt och lovat dig, det vet jag.



Jag hoppas verkligen att du vet hur stark du har varit under hela den här tiden. Inte många skulle orka med att uppdatera bloggen på ett så öppet sätt som du gör. Jag beundrar er allihopa och önskar er all värme och styrka. Kram

2010-09-30 @ 10:19:41
Postat av: nils

till marianne:

sluta skriv en massa idiotiska inlägg,

du är nog den mest känslokalla person jag varit med om. om du tycker det är ok att tänka som du gör så behöver du inte skriva det!

marianne du behöver nog någon att prata med om socialt umgänge så sök

hjälp om du mår dåligt!

2010-09-30 @ 10:21:39
Postat av: marianne

Nils

om du nu heter det. varmt tack för din fina kommentar men om någon behöver hjälp här, så är det nog du.

Vänliga hälsningar

2010-09-30 @ 11:13:56
Postat av: Kajsa

Ni är fantastiska människor alla 4

Tänker på er varje dag <3

2010-09-30 @ 11:35:24
URL: http://parlugglan.blogg.se/
Postat av: Karin och Bertil

Fantastiska familjen Henriksson, önskar att alla goda tankar riktas åt ert håll nu, till er alla fyra, Moa, Oliver, mamma och pappa. kram

2010-09-30 @ 11:48:06
Postat av: Åsa

Tänker mycket på er och vill skicka mina varmaste tankar.



Till alla de här som skriver de tråkiga kommentarerna vill jag säga:

Så onödigt att börja bråka här i kommentarsfältet - speciellt nu när familjen befinner sig i den här mardrömslika situationen.

De här kommentarerna behöver inte familjen - det ger inget stöd.

2010-09-30 @ 11:52:39
URL: http://htt
Postat av: Sirpa/ Sabinas mamma

Tänker så mycket på er alla, ni är så underbara som orkar uppdatera det som händer hos er. Skönt för Oliver att få ut sin smärta för det känner han när han ser sin älskade lilla syster bli sämre och sämre. Jag skulle önska att mitt barnbarn kunde göra det efter förlusten av sin mamma, men som jag ser så håller hon det inom sig. Den yngre tjejen pratar mer och visar sin saknad och då tittar vi på bilder och pratar mycket om mamma.

Den morgonen när Sabina somnade in, sa vi att hon fick lämna oss och det var som om hon fick det bekräftat att det var ok nu. Hennes sambo höll om henne och vaggade tills hon somnade. Jag höll hennes hand och det var smärtsammaste jag nånsin varit med om samtidigt som hon fick ro från all lidande.

Tillsammans gör ni det till en fin farväl när den tiden är inne.

TRO-HOPP-KÄRLEK till er alla även mor-far föräldrar som lider med er.

Många varma kramar /mamma till ängel Sabina

2010-09-30 @ 11:57:37
Postat av: Ulrika Engman

Åååååååå vad jabbigt detta är..... Tänker på er.. Kramar

2010-09-30 @ 12:07:35
Postat av: Camilla

Jag blir så himla rörd av att läsa om Moa...

Kan inte ens förställa mig hur ni har det..

tänker på er!

2010-09-30 @ 12:37:24
Postat av: Malin

Skickar en tanke och håller alla tummar och tår för att denna underbara lilla tjej ska få må bra igen.. Kramar till er alla

2010-09-30 @ 12:45:05
Postat av: HANNAS PAPPA

Vad finns där mer att tillägga...?

Det går naturligtvis att kommentera alla aspekter du skriver om men jag är oerhört nyfiken (av skäl som du kanske förstår) på vad Moa pratar om när hon pratar i sömnen. Om det nu går att skönja riktiga ord och sammanhang.

Återigen: Allt kommer tillbaka. Idag om två veckor har ett år passerat sedan Hanna lämnade oss i en smärta som man tyvärr måste erfara för att kunna förstå, inse.

En stund i taget, ett ögonblick i sänder...

"Massmis med"

Niklas

2010-09-30 @ 12:59:49
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: lovisa

vad fint:)

2010-09-30 @ 13:21:03
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Maria

Har inte kommenterat förut, jag blir bara så ledsen när jag ser vissa kommentarer...vi som är inne och läser ska väl enbart stötta familjen inte slänga kommentarer till varandra?? Det är så lågt..

Jag funderar också över hur mycket Moa vet, har ni pratat om hur hon vill ha det?

Ni finns i mina tankar varje dag!!

2010-09-30 @ 13:23:33
Postat av: Helena K

Tänker på er...många kramar till er

2010-09-30 @ 13:23:56
Postat av: Jannice

Vad skönt för Oliver att ni har pratat ut lite. Det behövde han nog.Så synd om honom.Tänker på er så mycket.Tycker att det är lite synd att det skrivs lite dumma grejer här på kommentarerna,av en del.Det är onödigt i detta hemska elände.Tänk positivt och var glada att ni är friska istället.Jenny ska inte behöva läsa om negativa grejer i detta läget.Ha det så bra ni kan.Kram

2010-09-30 @ 13:34:14
Postat av: Camilla

Ville skicka massor av jättebamsekramar till er alla!

Ni är en underbar familj och ingen kunde ha gjort detta på ett bättre sätt!



Till Marianne vill jag bara säga att dina kommentarer har varit ute och svävat förr och även om dina intetioner är goda så gör du bara folk upprörda och ledsna.

Jag har varit med om att läsa dina kommententarer på andra bloggar så nu tycker jag att det är dags att du ändrar ditt sätt att skriva och har mer ödmjukhet inför andra människor!



Önskar er alla en fin dag!!!

2010-09-30 @ 13:41:52
Postat av: Therése

Kramar till er alla 6! (Vovvarna inräknade). :)



<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3



Önskar så förtvivlat mycket att ni alla får några vackra och fina dagar där Moa och Oliver båda två mår "bra". Det måste vara ok att storebror är hemma hos lillasyster när han och Moa behöver varandra. Ni är underbara föräldrar till de här två ungarna och ni gör alltid ert yttersta för båda två. All kärlek till er återigen! :)

2010-09-30 @ 14:02:53
Postat av: Maj-Britt

Hej igen kära familjen!

Läser åter er blogg med så mycket kärlek och oro. Tänker så på er Oliver. Läste att du själv var rädd för att lämna hemmet och hnågot skulle hända lilla söta Moa. Tänker: har inte Oliver samma känsla som du? Tänk om han känner rädsla att en dag komma hem och Moa är borta för alltid. Har ni orkat tänka kring hans tankar?

Så läste jag Sabinas mammas kommentar och så vackert hon skriver. Såm jag berättade har jag varit nära samma öde som er, när min dotter var liten. En dag tog jag beslut om att jag kunde inte önska henne kvar i livet, till vilket pris som helst. För att jag skulle få se, höra, veta, kunna få vara med och se henne växa upp. Jag förstår att där är ni sedan en tid tillbaka. Må lilla Moa få ett lungt och smärtfritt avslut när tiden är inne.

Om Oliver är ledsen för att han bråkat med lillasyster, så kan han nog också komma i håg att lillasyster även har bråkat med honom.

Ja, jag vill önska er trygghet och lugn.

Så till er omgivning. Blommor, presenter är en sak. Men vad en familj behöver är kanske hjälp i trädgården, en kasse färskt bröd att lägga i frysen, lagad mat, en kopp kaffe och ett lungt lyssnande samtal. Blommor vissnar men det gör aldrig omtanke och kärlek h'älsar Maj-britt

Uppmaning till er som skrivit så låga kommentarer. Det finns säkert en blogg för er också. Men den är inte här. Håll er för all del borta.

2010-09-30 @ 15:43:05
Postat av: gertie

Det finns inga ord som är rätt eller tillräckliga. Jag tänker på er varje dag. Kramar till er alla fyra.

2010-09-30 @ 15:59:46
URL: http://kittyhansens.blogg.se/
Postat av: Pia

Tänker på er!! Flera gånger om dagen. Tårarna rinner när jag är här inne och läser. Lilla lilla Moa och lilla lilla Oliver. Ens egna mammahjärta brister när jag tänker på den kamp ni går igenom. Men ni som familj här lärt mig något via bloggen. Att älska och att älska fullt ut. Att prata, även om det svåra med sina barn. Att ta sig tid för sina barn, och även deras vänner. Att ge allt och lite till för kraften finns där på något sätt.

Jag vill ge er alla all styrka ni kan få. En stor kram till er alla, ja även djuren;-)

Moas och er kamp har inspirerat mig till att skänka pengar till Barncancerfonden. Allt för att den vidriga sjukdomm ska nån gång gå att bota.

Kram till er alla

2010-09-30 @ 16:08:31
Postat av: Sandra

Oohhh vad ska man säga! Det gör så ont att läsa om allt ni går igenom. Massor av styrkekramar till er!!!

2010-09-30 @ 16:17:53
URL: http://sandraiam.blogg.se/
Postat av: Sara

Ignorera låga kommentarer istället. Annars blir det bara onödigt tjafs!



Tänker på er alla i familjen,KRAM!



2010-09-30 @ 16:28:31
Postat av: Kristianstadbo

Orolig var gång man kikar in. Vilken kämpe Moa är! Kära lilla tös. Jag tänker på er varje dag.

Varma kramar till hela familjen

2010-09-30 @ 16:29:56
Postat av: Sandra

Stackars barn. jag kan tänka mig att han mår så jävla dåligt själv att se sin syster sakta försvinna :'/ jag vet inte vad man ska säga. det finns väll inget mer änn att hoppas att eländet snart tar slut. och att det går fort. må inte våra barn lida. må inte den där CANCER-DJÄVELN ta våra älskade barn ifrån oss. jag blir helt förkrossad.



all kärlek och styrka till er!!

2010-09-30 @ 17:30:59
URL: http://orginoox.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag blir så ledsen av att höra hur dåligt de mår, både Moa såklart men även Oliver. Hur jobbigt det måste vara för honom att veta att hans lillasyster försvinner mer och mer. Jag känner med er! Jag blir så arg på cancer, en sån hemsk sjukdom det är! Ta hand om er! Kram

2010-09-30 @ 17:48:55
Postat av: Veronika

Det finns inga ord för det ni går igenom. Jag skulle så vilja skänka lite styrka eller vad som helst till er, för att få er att må bättre. Måste vara så jobbigt... Skänker många tankar till er <3 <3 Stora styrke kramar till er <3

2010-09-30 @ 18:02:04
URL: http://snutta1984.blogg.se/
Postat av: Linnea 15 år

Man känner sig så maktlös... Vill rädda Moa och er från det här helvetet! Vågar nästan inte kolla på bloggen, är så rädd att det ska vara slut...

Om jag känner så, hur hemskt är det inte för er då.

Kan nästan inte ta till mig vad du skriver, det är för hemskt!

Ta vara på tiden ni har tillsammans<3

Tusen kramar från mig<3



P.S Till Oliver: Föstår att du inte mår så bra just nu, det hade jag inte heller gjort. Föstår inte hur du orkar gå till skolan över huvud taget...

Vill bara säga att jag är otroligt imponerad av dig! Kram<3

2010-09-30 @ 18:52:48
URL: http://palomitas.blogg.se/
Postat av: Moa

Lilla söta Moa... Precis som alla andra önskar jag att det fanns någonting man kunde göra för dig! Det är så jobbigt och klicka upp eran blogg och se att ni har gjort ett nytt inlägg, jag vill inte att det ska vara slut! Oliver, du är en riktig kämpe! Det är ni alla, jag önskar er all lycka på vägen, och SNÄLLA, säg inte att det är slut än... jävla cancer..

KRAMAR

2010-09-30 @ 19:06:43
Postat av: Lena i Lyckebo

En styrkekram kommer här från mig, Oliver är i en känslig ålder då mycket händer i honom och samtidigt kämpar han med nåt så ofattbart som en mycket sjuk och älskad lillasyster. Det är så grymt och jag skulle vilja linda om er alla i nåt varmt och skönt och som skulle ta bort allt ont som är omkring er och som händer just nu. Ni är fantastiska allesammans och all kärlek som finns inom er familj gör det kanske inte enklare men ni går igenom detta tillsammans och är öppna och ärliga.

Många kramisar fån Kiruna

2010-09-30 @ 19:10:28
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Isa

Ni finns i mina tankar. Har varit där ni är med en storebror som måste bära allt det svåra. Man kan bara göra så gott man kan. Jättebra att ni pratar öppet med honom och att kan få möjl att prata med psykolog. Ni kommer att få mer tid till honom sen, det kommer att bli bättre. Just nu måste ni finnas för Moa mest. Jag tror att han kommer att förstå det.. med tiden. Men det är omänskligt för er alla, det ni tvingas genomgå. Varma tankar Isa med Evelina i hjärtat (01-04)

2010-09-30 @ 19:20:18
Postat av: frida

gråter när jag läser!

2010-09-30 @ 19:31:06
URL: http://ffriidaandersson.blogg.se/
Postat av: Åsa

Det gör bara så fruktansvärt ont att läsa om det ni går igenom....man ställer sig bara frågan varför?? Jag hoppas varje dag att det ska komma något botemedel som kan ta bort denna hemska sjukdom, så söta Moa och alla andra barn kan bli friska,

så att Er familj kan få leva ett normalt liv utan smärta o sjukdom. Styrkekramar till Er alla

2010-09-30 @ 20:27:08
Postat av: Indira

Till Oliver.....Precis så kände jag när min syster var döendes i cancer och då är jag ändå vuxen och du bara ett barn. Men även som vuxen så känner man sig som liten ibland. Jag berättade aldrig för mina föräldrar hur jag kände det för jag kände mig så egoistisk som hade sådana tankar. Men sista året då min syster levde kretsade i stort sett allt kring henne och hennes sjukdom. Och ibland kunde jag känna mig så ledsen över att jag inte fick någon tid av mina föräldrar. Samtidigt som jag ville och förstod att vi inte kunde göra på något annat sätt än vi gjorde. Men ibland gjorde det så ont i magen och hjärtat av att ofta komma i andra hand. Jag är glad att höra att du har börjat prata om hur du känner det för det hjälper. Jag hade bra kompisar att prata med och som jag kunde säga även "knasiga" saker till. Dina föräldrar och Moa älskar dig, det märks så tydligt och du verkar vara en superbrorsa. Även om du och din familj har det superjobbigt nu så kommer det att bli bättre, jag lovar. Och även om Moa inte kan stanna hos er så kommer hon alltid att finnas där hos er. Fortsätt att prata med din mamma och berätta vad du tänker och känner. Kramar i massor från Uppsala

2010-09-30 @ 20:28:42
Postat av: Sophie

Väldigt gripande att läsa eran blogg. Tårarna bara rinner. Det är ingen lätt situation när lever i, men ni verkar vara väldigt starka! Eran dotter är så söt. Hemskt med alla dessa sjukdomar, allra värst när de drabbar barn. Skickar er kramar och värmande tankar till er.. <3

2010-09-30 @ 20:48:30
URL: http://phiies.blogg.se/
Postat av: angelika

All vår kärlek och värme till er, goa familj. Önskar så att jag kunde göra något. Vad som helst. Kram från ecka.

2010-09-30 @ 21:02:19
Postat av: åhus

Jajaja... Vi behöver bli påminda om ödmjukhet...Här tjabbas det om vem som skall ut med hunden nu när det är kallare...

All prio för Moa..Men håll Oliver involverad och uppdaterad..Kanske ta nån/ del av dag ledigt från skolan o frossa i film och kanske nåt gott... TID är ordet i dag... Tyvärr kommer inte dessa dagar tillbaks.....

Strunta i matten just nu....på denna i nivån kommer Oliver alltid i kapp!

2010-09-30 @ 22:15:17
Postat av: Petra

Söte Oliver! Du är en supergo storebror till Moa. Det där med att syskon bråkar - det kallas ''syskonkärlek'' - det är precis vad det är, du älskar din lillasyster och hon älskar dig. Många kramar till dig Oliver!



Ni finns ständigt i våra tankar, hela familjen!

Styrkekramar!

/Petra (Hugo och Olivias mamma)

2010-09-30 @ 22:22:07
Postat av: JoVi

Varma kramar till er alla från en bloggläsare ♥

2010-09-30 @ 22:31:53
Postat av: Marika - mamma till Albin & Ella

goa Oliver, det är genom att man bråkar med sina syskon som man visar att man älskar dom! Så va inte ledsen för det. Stor kram till er alla!

2010-09-30 @ 22:40:18
URL: http://mariikis.blogg.se/
Postat av: Linda

Det är så hemskt att sådant här ska behöva drabba små barn. Min bästa vän gick bort i cancer när vi var 8 år och det var tungt. Kan därför inte ens föreställa mig hur det måste kännas för dig och din familj när det just handlar om ens FAMILJ. Jag ska själv bli mamma nu när som helst och jag vet inte vad jag hade gjort om detta hade hänt mitt barn. Jag beklagar verkligen, ni verkar vara en stark familj och dina barn är så himla fina. Många kramar // Linda

2010-10-01 @ 07:19:53
URL: http://lajndaah.blogg.se/
Postat av: marianne

CAMILLA



Till Marianne vill jag bara säga att dina kommentarer har varit ute och svävat förr och även om dina intetioner är goda så gör du bara folk upprörda och ledsna.

Jag har varit med om att läsa dina kommententarer på andra bloggar så nu tycker jag att det är dags att du ändrar ditt sätt att skriva och har mer ödmjukhet inför andra människor!///



Jag skriver inte på några andra bloggar så där tog du fel! Du känner inte mig och jag tycker att du själv borde ändra ditt sätt att skriva för det är lätt att kasta sten på andra. Dock bryr jag mig inte om din elaka kommentar, och jag hoppas innerligt inte att Moas mamma behöver läsa den.

ja det är sant att jag har en mer kristen syn att se på lidande, vad skulle det vara för fel? Var vänlig och kommentera INTE mina kommentarer i fortsättningen!

De är ENBART för Moas familj!

2010-10-01 @ 08:59:59
Postat av: Tina

Tårarna trillar när jag läser. Har varit inne på bloggen många gånger och vilka härliga föräldrar ni verkar vara! Det måste vara hemskt att se sitt bran lida så. Jag har min mormor som just nu säger att det räcker nu jag vill inte längre(dock inte cancer) och man känner sig hjälplös man kan inte göra allt det som man skulle vilja. Många tankar går till er dagligen!

2010-10-01 @ 09:07:38
Postat av: Camilla

Hej familjen Henriksson.

Camilla heter jag, vi känner inte varandra men jag undrar om jag ändå kan få komma med ett tips angående avslappnande lavendel-kroppsolja som är värmande och mjukgörande för huden. Kanske kan den lindra lite av Moas svullna och kalla fötter. Har själv använt produkten "Valleberga" när jag hjälpte min finaste vän under hennes sista tid. Finns i hälsokostaffärer.

Varm kram.



Camilla

2010-10-01 @ 09:32:24
Postat av: Hanna

Finaste familjen.

Mina tankar är med er många många gånger om dagen. Jag önskar så att ni inga familjer behövde genomlida det ni går igenom.

Varmaste kramar från Hanna, mamma & trogen bloggläsare.

2010-10-01 @ 09:39:22
Postat av: Jane Alexandra

Hej!

Läser din blogg och tycker att livet är bra orättvist, jag lider med er... Jag har själv förlorat min son, dock inte på detta viset, jag kan inte säga att jag vet vad ni går igenom just nu men jag vet vad ni kommer att genomlida, det enda råd jag har till er är att prata prata prata om lilla Moa. Jag tänker på er... Massor av kramar till er fina lilla kämpe!

2010-10-01 @ 10:13:21
Postat av: Anna

Tänker på er allihopa, livet känns så orättvist när ett litet barn drabbas på det här viset.

Ta vara på tiden nu och njut av den tid ni har tillsammans. Ni finns i mina tankar allihopa!!!



Många varma kramar

//Anna

2010-10-01 @ 10:20:09
URL: http://annasplejs.blogspot.com
Postat av: o l i v i a - SMYCKESBLOGG

Det är så fruktansvärt orättvist det som hänt eran familj. Denna blogg har berört mig något så otroligt! Tänker på er familj..



Kram!

2010-10-01 @ 10:28:01
URL: http://oliwi.blogg.se/
Postat av: viktoria

den här bloggen har verkligen rört mig.

det är så hemskt.

ni har jordens all kärlek sammlad hos er :)

2010-10-01 @ 11:43:18
URL: http://viktoriastromgren.blogg.se/
Postat av: Carina H

Kära goa ni! Skulle vilja hålla om er alla fyra, en i taget.Inga ord bara värme och tröst vill jag ge er! ♥ ♥ ♥

2010-10-01 @ 11:49:11
Postat av: Erik H [Rappbloggar'n]

Rappbloggen, stadiga 1000 läsare efter 3 dagar i gamet.

2010-10-01 @ 13:43:52
URL: http://rhymester.blogg.se/
Postat av: cicci

kärlek och styrka till er !

2010-10-01 @ 14:43:58
URL: http://ciccidahlgren.blogg.se/
Postat av: Jennie

Blev verkligen rörd o tårarna bara rinner trots att jag inte vet vilka ni är. Men ledsen för er skull och att livet får vara så orättvist.



Ville bara säga att Ni har en jätte fin liten Moa, en riktig liten ängel. Hon måste ha världens bästa föräldrar!



Många kramar till er <3

2010-10-01 @ 14:52:28
Postat av: Kadri

Hon är verkligen en kämpe.

Massa kramar till er

2010-10-01 @ 15:24:48
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/
Postat av: TINDRA

Älskade lille Oliver, förstår att det inte är lätt för dig i denna sits ni sitter på allihop. Men det visar också DU är med en riktig kämpe. Det är ni verkligen alla<3. Att du burit det så länge inom dig, sen en dag brister det och då orkar man inte hålla det för sig själv längre. Det måste kännas skönt för dig att du äntligen har lättat på ditt hjärta för mamma och pappa. De är ju ändå dina föräldrar som älskar dig så mycket, även om det har funnits mycket tid för Moa, så har du ändå funnits för dom. Och bråkar gör väl alla syskon nån gång eller hur. Ta vara på den tid med Moa nu och va den bästa brosan man kan va. Som jag vet att du är<3.

Sänder all min styrka och kärlek till er alla<3

Kramisar Rosa

2010-10-01 @ 15:42:33
URL: http://moahenriksson.blogg.se/
Postat av: Agnes

Kan inte förstå! Varför ska sådant hända världens sötaste oskyldigaste lilla flicka? Det kunde väl lika gärna hänt en seriemördare eller en våldtäcktsman eller vad som helst!

Jag lider med er alla! Även fast jag inte ens i närheten förstår hur det verkligen verkligen känns!

Kämpa på Moa!

Så vacker tjej!

Önskar jag kunde göra något.



tusen vindar över sjön.

silverglittret över snön.

solsken över mogen säd.

stilla regn i höstens träd.

2010-10-01 @ 16:37:46
URL: http://aggehh.blogg.se/
Postat av: Angel

Ok, till Marianne, Nils och ni alla andra som sitter här och grälar:



Kan ni inte för stå den stora bilden här? Denna blogg är om Moa, och hennes kamp mot cancer. Jag tror att ni har aldrig varit i denna situationen som förälder. Det ser mörkt ut för Moa, men som förälder vill man inte ge upp, man vill inte släppa taget om sin lilla prins eller prinsessa, och att sitta här och gräla, lämna idiotiska kommentarer för Moas föräldrar att läsa, när dom går igenom det hårdaste en förälder kan någonsin tänka sig, det visar hur lite vissa folk försöker att förstå andra folks problem.



Så tänk på Moa, på hennes mamma, pappa och bror nästa gång innan ni skriver något.

2010-10-01 @ 17:37:40
Postat av: Pernilla

Är så ledsen för er skull! Massor med styrkekramar till hela familjen!

2010-10-01 @ 18:55:11
URL: http://isabelsvarld.blogg.se/
Postat av: Susi

Hej! Ni känner inte mig, jag råkade bara hitta er fina blogg, och ville skriva en kommentar. Jag är själv sjuksköterska (specialiserar mig just nu inom cancervård och palliativ vård) och jobbar med vuxna lungcancerpatienter bland annat sedan 6 år men blev så gripen av er berättelse.... så hemskt att detta ska drabba barn, det är tillräckligt hemskt när det är vuxna!!!! Skickar en kram till er alla, Moa verkar vara en jättego liten tjej.

2010-10-01 @ 19:27:19
URL: http://www.livetmusikochceliaki.net
Postat av: Fam.Salomonsson

tänder ett ljus för Moa ikväll!

2010-10-01 @ 19:45:12
Postat av: eva

varje kväll när jag lägger mig och läser för min tös som är 8 år far tankarna iväg till er; jag är så lessen för er skull, för Moas skull, jag vill ju att du som mamma ska få behålla din älskade unge!!

Vad är våra bekymmer som tandläkaren, stick i fingret, halsont och förkylning mot det ni genomlider....Sänder "tanke kramar" till er alla !

2010-10-01 @ 19:47:34
Postat av: Carin

MOA, LILLA HJÄRTEGOA MOA! DU HAR GETT MÅNGA MÄNNISKOR EN HELT NY LIVSSYN!TÄNKER OFTA OCH MYCKET PÅ DEJ//CARIN

2010-10-01 @ 20:05:27
Postat av: ANGELICA [foto&personligt]

åh herregud, jag har bläddrat igenom och läst i din blogg, och jag börjar nästan gråta, hemskt att ett barn ska få ha det så. Alla problem som jag tidigare i mitt liv har haft känns som ingenting, och min tanke går till eran familj, kan inte fatta hur hemskt det måste vara att ha ett sjukt litet barn. Men fortsätt kämpa! Jag blir mållös av att läsa bloggen.. <3

2010-10-01 @ 20:31:53
URL: http://steeler.blogg.se/
Postat av: sanna

har också sett att Marianne kommenterar på andra bloggar så ljug inte Marianne.. spela inte dum.. du är så okänslig

2010-10-01 @ 20:38:13
Postat av: Sara

sanna: Ignorera/låt vara istället för att börja tjafsa, gör ju inte saken bättre. Om ingen hade kommenterat hennes kommentar från början vore det inte så farligt, nu vart det väldigt okänsligt däremot!



Familjen henriksson: Hoppas allt är bra,kämpa på, kram!

2010-10-01 @ 20:55:44
Postat av: Jessica

Jag har nu läst er blogg från början. Jag blir lika berörd varje gång jag läser. Jag känner er inte, men jag känner enormt för det ni går igenom. Jag har en pojke på fyra år och den styrka ni som föräldrar har är otrolig. Jag ber för er! Många kramar till er allihop!

2010-10-01 @ 20:57:51
Postat av: marianne

Sanna //

dra du åt helvete och låt folk vara ifred!

2010-10-01 @ 22:06:34
Postat av: Anna

Tänker så på er!! Tänker på fina lilla Moa och

på fina Oliver!! Jag blir så berörd och mitt "mammahjärta" gråter förtvivlat! Jag hoppas på ett mirakel!! Kramar i massor från Anna

2010-10-01 @ 22:50:28
Postat av: Linda

Tänker på er o skickar en varm oktoberkram



Trist att en del ska använda en sån här fin sida till pinsamt låg "pajkastning". Ni borde skämmas

2010-10-01 @ 23:39:22
Postat av: Madde

Hej Fam Henriksson!

Jag önskar er all välgång och lycka och hoppas med hela mitt tagna hjärta att Moa blir frisk. Jag vet inte hur jag hamnade här inne, men har varit i Olivers situation och varit syskon till ett cansersjukt barn och jag förstår hur svårt ni har det, jag lider med er och ta en dag i taget och krama Moa från mig ! :)



LYCKA TILL ! <3



// Madde, som själv hade en bror med ALL !

2010-10-01 @ 23:42:52
Postat av: Emmelie

Jag har råkat ut för lite tråkigheter med H&M idag, riktigt tråkiga tråkigheter >_< Läs mitt senaste inlägg så förstår du vad jag menar... vad är det värsta du har råkat ut för med klädesbutiker?

Jättesöta bilder btw :D Ha det bra!

2010-10-02 @ 00:04:08
URL: http://emmelieohlsson.blogg.se/
Postat av: marianne

Postat av: marianne

Det bästa är om hon får somna in nu mycket snart...det finns ju inget att göra.



2010-09-29 @ 22:27:33 ///

DETTA VAR MIN URSPRUNGLIGA KOMMENTAR, EFTER DET HAR JAG FÖRFÖLJTS AV INFANTILA INLÄGG. DETTA ÄR OTROLIGT BEKLAGLIGT FÖR MOAS FÖRÄLDRAR! JAG BER ER, KÄRA FÖRÄLDRAR, OM URSÄKT FÖR DESSA MINDRE VETANDE PERSONERS UPPFÖRANDE !

2010-10-02 @ 00:19:37
Postat av: katarina/titti

Ville bare skriva att jag sitter å tänker på er.

Titti med familj

2010-10-02 @ 00:20:54
Postat av: Emmelie

Ber om ursäkt för mitt tidigare inlägg. Läste inte "Följ Moas kamp mot cancern" i headern innan jag kommenterade. Jagvet, jag skulle ha gjort det. Men misstag gör vi alla. Vill bara att du ska veta att jag verkligen inte är kallblodig och okänslig! Hoppas ingen tog illa vid sig. Förlåt igen.

2010-10-02 @ 05:57:50
URL: http://emmelieohlsson.blogg.se/
Postat av: Helen

Sänder varma kramar till er, ni finns i mina tankar all min vakna tid...hälsningar från Malmö

2010-10-02 @ 08:54:56
Postat av: Therése

Kramar om er alla! :)



2010-10-02 @ 09:10:52
Postat av: åHUS

Till Fam Henriksson....



Önskar er styrka, kraft och mod.

2010-10-02 @ 10:38:34
Postat av: sabine

hej, jag blir så rörd av att läsa detta, jag känner igen mig, jag är 18år och för två veckor sedan såg jag min pappa gå bort i cancer, det är sjukt jobbigt, och jag förstår eran kamp! Men för oss så någonstanns i allt de hemska va vi glada, glada att pappa slapp alla mediciner och smärta, försök se de positiva i allt de negativa och som ni säger, tänk på er son samtidigt som att ni ska ta vara på en lilla tid med Moa! Jag gråter när jag läser om er, ingen ska behöva uppleva sånt här! Massa kramar!

2010-10-02 @ 10:43:21
URL: http://sabineholmstrom.blogg.se/
Postat av: Anna - Ensamstående mamma, hunduppfödare & stolt vegetarian.

Tänker på er!

2010-10-02 @ 11:09:14
URL: http://egopix.blogg.se/firsttimeuser/
Postat av: Hannas mamma

Kram...

Niklas

2010-10-02 @ 13:45:52
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Anonym

Jag har själv cancer, men har god prognos så min framtid ser mkt ljus ut.



Jag tänker på er varje dag och vilket helvete ni går igenom.



Cancer.. verkligen den hemskaste sjukdomen utav dom alla. Det är så fruktansvärt det här..



Jag skänker alla styrke kramar till Moa och er, önskar er det bästa.

2010-10-02 @ 13:57:26
Postat av: Veronica

2010-10-02 @ 17:08:56
Postat av: Veronica

Skickar kram till er.

Hoppas Moa har det bra och att morfinet tar udden av det onda,

fina lilla Moa...:(

2010-10-02 @ 17:10:08
Postat av: Sara

marianne: Det vet familjen redan, det var en onödigt kommentar, Lät så kallt.

*familjen henriksson:*Tänker på er,kram.



2010-10-02 @ 17:27:17
Postat av: Malin

Jag vet inte vad jag ska skriva...jag vet inte ens vad jag själv tänker och jag vet att det inte finns ord som räcker till för er! Jag vill bara ge er en bamsekram.....Jag gråter floder för er skull!

2010-10-02 @ 19:48:29
URL: http://mollamalina.blogg.se/
Postat av: Siss

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva...vet ju att ni har kämpat så länge och så hårt!

Njut av varenda sekund och samla goda minnen och ögonblick....kan vara skönt att bara vila tillsammans en stund eller att hålla handen lite...det behöver inte vara så märkvärdigt.

Beträffande en del tjafs härinne, så hoppas jag ni förstår att det inte har med er att göra....problemen hör till de som tjafsar!!

Kramar till er hela familjen



2010-10-02 @ 20:51:06
Postat av: Johanna

Tänker på er...



Ljuset brinner för Moa, det är ett blåbärsljus, doftar ljuvligt!!!



Stor kram

2010-10-02 @ 21:19:27
URL: http://grynisen.bloggplatsen.se
Postat av: Mathilda

Kan inte föreställa mig hur jobbigt det är som ni går igenom. Hoppet är det sista som lämnar oss, löm inte det!

KRAM

2010-10-02 @ 21:46:24
URL: http://mathildaklitte.blogg.se/
Postat av: Elin A

Tänker så på er! Fina söta Moa!

Många varma kramar Elin

2010-10-02 @ 21:56:18
Postat av: Julia

vet inte riktigt hur jag ska formulera mig. Läser här ofta men jag kan aldrig hålla tårarna tillbaka, det går bara inte. Man blir så berörd. Tänker på er, livet är så oerhört orättvist!

Kramar till er!

2010-10-02 @ 23:21:00
Postat av: Mimmi

Hej!

Usch vad världen är orättvis!

Jag känner så oerhört mycket för er familj, då jag själv har varit i en exakt liknande situation... eller iaf samma sits där er son är i, jag har förlorat min underbara Lillebror i cancer och det finns inget som känns så fel som att se sin lilla älskling tyna bort, gå bort innan än själv.

Och jag förstår verkligen hur oliver har det, man har så många frågor som ingen som inte varit där kan svara på, det enda jag vill göra när jag läser denna bloggen är förstås att få Moa till att bli frisk men också hjälpa oliver! Bara få sitta ner och prata med honom på den nivån jag befann mig i när detta hände mig, det va för 6 år sen, vilket betyder att jag va 12 år.

Alla tankar till er!

Ge alla i familjen en jätte kram!



(om du vill fråga något angående detta så lämnade jag min E-post)

2010-10-02 @ 23:45:17
Postat av: Malin

Tänker på er och lider med er.

Moa och Oliver verkar ha världens bästa föräldrar.

Det är svårt att formulera hur man verkligen känner när man läser bloggen men orättvisa, ledsamhet och faktiskt glädje att läsa hur mycket ni älskar era barn. Kramar till er allihopa.

2010-10-03 @ 09:35:06
Postat av: ulrika

Skickar en stor kram till er alla.Tårarna rinner när jag läser bloggen. Livet är bra orättvist, inget barn förälder eller syskon ska behöva gå igenom det ni nu gör, Och jag förstår att Oliver har det jobbigt nu, vilket syskon skulle inte det? Skickar styrkekramar ännu en gång.

2010-10-03 @ 10:04:08
URL: http://bullemammans.blogg.se/
Postat av: Mia

Varma tankar till er alla, ni är världens bästa föräldrr och hanterar allt det överjävligt jobbiga på ett otroligt sätt.

2010-10-03 @ 11:02:32
Postat av: cecilia

jag sitter här och storgrinar nu.

Det är jobbigt att se Moa så lidanade..

Ni är riktiga KÄMPARE.

Moa,jag tänker på dig och familjen.



kram cecilia :)

2010-10-03 @ 11:23:29
Postat av: Jannice

Tänker på er varje dag.Varma kramar till er alla.

2010-10-03 @ 14:15:31
Postat av: Marlene

Tänder ett ljus för er i kväll.

Har själv genomgått cancer och mist anhöriga i denna fruktansvärda sjukdom, men att se sitt barn lida och under så lång tid...finns inga ord.



Förstår inte varför livet ska vara så hemskt mot vissa.



All världens styrkekramar till er alla.

2010-10-03 @ 18:23:43
Postat av: syren

Tänker på er! kram

2010-10-03 @ 18:32:48
URL: http://www.metrobloggen.se/abc
Postat av: Elisabeth

Ta till vara på varje sekund som ni har med er underbara Moa. Förstår att ni har det fruktansvärt jobbigt...vilken bisarr situation! Hoppet är det sista som överger oss. Ni ska veta att det är många som tänker på er, vi kan ju tyvärr inte göra några underverk men ni finns i våra tankar och hjärtan...

2010-10-03 @ 19:17:57
Postat av: Linn

Beundrar verkligen er som orkar med allt det här! jag vet själv inte hur jobbigt det är men jag beundrar er verkligen som också orkar skriva och berätta om allt som händer! hoppas verkligen allt blir bättre. jag vill för er skull att allt ska bli bra igen! Läser de du skriver varje dag om och om igen. tänker på det här varje dag! men ni finns i mina tankar varje dag!

2010-10-03 @ 20:00:44
Postat av: Emilia

Får en stor klump i magen när jag läser detta. Ingen ska behöva gå igenom så mycket, men trots det så finns det så många som lider. Hoppas på ett mirakel för eran prinsessa ! Keep up the good work med bloggen, tror på att det hjälper att skriva ner tankar och känslor. kramis

2010-10-03 @ 20:27:26
Postat av: isabell

Tårarna rinner, gud vilken liten stark prinsessa ni har.Som kämpar så och ni familjen kämpar.

Att barn kan ha det så här hemskt ingen ska behöva ha det såhär.

tänker på er

massa styrkekramar



2010-10-03 @ 23:27:55
URL: http://missbelladonnaslife.blogg.se/
Postat av: Moa

Hoppas ni haft en okej helg.. Kram!

2010-10-03 @ 23:39:41
Postat av: Anna K

Många varma tankar till er!

2010-10-04 @ 08:30:57
Postat av: Katrin

Jag förstår inte hur världen kan vara så grym.. Livet är verkligen allt annat än rättvist..



BAMSEKRAMAR

2010-10-04 @ 11:10:21
URL: http://vardagenvar.blogg.se/
Postat av: Cissi

Jag lider när jag läser vad ni får gå igenom. Framförallt Moa. Detta ska inte få hända.

Skickar en massa styrkekramar för att ni ska orka igenom detta!

2010-10-04 @ 11:50:51
URL: http://charmtrolletemilia.blogspot.com
Postat av: cecilia

Vackraste familj, sänder er mina varmaste tankar, lilla söta fina vackra gulliga Moa, frid till dej. Kram Cecilia

2010-10-04 @ 14:29:01
Postat av: varma tankar!

snälla bara lämna ett avtryck utav att moa fortfarande lever, är så orolig och tänker på er hela tiden!!

2010-10-04 @ 15:50:23
Postat av: Sandra

Åh, vill bara önska all lycka till er!

2010-10-04 @ 16:08:59
URL: http://sandraabl.blogg.se/
Postat av: Jossiuw

Tänker på er! Jag hoppas så innerligt att ni haft en så bra helg som ni kunnat och att Moa orkat vara vaken lite och INTE haft så ont.

Ni finns i våra tankar!

Kramar.

2010-10-04 @ 19:21:37
URL: http://jossiuw.blogg.se/
Postat av: Johanna

Idag är det Barnens Dag och Kanelbullens dag Moa... Hoppas du fått känna lukten av nybakad kanelbulle, annars får du drömma om det istället :-)



Tänker på er så mycket, lilla söta Moa!!!



Hoppas dagen varit bra för er alla i familjen.



Många tankar o kärlek till er

2010-10-04 @ 19:43:58
URL: http://grynisen.bloggplatsen.se
Postat av: Erika

Hej!

Mina tårar rinner längs med kinderna, känner er inte men jag önskar att ni inte behövt gå igenom det ni nu gör. Stora styrke-kramar till hela familjen.

2010-10-04 @ 20:11:50
URL: http://hampessmamma.blogg.se/
Postat av: Miah

Har läst inläggen, och oj vad man blir tårögd! Moa har blivit en inspiration till mig eftersom att hon verkligen kämpar!

2010-10-04 @ 20:52:03
URL: http://marydasilva.wordpress.com
Postat av: Karin

Vet inte vad jag ska skriva men det får bli en stor

KRAM till hela familjen. Tänker på er!



))))))KRAM((((((

2010-10-04 @ 21:19:19
Postat av: Sanna

Tänker på er alla fyra! <3 <3 <3 <3

2010-10-04 @ 22:16:04
Postat av: katarina/titti

Kl er 23 på kvelden og jag sitter å ser på tv, samtidig så tenker jeg på hur ni har det og hur ni klarar av allt. Mitt liv i kontrast till ert. Det kjänns så taskigt og så jä..la konstigt. Jag förstår inte hur det kan bli sånn, hur orättfärdig det kan vara. Man klagar över bagateller og bråkar om vad man skall se på tv. Det är då man förstår hur heldig man är som kan bråka om tvprogrammer og andra bagateller. Det betyr inte något, för i morgen är en ny dag og man får en ny sjanse. För er är morgondagen ett nytt kapitel, en dag som till slutt förändrar hela ert liv. Tankar är många og jeg kjänner meg väldig ödmjuk över att jag är den som kan vakna upp å ha en vanlig dag.

Förlåt om jag skriver något som er dumt men det är bara tankar som kommer när jag sitter här ensammen og ser på tv.

Sänder masse kramar till er alla og ber för att natten blir lugn og trygg.

Katarina

2010-10-04 @ 23:13:30
Postat av: Emma

Vet inte riktigt vad jag ska skriva men känner att jag måste skriva någonting, jag beklagar verkligen.

Man blir så himla ledsen av att läsa allt detta.



Ta vara på den sista tiden . .

2010-10-05 @ 01:53:36
Postat av: ingegärd

Tänker på er varje dag . Många styrkekramar till en fantastisk familj

2010-10-05 @ 07:29:08
Postat av: Artan

Fint

2010-10-06 @ 00:28:04
URL: http://artanart.blogg.se/
Postat av: Petter, Karro o Lowa-li

Haj fina familjen!

Så glada vi e att vi fick komma till er förra veckan.. glada över att se Moa ändå så pigg som hon va.. hennes härliga leende o söta vink till Lowa-li va så gulligt.. förresten så hänger hennes fina ängel ovanför sängen, TACK!!!

Förstår att det är jobbigt var dag, att dagarna e så olika o aldrig veta hur dagen kommer bli!

Men ni e fantastiska som orkar, alla 4.. Vi tänker mycket på Oliwer också o självklart ska pojkarna åka på fotbollsresa sen.. De får han se fram emot!!

Vi hoppas att vi snart kan träffas igen, då blir de kanske vår tur att bjuda på kanelbullar?!

Vi tänker på er var dag o pratar ofta om er.. o självklart läser jag här var dag!!

O gråter ofta..

Krama Moa o Oliwer från oss o Lowa-li saknar vovvarna :)

2010-10-06 @ 22:48:27
Postat av: hanna

kram på er alla!

2010-10-12 @ 22:42:47
URL: http://killinginfluence.blogg.se/
Postat av: marianne

Postat av: Sara

marianne: Det vet familjen redan, det var en onödigt kommentar, Lät så kallt.

*familjen henriksson:*Tänker på er,kram.



Postat av: Sara

marianne: Det vet familjen redan, det var en onödigt kommentar, Lät så kallt.



Här har SARA lyckats leta upp en gammal kommentar av mig som inte passar i sammanhanget

Vet du om att du kan bli polisanmäld för förtal, enligt lagen?



2010-10-13 @ 09:16:47
Postat av: isabelle

Min kära mamma har cancer och det är nog jobbigt men hon har iallafall fått chansen att leva...



Att se en liten tjej som eran Moa tyna bort bara värker i kroppen.. Det är verkligen ORÄTTVIST! Men ni har haft turen att få ha henne hos er i åtta långa och fina år iallafall.

Många kramar och LYCKA TILL. Ni gör det bra! Du är en fantastisk mamma :)



Tänker på er

2010-10-20 @ 23:27:34
Postat av: Janet

Detta är så hemskt. Mina tankar går till familjen. Jag tänker på er och tänder ett ljus för Moa ikväll.



Marianne, du är inte frisk!!

2010-10-29 @ 12:28:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0