Veckan som gått

31 Juli

Kalaset för Oliver i måndags gick förhållandevis bra, Moa var inget bra under hela dagen, hon låg mest och många leende fick vi inte av henne, Mormor hjälpte mig med maten vi bjöd på, kassler potatissallad sallad och rosenbullar blev det och till efterrätt ville Oliver ha Cheesecake som vi faktiskt själva gjorde med hjälp utav Oliver.


Grattis brossan

Moa hade under födelsedagen inte ätit på 3 dagar så jag ringde Kvh då vi bestämde att hon skulle öka cortisonen till 8 tabletter om dagen och redan på tisdagen såg vi resultat, Moa började äta lite smått igen.
Vi tar fortfarande våra rundor med yatzy varje dag, och är ute och går lite så Moa får lite frisk luft imellanåt.

Vi har även varit och hälsat på farmor o farfar i husvagen i Åhus, vi var även på Maria Magdalena Marknad i tisdags med Fam Vågemyr, där blev inga köp men Moa var så pass pigg att hon faktiskt åkte en karusell, vi har även varit en sväng på IKEA och tog den dagen till det, Moa tycker det är roligt att komma ut lite, hon skäms inte ett dugg längre att hon åker rullstol, Moa tycker nog själv att hennes kropp inte orkar så mycket, så rullstolen är en självklarhet för henne idag. 






Oliver har haft en annan Oliver här i två dagar, och sen följde vår Oliver med till den andre Oliver till Åhus och var där i två nätter och idag ligger Victor V här för andra natten på raken, jag tror att Oliver känner sig trygg med att ha någon hos sig som vet allt med Moa, och att han tänker på något annat. 

Har vi märkt någon skillnad på Moa de senaste dagarna?????

Ja faktiskt idag så upptäckte jag att hon även har en utbuktning på lungan fast i ryggen, sen kändes det konstigt i hennes vänstra axel när jag tryckte där hon pekade var hon hade ont, med några ord kan jag säga att cancern har vunnit över Moas kropp. Hon känner sig trygg med oss, vi behöver inte sitta hos henne hela tiden, utan när hon kallar på henne så är vi hos henne på en sekund. Vi sover alla tre i sängen varje natt, jag får nog ca 4-5 timmars sömn per natt, jag vet inte vad det är som inte gör att jag sover så bra, fast hon ligger hos mig, men varje gång jag vaknar så lyssnar ja och känner på henne, ligger och klappar henne och talar om hur mycket jag älskar henne..

Nu är klockan halv tolv, Moa ligger bredvid mig i soffan och sover, Johan ligger i andra soffan, Oliver och Victor kollar på en film som dom hyrt ikväll som dom ligger och kollar på, själv känner jag mig ganska trött och hoppas varje kväll att i natt får jag en hel natts sömn, men varför skulle det bli just idag...

Har en nyhet till er bloggisar,,,

Vi får i nästa vecka tillökning i familjen med en hundvalp, Moa har alltid velat ha en valp efter Kellie, men tyvärr kan hon inte få valpar, och vi har pratar om detta väldigt väldigt länge att skaffa en hund till, och vi tog detta beslutet just nu för att Moa ska få uppleva en valp, för när Kellie var valp så missade Moa så mycket av Kellies uppväxt och vi andra också för den delen
Vi var och kollade på valpen igår hos uppfödaren som vi köpte Kellie av...
Och just den färgen på en cocker som vi vill ha, som inte är så vanlig blev det, Black & Tan, en urgullig liten sak.
På stamtavlan heter den Something Special (jag fick rysningar i kroppen när uppfödaren sa vad hon hette), men givetvis så får Moa döpa den och gissa vad den ska heta, Jo Kitty efter Hello Kitty,,,, Lägger in kort i morron där jag har fler i min mobil som jag gärna vill att ni ska ta del utav, både på hunden och givetvis på vår underbara Moa.. 






Johan och Something Special

Kommentarer
Postat av: Sarah H

Finner inga ord!! Tänker på Er allt som oftast <3 ta vara på tiden på ert eget sätt... Krama henne <3 kramar Sarah

2010-07-31 @ 23:44:40
Postat av: Ulrika

Hej!! Kitty vilket bra namn.. Det hade min dotter också valt.. Min My fyller 3 i morgon och får ett Kitty hus.. Hon älskar denna kitty!! :) Nu får du ett härligt gosedjur.. Mysigt!!

2010-08-01 @ 00:04:14
Postat av: Mia

Har följt bloggen genom hopp och förtvivlan sedan aftonbladet tog upp den första gången men aldrig skrivit något. Blir så ledsen nu när jag läser den och efter att jag fick barn själv lider jag något oerhört med er... Varma styrkekramar till er allihop. Mer vet jag faktiskt inte vad jag ska skriva för mer ord finns det inte... Kram.

2010-08-01 @ 00:11:39
Postat av: sofie

<3 Styrkekramar till hela familjen <3

2010-08-01 @ 00:15:38
Postat av: Pernilla

Kikar in här några gånger i veckan. Har själv en dotter som är lika gammal som er fina Moa. Tänker på er varje dag.

2010-08-01 @ 00:18:00
URL: http://isabelsvarld.blogg.se/
Postat av: Ida

Har följt er blogg ett tag nu , men finner inga ord för vad ni går igenom. Ta vara på den tiden ni har med er fina Moa ! Kitty va ett bra namn till Moas valp! Styrke kramar , tänker på er !<3

2010-08-01 @ 00:49:30
URL: http://itothea.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gud vilka underbara föräldrar ni är , följer er blogg om er lilla moa o hoppas att hon blir frisk den goa lilla tösen kram till er Annika.

2010-08-01 @ 03:49:16
Postat av: Connie Hansen

Skönt att Olivers lalas gick.Men ni är en sån underbar familj.Mina tankar går till er hela tiden.Vilken underbar liten valp. Många kramar till ER.

2010-08-01 @ 07:17:44
Postat av: A-K

Tänker mycket på er! Förstår att ni inte får så mycket sömn och hoppas att ni mår så "bra" som ni kan göra i denna mardröm.

Nånstans i all uppgivenhet och sorg i din text, så kan jag ändå hitta en styrka och en enorm kärlek. Cancern har kanske vunnit över Moas kropp, men inte över er och inte över Moa. Ni fortsätter att leva trots all skit runt omkring. Ni finns ofta i mina tankar! Stor varm kram

2010-08-01 @ 08:31:01
URL: http://bliavmedcancer.blogspot.com
Postat av: Kajsa

Kitty och Kellie, wow vilka namn! Härligt att Oliver fick sitt kalas och att det gick bra. Vi kommer snart och hälsar på er



Kram

2010-08-01 @ 08:39:22
URL: http://parlugglan.blogg.se/
Postat av: Carina Ivarsson

Många kramar till er alla, vet ni gör allt för Moa men vissa saker går ej att bestämma. ♥♥ Varför??

2010-08-01 @ 09:44:28
Postat av: Lena i Lyckebo

Kära nån så söt lilla Kitty är<3 Moa får en dröm uppfylld och i det här läget så kommer hundvalpen perfekt. Så glad lilltösen måste vara och förväntansfull.

All kärlek och många tankar till er.

Lena<3

2010-08-01 @ 09:54:30
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Kristina

Kram på er..

Kristina o Patrik

2010-08-01 @ 10:19:46
Postat av: Pia-Lena

Jag tänkte så på er i natt när jag körde genom Hanaskog för jag råkade köra fel på väg ifrån Osby o hem. Igår hade jag silver ängeln på mig som Moa har gjort o alla frågade vad det var jag satt o höll i handen då sa jag Moa. Moa på måndag skall jag träffa en hel del o dom skall få titta på änglarna o jag vet flera som skall köpa utav mig. Jag pratade med pappa Johan i telefon när ni var på Ikea o berättade att nu var det efterfrågan på änglarna igen.

Jag tänker så på Moa varje gång jag ser Hello Kitty saker o nu har det kommit massor av sådant till skolan.

Bamse kram hela dagen.

2010-08-01 @ 10:21:35
Postat av: Kia

Kära hela familjen!!Tänker sååå mycket på er för vi vet.Har ju varit i samma helvete och kämpat mot "monstret".Vår Simon älskade djur och hans katt Nisse fick en ny liten kompis häromdagen.En grå liten ulltott.Jättesöt.Söt som Moa.Ge fina storebror en grattiskram och kramar till Moa.Ta hand om varandra.Kram Kia (Simons mamma)

2010-08-01 @ 10:23:40
Postat av: Elin A

Tänker så på er alla! Vilken lycka med en sådan söt liten valp och vad fint namn den fått:)

Många varma kramar Elin

2010-08-01 @ 10:31:03
Postat av: Lotta

Känner så väl igen detta iakttagande av hur cancern tar över mer och mer. Många många kramar till er alla i familjen.

2010-08-01 @ 10:38:56
URL: http://www.siredison.blogspot.com
Postat av: Therése

Grattis till en underbar liten valp med världens två mest underbara och väl passande namn! :)



Ni är en underbar familj!



Kram!

2010-08-01 @ 10:51:51
Postat av: Johanna

Orden gjorde ont att läsa, "cancern har vunnit" ryser men det är ju precis så det här... Stackars fina Moa, stackars er alla runt om Moa.



Skönt att Moa känner sådan trygghet, det är så viktigt i allt detta som hon och ni upplever.



Sötaste lilla valpen, underbart gosig!!!



Ta vara på varje sekund...



Kramar Johanna

2010-08-01 @ 11:43:29
URL: http://grynisen.bloggplatsen.se
Postat av: Marie

Neeeejj cancern får inte vinna. Det får inte vara sant. Det måste finnas något att göra.

2010-08-01 @ 11:45:54
Postat av: Lena

Så fin :)roligt för Moa:) vi hade också bestämt att skaffa en valp till Josefine...men vi hann aldrig ens se den :( eftersom inte Josefine längre fanns med oss så blev det ingen hund heller. Stor kram till er...

2010-08-01 @ 11:53:11
URL: http://ienannandelavlivet.blogspot.com/
Postat av: syren

Vilken lycka för Moa och Oliver att få ännu en hundvalp! Kitty,är ju ett självklart namn....Fina bilder... kram

2010-08-01 @ 11:58:08
URL: http://www.metrobloggen.se/abc
Postat av: Helen (Antons mamma)

Hejsan Familjen Henriksson!!!

Vilken söt liten valp och ett perfekt namn på den =). Finner inte ord vad jag ska skriva om Moas situation och givetvis er också. Jag blir så ledsen över hela situationen..... det är ju det värsta som kan hända en förälder. Men jag tycker att ni är helt fantastiska som orkar kämpa själva, men vad har man för val. Skickar massa styrke kramar till er alla!!!!Jag önskar det sker ett under så Moa blir frisk!!!!! Kram från oss i Källehult

2010-08-01 @ 12:57:14
Postat av: Veronica

Finaste Moa,

vad roligt att få en hundvalp!

Det är du värd efter allt du får stå ut med!

Kram Veronica :)

2010-08-01 @ 14:09:36
Postat av: Helen

Fina familjen...jag tänker så på er alla och jag tycker ni är så sunda i ert tänkande att det viktigaste för Moa o Oliver är just tryggheten....och det är verkligen något som finns i er familj tror jag, efter att ha följt er blogg under lång tid...och så mycket kärlek det finns hos er....tänk om man kunde trolla och få lilla Moa frisk igen...mitt lilla barnbarn har sovit hos mej inatt och hade en pinne som trollstav, och hon har trollat här hela förmiddagen...trollat bort mormor, och sen morfar och sen trollat fram oss igen...tänk om det hade varit lika lätt med goa Moa...håller alla tummar för er...kramizar från Malmö

2010-08-01 @ 14:13:22
Postat av: Veronica

Förstår att du ligger vaken på natten,

känns nog som om man ej vill slösa bort tiden genom att sova utan hellre ta vara på varje ögonblick med Moa och "insupa" åsynen av henne,pränta in varje liten detalj i minnet...

Jvla skitcancer..

Styrkekramar från mig,

som också önksar att under kunde ske:(

2010-08-01 @ 19:07:36
Postat av: Sari

bra namn Kitty.Jag tänker väl mest på Kitty på avd 64 då....Tänker på Moa/er ofta ofta...Kramar till er

2010-08-01 @ 21:26:26
URL: http://tuulikki.blogg.se/
Postat av: Cilla(Evelinas mamma)

Gud va söt vovve. Kul för er och Moa med lite tillökning. Härligt att höra att ni tar till vara på dagarna då Moa är lite piggare och kan göra roliga saker. Önskar ju att vi gjorde lite mer saker som Evelina önskade det hade nog kännts lite bättre då tror jag.Ta hand om er vi tänker mycket på er.Kram

2010-08-01 @ 21:28:58
URL: http://prinsessanevelina.blogspot.com
Postat av: Moa

Hej. Otäck läsning varje gång, att höra hur den JÄVLA cancern tar över mer och mer... Ni är en fantastisk familj som verkligen tar tillvara på tiden. Hundvalp låter underbart, och kul att den ska heta kitty också :) Många, många kramar!

2010-08-01 @ 22:22:04
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: fam.Salomonsson

tänker på er varje dag!jättekul för Moa att få en sån söt liten hundvalp!

2010-08-02 @ 10:23:02
Postat av: Sara

Hej! Jag har läst bloggen under något år, och på något sätt följt med i era känslor mellan hopp och förtvivlan. Du skriver på ett väldigt närvarande och känslofyllt sätt, otroligt bra! Tänker på er ofta, och hoppas att detta på något mirakulöst sätt ska lösa sig.

Många styrkekramar!

Sara

2010-08-02 @ 11:14:43
Postat av: Petra

Grattis Oliver i efterskott - hoppas du fick en bra födelsedag.

Moa - ett klockrent namn på er nya hund KITTY och KELLIE - helt underbart.



FÅNGA DAGEN OCH NJUT AV ALLA STUNDER NI HAR TILLSAMMANS.



Tänker mycket på er!

Kramar från Petra (Hugo och Olivias mamma)

2010-08-02 @ 12:12:32
Postat av: Lisbeth W Möller

Vilken liten gullig valp OCh det var ju ett fint namn Moa döpte den till Tänker varje dag på er Kramizzar till er alla Lisbeth

2010-08-02 @ 14:00:17
Postat av: Znogge

Vilket klokt beslut att skaffa en liten valp. Namnet är perfekt! Där gjorde er Moa ett gott val!

2010-08-02 @ 15:24:39
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Camilla

Hej på er.

Camilla heter jag, vi känner inte varandra men vill ändå skicka Er en hälsning och en styrkekram.



Camilla

2010-08-02 @ 15:31:08
Postat av: Gitte

Läser er blogg varje dag! Så mysigt en liten valp o herregud så söta!! Underbart för er o Moa. Hoppas hon kan njuta av den lilla krabaten. Kram till er alla.

Njut av varje dag i den mån ni kan

2010-08-02 @ 21:45:35
Postat av: Jessica "Moas resurs"

Ååå va kul med en liten hundvalp :)

Då måste jag komma o hälsa på Kitty o er i veckan.

Nemo kommer att bli så glad att få leka med ytterliggare en hund men han får nog stanna hemma tills Kitty är lite varmare i kläderna.



Har inte kunnat slappna av på semastern o det blir bara värre o värre ju mer tiden går. Jag gråter varje dag o har så svårt att acceptera att Moa är så sjuk :(

De är sjukt jobbigt också att inte träffa Moa nästan varje dag som jag har gjort nu i 2 år.

Mår så bra av att komma hem till er o träffa Moa igen o se hur hon mår. Även om jag ser att hon inte mår så bra så känns det bra innom mig att räffa henne o bara finnas till.

Jag har kommit i gång med att göra änglar igen o blir så glad när jag läser att det är fler som vill köpa änglarna :) Hjälp nu till alla som kan o köp en ängel till förmån för barncancerfonden.



Jenny jag måste bara be om ursäkt att jag missade din födelsedag i fre :( så GRATTIZZ i efterskott ;)



Skänker en JÄTTE KRAM till er alla fyra. Ni är helt underbara o ni gör ett sånt bra jobb med att få familjen att fungera så som de é just nu.

Kramizzz J

2010-08-02 @ 22:34:45
Postat av: Helen

En bamsekram till dej i efterskott, Jenny! Va det 29 i år också...?

2010-08-03 @ 09:07:15
Postat av: Lotta Nyström

Vilka fina bilder, och vilket fint namn lilla Kitty fått.



Ni finns i mina tankar ständigt och jämt!



Varma kramar från Lotta i Västerås.

2010-08-03 @ 09:26:38
Postat av: Annika

Åh vad jag lider med er. Er fina fantastiska Moa ska bara inte behöva genomliga detta! Tänker på er och hoppas på mirakel. Har följt er blogg ett tag och ni har tagit en plats i mitt hjärta. Önskar så att jag kunde hjälpa er på något sätt. Varma kramar från Annika

2010-08-03 @ 09:29:22
Postat av: Ingrid och Lars

Så fina ni är allihopa. Moa ser ju fantastiskt pigg ut. Och vilken fin liten Kitty ni får. Jätteroligt för er.

Kramar till er alla

från Ingrid och Lars

2010-08-03 @ 15:54:05
Postat av: Sonja Aldén

Finaste ni!



Jag tänker så mycket på er, och det gör hela min familj ska ni veta. Ni är så otroligt fina, starka, varma, kärleksfulla, oerhörda förebilder, och glöm aldrig, aldrig, att ni gör ALLT NI KAN! Det är viktigt att hitta någon som helst styrka där när kraften dras från så många andra håll... Fortsätt ta hand om varann och älska varann så som ni gör, över alla gränser, för jag tror att kärleken lever över alla gränser. Mot Kärleken har inte ens den sista gränsen något att sätta emot...

Ni finns i våra tankar och böner.



Kärlek, ljus och kraft till er alla.



Sonja

2010-08-03 @ 17:25:50
Postat av: Cat

Vill bara skänka tusen varma kramar till fina Moa. Och vilket fint namn Kitty. Passar bra ihop med Kellie oxå :) / En hundälskande tjej.

2010-08-04 @ 15:12:48
Postat av: Helen

Min vanliga morgonrutin innan jobbet...in på bloggen och kolla hur lilla Moa har det...jag blir så glad över att se bilderna på henne och lilla hunden...gud, så söt....jag tänker så att inga nyheter är goda nyheter...hoppas jag tänker rätt...varma kramar till er från Malmö

2010-08-06 @ 07:36:39
Postat av: Moa

Skickar över ett gäng styrkekramar till er! Känner er inte, men tittar in här då och då och tänker på er. Moa är en så otroligt söt och fin tjej! Och vilken gullig liten hundvalp ni skaffat :)



Massor av kramar från en något äldre Moa ;)

2010-08-06 @ 09:35:28
Postat av: Åsa

Hittar inga ord som känns bra att skriva till er...men kan inte låta bli...har själv upplevt samma sak...vet att jag egentligen inte borde titta in på Moas sida....men kan inte låta bli...hon har samma styrka som vår dotter hade...och jag kan känna igen era tankar,funderingar och er styrka...er styrka som ni kanske inte förstår att den finns där....men det tror jag...önskar jag var en fé som kunde svänga med ett trollspö....all kärlek och styrka till er<3<3<3

2010-08-06 @ 21:45:06
Postat av: KATTA

Hej

vad kul med en valp o Kitty är väl ett

gulligt namn på den sötingen.....

Kan tänka barnen är överlyckliga nu över detta

lilla liv .

Tänker på er varje dag o kikar in och kollar hur ni har det och hur GoaMOa mår.



KRAM TILL ER UNDERBARA FAMILJ

KATTA

2010-08-06 @ 23:04:21
Postat av: Emelie

Tänker på er ofta! Kikar in här då och då för att titta till eran fina lilla familj. Vad mysigt med en liten valp också! Ta hand om varandra.



Kramar till er alla!

2010-08-07 @ 11:51:24
Postat av: Petra

Vad kul det var att träffa dig och lilla Kitty häromdagen Moa, vilken liten sötnos hon är, precis som du!

Kramisar till er!

Petra (Hugo och Olivias mamma)

2010-08-08 @ 12:45:05
Postat av: Cilla

Hela familjen är Something Special, tycker jag. Grattis i efterskott till Oliver!!!



Kramar i mängder från Cilla på Lidingö

2010-08-08 @ 14:02:41
Postat av: Caiser

Varje gång jag läser här så faller det tårar.. Moa är en sådan fantastisk liten tjej, och Oliver är en fantastiskt storebror. Och ni föräldrar är helt fantastiska ni också.. Tusen kramar till er! Och grattis i efterskott till både Oliver och Moa, och ett extra grattis till moa som fått en hund =)

2010-08-08 @ 17:38:26
Postat av: gertie

Fint namn på valpen. Min dotter heter Kitty. Hon har en grå nalle som håller i ett rött hjärta som det står someone special på. Mysigt med en valp.

kramar Gertie

2010-08-08 @ 18:25:21
URL: http://kittyhansens.blogg.se/
Postat av: Veronica

Hej Moa,

hoppas du mår bra.

Jag tycker det är så synd att du blev sjuk och har jobbigt med dina ben,då är det ju bra med rullstolen.

Mamma skrev att valpen får åka med dig i den ibland,vad mysigt.

Jag tycker också om att spela yatzy men vinner sällan fast en gång slog jag femtal bra va!

Kitty var ett bra namn på valpen,

själv har jag haft ett marsvin som hette Moa faktiskt.

Hoppas det funkar bra när skolan börjar,

bli du trött får du säkert ledigt för att vila.

Ha det så bra från mig,

som tycker att du är en mysig o duktig tjej!

2010-08-12 @ 08:27:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0