MR-Röntgen April



317238-216


10 April, Torsd, Vi var uppe vid 7 och skickade Oliver till skolan, vid 9 tiden körde ja o Moa till VC i Knislinge för att ta prover, Moa hade målat en teckning till tjejerna som brukar sticka henne, vi hämtade ut lite mediciner innan vi körde hem. På vägen hem frågade Moa mig och vi hade fler biffar, svaret blev Nej så det var bara att köra inom affären och handla färs, gjorde 1kg biffar till Moa och det var mitt på förmiddagen. När biffarna svalnat så var det macka som gällde, det smakade tydligen inte lika gott som igår, men en liten bit fick hon ner iallafall. Vi har haft ett underbart väder idag, vi har varit ute hela dagen. Moas kompis Tindra har varit här i eftermiddags och lekt, dom hjälpte även oss att sätta upp studsmattan. Moa o Tindra hoppade en bra stund, Moa fick avbryta hoppandet, hon tog sig för hjärtat, dom gick i stället in för att rita. Efter middagen tog jag Moa i cykelsadeln för att lämna av henne hos Tindra, Moa kände för att leka en stund till. Ringde Lund för att få svar på proverna idag, hon ligger fortfarande väldigt lågt i sina vita värden men i regel när dom visat sig så kommer dom sakta men säkert......

317238-231
Tindra & Moa
317238-232

317238-233

9 April, Har egentligen inte så mycket att tillägga idag mer än Moa har chockat oss, hon har ätit en hel macka med mammas hemmalagade biff och med ketchup, det tog nog 30 minuter för henne att äta den men vilken klippa hon är, hon försöker och försöker att äta men ingenting smakar säger hon, men så fort hennes kompis Elida är här och leker äter Moa, vi har erbjudit Elida att flytta hit, för det verkar som om hon puschar på henne och det är med stora bokstäver. Det finns inte med ord att beskriva att se Moa stoppa i sig en hel macka, hon har fortfarande sonden för en macka uppfyller inte hennes totala mängd mat, men kanske, kanske hon kan bli av med den förb.....  väskan någon gång. Sonden får hon tyvärr behålla ändå i och med att hon ska ha sina tabletter genom sonden, men det bryr Moa sig inte om, hon är van vid att slangen alltid finns där.... SUPER GOA MOA

317238-230

Tack för alla värmande kommentarer, Moas leende är obeskrivligt när vi läser kommentarerna för henne hur duktig och vilken kämpe hon är, det värmer både Moa och oss i hela familjen... Tusen tack för detta.....


317238-228



För att ha så många bloggläsare varje dag, så är det väldigt få kommentarer, gör er tillkänna så vi vet vilka ni är. Moa tycker det är roligt med de kommentarerna som kommer in, dom ska alltid läsas varje dag....

8 April, Igår var vi då i Lund för MR, Moa var på ett strålande humör, hon tycker det är jätteroligt att gå till sovdoktorn. Vi fick en dos antibiotika i Lund, kontrast sprutades in i Moas slang för njurfunktionstestet som är under 4 timmar. Moa kände sig hungrig men tyvärr kunde vi inte erbjuda henne någon mat pga sövningen. Vid halv tolv var vi hos sovdoktorn, Moa tycker inte om att vänta, hon sa åt "tanterna" att hon ville sova nu, dom skrattade så hjärtligt, dom har inte många barn som tycker så mycket om dom som Moa. Johan o jag gick och åt medans Moa var i den stora maskinen som dönar som tusan. Vid 13 tiden var det uppvaket som väntade, Moa sov som vanligt ingen lång stund efter narkosen, vi var på dagvården igen vid halv två. Vi hade ett samtal med Dr Mörse ang Moas efterbehandling, tyvärr kan vi inte starta denna förrän Moas värden är på topp igen, det är 3 sorters tabletter Moa ska ha, och den ena av dom är det licens på, så vi får ev ner till Lund för att få ut Moas tabletter. Apoteket sköter doserna "blandningen" som sedan ska ges i sonden, mycket att tänka på. Fick även besked på att antibiotikan är slut för denna gången, jag själv ringde KVH och tackade för denna gången, det känns skönt att få sova en hel natt på 11 dygn. Tusen tack KVH.... Moa blev stucken 2 ggr i fingrarna för att slutföra njurfunktionstestet det gick hur bra som helst. Vi ska ner till Lund nästa vecka igen för CT-röntgen av Moas lungor, då vi även får svar på MR-röntgen, jag bad själv att få svar när både Johan o jag sitter med läkarna, vi kunde får det per telefon men det känns rätt att båda föräldrarna får ta del utav samtalet så ingenting uppfattas fel, så nu blir det en orolig mage i en veckas tid. Samtalet med kirurgerna vet vi fortfarande inte när det blir av, men jag ska trycka på dom, för samtalet ska blir av, där ger jag mig inte..

Vi han inte mer än hem förrän Moa skulle leka, kompisen Elida kom och lekte en bra stund, medans vi grannar hade kafferep hos Familjen Folkesson. Tur att vi har så goa grannar, dom ställer upp i alla väder....

Moa var en riktig piggelin under kvällen, vi själva var så trötta vid halv tio att vi gick o la oss, och då var även Moa "tvungen" att gå o lägga sig, hon hade nog kunnat varit uppe en stund till....

317238-227

Kommentarer
Postat av: Helena

Skönt att det har gått bra. Har tänkt på er.
En orolig vecka framöver men vi håller tummarna att allt bara är positivt. Kram Helena

2008-04-08 @ 09:22:27
Postat av: Jessica ( Ryans mamma)

Så skönt att höra att allt gick bra igår! Ja nu är det bara väntan på svaret, det är lika jobbigt varje gång!
Kul att höra att Moa är så pigg och vill leka.
Kram Jessica

2008-04-08 @ 10:22:48
URL: http://ryan95.blogg.se
Postat av: Helen

Har tänkt på er så, skönt att det gick bra hos sovdoktorn.
Visst är det härligt att leka Moa
Jenny det där samtalet är dom skyldiga att ha med er så stå på er.
kram till er alla
// Helen i Lomma

2008-04-08 @ 11:25:12
Postat av: Gittan

Hej på er alla. Va skönt att allt gick bra. Ja du lilla Moa du är bara så duktig.Hoppas nu allt annat ochså är bra,tänker på er alla.Ha det nu så gott.Många KRAMAR till er/Gittan

2008-04-08 @ 11:38:35
Postat av: Carina (Jespers mamma)

Hej på er
Skönt att höra att Moa mår bra.
Jesper är också pigg, vi andra har varit bombförkylda men inte han....konstigt.
Jesper skall till Lund nästa tisdag så då ses vi kanske. Tänk att det redan gått en månad.
Vårhälsningar från Tomelilla

2008-04-08 @ 14:55:53
Postat av: Moa

vad skönt att moa mår så bra och att röntgen blev av idag. värdena kanske klättrar nu med tanke på hur pigg hon är :)
riktigt nervöst att vänta en hel vecka på svaret... men man förstår ju att ni vill vara med båda två, det är ju inte riktigt den sortens röntgensvar man vill missförstå liksom.
kram!

2008-04-08 @ 15:48:11
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Marie

Tänker sååå på er o hoppas verkligen att allt går vägen nu...kramar!!

2008-04-08 @ 16:53:31
Postat av: Maria

Tänker på er, hoppas allt går bra!

2008-04-08 @ 22:17:48
Postat av: Mahlin

Hej,

Ännu en okänd bloggare som hejar på Moa i cybervärlden....kämpa på tjejen!

Många Kramar Mahlin

2008-04-08 @ 22:36:53
URL: http://tovalovisa.blogg.se
Postat av: Sabina

Följer den här bloggen dagligen och har så gjort sen en bra tid tillbaka.Och eftersom önskan har kommit att man ska lämna ett litet spår.Så vill jag tala om att jag tänker på Moa och er samt hoppas hon får fortsätta va pigg o full av lek.

2008-04-08 @ 22:43:42
Postat av: Helen

Vad jag beundrar dej, Moa!! Vilken liten kämpe och solstråle du verkar vara...!! Det måste vara ett litet plus för hela familjen att Moa är på det viset...jag håller tummarna för er, kram från Helen i M

2008-04-08 @ 22:43:42
Postat av: Helen (Antons mamma)

Hejsan Familjen!!!!
Vad trist att stackars Moa skulle få lunginflamation också!!!! Men skönt att hon varit så pigg!!!! Nattis frågar ofta om vi ses mer i lund!!!! Vi tänker på er!!!!!
Kram Helen med familj

2008-04-08 @ 23:01:12
Postat av: Ia

Hejsan Moa!
Jag tycker att du är en jättetuff liten tjej!
Du är så söt och du har alltid så fina kläder på korten som mamma sätter in på sidan.....gillar du rosa bäst?? Det gör mina små barnbarn (flickorna alltså....killar gillar ju inte rosa...fniss).
Nu väntar jag på våren, gör inte du?
Kramar till dig från mig!

2008-04-08 @ 23:03:11
Postat av: Linda (okänd läsaare)

Hej Moa och familjen!
Ja klart att vi läsare måste bli bättre på att skriva kommentarer! Själv har jag hittat din sida via Felicias sida, när ni kommenterat där. Tycker att du verkar vara en supermodig tjej som får mig att bli tuffare också. När jag ska till läkaren och är nervös brukar jag tänka på att du fixar allt och då måste ju jag också göra det. :-)

2008-04-08 @ 23:14:10
Postat av: Stina i Umeå

Hejsan!

Här kommer en hälsning från ännu en okänd människa ute i cyber-rymden ;) vilken modig super-tjej du verkar vara Moa! Helt enkelt super-duper ;) Jag tänker på er, och följer er varje dag, och önskar så att allt ska gå bra för er i eran kamp!

Nu jädrar håller jag tummarna för ert MR-svar och att den där förbaskade tumören kastat in handduken! Önskar er allt gott!

Stora kramar från Umeå!

2008-04-09 @ 00:06:09
Postat av: iia( okänd läsare )

Hej Moa med familj!

En hälsning till er som inte känner er men läser gärna er sida.
Fina bilder är det alltid på dig lilla Moa och du är så söt. Kram till er alla.

2008-04-09 @ 04:41:30
Postat av: Ima

Hej hopp!
Håller alla tummar nu att du slipper alla baciller Moa! Håller tummarna också för provsvaren nästa vecka förstås!
Här där jag bor snöar det idag igen, fram med vinterjackan igen! :-)
Sköt om er!

2008-04-09 @ 06:17:22
URL: http://lifeofima.blogspot.com
Postat av: Danijela

Kram från Danijela

2008-04-09 @ 06:46:53
URL: http://www.danijelamagdalena.blogg.se
Postat av: Åsa

Varma kramar och tankar till fina Moa och hennes fina familj! Tänker mycket på er.

2008-04-09 @ 07:14:21
Postat av: Lotta

Tänker på ER! Kram

2008-04-09 @ 07:45:31
Postat av: Therése

Vilken underbart vacker ros du har lagt in i bloggen! Önskar er en lika fin dag som vi ser ut att få här hos mig. Solen skiner för fullt och det ser riktigt lockande ut för utomhusaktiviteter idag. :-) Kramar till Moa och familjen!

2008-04-09 @ 08:10:01
Postat av: Gunilla

Hej Moa med familj!
Du är en RIKTIG kämpe Moa och ska vara stolt över dig själv. Det finns många vuxna som inte klarar att gå genom hälften av vad du klarar. Och söt är du också! Vilken tjej va? Kram från en trogen bloggläsare.

2008-04-09 @ 08:12:24
Postat av: Sanna

Hej Moa med familj!
Jag är en av de bloggläsare som ofta tittar in men sällan kommenterar.... Ska bli bättre på det nu!
Hoppas du mår fortsatt bra.
Tycker om bilden där du träffar clownerna, de skulle jag också vilja träffa =)
Kram Sanna

2008-04-09 @ 08:20:19
Postat av: Malin i Ängelholm

Hej! Även jag följer och hejar på Moa! Du är så duktig och tapper tjejen!

2008-04-09 @ 09:21:20
Postat av: Lotta

Godmorgon Moa och familjen, även jag tillhör de som läser varje dag men aldrig skrivit förr. Nu har jag ändrat på det. Tittar till dig varje dag Moa för du är en sån kämpe och jag hoppas varje dag att den sak vara ännu bättre än dan innan.
Tusen kramar

2008-04-09 @ 09:32:20
Postat av: Ingrid Nyström

Hej Moa och hela familjen!
Det är Ingrid som är och läser om hur superduktig du är Moa. Du är ju inte rädd för sprutor - det är jag - lite i varje fall. Men man måste ju.
Ha det bra. Vi hörs av.
Kramar Ingrid och Lars

2008-04-09 @ 09:58:41
Postat av: Carin (okänd bloggläsare)

Självklart ska jag kommentera!

Jag hittade Moas fina blogg vis Felicias blogg.

Hoppas nu att ni får ett bra besked nästa vecka.

Kram till en modig tjej med en stark familj!

2008-04-09 @ 10:18:27
Postat av: Jeanett

Hei!
Jeg følger med deg helt fra Norge,og så klart jeg skal skriv en kommentar;) Syns du er en kjempe tøff jente jeg! Også er du altid så søt på alle bildene som mammaen din ligger ut:) Må alltid inn å sjekke hvordan det går med deg,og jeg håper at alt ordner seg til slutt. Er så bra å lese at du var så pigg i går at du holdt ut lengre enn mamma og pappa;)

Krysser fingrene for positive svar på MR røntgen neste uke! Håper du og din familie får en fortsatt fin uke:)

2008-04-09 @ 11:32:41
Postat av: Catarina

Hej Moa!
Vet du, din mamma har så rätt när hon tycker att vi som läser ska ge oss tillkänna. Jag vet ju så mycket om din familj så då ska du få veta lite om mig.
Jag heter Catarina och bor i Gualöv, inte så långt från dig, på andra sidan Kristianstad kan man säga. Jag läser på din sida varje dag, vet inte riktigt hur jag hamnade hos dig..
Jag är en himla massa år, snart 44 ;-)). Jag är gift med Per och vi har två flickor, Emma som fyller 13 iår och Johanna som blir 9. Vi har en svart katt som heter Sune.
Jag jobbar med min egen lilla butik som heter Pärlerian, som du hör på namnet så säljer jag pärlor och sådant som man gör smycken av. För ett tag sedan när jag läste att du pärlade, tror det var med din farmor, så tänkte jag skicka lite pärlor till dig. Men det kändes som om jag trängde mig på.. Jag skrev adressen till shoppen så kan du kika lite om du ser något du speciellt tycker om.
Sedan kan ni ju maila mig om du hittar något..

Ja vad kan jag mer skriva.. Jo just det.. Läser att du har KVH hos dig ibland. Vet du, dom är bara bäst! Nu känner jag ju inte till alla men jag har ju sett något namn jag känner igen. För några år sedan när jag läste till undersköterska så gjorde jag min sista praktik där. Dom är helt enkelt ett släkte för sig själv dom som jobbar där. Underbara människor..
Ha det riktigt bra nu Moa, och många många tack för att du och din familj delar med er av ert liv.
Kramar i mängder från Catarina i Gualöv.

2008-04-09 @ 13:24:45
URL: http://www.parlerian.se
Postat av: Tessan

Hej Moa med familj!

Inte mer än rätt att vi ger oss tillkänna, vi som får följa ditt liv=) Jag heter Tessan och är mamma till två små flickor. En av dem heter också Moa och är också en riktig kämpe. Jag tror att Moa-släktet är ett gäng riktiga tuffingar! Tycker du också om lila och rosa?
Hälsningar från ett snöigt södermanland!

2008-04-09 @ 13:44:07
Postat av: Karro

Hej Moa!

Tycker du är världen duktigaste och modigaste tjej. Följer dej varje dag på bloggen
Håller tummarna för dej.

Superkram

Karro

2008-04-09 @ 15:16:21
Postat av: Ida Ståhl

Håller tummarna för att MR:n ska visa ett bra besked! Tänker massa på er!
Kraam

2008-04-09 @ 15:42:28
Postat av: Nilla*

Hejsan svejsan Moa med familj. Kände mig så träffad när du önskar fler kommentarer. Är på din sida varje dag och läser men hade inte förstått att man kunde skriva till dig. Tycker du är en suppertuff och duktig tjej. Förresten så bor jag på kusinernas gata i Knislinge :)

Lycka till!

2008-04-09 @ 15:59:53
Postat av: Marie i Sölvesborg

Hej Moa! Kände mig träffad att jag inte skrivit någon kommentar. Jag följer din sida varje dag och håller tummarna för att ni skall få ett "bra" besked nästa vecka. Du är verkligen en tuff kämpe/Marie i Sölvesborg

2008-04-09 @ 17:07:06
Postat av: Christine

Hej! Jag är en trogen Moa-följare som längtar tills allt blir bra igen!

Som lärarstudent har jag inte råd att ge pengar till barncancerfonden, men jag tänkte att "alla kan ju ge blod".

På torsdag ska jag gå till blodgivningscentralen för första gången i mitt liv för att undersöka om jag kan få bli blod-och plasmagivare. Tack Moa och Moas familj för att ni delar med dig om Moas liv. Utan denna blogg skulle jag aldrig ha modet att våga ge blod!

Tänker på er ofta och mycket!

Kram/Christine

2008-04-09 @ 17:17:19
Postat av: Jessica ( Ryans mamma)

Vad duktig du är Moa som kämpar på med maten även om den inte smakar! En hel macka är ju jättebra!
Ja kompisen får kanske flytta dit ett tag hihi..eller i alla fall komma vid matstunderna!
Kram på er
Jessica

2008-04-09 @ 17:20:01
URL: http://ryan95.blogg.se
Postat av: Pernilla

Hej Moa med familj!
Moa du är bara så gullig. Jag kände, precis som många andra här, att jag ville skriva ett par rader idag...Läser din blogg varje dag och lovar att skriva kommentar oftare. Du är bara så stark tjejen. Fortsätt med det och kämpa på.
Kram
Pernilla

2008-04-09 @ 17:27:42
Postat av: Helen

En macka det är ju super bra Moa, bjud Elida på lite mat varje dag så kan ni ju äta tillsammans, det smakar gott då.
Elida vad duktig du är som hjälper Moa, det är härligt med vänner.
Vilka goa tjejer!
kram till världens bästa Moa och Elida
från Helen i Lomma

2008-04-09 @ 17:47:03
Postat av: Maria

Goa Moa!

Jag är den där okända åhustjejen som skrev en kommentar för många månader sedan, men jag vill så kalrt ge mig tillkänna igen!

Jag har följt dig länge nu och varje dag tänker jag på hur det går för dig! Du är den modigaste flicka jag vet och jag beundrar dig och din fantastiska familj mycket. Håll ut - när botten är nådd har man åtminstone fast mark under fötterna, som de säger.

Kramar

2008-04-09 @ 18:00:50
Postat av: Annika

Hej
Jag brukar ibland läsa er blogg men inte skriva något men jag föstår att ni blir nyfikna på hur jag som läsar har för kommentarer så jag ska bättra mig. Jag måste säga att Moa verkar vara en enorm tjej som verkligen kämpar och jag är djupt imponerad av henne. Jag har själv erfarenhet av hur det är att leva med ett barn som har cancer och förstår att ni alla kämpar. Och ni gör det bra.
Hälsningar
Annika

2008-04-09 @ 19:02:29
Postat av: Madelene

hej lilla söta Moa! Jag håller tummen för dig att du ska bli frisk! Duktig du är som åt en hel macka!

Kramar på dig från mig från Falkenberg

2008-04-09 @ 19:14:14
Postat av: Connie

Hej Moa med familj. Följer er sida sedan en tid tillbaka. Bor i åsljunga med min familj,har 4 barn o 2 hundar. Har 1 barnbarn. Hoppas det går bra för dig och kämpa på. Ha det bra,Många kramar från oss i åsljunga

2008-04-09 @ 19:23:04
URL: http://[email protected]
Postat av: Ann-Margreth Bergström

Hej Jag är inne och läser varje dag om duktiga Moa.
Tycker ni verkar vara en härlig familj och Moa en sådan go tjej. Jag kommer från Gotland men har en bonusson i Kristianstad, Fjälkinge så vi var där senast nu Påskas. Håller tummarna för att allt ska gå bra för Moa, vilket jag verkligen tror för hon är en sådan härlig kämpe.
Kramar till er alla från Lillan

2008-04-09 @ 19:29:32
Postat av: Helena

Va duktig du är Moa !! En hel macka med pannbiff Kanonbra:) Va roligt att du och Elida är så Goa kompisar. Många kramar till er alla Fam Nilsson/Nordin

2008-04-09 @ 19:30:49
Postat av: TINDRA

Hejsan på er alla.
Vad du är duktig Moa att äta en hel macka som inte smakar något. Då blir det kanske lite pizza eller mammas kladdkaka nästa gång. Vi saknar korten på er, Tindra är så nyfiken varenda gång om där är nya kort på er. Ring bara när du känner för att leka en stund. Kämpa på nu som bara den och ha det bra.
Många KRAMISAR till er alla.

2008-04-09 @ 19:32:28
URL: http://moahenriksson.blogg.se
Postat av: Elisabet Roslund

Hej Moa!
Ja, jag är ju en stor Moa-beundrare och du är bara, såååå duktig. Jag läser minst en gång om dagen i din blogg och tänker på dej många, måga gånger om dagen.
Här får du en bamsekraaaaaaam av mig

2008-04-09 @ 19:46:40
Postat av: Jessica, Matti o Enya

Bra vänner är viktigt att ha så väl när man är liten som när man är stor! Hejja Moa och Elida!!

2008-04-09 @ 19:52:00
URL: http://jessicanilsson175.blogg.se
Postat av: Jeanette

Hej Moa med familj!

Du är en riktig kämpe Moa och det kommer du att komma långt med.
Läste att Ni ska få komma till Eurodisney i Paris, superspännande. Vi har precis kommit tillbaka från Disney i Florida och Musse och de andra hälsar att de kommer att vara i Paris när Ni kommer. Följer dig på bloggen varje dag, även när vi var på semester. Lycka till med allt nu och jag håller alla fingrar och tår för ett positivt röntgensvar.
Kramar från Jeanette Hansson med familj.

2008-04-09 @ 19:56:06
Postat av: krister pappa till trinity

heja dig moa.. vad duktigt att äta en macka..
nu ska du sträcka extra mycket på dig o vara super stolt..
kram

2008-04-09 @ 20:47:27
URL: http://theloveoftrinity.blogg.se
Postat av: Ann-Christin Persson

Hej Moa!

Jag följer dig på bloggen varje dag och har bara gett mig tillkänna en gång tidigare. Du är en sådan kämpe, goa Moa och jag håller tummarna att allt ska gå bra för dig.
Det är så roligt att hela familjen ska få åka till Eurodisney i Paris. Kramar från Ann-Christin i Degeberga

2008-04-09 @ 20:51:00
Postat av: krister pappa till trinity

glömde ju att skriva lite om oss,,
vi heter krister emma julius neo och trinity.
vi bor i en ort som heter anderslöv.
vet inte om du läst om lilla trinity men vi brukar se dig uppe i lund. men nu var det ett tag sen.
kramar

2008-04-09 @ 20:52:55
URL: http://krolle.blogg.se
Postat av: Bloggläsare MP

Håller alla tummar för den supergoa MOA, och hela familjen. Kram / MP

2008-04-09 @ 20:54:16
Postat av: Malin

Hej Moa!!
Håller tummarna för dig, du är så duktig!! vilken kämpe du är!!!!!
Hoppas du får det super skoj på din resa!!
Massor av kramar till dig och din familj

2008-04-09 @ 21:33:55
Postat av: Anna

Hej Moa!

Jag går in på din blogg varje dag och läser om dig. Tycker du är en helt fantastisk toppentjej och jag är så imponerad av vad du klarar av!

Kram från Anna i Sthlm (som har varit dålig på att kommentera tidigare...)

2008-04-09 @ 21:47:43
Postat av: Anna F

Hej Moa!
Jag hittade din blogg i december förra året o jag läser om vad du har för dig varje dag. En sån kämpe du är Moa, o vad duktig du är som äter fast du inte tycker att det smakar nåt! Men det är ju bra om du äter ändå, så du blir stor o stark!
Ha det bra, Moa! Jag ska bli duktigare på att kommentera nu när jag vet att du tycker om det!
/Kram Anna F

2008-04-09 @ 22:32:44
Postat av: Moa

Vad skönt att du har kunnat äta lite igen, Moa! Kan ju förstå att det inte smakar nåt som cellgifterna muckar med alla delar i kroppen men det är en början iallafall, och det skulle ju verkligen vara skönt om du slapp matväskan!
Kram
/Moa

2008-04-09 @ 22:40:05
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Familjen Malmberg

Hej hela familjen!!

Nu är det nog ett tag sen jag skrev någon kommentar här...men jag är här inne varje dag och tittar till er!

Ni är fantastiska och vi håller alla tummar och tår för bara en massa positiva besked nu!!

Kram Petra, Roger, Rebecca, Rasmus och Malva

2008-04-09 @ 22:59:05
Postat av: Åsa

Ja, jag är oxå en Moa-beundrare! Pippi Långstrump kan slänga sig i väggen! Den starkaste flickan heter Moa!
Många varma kramar och tankar till hela familjen! Jag tänker ofta på er!
Tack för att jag får följa er här på bloggen.

2008-04-10 @ 07:19:17
Postat av: Eva från Landskrona

Hej,
jag har blivit en Moa-"fan". Jag är här inne nästan varje dag. Moa, du är min idol, så otroligt stark du är.
Hälsa och tacka din mamma för att vi får ta del av er vardag!
Många miljoner, zilioner kramar från Eva

2008-04-10 @ 08:34:21
Postat av: Marie (också okänd bloggläsare)

Hej Moa!
Jag är också en av de okända som ofta tittar in här hos dig, men som är dålig på att skriva något.
Vad duktig du är som åt en hel macka! Du är verkligen en riktig kämpe.
Jag håller tummarna för att svaren på MR blir positiva.
Tack till dina föräldrar för att vi får lov att följa dig. Det bara måste gå bra!
Kram

2008-04-10 @ 08:40:48
Postat av: Johanna

Hej Moa!!!! Självklart måste jag ju skriva igen när din mamma skriver hur glad du blir av att få höra kommentarerna.

Jag tycker att du är en väldigt modig och duktig tjej, att våga göra sådana saker som inte jag vågar, det är jätteduktigt!!!!

Jag tänker på dig jätteofta Moa, funderar på hur du mår och vad du gör.

Se till att skrämma bort alla dumma baciller och prickar så att du blir frisk och ännu busigare :-)

Stor kram från Johanna

2008-04-10 @ 09:12:23
URL: http://grynisen.bloggagratis.se
Postat av: Annette

Du är en toppentjej Moa har läst din blogg varje dag i ett halvår...Din ,Felicias och Matildas för att inte glömma Alfons,William, Irmas det blir ju en del att läsa..Kämpa på tjejen det här fixar du galant kram kram från Annette

2008-04-10 @ 09:15:42
Postat av: P & K

Hej Moa!
Tuffaste o modigaste lilla bönan är vad du är...
...o sötaste!
Kramar P & K

2008-04-10 @ 09:49:05
Postat av: Dadischa!!

Hej. Jag läser din blogg varje dag. Är helt tagen av det ni skriver och berättar. Mina tankar finns hos er hela dagarna. Jag hoppas verkligen allt kommer gå bra för er. Va skönt att höra att hon ätit en hel macka nu:) Blev glad av det.
Mvh Linda

2008-04-10 @ 10:07:18
URL: http://dadischa.blogspot.com/
Postat av: Ingela

Läste att du gillar kommentarer och då måste ju även jag lämna ett spår här på din fina sida. Du är en riktig supertjej, tycker jag. Du verkar även ha en superkompis och det är ju jätteviktigt. Hoppas ni kan leka och busa snart igen!
Kram från en av dina många okända bloggläsare (som också gillar ROSA förresten!)

2008-04-10 @ 11:20:18
Postat av: Sandra&Nathalie

Hej på dig Moa! Vi känner inte dig eller din familj men vi har hittat din blogg genom Felicia. Vi tycker du är en riktig kämpe!! Varma hälsningar från oss.

2008-04-10 @ 13:12:53
Postat av: My

Hoppas du blir frisk snart
Jag tycker du är jätteduktig.
Många kramar från My
(som du träffade hos Frank o Malin)

2008-04-10 @ 16:55:18
Postat av: Pia

Jag tycker ni är jätteduktiga hela familjen.
Fortsätt kämpa.
Många kramizar Pia(Mys mamma).

2008-04-10 @ 17:16:25
Postat av: Moa

Hej Moa,
lite skumma mattider (och vanor!) får man ha ibland :p
visst är det skönt att våren börjar komma!
och det är bra att de vita visar sig iallafall, de borde ju inte gå ner nu när de börjat klättra åtminstone...

kul med studsmatta, har alltid velat ha en såndär stor :D fast har man ingen trädgård så... har två kompisar som har det däremot och har hoppat på deras ibland, haha. en gång var vi inte helt nyktra heller...
Kram!

2008-04-10 @ 19:05:02
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Helen

Vilka underbara foto på er, tänk att man kan sitta på gatan och rita... äntligen!, som vi alla har väntat på denna vår...
Moa, världen finaste Moa vad du är fin...så fin...
kram till dig från mig
Helen i Lomma

2008-04-10 @ 19:06:16
Postat av: Linda (okänd läsaare)

Vilka härliga vårbilder på dig och kompisen!
Fortsätt kämpa på, det verkar du vara bra på!

2008-04-10 @ 19:37:33
Postat av: Jessica

Enya tyckte att moa var jätte fin och söt på fotot med den orange tröjan med hjärtan.

2008-04-10 @ 19:48:51
URL: http://jessicanilsson175.blogg.se
Postat av: sanna

hej moa!
så söt du är på bilderna. :) tycker du är helt underbar som verkligen kämpar för att bli frisk! är inne och kikar på din blogg varje dag.. är själv från knislinge/hanaskog. ha det bra lilla vän. puss & kram sanna

2008-04-10 @ 19:58:46
URL: http://muffs.blogg.se
Postat av: Sofi

Hej Moa!!!
Du är verkligen en kämpe. Du är jätte duktig. väldigt våglig tanke på alla stick i fingert de tar på dig. Jag vågar knappt ta stick i fingert för jag är väldigt skraj för sprutor ja allt som har med nål att göra..

Jag har följt din blogg sen dec förra året. jag är inne och läser varje dag. och nu skriver jag lite till dej här!

Tänkte jag skulle berätta lite om mig!
Jag heter Sofi jag bor i Trelleborg, jag är 24 år blir 25 i år. jag bor ensam i min etta. har en kanin som är väldigt busig och sen har min familj en hund som är jäätte busig.

Kämpa vidare Moa lilla! Till din familj ni är tappra som kämpar er igenom detta... ni är guld värda.
Kramar Sofi

2008-04-10 @ 21:14:44
URL: http://www.minviktminskningsresa.blogg.se
Postat av: Rickard Wiik

Hej Moa med familj
Har tänkt flera gånger att komentera men ej
kommit på hur man gör.
Läser bloggen varje dag.
Ha det bra och kämpa vidare.
Hälsningar Rickard med familj

2008-04-10 @ 21:28:10
Postat av: Helen

Hej lilla Moa! Jag skrev en lång kommentar går kväll, men den gick inte att skicka iväg, så sur jag blev..Nu ska jag verkligen skärpa mej med kommentarer, jag har inte riktigt fattat hur mycket det betyder för er, och jag har inte tänkt på att du är med och läser dom, Moa. Kan du läsa än? Du verkar vara en sån himla tapper och duktig tjej, så du kan säkert några bokstäver, om inte alla...Jag har suttit och tittat tillbaka på alla fina bilder av dej, och du är en överlevare, Moa, det ser jag i dina ögon..Du fixar detta, du är en sån kämpe..kram på er hela familjen från Helen i M

2008-04-10 @ 21:40:37
Postat av: TINDRA

Hejsan
Vilken härlig dag vi har haft idag Moa, jätteroligt har det varit. Jag vill jättegärna leka mera med dig för vi hade så roligt idag. Du får ringa precis när du vill. Det blev superfina kort på oss två. Kan inte tro att du är sjuk med den energin du har, lilla Moa. Ska veta att vi tänker på er alltid.
Många STORA KRAMISAR till er alla.

2008-04-10 @ 22:31:48
URL: http://moahenriksson.blogg.se
Postat av: Ia

Hejsan Moa-Gumman!
I dag har jag varit ute med mitt barnbarn Ante och studerat fåglar....det var mysigt men oj, vad kallt det blåste! Vi såg bl a två änder och två tranor....gillar du fåglar?
Vad gulliga du och Tindra är på korten....två små prinsessor!!!!
Massor med kramar

2008-04-10 @ 23:32:57
Postat av: Anne

här kommer en hälsning från en som brukar vara inne på er blogg. Moa du är en riktig kämpe och tänk vilken go storebror du verkar ha. Kämpa på. många kramar till er!!!

2008-04-11 @ 07:48:15
Postat av: Therése

Hej Moa! Du gör mig väldigt glad idag - tänk att du nu är så stark så att du är ute och leker med dina kompisar igen! :-) Superkul! Önskar dig och din kära familj en underbar helg med mycket sol och mycket värme!

Kramar!

2008-04-11 @ 08:02:16
Postat av: Eva

moa, lilla moa !! du är min idol och hjältinna !

2008-04-11 @ 09:09:57
Postat av: Marie

Hejsan Moa m Familj!
Härligt att höra att du Moa är ute och leker med alla dina kompisar och att du verkar må bra.

Vill passa på att önska er en trevlig helg och så får vi hoppas att det fina vädret håller i sig över helgen.

Kram
Marie

2008-04-11 @ 10:50:52
Postat av: Rosa

Hej lilla Moa med familj. Det gläder mig att du kan vara ute och leka och även njuta i det fina vädret.Du är fantastisk och full av glädje, du sprider även glädje till andra, när du kämpar på som du gör.Ha en riktigt skön helg tillsammans med familjen och dina kompisar.
Kram Rosa

2008-04-11 @ 11:14:56
Postat av: Linnea

Längesen jag både läste och skrev nu, har blivit matte till katten Albin så nu är det flera som konkurerar om min tid. Albin hälsar till dig med en PPN(puss på nosen/näsan)

Härligt vårväder, snart kan du och dina fina kompisar ha picknick ute:-)

Kram till er alla från Linnea som bor i samma lilla "håla" som Matilda gjorde

2008-04-11 @ 13:08:50
Postat av: Carina Jönsson

Vill bara önska er en trevlig och skön helg. Tänker jättemycket på er! I eftermiddag åker vi till Göteborg och kommer hem på söndag, Emelie skall spela innebandycup så då passar vi på att åka med och heja på tjejerna.
Vi ses kanske i nästa vecka om ni är i Lund, då är det nämnligen dags, igen, för efterkontroll, puh..... jobbigt!
Sänder er som vanligt många styrkekramar och tankar
Carina, Jan, Andreas och Emelie Jönsson

2008-04-11 @ 13:54:07
Postat av: Louise

Vad härligt att du orkar vara ute och leka Moa,
vilken kämpe och glädjespridare du verkar vara :)

Kram Louise

2008-04-11 @ 14:46:27
Postat av: Eva Lave

Hej Jenny, Moa och hela familjen!
Följer på bloggen hur ni har det. Ni ville ha en kommentar och här kommer den.
Ha det skönt i vårvädret - tänker på er alla!

2008-04-11 @ 15:22:11
Postat av: Bloggläsare MP

Heja Häftiga, modiga, unika, supergoa och kämpiga MOA, du är ju så tuff. Styrkande kramar till hela familjen / MP

2008-04-11 @ 18:17:41
Postat av: My

MOA,VAR HAR DU KÖPT DEN FINA TRÖJAN?
JAG SKULLE VILJA HA EN LIKADAN.
MÅNGA KRAMAR FRÅN MY.

2008-04-11 @ 19:00:01
Postat av: Familjen Borg

Hej familjen Henriksson!

Läser bloggen flera gånger i veckan, och Max tittar på bilderna på nästkusin Moa som han ofta pratar om trots att det är så länge sedan vi träffades! Vi hoppas att vi snart ses i Åhus! Tänker mycket på er! Kramar från Jimmy, Johanna, Max och Ellen

2008-04-11 @ 19:25:37
Postat av: Birthe med familj

Hejsan Moa !!
Det känns nästan som om vi känner dig, läser ofta om hur du mår. Du är en riktigt stark, modig och positiv tjej... Vi tänker på er mycket, hoppas du känner detta, tankens kraft är större än vad man tror.. Många bamse kramar från fam Rosenqvist

GärdsKöpinge

2008-04-11 @ 19:57:59
Postat av: Sofi

Hej Moa!!! Känner mig träffad av din mammas kommentar att det finns många som läser din blogg men många som inte skriver. Ser att fler tagit åt sig. Jag tycker att du är världens tuffaste tjej och att du är helt fantastisk. Min dotter Wilma, som fyller 5 år i september,
vill ofta sitta med mig vid datorn och titta på bilderna där du visar dina "äventyr" och utflykter!! Tycker att du ska kämpa på precis som du gjort hela tiden! Hälsar till dina föräldrar också... de är nog världens starkaste föräldrar... De är nog också världens stoltaste som har dig till dotter! Kram på er från oss!

2008-04-11 @ 21:40:37
Postat av: A

Nu har jag ägnat huuuuur mycket tid som helst denna fredagskväll åt att läsa igenom bloggen. Jag beundrar denna starka tjej så fruktansvärt mycket. Finner inga ord. Du Moa, du e ju nästan som Pippi Långstrump, världens starkaste tjej!
Och så himla underbart fin, vilka charmiga ögon!
Tänk och få simma i dom =)

Önskar dig/er all lycka.
Många många styrkekramar till dig och din underbara mamma! Jag kommer kika in här igen, varje dag!

/Angela

2008-04-11 @ 23:21:01
URL: http://aangelaa.blogg.se
Postat av: Cajsa

Hej på er familjen Henriksson!
Måste hålla med dig Moa om att biffar är det bästa som finns det är hur gott som helst. Du strålar av energi på dem fina bilderna kul och se. Underbart med bättre väder hoppas du får en underbar helg tillsammans med vänner och familjen ha det jättegott kram från Borås

2008-04-12 @ 01:03:30
Postat av: Jessica ( Ryans mamma)

Hej!
Jättekul att träffa er idag! Moa är ju bara för söt! Är ju nyfiken, vad sa de om MR röntgen? Hur gick samtalet?
Skönt att snacka bort en stund med er och de andra föräldrarna! :)
Kram Jessica

2008-04-17 @ 16:40:54
URL: http://ryan95.blogg.se
Postat av: linda

blev en del läsning för mig idag har inte läst på ett tag..
så många tankar som flyger i huvdet på mig så jag vet knappt vad jag skall skriva..
Men ni finns i mina tankar ofta iaf..
massa kramar linda o maja(hon som snorade i din STORA nalle på lekterapin
:) )

2008-04-22 @ 22:44:33
URL: http://www.majazippert.blogg.se
Postat av: Nicole

Heej Moa!!

Hoppas att allt är bra. Vill Bara säga att du är bara så SÖT på alla bilderna ! Jag försöker att följa dig och ditt liv nu när jag vet att sidan finns =) Så nu får du ha det väldigt bra =) Hejdå Kram Nicole

2008-05-07 @ 19:47:53
Postat av: kim (kille)

Jag har aldrig träffat någon av er, men det här ger mig en verklig bild på att alla människoliv verkligen är värd något. Allt lidande alla känslor. Föddes själv utan öror och har fått gå igenom alla fördomar konstiga blickar osv. Den dagen vi människor kan acceptera alla för dem det är är den dagen vi förtjänar en plats i historieböckerna..

2009-10-09 @ 22:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0