Hjälp Ebba Stoppa Cancer



Lite uppdatering om det projekt som jag har äran att vara med i..

Denna filmen kommer att visas i skolor runt om i Kristianstad Kommun och förhoppningsvis fler kommuner.

Jag ska även i maj månad vara till hjälp i projektet då jag besöker Möllegården (barncancerfonden) som har en familjedag, mycket händer just nu och jag hoppas att allt ror i land till sist som allt är planerat. Kommer mer information senare, men för att vara på den säkra sidan så besök www.hjälpebbastoppacancer.se där ni får information vad som är aktuellt och dyl


Hjälp Ebba Stoppa Cancer Filmen


http://www.youtube.com/watch?v=Y-fNMSadSeQ&feature=share&list=ULY-fNMSadSeQ


Tryck på länken ovanför så kommer ni till Informationsfilmen.


Saknar min älskade Moa, ibland känns det fortfarande väldigt overkligt att vi har blivit drabbad av detta helvete, när jag ser filmen på mig själv att jag sitter och pratar om min dotter känns så overkligt på något sätt, och samtidigt hur kan ja hålla tårarna borta, känns som om jag läser från ett manus, att allt är inpluggat, men jag pratar direkt från det liv vi har upplevt och fortfarande gör..


Måste även säga att Ebba, du är en fantastisk tjej, har aldrig träffat dig men hoppas att vi snart gör det, all stryrka till dig...



Vi älskar och saknar dig så


Kommentarer
Postat av: Moa

jag såg filmen förut, ni var jättebra allihop. otroligt starkt av dig att klara av att vara med och berätta. och ebba, vilken tjej :)

kramkram

2012-04-25 @ 21:55:14
URL: http://dayviews.com/legobit
Postat av: Roger

Kanske du här på bloggen kan fråga efter personer som kan tänka sig hjälpa till i sommar?

Kram

2012-04-25 @ 22:02:27
Postat av: Karoline Petter o Lowa-li

Söta lilla Moa, världens finaste ängel!!!!!

Ja fick aldrig lära känna dej.. så synd!tänkt så busigt vi kunde haft tillsammans.. men du ska veta att ja busar mkt m din söta bror o de tycker ja e kul.. Vi tänker på dej o hoppas du har de fridfullt där du e.. massa pussar o kramar till er underbara familj

2012-04-25 @ 22:16:28
Postat av: Susann

Hej!

Snälla Du, kan du maila mig er adress. Jag har något jag så hemskt gärna vill skicka till er <3

Många tusen kramar

2012-04-25 @ 22:46:44
Postat av: syren

Du är verkligen otroligt stark att vara med och berätta.En film som berättade om verkligheten.Jag vet ju hur plågsamt det är,kanske bli jag snart frisk förklarad,bara en körtel i magen som har en lite förändrig,hoppa på postivt svar.Jag kommer att följa Ebba. Kram till er alla i familjen

2012-04-26 @ 21:09:59
URL: http://syren-syren.blogspot.com
Postat av: Danijela

Kram till Er

2012-04-26 @ 22:16:10
URL: http://danijelamagdalena.blogg.se/
Postat av: Louise E

Hej!

Har idag kollat på filmen och beundrar dig så att du ställde upp. Du har gjort ett stort intryck på mig bara genom en dataskärm och det jag såg där var en stark mamma, som orkar prata och berätta om det som hänt. Om hur jävla elak cancern kan var. Har själv en dotter som för lite mer en ett år sedan darbbades av cancer. Allt har gått bra men jag tänker ofta på hur livet hade varit utan henne.



//Louise

2012-04-26 @ 22:59:57
Postat av: titti

Hej,, vill bara skriva att du er god som klarar det här. Det att du klarer å dele med deg av något så svårt og jävlig, men samtidig så alldeles fantastisk fint som Moa, visar för meg att Moa gav deg något väldig fint og det är kärlek till de som är rundt deg og styrkan att vilja hjälpa de som behöver det. Har satt det på facebook så att även mina norska vänner kan få lov att läsa om det jobbet du holder på med. Många kramar till er alla samman

2012-04-27 @ 08:42:45
Postat av: Petra från Finland

Du är så otroligt stark somorkadeberätta så fint om Moa. Styrke kramar av mig. Glad är jag att man får veta hur ni har det. Hoppas du inte ger upp med bloggen. Du är säkert viktig för mångasom är isamma situation <3

2012-04-28 @ 18:49:04
Postat av: Gitte

Hur går det för övriga familjen?

2012-04-29 @ 00:14:03
Postat av: Matilda

Otroligt starkt, berörande! Fantastiskt fina familjen, kramar till er!

2012-05-05 @ 08:37:58
Postat av: Sonja

Stort lycka till med detta fina projekt! Tänker på er då och då och ni kommer alltid att finnas i mitt hjärta.

Det var en ära att få träffa lilla Moa som gjort stort intryck på mig och många andra.

Tänker ibland på henne när jag sjunger "I din himmel".



Kärlek till er,



Sonja A

2012-05-11 @ 23:05:36
Postat av: alva

Ni är så otroligt starka!

2012-05-31 @ 12:59:11
Postat av: Lena

Snart er det 10 juni, da blir min datter 15år...men vi tenner alltid et xtra lys denne dagen ♥

Glemmer deg aldri søte Moamor ♥



Klem Lena

2012-06-06 @ 14:42:39
URL: http://www.maelca.com
Postat av: ANGELICA

Ville bara säga att jag gillar din blogg! :)

2012-06-06 @ 18:16:39
URL: http://stahlbrost.blogg.se/
Postat av: titti

I morgen fyller du 10 år lilla Moa,, jag hoppas att du får en alldeles härlig dag der uppe blandt alla dina vänner. Till din mamma pappa og Oliver önskar jag en dag fylt av minnen og värdens bästa tårta..

stora kramar til er alle...

Titti

2012-06-09 @ 16:28:59
Postat av: Gitte

Undrar så hur det är med er, hur det går för er! Hoppas allt e så bra det kan vara!
KRAM

2012-09-15 @ 21:49:22
Postat av: Lena i Lyckebo

Den här helgen är så speciell, många minnen och djupa tankar går till dom vi saknar i vårat liv.
Kram från mig<3

2012-11-02 @ 23:00:03
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Lena i Lyckebo

Jag kikar in efter tolvslaget för att se om det är uppdaterat här inne men.........
Jag önskar er alla en fin nyårsdag och ett bra 2013.
Kram

2013-01-01 @ 01:04:03
URL: http://fridatowe.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0