Idag är vi i Lund

22 Juli

Ja just nu sitter är vi i Lund på avdelning 64, rum 7. Moa ligger nu och väntar på att hennes vänstra lunga ska bli tömd för 4;e gången. Vi var i måndags på dagvården då Moa ville själv undersöka sig, vi gjorde då ultraljud på buk och lunga där det samlats vätska igen, så idag eller rättare sagt kl 16.00 sövdes hon och blev tömd på en halv liter vätska. Nu ligger hon i sängen och kollar på film.

Skulle uppdatera sedan senast...

Moa har gått ner sig sedan vi kom hem från Åhus, hon frågar inte längre efter kompisar, men är där någon i hennes kompiskrets som ringer så tror jag hon skulle bli jätteglad, Moa orkar inte vara igång på det sätte som hon gjorde då sommarlovet började, men bara vara hos henne och kanske rita eller kolla på film skulle nog göra henne susen..

Vi var i tisdags och lämnade tillbaka den husvagn som vi fått låna av Vinslövs fritidscenter och upplevt en helt fantastisk sommar med, vi har verkligen haft tur med vädret under dessa veckorna som vi varit i Åhus, lite regn och mycket sol, både barnen och Johan och jag har tyckt det varit helt fantastiska veckor, då vi endast varit hemma en gång och betalt räkningarna, farmor har haft vår tvätt med sig hem och tvättat till oss.
Denna sommaren har varit något speciellt med att haft husvagn, vi har varit så nära varandra i hela familjen och verkligen njötit av campinglivet, vilken underbar semester att alltid få minnas.
Tusen tack till Johnny med personal i Vinslöv, du har förgyllt våra hjärtan och minne för alltid, tusen tack....

Åter till Moa,

Hon börjar bli väldigt svag i sina ben, i går när vi var hos mormor o morfar så trillade hon igen när hon skulle gå ner för ett trappsteg, hennes ben bär henne inte alltid, hon uttryckte sig själv....djävla ben ....

Jag vill även medans jag kommer ihåg tacka för alla fina brev och presenter Moa och Oliver fått under sommaren, ni är så fina alla bloggisar, ni betyder så mycket.....

Vi har pratat hemma om att snart börjar skolan igen, men Moa tar inte in det, innerst inne tror jag inte att hon varken orkar eller vill börja skolan igen, hon känner nog inom sig att något är på gång och att hon inte orkar som andra barn i hennes ålder, hon nöjer fortfarande med att vara med oss..

Häromkvällen fick vi besök av Zita o Per-Ola, det slutade att vi och Moa satt och spelade yatzy tills klockan kvart i tolv på natten, Moa tycker det är så kul när Per-Ola spelar yatzy med henne, han är så rolig och skämtar med henne på ett sådant sätt som ingen annan gör,, Tack för att ni gjorde vår kväll/natt till en mycket rolig kväll.. Så mycket som Moa skrattade vet jag inte när hon gjorde sist....

Nu är klockan halv sju och när som helst ska vi röntga lungan, sen väntar vi på svaret, sen bär det hemåt igen..

Oliver ligger idag över hos fam Johansson i Knislinge, vi vet ju inte riktigt när vi kommer hem i dag heller, och grannarna Folkesson har Kellie hela dagen...

Nästa vecka fyller vår stora kille Oliver 12 år, vi kan inte fatta att han är så stor, var har tiden tagit vägen egentligen, de senaste 3 åren (då Moa varit sjuk) kommer jag knappt i håg Olivers födelsedagar, men iår ska vi fira honom så det knackar.....

Sätter in bilder senare, kanske inte idag men dom är iallafall överförda till datan där hemma...

Kommentarer
Postat av: Therése

Vet inte vad jag ska säga, mer än att Ni finns i mina tankar varje dag. Det berör starkt att läsa om Ert liv och fantastiska Moa.

Hoppas Oliver får en hejdundrande rolig födelsedag och att Moa orkar vara med och fira storebror.

Lyckokramar från Färlöv.

2010-07-22 @ 18:48:07
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: Annie

Grattis Oliver i föreskott.. Hoppas din 12rs dag blir fulländad nästa vecka..



Kämpa på Moa.. Du är Sveriges lilla hjälte.. Fast modig sådan...



"Busunge du är söt och rolig

väldigt modig, våran kämpe

envishet syns i dina ögon

var helst när faran sticker upp med sin nos

Moa, du är vår allra vitaste ros."



Modifierat lite.. Texten från Astrid Lindgren.. Vår vitaste ros

2010-07-22 @ 18:49:43
Postat av: Karin

Hälsar på i din blogg då och då och har svårt att fatta det ni i er fina familj går igenom. Tänker på er ofta. Önskar speciellt Oliver en trevlig födelsedag men också övriga i familjen en underbar dag.

Stora kramar

2010-07-22 @ 19:22:24
Postat av: Sarah H

Hejsan! Härligt att ni ändå har det ok och att lilla hjärtat skrattat så härligt!! Tänker på Er ofta! Vet inte vad jag ska säga men ni vet ju hur mkt alla runtomkring tänker på Er <3 Om man bara kunde göra ngt????!!!! Krama Moa <3 <3 <3 /Sarah

2010-07-22 @ 19:55:01
Postat av: Louise

Det är svårt att hitta rätt ord att skriva, men jag tänker på er och jag blir glad över att läsa att Moa skrattade och var glad. Hon är en riktigt lite kämpe er fina Moa <3



Kram Louiae

2010-07-22 @ 20:03:49
Postat av: Agneta P

Tänker på Er alla!

Kram från Kulltorp

2010-07-22 @ 20:27:51
Postat av: Kristina

Jag har följt ert blogg länge,länge men aldrig skrivit något. Alla tankar och känslor man känner när man läser om ert liv är så svårt att skriva ner.. Men nu tänkte jag göra ett försök. Först vill jag säga att en finare familj få man leta länge efter. Både ni föräldrar (+ era föräldrar) och Moa & Oliver verkar ha nåt speciellt, något som är så fint och kärleksfullt. Att känna känslan av att inte kunna göra något mer för den man älskar högt är fruktansvärt..Man vill bara skrika!! Och vilja att hela världen ska stanna upp och fatta att detta händer oss! Jag hoppas varje gång ni skrivit något att det skett ett under, att allt bara vänder och blir positivt och bra. Blir glad av att läsa att ni haft en skön semester och att Moa fått skratta ordentligt:) Hoppas Oliver får en underbar födelsedag!! Många Många Kramar Kristina

2010-07-22 @ 20:35:59
Postat av: Jenny

Så skönt att höra att er semester har varit så bra. Det glädjer mig!



Ett stort grattis till Oliver i förskott. Hoppas att du får en underbar födelsedag.



Sen är det mkt sorgligt att höra att Moa är sämre. Jag hoppas att ni njuter av alla sekunder ni har tillsammans och jag ler så mkt innombords när jag läser om hur Moa har skrattat. Bevara alla sådanna minne så ni sen en dag kan plocka fram dem och skratta åt Moas glada stunder.

2010-07-22 @ 21:36:20
URL: http://famsmeding.blogspot.com
Postat av: Johanna

Lilla söta Moa.... Vad jobbigt att kroppen inte mår bra hos dig. Du är en sånn tapper liten tjej. Skönt att du har världens bästa mamma, pappa och Oliver hos dig, självklart Kellie oxå



Till Oliver så önskar jag en jättefin födelsedag med mycket presenter och god tårta!!!



Till hela familjen, tänker på er så mycket... Njut av alla stunder, möjligheter och tillfällen med fina lilla Moa!



Många kramar till er alla

2010-07-22 @ 21:47:05
URL: http://grynisen.bloggplatsen.se
Postat av: Cilla(Evelinas mamma)

Kram till er från Evelinas familj

2010-07-22 @ 22:25:16
URL: http://prinsessanevelina.blogspot.com
Postat av: Natalie

Ni kanske skulle kunna ordna en överraskningsdag åt Moa! Bjuda in hennes kompisar till en pysseldag hos er! Så Moa får träffa sina kompisar! Och kanske ni även kan bjuda in Moas resurs Jessica och Moas lärare.



Tror att Moa hade uppskattat en pysseldag!

2010-07-22 @ 22:39:02
Postat av: Pia-Lena



Jag har tänkt så på er o hur det är med söta Moa.

Det är konstigt att Moa har legat inne idag för både jag o min dotter har tipsat om Moa o dig Jenny till en mamma som bor i Malmö vars son oxå har fått den hemska sjukdomen som man inte tycker någon skall få. O dom har legat inne idag på samma avdelning ni kanske stötte på varandra.



Ett Grattis i förskott till Oliver o hoppas han får en riktig bra födelsedag nästa vecka.



Kramiz hela dagen till hela familjen.

2010-07-22 @ 22:40:35
Postat av: Moa

Jobbig läsning... Vet knappt inte heller vad jag ska skriva men hoppas att tömningen kanske gör andningen lite lättare. Skönt att ni får fina stunder iallafall, yatzyspelande till halv tolv är ju inte helt fel och speciellt inte med skratt till! Det är stunder man får ta vara på. Det är så ofattbart det som händer, att Moa blir sämre.

Många kramar och jag tänker ofta på er.

2010-07-22 @ 23:41:15
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Connie Hansen

Mina tankar går till er.Kram till hela familjen för att ni är så starka.

2010-07-23 @ 09:35:27
Postat av: Alexandra

Hej! Skickar en massa styrkekramar till er och Moa. Jag var själv inne med min son på samma avdelning som ni igår. (Vad världen är liten) Vi är i ett väldigt tidigt skede där biopsi gjordes igår. Hoppas att allt går bra och att Moa blir piggare!! Förstår att det måste vara fruktansvärt att se sitt barn så trött. Kram på er

2010-07-23 @ 11:45:25
URL: http://whattowear.blogg.se/
Postat av: Janetha

Livet slårt till med hård hand ibland. Så fruktansvärt orättvist. Jag tänker på er och skickar massa styrkekramar framförallt till Moa men även till övriga familjen. Kram på er

2010-07-23 @ 16:01:00
Postat av: Maria

Blir så glad över de fantastiska veckorna ni fått i husvagnen. Underbara medmänniskor det finns. Blir samtidigt så ledsen när jag läser om hur Moa mår nu. Massor av kramar till er, hälsn Maria

2010-07-23 @ 16:50:02
URL: http://familjenmangelin.blogspot.se
Postat av: Maria m Olivia

Så ledsen jag blir att läsa att Moa inte mår bra. Tänker på er mycket och hoppas på mirakel.

KRAM

2010-07-23 @ 17:10:46
URL: http://enmammas.blogg.se/
Postat av: A-K

Tänker mycket på er. Har inga tröstande ord att skriva, som inte skulle låta patetiska i sammanhanget. Jag är så ledsen för er skull.

Stora varma kramar

2010-07-23 @ 19:00:05
URL: http://bliavmedcancer.blogspot.com
Postat av: Lena i Lyckebo

Finaste lilla tösen. Jag önskade så att hennes "kompisars föräldrar" skulle läsa detta och inse hur mycket ett litet besök betyder. Jag hoppas att dom tar det till sig och puffar på tjejerna att kika in och förgyller Moas tid en stund. Jag tror att detta skulle pigga upp henne och att hon fick känna sig som alla andra. Vänner betyder så mycket.

Superkramisar från mig i Kiruna<333

2010-07-23 @ 19:09:34
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Veronica

Jag hoppas också att de som läser ditt inlägg får en liten "tankeställare" och tar med sina barn o besöker Moa.

Barn har lättare att "hantera" sjukdom,

jag tror vuxna undviker besöken för att "skydda"sig själva mot sorg o smärta de e lågt kan man tycka men kanske är de ej medvetna om hur tokigt det blir.

Själv är det med fjärilar i magen jag går in på Moas blogg,

lika rädd varje gång att hon ska vara sämre eller att det värsta har hänt.

Jag hoppas att hon mår ok idag och jag håller tummar o tår för att hon ska få må så bra hon bara kan under en lång lång tid.

Många kramar till er.

ps Hoppas Oliver får en kanonfin födelsedag till veckan,

vilken dag fyller han?

2010-07-23 @ 20:08:45
Postat av: maria

Tänker på er....

2010-07-23 @ 22:22:00
URL: http://anglamammaforever.blogg.se/
Postat av: Kioska Marie

Lilla goa familjen Henriksson!

Tänk vad härligt att Ni har haft så underbara veckor j Åhus.. Vad mysigt! Tänker på er dag o natt ska ni veta. Hopaas nu att Oliver får en hejdundrande 12 års dag. Hälsa honom så gott! Många stora styrke kramisar från oss.

2010-07-23 @ 23:14:00
Postat av: ulrika

var så roligt att se henne på BR Leksaker inne i kristianstad häromdagen (jobbar där) hon var så bestämd, haha! det var härligt att se att de fanns kraft att fixa allting själv! så söt :)

2010-07-23 @ 23:27:24
URL: http://uirlka.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Tänker så mycket på er mest hela tiden utan att jag känner er alls. Hoppas så mycket att Moa på nåt sätt ska bli frisk trots dålig prognos. <3

2010-07-23 @ 23:46:25
Postat av: Petra

Hej Moa och familjen! Vilka härliga veckor ni fått i Åhus och vilka sköna minnen ni säkert samlat på er. Idag ska jag och min familj åka till Öland, det ska bli så skönt så skönt. Jag hoppas verkligen att barnen kan ses en dag snart framöver.

Oliver - önskar dig en fantastisk födelsedag - GRATTIS!

Ni finns ständigt i våra tankar!

FÅNGA DAGEN OCH NJUT AV ALLA STUNDER TILLSAMMANS



Många kramar från oss!

/Petra (Hugo och Olivias mamma)

2010-07-24 @ 07:49:31
Postat av: Petra

Hej Moa och familjen! Vilka härliga veckor ni fått i Åhus och vilka sköna minnen ni säkert samlat på er. Idag åker jag och familjen till Öland, ska bli jätteskönt. Jag hoppas verkligen att barnen kan ses en dag snart framöver.

Oliver - önskar dig en fantastisk födelsedag! GRATTIS!



Ni finns ständigt i våra tankar.

FÅNGA DAGEN OCH NJUT AV ALLA STUNDER TILLSAMMANS.

Många kramar från oss!

/Petra (Hugo och Olivias mamma

2010-07-24 @ 07:52:24
Postat av: Lotta

Har längtat efter att få läsa hur det gått med er älskade Moa... Har själv varit på semester och inte haft tillgång till internet... Hoppas att Moa mår bättre efter tömningen.. Var rädda om varandra och ta vara på er!! Stora kramar Lotta

2010-07-24 @ 09:41:00
URL: http://itchymelba.bloggagratis.se
Postat av: Helen

Tänker på er....vilka underbara veckor ni verkar ha haft i Åhus...så underbart att bara få vara tillsammans och njuta....stora varma kramar till er alla...en bamsestor till Oliver inför födelsedagen och en ännu större till kämpen Moa...

2010-07-24 @ 09:56:37
Postat av: G

Förstår att nu börjar en ännu mer kämpigare period trots allt ni redan gått igenom.



Njuta bara o göra va Moa orkar - vi bloggläsare finns med er och stöttar, njuter av att höra att det finns små grejor som Moa kan njuta av o orkar.



till en underbar familj - en stor bukett blommor med omtanke och varma hälsningar

2010-07-24 @ 14:20:38
Postat av: sophia

Vet inte vad mer jag kan säga än Ta hand om varandra. Finns nära Moa och bara va. Tro mig, varenda minut kommer att kännas värdefull sedan. Stora kramar till er alla från en för er okänd bloggläsare!

2010-07-24 @ 17:26:05
Postat av: malin cullander

Tänker på Er allihop! Nu följer Moa sin kropp och det finns inga ord jag kan erbjuda Er för att ge Er tröst på denna livets stig. Tänder ett ljus för Er ikväll!

2010-07-24 @ 18:21:16
Postat av: Hanne

Hallå familjen.

Hoppas Oliver fick en bra födelsedag. Moa, du är en riktig kämpe. Mina barn frågar ofta hur Moa mår och jag försöker så gott det går att förklara. Deras svar brukar vara: Mamma, jag tror hon blir frisk snart. Så länge det finns hopp.... Krya på er och håll ut! MÅNGA KRAMAR FRÅN OSS! Hanne med familj.

2010-07-26 @ 23:07:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0