April 2007

I april gjordes det inte så mycket, mer än att vi väntade på svaret från provtagningen.
Den 5 april fick vi samtal från Peter Siesjö som tog prov på tumören i nacken, svaret var att de fått fram friska celler från tumören och antagligen missat tumören, (sitter väldigt dumt till). Så nu planeras det för ytterligare en provtagning på tumören.

Tumören sitter inte i hjärnan, den sitter bak i halsryggen dvs mellan kota nummer 1-3, därför är det väldigt besvärligt att komma till för neurokirurgerna. Tumören är i storlek 2x3 centimeter stor och trycker på ryggmärgen.
Det finns så otroligt mycket nerver i det område där tumören sitter och det gör att det blir mycket besvärligt att komma till.

13 april åkte till Lund igen för att kolla upp Moas hjärta, dom kollade med EKG och ultraljud och allting var väldigt bra.

18 april bar det iväg igen till Lund, i morron ska andra provtagningen på tumören tas, denna gången ska Peter använda ett instrumet som är inlånad från annan ort. Den ska fästas i Moas huvud för att dom verkligen ska lyckas denna gången. Operationen gick bra enligt Peter, när vi träffade Moa på väg upp till uppvak fick jag en smärre chock, ingen hade talat om för oss att Moa skulle ha ett bandage runt huvudet, att se henne med detta stora paket fick mig att nästan svimma.
Efter instrumentet fanns där ett snitt som hon var sydd med 5 stygn därav bandaget.

Svaret på den andra provtagningen gav inte mer än den första, så nu är en STOR operation planerad i Maj månad.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Tänker på er varje dag

2007-09-04 @ 20:37:28
Postat av: Anita Larsson

Hej på Er!
Har genom min dotter Marie-Louse, hört hur jobbigt Ni har det. Jag har bott i Hanaskog och känner farmor & farfar lite. Jag tycker Ni är otroligt stronga, särskilt lilla tuffa Moa. Ge henne en stor kram och tala om för henne att vi är många som håller tummarna för henne och tänker på Er alla! En säskild kram till storebror också, även han har det nog gaska jobbigt. Tur att Ni har sådana underbara föräldrar och vänner som stöttar Er. Tyvärr bor jag långt iväg, men om Ni behöver hjälp
och Ni vill eller tror att jag kan vara till hjälp, hör av Er då!
Många varma hälsningar till Er alla och ett stort Lycka Till!
Anita i Tunby

2007-10-01 @ 12:15:34
Postat av: Saga

Hej!

Jag heter Saga och jag måste bara skriva en liten rad och tala om att jag vet hur ni känner. Min lilla dotter Julia insjuknade i leukemi nu i April. Så vi kämpar nu för att hon ska bli frisk. Hennes storebror William är en riktig änglabror och ställer upp och är Julias stöd till 100 procent. Jag ville bara säga att jag vet att både Julia och Moa ska komma ur den här sjukdomen och växa upp till två vackra och starka flickor.

Hälsninar Saga

2009-05-15 @ 09:17:14
Postat av: ida nilsson (olivers vän)

jag har läst om moas kamp och jag tycker så himla synd om henne men jag hoppas som mår som en prinsessa och söt är hon med i sin nya peruk kram / ida

2009-05-28 @ 14:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0